Tietoisuus ja aivot

Anonyymi

Tiedätte sen tunteen, kun yhtäkkiä tulee tunne, että joku katselee sinua ja kun käännät pääsi, huomaat jonkun katselevan sinua.

Mistä tuo vaisto "koostuu"?

Onko se aivojen tapa kerätä informaatiota ympöristöstään tiedostamattamme?

Mikä on vaisti, mitä se on ?

89

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mulla tuo toimii noin, tunnen kun tuijotetaan, vaikken näkisi. Olen lukenut että joillain ihmisillä on jäänyt tuo vaisto vihollisten varalle jostain ammoisilta ajoilta, kun asustelimme vielä luolissa. Tiedäthän, että meillä ihmisillä kulkee "muistissa" kaikenlaista, mitä ei ole pystytty edes tutkimaan vielä, tai tieteellisesti toteen näyttämään. Herkät ihmiset löytävät näitä kykyjä itsestään, mitä myös kuudenneksi aistiksi kutsutaan.

• Anonyymi

Varmaan jokainen on kokenut tuon. Minullakin useita kokemuksia. Viime talvena olin viimeinen asiakas pienessä lähikaupassa. Parkkipaikka oli melko hämärä ja jo ennenkuin astuin ulon kaupasta, jo siinä kassalla tunsin jotain olevan ulkona.

Astuin ulon ja kävelin autolle. Muita autoja ei enää näkynyt. Ennenkuin avasin auton oven tiesin mistä minua katsellaan vaikken nähnyt vielä häntä.Vastapäisen talon pimeässä nurkassa seisoi joku. Nurkka oli niin pimeä että näin vain mustana seisovan hahmon. Tilanne ei ollut pelottava tai uhkaava. Hän oli vain utelias ja rentouduin.

Ilmeisesti aivomme toimivat paljon monimutkaisemmalla tavalla kuin tiedämmekään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmaan jokainen on kokenut tuon. Minullakin useita kokemuksia. Viime talvena olin viimeinen asiakas pienessä lähikaupassa. Parkkipaikka oli melko hämärä ja jo ennenkuin astuin ulon kaupasta, jo siinä kassalla tunsin jotain olevan ulkona.

Astuin ulon ja kävelin autolle. Muita autoja ei enää näkynyt. Ennenkuin avasin auton oven tiesin mistä minua katsellaan vaikken nähnyt vielä häntä.Vastapäisen talon pimeässä nurkassa seisoi joku. Nurkka oli niin pimeä että näin vain mustana seisovan hahmon. Tilanne ei ollut pelottava tai uhkaava. Hän oli vain utelias ja rentouduin.

Ilmeisesti aivomme toimivat paljon monimutkaisemmalla tavalla kuin tiedämmekään.

Väitän, kun ihmisiä tunnen, ettei todellakaan kaikki ole kokenut sitä. Paljon on ihmisiä, jotka eivät ota mitään impulsseja vastaan vaikka kävisit päälle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väitän, kun ihmisiä tunnen, ettei todellakaan kaikki ole kokenut sitä. Paljon on ihmisiä, jotka eivät ota mitään impulsseja vastaan vaikka kävisit päälle.

Voihan se olla. Moni kuitenkin on minulle kertonut miten on tuntenut toisen katseen.

Muistan tapauksen kun olimme yhdessä huoneistossa ja kuulin yläkerrasta lasinhelinää, tiesin heti, että joku hyppää alas ikkunasta. Kyseessä oli kerrostaloasunto. Meitä oli kymmenkunta.
        Olin ainoa koka lähti siltä istumalta juoksemaan rapoukäytävään ja samalla soitin apua.

Käykö sinulle usein noin, että teet asioita ennenkuin ehdit oikein ajatellakkaan, niin olet menossa jo ja jälkeenin vasta tajuat kunnolla mitä olet tehnyt? Toimit siis hetkessä vaistojesi varassa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voihan se olla. Moni kuitenkin on minulle kertonut miten on tuntenut toisen katseen.

Muistan tapauksen kun olimme yhdessä huoneistossa ja kuulin yläkerrasta lasinhelinää, tiesin heti, että joku hyppää alas ikkunasta. Kyseessä oli kerrostaloasunto. Meitä oli kymmenkunta.
        Olin ainoa koka lähti siltä istumalta juoksemaan rapoukäytävään ja samalla soitin apua.

Käykö sinulle usein noin, että teet asioita ennenkuin ehdit oikein ajatellakkaan, niin olet menossa jo ja jälkeenin vasta tajuat kunnolla mitä olet tehnyt? Toimit siis hetkessä vaistojesi varassa?

On sitä sattunut, että reagoi ennen kuin oikein ymmärtääkään että mihin. Ihan tuollaista sinun tilannettasi vastaavaa ei kylläkään tule nyt mieleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On sitä sattunut, että reagoi ennen kuin oikein ymmärtääkään että mihin. Ihan tuollaista sinun tilannettasi vastaavaa ei kylläkään tule nyt mieleen.

Ehkä sitä toimii vaistonvarassa nk. vaaratilanteissa monikin silti.Ajoin tuossa takaa kun kirjoutit herkkyydestä, että oisiko vaistonvaraisuudella ja herkästi aistivalla sama laukaiseva tekujä aivoissa, joka laittaa ihmisen toimimaan tietyllä tavalka tietyssä tilanteessa. Tuo oli mielessäni kirjoittaessani tuosta yllä mainitusta tapahtumasta.

• Anonyymi

Samaa olen ihmetellyt kun erään kaunottaren olen havainnut jo kaksi kertaa tiirailemasta minua ja olen aistinut sen ja vastannut katseeseen (punastunut leidi silloin), en ollut tilanteissa edes tietoinen että hän olisi lähettyvillä.

Itse olen kyllä tietoinen ympäristöstä missä kulloinkin olen ja tulee ehkä myös alitajuisestikin "skannattua" ympäristöä, toki tietty harrastukseni vaatiikin tätä eli ehkäpä havainnointiin jopa harjaantuu.

Tai videopelit skarppaavat liikkeiden havainnointikykyä kun räiskintäpelit ovat reaktiohippaa missä pikselit syttyy ja sammuu ja ympäristön muuttumisen rekisteröi. Emmä tiiä.

• Anonyymi

Tai se voi olla sun persoonaan liittyvä. Tutkit ja tarkkailet ?Minä en pelaa tms. Olen jo niin vanhakin, mutta sama homma, tapoihini kuuluu tarkkailla ympäristöä ja olla aistit valppaina.

• Anonyymi

Näköaistihan sinänsä ulottuu jatkuvasti myös näkökentän reunoille, niille alueille joihin tarkkaavaisuuden tietoisin osa, "keskiö" ei kiinnity.

Toinen asia on sitten se, jos / kun jollakulla on täysin "silmät selässä". Toki sellaistakin tilannetta voisi selittää ehkä muiden aistien ja kokemuksen kautta johonkin asti.

Tiede on kuitenkin sekin lopulta vain yksi tapa "katsoa" eli availla maailmaa, eikä selitä tai edes voi selittää kaikin tavoin kaikkea.

• Anonyymi

No niinpä. Totta varmasti tuo näköaisti juttukin.Minä ajattelen niin, että se mitä pidämme yliluonnollisena onkin töysin luonnollista, mutta tiede ei ole vain pystynyt osoittamaan tieteenkeinoin sen olemassa oloa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No niinpä. Totta varmasti tuo näköaisti juttukin.Minä ajattelen niin, että se mitä pidämme yliluonnollisena onkin töysin luonnollista, mutta tiede ei ole vain pystynyt osoittamaan tieteenkeinoin sen olemassa oloa

Minulla on laaja näkökenttä. Mutta ymmärsin, että aloituksessa ei viitattu siihen, mitä voisi edes syrjäsilmällä nähdä. Vaan juuri niin, kuin olisi "silmät selässä" tai aistit jotain, joka on vasta lähestymässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tieteellä on siltikin omat edellytyksensä, joiden pohjalta se ylipäätään osoittaa myös niitä "yliluonnollisia" "luonnollisiksi", ja yleensä löytää totuuksiaan. Mutta se ei selitä kaikkea kaikin tavoin. Tätä tarkoitin.

Ehkä meidän aikaamme luonnehtii se, että tieteeseen luotetaan jopa sellaisilla tasoilla, ettei nähdä sen väistämättömiä rajoja ja ollaan valmiita pitämään vielä tuntematonta ja selittämätöntäkin aina jo lähinnä sen piiriin kuuluvana. Tällöin tieteestä tulee tietyllä tavoin absoluuttinen - mitä se ei tosiasiassa kuitenkaan ole.

Hankalahko aihe, josta ei pidä tehdä liian yksioikoisia päätelmiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on laaja näkökenttä. Mutta ymmärsin, että aloituksessa ei viitattu siihen, mitä voisi edes syrjäsilmällä nähdä. Vaan juuri niin, kuin olisi "silmät selässä" tai aistit jotain, joka on vasta lähestymässä.

Tai en tiedä tarkkaan mitä tarkoitin aloituksessa. Uteliaisuuttani vain tein sen, jos täällä olisi ja onkin varmasti paljon viisaampia ihmisiä kuin minä joilla olisi tietoa asiasta.

Ja myös erillaisia näkökulmia ja ajatuksia ilman sen kummempaa kirjatietoutta.

Kuva lukea teidän juttujanne aiheesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tieteellä on siltikin omat edellytyksensä, joiden pohjalta se ylipäätään osoittaa myös niitä "yliluonnollisia" "luonnollisiksi", ja yleensä löytää totuuksiaan. Mutta se ei selitä kaikkea kaikin tavoin. Tätä tarkoitin.

Ehkä meidän aikaamme luonnehtii se, että tieteeseen luotetaan jopa sellaisilla tasoilla, ettei nähdä sen väistämättömiä rajoja ja ollaan valmiita pitämään vielä tuntematonta ja selittämätöntäkin aina jo lähinnä sen piiriin kuuluvana. Tällöin tieteestä tulee tietyllä tavoin absoluuttinen - mitä se ei tosiasiassa kuitenkaan ole.

Hankalahko aihe, josta ei pidä tehdä liian yksioikoisia päätelmiä.

En varmaan ymmärrä kaikkea kirjoituksianne kun en ole mikäön älykkö ollenkaa 😂 mutta aihe on kiinnostava joten siksi tein aloituksen.

Tiedekkin on rajoittunut kun kaikkea mitä se tutkii täytyy täyttää tietyt kriteerit, jotta sitä voitaisiin ylipäätäön pitää mahdollisena ja osoittaa se todeksi.minusta tiede tuossa jöykistää itseäön jos noin voi sanoa.

• Anonyymi

Niin - tai samallahan se ylipäätään myös mahdollistuu ja mahdollistaa omat löytönsä ja todistettavuutensa.

• Anonyymi

Voi olla myös niinkin että joku näkymätönkin olento katsoo sinua, sinä et vain häntä näe mutta aavistat niin.

• Anonyymi

Näkymätlnkin on vain niin kauan näkymätln ennenkuin joku tai jokin osoittaa sen näkyväksi?

• Anonyymi

Saaliseläimiltä periytyy vaisto jos toisen tuijotus huomataan. Saalistaja kun tahtoo olla paikallaan ja tuijottaa aivan kuten saalisläin (kuten jänis) on paikallaan ja tarkkailee.

Aivomme ottavat vastaan signaaleja jotka eivät ole täysin selkeitä mm. hienoja ääniä sekä näkökentän alueelta informaatiota. Aistimme myös terävöityvät tietyissä tilanteissa esimerkiksi pimeässä pysäköintihallisssa verrattuna vaikkapa valoisaan supermarkettiin päiväsaikaan.

Mitä tulee "vaistoon" ja "intuitioon" niin kyse on tietynlaisesta arvauksesta ja siitä että muistiisi nousee ne hetket kun vaistosi ja intuitiosi oli oikeassa eikä ne lukuisat kerrat kun ne olivat väärässä. Tämä johtuu siitä että et välttämättä rekisteröi tai muistele asiaa jos siellä ei tuijottanutkaan kukaan takaisin ja toisaalta kuten aiemmin todettua on todennäköisempää että aivosi varautuvat jo hyvissä ajoin vaaraan joten vaistosi arvailee paremmin tietyissä tilanteissa.

Yliluonnollista eikä varsinaista intuition voimaa ei ole olemassa.
      Ne ovat samanlaisia asioita kuin horoskoopit.
      Tyhjän päiväistä soopaa pehmeille puuroaivoille.

• Anonyymi

En itse myöskään usko yliluonnolliseen. Uskon, että on olemassa "näkymätön maailma", joka ei vielä ole kuin osin auennut. Voihan se joidenkin mielestä olla yliluonnollista.

• Anonyymi

Kyllä tuo oma näkemyksesi siitä mitä "ei ole olemassa" on nyt ennemmin "tyhjänpäiväistä soopaa pehmeille puuroaivoille" kuin "yliluonnollinen" tai "intuition voima" (menemättä kysymykseen niiden määrittelystä). Ei tiede ja sen "luonnollinen" ole mikään absoluutti. Tiede on itsessään käsitteellisen, historiallisen ja yhteisöllisen kehityksen ja jäsentymisen tulosta, rajallista ja muuttuvaa luonteeltaan. Ja tämä on ihan tosiasia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En itse myöskään usko yliluonnolliseen. Uskon, että on olemassa "näkymätön maailma", joka ei vielä ole kuin osin auennut. Voihan se joidenkin mielestä olla yliluonnollista.

Minä ajattelen myös noin.

T.ap

Tai mites te sitten ajattelette henkimaailmasta? Onko sitä?

• Anonyymi

...On muuten ironista tuokin, että siinä missä "skeptisyyden" pitäisi tarkoittaa kriittistä epäilyä, niin siitä on jonkinlaisen rappiokehityksen tuloksena tullut kaiken muun paitsi tieteen epäilyä, kyvyttömyyttä epäillä millään tasolla tiedettä. Eli totaalista kyvyttömyyttä kyseenalaistaa mitenkään vallitsevinta selitystä, ns. totuutta asioista. Tämähän on kaiken aidon ja alkuperäisen "skeptisyyden" täydellinen irvikuva. Tieteellisen ajattelun saavutus? ;)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä tuo oma näkemyksesi siitä mitä "ei ole olemassa" on nyt ennemmin "tyhjänpäiväistä soopaa pehmeille puuroaivoille" kuin "yliluonnollinen" tai "intuition voima" (menemättä kysymykseen niiden määrittelystä). Ei tiede ja sen "luonnollinen" ole mikään absoluutti. Tiede on itsessään käsitteellisen, historiallisen ja yhteisöllisen kehityksen ja jäsentymisen tulosta, rajallista ja muuttuvaa luonteeltaan. Ja tämä on ihan tosiasia.

Totta, mutta kuinka moni ihminen on valmis sanomaan että tämä on nyt tieteenkeinoin tutkittu juttu ja tämä asia on nyt sata prosenttisen varma ja näin?

Aika monikin todennäköisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä ajattelen myös noin.

T.ap

Tai mites te sitten ajattelette henkimaailmasta? Onko sitä?

Henkimaailma lukeutuu myös siihen "näkymättömään maailmaan". Kokemusta on asioista, mitä en osaa järjellä selittää. Henkimaailma on olemassa, on oma mielipiteeni. Ihminen vaan haluaa kiistää kaiken, mihin ei oma ymmärrys riitä. Ei pidä liikaa järkeistää asioita, mutta tietysti asian ympärillä touhuaa kaiken näköiset rahaa ja julkisuutta tavoittelevat humpuukimaakaritkin. Niin kuin kaiken muunkin ympärillä, mistä voit keinotella itselle hyötyä tai rahaa.

• Anonyymi

Niin, tiede on meidän aikamme maailmankuvaa, jaettua ja toistettua. Silti kenties eri asia kuin totuus rajoineen. Joka tapauksessa ei ole (edes) tieteellisesti pätevää julistaa tieteen ehdottomuutta...

"Yliluonnolliset", "henkimaailmat" riippuvat siitä, missä konteksteissa ne ajatellaan ja koetaan. Selvää on, että ei lähinnä tieteen konteksteissa.

• Anonyymi

"Ei pidä liikaa järkeistää asioita, mutta tietysti asian ympärillä touhuaa kaiken näköiset rahaa ja julkisuutta tavoittelevat humpuukimaakaritkin. Niin kuin kaiken muunkin ympärillä, mistä voit keinotella itselle hyötyä tai rahaa. "

Tähän vielä sanon, että se on juuri näin. Lisäksi kaikennäköisiä hyötyjiä eli kusettajia touhuaa tietysti myös järkeistämisen ja hyväksytyn asiantuntijuuden ympäristöissä (kuten jo sisällytitkin edelliseen).

Tarvitaan paljon oikeaa, muinaista skeptisyyttä kaiken tämän kriittiseen epäilemiseen ja erotteluun. :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...On muuten ironista tuokin, että siinä missä "skeptisyyden" pitäisi tarkoittaa kriittistä epäilyä, niin siitä on jonkinlaisen rappiokehityksen tuloksena tullut kaiken muun paitsi tieteen epäilyä, kyvyttömyyttä epäillä millään tasolla tiedettä. Eli totaalista kyvyttömyyttä kyseenalaistaa mitenkään vallitsevinta selitystä, ns. totuutta asioista. Tämähän on kaiken aidon ja alkuperäisen "skeptisyyden" täydellinen irvikuva. Tieteellisen ajattelun saavutus? ;)

En itse ole akateeminen, mutta akateemiseen ajatteluun kuuluu juuri kaiken olevan ja vallitsevan kyseenalaistaminen. Onhan filosofienkin ympärille muodostunut omia koulukuntia siitä mitä on ja mitä kaiken olevaisuuden takana on. Psykologiassa on paljon eri koulukuntia, mistä sitten tietää kuka on oikeassa, vai onko kukaan? Tieteellisesti tutkittuja ja "todistettuja" asioita on lähdetty tänä päivänä kumoamaan, kuten Freudin teoriaa, jossa kaikki ihmisen ajattelu ja toiminta liittyy jollain lailla seksuaalisuuteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En itse ole akateeminen, mutta akateemiseen ajatteluun kuuluu juuri kaiken olevan ja vallitsevan kyseenalaistaminen. Onhan filosofienkin ympärille muodostunut omia koulukuntia siitä mitä on ja mitä kaiken olevaisuuden takana on. Psykologiassa on paljon eri koulukuntia, mistä sitten tietää kuka on oikeassa, vai onko kukaan? Tieteellisesti tutkittuja ja "todistettuja" asioita on lähdetty tänä päivänä kumoamaan, kuten Freudin teoriaa, jossa kaikki ihmisen ajattelu ja toiminta liittyy jollain lailla seksuaalisuuteen.

Mitä tarkoitat akateemisyydellä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ei pidä liikaa järkeistää asioita, mutta tietysti asian ympärillä touhuaa kaiken näköiset rahaa ja julkisuutta tavoittelevat humpuukimaakaritkin. Niin kuin kaiken muunkin ympärillä, mistä voit keinotella itselle hyötyä tai rahaa. "

Tähän vielä sanon, että se on juuri näin. Lisäksi kaikennäköisiä hyötyjiä eli kusettajia touhuaa tietysti myös järkeistämisen ja hyväksytyn asiantuntijuuden ympäristöissä (kuten jo sisällytitkin edelliseen).

Tarvitaan paljon oikeaa, muinaista skeptisyyttä kaiken tämän kriittiseen epäilemiseen ja erotteluun. :)

Noin se menee. Ihmisille tarjotaan usein totuutena sitä mikä on valtaapitävän eliitin etu. Tai manipuloidaan fundamentalististen toisin ajattelijoiden taholta "totuuteen" joista ei alkuperäistä tietolähdettä voi löytää . Eli viisas ja valveutunut pitää olla jotta voi erottaa emävalheet totuuden siementen joukosta. Tätä keskustelua voisi jatkaa loputtomiin, niin mielekästä se on :))

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä tarkoitat akateemisyydellä?

Tarkoitan akateemista koulutusta. Minä olen tavis. Ja akateeminen ajattelutapa on juuri sitä, että lähestytään aihetta kyseenalaistaen, tutkien joka kantilta. Ja ei akateemisen koulutuksen saaneetkaan omaa kaikki akateemista ajattelutapaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noin se menee. Ihmisille tarjotaan usein totuutena sitä mikä on valtaapitävän eliitin etu. Tai manipuloidaan fundamentalististen toisin ajattelijoiden taholta "totuuteen" joista ei alkuperäistä tietolähdettä voi löytää . Eli viisas ja valveutunut pitää olla jotta voi erottaa emävalheet totuuden siementen joukosta. Tätä keskustelua voisi jatkaa loputtomiin, niin mielekästä se on :))

Onko siis totuus sen tiedostamista, että totuus on miuttuva käsite? Se elää aina vallalla olevan sen hetkisten tietojen mukaan vai mikä on totuus, kotta sen voi erottaa emävalheista? Miten määrittelet totuuden?

Ap

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitan akateemista koulutusta. Minä olen tavis. Ja akateeminen ajattelutapa on juuri sitä, että lähestytään aihetta kyseenalaistaen, tutkien joka kantilta. Ja ei akateemisen koulutuksen saaneetkaan omaa kaikki akateemista ajattelutapaa.

Ahaaa..minä taas ymmärsin, että akateemisuydella tarkoitit teoreettispohjaistacajattelutapaa, joka perustuu nimenomaan teoreettisuuteen ja voi näin ollen olla kapealainen näkemys asiousta.

Ao

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ahaaa..minä taas ymmärsin, että akateemisuydella tarkoitit teoreettispohjaistacajattelutapaa, joka perustuu nimenomaan teoreettisuuteen ja voi näin ollen olla kapealainen näkemys asiousta.

Ao

Hah hah...en näe juuri kirjoittaa taaskaan :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko siis totuus sen tiedostamista, että totuus on miuttuva käsite? Se elää aina vallalla olevan sen hetkisten tietojen mukaan vai mikä on totuus, kotta sen voi erottaa emävalheista? Miten määrittelet totuuden?

Ap

Mistäpä minä tietäisin vastausta mikä on totuus, saati osaisin määritellä sitä, mutta tuo sinun oivalluksesi on todella hyvä. Juuri noin se voikin olla :)))

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistäpä minä tietäisin vastausta mikä on totuus, saati osaisin määritellä sitä, mutta tuo sinun oivalluksesi on todella hyvä. Juuri noin se voikin olla :)))

Tai sitten voi olla olemattakin. Kuka noista mitään tietää. Se on ehkä se totuus, ettei kukaan tiedä :D

Minä tosin uskon Jumalaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuuluu epäilyä ja kyseenalaistamista kai toki kyllä - ainakin nyt ideaaleina. Samalla tosin kuuluu sitten myös paljon jaettuja kyseenalaistamattomuuksia, koulukuntien ja toimijoiden ylikin. Kaikkiaan tiede on tietysti valtava instituutio. Ihan kaikkea siinäkään ei alati kyseenalaisteta.

Leikittelin ja piikittelin alkujaan kuitenkin ennen muuta tuolla "skepsis"-sanalla, sen nykyisillä vs. alkuperäisillä merkityksillä ja yhteyksillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuuluu epäilyä ja kyseenalaistamista kai toki kyllä - ainakin nyt ideaaleina. Samalla tosin kuuluu sitten myös paljon jaettuja kyseenalaistamattomuuksia, koulukuntien ja toimijoiden ylikin. Kaikkiaan tiede on tietysti valtava instituutio. Ihan kaikkea siinäkään ei alati kyseenalaisteta.

Leikittelin ja piikittelin alkujaan kuitenkin ennen muuta tuolla "skepsis"-sanalla, sen nykyisillä vs. alkuperäisillä merkityksillä ja yhteyksillä.

Piti ihan guuglettaa, mitä se ennen on tarkoittanut. Eli tutkimista. Ja nyt se on sitten epäilyä, eli aivan eri merkitys... :O

• Anonyymi

Niin, väitteistä pidättyvään tarkasteluun liittyi toki jo varhain ajatus vallinneiden tietoväitteiden "epäilystä" ja kyseenalaistamisesta, vain "mielipiteisiin" tyytymisestä (jälkimmäisessäkin ehkä ovela käänteisyys verrattuna nykyaikoihin...).

• Anonyymi

Sivusta laitan..Näin meitä johdetaan harhaan ja pyritään muokkaamaan mielipiteitämme muuttamalla jopa sanojen merkityksiä jotka eivät palvele sitä etua, jota meille halutaan syöttää ja jotenka meidön halutaan asioista uskovan.

Kuinkahan suuri osa markkinataloudella on tässä kaikessa mihin meitä kyykytetään? Raha taitaa olka se suurin totuus nykyöön :D

Nyt nukkuun kirjoitan kohta sekoja unenpöperössä ja ohi aiheen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sivusta laitan..Näin meitä johdetaan harhaan ja pyritään muokkaamaan mielipiteitämme muuttamalla jopa sanojen merkityksiä jotka eivät palvele sitä etua, jota meille halutaan syöttää ja jotenka meidön halutaan asioista uskovan.

Kuinkahan suuri osa markkinataloudella on tässä kaikessa mihin meitä kyykytetään? Raha taitaa olka se suurin totuus nykyöön :D

Nyt nukkuun kirjoitan kohta sekoja unenpöperössä ja ohi aiheen.

Raha=totuus. Asia ratkaistu! :D Menehän sinä "unenpöperöinen" nukkumaan, kohta minäkin kömmin omaanvuoteeseeni.
        Öitä!

• Anonyymi

Sori nyt, mutta intuitio ei liity yliluonnollisuuteen mitenkään.

• Anonyymi

En ole lukenut tai perehtynyt aiheisiin tarkemmin, siksi kyselenkin kokemuksianne ja ajatuksianne.

Niin vielä henkimaailmasta. Tuli tuosta kokemuksista mieleen. Sen olemassaolo tai olemattomuus niin perustuuko se ennemminkin kokemuksiin kuin todisteisiin?

Ilmeisesti sen olemassaoloa ei ole tieteenkeinoin todistettu.

• Anonyymi

Eikä voi todistaa, koska ne eivät tapahdu pyytämällä, vaatimalla vaan odottamatta yhdenäkin yllätyksenä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä voi todistaa, koska ne eivät tapahdu pyytämällä, vaatimalla vaan odottamatta yhdenäkin yllätyksenä.

En tahdo nähdä enää oikein lukea. Väsyy yöstä silmät.

Olen miettinyt, kun olen olet taipuvainen ajattelemaan, että kaikelle löytyy luonnollinen selitys. Niin kun oli ystävälläni tölkainen kokemus, että hön oli tehtaassa töissä ja yhtäkkiä kaikki äönet katosivat hänen ympäriltään ja se koneiden metelu yms lakkasi ja tuli täysi hiljaisuus. Hän ihmetteli tuota ja hän sanoi, että kuin kaikki olisi pysöhtynyt ja hän tiesi silloin isänsä menehtyneen..

Minut joku voi tunnistaa tuosta kun kerroin tuon, mutta ei haittaa.

Niin kun tämä ystäväni meni töistä kotiin niin hän saa soiton tutultaan, joka kertoo suruviestin. Tämä ystäväni vastasi soitrajalke, että hän tiesi jo tuon.

Mistähän tuossa oli kyse tieteenvalossa ajateltuna?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tahdo nähdä enää oikein lukea. Väsyy yöstä silmät.

Olen miettinyt, kun olen olet taipuvainen ajattelemaan, että kaikelle löytyy luonnollinen selitys. Niin kun oli ystävälläni tölkainen kokemus, että hön oli tehtaassa töissä ja yhtäkkiä kaikki äönet katosivat hänen ympäriltään ja se koneiden metelu yms lakkasi ja tuli täysi hiljaisuus. Hän ihmetteli tuota ja hän sanoi, että kuin kaikki olisi pysöhtynyt ja hän tiesi silloin isänsä menehtyneen..

Minut joku voi tunnistaa tuosta kun kerroin tuon, mutta ei haittaa.

Niin kun tämä ystäväni meni töistä kotiin niin hän saa soiton tutultaan, joka kertoo suruviestin. Tämä ystäväni vastasi soitrajalke, että hän tiesi jo tuon.

Mistähän tuossa oli kyse tieteenvalossa ajateltuna?

Tieteenvalossa- asia, joka kiistetään epätotuus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tieteenvalossa- asia, joka kiistetään epätotuus.

Eihän se noin voi mennä, koska tiede on tutkiva ja toteava ja alati muuttuva.

Onko siis niin, että sitä mitä tiede ei kykene tieteenkeinoin todistamaan niin sitä ei ole ja se on epötotuus?

Tuohan olisi ristiriitaista ja tiede tavallaan kompastuu itseensä. No en ymmärrä.

• Anonyymi

Aiheet ja kysymykset, joille ei löydetä selitystä, voivat tottakai jäädä myös (toistaiseksi) avoimiksi. Jos / kun ei ole pitävästi suljettu myöskään pois, osoitettu pätemättömiksi.

Jotkut tahot ovat (yli-)innokkaita kieltämään kaiken, mille tiede ei ole löytänyt selitystä. Sellainen ei kuitenkaan ole tieteellistä ajattelua, vaan tieteeseen nojailevaa ja sillä itseään pönkittämään pyrkivää ideologiaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aiheet ja kysymykset, joille ei löydetä selitystä, voivat tottakai jäädä myös (toistaiseksi) avoimiksi. Jos / kun ei ole pitävästi suljettu myöskään pois, osoitettu pätemättömiksi.

Jotkut tahot ovat (yli-)innokkaita kieltämään kaiken, mille tiede ei ole löytänyt selitystä. Sellainen ei kuitenkaan ole tieteellistä ajattelua, vaan tieteeseen nojailevaa ja sillä itseään pönkittämään pyrkivää ideologiaa.

Noin minökin sen näen. Olen kuullut myös puhuttavan uskonnosta, että tiede olisi joillekkin uskonto.

• Anonyymi

Kyllä, puhutaan esimerkiksi skientismistä, "tiedeuskona".

• Anonyymi

Minä tunnen jos joku katsoo minua jopa etäisyydenkin päästä Tunnen myös katsomisen laadun. Esimerkiksi sen tuntee jos miehen katse on kiinnostunut vaikka olisi Selin henkilöön. Tarkkailijan energian tunnistaminen on hämmästyttävän tarknaa analyysiä ikään kuin.

Itse kun olen etäisyydeltä katsonut jotakin ihmistä, olen nähnyt miten ivminen reagoi katseeseen, kääntyy ja katselee oikeaan suuntaan kuka heitä oikein katsoo.

Ihmiset. Väistö on ihmeellinen. Nuorena Olin naivi Pariisissa menin arabien ylläpitämään matkailu kotiin. Muistan että re eption deskillä tunsin muutaman arabimiehen energiat (Olin silloin vielä tietämätön kulttuurieroja mm suhtautuminen naisiin) Huoneessa minulla oli todella epämukava olla vaaran tunne oli läsnä. Pelkäsin mukana oleva omaisuuden takia ja toista vaaraan tunnetta en kyennyt määrittelemään. Tunne tuli niin voimakkaaksi että .sinun oli poistuttava keskellä yötä. Tuntuu absurdilta, että nuori nainen lähti turvaan päästäkseen matkalaukkjineen Pariisin yöhön. Menin muistaakseni jonnekinvauki olevaan metroon tai juna-asemalle. Siellä liikkui todella hämäräperäisen näköisiä ihmisiä kuin toinen maailma. Tunsin kuitenkin olevani turvassa.

Jälkikäteen olen tajunnut että taisin todellakin olla vaarassa. Vähintään halusivat omaisuuttaan, oli.n yksin matkustava vaalea nuori nainen, . Muistan että arabimiehistä lähtevät signaalit viestittivät minua uhasta.

Monia muita vastaavia kokemuksia on ollut nuorena maailmalla matkustaessa.

• Anonyymi

Hyvä ettei käynyt kuinkaan ja selvisit tilanteesta. Itsesuojeluvaisto on ilmeisesti myös geneettisesti periytyvää. Vaistosi on pelastanut sinut minesta tilanteesta. Me naiset taidamme olla ehkä enemmän tunnepuoleen taipuvaisempua ajattelussamme tai mitä olet mieltä?

Ap

• Anonyymi

Mielenkiintoinen kokemus. Olet todella rohkea, kun olet uskaltautunut maailmalle yksin seikkailemaan ja vieläpä kokemattomana nuorena neitokaisena. Itselläni on myös joitain selkeitä vaaratilanteita ollut elämässä, joista olen selviytynyt "kuin ihmeen kautta". Aina ei ole pelkällä vaistolla selvitty, vaan olen itsestäni riippumattomista syistä pelastunut täpärästi, juuri nimen omaan miehen/miesten "kynsistä" .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mielenkiintoinen kokemus. Olet todella rohkea, kun olet uskaltautunut maailmalle yksin seikkailemaan ja vieläpä kokemattomana nuorena neitokaisena. Itselläni on myös joitain selkeitä vaaratilanteita ollut elämässä, joista olen selviytynyt "kuin ihmeen kautta". Aina ei ole pelkällä vaistolla selvitty, vaan olen itsestäni riippumattomista syistä pelastunut täpärästi, juuri nimen omaan miehen/miesten "kynsistä" .

Niin laitan aloittajana vielä sivusta, että toisilla on myös taitoa selviytyä ja osaamista, kykyä.

Uskon henk.koht myös varjelukseen, koska uskon Jumalaan.

Minusta tiede ja uskonto eivöt sulje toisiaan ulkopuolelle. Uskon, ettö vaistiot ovat Junalan säätelemiä asioita. Mutta sitä, miten ne toimii tutkii tiede ja olisi mielenkiintoista kuulla, miten tieteenvalossa noita asioita on tutkittu ja mitä todettu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin laitan aloittajana vielä sivusta, että toisilla on myös taitoa selviytyä ja osaamista, kykyä.

Uskon henk.koht myös varjelukseen, koska uskon Jumalaan.

Minusta tiede ja uskonto eivöt sulje toisiaan ulkopuolelle. Uskon, ettö vaistiot ovat Junalan säätelemiä asioita. Mutta sitä, miten ne toimii tutkii tiede ja olisi mielenkiintoista kuulla, miten tieteenvalossa noita asioita on tutkittu ja mitä todettu.

Stephen Hawking oli alunperin ateisti, mutta jossain vaiheessa julisti, että Jumala on olemassa :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Stephen Hawking oli alunperin ateisti, mutta jossain vaiheessa julisti, että Jumala on olemassa :)

Hawkng kirjoitti ettei ole ateisti. Hän ei pystynyt uskomaan Jumalaan ilman todisteita vaan uskoi kaiken syntyneen tyhjästä, maailmankaikkeuden.

Toisesta auronkokunnasta löytynyt tähti osoitti hänelle ettei aurinkokuntaamme ole luotu vain ihmisiä varten jolloin Hawking piti mahdollisena Luojan olemassa oloa.

Itse mietin, oliko Hawkng agnostikko?

• Anonyymi

Mitä jos sinulla on läpi elämän henkiolento/voimaeläin joka kuiskailee sinulle vihjeitä ja pitää huolen sinusta.
      Ja hän on kokoajan tosilähellä sinua et vain ole koskaan hokannut katsoa itseäsi sillä silmällä että seurassasi on jokin.

• Anonyymi

Höpö höpö höpö tai joulupukki.

• Anonyymi

Meitä on jo monia ketkä näkee heidät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö höpö tai joulupukki.

Miksi eläin?

• Anonyymi

Usein on eläin mutta voi olla joku muukin,
        riippuu ihan siitä mistä pidät.
        Itse pidän menninkäisen hahmosta,
        on tässä vuosien varrella kokeiltu muitakin mutta en oikein ihastu muihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Usein on eläin mutta voi olla joku muukin,
        riippuu ihan siitä mistä pidät.
        Itse pidän menninkäisen hahmosta,
        on tässä vuosien varrella kokeiltu muitakin mutta en oikein ihastu muihin.

Tai Puutarhatonttu hakku olalla.

En tiedä, moni pitää Jeesuksen seurassa kulkemista menninkäiseen verrattavana asiana. Joudenkin mielestä noissa ei ole eroa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä, moni pitää Jeesuksen seurassa kulkemista menninkäiseen verrattavana asiana. Joudenkin mielestä noissa ei ole eroa.

Tai siis...mitä juuri kirjoitit???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saatat olla oikeassa.
        Pystyykö Jeesus jakautumaan usealle vai olenko ainut?
        Joka tapauksessa usea näkee eläimiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saatat olla oikeassa.
        Pystyykö Jeesus jakautumaan usealle vai olenko ainut?
        Joka tapauksessa usea näkee eläimiä.

Olet ainakin ainoalaatuaan. Ei ole toista ihan samanlaista kuin sinä. Olet ihme, suuri ihme.

Ok. Eläimien näkemisestä en ole kuullut muutoinkuin intiaaneista joskus lukiessani. Mihin se liittyy tuo eläimien näkeminen? Liittyykö se shamanismiin?

• Anonyymi

Liittyy shamanismiin ja sehän oli jo ennen Jeesusta,
        olen kuullut että Jeesus osasi myös tuon taidon.
        Minä taasen olen tavannutkin monia ihan perus Suomalaisia ihmisiä kenellä on tuo taito, ihan normaalia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liittyy shamanismiin ja sehän oli jo ennen Jeesusta,
        olen kuullut että Jeesus osasi myös tuon taidon.
        Minä taasen olen tavannutkin monia ihan perus Suomalaisia ihmisiä kenellä on tuo taito, ihan normaalia.

Ok. Minä kun uskon Jumalaan niin en sillain halua henk.koht. osallistua shamanismiin.

Se, että shamanismi oli ennen Jeesusta kertoo minulle, että Jumala lähetti poikansa juuri heidän kaltaisiaan varten. Noin minä uskon.

Mitä taitoa tarkoitat? Tarkoitatko yhteyttä kaikkeen olevaiseen ? Mikä koet voimaeläimeksesi?

• Anonyymi

Shamanismi ei ole uskonto, se on elämäntapa elää.
        Se on sitä että hyväksyy kaikki sellaisina kuin he ovat.
        Kyllä meillä sama Jumala on että älä turhaan pelkää.
        Ja taidoista sen verran että olen menossa kurssille missä opetellaan kommunikoimaan luonnonhenkien kanssa, suosittelen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Shamanismi ei ole uskonto, se on elämäntapa elää.
        Se on sitä että hyväksyy kaikki sellaisina kuin he ovat.
        Kyllä meillä sama Jumala on että älä turhaan pelkää.
        Ja taidoista sen verran että olen menossa kurssille missä opetellaan kommunikoimaan luonnonhenkien kanssa, suosittelen.

Minulla ei ole tapana pelätä näitä asioita. Asioista voi keskustella ilman pelkoa.
        Ei kiitos, en näe terpeelliseksi kurssille osallistumista. Koen etten tarvitse luonnonhenkien yhteyksiä.
        Olen tyytyväinen näin, enkä enää etsi mitään.

• Anonyymi

Maailma on todella ihmeellinen: https://www.google.com/amp/s/www.wired.com/2014/06/the-fourier-theorem-science-of-music-acoustics/amp

Aivojen rakenteesta on yllättävän våhän tutkimustietoa ja miten ne käytännössä toimivat. Itseasiassa pätevimmät tutkimusmageriaalit ovat monesti dokumentteja tiedustelu- ja sotilasjärjestöiltä. Aivot rakentavat 'rihmastoja' täysin samalla tavalla kuin sienet luonnossa. Tietyillä hallusinogeeneilla noita rihmastoja pystyy tarpeen mukaan vahmistamaan ja niin edelleen.

Yksi parhaista menetelmistä on nimenomaan musiikki. Rihmastoja pystyy kasaamaan lempeällä, itselleen hyvältä tuntuvalla musiikilla.

Tietyissä tajunnantiloissa vertikaalinen ja lineaarinen rakenne ikään kuin saavat vauhtia ja silloin aivot laukaisevat jonkin hyvältä kuulostavan, voimaannuttavan soundin.

• Anonyymi

Sana synti, "sin" tulee puhtaasti tuosta vertikaalisesta ja lineaarisesta pyörteestä joka taas liittyy ajassa ja paikassa liikkumiseen, epäsymmetrisesti lineaarisen ajan ulkopuolella.

Tajunta on ikäänkuin itsestään muottia rakentava ja se vetää ja työntää palasia pois tunnepohjalta tuon minuuden ympärillä, kuin itsestään, automaattisesti.

• Anonyymi

Tämä taas tarkoittaa sitä, että jokainen elää eri "realiteetissa". Joku voi hahmottaa maailmansa shamanistisesti, joku elää kristillisessä todellisuudessa jne. jne. jne.

Käytännössä kaikki näyttää elävän samalla "kartalla" ja samoilla pelisäännöillä, mutta todellisuudessa kokija itse rakentaa maailman ja maailma ikäänkuin peilaa omat uskomuksesi sinuun.

• Anonyymi

Tämä taas tarkoittaa sitä, että jokainen galaxi, joka on havainnollistettavissa on mahdollinen rinnakaistodellisuus, jossa esimerkiksi joku lähisukulaisesi voi elää, vaikka se asuu seuraavassa pitäjässä.

Eli "samalla" kartalla, mutta täysin eri "todellisuudessa.".

• Anonyymi

Katsokaa "mandela-efekti".

Ne on vanhoja muistijälkiä. Aivan kuin Atlantiksen tarut. Kaikki tarut on. Koska aika ja materia kaareutuu kerrallaa vain yhdeksi "todellisuudeksi" , rinnakkaistodellisuudet ja tapahtumat aikajanoissa saa "myyttien" suojaviitan päälleen.

• Anonyymi

Sivusta hyppään keskusteluunne...Tuota musiikin vaikutusta kasveihin on myös tutkittu. Lempeä musiikki vaikutti kasveihin suotuisadti solutasolla kun tass kova äöninen repivä musiikki rikkoi sekä kasvien soluja että vesimolekyylien rakenteita.

Lempeä musiikki siis vauhditti solujakaantumusta kasveilla.

Nuo sotateollusuudessa tehdyt kokert ivat mielenkiintoisia. Kuten mielenhallintalaitteet joilla ollaan saatu vaikutettua tietyllä taajuudella ihmisten aivoihin saaden ihmiset reagoimaan tietyllä tavalla.

• Anonyymi

Olisin hyvin varovainen, minkälaisia uutismedioita seuraatte. Niitä sanotaan ihan tarkoituksellisesti hybridivaikuttamiseksi.

Kaikki mainosmaailmassa ajaa ihan samaa asiaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katsokaa "mandela-efekti".

Ne on vanhoja muistijälkiä. Aivan kuin Atlantiksen tarut. Kaikki tarut on. Koska aika ja materia kaareutuu kerrallaa vain yhdeksi "todellisuudeksi" , rinnakkaistodellisuudet ja tapahtumat aikajanoissa saa "myyttien" suojaviitan päälleen.

Voisiko "taivas" olla rinnakkaistodellisuudessa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisin hyvin varovainen, minkälaisia uutismedioita seuraatte. Niitä sanotaan ihan tarkoituksellisesti hybridivaikuttamiseksi.

Kaikki mainosmaailmassa ajaa ihan samaa asiaa.

Uskon tuohon. Uskon sen liittyvän markkinatalouteen ja sen hyödyntämiseen. Piilovaikutteita saamme koko ajan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sivusta hyppään keskusteluunne...Tuota musiikin vaikutusta kasveihin on myös tutkittu. Lempeä musiikki vaikutti kasveihin suotuisadti solutasolla kun tass kova äöninen repivä musiikki rikkoi sekä kasvien soluja että vesimolekyylien rakenteita.

Lempeä musiikki siis vauhditti solujakaantumusta kasveilla.

Nuo sotateollusuudessa tehdyt kokert ivat mielenkiintoisia. Kuten mielenhallintalaitteet joilla ollaan saatu vaikutettua tietyllä taajuudella ihmisten aivoihin saaden ihmiset reagoimaan tietyllä tavalla.

Jep, eri asia on sntsako niiden "mielenhallintalaitteiden" vaikuttaa elämään. Kun kstsoo Suomi24-palstan keskustelujen avauksia, vastaus on kyllä.

Joka sinällään on todella huolestuttavaa.

• Anonyymi

Siis korjaan sanat "antaako" ja "katsoa".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskon tuohon. Uskon sen liittyvän markkinatalouteen ja sen hyödyntämiseen. Piilovaikutteita saamme koko ajan.

Mainokset vaikuttavat todella voimakkaasti, kaikki tietää sen ilmiön kun joku asia on "pakko saada". Esimerkiksi monesti tuon ilmiön huomaa aamulla, kun olet nähnyt jonkin ja sinulla on tunne että nyt minun on tänään pakko käydä ostamassa se asia.

Tuon asia voi käänyää täysin päinvastaiseksi. Toisin kuin mainostettavat asiat, hyvät adist luovat tilaa hengittää ja luovat uskoa elämään, ihmisiin, tapahtumiin. Ilman kiinnikkeitä kuluttamiseen.

Juu tuo kasvijuttu on ihan selviö. Ihminen on vettä. Kristalleja. Kristus-kristalleja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mainokset vaikuttavat todella voimakkaasti, kaikki tietää sen ilmiön kun joku asia on "pakko saada". Esimerkiksi monesti tuon ilmiön huomaa aamulla, kun olet nähnyt jonkin ja sinulla on tunne että nyt minun on tänään pakko käydä ostamassa se asia.

Tuon asia voi käänyää täysin päinvastaiseksi. Toisin kuin mainostettavat asiat, hyvät adist luovat tilaa hengittää ja luovat uskoa elämään, ihmisiin, tapahtumiin. Ilman kiinnikkeitä kuluttamiseen.

Juu tuo kasvijuttu on ihan selviö. Ihminen on vettä. Kristalleja. Kristus-kristalleja.

Niin ja mihin massakäyttäytymiseen meitä ajetaankaan tuolla piilomainonnalla. Kyse ei ole yksistään ostaako jonkun tuotteen vai ei, vaan kyse on valinnoista. Mitä valitsemme.

Mainonta vaikuttaa arvomaailmaamme ja käsityksiin ja valintoihimme.

• Anonyymi

Jep. En tykkää tästä itsekään. Kummallisella tavalla tämä kulutuskulttuuri luo kilpailua, eripuraa ja vastakkainasettelua. Mitä järkeä on asenteessa kilpailuttaa kaikki ja kakkiea vain sen takia, että ke näyttävät kerran hyvältä rikkoutuakseen ja kuihtuakseen loppullisesti?

Urheilussa on käsite ylikunto, joka on kestämätön tapa elää ja olla. Se on luonnotonta. Asioille pitää antaa aikaa olla ja oppia. Ihan jo terveyden ja jatkuvuuden kannalta.

En "osta" tätä versiota todellisuudesta olla ja elää.

• Anonyymi

Glamourin perässä juoksemisessa on glamour kaukana. Täällä se on sääntö numero 1., 2. ja 3.

Kuvottavaa.

• Anonyymi

Kaikki on niin ylitsevuotavan feminististä, että oikein ällöttää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep. En tykkää tästä itsekään. Kummallisella tavalla tämä kulutuskulttuuri luo kilpailua, eripuraa ja vastakkainasettelua. Mitä järkeä on asenteessa kilpailuttaa kaikki ja kakkiea vain sen takia, että ke näyttävät kerran hyvältä rikkoutuakseen ja kuihtuakseen loppullisesti?

Urheilussa on käsite ylikunto, joka on kestämätön tapa elää ja olla. Se on luonnotonta. Asioille pitää antaa aikaa olla ja oppia. Ihan jo terveyden ja jatkuvuuden kannalta.

En "osta" tätä versiota todellisuudesta olla ja elää.

Tuohonhan se perustuu kaikki. Ihmisiä hyödynneteään markkinataloudessa, kun rahanravo on noussut arvoon mittaamattomaan. Juoksutetaan oravanpyörässä ja annetaan ripaus ja lupaus kultamunasta. Juokse juokse.osta..osta..maksa veroja..

Sitten kun osa menee halpaan ja ostaa tonnin lännykän kohta se pitää olla joillain toisellakin. Mikäön ei riitä. Yhteiskunta vaatii paremoaa tulosta kansalta ja kansa vaatii korkeampia palkkoja.. Materialismi on ihan huipussaan. Ei tämä voi kauaa kestää. Tähän on pakko tulla joku loppu ja onkin tulossa kun maaperä on köyhynyt ja maapallo saastuu saastumistaan.

• Anonyymi

On täällä hyviä asioita paljonni. Olen hyppinyt näitä aikajanoja sen verta edestakas, että huomaan jo uutisista tuon ympäristötietoisuuden kasvamisesta, se on ihan hyvä. Tietenkin niinkuin kaikki, asioita lyödään "överiksi".

Olin muutaman kuukauden todellisuudessa, missä otsonikato oli päässyt todella pahaksi. Täällä ei ole sitä ongelmaa. Viileyden tuntee "iholla". Oikeastaan sisimmässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä taas tarkoittaa sitä, että jokainen galaxi, joka on havainnollistettavissa on mahdollinen rinnakaistodellisuus, jossa esimerkiksi joku lähisukulaisesi voi elää, vaikka se asuu seuraavassa pitäjässä.

Eli "samalla" kartalla, mutta täysin eri "todellisuudessa.".

Joskus aikoinaan pohdin semmoista että kun kadulla tulee vastaan ihminen,
        Niin hänellä on jonkunlainen täysin eri elämä muualla mistä minä en tiedä mitään.
        Mutta jostain syystä hän on tullut kaupungille jotta minä näkisin vastaantulijan juuri sillä kohdalla. Voisihan olla niinkin ettei kukaan halua kaupungille mutta kun joku toinen ihminen tai tietoisuus haluaa että siellä on porukkaa ja koen siellä jotakin.

• Anonyymi

Niin. Täyttääkö elämä toiveen vai tarpeen. Jos biologiaa katsoo, niin kaikki on suunniteltu täyttämään ekosysteemin tarve. Toisaalta ihmisen tietoisuus lähentelee toiveita, vaikkei sinne puhtaasti tunnukkaan yltävän.

Ainakin ihmisen biologiassa on jotain mikä yrittää ylöspäin. Vähän kuin jos lemmikki onnihmisen luona niin se rupeaa matkimaan ja oppimaan rajallisuudestaan huolimatta jotain ihmiseltä. Ehkä ihminen tekee tiedostamattaan samaa saaden vaikutteita joltakkin mitä emme ymmärrä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      63
      3991
    2. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      716
      3815
    3. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      399
      3609
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      81
      3417
    5. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3179
    6. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2658
    7. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      50
      2635
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      121
      2522
    9. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      14
      2189
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2179
    Aihe