Vai ei kissa kiinny ihmiseen.

Anonyymi

Sellainen on hurina ja kurina ja puskeminen joka aamu, että siihen kyllä herää. Jos jompikumpi joutuu olemaan poissa, kissa selvästi ikävöi. Tilanne korjaantuu, kun toinen tulee kotiin. Onneksi yleensä on jompikumpi kotona.

Tulee lähelle, missä äiti ja isä, siellä kissa. Saattaa tulla rapsuteltavaksi ja tuleekin. Tämä nyt vain kumotakseni väitteen, että kissa vain kiintyisi paikkoihin eikä ihmiseen.

23

292

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Joo, siis tietenkään ei jätetä kissaa yksin yöksi tai muuten pitkäksi aikaa. Täsmennys.

• Anonyymi

Minulla on sekä koira että sisäkissa. Ne ovat minulle ja minä heille kaikki kaikessa
      Mutta kissastani Soolosta on tullut todella helyyden kipeä kissa Nukkuu yöt kaulallani, joka nyt lämpimien ilmojen tultua ei aina ole niin mukavaa.
      Molemmat ovat minulle yhtä tärkeitä kummatkin niillä on paljon seuraa toisistaan

• Anonyymi

Kuinka ihminen voihkin niin kiintynyt eläimiinsä, että on valmis luovuttamaan lemmikilleen osan elimistöstään. Esim. munuaisen.
      Tiedän itsekin jo vastauksen, eläin on viaton. uskollinen, ei petä sinua koskaan.

• Anonyymi

.Kyllä kissa kiintyy ihmisen, mutta sillä ei ole samanlaista miellyttämisen halua, kuin koiralla. Kissa itse määrää siksi onkin tahdin. On arvokasta kun kissa tulee itse hellitttäväksi.
      Koira taas on rodusta riippuen aina osoittamassa kiintymysytään.

• Anonyymi

Yleisempi ongelma onkin,etteivät kaikki kissanomistajat kiinny kissaansa .Heidänlaistensa kissoja muut joutuvat pelastamaan luonnosta ja pihoiltaan yli kymmenentuhatta) vuosi.
      Tulisipa vihdoin sirutuspakko,niin kissojen arvostus nousisi.Ja pystyttäisiin sakottamaan kissan hylkäämisestä ja heitteillejätöstä niitä vastuuttomia kissan ottajia.
      Halpoja kissoja ei arvosteta,ja siksi niitä jätetään vaaroihin ulos.Rotukissoilla ja koirilla on vastuullisemmat omistajat,kalliimpi hinta,luultavasti karsii huonot ja välinpitämättömät ostajat.

• Anonyymi

En oikein usko, että sirutuspakko muuttaisi mitään. Siru pitää ensin rekisteröidä omistajan toimesta ja sitähän eivät holtittomat ihmiset eivät tee. Aina löytyy sopimattomia eläinten omistajia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En oikein usko, että sirutuspakko muuttaisi mitään. Siru pitää ensin rekisteröidä omistajan toimesta ja sitähän eivät holtittomat ihmiset eivät tee. Aina löytyy sopimattomia eläinten omistajia.

Jos sirutusoakko tulisi,pennut pitäisu siruttaa ennen myyntiä,ja laittaa ostajan nimille.Niin tiedettäis et kenen kissa on löytynyt,ja voitais sakottaa omistajaa lain rikkomisesta .Omistajan pitää olla ulkoiluilla vahtimassa kissaansa,ja estää sen kulku vieraan maalle.Talutin ja valjaat varmasti parhaimmat estämään kissan karkaaminen omasta pihasta,tai tarha.Kissaa saa ulkoiluttaa kuten koiraa,jalkakäytävillä,pyöräteillä ja puistoissa.Mutta vapaana se ei pysy omistajansa hallinnassa,siksi valjaat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos sirutusoakko tulisi,pennut pitäisu siruttaa ennen myyntiä,ja laittaa ostajan nimille.Niin tiedettäis et kenen kissa on löytynyt,ja voitais sakottaa omistajaa lain rikkomisesta .Omistajan pitää olla ulkoiluilla vahtimassa kissaansa,ja estää sen kulku vieraan maalle.Talutin ja valjaat varmasti parhaimmat estämään kissan karkaaminen omasta pihasta,tai tarha.Kissaa saa ulkoiluttaa kuten koiraa,jalkakäytävillä,pyöräteillä ja puistoissa.Mutta vapaana se ei pysy omistajansa hallinnassa,siksi valjaat.

Kissa tottuu nopeasti valjaisiin ja, on omistajasa hallinnassa.
        Irtokissojen omistajat vähät välittäbät kissoistaan ja juri nämä heitteile jätetyt kissat savaatlisääntyä aivan vapaasti. siitä tämä hylättyjen kissojen tarina.

• Anonyymi

HALLITUKSEN käsittelssä on nyt Antti Rinteen aloituksessa pistetty jo pöydälle kissojen ja koirien sirutuspakko. Kennelliittokin on saamassa uudet ohjeet.

• Anonyymi

Kyllä koiranomistajistakin löytyy vastuuntunnotttomia ihmisiä.

• Anonyymi

Pistäisin ensimmäisenä syyniin emokissan omistajat, jotka antavat kissan kelle tahansa.
      olen kasvattanut kk-mäyräkoiria 39 vuotta, pennun ostajat olen pistänyt rankkaan syyniin, mutta eipä ole tarvinnut katua sitä, mihin pentuni olen myynyt.

• Anonyymi

Rotukoirille on helpompi löytää hyvät kodit,jo pelkkä hinta karsii vastuuttomat.Lemmikin arvostuskun ihmisillä menee hinnanmukaan Ritukoiria ja kissoja ei hylätä,eikä jätetä heitteille niinkuin muutaman kympin maatiaisia .
        Pennuttajat on vastuuttomia,pennuttavat kissoja jokakiimasta,ja antavat pennut jokaiselle halukkaalle muutamalla kympillä.Eivät edes kysy,et millaisiin oloihin pennut viedään.Heitä kiinnostaa vaan raha.He mahdollistaa sen ,et joka vuosi suomessa kymmeniätuhansia kissoja pelastetaan löytölään,eikä huonot omistajat edes kysele niiden perään.Eivät kysele,kun kyllästyivät eivätkä haluakkaan takaisin .Kova työ muilla hoitaa ja pelastaa heidän kissojaan.Kissa ei kuulu suomen luontoon,eikä mikään muukaan lemmikkieläin ilman omistajaansa hihnan toisessa päässä.
        Luonnoneläinten pesimärauhaakaan ei kunnioiteta,päästetään lemmikkejä luontoon vapaaksi,kyllä ihmiset on julmia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rotukoirille on helpompi löytää hyvät kodit,jo pelkkä hinta karsii vastuuttomat.Lemmikin arvostuskun ihmisillä menee hinnanmukaan Ritukoiria ja kissoja ei hylätä,eikä jätetä heitteille niinkuin muutaman kympin maatiaisia .
        Pennuttajat on vastuuttomia,pennuttavat kissoja jokakiimasta,ja antavat pennut jokaiselle halukkaalle muutamalla kympillä.Eivät edes kysy,et millaisiin oloihin pennut viedään.Heitä kiinnostaa vaan raha.He mahdollistaa sen ,et joka vuosi suomessa kymmeniätuhansia kissoja pelastetaan löytölään,eikä huonot omistajat edes kysele niiden perään.Eivät kysele,kun kyllästyivät eivätkä haluakkaan takaisin .Kova työ muilla hoitaa ja pelastaa heidän kissojaan.Kissa ei kuulu suomen luontoon,eikä mikään muukaan lemmikkieläin ilman omistajaansa hihnan toisessa päässä.
        Luonnoneläinten pesimärauhaakaan ei kunnioiteta,päästetään lemmikkejä luontoon vapaaksi,kyllä ihmiset on julmia.

Olet oikeassa, mutta älä yleistä. Olen kasvattanut kk-mäyräkoiri 39 vuotta kennelnimellä Minelan, mutta en rahasta. On varmaan vaikeaa uskoa, miten suuret menot jalostuskoiralla on. Ensin useat näyttelyt ulkomaita myöten. Se ei ole hlpaa, ilmoitusmaksuineen, hotellihuoneen ja taximatkoja myöten. Sitten uroksen omistajalle melko suuri maksu. emon ultraaminen,emon terveystarkastukset, uroksilla ne on jo valmiina. Pentujen tarkistus ja sirutus, madotus täytyy olla myös kunnos
        Ainainen huoli siitä, miten penuilla menee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet oikeassa, mutta älä yleistä. Olen kasvattanut kk-mäyräkoiri 39 vuotta kennelnimellä Minelan, mutta en rahasta. On varmaan vaikeaa uskoa, miten suuret menot jalostuskoiralla on. Ensin useat näyttelyt ulkomaita myöten. Se ei ole hlpaa, ilmoitusmaksuineen, hotellihuoneen ja taximatkoja myöten. Sitten uroksen omistajalle melko suuri maksu. emon ultraaminen,emon terveystarkastukset, uroksilla ne on jo valmiina. Pentujen tarkistus ja sirutus, madotus täytyy olla myös kunnos
        Ainainen huoli siitä, miten penuilla menee.

Meinasin unohtaa rekisteröintimaksun, joka sekään ei ole halpaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suru tuli taas silmään, kun ajattelenkin niitä kissaparkoja, joita hylätään. Nämä tarinat saavat minut rakastamaan omaa Soolo kissaani yhä enemmän.Minulla on aina llut eläimiä syntymästäni saakka ja niistä olisi monta tarinaa kerrottavana. Kuitenkin koira oli se, joka kuului minulle. Olen omistanut ja kasvattanut 63 vuotta, hyvällä menestyksellä. Kaksi ihanaa ja kunnollista miestä ovat edesmenneitä, mutta kaikkein tärkeinpiä ovat kissani ja koirani.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmaan ihan totta, mitä kirjoitit. Taloyhtiössämme melkei jokaisella on koira tai kissa, muutamilla molemmat, mutta asuuko tässä talossa paljon eläinystäviä, koska en ole nyt 6-vuoden aikanana kuullutnnyhdestäkään huonosti hoidetusta eläimestä.

• Anonyymi

Olen havainnut tuttavapiirissäni, että kissojen omistajat ja ihailijat ovat järjestään luonnevikaisia ihmisiä.

• Anonyymi

ok,minun tuttavapiirissä kissat hoidetaan hyvin .ja omistajat ihan normaaleja,työssäkäyviä,ei mielenterveyspotilaita.kumma että sinun tuttavapiirissä on tuollaisia,etkö normaaleja seuraasi saa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ok,minun tuttavapiirissä kissat hoidetaan hyvin .ja omistajat ihan normaaleja,työssäkäyviä,ei mielenterveyspotilaita.kumma että sinun tuttavapiirissä on tuollaisia,etkö normaaleja seuraasi saa?

Aika surullista, jos tuttavapiiri muodosstuu mielenvikaisista ja ns. hyljätyistä ihmisistä. Minlla on sekä kissa että koira, mutta kuan ei katso niitä kieroon, mutta he ovatkin täyspäisiä ihmisiä.
        Mutta seurutele sinä nyt vain kaltaistesi ihmisten kanssa.

• Anonyymi

Lyhytjalkainen kissa tai ihan mikä tahansa kissa kiintyy ihmiseen, jos sitä kohtelee hyvin.

• Anonyymi

Minun ajatukseni on, että koska kissa ei saa vapaasti liikkua luonnossa, pyrin tarjoamaan sille mahdollisimman paljon virikkeitä. Tiedän, että se ei ole sama, kuin vapaana oleminen, mutta täällä hetkellä en uskalla laskea sitä vapaanaa kulkemaan ja onhan sillä Touho seurana.

• Anonyymi

Kyllä issa kiintyy ihmiseen, mutta se tarvitsee paljon huomiota, jotta se tuntisi olonsa toivotuksi. Koiralle nämä asiat ovat itsestäänselviä.
      Ihmisen, ainakin minun, on helpompi kiintyä kissan, kun saa siltä vastarakkautta.

• Anonyymi

Multa päs just prönö, hattaaks se? 😋

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 617
      10901
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      12
      3488
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      239
      2440
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      25
      2318
    5. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      3
      1660
    6. 194
      1245
    7. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      49
      1214
    8. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      72
      1170
    9. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      59
      1049
    10. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      77
      999
    Aihe