Olen jo useita sairastanut masennusta, ahdistusta ja ocd:ta. Olin useita kuukausia töistäkin sairaslomalla kun kaiken lisäksi paloin töissä loppuuun. Sairasloman jälkeen minut laitettiin toisenlaiseen työhön ja olen tykännyt siitä todella kovasti. Tänään se iski, ensiviikon jälkeen minulla ei ole enää töitä. Työsuhde loppuu ja mitä sitten tapahtuu? kaikki on iso mysteeri. Ahdistaa jatkuvasti ja mieliala laski jyrkästi tämän ahaa-elämyksen jälkeen. Mikään ei kiinnosta ja itkettää.
Entä jos minusta ei töissä tykättykään ja sen takia en saa jatkoa? Entä jos olin huono? entä liian ruma ja läski? Jos olenkin ärsyttävä ? Säälittävä ruikuttava kasa paskaa, joka ei selvyidy edes täydestä työviikosta? Ehkä en vaan ansaitsekkaan jatkoa töissä. Ansaitsenko enää yhtään mitään?
Ei tällä keskustellukaan ole oikeastaan väliä, eihän tämä valittaminen ja vatvominen auta, mutta jonnekkin tämä tuntemukset pitää oksentaa.
Masennus saapui taas
2
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ja kannattaakin välillä "oksentaa" nämä tuntemukset jonnekkin.
Aina ei tarvitse jaksaa, itse pahimmassa ahdistusvaiheessa ku en kyennyt tekemään töitä (enkä juurinkaan mitään muuta) yritin vaa hyväksyä tilanteeni. Uskon että se auttoi. Vaikka vaikeaa se on, sitä haluaa tehdä töitä ja kantaa kortensa kekoon yhteiskunnassa, mutta joskus on pakko vaan levätä.
Et ole yhtään sen huonompi, vaikka et jaksaisi tehdä töitä. Tai et jaksa kokoviikkoa. Jokainen tuo sen työpanoksen minkä jaksaa!
Mieti asioita, missä olet hyvä. Mistä joskus joku on sinua kehunut.
Mitä työn jälkeen? nauti vapaapäivistä. Jotkut raataa niskalimassa eikä ikinä pääse töihin. Anna aikaa itsellesi ja kerää voimavaroja. Näytä seuraavalle työnantajalle, kuinka hyvä tyyppi olet ja toivonmukaan ne ymmärtävät sen :) - Anonyymi
Yleensä on tuo polku. Masennusloman jälkeen potku.
Kannattaa miettiä onko masennusharrastus tärkeämpi kuin työ.
Onhan siinä vkl ja kaikki lomat aikaa harrastaa masista, eikö se riitä? Masisharrastuksesta ei kannata puhua kelleen. Siten voi säilyttää työn.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."432130Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1711893- 1161310
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711150- 96942
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73889Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78849Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki43836Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347931772- 54691