där en liten grupp aktivister svartmålar och skymfar landets andra officiella språk år efter år för att alla medborgare har obligatorisk undervisning i båda " nationalspråken ".
Där är nog Finland unikt.
Det finns knappast ett annat västerländskt land
17
<50
Vastaukset
Suomi on uniikki, koska meillä yli 95%:n enemmistö lukee pakolla alle 5%:n vähemmistökieltä alakoulusta yliopistoon.
Suomi on uniikki, koska pakon peruste on palveluvelvoite.
Suomi on uniikki, koska mitään vastaavaa ei ole missään maailmassa.- Anonyymi
Annetaan Suomen olla uniikki. Miksi Suomen pitäisi olla kuten "muut maat"? Eihän mikään maa todellisuudessa ole minkään toisen maan kaltainen 100%, vaan AINA uniikki. Ollaan ylpeitä siitä, että meillä on uniikki ja hieno maa kaikin tavoin!
- Anonyymi
I samma veva anfallar man privatpersoner som råkar ha "fel modersmål ".
Deras fel att det finns obligatoriska språk.Ruotsinkielisten edunvalvonta on syyllinen pakkoruotsiin.
Ajattele, miten Ruotsissa suhtauduttaisiin suomenkielisiin, jos siellä olisi pakkosuomi kaikille!- Anonyymi
RuotsiValinnaiseksi kirjoitti:
Ruotsinkielisten edunvalvonta on syyllinen pakkoruotsiin.
Ajattele, miten Ruotsissa suhtauduttaisiin suomenkielisiin, jos siellä olisi pakkosuomi kaikille!Om någon berättar att hen har haft nytta av svenskan, då blir hen genast skälld till"pakon puolustaja".
Du vill att alla ska ha samma åsikt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Om någon berättar att hen har haft nytta av svenskan, då blir hen genast skälld till"pakon puolustaja".
Du vill att alla ska ha samma åsikt.Sinä olet täällä nimenomaan pakon kriitikkojen kimpussa. Sinulla ei ole yhtään mitään muuta kielipoliittista agendaa. Vietät täällä tunteja joka ikinen päivä. Olet pakon puolustaja.
RuotsiValinnaiseksi kirjoitti:
Ruotsinkielisten edunvalvonta on syyllinen pakkoruotsiin.
Ajattele, miten Ruotsissa suhtauduttaisiin suomenkielisiin, jos siellä olisi pakkosuomi kaikille!Då har den lyckats väldigt bra eftersom den med era ord måste ha hjärntvättat hela befolkningen utom en knapp handfull fennon som är övertygade om att bara de har abiliteten att tänka klart.
Även på den sistnämnda punkten är hela Finlands uppfattning en annan än er. De anser att ni är dårar. Det gör jag också.
De skickade era representanter ut ur riksdagen som de sämsta någonsin. Även på den punkten delar man folkets uppfattning och understöder dess gärning.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet täällä nimenomaan pakon kriitikkojen kimpussa. Sinulla ei ole yhtään mitään muuta kielipoliittista agendaa. Vietät täällä tunteja joka ikinen päivä. Olet pakon puolustaja.
Mikäköhän mahtaa olla sinun "kielipoliittinen agendasi"? Se ei ainakaan ole Suomen kansan agenda.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet täällä nimenomaan pakon kriitikkojen kimpussa. Sinulla ei ole yhtään mitään muuta kielipoliittista agendaa. Vietät täällä tunteja joka ikinen päivä. Olet pakon puolustaja.
Du vill inget annat än ställa bråk,det är ditt syfte.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Du vill inget annat än ställa bråk,det är ditt syfte.
Haluan purkaa pakkoruotsin. Haluan ymmärtää, millaiseen väärään käsitykseen Suomesta ja kieltenopetuksesta pakkoruotsi perustuu. Kuuntelen siis kiukunpurkauksesi ja toivon, että saat itsesi kasaan ja pystyisit keskustelemaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haluan purkaa pakkoruotsin. Haluan ymmärtää, millaiseen väärään käsitykseen Suomesta ja kieltenopetuksesta pakkoruotsi perustuu. Kuuntelen siis kiukunpurkauksesi ja toivon, että saat itsesi kasaan ja pystyisit keskustelemaan.
Kiukuttelija on kylläkin kieliaktiivi, ei suinkaan ruotsinkielinen. Aktiivi jatkuvasti spammaa maanisella vimmalla samoja pakkoruotsijankutuksiaan ja vääristelyjään, kuvitellen edustavansa meitä suomenkielisiä, täyttä harhaa!
Sanot haluavasi ymmärtää, ymmärrä sitten, et ruotsinkieliset eivät päätä Suomessa mistään asioista, vaan me, suuri enemmistö eli suomenkieliset, pottuilet aivan väärille ihmisille.
Raivokas spammisi on turhaa, voit lopettaa ihan hyvin sen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haluan purkaa pakkoruotsin. Haluan ymmärtää, millaiseen väärään käsitykseen Suomesta ja kieltenopetuksesta pakkoruotsi perustuu. Kuuntelen siis kiukunpurkauksesi ja toivon, että saat itsesi kasaan ja pystyisit keskustelemaan.
Varför gör du inget konkret i språkfrågan ?Inte slopas pakkoruotsi för att du här skäller i otaliga inlägg på"pakon puolustajat ".
Det går att ta kontakt med riksdagsledamöter och andra som seriöst vill ha ändring i språkfrågan.
Att här verbalt anfalla alla som inte är av samma åsikt ger inget resultat.
Man får ju lätt det intrycket att pakkoruotsi inte egentligen är huvudsaken utan syftet är att så split mellan finsk - och svenskspråkiga. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varför gör du inget konkret i språkfrågan ?Inte slopas pakkoruotsi för att du här skäller i otaliga inlägg på"pakon puolustajat ".
Det går att ta kontakt med riksdagsledamöter och andra som seriöst vill ha ändring i språkfrågan.
Att här verbalt anfalla alla som inte är av samma åsikt ger inget resultat.
Man får ju lätt det intrycket att pakkoruotsi inte egentligen är huvudsaken utan syftet är att så split mellan finsk - och svenskspråkiga.Ehkä aktiivi todellakin kuvittelee, et loputon ja väsymätön spammaus pakkoruotsista saa aikaan jotain konkreettista? Hullultahan tuo näyttää.
- Anonyymi
Det här föraktet och högmodet mot egna landsmän är otroligt .
- Anonyymi
Pakkoruotsi on uskomatonta ylenkatsetta ja pahansuopuutta omia maanmiehiä kohtaan. Eikä vastaavaa ole missään muualla!
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1311364
- 102881
- 75713
- 51605
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa13521ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40484Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30417- 26389
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384