Hyvä Suomi!

Nyt on voitettu Ruotsi ja Venäjä, nämä oli tärkeimmät voitot.
Miten aiotte juhlia, minä menen saunaan ja nautin löylyistä pari tuntia, vihreää teetä juoden.

69

58

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oli todella upea ottelu. Saunaan seuraavaksi ja sitten voittokahvit. Se on siinä.

• Näin tehdään!

• Anonyymi

Kynnet on pureksittu. Oli kyllä jännittävimmistä peleistä jännittävin. Hyvä Suomi ! Kaikki yhtä hyviä pelaajia, en luokittele kuka paras. Tiimi peliähän tää on. Hienoa et kunhan maaleja tulee, sama kuka sen tekee.

• Anonyymi
        kamuttaja kirjoitti:

Näin tehdään!

Mikä on postettu, mihin Kamu vastaa??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä on postettu, mihin Kamu vastaa??

Minun viesti poistettiin. Siinnä luki että otetaan kovat löylyt. Mikähän siinnä oli sääntöjen vastaista.

• Anonyymi

Jytky tuli, todellinen jytky! Olen niin liikuttunut Jalosen ja.joukkueen todella saumattomasti yhtestyöstä, että en malta edes saunaan mennä. Lasi punkkua ja katsomaan toista ottelua paineetta. Herkutellaan nyt kun aihetta on. Nimetön joukkue otti joukkuevoiton kovista NHL kavereista. Hunajaa! Tässä saa kyllä kansallisruoka tulla pintaan ja persua äänestämään huomenna. Suomi, Suomi!!

• Olipa lätkämatsi. Nyt aivan yllättävän lyhyesti kommentoin, että Jukka Jalosella, Santtu-Matias Rouvalilla ja Kamuttajalla on jotain yhteistä;)
      Minä juhlin kyllä hieman sihijuomallakin ennen saunaa, ja saunan jälkeen.

• Ja tietenkin pari tuntia ennen ja jälkeen ja vielä löylyissäkin;)

• Jalonen on kiekkovalmentaja, Rouvali kapelimestari, Kamuttaja kävelevä aave. Mitä yhteistä noissa on avaatko vähän?

• kamuttaja kirjoitti:

Jalonen on kiekkovalmentaja, Rouvali kapelimestari, Kamuttaja kävelevä aave. Mitä yhteistä noissa on avaatko vähän?

Kirjoittelen vielä tässä kun odottelen saunan lämpenemistä.
        Kamuttaja = Kävelevä aave Piiroislouhilta.

• kamuttaja kirjoitti:

Kirjoittelen vielä tässä kun odottelen saunan lämpenemistä.
        Kamuttaja = Kävelevä aave Piiroislouhilta.

Niin unohdin kertoa, että sekoitan vihreään teehen kotimaista hunajaa ruokalusikallisen kahteen litraan.
        Tämä on salaista Kamu tietoa, mutta saa käyttää muutkin vapaasti.

• kamuttaja kirjoitti:

Niin unohdin kertoa, että sekoitan vihreään teehen kotimaista hunajaa ruokalusikallisen kahteen litraan.
        Tämä on salaista Kamu tietoa, mutta saa käyttää muutkin vapaasti.

Vastaan toki sen yhteisen tekijän, koska se on niin ilmiselvä yhteys. Peli, tieto ja musiikkisilmä. Lisäksi taktinen osaaminen eri aloilla lennosta ja esim. aperto sekä a prima vista.

• Nomikäänsheriffi kirjoitti:

Vastaan toki sen yhteisen tekijän, koska se on niin ilmiselvä yhteys. Peli, tieto ja musiikkisilmä. Lisäksi taktinen osaaminen eri aloilla lennosta ja esim. aperto sekä a prima vista.

Niin toki vastasin kommenttiisi 19:35. Hunaja on hyvää minullakin teessä.

• Anonyymi

Kalajokilaaksoon rakennetaan 600 teollisuustuulivoimalaa pelloille, metsiin ja pihoille ensi kesän aikana!!

Elämänedellytykset on viety. Myllyt ovat 2 kertaa niin isoja kuin Keski-Euroopassa käytetyt!

Massamuutto stadiin alkaa!

• Nyt on sauna lämmin, pärjäilkää.

• Anonyymi

Piässöönkköön nuo viinanjuonttiin tänä vuonna, mukamas urheilijat? On siinätuas mallii nuorisolle, jos voittaavat. Kitarisat puol metrrii ulukona ja humalassa. On se joihenki mielestä niin hiennoo. Tuosta vielä maksettaan rahhoo. Voi hyväihme.

• Anonyymi

Aivan uskomatonta ja tyylitöntä poistaa joku kommentti, joka on kaikin tavoin tyylipuhdas kohteliaisuus kaikille osapuolille. Modeeraus tällä palstalla ansaitsee improbatur arvosanan.

• Anonyymi

Poisto varmaan johtuu siitä koska aloittaja on Kamuttaja.

• Anonyymi

Ei sen väliä vaikka ei voitettaisi Kanadaa kun Iivana ja Hurri on lyöty maan rakoon se on jo kuin maailmanmestaruus..

• Anonyymi

Mikä on Hurri? Ruotsalaiset ovat erittäin fiksuja ihmisiä. Jääkiekko on vain yks pienimpiä lajeja maailmassa. Jalkapallo, yleisurheilu, nyrkkeily, painonnosto esimerkkeinä niistäsuurista. Jopa kädenvääntökin on lajina suositumpi, kautta maa-ilman.

• No kun kerran noin suoraan kysytään, niin ajattelin vastata.

Ensin tutkin asiaa monesti parjaamastamme Wikistä, mutta halusin vielä tarkistaa lähteet.
        Tiesittekö muuten, että sana hurri on itäsuomalaista perua?
        Hurri samoin kuin äänteellisesti läheinen hurtta ovat kumpikin alkuaan olleet suden kiertoilmauksia.
        Toki sitä on käytetty Etelä-Suomea myöten haukkumasananakin. Kalakauppiastakin sillä on tarkoitettu.

Lainaus lähdetekstistä:

”Hurri samoin kuin äänteellisesti läheinen hurtta ovat kumpikin alkuaan olleet suden kiertoilmauksia. Niitä on voitu käyttää myös muista karvaisista eläimistä kuten koirasta ja vuohesta. Sanat ovat sitten siirtyneet tarkoittamaan myös pitkätukkaista tai partaista miestä ja edelleen levotonta nuorta miestä, esimerkiksi yöjalassa kulkijaa, riiustelijaa”.

Tuo kannattaa lukaista kokonaan, siis ketä yhtikäs kiinnostaa. Minua kiinnosti.

https://www.kotus.fi/nyt/kolumnit_artikkelit_ja_esitelmat/kieli-ikkuna_(1996_2010)/hurraako_hurri

• Anonyymi

on todella tyhmää laittaa eri lajeja vastakkain kirjoitti yksi valopää, jokaiselle löytyy omat kannattajat ja hyvä niin, mitali on aina mitali näissäkin karkeloissa.. eikä urheilusta pidä tehdä liian haudan vakavaa sillä muutkin mokaa...parempi voittaa, hyvää viihdettä ja tunteita herättäviä häviää tai voittaa

• Anonyymi

Iivananko ymmärsit? Eppäilen, mutta kai kädenvääntökin on jonkun mielestä urheilua.

• Jonkun mielestä videopelien pelaaminenkin on urheilua.

• Anonyymi

Mertarannan ääni on laskettu tänään selostamaan Canada - Suomi ottelua kolmoskanavalle, onkohan pitänyt paljonkin äänestä maksaa.

• Ei kiinnosta paljoa Mertaranta, eikä jääkiekko. Yks hailee miten ottelussa käy, sama aurinko nousee edelleen huomenna. Mutta kiva kuitenkin jos ihmisillä on kivaa. Onpahan taas yksi tekosyy juoda itsensä känniin ja työllistää poliisia.

• Anonyymi

Ja minua ei kiinnosta pätkääkään yhden Uuninpankon, joka paikan vouhottajan mielipiteet. Tuossakin piti päteä omalla negaatiollaan ja suvaitsemattomuudellaan. Pysyisit poissa sellaisista keskusteluista, jotka eivät sinua miellytä. Varsinkin jos lajissa et muuta näe kuin kännäämisen. Sinä näköjään löydät hyviä tekosyitä tuoda itseäsi esille. ”Hei, minäkin olen vielä täällä teitä mollaamassa”.

• Anonyymi

Voi hyvänen sentään sinua Uuninpankko. Väität että aurinko nousee huomenna. Sama se voi olla, mutta ei se aurinko mihinkään nouse. Katsos kun kerron totuuden sinulle hyvä pankko. Se näyttää sinusta vaan että se aurinko nousee. Tosiasiassa asia menee sillä tavalla, että kun maapallo pyörii akselinsa ympäri, niin aurinko tulee esille sieltä taivaanrannan takaa. Ei se mihinkään nouse. Ymmärsitkö?

• Anonyymi kirjoitti:

Voi hyvänen sentään sinua Uuninpankko. Väität että aurinko nousee huomenna. Sama se voi olla, mutta ei se aurinko mihinkään nouse. Katsos kun kerron totuuden sinulle hyvä pankko. Se näyttää sinusta vaan että se aurinko nousee. Tosiasiassa asia menee sillä tavalla, että kun maapallo pyörii akselinsa ympäri, niin aurinko tulee esille sieltä taivaanrannan takaa. Ei se mihinkään nouse. Ymmärsitkö?

Oletpas sinä näsäviisas. Aurinko kuule nousee edelleenkin, siksi suomen kielessä ja kaikissa muissa kielissä puhutaan auringonnoususta. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa mikä kiertää ja mitä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ja minua ei kiinnosta pätkääkään yhden Uuninpankon, joka paikan vouhottajan mielipiteet. Tuossakin piti päteä omalla negaatiollaan ja suvaitsemattomuudellaan. Pysyisit poissa sellaisista keskusteluista, jotka eivät sinua miellytä. Varsinkin jos lajissa et muuta näe kuin kännäämisen. Sinä näköjään löydät hyviä tekosyitä tuoda itseäsi esille. ”Hei, minäkin olen vielä täällä teitä mollaamassa”.

Ei tarvitse kiinnostaakaan minun mielipiteet. Tämä on vapaa palsta johon saa kirjoittaa, kun noudattaa sääntöjä.

En näe kännäämistä muissa lajeissa, paitsi niissä jotka suomalaisia miehiä kiinnostavat. Siinä saa sitten olla taas ylpeänä suomalaisena, kun kännissä joukkue kompuroi koneesta Suomen kamaralle, ja pokaalit pyörii ja ukot konttaavat pitkin lentokentän asfalttia. :)

• Uuninpankko kirjoitti:

Ei tarvitse kiinnostaakaan minun mielipiteet. Tämä on vapaa palsta johon saa kirjoittaa, kun noudattaa sääntöjä.

En näe kännäämistä muissa lajeissa, paitsi niissä jotka suomalaisia miehiä kiinnostavat. Siinä saa sitten olla taas ylpeänä suomalaisena, kun kännissä joukkue kompuroi koneesta Suomen kamaralle, ja pokaalit pyörii ja ukot konttaavat pitkin lentokentän asfalttia. :)

yleensä joukkuelajeissa on käännäämistä, hevospoolo jalkapallo naiset jääkiekko jalkapallo, sähly, samoin vetää muutkin kuin suomalaiset miehet, toiset vetää valkoista jauhetta nenäänsä, formuloissa suuret juhlat niitä vaan ei näytetä,

Yli 5000 naista, viinaa, huumeita ja F1-maailmanmestaruus – James Huntin traagisesta kuolemasta 25 vuotta

• Tämä Lieksa-palsta on vähän tosikko ja täällä vedetään kaikesta herneet nenään. Nurmes-palstalla on selvästi rennompi meininki ja siellä kyetään myös itseironiaan.

• Eivät jääkiekkoilijat ole sellaisia jumalia, että heitä tai lajia ei voi arvostella mitenkään.

• Enkä varsinaisesti edes arvostellut lajia tai kännäyskulttuuria. Se nyt vaan on osa suomalaista kulttuuria.

• Anonyymi

Moottoriajoneuvolla ympyrää ajaminen ei ole urheilua eikä edes autoilua, ainakaan formulakisat. Siinä ei ihminen urheile, vaan ajoneuvo. Kaikki,missä käytetään jotain moottoriajoneuvoa jossa ei juurikaan fyysistä kuntoa tarvitse, ei ole urheilua. Hevosurheilussa hevonen urheilee - ei ihminen.

• Ehkä moottoriurheilussa tarvitaan fyysistä kuntoa niin kuin jotkut väittävät, mutta lajissa ei ratkaisijan roolissa ole kuitenkaan kuljettajan kunto tai taidot vaan pelkästään auto. Siksikään kilvanajo ei ole mitään urheilua.

• Anonyymi

"ratkaisijan roolissa ole kuitenkaan kuljettajan kunto tai taidot vaan pelkästään auto." Väität siis että automaattiohjauksella ne autot ajaa kilpaa?

• Anonyymi kirjoitti:

"ratkaisijan roolissa ole kuitenkaan kuljettajan kunto tai taidot vaan pelkästään auto." Väität siis että automaattiohjauksella ne autot ajaa kilpaa?

Ei aja automaattiohjauksella, mutta paremmalla autolla pääsee kovempaa ja se on helpompi ajaa, eli sillä voittaa.

• Formuloissa on jopa yhden tallin sisällä eroa autoissa. Silloin kun suumahheri vielä ajeli, suumahheri vaati jotta hänen autoon pitää aina ensin laittaa kaikki parhaat osat, ja tallikaverille jäi mitä jämiä vaan oli jäljellä. Mikäs siinä on voittaessa kun itse saa pedata oman voittonsa valmiiksi.

• Anonyymi
        Uuninpankko kirjoitti:

Formuloissa on jopa yhden tallin sisällä eroa autoissa. Silloin kun suumahheri vielä ajeli, suumahheri vaati jotta hänen autoon pitää aina ensin laittaa kaikki parhaat osat, ja tallikaverille jäi mitä jämiä vaan oli jäljellä. Mikäs siinä on voittaessa kun itse saa pedata oman voittonsa valmiiksi.

Ahah. Nyt olet sitten jo F1 asiantuntija. Tähtitieteen lainalaisuudetkin laitoit jo uusiksi pelkän kielikuvan takia.

• Anonyymi

Eipä nyt sitten ollut SuperSunnuntai.
      Bottas ei voita Monacossa.
      Ei tule MM-kultaa jääkiekossa.

• Ehkä se voipi vielä jääkiekossa onnistaa.

• Anonyymi

Nää on jo nyt mennyt niin hyvin Suomen joukkueeella ennakko-podotuksiin nähden, että hopeakin on ihan hyvä.

• Ruotsi ja Venäjä kun on voitettu, niin se on jo pääasia. Jos Kanadan vielä voittaa, niin se olisi hyvä jälkiruoka.

• Anonyymi
        Uuninpankko kirjoitti:

Ruotsi ja Venäjä kun on voitettu, niin se on jo pääasia. Jos Kanadan vielä voittaa, niin se olisi hyvä jälkiruoka.

No tuleehan sieltä pankoltakin, kiinnostumattomuudestasi huolimatta😉, ihan kelpo tekstiä. 👍

• Anonyymi

Tässäkin ketjussa on taas kirjoittaja, joka levittää kielteistä kuvaa keskustelun aiheesta. Ei ole kovin korrektia toimintaa jälleen hänen taholtaan. Jos ei tykkää, niin antaisi olla.

• Anonyymi

Suomi voittaa MM- kultaa. Se on tähtiin kirjoitettu. Aina kun keskusta häviää eduskuntavaaleissa, niin Suomi voittaa jääkiekon maailmanmestaruuden.

• Anonyymi

Suomi häviää Kanadalle 3 - 1 se on sopupeli.

• Anonyymi

Taijat olla oikeessa niljake.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taijat olla oikeessa niljake.

Taitajia tarvitaan tuolla jäällä, ei palstalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taitajia tarvitaan tuolla jäällä, ei palstalla.

Kyllä molemmissa tarvitaan sitä mieltä minä niljake olen.

• Anonyymi

Turhat jäähyt vaan pois, niin kyllä se siitä.

• Anonyymi
    • Anonyymi

"Suomi voittaa MM- kultaa. Se on tähtiin kirjoitettu. Aina kun keskusta häviää eduskuntavaaleissa, niin Suomi voittaa jääkiekon maailmanmestaruuden"

Näin totesin 20:25.

• Anonyymi

No, Mitäs minä sanoin.,
        Näin totesin 20:25.

• Anonyymi

Mahtavaa leijonat! SUOMI voitti MAAILMANmestaruuden. Kiitos!!!!! Lehdet ylistää tätä voittoa kaikkialla ........

• Anonyymi

Ei vois vähempää kiinnostaa,,isot miehet pyörii jonku lätkän perässä,ei muuta elämääni millään lailla.

• On se Sibeliuksen Maamme-laulu kommee jos ketä Soumi voittaa.

• Anonyymi

"Ei vois vähempää kiinnostaa,,isot miehet pyörii jonku lätkän perässä, ei muuta elämääni millään lailla."

Elämässä on oltava etsintää, vaikka isoille miehille.

Jos sinulla on älliä ja tälliä. Laki laidallaan toki ei muuta. Se on epäoleellista. "Ei vois vähempää kiinnostaa, isot miehet pyörii jonkun lätkän perässä, ei muuta elämääni millään lailla."

Elämässä on oltava etsintää, vaikka isoille miehille.

Jos sinulla on älliä ja tälliä. Laki laidallaan toki ei muuta. Se on epäoleellista.
      Ei ollut Einolla käsikirjoitusta. Ei minulla. Ei Haittaa. Piiroislouhet kalliota. Lätkä Matikaisen urheilua.
      ”esiinnyn nyt reason reseptinä”.

Menikö tuurilla vai oikein??

• Anonyymi

Sorry, Ori. Winston Churchill jo aikoinaan totesi ainakin mielessään, toiston tehon. Ja muistakaa. Suomipojat aina kaataa parit hankalat kelvot, niin lätkässä, kuin sodassa. Muussakin elossa.

Me ei muilta kysellä!?
        Sorry, Ori. Winston Churchill jo aikoinaan totesi ainakin mielessään, toiston tehon.

• Anonyymi

Du Musti-Hintikka kastar historien bekvämt. Jag skulle inte vara ledsen om du var ännu mer glad över dig själv.

• Anonyymi

Är det enligt reglerna möjligt att prata på svenska på Lieksa?

• Anonyymi

Jalonen osaa suomea ja ruotsia.

• Anonyymi

Noh. Mitä pankonylinen kertoo ? Pelkkä mailako sen pelin ratkaisi?

• Anonyymi

Nyt pääsivät ryyppäämään ja örveltämään. Hesassakin sotkettu joka paikka viimeyönä ja pulloja säretty. On hienoo tuo urheilun fanitus näköjään. Fiksuista ihmisistä tulee sikalauma. Tosin sikahan on kyllä siistimpi ja fiksumpi kun mitä ihminen.

• Anonyymi

Olen aika ajoin todella tyyliherkkä. Kirjautumiseni kyllästyttää. No niin tuntuu enemmin kohta poistettavuuden takia. Kele, ja ele, tuntuu joskus, että en kieltäni kiellolle, säännöille, hallitse.

Toisaalta, en siihen säikähdä. Lieksa palstalla on monta säikähtämätöntä.
        Valopäitä on osin Nurmestakin kaipamatta. Minä olen Nusen palstalla huomannut aika alapäätä. Jos se on itseiriniiaa ym. , ihmettelen suuresti.

• Anonyymi

Nyt kyllä täytyy sanoa. Täysin Kamuttajan syy, kun aloitit näitä tämänkaltaisia.
      Että, Suomi on maailmanmestari jääkiekossa!!
      Kemiaa!

• En tunnusta vaikka itseteosta yllätettäisiin ;-))

• Anonyymi

ja se on paras maa mitä ihmisen kohdalle voi sattua. Vodkaa saa milloin vain haluaa joka kaupasta eikä humalassa autoilu ole kielletty.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      242
      2621
    2. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      79
      1985
    3. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1898
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      83
      1357
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      67
      1315
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1238
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1098
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1090
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      943
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      934
    Aihe