Masennus saapui taas

Anonyymi

Olen jo useita sairastanut masennusta, ahdistusta ja ocd:ta. Olin useita kuukausia töistäkin sairaslomalla kun kaiken lisäksi paloin töissä loppuuun. Sairasloman jälkeen minut laitettiin toisenlaiseen työhön ja olen tykännyt siitä todella kovasti. Tänään se iski, ensiviikon jälkeen minulla ei ole enää töitä. Työsuhde loppuu ja mitä sitten tapahtuu? kaikki on iso mysteeri. Ahdistaa jatkuvasti ja mieliala laski jyrkästi tämän ahaa-elämyksen jälkeen. Mikään ei kiinnosta ja itkettää.

Entä jos minusta ei töissä tykättykään ja sen takia en saa jatkoa? Entä jos olin huono? entä liian ruma ja läski? Jos olenkin ärsyttävä ? Säälittävä ruikuttava kasa paskaa, joka ei selvyidy edes täydestä työviikosta? Ehkä en vaan ansaitsekkaan jatkoa töissä. Ansaitsenko enää yhtään mitään?

Ei tällä keskustellukaan ole oikeastaan väliä, eihän tämä valittaminen ja vatvominen auta, mutta jonnekkin tämä tuntemukset pitää oksentaa.

2

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ja kannattaakin välillä "oksentaa" nämä tuntemukset jonnekkin.
      Aina ei tarvitse jaksaa, itse pahimmassa ahdistusvaiheessa ku en kyennyt tekemään töitä (enkä juurinkaan mitään muuta) yritin vaa hyväksyä tilanteeni. Uskon että se auttoi. Vaikka vaikeaa se on, sitä haluaa tehdä töitä ja kantaa kortensa kekoon yhteiskunnassa, mutta joskus on pakko vaan levätä.

Et ole yhtään sen huonompi, vaikka et jaksaisi tehdä töitä. Tai et jaksa kokoviikkoa. Jokainen tuo sen työpanoksen minkä jaksaa!
      Mieti asioita, missä olet hyvä. Mistä joskus joku on sinua kehunut.

Mitä työn jälkeen? nauti vapaapäivistä. Jotkut raataa niskalimassa eikä ikinä pääse töihin. Anna aikaa itsellesi ja kerää voimavaroja. Näytä seuraavalle työnantajalle, kuinka hyvä tyyppi olet ja toivonmukaan ne ymmärtävät sen :)

• Anonyymi

Yleensä on tuo polku. Masennusloman jälkeen potku.
      Kannattaa miettiä onko masennusharrastus tärkeämpi kuin työ.

Onhan siinä vkl ja kaikki lomat aikaa harrastaa masista, eikö se riitä? Masisharrastuksesta ei kannata puhua kelleen. Siten voi säilyttää työn.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      43
      2130
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      171
      1893
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1310
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1150
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      942
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      889
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      849
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      43
      836
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      31
      772
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      54
      691
    Aihe