Käyttökelpoinen sana on unohdettu kokonaan.
"HULLU".
Kaiken näköistä pseudoasiallista höpöhöpöä otettu tilalle.
HULLU kunniaan!
Hieno sana
5
53
Vastaukset
- Anonyymi
No joo, sinänsä kyllä pointti sinulla.
Mutta niinhän se on monessa muussakin asiassa.
Jakomielitauti muuttui aikanaan skitsofreniaksi(no tuon ymmärtääkin, jakomielitauti kuulostaakin jo aika etovalta nimikkeeltä).
Sitten maanis-depressiivisyys muuttui kaksisuuntaiseksi mielialahäiriöksi ja nyt taitaa olla joku bipolaarinen jotakin.
Maanis-depressiivisyys kuitenkin mielestäni kuvaa ko sairautta aika hyvin ja ihan asiallisesti. - Anonyymi
Psykiatrian tunnetuin hoitomuoto lienee tämä: Alaan erikoistunut, päteväksi itsensä ilmoittanut lääkäri muistilehtiö käsissä, kirjoittelee lehtiöön ummet ja lammet asiaa potilaasta. Potilas äänessä enimmäkseen, lääkäriltä irtoaa enintään muutama sanan tynkä tunnin keskustelun aikana. Aina on syy potilaassa, ei koskaan ympäristössä ja ympärillä olevissa muissa ihmisissä. Eikä ole epätavallista että, yhdeksi ongelmien syyksi laitetaan lapsuusvuodet. Ja vaikka sieltä osa ongelmista kaiketi johtuu joillain ihmisillä, enemmän tulisi kiinnittää huomiota elinympäristöön joka on usein syy yksittäisen ihmisen pahoinvointiin.
Vaikka jokainen ihminen on tärkeä/arvokas ihminen, harvemmin asioita hoidetaan kuntoon muuten kuin pilleripurkilla ja mitä vahvemmat mahdollisesti markkinoilta
jo poistuneet mielialalääkkeet sen helpommin päästään potilaasta eroon.
Jos uskallat suusi avata ja kieltäydyt pillereistä, sekään ei sinulle pelastusta tuo. Sinut on jo käytännöllisesti katsoen tuhottu, jos erehdyt asioimaan psykiatrian poliklinikalla. Ongelmaksi jää edelleen vain tämä: Kaikki ihmiset eivät ole hulluja jotka sieltä poistuvat ulos omin jaloin, vaikka leima on jo saatu otsaan.. - Anonyymi
Hullu sana käyttö voi olla loukkaavaa poliittisesti korrekti termi lienee nuppivikainen
- Anonyymi
Joissakin keittiö-tai työkalukaapeissa voi olla vetonuppi. Nuppiin voi tulla vikaa vikaa vikaa. Hullusanaa pidetään epäkorrektina.
- Anonyymi
Vähiten ihmisarvoa loukkaava termi saattaisi olla erilainen tai poikkeava.
Kokoomateoksessa Poikkeava vai erityinen nimenomaan poikkeavakäytöksiset kuuluvat "psykiatriahulluihin", joita Hitler ja Rockefellerit ovat stalkanneet apulaisineen (Stasi, CIA, FBI, KGB, ...). Kuten kirjan tekstissä tulee esiin, kaikki ihmiset ovat poikkeavia, ei ole yhtään "normaalia" koko maailmassa. Kun kerran on eri mieltä mistä tahansa asiasta toisen tai toisten kanssa, niin on poikkeava kirjan määritelmän mukaan.
Kirjan erityiset ovat neurologian potilaita, oppimisvaikeuksiin painottuen.
Opintojaksolla Luovuus, persoonallisuus ja yhteistyötaidot työelämässä nousi esiin käsite luova hulluus, jossa painottuvat innovaatiot, tuotekehitys, työyhteisökehittäminen jne., joten käsite on eri merkityksessä kuin yhdistyksellä:
https://www.luovahulluus.com/21
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251228
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89894- 88800
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20759- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109626
- 32603
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet117517