Mieheni haluaa päättää nimen yksin

Anonyymi

Meillä on pulma pojan nimeämisessä. Yritin ennen pojan syntymää saada mieheni miettimään pojalle hyvää nimeä, mutta hän ei suostunut. Sairaalassa ollessani mies sitten lähetti viestin jossa oli nimi, jonka hän oli kuulemma kauan aikaa sitten keksinyt. Hän vain ei suostunut kertomaan sitä minulle kuin vasta pojan syntymän jälkeen. Minulle nimi ei kelpaa ja pojan syntymästä on jo monta kuukautta. Mieheni ei suostu miettimään mitään muuta nimeä. Hän sanoo, että jos sitä nimeä ei tule niin meille tulee avioero. Tai jos minun haluamani nimi tulee niin hän ei enää tunne mitään poikaa kohtaan. En tajua, että miten nimi voi vaikuttaa siihen, mitä tuntee omaa lastaan kohtaan. En myöskään missään nimessä halua avioeroa, mutta en myöskään halua, että mieheni saa sellaisen nimen pojalle mihin minulla ei ole ollut osaa eikä arpaa, ties vaikka mieheni alkaisi aina käyttämään avioeroa syynä saadakseen tahtonsa läpi. Mikä tässä tilanteessa olisi parhaaksi vai auttaako enää mikään?

65

386

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Keksikää joku Mullah Arvi Joosef, nykyään nää nimet on ihan outoja ja kaikki sekoitetaan,kuten tummat ja vaaleat siköt ja munasolut!

      Lasilla todellasairaita nimiä, siis suomalaisilla,jotain tyyliä nimen saantin lapsille.

      • Anonyymi

        Eikös teillä persuilla ole Timo Soini Halla-aho, kun ovat ihan samasta puolueestakin ja lisäniminä jokin venäläinen Josef tai Leonid ja varsinkin Vladimir.


      • Anonyymi

        MIKSI sekoitat Persut tähänkin. onko teillä jokin jakomielitauti ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MIKSI sekoitat Persut tähänkin. onko teillä jokin jakomielitauti ?

        Pari kommenttia ylempänähän oli rasistinen viesti. SE ei liity aiheeseen lainkaan, mutta koska sitä ei poisteta niin ihan syystä natsipuolue "sekoitetaan" tähänkin. Aihe kuin aihe niin Suomen NSDP-kyrpänaamat sotkevat siihen etnisyyden ja naisvihan


    • Anonyymi

      Riita halki, kaksi nimeä on yleistä, toinen isältä ja toinen äidiltä. Helppo ratkaisu !!!!!

      • Anonyymi

        Itse ottaisin mieluummin avioeron, kuin taipuisin miehen tahtoon. Kyllä noissa asioissa on kaksi jotka siitä yhdessä päättää. Kuulostaa, että miehelläsi on mielenterveysongelmia, jos tollanen asia voi johtaa eroon. Pidä pääsi kylmänä ja katso onko ero vain uhkailukeino vai onko valmis toteuttamaan sen.


      • Anonyymi

        TÄRKEIN ASIA, ÄLKÄÄ ANTAKO LAPSELLENNE LEMMIKKELÄIMEN NIMEÄ KUTEN MONI VANHEMPI NYKYÄÄN ANTAA....ON HASSUA KUN LASTA HUUDETAAN NIIN EI TIEDÄ TULEEKO NURKAN TAKAA HAUVELI ?


      • Anonyymi

        Minä haluaisin pojalle vain yhden nimen, mutta mies neljä. Olen sanonut miehelleni, että pojalle voidaan antaa kaikki neljä nimeä jos saan päättää niistä yhden. Mies sitten keksi ne neljä nimeä eikä ole antanut minun keksiä yhtään. En ole kyllä vielä paperia suostunut allekirjoittamaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä haluaisin pojalle vain yhden nimen, mutta mies neljä. Olen sanonut miehelleni, että pojalle voidaan antaa kaikki neljä nimeä jos saan päättää niistä yhden. Mies sitten keksi ne neljä nimeä eikä ole antanut minun keksiä yhtään. En ole kyllä vielä paperia suostunut allekirjoittamaan.

        Äläkä saamari allekirjoitakaan ellet saa edes yhtä mieleistäsi mukaan.

        Ihmetyttää tosin muutenkin tuo teidän juttu.

        Onneks mulla on tyttö, koska kumpikaan ei keksinyt kelvollista pojan nimeä. Ultra ei paljastanut sukupuolta, mutta äidillä oli varma usko että tulossa on poika.
        Molemmat olimme iloisia kun vauva paljastui yllättäin tytöksi, ja nimensä hän sai sillä sekunnilla. Nimi oli äidin keksintöä, mutta itsekin pidin siitä. Ja tärkeintä on, että tyttö (nyt 14v) pitää itsekin nimestään. Kaikista kolmesta sukunimestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TÄRKEIN ASIA, ÄLKÄÄ ANTAKO LAPSELLENNE LEMMIKKELÄIMEN NIMEÄ KUTEN MONI VANHEMPI NYKYÄÄN ANTAA....ON HASSUA KUN LASTA HUUDETAAN NIIN EI TIEDÄ TULEEKO NURKAN TAKAA HAUVELI ?

        Mun koiran nimi on Karjala. Must on kiva huutaa sille kun se lähtee menee ilman lupaa. Karjala takaisin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun koiran nimi on Karjala. Must on kiva huutaa sille kun se lähtee menee ilman lupaa. Karjala takaisin!

        Onko koiralle ylipäätään kiva huutaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TÄRKEIN ASIA, ÄLKÄÄ ANTAKO LAPSELLENNE LEMMIKKELÄIMEN NIMEÄ KUTEN MONI VANHEMPI NYKYÄÄN ANTAA....ON HASSUA KUN LASTA HUUDETAAN NIIN EI TIEDÄ TULEEKO NURKAN TAKAA HAUVELI ?

        Mulla on ollut tapana antaa lemmikeilleni ihmisten nimiä.


    • Anonyymi

      Onhan se noloa jos ette pääse kompromissiin nimen suhteen. Luopukaa kumpikin omasta vaatimuksestanne ja katsokaa yhdessä joku kompromissinimi. Kuvaakohan nimiongelma liittonne tilaa?

      • Anonyymi

        Joo, ei tuollaista liitoa kannata jatkaa kahta päivää pidempään.


      • Anonyymi

        Mikä avioliitto,tuo on?Narsisti mies!


      • Anonyymi

        Minä kyllä olen ehdottanut vaikka kuinka monta nimeä mutta mieheni on torpannut ne kaikki, koska hän ei halua pojalle mitään muuta nimeä kuin sen keksimänsä. Edelliseen kommenttiin unohtui vastata, etten ole kyllä aivan varma, että aikooko mies tosiaan anoa avioeroa. Hän kyllä myös sanoi, että jos joku ulkopuolinen saa päättää nimen niin sitten meidän suhdettamme ei ainakaan voi enää pelastaa. Minusta joku ulkopuolinen taas olisi hyvä, niin minulla olisi edes pieni mahdollisuus saada haluamani nimi eikä minun tarvitsisi syyttää miestäni koko loppuelämää siitä, että pojalla on huono nimi. Olen kyllä miehelleni kertonut, että hän tuskin haluaa muiden kuulevan, että millä perusteella poika olisi saanut mieheni haluaman nimen.
        Suhteemme on muuten (ainakin mielestäni) hyvä, joten yllätyin siitä, kun mieheni sanoi eroavansa jos ei saa pojalleen haluamaansa nimeä.


    • Anonyymi

      Perinteinen suomalainen nimeämistapa on seuraava:
      - ekaksi nimeksi ns. oma nimi
      - tokaksi nimeksi isoisän, isoädin tai muun vast. "ylisukupolvisen" sukulaisen nimi
      - tarvittaessa kolmanneksi nimeksi toisesta sukuhaarasta isoisän, isoädin tai muun vast. sukulaisen nimi
      - sukunimi

      Itse kannatan tapaa, jossa toka nimi tulee sukuhaarasta, josta sukunimi ei tule. Näin on mm. omilla lapsillani.

      Jotta etunimiripsusta tulee suomenkielisen korvaan luonteva, tavujen määrä täytyy seuraavassa nimessä olla vähintään sama kuin edellisessä. Siis mielummin Laura Aleksandra (2 4) kuin Aleksandra Laura tai Pekka Kalevi (2 3) kuin Kalevi Pekka.

      Lopuksi huomautan, että lapselle on annettava nimi neljän kuukauden kuluessa syntymästä. Äidin ilmoitus voittaa isän, jos vanhemmat ilmoittavat eri nimet. Jos vanhemmat eivät ilmoita mitään nimeä, sosiaaliviranomaiset päättävät nimestä. Tämä on yleensä sairaalaan ilmoitettu väliaikainen nimi.

      • Anonyymi

        taitaa olla suositus, että lapselle annetaan nimi n. 2kk iässä, jossain tapauksissa, jos äiti on hyvin väsynyt eikä arkirutiinit vauvan kanssa ala sujumaan, voi nimen antoa lykätä. Meillä ristiäiset on pidetty 3-7 kk iässä. lapsia on kolme.


      • Anonyymi

        En ole kuullut, että minun mielipiteeni olisi mieheni mielipidettä tähdellisempi. Miten se onnistuu, että kummatkin ilmoittavat eri nimet? Lähetetäänkö kaksi paperia jossa on kummankin nimiehdotukset vai kirjoitetaanko ne samalle paperille?


    • Anonyymi

      tosi outoo,mä sain yksin päättää mitkä tuli , tytön että pojan nimen. mies sanoi, juu hyviä on. :D kolme nimee kumallakin .

    • Anonyymi

      Anna miehesi päättää nimi. Se on viisainta. Saa päättää kerrankin jostain. Jää hyvä mieli.

      Kuitenkin sinä ketkuilet pikkuisen myöhemmin avioeron, elatusmaksut , talon ja tavarat itsellesi. Niin, ja hankaloitat vielä lapsen tapaamista isänsä kanssa kaikin mahdollisin keinoin.

      • Anonyymi

        Lapsen hankkiminenkin oli mieheni idea, enköhän ole ollut siinä asiassa ihan tarpeeksi mieliksi. Ja kuten sanoin, en missään nimessä halua avioeroa, talo ei kiinosta kaukana oman puolen sukulaisista ja tavarat olisin valmis vaikka lahjoittamaan ilmaiseksi pois. Niillä ei ole minulle minkäänlaista arvoa.


    • Anonyymi

      Vanhemmat ei useinkaan ajattele mitä lapsi pitää nimestään koulu ja opiskeluvuosina esim.pojalle annettu Kustaa nimi kiusaavatko kaverit koulussa kun eivät ajattele että ei ole lapsen itse haluama nimi. vaan ikävät omaa napaa ajattelevat vanhemmat entisajan nimi jolloin ei kiusattu toisia niin kuin tänä päivänä ,,

    • Anonyymi

      Onpa inhottavasti uhkailu! Voimia perhetilanteeseen. Oletteko olleet yhdessä kauan, onko tuollainen uhkailu uutta? Ei kyllä kuulosta hyvältä.

      Koeta jos miehesi suostuisi edes toiseksi nimeksi sitä omaa lemppariasi. Koeta saada miehesi myös ymmärtämään miten pahalta tuollainen uhkailu tuntuu -jos hän on ihan "normaali ihminen", (ei siis esimerkiksi narsisti), niin luulisin ymmärtävän kun kärsivällisesti ja suuttumatta selvität oman kantasi ja tuot esille omat tunteesi. Kerro hänelle mitä koet ja ajattelet.

      Miehesi taitaa olla aika mustavalkoista tyyppiä, mutta usko pois, kyllä mustavalkoisetkin ihmiset voi saada ymmärtämään toisen tunteita. Miksihän asia on miehellesi noin tärkeä? Kerro hänelle että useimmissa tuntemissasi perheissä nimiasia ratkaistaan yhdessä, eikä uhata millään erolla siinä yhteydessä. Vaikka on suuriakin erimielisyyksiä nimestä, niin useimmiten on löydettävissä sellainen kompromissi, joka molemmille kelpaa -vaikka ei omasta mielestä se paras vaihtoehto olisikaan.

      Miehelläsi myös saattaa olla aika rajoittunut nimivalikoima mielessä, nimen valintaan kannattaa käyttää aikaa ja pohdintaa. Voisiko joku hyvä tuttunne /ystävä /molemmille läheinen sukulainen auttaa teitä pääsemään asiassa eteenpäin? Ei syyttelemällä vaan keskustelemalla rauhallisesti. Miehesikin saisi kertoa oman kantansa ja tulla kuulluksi, eikä heti teilatuksi.

      Kun muissakin kuin nimiasiassa tarvitaan joustamiskykyä, niin suosittelen kyllä hakemaan apua tilanteeseen. Sinunkaan ei pidä aina olla se, joka yksin joka tilanteessa joustat.

      Toivon sinulle voimia ja viisautta asian käsittelyyn ja tähän elämäntilanteeseen! Ennen kaikkea koeta saada miehesi ymmärtämään tunteesi! Aika heikoilla ollaan muuten, jos on juuri
      avioiduttu ja tuollainen mahdoton vyyhti ja kiristys jo pelkästä lapsen nimestä.

      Jos ette pääse kaksisataa yhteisymmärrykseen, tarvitsette todennäköisesti keskusteluapua.

      • Anonyymi

        Emme ole olleet kuin liki pari vuotta naimisissa, eikä mieheni kovin monesta asiasta samalla lailla uhkaile, kuitenkin ainakin yhdestä. Miehelleni taitaa olla nimi niin tärkeä, koska hän uskoo, että muut ajattelevat hänestä huonoa, jos hän ei saa pojalle haluamaansa nimeä. Olen useinkin sanonut miehelleni, että yritetään keksiä sellainen nimi, joka sopii meille molemmille, mutta sitten mieheni kuitenkin aina ehdottaa sitä samaa nimeä. Kaikki sukulaiset kyllä yrittävät ehdottaa nimeä, mutta mieheni ei suostu edes miettimään niitä, vaikka osa olisikin ihan hyviä.


    • Mites ois Petrikki?

      • Anonyymi

        Ei käy ainakaan minulle.


    • Anonyymi

      Niku-Petteriina on aina hyvä.
      Pojat kiusaa.
      Tytöt kiusaa.
      Opettaja kiusaa.
      Ja lopuksi intissä kiusaa kaikki tupakavereista varuskunnan komentajaan.

    • Anonyymi

      Älä anna periksi,yhdessä olette hänet hommanneet,silloin molemmilla pitää olla lapselle nimi.Toinen antaa ensimmäisen nimen toinen toisen nimen.

    • Anonyymi

      Mitkä ne teidän vaihtoehdot siis on?

      • Muakin alko kiinnostamaan mikä on tämä nimi, jota et halua lapsellesi.
        Vai onko kyse periaatteesta, että sinä haluat päättää?


      • Anonyymi

        Mieheni on sanonut, ettei niitä saa tuoda julki, ennenkuin nimi on paperilla. Ja tottakai haluaisin, että pojalle tulisi sellainen nimi, että kumpikin pitäisi siitä, ei vain mieheni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mieheni on sanonut, ettei niitä saa tuoda julki, ennenkuin nimi on paperilla. Ja tottakai haluaisin, että pojalle tulisi sellainen nimi, että kumpikin pitäisi siitä, ei vain mieheni.

        Julki anonyymilla keskustelupalstalla?
        Sitten on kyllä kyseessä tosi erikoinen nimi.


    • Anonyymi

      Potkase tommonen narsisti mäkeen, jos haluaa eron niin siitä vaan..... Itse kahden lapsen isänä en koe mitään sympatiaa tolllasta käytöstä kohtaan. Itse jäin onnettomuuden takia leskeksi ja olen tyytyväinen että lapset kantaa myös äidin tahtomaa ja sieltä suvusta olevaa nimeä. Sairas äijä sulla.

    • Anonyymi

      Sinä olet lapsen äitinä saanut raskaana ollessasi kantaa häntä yhdeksän kuukautta. Sinä olet saanut synnyttää hänet. Jos oikein arvaan, sinä myös olet päävastuussa lapsen hoidosta imettämisineen ja vaipanvaihtoineen.

      Anna nyt isänkin osallistua lapsen elämään ja anna hänen valita nimi!

      • Ei se vaan näin mene!


    • Anonyymi

      Ota ero samantien tuo on sairasta kuka voi olla välittämättä lapsestaan jos ei nimeä saa päättää? Ja tuo tulee pahenemaan miehesi on selkeästi narsisti.

    • Anonyymi

      Riita poikki ja Loldarion nimeksi.

    • Anonyymi

      Niimpä, komppaan edellistä!! Aivan totta: "Ota ero samantien tuo on sairasta kuka voi olla välittämättä lapsestaan jos ei nimeä saa päättää? Ja tuo tulee pahenemaan miehesi on selkeästi narsisti."

      Oma lapseni sai isänsä keksimän etunimen ja kyllä kaduttaa. Ei hetken rauhaa, kun aina isä tulee mieleen, kun lapsta kutsuu nimellä :D Itse ajattelin täysin sinisilmäisenä juuri niin, että koska isä ei ole aina läsnä lapsen elämässä, niin on kiva antaa isän keksimä nimi. Nimi on kyllä ihan ok, mutta tuo kerta toisensa jälkeen narsisti isän tekoineen mieleeni :-/ Jos nyt saisin päättää, niin valitsisin lapselleni itse nimen. Se olen kuitenkin minä, joka lapsen kasvattaa ja jonka kanssa lapsi kasvaa.

      Minäkin veikkaan, että tuollaisen käytöksen takana on narsistinen ihminen. Narsistien kanssa yhteiselo on mahdotonta ja kulutat itsesi loppuun.

    • Lapsella on vanhemmat: isä ja äiti. Näiden kahden yhteisymmärräyksessä nimi valitaan. Tämä on normaalia.

      Epänormaalia on tapauksessasi, että toinen alistaa ja kyykyttää.

      Suosittelen eroa jo tässä vaiheessa. Pärjäät kyllä lapsen kanssa ♥

    • OIKEASTI! En tajua edes miten tämmöinen keskusteketju on edes muodostunutkaan!

    • Anonyymi

      En koskaan antaisi neuvoa pienen vauvan äidille, että eroa mutta

      Jos mies lyö pöytään avioerouhkauskortin, niin nosta se. Pojan nimi ei tule olemaan viimeinen asia, jonka hän haluaa päättää yksin ja käyttää uhkailuna avioeroa.

      Sano okei, erotaan ja minulle lapsen yksinhuoltajuus (narsistisen tyypin kanssa ei kannata edes yrittää yhteishuoltajuutta) ja katso mitä tapahtuu. Se on kuule niin, että sinä laitat rajat miten sinua kohdellaan ja toiseksi: narsistinen persoona ei karvoistaan pääse.

      Siippasi on sekaisin, kai sinä sen itsekin tajuat.

    • Anonyymi

      Kuinkas paljon dramatiikkaa on alkup. kirjoituksessa? Ja kuinka dramaattinen isä on jos oikeasti erolla uhkailee? Onko tuo vain ylipäätänsä teidän tapa neuvotella? Ja hei miksi se pitää sinun päättää, eikä miehesi? Kysehän tuossa pelissänne on varmasti oikeasti jostain muusta kuin siitä lapsen nimestä. Oma käytöksesi ollut raskaana ollessasi järkkyä, mikä on selitetty vain sillä että kun olet raskaana ja siipalla tullut mitta täyteen. Olkaa aikuisia ja setvikää! Ja hei vinkkinä, että meistä miehistä (niin kyllä naisistakin) tulee äreitä, kun tietyt tarpeet eivät tyydyty. Sitä kautta löytyy helpotusta monelle saralle ;)

      • Anonyymi

        Yleensä olemme saaneet riidat selvitettyä ilman, että on tarvinut avioeroa miettiä. Ja haluaisin vain, että pojalle saataisiin sellainen nimi, jonka kummatkin voivat hyväksyä, ei vain toinen.


    • Anonyymi

      Juttu on keksitty tai sitten joko ap tai miehensä ei ole henkisesti tasapainoinen.

      Iisi ratkaisu nyt olisi antaa sille kaksi etunimeä. Tai vaikka sata, niin kaikkien sukulaistenkin ehdotukset saadaan mukaan ja eikä kellekään tule paha vtun mieli

    • Anonyymi

      Hyvä sisko, olen selvänäkijä ja kerronkin sinulle nyt avoimesti tässä, että hyvin, hyvin paljon kyyneleitä joudut vuodattamaan mikäli jatkat yhteiseloa tämän lapsesi isän kanssa.

    • Anonyymi

      Oli nimi mikä hyvänsä, mutta poikalapsella on oltava kaksitavuinen etunimi! Helppo huutaa...ei Maximilliamia tai Sebastiania voi karjua ulkoa sisälle syömään tai kannustaa katsomossa.
      Mutta heivaa se ukko!!!

      • Anonyymi

        Kaksitavuinen?
        Kyllä sen eräänkin kolmetavuisen tv-viikarin isä karjui oikein vakuuttavasti Ee-me-liiiiiii!
        Myös Viljami toimii hyvin.


    • Anonyymi

      Olet varmasti tämän jo tajunnut.
      Miehelläsi on narsistinen luonnehäiriö.

    • Anonyymi

      Tosi tyhmä mies , kumma kun naiset ottaa kaikenlaisia dillejä miehekseen ja vielä lapsikin saatu aikaan . Oletteko molemmat jotain älykääpiöitä ?

    • Muuttuiko miehesi naimisiin menon jälkeen.
      Menitkö idiootin kanssa naimisiin ja ajattelit että se muuttuu vielä.
      -
      Mun vaimo jotenkin ajatteli että papin aamen muuttaa kaiken. Jossain vaiheessa huomasi että jos menee idiootin kanssa naimisiin niin on naimisissa idiootin kanssa. Vaikka koitin noudattaa hänen toiveita ei se onnistunut.
      -Jos on lusikalla annettu ei voi kauhalla vaa…
      Tai voihan sitä vaatia vaikka ämpärillä. Mutta mitä saa? No, jotkut tykkää kun voi vaatia ja vaatia...

      • Anonyymi

        En ole huomannut, että mieheni olisi sen kummemmin muuttunut naimisiin menon jälkeen.


    • Anonyymi

      Älä anne sille nimeksi Mohammedia.

    • Anonyymi

      Edustaako lapsen isä sovinistista, naista alistavaa kulttuuria, jota uskonnoksi väitetään?

      Kuullostaa siltä.

      • Anonyymi

        Mieheni ei tietääkseni ole sovinisti, ja ainakin hän uskoo naisten olevan samanarvoisia. Mutta sen johdosta hän ei usko esim. sitä, että vielä tänä päivänäkään naiset eivät ole aivan yhtä hyvässä asemassa kuin miehet. Jos hän kuulee toista niin hän väittää sitä valheeksi. Eikä meidän uskonnossa sorreta naisia, ainakaan niin paljon kuin esim. kristinuskossa jossa on väärintulkittu heidän tekstejään.


    • Anonyymi

      Juokse ja lujaa. Miehesi kuulostaa sekopäältä. Onko vielä ollut väkivaltainen?

      • Anonyymi

        Mieheni ei ole väkivaltainen, hän on vain kerran vihaisena nostanut minut pois tieltään, esineitä hän paiskoo toisaalta vähän enemmän.


    • Anonyymi

      Ollako tama mies mamu?

      • Anonyymi

        Tama mies ei olla mamu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tama mies ei olla mamu.

        Lienee maalainen, se paskasakki on juuri tuollaista. Se kyllä tiedetään.


      • Anonyymi

        Mieheni on maalainen mutta niin olen kyllä minäkin.


    • Sano sille, et jos se vielä ärmeltää, yks sun tuttus tulee kelmeenä iltana täyskuun aikaan ja huutaa puskista hyytävällä äänellä, et buuuuuu-uuu, niet se kamaloituu ihan perusteellisesti. Ja soon sille ihan oikein. Mitäs säikytteli sua.

    • Anonyymi

      Miehesi lääkitys ei ole balanssissa. Tolkuissaan oleva ei käyttäydy noin.

      • Anonyymi

        Nimim niiku.kyöpelillä taitaa olla sama pulma lääkityksen suhteen...


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5178
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3377
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1512
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1353
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1046
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      958
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      63
      728
    Aihe