Helsinki muuttaa lentokentälle
vievän moottoritien autottoman
elämän kaduksi.
Kaupungin mukaan uusi bulevardi suunnitellaankin mahdollistamaan nimenomaan ”autosta riippumaton elämä”.
Helsingistä ollaan tekemässä vihreitten chettoa
13
<50
Vastaukset
- Anonyymi
No ei tuo ole mikään ongelma, Helsingistä valitut keskustan kansanedustajat voi tämän asian muuttaa ja junteillehan asia ei kuulu.
Veikko
Oulusalon kentän vierestä. - Anonyymi
"vihreitten chettoa"
Hmmmm… no, kiitos tästäkin. - Anonyymi
no minä oon huomanna kun oon junalla tullu savolainen tatilainen
niin se navettatuva juntti näkköö vuan punasta tatin kohalla
minä ajan polokupyörällä ussei tuossa malmin kentän lähellä eikä nuo vihreet oo häirinnä
tosin ku kolomekymmentä vuotta sitten pielaveeltä läksin
nii en sillokaa keppuu iänestännä Onx chetto jotai vihreetä keittoa?
Juuri sitä, se oksettaakin. Ja miksei paskattaakin.
Meille vihreille kasvissyöjille tuttua ainetta.- Anonyymi
Kerran sanon, sitten saat itse miettiä. Älä enään kysy että mikä se on-
"Ghetto tai getto on juutalaiskorttelin nimitys. Sana tuli alkujaan italian valimoa tarkoittavasta sanasta: vuonna 1516 Venetsian juutalaiset pakotettiin asumaan valimon alueelle, Venetsian ghettoon. Yöksi alueen portit suljettiin ja gheton asukkaat määrättiin valvomaan niitä. Suurimmillaan 1600-luvun lopussa pienellä suljetulla alueella asui 4 000–5 000 ihmistä. Vuonna 1797 Napoleonin joukot purkivat gheton portit, mikä aloitti juutalaisten emansipaation. Venetsian ghetto oli ensimmäinen suljettu alue, jonne juutalaiset eristettiin. Siitä sana ”ghetto” tuli myöhemmin viittaamaan muuallakin juutalaisten asuinalueisiin. Nämä toisaalta hakeutuivat yhteen, toisaalta etenkin Euroopassa heidät haluttiin usein eristää kristillisestä valtaväestöstä.
Uuden merkityksen käsite sai toisen maailmansodan aikana, kun Saksa pakkosiirsi miehittämissään maissa juutalaisia ghettoihin välivaiheena ennen niin sanottua lopullista ratkaisua eli kuljettamista tuhoamisleireille ja siellä surmaamista (holokausti). Tosin jo ghetoissakin ihmisiä kuoli nälkään ja surmattiin rangaistukseksi sattumanvaraisesti. Tunnetuin ghetoista oli Varsovan ghetto, jonka saksalaiset tuhosivat lähes kaikkine siellä piileskelleine asukkaineen kansannousussa 1943. Toinen tunnettu natsiajan ghetto oli Łódźin ghetto, josta selvisi hengissä vain muutama sata ihmistä." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerran sanon, sitten saat itse miettiä. Älä enään kysy että mikä se on-
"Ghetto tai getto on juutalaiskorttelin nimitys. Sana tuli alkujaan italian valimoa tarkoittavasta sanasta: vuonna 1516 Venetsian juutalaiset pakotettiin asumaan valimon alueelle, Venetsian ghettoon. Yöksi alueen portit suljettiin ja gheton asukkaat määrättiin valvomaan niitä. Suurimmillaan 1600-luvun lopussa pienellä suljetulla alueella asui 4 000–5 000 ihmistä. Vuonna 1797 Napoleonin joukot purkivat gheton portit, mikä aloitti juutalaisten emansipaation. Venetsian ghetto oli ensimmäinen suljettu alue, jonne juutalaiset eristettiin. Siitä sana ”ghetto” tuli myöhemmin viittaamaan muuallakin juutalaisten asuinalueisiin. Nämä toisaalta hakeutuivat yhteen, toisaalta etenkin Euroopassa heidät haluttiin usein eristää kristillisestä valtaväestöstä.
Uuden merkityksen käsite sai toisen maailmansodan aikana, kun Saksa pakkosiirsi miehittämissään maissa juutalaisia ghettoihin välivaiheena ennen niin sanottua lopullista ratkaisua eli kuljettamista tuhoamisleireille ja siellä surmaamista (holokausti). Tosin jo ghetoissakin ihmisiä kuoli nälkään ja surmattiin rangaistukseksi sattumanvaraisesti. Tunnetuin ghetoista oli Varsovan ghetto, jonka saksalaiset tuhosivat lähes kaikkine siellä piileskelleine asukkaineen kansannousussa 1943. Toinen tunnettu natsiajan ghetto oli Łódźin ghetto, josta selvisi hengissä vain muutama sata ihmistä."Sinä munakarva majuri puhuit 'cettosta' ja copy pasteerasit suoraan wikipediasta muiden osoitettua pöljyytesi.
- Anonyymi
Stadissa on se makee puoli, et noi kepujuntit ei saa kovin kummosta kannatusta ja se on jees juttu.
Tuota kun kehän ulkopuolta tutkii ja syvää landea, niin siel kepu on onnistunu, melkein kaikki nuoret lähtee kohden Stadia tai jotai muuta kaupunkimestaa.
Hienoa kepu ! - Anonyymi
Loistavaa Ossi majuri. Kepukeskuksissa tyypillisesti 20 vuotta vanhojen autojen pierut sekoittuvat sellun tai Bolidenin, Outokummun ja Talvivaaran hajuihin.
- Anonyymi
Oikein Hyvää Joulua vaan kaikille maalaisille täältä Joensuusta, laitan tämän jo nyt, että kerkeätte sen sisäistää ja ymmärtää.
- Anonyymi
Helsinki tuottaa puolet Suomen saasteista, joten töitä riittää.
Helsinkiin halutaan autoton keskusta? Jos saapuu Helsinkiin omalla autolla, niin oma auto tulee parkkeerata keskustan ulkopuolelle ja jatkaa julkisella kulkuvälineellä? Keskustan ulkopuolelle rakennetaan massiivisia parkkipaikkoja?
- Anonyymi
Helsinki tappaa itse itsensä näillä bulevardeilla, pyöräbaanoilla ja autottomilla keskustoillaan.
Sitähän kepulaiset haluavat.
Ja mikäs sen parempaan kepulaisen kannalta kuin se, että typerät stadilaiset tekevät itse sen mihin kepu ei ole kyennyt, tuhoavat Helsingin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku605006Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362279Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti612154- 2222153
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2171362Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä181198- 89966
Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai47943- 66887
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12869