Pyöräilyonnettomuus

Anonyymi

39

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja jotkut valittavat pyöräilijöiden liian kirkkaista valoista. Ne on oltava kirkkaat jotta näkee mitä siellä edessä on ja ehtii reagoida ajoissa.
      Itse olen ajanut mäen alla olevan merkkaamattoman tietyömaan jäljiltä väylällä olevan aukaistun asvaltin läpi. Pudostusta rouhitussa kohdassa oli joku 8 senttiä. Valo ei ollut mikään tuikku mutta en ehtinyt reagoimaan riittävän ajoissa. Sen jälkeen olen käyttänyt tehokasta valoa.

      • Anonyymi

        Tällaisista tapauksista ja paikoista pitäisi tehdä rikosilmoitus. Itse siirryn aina ajoradalle silloin, kun on pienikin perusteltu epäilys "kevyen liikenteen väylällä" olevasta työmaasta. Espoossa on taas parkkeerattu asvalttikoneiden kuljetusperävaunu kevyen liikenteen väylälle, jyrkän mäen alle pyöräilijöille ansaksi. Varoituskartiot oli laitettu perävaunun päälle. Ilmeisesti luulevat pyöräilijän olevan jalankulkija, joka etenee jalankulkuvauhtia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällaisista tapauksista ja paikoista pitäisi tehdä rikosilmoitus. Itse siirryn aina ajoradalle silloin, kun on pienikin perusteltu epäilys "kevyen liikenteen väylällä" olevasta työmaasta. Espoossa on taas parkkeerattu asvalttikoneiden kuljetusperävaunu kevyen liikenteen väylälle, jyrkän mäen alle pyöräilijöille ansaksi. Varoituskartiot oli laitettu perävaunun päälle. Ilmeisesti luulevat pyöräilijän olevan jalankulkija, joka etenee jalankulkuvauhtia.

        Kellään ei ole tässä maailmassa niin vaikeaa kuin pyöräilijällä. Ja pakko on vaan ajaa. Muut virittelevät ansoja ja huomauttelevat jalkakäytävillä ajosta ja muusta. Mutta minä se vaan ajan hammasta purren ja tyhjä katse silmissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kellään ei ole tässä maailmassa niin vaikeaa kuin pyöräilijällä. Ja pakko on vaan ajaa. Muut virittelevät ansoja ja huomauttelevat jalkakäytävillä ajosta ja muusta. Mutta minä se vaan ajan hammasta purren ja tyhjä katse silmissä.

        Autoilijoilla on vaikeampaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoilijoilla on vaikeampaa.

        Autoilijat eivät ainakaan itke näillä palstoilla, kuinka kurjaa kaikki on. Infra on huonoa, Kaikki vittuilevat ja huomauttelevat, ei saisi ajaa jalkakäytävällä, vaikka ketä se nyt voi haitata, autot tööttäilevät....
        Lopetetaan koko pyöräily, kun se kerran stressaakin noin paljon. Minä itse olen siirtynyt jalakulkijaksi jo vuosia sitten, eikä ole muuta valittamista, kuin kusipäiset fillaristit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoilijat eivät ainakaan itke näillä palstoilla, kuinka kurjaa kaikki on. Infra on huonoa, Kaikki vittuilevat ja huomauttelevat, ei saisi ajaa jalkakäytävällä, vaikka ketä se nyt voi haitata, autot tööttäilevät....
        Lopetetaan koko pyöräily, kun se kerran stressaakin noin paljon. Minä itse olen siirtynyt jalakulkijaksi jo vuosia sitten, eikä ole muuta valittamista, kuin kusipäiset fillaristit.

        Kyllä valittavat. Jalankulkijatkin valittavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kellään ei ole tässä maailmassa niin vaikeaa kuin pyöräilijällä. Ja pakko on vaan ajaa. Muut virittelevät ansoja ja huomauttelevat jalkakäytävillä ajosta ja muusta. Mutta minä se vaan ajan hammasta purren ja tyhjä katse silmissä.

        Sinulle, kuten liian monelle muullekin, tuntuu olevan epäselvää pyöräilyn ja jalankulun erilaisuus mm. nopeuden osalta. Polkupyörille tarkoitetun väylän kunnon on oltava suhteessa tähän seikkaan. Tuollainen kahdeksan sentin kynnys voi aiheuttaa pyöräilijälle onnettomuuden jo hieman kävelyvauhtiakin suuremmassa nopeudessa. Kevyen liikenteen väylällä on nopeus tietenkin sovitettava muiden liikkujien mukaan kohdattaessa tai ohitettaessa.

        Jos työmaan takia pyöräily on vaarallista kevyen liikenteen väylällä, on ajettava ajoradalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle, kuten liian monelle muullekin, tuntuu olevan epäselvää pyöräilyn ja jalankulun erilaisuus mm. nopeuden osalta. Polkupyörille tarkoitetun väylän kunnon on oltava suhteessa tähän seikkaan. Tuollainen kahdeksan sentin kynnys voi aiheuttaa pyöräilijälle onnettomuuden jo hieman kävelyvauhtiakin suuremmassa nopeudessa. Kevyen liikenteen väylällä on nopeus tietenkin sovitettava muiden liikkujien mukaan kohdattaessa tai ohitettaessa.

        Jos työmaan takia pyöräily on vaarallista kevyen liikenteen väylällä, on ajettava ajoradalla.

        Se olisikin mielestäni hyvä ratkaisu, mutta monet siirtyvät jalkakäytäville. Se on mielestäni väärin.


      • Anonyymi

        Ei, vaan useimmiten valitetaan väärin suunnatuista valoista. Valot pitää olla suunnattu alaviistoon, etteivät häikäise muita liikenteessä. Tämä koskee myös otsalamppuja ja muita pyöräilijään kiinnitettyjä valoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan useimmiten valitetaan väärin suunnatuista valoista. Valot pitää olla suunnattu alaviistoon, etteivät häikäise muita liikenteessä. Tämä koskee myös otsalamppuja ja muita pyöräilijään kiinnitettyjä valoja.

        Miksi useimmilla kävelijöillä on heijastimet vain hartiakorkeudella tai sitten ainoa heijastin on vain kasvot?
        Laittakaa heijastimet polvenkorkeudella, niin sitten niistä on alas suunnatuillekin valoille heijastinpintaa.


    • Anonyymi

      Helsinkissä on todella vaarallista pyöräillä, hyvin tarkkana saa olla?

      • Anonyymi

        Juttu osoittaa taas kerran, kuinka pyöräilijöiden töppäilyt ovat aina jonkun muun vika. Ajoneuvoa tulee kuljettaa lain mukaan niin, että nopeus on sellainen, että yllättävän tilanteen tullessa pystyy pysähtymään. Toisella pyöräilijöistä ei ollut lainkaan valaisinta pyörässään.
        Pimeässä, keskellä yötä ja ehkä jonkin verran nauttineena olisi syytä käyttää ehkä jotain muuta liikkumismuotoa kuin pyörää.
        Jos kyseisen kaltainen onnettomuus olisi sattunut moottoripyöräilijälle tai autoilijalle, niin sakot olisi tullut ainakin liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja liian suuresta tilannenopeudesta.
        Pyöräilijät kurssille ja pyörät rekisteriin!


      • Anonyymi

        Pyörää on ajettava niin jotta voidaan pysäyttää, ei yllättävässä, vaan ennalta arvattavassa tilanteessa. Tien poikki vedetty siima, tai maassa lojuva kakkosnelonen on yllättävä tilanne. Ansaan on tarkoituskin osua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyörää on ajettava niin jotta voidaan pysäyttää, ei yllättävässä, vaan ennalta arvattavassa tilanteessa. Tien poikki vedetty siima, tai maassa lojuva kakkosnelonen on yllättävä tilanne. Ansaan on tarkoituskin osua.

        Juu, kuten sanoin, ne varoituskartiot olivat sen perävaunun päällä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyörää on ajettava niin jotta voidaan pysäyttää, ei yllättävässä, vaan ennalta arvattavassa tilanteessa. Tien poikki vedetty siima, tai maassa lojuva kakkosnelonen on yllättävä tilanne. Ansaan on tarkoituskin osua.

        Joo, kyseessä on kansainvälinen salaliitto viattomia helsinkiläispyöräilijöitä vastaan.


    • Anonyymi

      Mikä oli nopeusrajoitus ko kohdassa? 30kmh:n alueella ei tarvitse merkkiä varoittamaan.
      Uutisessa ei kerrottu oliko kypärä käytössä.
      Mitä alkometri näytti.

      Täsmällisyyttä uutisointiin .

    • Anonyymi

      Mihin aikaan on ollut niin pimeää ettei noita keiloja ja kaapeli suojaa ole nähty?? Missä kypärä??
      Oliko nopeus oikea?
      Autoilijan pitäisi nähdä jopa lumen ja jään alla olevat kaistamerkinnät ja liikennemerkit pimeässä??

      • Anonyymi

        Tuossa ei ollut liikennemerkkiä varoittamassa töyssystä kuten autoilijoille.
        Voitaisiinhan nuo varoitusmerkit hidastetöyssyistä poistaa autoilijoiltakin. Katsoo vain eteensä ja ajaa hiljempaa niin ehtii huomaamaan.


    • Anonyymi

      Pariskunta ei ollut keskittyneenä ajamiseen ja ympäristön seuraamiseen, kuten pitäisi. Ilmeisesti ollaan seurustelu ja katseltu ihan muualle.
      Oma vika.

      • Anonyymi

        Jos vedetään jonkun esineen/esteen väylän poikki, niin se tulisi olla malliltaan sellainen, ettei se aiheuta vaaraa ja myös väriltään sellainen että sen varmasti huomaa huonommassakin valossa. Veikaan että tämä on osittain myös jonkun toisen vika, eikä pelkästään "oma vika".


    • Anonyymi

      Ei pysty polliisi puhalluttamaan kun ei ole määritelty rangaistusta juopuneena ajamisesta.

      • Anonyymi

        Tietenkin poliisi voi puhalluttaa. Tankojuoppous on myös rangaistavaa, jos siitä aiheutuu vaaraa itselle muille liikenteessä.


    • villari raivo terroristi hipsterit vituun petkele

      • Anonyymi

        ???


    • Anonyymi

      Ei tuo ole mikään ihme, että pyöräilijä ei näe tuota matalaa kaapelisuojaa, koska eivät erota edes ihmistä!

      Kävelin tässä tänään Helsingissä eräällä jalkakäytävällä enemmän vasemmalla kuin oikealla. Katsoin taakseni, kun näin sieltä tulevan aikuisen miehen vauhdikkaasti pyörällä (ei kaupunkipyörä). Tämä maailmanomistaja pyöräilijä yritti ohittaa minut vasemmalta, joten hän kolhi minua pyörän ohjaustangolla.

      Hänen mielestä minä kävelin hänen päälle ja haukkui minut vaikka millä nimityksillä. Siinä haukkumisessa en jäänyt sen huonommaksi. Minun oikealla puolella olisi ollut tilaa yli 1 metri ohittaa minut sieltä.

      Jalkakäytävä on se missä ei ole mitään merkkiä (kuten tässä tapauksessa) tai jalkakäytävän merkki. Jalkakäytävällä jalankulkija saa kulkea missä haluaa eikä tarvitse välittää pyöräilijöistä, ainakaan yli 12-vuotiaista.

      Pyörätie on rakenteellisesti ajoradasta erotettu osa ja sen on aina merkitty pyörätien liikennemerkkiä. Ellei pyörätien liikennemerkkiä niin sitten teidän tulee ajaa ajoradalla ellei kadun toisellakaan puolen ole pyörätietä.

      • Anonyymi

        ...enemmän vasemmalla kuin oikealla...

        Mikset kävellyt reunassa, kuten tieliikennelaki edellyttää yleensä tehtävän? Ei olisi tullut törmäystä eikä koko episodia tarvitsisi täällä esitellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...enemmän vasemmalla kuin oikealla...

        Mikset kävellyt reunassa, kuten tieliikennelaki edellyttää yleensä tehtävän? Ei olisi tullut törmäystä eikä koko episodia tarvitsisi täällä esitellä.

        Koko törmäystä ei olisi tapahtunut mikäli se yli 12-vuotias pyöräilijä olisi ajanut kadulla tai kadun toisella puolella olevalla pyörätiellä.

        Taasen pyöräilijä on sitä mieltä, että on muiden syy!
        Ottakaa jo vastuu tekemisistänne!

        Jalkakäytävällä jalankulkija saa kulkea oikealla, vasemmalla tai keskellä. Tieliikennelaissa ei ole määritelty jalankulkijan paikkaa jalkakäytävällä.

        Mutta teillä yli 12-vuotiailla pyöräilijöillä ei ole mitään asiaa ajamaan jalkakäytävälle.
        Alle 12 vuotias saa ajaa jalkakäytävällä ellei siitä ole mitään haittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...enemmän vasemmalla kuin oikealla...

        Mikset kävellyt reunassa, kuten tieliikennelaki edellyttää yleensä tehtävän? Ei olisi tullut törmäystä eikä koko episodia tarvitsisi täällä esitellä.

        Tieliikennelaki ei tietenkään edes mainitse mitään jalankulkijan paikasta jalkakäytävällä. Siellä saa vaikka tanssia. Sen sijaan laissa lukee, että pyörällä ei koskaan saa ajaa jalkakäytävällä. (Paitsi alle 12v, jos siitä ei ole haittaa.


      • Anonyymi

        Miksi ihmeessä et kuysunut poliisia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmeessä et kuysunut poliisia?

        Polkupyörä on ajoneuvo ja sitä koskee pääosin samat liikennesäännöt kuin muita ajoneuvoja.
        Polkupyörällä ei saa ajaa jalkakäytävällä. Kuten edellä on kirjoitettu niin alle 12- vuotias saa , jos siitä ei ole haittaa.

        Jalkakäytävällä jalankulkija saa tehdä mitä haluaa.

        Itsekin olen joutunut pyöräilijän kolhimaksi niin jalkakäytävillä kuin yhdistetyllä pyörätiellä ja jalkakäytävällä. Näen myös vuosittain monta tapausta. Pyöräilijä lähtee vauhdilla karkuun eli liikennepako.

        Vuosia sitten tein Vantaalla rikosilmoituksen pyöräilijästä, joka ajoi jalkakäytävällä pimeällä pyörällä pimeän aikaan ja katuvalot todella surkeet. Pystyin seuraamaan pyöräilijää sen vähän matkaa mitä hän meni kotiin. Näin kun sytytti valot omakotitalossa, mutta en mennyt tontille. Ilmoitin tuntomerkit ja osoitteet poliisille, mutta eivät kuulemma löytäneet sitä vanhaa naista! Onneksi olen vakuuttanut itseni.

        Rikosilmoitusta on turha tehdä, koska niitä ei tutkita!

        Aikakaudella eli viime vuosituhannalle, jolloin poliisit edes vähän puuttuivat pyöräilijän tapoihin niin huomauttivat minulle, kun ajoin ajoradalla. Miksen ajanut pyörätiellä? Sen vuoksi, että kadulla ei ole kummallakaan puolella pyörätietä!

        Olen myös pyöräilijä, mutta siitä poikkeuksellinen etten aja pyörällä jalkakäytävällä. Meitä ei pääkaupunkiseudulla ole kuin hyvin vähän.


      • Anonyymi

        Väität että "Jalkakäytävällä jalankulkija saa tehdä mitä haluaa."

        Minä väitän, ettei saa. Liikenteessä pitää ottaa kaikki muut liikkujat huomioon.

        Jalkakäytävä on jalankulkijoille tarkoitettu ajoradasta rakenteellisesti erotettu tai erillinen tien osaa tai erillinen tie. Tie taas on yleisnimitys yleistä ja yksityistä tietä, katua, rakennuskaavatietä, moottorikelkkailureittiä, toria sekä muuta yleiselle liikenteelle tarkoitettua tai yleisesti liikenteeseen käytettyä aluetta.

        Suojatie on siis tie ja tieliikennelain 3 § koskee tienkäyttäjän yleisiä velvollisuuksia.

        "Tienkäyttäjän on noudatettava liikennesääntöjä sekä muutenkin olosuhteiden edellyttämää huolellisuutta ja varovaisuutta vaaran ja vahingon välttämiseksi.

        Tienkäyttäjä ei saa tarpeettomasti estää tai häiritä liikennettä."

        Ei siis saa tehdä mitä vaan.


    • Anonyymi

      Varmasti löytyy johtokouruja jotka toimivat paremmin kevyenliikenteen kanssa (loivempi kulma, ettei iske käsille).

    • Anonyymi

      olen huomannut miten vaarallista on ajaa pimeään tunneliin aurinkolasit päässä,mitään ei näy,toinen vaarallinen asia nauhakengät,kun nauha rullautuu polkimeen tulee stoppi heti.

    • Anonyymi

      Ylinopeutta ei saa kävelläkään, kun esim. citymarketin parkkipaikalla on 10km/h nopeusrajoitus, ei saa siis kävellä kovin nopeasti, pitää kävellä hitaati, stressman-tyyliin, näin jope ruonansuun sanoin.

      Muuten poliisi antaa sakot jos kävelet liian kovaa.

      Mutta tämähän on nyt varsinainen farssi nämä sähköpotkulaudat, jotka ovat täysiä moottoriajoneuvoja, kun pääasiallinen tehonlähde on moottori, täysin verrattavissa sähköautoon, jolloin pitäisi soveltaa samaa lainsäädäntöä näihin kuin sähköautoihinkin.

      • Anonyymi

        Moottoroituja sähkökenkiäkin saa nykyään, kauheat ajonevot jaloissa. Päivittele sitä.


      • Anonyymi

        Autot jaloissa, kauheata kun on kaksi autoa alla yhtaikaa.


      • Anonyymi

        Nopeusrajoitukset koskevat ajoneuvoja. Kävellä ja juosta saat vaikka kahtasataa.

        Tieliikenneasetus Merkki 361.

        "Merkissä oleva luku osoittaa ajoneuvon suurimman sallitun nopeuden kilometreinä tunnissa."


        Voi voi kun porukka ei osaa tai tiedä.


    • Anonyymi

      Tällainen tapaus eli kuolema tuli:

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b7dc28c8-381f-4461-ae94-bd158646dcc8

      Paikalla en ollut, joten en tiedä miten ja missä tapahtunut. Uutisesta ei selviä onko onnettomuus sattunut jalkakäytävällä, yhdistetyllä pyörätiellä ja jalkakäytävällä tai pyörätiellä.

      Pyöräilijä on ajoneuvon kuljettajana väistämisvelvollinen enkä usko, että iäkäs jalankulkija on yllättäen juossut pyörän eteen. Mikäli jalankulkija on kääntynyt eteen niin pyöräilijä ei ole silloin ollut varautunut siihen.

      Kokemuksesta jalankulkijana tiedän, että suurin osa pyöräilijöistä on sitä mieltä, että jalankulkijat väistää heitä aina ja jos törmäys tulee niin jalankulkija on heidän mielestään kävellyt heidän, siis pyöräilijöiden, päälle vaikka jalankulkija kävelisi suoraan eikä poukkoile.

      • Anonyymi

        Montako kertaa olet ollut pyöräilijän törmäyksen kohteena kävellessäsi?


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      161
      2617
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      218
      1736
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      183
      1649
    4. 79
      1311
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1065
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      976
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      51
      961
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      870
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      853
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      818
    Aihe