Reshoot R julkaistaan A1200:lle kohta

https://www.patreon.com/loewenstein

Pitäisi olla saatavana digitaalisena verkossa/CD-ROM versiona tämän kuun lopussa. Toimii siis vain AGA-Amigoissa eli A1200/A4000/CD32. Vaatimuksena 14 MHz 68020/2 MB chip ram.

Perinteinen räiskintäpeli, 50 Hz päivitysnopeus ja 100% assemblerkielellä toteutettu, parin vuoden työpanos yhdeltä ohjelmoijalta. Ei siis mitään nykyaikaista roskaa.

Peli näyttää kyllä hienolta, ja lyö laudalta varmaan lähes kaikki aikaisemmin julkaistut horisontaalisesti vierivät shoot'em upit Amigalla.

https://m.youtube.com/watch?v=t4JaPpAAjn8

Yksi pelin heikkous on kuitenkin se että ainakin ykköstasolla pelin tempo on liian hidas, vihollisia liian vähän, ja jotkut viholliset kestävät liian paljon osumia (keinotekoisesti vaikeutettu peli). Meno kuitenkin paranee pelin edetessä onneksi.

Hyvältä vaikuttaa kuitenkin, A1200:ssa on kuitenkin selvästi enemmän potkua kuin A500:ssa.

5

<50

Vastaukset

  • Olisipa tullut aikoinaan ostettua A1200 tai edes 600. No onneksi on edes se yleisin 500:n.
    Hyvä että vielä joku tekee uusia pelejä Amigoille.

  • Näyttää ihan R-Typeltä.

    • Haha! Piti ihan muistella tuota peliä, miten tuota oikein jakso pelata? Mutta olihan sitä pentuna ihan eri mielikuvitus ja etenkin kun tuota aikaisemmin joutu tyytymään teksti-tv "peleihin" :)

      https://www.youtube.com/watch?v=mFKALWux-Zg


  • En ymmärrä, miksi joku jaksaa tehdä ohjelmia käytännössä kuolleelle laitteelle, jonka ohi aika meni joskus parikymmentä vuotta sitten.

    Pieniä ohjelmia voi tietysti tehdä assemblerilla, mutta nykyaikaiset ohjelmat ovat niin laajoja ja ominaisuusrikkaita, että ei ole mitään järkeä alkaa tekemään niitä ainakaan kokonaisuudessaan assemblerilla.

    Kaiken ottaminen irti raudasta on toki oma saavutuksensa, mutta miksi käyttää sellaiseen aikaa silloin kun sillä ei ole mitään merkitystä. Optimointi on oleellista lähinnä silloin kun ohjelman vastevaatimukset tai tarvittavien laiteresurssien kustannukset on niin kovat, että on järkevää ottaa kaikki irti. Jos pelaa jotain yksinkertaista avaruusammuntapeliä, mitä merkitystä sillä on veisikö se nykyaikaisen tietokoneen prosessorilta 3% (hyvin optimoitu) vai 5% (huonosti optimoitu) tehoa.

    Kuusnepat ja Amigat oli rautaa, mutta niiden aika meni. Maailma jatkoi kehittymistään.

    • Jos et ymmärrä niin mitä sinä tällä palstalla edes teet?
      On niitä huonompiakin harrastuksia kuin ohjelmoida vanhoille koneille pelejä.


Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.