Det finns knappast ett annat västerländskt land

Anonyymi

där en liten grupp aktivister svartmålar och skymfar landets andra officiella språk år efter år för att alla medborgare har obligatorisk undervisning i båda " nationalspråken ".
Där är nog Finland unikt.

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomi on uniikki, koska meillä yli 95%:n enemmistö lukee pakolla alle 5%:n vähemmistökieltä alakoulusta yliopistoon.

      Suomi on uniikki, koska pakon peruste on palveluvelvoite.

      Suomi on uniikki, koska mitään vastaavaa ei ole missään maailmassa.

      • Anonyymi

        Annetaan Suomen olla uniikki. Miksi Suomen pitäisi olla kuten "muut maat"? Eihän mikään maa todellisuudessa ole minkään toisen maan kaltainen 100%, vaan AINA uniikki. Ollaan ylpeitä siitä, että meillä on uniikki ja hieno maa kaikin tavoin!


    • Anonyymi

      I samma veva anfallar man privatpersoner som råkar ha "fel modersmål ".
      Deras fel att det finns obligatoriska språk.

      • Ruotsinkielisten edunvalvonta on syyllinen pakkoruotsiin.

        Ajattele, miten Ruotsissa suhtauduttaisiin suomenkielisiin, jos siellä olisi pakkosuomi kaikille!


      • Anonyymi
        RuotsiValinnaiseksi kirjoitti:

        Ruotsinkielisten edunvalvonta on syyllinen pakkoruotsiin.

        Ajattele, miten Ruotsissa suhtauduttaisiin suomenkielisiin, jos siellä olisi pakkosuomi kaikille!

        Om någon berättar att hen har haft nytta av svenskan, då blir hen genast skälld till"pakon puolustaja".
        Du vill att alla ska ha samma åsikt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Om någon berättar att hen har haft nytta av svenskan, då blir hen genast skälld till"pakon puolustaja".
        Du vill att alla ska ha samma åsikt.

        Sinä olet täällä nimenomaan pakon kriitikkojen kimpussa. Sinulla ei ole yhtään mitään muuta kielipoliittista agendaa. Vietät täällä tunteja joka ikinen päivä. Olet pakon puolustaja.


      • RuotsiValinnaiseksi kirjoitti:

        Ruotsinkielisten edunvalvonta on syyllinen pakkoruotsiin.

        Ajattele, miten Ruotsissa suhtauduttaisiin suomenkielisiin, jos siellä olisi pakkosuomi kaikille!

        Då har den lyckats väldigt bra eftersom den med era ord måste ha hjärntvättat hela befolkningen utom en knapp handfull fennon som är övertygade om att bara de har abiliteten att tänka klart.
        Även på den sistnämnda punkten är hela Finlands uppfattning en annan än er. De anser att ni är dårar. Det gör jag också.
        De skickade era representanter ut ur riksdagen som de sämsta någonsin. Även på den punkten delar man folkets uppfattning och understöder dess gärning.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet täällä nimenomaan pakon kriitikkojen kimpussa. Sinulla ei ole yhtään mitään muuta kielipoliittista agendaa. Vietät täällä tunteja joka ikinen päivä. Olet pakon puolustaja.

        Mikäköhän mahtaa olla sinun "kielipoliittinen agendasi"? Se ei ainakaan ole Suomen kansan agenda.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet täällä nimenomaan pakon kriitikkojen kimpussa. Sinulla ei ole yhtään mitään muuta kielipoliittista agendaa. Vietät täällä tunteja joka ikinen päivä. Olet pakon puolustaja.

        Du vill inget annat än ställa bråk,det är ditt syfte.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Du vill inget annat än ställa bråk,det är ditt syfte.

        Haluan purkaa pakkoruotsin. Haluan ymmärtää, millaiseen väärään käsitykseen Suomesta ja kieltenopetuksesta pakkoruotsi perustuu. Kuuntelen siis kiukunpurkauksesi ja toivon, että saat itsesi kasaan ja pystyisit keskustelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluan purkaa pakkoruotsin. Haluan ymmärtää, millaiseen väärään käsitykseen Suomesta ja kieltenopetuksesta pakkoruotsi perustuu. Kuuntelen siis kiukunpurkauksesi ja toivon, että saat itsesi kasaan ja pystyisit keskustelemaan.

        Kiukuttelija on kylläkin kieliaktiivi, ei suinkaan ruotsinkielinen. Aktiivi jatkuvasti spammaa maanisella vimmalla samoja pakkoruotsijankutuksiaan ja vääristelyjään, kuvitellen edustavansa meitä suomenkielisiä, täyttä harhaa!
        Sanot haluavasi ymmärtää, ymmärrä sitten, et ruotsinkieliset eivät päätä Suomessa mistään asioista, vaan me, suuri enemmistö eli suomenkieliset, pottuilet aivan väärille ihmisille.
        Raivokas spammisi on turhaa, voit lopettaa ihan hyvin sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluan purkaa pakkoruotsin. Haluan ymmärtää, millaiseen väärään käsitykseen Suomesta ja kieltenopetuksesta pakkoruotsi perustuu. Kuuntelen siis kiukunpurkauksesi ja toivon, että saat itsesi kasaan ja pystyisit keskustelemaan.

        Varför gör du inget konkret i språkfrågan ?Inte slopas pakkoruotsi för att du här skäller i otaliga inlägg på"pakon puolustajat ".
        Det går att ta kontakt med riksdagsledamöter och andra som seriöst vill ha ändring i språkfrågan.
        Att här verbalt anfalla alla som inte är av samma åsikt ger inget resultat.
        Man får ju lätt det intrycket att pakkoruotsi inte egentligen är huvudsaken utan syftet är att så split mellan finsk - och svenskspråkiga.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varför gör du inget konkret i språkfrågan ?Inte slopas pakkoruotsi för att du här skäller i otaliga inlägg på"pakon puolustajat ".
        Det går att ta kontakt med riksdagsledamöter och andra som seriöst vill ha ändring i språkfrågan.
        Att här verbalt anfalla alla som inte är av samma åsikt ger inget resultat.
        Man får ju lätt det intrycket att pakkoruotsi inte egentligen är huvudsaken utan syftet är att så split mellan finsk - och svenskspråkiga.

        Ehkä aktiivi todellakin kuvittelee, et loputon ja väsymätön spammaus pakkoruotsista saa aikaan jotain konkreettista? Hullultahan tuo näyttää.


    • Anonyymi

      Det här föraktet och högmodet mot egna landsmän är otroligt .

      • Sådant är det när det är konstant strejk på hjärnkontoret.


    • Anonyymi

      Pakkoruotsi on uskomatonta ylenkatsetta ja pahansuopuutta omia maanmiehiä kohtaan. Eikä vastaavaa ole missään muualla!

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1364
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      102
      881
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      521
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      389
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    Aihe