Aselupien peruutus

Anonyymi

Minulla ne on luvattoma aseet puoli vuotta kerrallaan jo viiden vuoden ajan. Silloin poliisi yhjensi asekaapin. Kyselin silloin viisi vuotta sitten niiden perään, mutta sanoivat että ainakin pari vuotta menee vielä. Sanoivat että voithan metsästää kaverin kanssa. no eikun yhteys kaveriin jolla on kaksi asekaappia. Aamulla sitten metsälle kumpikin omalla autolla koska olisihan se melko tyhjää kävellä peräkkäin ja seisoa kahdestaan jänis passissa. No sitten alkoi ilta hämärtyä ja soitin kaverille että toisin aseet hänelle, mutta hän torppasi sen alkuunsa sanoen että kuka niitä käyttää se myös huoltaa.
Onneksi oli vielä puhdistus puikot ja öljyt vielä asekaapissa Seuraavana aamuna juteltiin että meneeköhän tämä ihan sääntöjen mukaan, kun aseet ovat minulla puoli vuotta niin kaveri sanoiettä eihän täällä mene mikään oikein, että toinen laki tai säännös kumoaa toisen. ja niin se näkyy olevan kun asioin viime perjantaina Joensuun poliisin kanssa toista asiaa käsitellen. Sanoin siinä puolihulimattomasti että toisen aseet ovat minulla puoli vuotta kerrallaan kun itse menetin luvat omiin aseisiin. Niin hän vastasi jotta en minä tiedä mitä te olette sopineet eikä häntä kiinnostakkaan.
Että ollaan nyt yksi niistä kahdesta miljoonasta luvattomien aseiden hallussapitäjistä.

3

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos jotain sattuu, kaverisi on yhtä suuressa, ehkä suuremmassa, lirissä kuin sinäkin. Periaatteessa aseet ovat kaverisi vastuulla täysin, jopa sinulle lainattuaankin. Sillä ei kovin väliä kuka sen piipun rasvaa.

• Anonyymi

Sitä vaan että onko oma aseet vaarallisempia kuin vieraan. Kuitenkin suurin osa rikoksista on tehty luvattomalla ampuma-aseella, tai jos rikoksista puhutaan niin taitaa olla puukko ja kirves etusijalla. Minun mielestä pitäisi ainakin kirveelle säätää tiukka ostolupa jos asuu rivi tai kerrostalossa. Minä ainakin lämmittäisin ahjon tulikuumaksi jos tekisin rikoksen luvattomalla aseella, ja heittäisin sen sinne. Olisi poliisilla tutkittavaa ainakin siksi päiväksi.

• Anonyymi

Aloittajalla saa ja pitääkin olla aseita ja kaikilla muillakin Yhdysvaltojen mallin mukaisesti.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      67
      2591
    2. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      63
      1702
    3. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      7
      1660
    4. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      263
      1545
    5. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      8
      1528
    6. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      25
      1228
    7. Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä

Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.
      Joensuu
      24
      1071
    8. Kiinteistökauppoja

Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan
      Haapavesi
      41
      1032
    9. RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI

Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä
      Kaste
      404
      1012
    10. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      78
      974
    Aihe