Kissa muistisairaalla

Anonyymi

Vanhalla äidilläni on muistisairaus ja 17 vuotias kissa. Pidemmän aikaa on ollut ongelma ettei äitini enää muista tai välitä siivota kissan hiekkalaatikkoa. Sitten kissa pissaa ja kakkaa minne sattuu, kun on hiekat likaisena. Kissa on käytetty lääkärissä eikä mitään sellaista löytynyt mikä aiheuttaisia pissaamista esim. matoille. Kissa on varmastikkin masentunutkin kun äitini tuskin häntä enää millään lailla huomio. Vaikka on muistisairaus hänellä, niin ei itse sitä tajua. Väittää vaan että hän kyllä huolehtii kakat ym...ja on meille sitten vihainen kun yritämme siivoilla.
Kysymykseni onkin: Mikä olisi kissalle parasta. Ottaakko äidiltä kissa pois ? Vai kannattaisiko minun yrittää ottaa kissa itselleni? Sitä vaan mietin, että onko noin iäkästä kissaa enää järkevää ottaa vieraaseen paikkaan. Olisiko viisainta nukuttaa kissa ikiuneen. Äidiltähän ei lupaa tule kumpaankaan vaihtoehtoon, mutta tuntuu siltä että jotain on tehtävä. Mitä mieltä olette?

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kissa tarvitsee kodin jossa siitä kyetään pitää huolta, eikä vain nimellistä omistajaa. Muutenhan se on eläinsuojelurikkomuskin.

      Itsellänikin on vanhemmat jotka alkavat jo pikkuhiljaa molemmat tietoisuudeltaan muuttua ja se on vain selitettävä kuin lapselle että miksi jotkin asiat tulee tehdä tietyllä tavalla. Vaikka ensin on kova kinuaminen, niin kyllä takaraivooon on toistaiseksi jäänyt se, että järkevät päätökset on tehty hyvästä syystä. Ole päättäväinen ja lempeä. Voi tuntua oudolle olla omalle vanhemmalle se auktoriteetti, mutta ilman muiden ohjausta muistisairas ei vain pärjää elämässä.

      Jos olet valmis ottamaan kissan omaan talouteesi perheenjäseneksi, niin teethän sen. Sitten äitisikin voisi nähdä sitä välillä tai voit ottaa kuvia siitä. Tämä on jo siksi ettei hänen mieleensä jää katkeraa tunnetilaa jonka kokee aina sinut kohdatessaan kun on jo unohtanut tapahtuneen. Kokeilematta ei voi tietää koskaan onko kissa valmis uuteen kotiin. Minulle tuli nykyinen, hyvin aran puoleinen kissa vasta 15-vuotiaana ja kotiutui vain parissa kuukaudessa täysin, että alkoi tulemaan joka yö sängylle viereen nukkumaan ja hyppäsi syliin tietokoneella ollessa.

    • Anonyymi

      Kissan elämillä se tekee aika paljon. Koirilla on vähemmän.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5564
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2486
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1967
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      56
      1704
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1269
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe