Surullisin kuolema Star Wars-saagassa

Onko Star Wars-saagassa tapahtunut jonkun tietyn hahmon kuolema, joka on tuntunut teistä erityisen surulliselta?

Minulle surullisin oli Luken kuolema Last Jedissä. Tähän vaikutti sekä, että petyin Luken hahmon käsittelyyn elokuvassa, ja (positiivisempi syy) Luken kuolinkohtaus oli mielestäni hyvinkin kaunis. Kun Luke katsoi viimeistään kertaa kahden auringon laskua, saavuttaen kaikkien vuosien jälkeen sisäisen rauhan, ja samalla soi John Williamsin upeaakin upeampi musiikki, tekivät tästä kohtauksesta ikimuistoisen, ja hyvin tunteellisen ainakin minulle. Vaikka elokuvassa oli paljon asioita, joista en pitänyt, tämä kohtaus oli mielestäni melkein täydellinen, olisin vain toivonut, että tämä kohtaus oltaisiin säästetty episodi ysin loppuun, mutta tällä mennään, ainakin näemme Luken vielä jossain roolissa ysissä, luultavasta Force Ghostina.

6

860

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä melkein pillahdin itkuun pikkupoikana, kun olin katsomassa Jedin paluuta, ja Yoda kupsahti.

      Siitä olen kanssasi samaa mieltä, että Luken hyvin toteutettu ja kaunis kuolinkohatus olisi kannattanut säästää episodiin 9, jolloin siitä olisi saatu tyylikäs päätös Skywalkerin suvun saagalle.

      • Anonyymi

        Muistelen samaa onneksi jokin paluun lopussa "äijäkerho" oli mukana juhlissa.


    • Anonyymi

      Luken kuolema, koska se oli täysin turha. Itseasiassa koko leffa oli surullinen, koska se oli umpisurkea ja pilasi koko Star Warsin perinnön.

    • Anonyymi

      Se, että Darth Vader tapettiin kolmesti ja hänen astraalihahmonsa on se näistä vähiten pidetty, mutta nykykatsojalle se ainoa oikea.

      David Prowsen (Vader maskin kera) työpanos kolmessa elokuvassa korvattiin Sebastian Shaw'lla (ilman maskia) ja sitten hupsista Vader olikin retusoitu Hayden Christensen, joka ei siis kuollut lainkaan koko sarjassa ja joka oli Vader osassa 3 vain huutaakseen "Noooooooooooooooooooooo...!"

    • Anonyymi

      Amiraali Ackbarin kuolema on jäänyt mieleen The Last Jedi leffasta. Johnson ei osannut arvostaa vanhoja hahmoja ollenkaan.

    • Anonyymi

      Yodan kuolema kolahti eniten, vaikkakin hänellä oli pitkä elämä takanaan ja hän siirtyi rauhallisesti osaksi Voimaa. Myös Luken kaunis kuolinkohtaus oli erityisen surullinen niin monen fanittamisvuoden jälkeen. Tuntui, kuin osa lapsuutta olisi kuollut. Tuntuu oudolta nyt, kun Skywalker-saaga on loppu.

      MasterGormo

      Ps. Vieläkö KyleKatarn1987 ja Veteranfan käyvät palstalla? Itse en ole käynyt kai vuosiin, mutta nyt Pimeyden oppipoikaa lukiessani tuli nostalginen olo ja oli pakko piipahtaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      199
      2094
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1168
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      815
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      741
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      557
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe