Keskustelu aamupäivällä

Anonyymi

Katsoit silmiin, mutta uudella katsella. Se katse poltti ja melkein kirveli. Sanasi ovat fiksuja, tiedän että olet oikeassa. Olet paljon kypsempi mitä pelkkä ikä olettaisi.

Keskustelimme ihan muusta kuin kituvasta suhteestani (irl siitä ei olle juteltu). Silti jotenkin tuli vaan olo, että nuo sanat oli tarkoitettu siihen yhteyteen mihin ne osoitit ja siinä samalla myös henkilökohtaiseen elämääni. Oliko näin vai onko minulla vain vilkas mielikuvitus? Projisoinko asioita?

Puhuit järkeä. Joko pitää panostaa tai sitten kokonaan lopettaa. Totta! Jos olisin lapseton 30-kymppinen, olisin lopettanut 3v sitten. Lapset on kuitenkin se, miksi olen panostanut ja olen jäänyt vaikka turhautuminen menee yli reunojen. Olen todellakin panostanut ja yrittänyt. Vikat vuodet en ole enää jaksanut, turhautuminen on jo vienyt voiton. Esim. Seksielämä meillä oli kun jaksoin tehdä aloitteita ja otin vastaan torjuntoja >95% kerroista. Saattoi mennä 1–2kk ennen kuin häntä kiinnosti. Sama koskee läsnäoloa ja läheisyyttä. Jossain kohtaa ei enää jaksa tai menettää likaa itsestään.

Kuitenkin vain omaan osuutensa voi vaikuttaa. Jos vain itse haluaa muutosta ja tuo sen ilmi niin rakentavasti kuin osaa, eikä vastapuoli suostu keskustelemaan (joko on hiljaa, suuttuu ja alkaa sanomaan asiattomuuksia, reagoi vitsailulla tai itkee) eikä hän ole valmis ottamaan toisen huolia tai tarpeita tosissaan, on muutoksen syntyminen tosi vaikeaa.

”Puolisoni” haluaa/si lapsen, mahdollisuudet asua omakotitalossa ja autotallin, ei hän kaipaa keskusteluja, läsnäoloa, hellyyttä, kosketusta, seksiä tai yhteistä tekemistä. Minä taas tarvitsen noita kaikkea, jota hän melkeinpä inhoaa. Olemme vaan liian erilaiset.

Olen jo sanonut haluavani eron. Silti joudun varmaan näennäisesti pitkittämään prosessia, koska ratkaisu pitää tehdä niin, että lapset ei kärsi ja omaisuus saadaan jaettua sovussa ja ilman useiden kymppitonnien tappiota. Olen jo sanonut ”puolisolleni”, että minun puolestani hän on vapaa tapaamaan muita. Vastavuoroista vapautusta en saanut (hän taitaa vielä toivoa, että muutan mieleni).

Tarvitsen vielä keskustelun tai kaksi ollakseni vapaa tapaamaan muita. Kun päätös erosta on jo tehty, ja on sopimus vain omaisuuden jaon tavasta ja siitä että odotetaan maks. 0.5v samassa osoitteessa käytännön ja pienimmän takia, ei minulla pitäisi olla enää moraalisia velvoitteita. En ole sen jälkeen hänelle enää tilivelvollinen muuta kuin itselleni.

5

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Liian pitkä aika eroamiseen. Ei kiitos!

• Anonyymi

Ero = kun asia on sovittu yhdessä. Asunnon yhteisomistus on eri asia. Ajoista ei ole sovittu, vielä. Jonkin aikaa se kuitenkin vaatii jonkin verran. Jos tietäisin, että hän on kiinnostunut ihan oikeastikin ja haluaisi tilanteeseen selvyyden oman itsensä kannalta, olisi enemmän syytä kiirehtiä. Nyt minulla ei sitä tietoa ole.

Jos hänenkin valintansa on ei kiitos, sitten se on. Se voi olla muutenkin, en sitä tiedä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ero = kun asia on sovittu yhdessä. Asunnon yhteisomistus on eri asia. Ajoista ei ole sovittu, vielä. Jonkin aikaa se kuitenkin vaatii jonkin verran. Jos tietäisin, että hän on kiinnostunut ihan oikeastikin ja haluaisi tilanteeseen selvyyden oman itsensä kannalta, olisi enemmän syytä kiirehtiä. Nyt minulla ei sitä tietoa ole.

Jos hänenkin valintansa on ei kiitos, sitten se on. Se voi olla muutenkin, en sitä tiedä.

Ihan oma masterplan asian suhteen. Valmistuu ihan tuotapikaa.

• Anonyymi

Minulla on suunnitelma miten etenen. Se suunnitelma ei riipu hänestä, keneen minulla on tunteita. Hänen suhteensa minulla on toiveita, joiden toivoisin voivani elää todeksi. ♥️ Liitän hänet ja hänen unelmansa mielellään osaksi omaa suunnitelmaani ja elämääni, mutta vain jos hän itse niin osoittaa tahtovansa. En tiedä hänen tunteitaan ja toiveitaan.

Mikäs masterplan on, jos saa kysyä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on suunnitelma miten etenen. Se suunnitelma ei riipu hänestä, keneen minulla on tunteita. Hänen suhteensa minulla on toiveita, joiden toivoisin voivani elää todeksi. ♥️ Liitän hänet ja hänen unelmansa mielellään osaksi omaa suunnitelmaani ja elämääni, mutta vain jos hän itse niin osoittaa tahtovansa. En tiedä hänen tunteitaan ja toiveitaan.

Mikäs masterplan on, jos saa kysyä?

Minullakin on suunnitelma miten etenen. Sanotaanko masterplanin tarkoittavan takuuvarmaa, asiasta on sovittu isomman ryhmän kesken. En kuitenkaan mieti sitä kauheasti vaikka onkin aika iso juutu, se on ensi viikon juttu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2371
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      344
      1971
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      24
      1856
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      10
      1653
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1478
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1022
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      17
      990
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      855
    9. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      840
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      2
      798
    Aihe