Miksi uskoa Jumalaan?

Anonyymi

1’) Milloin aloit uskomaan, että Jumala tai muu korkeampi voima on olemassa?

2) Mikä sai sinut vakuuttuneeksi Jumalan olemassa olosta?

3) Onko tämä syy sellainen, että se pitäisi vakuuttaa muutkin?

4) Onko Jumala uskoaksesi yliluonnollinen kokeva ja ajatteleva kaikkitietävä olento, joka ei koostu mistään materiasta tai fyysikoiden tuntemasta energiamuodosta, mutta pystyy silti manipuloimaan kaikkea materiaa ja energiaa tuntemattoman mekanismin kautta ilman rajoituksia?

35

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      1. Koen aina uskoneeni.
      2. Raamattu on vahvistanut uskoani.
      3. Raamatun mukaan pahat hengetkin uskovat Jumalan olevan. Mielestäni se ei vielä ole mitenkään erinomaista. Ikuinen elämä on luvattu vanhurskaille, siksi pitäisin tärkeämpänä, että ihminen tulee vanhurskaaksi.

      "Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
      Mat. 25:46

      4. Raamatun mukaan Jumala on henki ja rakkaus, joka kykenee esim. luomaan maailman. Itse uskon sen, mitä Raamattu sanoo Jumalasta.

      "Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa".
      Joh. 4:24

      "Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus".
      1 Joh. 4:8

      Ystävällisin terveisin
      1213

      • Et siis ole raamattuasi lukenut tai lukemaasi ymmärtänyt, koska sen lukeminen ja ymmärtäminen aiheuttaa välittömän kristinuskonharhan hylkäämisen epäjumalanpalvontana.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Et siis ole raamattuasi lukenut tai lukemaasi ymmärtänyt, koska sen lukeminen ja ymmärtäminen aiheuttaa välittömän kristinuskonharhan hylkäämisen epäjumalanpalvontana.

        "Hän otti päällensä meidän sairautemme ja kantoi meidän tautimme."
        Anonyymi
        25.5.2019 7:48

        KR 1933/-38 Matt. 8:17 että kävisi toteen, mikä on puhuttu profeetta Esaiaan kautta, joka sanoo: "Hän otti päällensä meidän sairautemme ja kantoi meidän tautimme." > Siirry

        Jes. 53:4 Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana, > Siirry

        1Piet. 2:24 joka "itse kantoi meidän syntimme" ruumiissansa ristinpuuhun, että me, synneistä pois kuolleina, eläisimme vanhurskaudelle; ja hänen "haavainsa kautta te olette paratut." > Siirry

        Biblia (1776)
        Matt. 8:17 Että täytettäisiin, mitä sanottu oli Jesaias prophetan kautta, joka sanoo: hän on ottanut meidän heikkoutemme, ja hän kantoi meidän tautimme.

        Psa 103:1-22
        Daavidin virsi. Kiitä Herraa, minun sieluni, ja kaikki, mitä minussa on, hänen pyhää nimeänsä. >> Jakeen lisätiedot
        Kiitä Herraa, minun sieluni, äläkä unhota, mitä hyvää hän on sinulle tehnyt,
        hän, joka antaa kaikki sinun syntisi anteeksi ja parantaa kaikki sinun sairautesi,
        joka lunastaa sinun henkesi tuonelasta ja kruunaa sinut armolla ja laupeudella,
        joka sinun halajamisesi tyydyttää hyvyydellään, niin että sinun nuoruutesi uudistuu kuin kotkan.
        Herra tekee vanhurskauden ja hankkii oikeuden kaikille sorretuille.
        Hän on tehnyt Moosekselle tunnetuksi tiensä, Israelin lapsille suuret tekonsa.

        Laupias ja armahtavainen on Herra, pitkämielinen ja suuri armossa.
        Ei hän aina riitele eikä pidä vihaa iankaikkisesti.
        Ei hän tee meille syntiemme mukaan eikä kosta meille pahain tekojemme mukaan.
        Sillä niin korkealla kuin taivas on maasta, niin voimallinen on hänen armonsa niitä kohtaan, jotka häntä pelkäävät.
        Niin kaukana kuin itä on lännestä, niin kauas hän siirtää meistä rikkomuksemme.
        Niinkuin isä armahtaa lapsiansa, niin Herrakin armahtaa pelkääväisiänsä.
        Sillä hän tietää, minkäkaltaista tekoa me olemme: hän muistaa meidät tomuksi.
        Ihmisen elinpäivät ovat niinkuin ruoho, hän kukoistaa niinkuin kukkanen kedolla.
        Kun tuuli käy hänen ylitsensä, ei häntä enää ole, eikä hänen asuinsijansa häntä enää tunne.
        Mutta Herran armo pysyy iankaikkisesta iankaikkiseen niille, jotka häntä pelkäävät, ja hänen vanhurskautensa lasten lapsille,
        niille, jotka pitävät hänen liittonsa ja muistavat hänen käskynsä ja noudattavat niitä.
        Herra on pystyttänyt istuimensa taivaisiin, ja hänen kuninkuutensa hallitsee kaikkia.

        Kiittäkää Herraa, te hänen enkelinsä, te väkevät sankarit, jotka hänen käskynsä täytätte, kun kuulette hänen sanansa äänen.
        Kiittäkää Herraa, kaikki hänen sotaväkensä, te hänen palvelijansa, jotka hänen tahtonsa teette.
        Kiittäkää Herraa, kaikki hänen tekonsa, hänen valtakuntansa kaikissa paikoissa. Kiitä, minun sieluni, Herraa.

        (Hyvä on Herra ja Hän ohjaa syntiset oikealle tielle. Sanansa kautta!
        Jolla on korva kuulkoon mitä Herra seurakunnalleen puhuu! Sanotaan ilmestyskirjassa monesti.

        No luetaan nyt yhdessä, hiukan.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Et siis ole raamattuasi lukenut tai lukemaasi ymmärtänyt, koska sen lukeminen ja ymmärtäminen aiheuttaa välittömän kristinuskonharhan hylkäämisen epäjumalanpalvontana.

        > Et siis ole raamattuasi lukenut tai lukemaasi ymmärtänyt, koska sen lukeminen ja ymmärtäminen aiheuttaa välittömän kristinuskonharhan hylkäämisen epäjumalanpalvontana.

        Miksi niin luulet? Olen lukenut Raamatun useita kertoja ja joka kerta kirjan Jumalallinen nerokkuus on vain korostunut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        > Et siis ole raamattuasi lukenut tai lukemaasi ymmärtänyt, koska sen lukeminen ja ymmärtäminen aiheuttaa välittömän kristinuskonharhan hylkäämisen epäjumalanpalvontana.

        Miksi niin luulet? Olen lukenut Raamatun useita kertoja ja joka kerta kirjan Jumalallinen nerokkuus on vain korostunut.

        Tuon satukirjan kirjoittivat todistettavasti ihmiset, joten epäjumalasi on kokonaan ihmisen luomus.

        Tätä tosiasiaa alleviivavat ja korostavat tuhannet ja taas tuhannet kristinuskonharhan lahkot sekä kultit.

        Jos oikea jumala olisi olemassa ja kaiken lisäksi antanut ohjeensa ihmiskunnalle, ei kukaan julkenisi tulkita hänen sanomaansa.

        Näinollen olet häpeäjonossa epäjumalanpalvojana jos oikea jumala on olemassa.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Tuon satukirjan kirjoittivat todistettavasti ihmiset, joten epäjumalasi on kokonaan ihmisen luomus.

        Tätä tosiasiaa alleviivavat ja korostavat tuhannet ja taas tuhannet kristinuskonharhan lahkot sekä kultit.

        Jos oikea jumala olisi olemassa ja kaiken lisäksi antanut ohjeensa ihmiskunnalle, ei kukaan julkenisi tulkita hänen sanomaansa.

        Näinollen olet häpeäjonossa epäjumalanpalvojana jos oikea jumala on olemassa.

        > Tuon satukirjan kirjoittivat todistettavasti ihmiset, joten epäjumalasi on kokonaan ihmisen luomus.

        ET kuitenkaan pysty todistamaan väitettäsi, joten vähän turhaan näpyttelet.

        > Jos oikea jumala olisi olemassa ja kaiken lisäksi antanut ohjeensa ihmiskunnalle, ei kukaan julkenisi tulkita hänen sanomaansa.

        Miksei?

        > Näinollen olet häpeäjonossa epäjumalanpalvojana jos oikea jumala on olemassa.

        En ole epäjumalanpalvoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Tuon satukirjan kirjoittivat todistettavasti ihmiset, joten epäjumalasi on kokonaan ihmisen luomus.

        ET kuitenkaan pysty todistamaan väitettäsi, joten vähän turhaan näpyttelet.

        > Jos oikea jumala olisi olemassa ja kaiken lisäksi antanut ohjeensa ihmiskunnalle, ei kukaan julkenisi tulkita hänen sanomaansa.

        Miksei?

        > Näinollen olet häpeäjonossa epäjumalanpalvojana jos oikea jumala on olemassa.

        En ole epäjumalanpalvoja.

        minä tapan jumalat siksi jumala ei uskalla näyttäytyä


    • Anonyymi

      Hiekkakansa toi satunsa tänne koska vieressä oli nuolenpääkirjoitus keksitty.
      Täällä ei muuta, kun vähän riimuja kirjoiteltu.

    • Anonyymi

      Mistä informaatio on syntynyt se on aineetonta. Ja aina tarttee järkevän tuottajan.
      Luonnonvakiot, niiden hienosäätö.
      dna:n informaatio on niin monimutkainen ettei sitä ei voida kokeellisesti tuottaa, ei ole järkevää selitystä elämän synnylle.

      Jumalan tahdon mukaan eläminen ihminen olemukseltaan muuttuisi aivan toiselle sivistys tasolle, missä se tällä hetkellä on. Eikä tarvitsisi pelätä tulevaisuutta ja sotaa, elettäisiin sovussa. Silloin olisi totuuskin hallussa, eikä toinen pettäisi toista. Aivoissa on kapasiteettia sisäiseen muutokseen vaikka millä mitalla, ja Raamatun lopussa kiitos seisoo. Kannattaa lukea.
      Jopa Linkolalla on sama päämäärä mutta eri keinot, vaikka hän ei ole uskovainen.
      Ketä kiittää ja ylistää?

      • Anonyymi

        Jammu sedästä kun saat sisäisellä eli ulkoisella jeesustelullasi
        kelpo päiväkoti työntekijän niin minäkin uskon.

        Perimä syntyy pitkän ajan tuloksena tai nopeasti julmasti valikoiden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jammu sedästä kun saat sisäisellä eli ulkoisella jeesustelullasi
        kelpo päiväkoti työntekijän niin minäkin uskon.

        Perimä syntyy pitkän ajan tuloksena tai nopeasti julmasti valikoiden.

        Ilmeisesti kannatat pervessioita , niistä ei ole pulaa. Miten aiot kehittää niitä?
        Oivaa apina-ajattelua.
        Henkinen emergenssi välttämätön, joka luo rauhaa ja on sisäisestit rikas. Ei pitäisi heittää porsaille helmiä,. Vihaista koiraa kannattaa kiertää ettei joudu sen puremaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti kannatat pervessioita , niistä ei ole pulaa. Miten aiot kehittää niitä?
        Oivaa apina-ajattelua.
        Henkinen emergenssi välttämätön, joka luo rauhaa ja on sisäisestit rikas. Ei pitäisi heittää porsaille helmiä,. Vihaista koiraa kannattaa kiertää ettei joudu sen puremaksi.

        Minä vain esitän vertauksia ja minä olen kehittynyt apinasta.
        Lapsen aivojen emergenssi johtaa jumalaan.
        Ei pitäisi jeesustella muiden rahoja omiin harhoihin.
        Lauman jäseniä ei vihainen koira pure, sillä koira kuuluu laumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä vain esitän vertauksia ja minä olen kehittynyt apinasta.
        Lapsen aivojen emergenssi johtaa jumalaan.
        Ei pitäisi jeesustella muiden rahoja omiin harhoihin.
        Lauman jäseniä ei vihainen koira pure, sillä koira kuuluu laumaan.

        Uskotko itse mitä kirjoitat? Pistä kiltisti korkki kiinni!
        Paistaa se päivä risukasaankin. Jatka samaan malliin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jammu sedästä kun saat sisäisellä eli ulkoisella jeesustelullasi
        kelpo päiväkoti työntekijän niin minäkin uskon.

        Perimä syntyy pitkän ajan tuloksena tai nopeasti julmasti valikoiden.

        "Jammu sedästä kun saat sisäisellä eli ulkoisella jeesustelullasi "
        Oli ja on Lut kirkon opetuksella tehty "nimi kristitty" ja se ei toimi.
        Ihmisen on synnyttävä uudesti Ylhäältä KR 1933/-38 Joh 3:14-18
        Ja niin kuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa,
        niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän että jokaisella,
        joka häneen uskoo,
        olisi iankaikkinen elämä. >> Jakeen lisätiedot

        Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut,
        että hän antoi ainokaisen Poikansa,
        ettei yksikään,
        joka häneen uskoo,
        hukkuisi,
        vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

        Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa,
        vaan sitä varten,
        että maailma hänen kauttansa pelastuisi.

        (sellainen rakkaus meitä ihmisiä kohtaan on meille tarjolla.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskotko itse mitä kirjoitat? Pistä kiltisti korkki kiinni!
        Paistaa se päivä risukasaankin. Jatka samaan malliin!

        Minä kirjoitan ihan selvinpäin toisin kuin te jeesuksen verta lipittävät
        juopot.

        Enemmän minulla on vaurautta, kun tekopyhillä ihmisten kusettajilla.

        Evoluutio on minun avaimeni ja siihen ei kuulu jeesustelu muiden rahoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jammu sedästä kun saat sisäisellä eli ulkoisella jeesustelullasi "
        Oli ja on Lut kirkon opetuksella tehty "nimi kristitty" ja se ei toimi.
        Ihmisen on synnyttävä uudesti Ylhäältä KR 1933/-38 Joh 3:14-18
        Ja niin kuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa,
        niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän että jokaisella,
        joka häneen uskoo,
        olisi iankaikkinen elämä. >> Jakeen lisätiedot

        Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut,
        että hän antoi ainokaisen Poikansa,
        ettei yksikään,
        joka häneen uskoo,
        hukkuisi,
        vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

        Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa,
        vaan sitä varten,
        että maailma hänen kauttansa pelastuisi.

        (sellainen rakkaus meitä ihmisiä kohtaan on meille tarjolla.)

        Voisitte uskovaisina mennä sinne jumalanne luokse isolla joukolla.
        Minä voisin hieman auttaa teitä niin pääsisitte pois täältä normaalien silmistä.
        Hiilidioksidia kun maskinkautta päästää niin kohtaatte luojanne ilman tuskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kirjoitan ihan selvinpäin toisin kuin te jeesuksen verta lipittävät
        juopot.

        Enemmän minulla on vaurautta, kun tekopyhillä ihmisten kusettajilla.

        Evoluutio on minun avaimeni ja siihen ei kuulu jeesustelu muiden rahoilla.

        Vai hypitään evoluution puutuvissa renkaissa, - kuin apinat? Ja täppiä on ettei istunnolle taivu, -kai on oma pyllyn pyyhkiäkin, ei itse tarvitse edes pyyhkiä? Pistääkö vielä tappia reikään? Minä vaan kuvaan jumalatonta menoa, se on syntiä, - pyydän anteeksi, - pikku piru sai vallan minussa. Näin kuljetaan väärää suuntaan oikeata tietä. Että silleen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai hypitään evoluution puutuvissa renkaissa, - kuin apinat? Ja täppiä on ettei istunnolle taivu, -kai on oma pyllyn pyyhkiäkin, ei itse tarvitse edes pyyhkiä? Pistääkö vielä tappia reikään? Minä vaan kuvaan jumalatonta menoa, se on syntiä, - pyydän anteeksi, - pikku piru sai vallan minussa. Näin kuljetaan väärää suuntaan oikeata tietä. Että silleen!

        Aloitetaan Kongon demokraatista sillä Peppi Pitkätossu nauraa edelleen
        hiekkakansan saduille.
        Raha ja vauraus ei synny tyhjästä, tarvitsee osata kaikki se itse mistä
        tyhmät joutuvat erikseen maksamaan.
        Minä en ole tarpeiden vietävissä, ehkä hieman lihava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitetaan Kongon demokraatista sillä Peppi Pitkätossu nauraa edelleen
        hiekkakansan saduille.
        Raha ja vauraus ei synny tyhjästä, tarvitsee osata kaikki se itse mistä
        tyhmät joutuvat erikseen maksamaan.
        Minä en ole tarpeiden vietävissä, ehkä hieman lihava.

        Rahaa luodaan tyhjästä. Raha on illuusio harhaa, narsitiset keinottelijat käyttä loisimiseen, tekoäly antaa ohjeet .
        Olet lukenut kirjan Taisteluni tasan tarkkaan, se on primitiivi kulttuuria.
        Abortti on kommunistien siirtämistä oma vastuu yhteiskunnalle, sitten vielä raaka tappaminen päälle.
        Hyvin tehdään pahaa siitä syntyy hyvin tehtyä pahaa. Täytyisi ajatella omilla aivoilla, sitä ostetaan kuin maksullista rakkautta. Robotti lypsää jo lehmätkin????? Ota onkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rahaa luodaan tyhjästä. Raha on illuusio harhaa, narsitiset keinottelijat käyttä loisimiseen, tekoäly antaa ohjeet .
        Olet lukenut kirjan Taisteluni tasan tarkkaan, se on primitiivi kulttuuria.
        Abortti on kommunistien siirtämistä oma vastuu yhteiskunnalle, sitten vielä raaka tappaminen päälle.
        Hyvin tehdään pahaa siitä syntyy hyvin tehtyä pahaa. Täytyisi ajatella omilla aivoilla, sitä ostetaan kuin maksullista rakkautta. Robotti lypsää jo lehmätkin????? Ota onkeen.

        Rahaa lainataan ja maksetaan sitten joskus.
        Taisteluni kirjan olen joskus viimevuosituhannella lukenut.
        Muistaakseni se oli poliittinen teos.
        Abortoidaan jos yksilöllä on vaikeavamma, kuka nyt vammaisia elättäisi.
        Hyvyydellä sitä pahaa tehdään ja kehitys polkee suojatyöpaikat.
        Minä troolaan sinunkin kalasi.


    • 1. Jo lapsena uskoin, mutta aikuisena olen joutunut paljon selvittelemään asiaa ja tekemään tietoisen valinnan Jumalan puoleen.
      2. Hänen vaikutuksensa elämässäni sekä ilmoituksensa itsestään Raamatussa on vakuuttanut minut.
      3. Ei, sillä jokainen vastaa itse siitä, miten rehellinen on omassa subjektiivisessa todellisuudessaan.
      4. En pyri määrittelemään häntä. Olen täysin riippuvainen siitä, mitä hän on itse ilmoittanut itsestään.

      • Anonyymi

        Vanhempasi olivat ilmeisesti uskovaisia.
        Ei ihminen mitään perimälleen voi, olet liian herkkäuskoinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vanhempasi olivat ilmeisesti uskovaisia.
        Ei ihminen mitään perimälleen voi, olet liian herkkäuskoinen.

        Eivät olleet. Teet aivan liian herkkäuskoisesti johtopäätöksiä.


    • Anonyymi

      Tiedättekö mitä yhteistä on uskovalla ja ateistilla kuoleman jälkeen - He molemmat uskovat Jumalan olevan olemassa.

      • Anonyymi

        Se on juuri noin.


      • Anonyymi

        Mitäs sitten jos on jo kerran kuollut.


    • Anonyymi

      Oikeudenmukaisuudesta vapaasti totuudessa.

      • Anonyymi

        Ei oikeudenmukaisuutta ole olemassa.
        Tarvitsisi olla samassa paikassa samaan aikaan, jotta oikeudenmukaisuus toteutuisi.


    • Anonyymi

      Joh 5:9 pala lintuja pallata kukkia! Aamulla nänniesi pihat levenevät levenemistään.. usko,se on ku iltarusko. Aamen!

      • Anonyymi

        Syötätkö valkoisella eritteellä tyttölapsiasi.


    • Anonyymi

      en osaa edes kuvitella et on joku jumala lapsena uskonto oli aina 9 luin raamatun kaksi kertaa uskoin siihen 84v erosin kirkosta ja mulle jumala on ollu kymmeniä vuosia ei mitään en USKO JUMALAAN mitä jumala sana tarkoittaa

      • Anonyymi

        Saako ihmisiä hyväksikäyttää aina kun syntyy sellainen tilanne, ja saako niitä tietoisesti luoda?
        Omatunto ei anna tähän oikeutta, siksi Jumalaa tarvitaan, rehellisyyden nimissä, muuten ei synny moraalia, etiikasta puhumattakaan, DNA:ssa on valmitusaineet sisällä ennen kuin ihminen on olemassa. SE suuri ihme, eikä sitä ede kunnioiteta. Siitä seuraa arvopohjan mädätys. Tehkää havaintoja, nyt mennään jo madonreikään, väärään osoitteeseen. Niin ollaan eksyksissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saako ihmisiä hyväksikäyttää aina kun syntyy sellainen tilanne, ja saako niitä tietoisesti luoda?
        Omatunto ei anna tähän oikeutta, siksi Jumalaa tarvitaan, rehellisyyden nimissä, muuten ei synny moraalia, etiikasta puhumattakaan, DNA:ssa on valmitusaineet sisällä ennen kuin ihminen on olemassa. SE suuri ihme, eikä sitä ede kunnioiteta. Siitä seuraa arvopohjan mädätys. Tehkää havaintoja, nyt mennään jo madonreikään, väärään osoitteeseen. Niin ollaan eksyksissä.

        Minä en varasta, koska tekisin varkaalle sellaista mitä et usko ihmisen tekevän.
        Minä uskon, että muut tekisivät minulle myös samoin, jos varastaisin.
        Yksinkertaista perinnöllisyyttä eli totaalista moraalia.


    • Anonyymi

      1’) Milloin aloit uskomaan, että Jumala tai muu korkeampi voima on olemassa?

      - On siitä ainakin pari vuotta aikaa.

      2) Mikä sai sinut vakuuttuneeksi Jumalan olemassa olosta?

      - Jumalan läsnäolo.

      3) Onko tämä syy sellainen, että se pitäisi vakuuttaa muutkin?

      - Ei.

      4) Onko Jumala uskoaksesi yliluonnollinen kokeva ja ajatteleva kaikkitietävä olento, joka ei koostu mistään materiasta tai fyysikoiden tuntemasta energiamuodosta, mutta pystyy silti manipuloimaan kaikkea materiaa ja energiaa tuntemattoman mekanismin kautta ilman rajoituksia?

      - En tiedä.

      • Anonyymi

        Nyt kannattaa ottaa lääkäriin yhteyttä ja pyytää lääkitys.
        Sitten kun jumala käskyttää sinua on jo liian myöhästä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      305
      3408
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1379
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1260
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      168
      1078
    Aihe