Johannes kastoi

Anonyymi

Miksi joku seurakunta ei kasta, ellei liity heihin? Opettaako näin Raamattu ? Johannes huusi ja kastoi järvessä isoja joukkoja. Kastoi varmaan kaikki, jotka uskoivat Sanan. Nykyisin pitää ensin liittyä seurakuntaan, ennen kuin kastetaan. Voiko kieltäytyä kastamasta, jos joku ei halua liittyä juuri heidän seurakuntaan? Voiko toisen toinen uskova kastaa vaikka kesällä järvessä ?

349

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tarkoitatko luterilaista seurakuntaa?

    • Anonyymi

      Hyviä kysymyksiä.

      Ja voi kysyä, että kelpaisiko Jumalalle se, että valutan saunassa vettä vauvan päähän ja sanon: Kastan sinut Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen? Pelastuuko se vauva siinä, niin kuin kirkko väittää, että kasteessa vauvoille tapahtuisi.

      Tai kelpaako se kirkolle? Vai kastavatko he uudestaan? Tai vaativatko, että pitää vielä liittää kirkon kirjoihinkin?

      • Anonyymi

        Eiköhän aloituksessa viitata muihin seurakuntiin kuin luterilaiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän aloituksessa viitata muihin seurakuntiin kuin luterilaiseen.

        Joka tapauksessa luterilaisessa kirkossa kaste on erottamattomasti sidottu seurakuntaan liittymiseen. Kirkon jäseneksi tullaan kasteen kautta. Kastetta ei anneta ilman, että samalla liitetään kirkkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka tapauksessa luterilaisessa kirkossa kaste on erottamattomasti sidottu seurakuntaan liittymiseen. Kirkon jäseneksi tullaan kasteen kautta. Kastetta ei anneta ilman, että samalla liitetään kirkkoon.

        Niin se on konstantinilais-katolisessa ja konstantinolais-luterilaisessa kirkossa.

        Helluntaiseurakunnilla ei ole muita tunnustuskirjoja tai kirkkojärjestyksiä kuin Raamattu. Sikäli saattaa löytyä hellari, joka kastaa liittämättä seurakuntaan. Sellaista on tainnut tapahtua. Vaikka perinteisesti kyllä odotetaan kastettavan liittyvän seurakuntaan. Sanotaan, että ei haluta synnyttää lapsia kadulle.

        Sitä voi miettiä, onko hyvää syytä jättää liittymättä seurakuntaan.
        Mikä olisi sellainen hyvä syy?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se on konstantinilais-katolisessa ja konstantinolais-luterilaisessa kirkossa.

        Helluntaiseurakunnilla ei ole muita tunnustuskirjoja tai kirkkojärjestyksiä kuin Raamattu. Sikäli saattaa löytyä hellari, joka kastaa liittämättä seurakuntaan. Sellaista on tainnut tapahtua. Vaikka perinteisesti kyllä odotetaan kastettavan liittyvän seurakuntaan. Sanotaan, että ei haluta synnyttää lapsia kadulle.

        Sitä voi miettiä, onko hyvää syytä jättää liittymättä seurakuntaan.
        Mikä olisi sellainen hyvä syy?

        Hellarit käyttäytyy huonosti muutenkin muita kohtaan ja varastamisella on pitkät perinteet kuten muillakin uskonnoilla mutta he kastavat muslimeja järvissä ja meressä ja jättävät ne rannalle sekä heillä on itsellään kastamattomat sukulaiset ja osa lapsista ja sekava opetus , älkää uskoko kaikkea mitä Arabiasta Aasiasta tulee käännösiskelmää käännöslauluja käännös loitsuja käännösmusaa . Jeesus on yksi se joka tuli ihmiseksi Betlehemissä . Johannes kastoi parannukseen ennen Jeesuksen ristiä .


    • Anonyymi

      Pitäisi kieltää lailla kastaa lapsia. Miksi? Siksi, että lapsi on viaton aikuisten hörhöjutuille. Aikuiset aivopesee lapset islamin, hindujen, ortodksiin, babtismiin, kveekareihin, jehoviin, helluntalaisiin, mormoneihin, protestanttisiin ja mitä niitä onkaan!
      Lapsille mahdollisuus kasvaa aikuiseksi ja päättää sitten itse.

    • Ainakaan Vapaakirkossa ei kaste liitä seurakuntaan. Itse kävin aikanaan kasteella noin kuukautta ennen kuin liityin seurakuntaan, eikä kasteella käydessä esitetty mitään ukaasia, että pitäisi just vapikseen liittyä.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Lainaa linkistä:
        "Ilman rukousta ja uskoon tulemista ei kukaan voi mennä raamatulliselle kasteelle.
        Raamatullisena tapana me rukoilemme etsivän ja pelastumista haluavan ihmisen kanssa hänelle syntien anteeksisaamista."

        Toimiko Pietari tuolla tavalla helluntaina muiden apostolien kanssa? Mitä luulet? Rukoilivatko he ensin ihmisten puolesta, että he saisivat synnit anteeksi ja vasta sitten kastoivat?

        Mistä kohdasta Raamattua löydät tavan, että ennen kastetta pelastumista haluavan kanssa rukoillaan hänelle syntien anteeksisaamista?

        "Ottaessaan vastaan Jeesuksen omaksi henkilökohtaiseksi Vapahtajakseen ihminen kokee uudestisyntymisen Pyhästä Hengestä. "

        Eli olisivatko Pietarin saarnan kuulleet ja uskoneet voineet jättää kasteen ottamattakin, koska he kerran olivat jo uudestisyntyneet? Eli jos joku olisi uskonut, mutta esimerkiksi pelännyt sukulaisiaan, eikä olisi halunnut ottaa kastetta, niin olisiko hän kuitenkin ollut taivaskelpoinen?

        T. Bob


    • Anonyymi

      Linkissä oikeaa opetusta.
      Apt. 10:43-48 kertoo miten ensin tultiin uskoon ja saatiin jopa henkikaste kielilläpuhumisineen, ja sitten vasta kastettiin vedessä. Rukoilivat siis ja ylistivät Herraa ennen vesikastetta.

      • Anonyymi

        Ei siinä tekstissä kerrota, että apostolit olisivat ensin rukoilleet heidän kanssaan syntien anteeksisaamista.

        Toistan kysymyksen:
        "Toimiko Pietari tuolla tavalla helluntaina muiden apostolien kanssa? Mitä luulet? Rukoilivatko he ensin ihmisten puolesta, että he saisivat synnit anteeksi ja vasta sitten kastoivat?"

        Kyllä vai ei?
        Ja mitä sanot: eikö muka anteeksiantoon riittänyt, että uskoi Pietarin saarnan Jeesuksesta ja otti kasteen kehotuksen mukaan. Miksi se ei olisi riittänyt?

        Onko linkin opetus muuten sinun itsesi kirjoittamaa?

        T. Bob


    • Anonyymi

      "Huuda avuksi Herran nimeä (eli rukoile) ja anna kastaa itsesi." Apt. 22:16.

    • Anonyymi

      Minut on lapsena kastettu. Silloin en tiennyt mistään mitään, enkä tietenkään muista. Olen nyt paljon pohtinut asiaa ja tullut siihen tulokseen, että tuo lapsikaste ei ole oikea järjestys. Kun Johannes kastoi ja kastoi Jeesuksenkin aikuisiällä, niin Phä henki laskeutui taivaasta Hänen päällensä. Jeesus siunasi lapsia. Raamatusta olen saanut sen käsityksen, että kun ihminen tulee uskoo ja kastetaan...Ensin pitää tulla uskoon ja sitten kastaa. Ihmisen pitää tietää tietoisesti, kun ottaa kasteen vastaan. Se ei tapahdu tietämättä. Kuitenkin on vapaita suuntia, jossa tämä järjestys on oikea. Kuitenkaan en ole halukas liittymään esim. helluntailaisiin, koska siinä yhteisössä on myös sellaista toimintaa...esimerkiksi kokouksissa kaataminen tai tuulitunnelijutut, mitkä ei mielestäni liity Raamatun oppiin. Käsiä ei saa laittaa liian kerkeästi toisten päälle ja ei kannata mennä kenenkään käsien alle, ellet ole varma keneltä otat siunauksen vastaan. Seurakunnassa ei myöskään huudeta, kontata ja kielillä puhuta kaikki yhteen ääneen, vaan Raamattu opettaa tästäkin sävyisästi miten Jumalan kunnia tulee olla myös käytöksessä uskovaisten ihmisten kokoontuessa. On tietenkin varmaan monenlaisia kokouksia näissä vapaissa suunnissakin, enkä todella kaikkia yleistä. Minä jäänen ilman seurakuntaa ja seuranani vain Raamattu, sekä pidän tietenkin Herraan Jeesuksen uskoviin yhteyttä jos sellaisia polulleni lähetetään. En ole mikään ja kukaan toisia ihmisiä osoittelemaan tai arvostelemaan ja haluan pitää sen, mikä hyvää on ja että Jumala saa tehdä omantuntoni kautta sen mitä tekee. ja se on armoa, jos saan Taivasten Valtakuntaan joskus astua.

      • Anonyymi

        Siis Pyhä Henki..(oikeinkirjoitettuna, tuli kirjoitusvirhe) Anteeksi.


      • Anonyymi

        Olet oikeassa kasteen järjestyksen suhteen.
        Seurakunta-asian suhteen sanon seuraavaa:

        Etsivä löytää ja anova saa, sanoo Sana. Suosittelen, että rukoilet, niin Herra johdattaa sinut seurakuntaan, joka on sinulle hyvä. Uskovien yhteys on joka tapauksessa tärkeä ja raamatullinen asia.

        Ja kaikki seurakunnat tulevat aina olemaan vajavaisia. Siitä huolimatta ne voivat olla hyviä kasvupaikkoja ja myös paikkoja, joissa voi palvella. Ei ole pakko ruveta etsimään mahdollisimman hyvää seurakuntaa. Itse olin taannoin samalla tavalla hakemassa seurakuntaa. En pyytänyt Herralta, että johdata minut parhaaseen seurakuntaan, vaan pyysin, että Hän johtaisi minut sinne, mihin Hän tahtoo minut johdattaa. Tiesin, että Hänen tahtonsa on paras. Jos Hän olisi tahtonut johdattaa minut kaikkien huonoimpaan seurakuntaan, niin silläkin olisi ollut joku tarkoitus, vaikken olisikaan sitä ehkä silloin ymmärtänyt. No, löysin seurakunnan ja siinä olen saanut palvella ja saan edelleen.

        Jeesuskin tuli meidän ihmisten luo vaikka hyvin tiesi, mitä me olemme. Ei meidänkään pidä eristäytyä kaltaisistamme ja jäädä "ylhäiseen yksinäisyyteemme"- jos sallit minun käyttävän tällaista ilmausta. Ihmisiä olemme kaikki.

        T. Bob

        (Jos ei viitsi rekkautua, niin voisi ehkä olla hyvä laittaa tähän tapaan nimmari alle. Vai mitä tykkäätte? Silloin saataisiin selkoa siitä, kuka minkäkin viestin on kirjoittanut.)


      • Anonyymi

        Juu kiitos vastauksesta. Eihän sitä yksinänsä ole hyvä olla ja tuo ihan konkreettinen seurakuntayhteys ei varmaan ole ollenkaan paha. Vaan jo olen tottunut niin monessa olemaan ja seisomaan yksin, mutta Herra pitää huolen siltikin. Siitä on vaan niin kauan, kuin sellaisessa olin eri paikkakunnalla. Kyllä se löytyy :)

        t. Hannah


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu kiitos vastauksesta. Eihän sitä yksinänsä ole hyvä olla ja tuo ihan konkreettinen seurakuntayhteys ei varmaan ole ollenkaan paha. Vaan jo olen tottunut niin monessa olemaan ja seisomaan yksin, mutta Herra pitää huolen siltikin. Siitä on vaan niin kauan, kuin sellaisessa olin eri paikkakunnalla. Kyllä se löytyy :)

        t. Hannah

        Herra johtakoon sinua hyvän tahtonsa mukaan!

        T. Bob


      • Anonyymi

        Markuksen kastekäskyssä on kaksi asiaa, joihin pitää kiinnittää huomion - Se pelastuu, joka uskoo ja kastetaan.

        Uskotko sinä? Onko sinut kastettu vedellä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen?

        Jos vastaat kyllä, olet kristitty ja olet pelastunut. Kaste ei kysy ikää tai veden määrää, vaan vettä ja nimeä, johon kastetaan. Jeesuksen käskyn mukaisesti toteutettuna se on selvä asia. Kerta sinut on jo lapsena kastettu, se riittää. Sinun ei tarvitse uusia kastettasi. Se olisi täysin turhaa, sillä yksi kaste riittää.

        Erehdyt tekstissäsi kahdessa asiassa. Ensinnäkin Johanneksen kaste ei ole kristillinen kaste, vaan se on parannuksen kaste. Kristillinen kaste on annettu juuri ennen kuin Jeesus nousi Taivaaseen ja se perustuu Kristuksen ristinkuolemassa ja ylösnousemuksessa tehtyyn pelastustekoon. Johanneksen kaste, jolla Jeesus kastettiin, ei perustu tähän laisinkaan. Toisekseen Jeesus siunaa lapsia, tietenkin. Se jo oli iso akti Jeesukselta, koska juutalaiset eivät pitäneet lapsia riittävän vanhoina olemaan opetuslapsia. Vasta bar-mitsva-ikäinen, se 12-13-vuotias oli riittävän vanha saamaan opetusta. On hölmöä perustella lasten siunaamista tällä Jeesuksen teolla, koska kastetta ei ollut vielä tuolloin asetettu. Jeesuksen pelastusteko oli vielä täysin kesken.

        Voit edelleen olla luterilaisen kirkon jäsen, jos sinut sen jäseneksi on aikoinaan kastettu. Se on ihan Jumalan seurakunta kuin muutkin kirkot ja seurakunnat, jotka tunnustavat Kolmiyhteisen Jumalan ja Jeesuksen tosi ihmiseksi ja tosi Jumalaksi. Sitä paitsi evankelis-luterilaisen kirkon sisällä on useanlaisia herätysliikkeitä ja järjestöjä, jotka järjestävät toimintaa monilla paikkakunnilla. Ehkä näistä yhteisöistä löydät tarvitsemaasi. Kirjo on laaja.

        Terveisin ev.lut. kirkon pappi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Markuksen kastekäskyssä on kaksi asiaa, joihin pitää kiinnittää huomion - Se pelastuu, joka uskoo ja kastetaan.

        Uskotko sinä? Onko sinut kastettu vedellä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen?

        Jos vastaat kyllä, olet kristitty ja olet pelastunut. Kaste ei kysy ikää tai veden määrää, vaan vettä ja nimeä, johon kastetaan. Jeesuksen käskyn mukaisesti toteutettuna se on selvä asia. Kerta sinut on jo lapsena kastettu, se riittää. Sinun ei tarvitse uusia kastettasi. Se olisi täysin turhaa, sillä yksi kaste riittää.

        Erehdyt tekstissäsi kahdessa asiassa. Ensinnäkin Johanneksen kaste ei ole kristillinen kaste, vaan se on parannuksen kaste. Kristillinen kaste on annettu juuri ennen kuin Jeesus nousi Taivaaseen ja se perustuu Kristuksen ristinkuolemassa ja ylösnousemuksessa tehtyyn pelastustekoon. Johanneksen kaste, jolla Jeesus kastettiin, ei perustu tähän laisinkaan. Toisekseen Jeesus siunaa lapsia, tietenkin. Se jo oli iso akti Jeesukselta, koska juutalaiset eivät pitäneet lapsia riittävän vanhoina olemaan opetuslapsia. Vasta bar-mitsva-ikäinen, se 12-13-vuotias oli riittävän vanha saamaan opetusta. On hölmöä perustella lasten siunaamista tällä Jeesuksen teolla, koska kastetta ei ollut vielä tuolloin asetettu. Jeesuksen pelastusteko oli vielä täysin kesken.

        Voit edelleen olla luterilaisen kirkon jäsen, jos sinut sen jäseneksi on aikoinaan kastettu. Se on ihan Jumalan seurakunta kuin muutkin kirkot ja seurakunnat, jotka tunnustavat Kolmiyhteisen Jumalan ja Jeesuksen tosi ihmiseksi ja tosi Jumalaksi. Sitä paitsi evankelis-luterilaisen kirkon sisällä on useanlaisia herätysliikkeitä ja järjestöjä, jotka järjestävät toimintaa monilla paikkakunnilla. Ehkä näistä yhteisöistä löydät tarvitsemaasi. Kirjo on laaja.

        Terveisin ev.lut. kirkon pappi

        luterilainen kirkko ei ole koskaan ollut uskovirn seurakunta jonka mallin saamme Raamatusta.

        äläkä höpötä enempää noista kasteen asettamisia, kerro sensijaan missä joku apostoleista opettaa vauvan kastamisia tai suorittaa sellaisita hölmöläisyyttä, kerro!

        Raamatussa ei ketään kasteta ennen omaa uskoontuloa ja omaa tahtoa kasteeseen nähden, aloita siitä asian pohtiminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        luterilainen kirkko ei ole koskaan ollut uskovirn seurakunta jonka mallin saamme Raamatusta.

        äläkä höpötä enempää noista kasteen asettamisia, kerro sensijaan missä joku apostoleista opettaa vauvan kastamisia tai suorittaa sellaisita hölmöläisyyttä, kerro!

        Raamatussa ei ketään kasteta ennen omaa uskoontuloa ja omaa tahtoa kasteeseen nähden, aloita siitä asian pohtiminen.

        Ystäväiseni, miksi pyydät minulta sellaista, jota on mahdoton tehdä? Se on pelkästään kirkkovastaisuutta eikä mitään muuta. Ja hyvin huono argumentti heittää vastineeksi. Kuten tasan tarkkaan tiedät ja myös minäkin tiedän, ettei Raamatussa ole yhtään kohtaa lasten kastamisesta.

        Näytä minulle sen sijaan ihan asia itse, missä Raamatussa puhutaan lapsikasteesta tai vauvakasteesta? En ole ikinä yhtäkään ihmistä kastanut tällaisella kummallisuudella, ainoastaan kristillisellä kasteella Jeesuksen käskyn mukaisesti. Olen tehnyt ja teen vastakin ihmisistä Jeesuksen opetuslapsia kastamalla ja opettamalla. Näin Jeesus käski tekemään hyvin selvästi (Matt. 28:18-20) Pyhän Kolminaisuuden nimeen.

        Minua ei harmita kirjoituksesi kirkkovastaisuus, vaan huono käytöksesi. Eikö Jumalan Henki ole opettanut sinulle kristillisiä hyveitä, kuten kunnioitusta, rakkautta ja kärsivällisyyttä? Keskustele rauhallisesti. Saadaan olla eri mieltä, mutta sitä ei tarvitse tehdä riidellen.

        Ota myös kantaa muihin asioihin edeltävässä kommentissani kirjoitin.

        Terveisin Ev.lut. kirkon pappi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ystäväiseni, miksi pyydät minulta sellaista, jota on mahdoton tehdä? Se on pelkästään kirkkovastaisuutta eikä mitään muuta. Ja hyvin huono argumentti heittää vastineeksi. Kuten tasan tarkkaan tiedät ja myös minäkin tiedän, ettei Raamatussa ole yhtään kohtaa lasten kastamisesta.

        Näytä minulle sen sijaan ihan asia itse, missä Raamatussa puhutaan lapsikasteesta tai vauvakasteesta? En ole ikinä yhtäkään ihmistä kastanut tällaisella kummallisuudella, ainoastaan kristillisellä kasteella Jeesuksen käskyn mukaisesti. Olen tehnyt ja teen vastakin ihmisistä Jeesuksen opetuslapsia kastamalla ja opettamalla. Näin Jeesus käski tekemään hyvin selvästi (Matt. 28:18-20) Pyhän Kolminaisuuden nimeen.

        Minua ei harmita kirjoituksesi kirkkovastaisuus, vaan huono käytöksesi. Eikö Jumalan Henki ole opettanut sinulle kristillisiä hyveitä, kuten kunnioitusta, rakkautta ja kärsivällisyyttä? Keskustele rauhallisesti. Saadaan olla eri mieltä, mutta sitä ei tarvitse tehdä riidellen.

        Ota myös kantaa muihin asioihin edeltävässä kommentissani kirjoitin.

        Terveisin Ev.lut. kirkon pappi

        Valitettavasti muutamat kasteenuusijat ovat täällä erittäin katkeria kirkkoa kohtaan ja heidän vihansa sitten kanavoituu huonona käytöksenä. Tuntuu että siellä on paikka paikoin kunnioitus ja lähimmäisen rakkaus täysin kadoksissa. No, hedelmistään puu tunnetaan. Siunausta ja Kristus-valoa loppuviikkoonne!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ystäväiseni, miksi pyydät minulta sellaista, jota on mahdoton tehdä? Se on pelkästään kirkkovastaisuutta eikä mitään muuta. Ja hyvin huono argumentti heittää vastineeksi. Kuten tasan tarkkaan tiedät ja myös minäkin tiedän, ettei Raamatussa ole yhtään kohtaa lasten kastamisesta.

        Näytä minulle sen sijaan ihan asia itse, missä Raamatussa puhutaan lapsikasteesta tai vauvakasteesta? En ole ikinä yhtäkään ihmistä kastanut tällaisella kummallisuudella, ainoastaan kristillisellä kasteella Jeesuksen käskyn mukaisesti. Olen tehnyt ja teen vastakin ihmisistä Jeesuksen opetuslapsia kastamalla ja opettamalla. Näin Jeesus käski tekemään hyvin selvästi (Matt. 28:18-20) Pyhän Kolminaisuuden nimeen.

        Minua ei harmita kirjoituksesi kirkkovastaisuus, vaan huono käytöksesi. Eikö Jumalan Henki ole opettanut sinulle kristillisiä hyveitä, kuten kunnioitusta, rakkautta ja kärsivällisyyttä? Keskustele rauhallisesti. Saadaan olla eri mieltä, mutta sitä ei tarvitse tehdä riidellen.

        Ota myös kantaa muihin asioihin edeltävässä kommentissani kirjoitin.

        Terveisin Ev.lut. kirkon pappi

        Ev.lut.pappi.: "Olen tehnyt ja teen vastakin ihmisistä Jeesuksen opetuslapsia kastamalla ja opettamalla. Näin Jeesus käski tekemään hyvin selvästi (Matt. 28:18-20) Pyhän Kolminaisuuden nimeen."

        Ystäväiseni, oletko varma, että Jeesus todella käski tehdä opetuslapsia kastamalla vauvoja ja opettamalla heitä? Miksi luulet tekstin olevan erilainen 1992 käännöksessä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ev.lut.pappi.: "Olen tehnyt ja teen vastakin ihmisistä Jeesuksen opetuslapsia kastamalla ja opettamalla. Näin Jeesus käski tekemään hyvin selvästi (Matt. 28:18-20) Pyhän Kolminaisuuden nimeen."

        Ystäväiseni, oletko varma, että Jeesus todella käski tehdä opetuslapsia kastamalla vauvoja ja opettamalla heitä? Miksi luulet tekstin olevan erilainen 1992 käännöksessä?

        Tekstin sisältö on ihan sama uudessa käännöksessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekstin sisältö on ihan sama uudessa käännöksessä.

        Ei ole kun otetaan pois kaksoispiste jota kreikassa ei tietenkään ole. Ja erityisen kaukana 1938 käännös on alkukielestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kun otetaan pois kaksoispiste jota kreikassa ei tietenkään ole. Ja erityisen kaukana 1938 käännös on alkukielestä.

        Ei kaksoispistettä tarvitse ottaa pois, koska se on siinä sitä varten että jakeen sanoma pysyy samana, se korvaa partisiippit, joita 38 käännös käyttää. Ilman kaksoispistettä kohdan sanoma muuttuu radikaalisti. Kyllä 38 käännös on lähempänä alkukieltä kielellisesti, mutta sanoma on sama molemmissa käännöksissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaksoispistettä tarvitse ottaa pois, koska se on siinä sitä varten että jakeen sanoma pysyy samana, se korvaa partisiippit, joita 38 käännös käyttää. Ilman kaksoispistettä kohdan sanoma muuttuu radikaalisti. Kyllä 38 käännös on lähempänä alkukieltä kielellisesti, mutta sanoma on sama molemmissa käännöksissä.

        Missä tai miten olet opiskellut koineen kreikkaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä tai miten olet opiskellut koineen kreikkaa?

        Veikkaan ettet koskaan missään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veikkaan ettet koskaan missään.

        Luulen että tuo äsköinen tyyppi ei ole opiskellut siä missään kun hylkää molemmat Raamatun käännökset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulen että tuo äsköinen tyyppi ei ole opiskellut siä missään kun hylkää molemmat Raamatun käännökset.

        Kun olis suomea opetellu niin silläkin pärjäis jo pitkälle :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun olis suomea opetellu niin silläkin pärjäis jo pitkälle :D

        Joo, ev. lut. papin kanssa olisi voinut keskustella alkukielen sisällöstä kyseisessä jakeessa,. Hänelle heitinkin kommenttia. Mutta en viitsi ruveta hommaan tuon mukaan tuppautuneen kaverin kanssa. Hänellä ei valitettavasti ole pienintä hajuakaan asioista, joista kirjoittaa. Vaikka yrittääkin antaa vaikutelmaa, että jotain muka ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, ev. lut. papin kanssa olisi voinut keskustella alkukielen sisällöstä kyseisessä jakeessa,. Hänelle heitinkin kommenttia. Mutta en viitsi ruveta hommaan tuon mukaan tuppautuneen kaverin kanssa. Hänellä ei valitettavasti ole pienintä hajuakaan asioista, joista kirjoittaa. Vaikka yrittääkin antaa vaikutelmaa, että jotain muka ymmärtää.

        Ei sinun kanssasi kukaan viitsi tuosta asiasta jankata kun et tunnu osaavan suomeakaan. Tekstin sisältö on sama molemmissa käännöksissä joten turha itkeä enempää. Mene juttelemaan papin kanssa jos asia vielä vaivaa.


    • Anonyymi

      Vain aloitukseen kommentteja.

      "Miksi joku seurakunta ei kasta, ellei liity heihin? Opettaako näin Raamattu ? "
      Raamattu ei tunne sitä että on lukuisia seurakunta- ja kirkkomuotoja niin kuin tänä päivänä on.
      Raamattu ei opeta että liitytään johonkin nykyisistä seurakunnista ja ollaan liittymättä moneen muuhun paikkakunnan seurakuntaa. Näissä ovat ihmiset toimineet miten kukin kohdallaan on toiminut.

      "Voiko kieltäytyä kastamasta, jos joku ei halua liittyä juuri heidän seurakuntaan? "
      Tämä tarkoittaa jonkin nykyisen seurakuntamuodon edustajan kantaa kastaako hän jos ei samalla liity seurakuntaan. Tämä toimihenkilö voi kieltäytyä kastamasta, kun hänellä tuo kantansa on.
      Seurakuntaan liitetty voi tietenkin sitten erota seurakunnasta kohta pian mutta kaikilla ei ole luonnetta toimia niin.

      "Voiko toisen toinen uskova kastaa vaikka kesällä järvessä ?"
      Voi !
      Kuka tahansa ihminen, uskova tai uskosta osaton, voi kastaa toisen ihmisen suurimuotoisesti upottamalla tai pienimuotoisesti vesikupista (tai pullosta) lippomalla, silloin yleensä päähän.

      • Anonyymi

        KIITOS !!


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Olet jättänyt vastaamatta yllä sinulle esitettyihin kysymyksiin. Miksi?


    • Anonyymi

      > Voiko toisen toinen uskova kastaa vaikka kesällä järvessä ?

      Jos tarkoitus on kastaa Jeesuksen opetuslapseksi, kuka tahansa Jeesuksen opetuslapsi voi tehdä sen näin:

      "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
      Mat.28:19-20

    • Anonyymi

      Kukaan ei voiolla Jeesuksen opetuslapsi ilman uudestisyntymää, katsokaas kun ei ole olemassa ellei ensin synny.

      lihaa ja ulkokuorta saa kastaa vaikka joka tunti, sillä ei kenestäkään tule hengestä syntynyttä, eikö sen jo vaatimatonkin ymmärrys ilmoita!

      Jo syntyneen voi kastaa merkkinä tapahtuneesta, ja näin tehdäänkin kaikkialla jossa ei kirkkoisien huuhaaopit ole vallalla.

      • Anonyymi

        Kyllä, Jeesuksen opetuslapsi on nimenomaan uudestisyntynyt ja siksi uudestisytnymisen peso eli kaste kuuluu opetuslapseksi tekemiseen, kaikkialla missä ukastajien huhaaopit merkkikasteista ei ole vallalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, Jeesuksen opetuslapsi on nimenomaan uudestisyntynyt ja siksi uudestisytnymisen peso eli kaste kuuluu opetuslapseksi tekemiseen, kaikkialla missä ukastajien huhaaopit merkkikasteista ei ole vallalla.

        Kirjoitatko päälläsi seisten, kun kaikki on väärinpäin sepustuksessasi!

        katso ympärillesi, jos näet monia ihmisiä päät ylöspäin saatat osata kuvitella olevasi itse pää alaspäin, noin helppoa se on.

        Onnemme on siinä että tuo lutterin laitos kuihtuu olemattomiin ja todellinen valkeus pääsee valaisemaan suomalaisia savusaunamustia sydämiä ja ajttelua.

        muutamassa päivässä on pikkutaajamallinen ottanut siitä onnenmaasta ja Jeesuksen väkisinseuraamisesta lopputilin, outo on tapa seurata Jeesusta. kasteen armossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitatko päälläsi seisten, kun kaikki on väärinpäin sepustuksessasi!

        katso ympärillesi, jos näet monia ihmisiä päät ylöspäin saatat osata kuvitella olevasi itse pää alaspäin, noin helppoa se on.

        Onnemme on siinä että tuo lutterin laitos kuihtuu olemattomiin ja todellinen valkeus pääsee valaisemaan suomalaisia savusaunamustia sydämiä ja ajttelua.

        muutamassa päivässä on pikkutaajamallinen ottanut siitä onnenmaasta ja Jeesuksen väkisinseuraamisesta lopputilin, outo on tapa seurata Jeesusta. kasteen armossa.

        Kirojitatko itse ylitpäätään mitään asiaa? Mitään lutterin laitosta ei ole olemasskaan. Jeesuksen seuraaminen kasteen armossa ja armossa ylipäätään, on ainoa pelastustie ihmiselle, eikä Raamattu mistään merkkikasteista puhu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirojitatko itse ylitpäätään mitään asiaa? Mitään lutterin laitosta ei ole olemasskaan. Jeesuksen seuraaminen kasteen armossa ja armossa ylipäätään, on ainoa pelastustie ihmiselle, eikä Raamattu mistään merkkikasteista puhu.

        Kirjoitan VAIN asiaa, se ettet sitä jaksa tajuta ei liene ongelmani !

        SE on asiaa, että Raamatussa ei kastetaa ketään ennen omakohtaista uudestisyntymistä,jos se ei ole asiaa niin kerro mikä siinä on ongelma ja kenelle !?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirojitatko itse ylitpäätään mitään asiaa? Mitään lutterin laitosta ei ole olemasskaan. Jeesuksen seuraaminen kasteen armossa ja armossa ylipäätään, on ainoa pelastustie ihmiselle, eikä Raamattu mistään merkkikasteista puhu.

        Raamatusa ei ole sanaakaan kasteen armoista, ei vauvan kastamisista eikä vauvojen uskomisista, siinä onpelkkää ASIAA vai mitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatusa ei ole sanaakaan kasteen armoista, ei vauvan kastamisista eikä vauvojen uskomisista, siinä onpelkkää ASIAA vai mitä!

        Raamatussa kastetaan uudestisyntymättömiä JOTTA nämä uudestisyntyvät.

        Raamattu puhuu armosta pajonkin. Vauvojen epäuskosta Raamattu ei puhu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa kastetaan uudestisyntymättömiä JOTTA nämä uudestisyntyvät.

        Raamattu puhuu armosta pajonkin. Vauvojen epäuskosta Raamattu ei puhu.

        Papparainen ei kirjoita mtiään asiaa vaan noista vauvoista se jaksaa inttää eikä jaksa lukea mitä Raamattu uudestisyntymisestä opettaa. Raamatun kasteopetuksesta tulee hyvin kasteen armoluonne esille.

        Siinä sitä asiaa ja jos noin selvää asiaa ei kääkkä ymmärrä niin se ei ole kristittyjen ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa kastetaan uudestisyntymättömiä JOTTA nämä uudestisyntyvät.

        Raamattu puhuu armosta pajonkin. Vauvojen epäuskosta Raamattu ei puhu.

        vai kastetaan jumalattomia, älä nyt ihan hoopoja viitsi satuilla !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vai kastetaan jumalattomia, älä nyt ihan hoopoja viitsi satuilla !

        Ainakin uudestikastajat kastaa jumalattomia jotka eivät usko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Papparainen ei kirjoita mtiään asiaa vaan noista vauvoista se jaksaa inttää eikä jaksa lukea mitä Raamattu uudestisyntymisestä opettaa. Raamatun kasteopetuksesta tulee hyvin kasteen armoluonne esille.

        Siinä sitä asiaa ja jos noin selvää asiaa ei kääkkä ymmärrä niin se ei ole kristittyjen ongelma.

        Olet kuunnellut liikaa sleyn papparaisia !

        Raamatussa ei ole sanaakaan kasteen armoluonteista, vaan sanotaan selvästi että joka uskoo ja kastetaan... ei luulis olevan vaikeaa käsittää, mutta ei ole kirkastunut kirkon millekkään osastolle noin selvä asia.

        siinä ne jaksaa kostuttaa vauvoja ja uskottelevat mitään asiasta tajuamattomille ihmispoloille että nyt vauva mukamas tuliuskovaksi ja perisynti saatiin anteeksi !

        voiherraisä kun mitään perittävää syntiä ei ole olemassakaan eikä siten myöskään anteeksiantamisen tarvetta hah sekin käy ilmi jos viitsii tutkia varttitunnin Raamatun sisältöä.

        ..ei kanna poika isänsä syntivelkaa jne... onko vaikeaa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet kuunnellut liikaa sleyn papparaisia !

        Raamatussa ei ole sanaakaan kasteen armoluonteista, vaan sanotaan selvästi että joka uskoo ja kastetaan... ei luulis olevan vaikeaa käsittää, mutta ei ole kirkastunut kirkon millekkään osastolle noin selvä asia.

        siinä ne jaksaa kostuttaa vauvoja ja uskottelevat mitään asiasta tajuamattomille ihmispoloille että nyt vauva mukamas tuliuskovaksi ja perisynti saatiin anteeksi !

        voiherraisä kun mitään perittävää syntiä ei ole olemassakaan eikä siten myöskään anteeksiantamisen tarvetta hah sekin käy ilmi jos viitsii tutkia varttitunnin Raamatun sisältöä.

        ..ei kanna poika isänsä syntivelkaa jne... onko vaikeaa !

        Luepas Raamatun kastekohdat niin löysät sieltä selvän armon, syntien anteeksianto a Pyhä Henki kun sitä armoa on, pelastuksesta puhumattakaan! Raamatun mukaan kasteessa synnit saa anteeksi joten oikein olet kuulut sleyn opettavat.

        Minä oon kuullu ukastajsaetiä ja ne hylkää kaiken mitä Raamattu kasteetsa opettaa, ihmisiä runnataan aina uudestikastaan ja uudestiaabn kasteelle ja millin minnekin.

        Voi herrisä kun syntiinlankeemuksesta tullut syntnen luont periytyy ei visisin tuo kääkkä ole Raamattua juuri avanut... vai ihmiset puhtaita voii herraisä!

        "kaikki ovat syntiä tehneet - onko vaikeaa tajuta??


    • Anonyymi

      VAIN uskoon tullut on Jeesuksen opetuslapsi, kaikki muut tapaukset ovat mitä lie opetuslapsia, niitähän ei puutu tästä mailmasta eikä edes suomenmaassta, täällä on kymmeniä viritelmiä joilla on omat opetuslapsensa.

      VAIn uskoontulleen voi kastaa, koska uusi ihminen on syntynyt ja vanha voidaan upottaa ja merkitsee Kristuksen kuolemaan kastamsita eli samaistumista.

      pelkällä kastamisella tulee vain märäksi, ei mitään muuta, ei vaikka koko suomen tuhatpäinen pappiskaarti piispoineen olisi kastamassa.

      katsos kun se osa ihmisessä jonka tulee muuttua se ei sijaitse ihon pinnalla vaan siellä sydämessä!

      hyttysmyrkkyä laitetaan iholle se karkottaa inisijät, siihen ei taas tarvitse ottaa siäsisiä pillereitä eikö vain !

      • Anonyymi

        Kyllä, vain uskoontullut on Jeesuksen opetuslapsi. Usko tai sen puute ei ole kasteen arovn kannalta oleellista. Kaste on Kristuksen kuolemaan kastamista, eikä mitään merkkejä. Nimenomaan kaste tarvitsee rinnalleen Jumalan Sanan ravintoa, siksipä ympärillä paljon epäuskoa onkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, vain uskoontullut on Jeesuksen opetuslapsi. Usko tai sen puute ei ole kasteen arovn kannalta oleellista. Kaste on Kristuksen kuolemaan kastamista, eikä mitään merkkejä. Nimenomaan kaste tarvitsee rinnalleen Jumalan Sanan ravintoa, siksipä ympärillä paljon epäuskoa onkin.

        Kyllä se on merrkinä koitas mennä kuuluttamaan kirkossasi että kävin raamatunmukaisesti kasteella, niin siihen loppuu kaikki konsensus, eli merkki on ja iso onkin Jeesuksen seuraamisesta.

        hyvä onjos ei kivitetä ihan fyysisesti, henkisesti kylläkin heti siitä alkaen ja lapsilleloput vihat.

        kokemusta nimittäin on, ei ole luuloja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on merrkinä koitas mennä kuuluttamaan kirkossasi että kävin raamatunmukaisesti kasteella, niin siihen loppuu kaikki konsensus, eli merkki on ja iso onkin Jeesuksen seuraamisesta.

        hyvä onjos ei kivitetä ihan fyysisesti, henkisesti kylläkin heti siitä alkaen ja lapsilleloput vihat.

        kokemusta nimittäin on, ei ole luuloja.

        Eipä ole Raamatussa kaste mitkään merkkikastetta. Olen raamatun mukaiset kasteen saanu enkä tarvi sun lahkos pesuja mihinkään. Sitä voin kuuluttaa missä vaan, vaikka tuntuu että ukastajat se julistus saa aivan raivon partaalle, kuten täälläkin on nähty eli kokemusta on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole Raamatussa kaste mitkään merkkikastetta. Olen raamatun mukaiset kasteen saanu enkä tarvi sun lahkos pesuja mihinkään. Sitä voin kuuluttaa missä vaan, vaikka tuntuu että ukastajat se julistus saa aivan raivon partaalle, kuten täälläkin on nähty eli kokemusta on.

        Yritäpä selittää noille parhamille että yski kaste riittää niin hyökkäväät kimppuun kuin mitkäkin julmurit. Kokemusta on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritäpä selittää noille parhamille että yski kaste riittää niin hyökkäväät kimppuun kuin mitkäkin julmurit. Kokemusta on.

        Merkki Jeesuksen seuraamisesta on se, ettei mene uudestikasteelle noihin porukoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Merkki Jeesuksen seuraamisesta on se, ettei mene uudestikasteelle noihin porukoihin.

        Miksihän Jeesus sanoi:
        "Joka tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä (ja vauvakasteensa) ja seuratkoon minua."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksihän Jeesus sanoi:
        "Joka tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä (ja vauvakasteensa) ja seuratkoon minua."

        Koska vain Jeesuksessa on pelastus. Kasteen kieltämisestä Jeesus ei puhunut yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska vain Jeesuksessa on pelastus. Kasteen kieltämisestä Jeesus ei puhunut yhtään mitään.

        Miksihän tuo inttäjä lisää omiaan Jeesuksen sanoihin? Itsensä piti kieltää, ei Jumalan tekoja.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ei nämä ymmärrä mitään koska eivät ole koskaan uudestisyntyneet eivätkä tiedä siitäkään yhtään mitään !

      He raukat kuvittelevat että kun ovat liittyneet johonkin porukkaan ties mistä syystä ja seuraavat porukan oppeja he ovat sitten muka uudestyntyneitä ehei sillä ei kuulkaas ole mitään tekemistä todellise n sydämen ympärileikkauksen kanssa ei todellakaan ole.

      mikään ulkoinen rituaali eikä temppurata ei muuta mitään ihmisen siskunnassa jossa uudestisyntymä tapahtuu jos tapahtuu !

      Se on omakohtaisen raskaan synnintunnon ja Jeesuksen avuksi huutamiasen tulos, siinä ei vesitipoilla ole mitään osuutta kun kivisydän vaihdetaan lihasydämeen Pyhän hengen voimasta.

      • Anonyymi

        Ei nämä uudestikastajat ymmärrä tai tiedä mitään uudestisyntymisestä, eikä tuo kääkkäkään ole uudestisyntynyt. Luulevat että riittää kuulua johonin porukkaan ja noudattaa parhamin oppeja niin hups ollaan taivaassa; oppeja jotka on ihan ristiriidassa Raamatun kanssa

        Todellinen uudestisyntyminen on sydämen ympärileikkaus ja se tapahtuu vedestä ja Hengestä Jumalan Sanan kautta. Millään tempuilla sitä ei ihminen tee vaan Jumala tekee sen.

        Uudestisyntyminen ei ole minkään huutamisen tai tunteen tulos vaan Jumalan suvereeenia työtä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nämä uudestikastajat ymmärrä tai tiedä mitään uudestisyntymisestä, eikä tuo kääkkäkään ole uudestisyntynyt. Luulevat että riittää kuulua johonin porukkaan ja noudattaa parhamin oppeja niin hups ollaan taivaassa; oppeja jotka on ihan ristiriidassa Raamatun kanssa

        Todellinen uudestisyntyminen on sydämen ympärileikkaus ja se tapahtuu vedestä ja Hengestä Jumalan Sanan kautta. Millään tempuilla sitä ei ihminen tee vaan Jumala tekee sen.

        Uudestisyntyminen ei ole minkään huutamisen tai tunteen tulos vaan Jumalan suvereeenia työtä.

        Synnintunto ja siitä seurannut parannus ei ole sama asia kuin uudestisyntyminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Synnintunto ja siitä seurannut parannus ei ole sama asia kuin uudestisyntyminen.

        Mutta ne voivat olla peräkkäisiä tapahtumia.
        "Tehkää siis parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen" (ei vauvojanne).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ne voivat olla peräkkäisiä tapahtumia.
        "Tehkää siis parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen" (ei vauvojanne).

        Kyllä, mutta myös vauvat voivat tulla kastetuksi, kuten alkukielen mukainen muoto kohdasta on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, mutta myös vauvat voivat tulla kastetuksi, kuten alkukielen mukainen muoto kohdasta on.

        Et tainnut ymmärtää lukemaasi. Miten se vauva tekaa parannuksen ja OTTAA
        kasteen?
        Sehän kastetaan väkisin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tainnut ymmärtää lukemaasi. Miten se vauva tekaa parannuksen ja OTTAA
        kasteen?
        Sehän kastetaan väkisin!

        Et tainnut ymmärtää. Vauva TULEE kastetuksi, kuten alkukielen mukainen ilmaisu on. Alkukielessä ei ole "ottaa" -verbiä tuossa kohdassa. Suomenkielisessä käännöksessä se on siihen otettu hyvän kieliasun säilyttämiseksi, koska kielessämme ei käytetä passiivin imperatiivia, mikä alkukielessä on.

        Vauva myös siunataan väkisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tainnut ymmärtää. Vauva TULEE kastetuksi, kuten alkukielen mukainen ilmaisu on. Alkukielessä ei ole "ottaa" -verbiä tuossa kohdassa. Suomenkielisessä käännöksessä se on siihen otettu hyvän kieliasun säilyttämiseksi, koska kielessämme ei käytetä passiivin imperatiivia, mikä alkukielessä on.

        Vauva myös siunataan väkisin.

        Tuossa olet ihan oikeassa. Käännös hämää vähän. Ei ole järkevää perustaa oppia sanaan, jota ei alkutekstissä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tainnut ymmärtää. Vauva TULEE kastetuksi, kuten alkukielen mukainen ilmaisu on. Alkukielessä ei ole "ottaa" -verbiä tuossa kohdassa. Suomenkielisessä käännöksessä se on siihen otettu hyvän kieliasun säilyttämiseksi, koska kielessämme ei käytetä passiivin imperatiivia, mikä alkukielessä on.

        Vauva myös siunataan väkisin.

        Tuo epätoivoinen vanha selitys on aika lapsellinen. Kukaan "ei tule kastetuksi", ellei anna kastaa ITSEÄÄN!!! Tuliko Paavali myös "nostetuksi"
        "
        Nouse, mitä viivyttelet. anna kastee itsesi..."

        Sinä olet näköjään tullut petetyksi noiden vauvakastefanaatikkojen toimesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo epätoivoinen vanha selitys on aika lapsellinen. Kukaan "ei tule kastetuksi", ellei anna kastaa ITSEÄÄN!!! Tuliko Paavali myös "nostetuksi"
        "
        Nouse, mitä viivyttelet. anna kastee itsesi..."

        Sinä olet näköjään tullut petetyksi noiden vauvakastefanaatikkojen toimesta.

        Aika epätpivoinen selitys, kun tuota "anna" -verbiäkään ei ole alkutesktissä kohdassa Ap.t. 22:16. Alkukieli käyttää kasteen kohdalla passiivimuotoa. Voit asia tarkistaa itse, niin ei tarvitse ketään uskoa, sen paremmin minua kuin uudestikastefanaatikkojakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika epätpivoinen selitys, kun tuota "anna" -verbiäkään ei ole alkutesktissä kohdassa Ap.t. 22:16. Alkukieli käyttää kasteen kohdalla passiivimuotoa. Voit asia tarkistaa itse, niin ei tarvitse ketään uskoa, sen paremmin minua kuin uudestikastefanaatikkojakaan.

        Joo oma tutkiminen aina paras. Muutenkin hölmöä puhua kasteen kohdalla ihmisen nousemisesta tai antamisesta tai ottamisesta, kun kasteessa Jumala pesee meidät puhtaaksi, antaa Pyhän Hengen ja liittää Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen. Tämä on kasteessa oleellista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika epätpivoinen selitys, kun tuota "anna" -verbiäkään ei ole alkutesktissä kohdassa Ap.t. 22:16. Alkukieli käyttää kasteen kohdalla passiivimuotoa. Voit asia tarkistaa itse, niin ei tarvitse ketään uskoa, sen paremmin minua kuin uudestikastefanaatikkojakaan.

        Miksihän alkuseurakunnassa ihmiset eivät luottaneet noihin passiivimuotoihin, vaan tekivät itse oman ratkaisun, kun ottivat kasteen ja antoivat kastaa ITSENSÄ, ei vauvojansa???
        "He astuivat kumpikin veteen . ja Filippus kastoi hoviherran" Ap 8

        Ei tuossakaan Jumala kastanut hoviherraa vaan hoviherra otti kasteen sen jälkeen. kun tuli uskoon. "Joka uskoo ja kastetaan. pelastuu!!!!
        Jumala ei tee sellaista. minkä Hän on antanut ihmiselle tehtäväksi!!!
        "Menkää..saarnatkaa evankeliumia kaikille kansoille......ja kastakaa"
        Jumalako tuossa saarnaa????
        On vaikeaa joillekin tajuta yksinkertaista asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo oma tutkiminen aina paras. Muutenkin hölmöä puhua kasteen kohdalla ihmisen nousemisesta tai antamisesta tai ottamisesta, kun kasteessa Jumala pesee meidät puhtaaksi, antaa Pyhän Hengen ja liittää Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen. Tämä on kasteessa oleellista.

        Jumala ei ole vielä ketään pessyt puhtaaksi missään kasteessa.

        Mutta kun uudestisyntymästä ei kirkossa mitään tajuta niin selitykset on sitten tuollaisia puuäijämäisiä sammon takomisia.

        Ihminen puhdistuu siinä kun Jumalan Pyhä Henki uudestisynnyttää yksilön elkävään toivoon, ja siinä ei kasteilla ole mitään osuutta kaikki mitä JUMALA tekee tapahtuu ihon alla koittakaa jo käsittä tämä mailman yksinkertaisin asia siellä sakastinne hämärässäkin !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala ei ole vielä ketään pessyt puhtaaksi missään kasteessa.

        Mutta kun uudestisyntymästä ei kirkossa mitään tajuta niin selitykset on sitten tuollaisia puuäijämäisiä sammon takomisia.

        Ihminen puhdistuu siinä kun Jumalan Pyhä Henki uudestisynnyttää yksilön elkävään toivoon, ja siinä ei kasteilla ole mitään osuutta kaikki mitä JUMALA tekee tapahtuu ihon alla koittakaa jo käsittä tämä mailman yksinkertaisin asia siellä sakastinne hämärässäkin !

        Kasteessa Jumala kastaa ja toimii kuten Raamattu opettaa. Se on kasteen merkitys. Hoviheerrankin kasteessa Jumala toimi. Ei sitä muuta se minkä ikäisenä kaste saadaan. Jumala on antanut ihmiselle tehtäväksi kastaa ja opettaa ja Jumala toimii Sanallaan molemmissta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasteessa Jumala kastaa ja toimii kuten Raamattu opettaa. Se on kasteen merkitys. Hoviheerrankin kasteessa Jumala toimi. Ei sitä muuta se minkä ikäisenä kaste saadaan. Jumala on antanut ihmiselle tehtäväksi kastaa ja opettaa ja Jumala toimii Sanallaan molemmissta.

        Ihan samoinhan se on siunauksenkin kanssa: ihminen siinä siunaa ja toimii ja silti siunaus tulee Jumalalta. Ripissa sama asia, ihminen antaa synnit anteeksi, mutta pohimmiltaan syntien anteeksianto tulee Jumalalta.

        Jumala pesee kasteessa puhtaaksi, se sanotaan Raamatussa ihan suoraan

        Mutta kun Raamatun opetus ei pajjoa paina tuolla lahkokellarissa, vaan siellä ainanjätetään pois Raamatun näkemys. Uudestisyntyminen on Jumalan teko ja se tapahtuu edelleen vedestä ja Hengestä Sanan kautta. Uudestisyntyminen tapahtuu kun Jeesus pesee puhtaasi vedellä ja Sanalla. Tämä on maailman selkein ja yksinekertaisin asia joten koittakaaa nyt parhamit tajuta se siellä lahkokellatin pohjalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasteessa Jumala kastaa ja toimii kuten Raamattu opettaa. Se on kasteen merkitys. Hoviheerrankin kasteessa Jumala toimi. Ei sitä muuta se minkä ikäisenä kaste saadaan. Jumala on antanut ihmiselle tehtäväksi kastaa ja opettaa ja Jumala toimii Sanallaan molemmissta.

        Ole höpöttämättä tule ensin uskoon, ja palaa sitten selittämään miten Jumala toimii ja missä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan samoinhan se on siunauksenkin kanssa: ihminen siinä siunaa ja toimii ja silti siunaus tulee Jumalalta. Ripissa sama asia, ihminen antaa synnit anteeksi, mutta pohimmiltaan syntien anteeksianto tulee Jumalalta.

        Jumala pesee kasteessa puhtaaksi, se sanotaan Raamatussa ihan suoraan

        Mutta kun Raamatun opetus ei pajjoa paina tuolla lahkokellarissa, vaan siellä ainanjätetään pois Raamatun näkemys. Uudestisyntyminen on Jumalan teko ja se tapahtuu edelleen vedestä ja Hengestä Sanan kautta. Uudestisyntyminen tapahtuu kun Jeesus pesee puhtaasi vedellä ja Sanalla. Tämä on maailman selkein ja yksinekertaisin asia joten koittakaaa nyt parhamit tajuta se siellä lahkokellatin pohjalla

        Mhataisitko käsittää jos esittä pienen pienen kysymyksenomaisen vertauksen, ok kokeillaan.

        onko sinulle samantekevää herätä ensin unesta ja pestä sitten kasvosi vaiko toisinpäin?

        mieti nyt ankarasti ja sitten vielä niinkuin jälkipolttona mieti lisää ennen vastausta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasteessa Jumala kastaa ja toimii kuten Raamattu opettaa. Se on kasteen merkitys. Hoviheerrankin kasteessa Jumala toimi. Ei sitä muuta se minkä ikäisenä kaste saadaan. Jumala on antanut ihmiselle tehtäväksi kastaa ja opettaa ja Jumala toimii Sanallaan molemmissta.

        ahaa eli Jumala kastaa... selvä se toki !!

        onko joku teistä nähnyt sellaisen ihan reaalina?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ahaa eli Jumala kastaa... selvä se toki !!

        onko joku teistä nähnyt sellaisen ihan reaalina?

        Raamatun mukaan uudestisyntyminen tapahtuu PESEMÄLLÄ, siis ei ennen pesua, vaan pesemällä, Tit. 3:5.

        Taas nähtiin että noita samoja aamuipesujuttuja nuo uudestikastajat viljelee mutta Raamatun Sana on heille vieras.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan uudestisyntyminen tapahtuu PESEMÄLLÄ, siis ei ennen pesua, vaan pesemällä, Tit. 3:5.

        Taas nähtiin että noita samoja aamuipesujuttuja nuo uudestikastajat viljelee mutta Raamatun Sana on heille vieras.

        Ei kannata vängätä noiden kasteenuusijoiden kanssa, sillä Jumalan Sana ei ole heillä opin perusta. Niin selvästi se opettaa, että Jeesus pesee puhtaaksi. Niin selvästi siellä sanotaan että kaste pesee synnit pois. Tuon inttäjän mielestä varmaan Filippus oli se, joka kastoi Pyhällä Hengellä… Filippus kastoi, mutta siinä kasteessa Jumala toimii tavalla, jonka Hän Sanassaan meille kertoo. Tämä asia on jäänyt kasteenuusijoilta oivaltamatta. Eli voisin lainata inttäjää itseään:
        "On vaikeaa joillekin tajuta yksinkertaista asiaa."

        Pappakin puhuu että Jumalan Pyhä Henki uudestisynnyttää, mutta unohti sen veden, joka uudestisyntymiskohdissa mainitaan. Vedestä ja Hengestä. Ehkä sitten ei kannata väittää että kirkossa ei mitään tajuta kun oma oppi on toinen kuin Raamatussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata vängätä noiden kasteenuusijoiden kanssa, sillä Jumalan Sana ei ole heillä opin perusta. Niin selvästi se opettaa, että Jeesus pesee puhtaaksi. Niin selvästi siellä sanotaan että kaste pesee synnit pois. Tuon inttäjän mielestä varmaan Filippus oli se, joka kastoi Pyhällä Hengellä… Filippus kastoi, mutta siinä kasteessa Jumala toimii tavalla, jonka Hän Sanassaan meille kertoo. Tämä asia on jäänyt kasteenuusijoilta oivaltamatta. Eli voisin lainata inttäjää itseään:
        "On vaikeaa joillekin tajuta yksinkertaista asiaa."

        Pappakin puhuu että Jumalan Pyhä Henki uudestisynnyttää, mutta unohti sen veden, joka uudestisyntymiskohdissa mainitaan. Vedestä ja Hengestä. Ehkä sitten ei kannata väittää että kirkossa ei mitään tajuta kun oma oppi on toinen kuin Raamatussa.

        Totta.
        Pitäiskö niiden avata se Raamattu? Ja ehkä tutkia mitä ensimmäiset kristityt ennen valtionkirkkojen aikaa opettivat uudestisyntymisestä? Kun kielletään se, että Jeesus kastaa niin kaikki menee päin sanonko mitä!


    • Anonyymi

      Mooses Lasarettilaisella oli hiemana erilaiset initiaatioriitit joilla hänen jengiinsä pääsi.

    • Anonyymi

      Uudestikastamisen teologia johtaa hulluimmilaan sellaiseen tilanteeseen, että ihmiset alkavat miettiä ovatko olleet tarpeeksi "oikeasti uskossa" ottaessaan kasteen, tai siihen että kaste pitää uusia pitkän syntielämän jälkeen. Sellaistakin on, että mietitään kasteen oikeaoppisuutta, ja otetaan sitten uusi kaste, joka koetaan muodoltaan entistä "raamatullisempana*. Tiedän ihmisiä, jotka on kastettu lapsena, ja sitten aikuisena uskovina kaksi tai kolmekin kertaa em. syiden johdosta.

      Opettihan helluntai-karismaattinen nauruprofeetta Rodney Howard-Brownekin kasteesta, että "niin monta kertaa kuin siltä tuntuu".

      • Anonyymi

        Älä nyty puhu hulluja taas, mutta kysyisin, oletko mahtanut tavata ihmistä joka epäilee omaa syntymäänsä, kerro siitä !?

        eikö siellä kirkossa tajuta etä Hengestä syntyminen ei jätä ihmistä arvailun varaan sen enempää kuin lihasta syntyminenkään, joko tuli selväksi häh!

        tuollaiset jutut...tiedän ihmisiä joita on kastetu monta kertaa...- kuuluvat niihin sakastilekendoihin joilla on korkeintaan pienen naurun arvo.

        hohoijaa voi tätä pimeytenne määrää ei sitä käsittää meinaa millainen on suomi viidensadan vuoden kirkkopaasaamisen jälkeen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyty puhu hulluja taas, mutta kysyisin, oletko mahtanut tavata ihmistä joka epäilee omaa syntymäänsä, kerro siitä !?

        eikö siellä kirkossa tajuta etä Hengestä syntyminen ei jätä ihmistä arvailun varaan sen enempää kuin lihasta syntyminenkään, joko tuli selväksi häh!

        tuollaiset jutut...tiedän ihmisiä joita on kastetu monta kertaa...- kuuluvat niihin sakastilekendoihin joilla on korkeintaan pienen naurun arvo.

        hohoijaa voi tätä pimeytenne määrää ei sitä käsittää meinaa millainen on suomi viidensadan vuoden kirkkopaasaamisen jälkeen!

        Tuossakin näkyy miten vähän ukastajat kunnioittaa Raamatun Sanaa. Sitten s on pelkkää arvailua että monestiko saa kastaa. Tiedän tapauksen joka on kastettu kuudesti. Ja toisen joka on kastettu neljästi eri porukoissa. Tosin harvinaisempia tällaiset ovat. Osa uudestikastajista kastaa toisten kastamiakin uudestaan... Voi lahkojen pimeyttä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossakin näkyy miten vähän ukastajat kunnioittaa Raamatun Sanaa. Sitten s on pelkkää arvailua että monestiko saa kastaa. Tiedän tapauksen joka on kastettu kuudesti. Ja toisen joka on kastettu neljästi eri porukoissa. Tosin harvinaisempia tällaiset ovat. Osa uudestikastajista kastaa toisten kastamiakin uudestaan... Voi lahkojen pimeyttä!

        Minäkin tiedän tapauksen jossa mies kiipesi kirkon torniin ja sitten putosi sieltä, eikö ole kamalaa !!?
        mutta jäi henkiin kun putosi toiselta pudonneen katkismuksen päälle, eikö oleihmeellistä oooo !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin tiedän tapauksen jossa mies kiipesi kirkon torniin ja sitten putosi sieltä, eikö ole kamalaa !!?
        mutta jäi henkiin kun putosi toiselta pudonneen katkismuksen päälle, eikö oleihmeellistä oooo !

        Ei ollut Rodney Howard-Browilla mitään tekemistä kirkon kanssa. Uudestikastaja se oli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut Rodney Howard-Browilla mitään tekemistä kirkon kanssa. Uudestikastaja se oli.

        Niinkö... ja liittyy miten ja mihin tämä suuri valonkajastuksesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö... ja liittyy miten ja mihin tämä suuri valonkajastuksesi?

        Siihen kun väitit eä kirkossa ei tajuta mitään mutta näköjään herra Brown ei tajunnut mitään.


    • Anonyymi

      Ensin tulee evankeliumin kuuleminen, ok tähän asti melko varmasti useimmat tajuaa missä mennään !

      Sitten tulee usko sen kuulemisen johdosta muutamille, ei kaikille tule koskaan muut akuin irvaileva epäusko, ok!

      Se usko vaikuttaa sen, että oho, minäkin olen kurja syntinen enkä tässä tilassa peri taivasten valtakuntaa, ollaanko vielä mukana häh!

      Sitten sen oman syntisyyden kanssa mennään Jeesuksen tykö, eli huudetaan avuksi Herrab Nimeä, kaikki nuo voi lukea suoraan Raamatusta ja vielä ei ole mitään puhettakaan mistään kastamisista !!

      Jumalan Pyhä henki uudestisynnyttää tämän avuksi huutajan, puhdistaa kaikesta synnistä ja kas on syntynyt uusi Hengellinen Ihminen ja Jeesus istuu puhdistamansa sydämen valtaistuimelle ok, nyt ollaan jo pitkällä !

      Sitten kun on selvinnyt että tässähän ollaan nyt uusia luomuksia ja uuden elämän perillisiä, nyt on aika aloittaa Jeesuksen seuraaminen ja käytännön toimet, uusi ihminen haluaa tehdä parannuksen soveliaita hedelmiä ihan kuin Sakkeus aikanaan!
      Sitten on kasteen vuoro, joss avanha aatami upotetaan ja uusi ihminen nousee alkaen seurata Jeesusta opissa ja elämässä.

      Lutterin aikana se uusi ihminen useinkin päätyi heti joko rovuiolle, karkotukseen taikka jään alle, näin voitte tekin lukea historiasta tapahtuneen.
      Apostoleilla oli samankaltainen tie, henki meni vainoojien kynsissä.

      Nyt voitte sitten kumota Raamatulla kaiken edellä tulleen ja palata vauvakasteen armoonne kuten aina ennenkin vaikka sellaist ahullutusta ei tuossa Raamatullisessa prosessissa ole olemassakaan.

      • Anonyymi

        Toden totta olet kurja syntinen!

        Uudestistyntyminen tapahtuu pesemällä puhtaaksi kasteessa. Siitä alkaa uusi luomus.

        " hän pelasti meidät, ei meidän hurskaiden tekojemme tähden, vaan pelkästä armosta. Hän pelasti meidät pesemällä meidät puhtaiksi, niin että synnyimme uudesti ja Pyhä Henki uudisti meidät"

        Pesu ei ole sytymän jälkeen vaan uusi syntymä tapahtuu pesemällä.

        " Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista"

        Uusi elämä siis alkaa kasteessa.

        " anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois"

        Nyt on sitten Raamatulla kumottu koko papan oppi. MOT


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toden totta olet kurja syntinen!

        Uudestistyntyminen tapahtuu pesemällä puhtaaksi kasteessa. Siitä alkaa uusi luomus.

        " hän pelasti meidät, ei meidän hurskaiden tekojemme tähden, vaan pelkästä armosta. Hän pelasti meidät pesemällä meidät puhtaiksi, niin että synnyimme uudesti ja Pyhä Henki uudisti meidät"

        Pesu ei ole sytymän jälkeen vaan uusi syntymä tapahtuu pesemällä.

        " Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista"

        Uusi elämä siis alkaa kasteessa.

        " anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois"

        Nyt on sitten Raamatulla kumottu koko papan oppi. MOT

        Täh??

        Sanotaanko tuossa, että "anna kastaa vauvasi"????

        Mieti sitä.

        Yleensä ihminen voidaan pestä vasta syntymän jälkeen, mutta nuo vedenpalvojat näköjään syntyvät pesemällä!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh??

        Sanotaanko tuossa, että "anna kastaa vauvasi"????

        Mieti sitä.

        Yleensä ihminen voidaan pestä vasta syntymän jälkeen, mutta nuo vedenpalvojat näköjään syntyvät pesemällä!!!

        Joo ei pitäisi päästää vaimojaan saunaan liian usein, saattavat palata sieltä vaavi kainalossa ihan yllättäen !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ei pitäisi päästää vaimojaan saunaan liian usein, saattavat palata sieltä vaavi kainalossa ihan yllättäen !

        "teitä ja teidän lapsianne" tuossa sanotaan.

        Ihminen uudesisyntyy pesemällä kuten Raamatussa sanotan; vedellä ja Sanalla.

        Ikävää että tuo uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa alkoi taas herjaamaan raamatullisessa lasteessa pitäytyviä. Se on hänen tapansa. Surullista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "teitä ja teidän lapsianne" tuossa sanotaan.

        Ihminen uudesisyntyy pesemällä kuten Raamatussa sanotan; vedellä ja Sanalla.

        Ikävää että tuo uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa alkoi taas herjaamaan raamatullisessa lasteessa pitäytyviä. Se on hänen tapansa. Surullista.

        Sitä tuo Marianpalvoja on tehnyt täällä jo 15 vuotta. On ilmeisesti Raamattu jäänyt lukematta kun ei tiedä että uudestisyntyminen tapahtuu kun Jeesus pesee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä tuo Marianpalvoja on tehnyt täällä jo 15 vuotta. On ilmeisesti Raamattu jäänyt lukematta kun ei tiedä että uudestisyntyminen tapahtuu kun Jeesus pesee.

        Kyllä hän tietää sen mutta ärsyttäväähän se on kun Raamatun totuus on toinen kun hänen oma oppinsa. Asia ei muuksi muutu vaikka sitä kuinka ärsyttäis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä tuo Marianpalvoja on tehnyt täällä jo 15 vuotta. On ilmeisesti Raamattu jäänyt lukematta kun ei tiedä että uudestisyntyminen tapahtuu kun Jeesus pesee.

        Miksihän nuo vedenpalvojat eivät tajua, että "Hänen Sanansa puhdistaa meidät kaikesta synnistä"???
        Ei siihen tarvita vettä.
        "Henki on se, joka eläväksi tekee."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksihän nuo vedenpalvojat eivät tajua, että "Hänen Sanansa puhdistaa meidät kaikesta synnistä"???
        Ei siihen tarvita vettä.
        "Henki on se, joka eläväksi tekee."

        Raamatun mukaan siihen tarvitaan vettä. Vesi ja Henki uudestisynnyttävät. Tuo kuvottava ateistipaska hylkää Jumalan Sanan yhä uudelleen ja uudelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan siihen tarvitaan vettä. Vesi ja Henki uudestisynnyttävät. Tuo kuvottava ateistipaska hylkää Jumalan Sanan yhä uudelleen ja uudelleen.

        Ihmettelenkin miksi se täällä vaahtoaa kun Jumalan Sanan totuus ei kelpaa. No, trolli mikä trolli... Kun Jeesuksen mukaan tarvitaan vettä niin sitten tarvitaan. Eikä se ole mielipide eikä sitä kukaan päätä muu kuin kaikkivaltias Jumala ja Hänen Sanansa joka on Totuus, Aamen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmettelenkin miksi se täällä vaahtoaa kun Jumalan Sanan totuus ei kelpaa. No, trolli mikä trolli... Kun Jeesuksen mukaan tarvitaan vettä niin sitten tarvitaan. Eikä se ole mielipide eikä sitä kukaan päätä muu kuin kaikkivaltias Jumala ja Hänen Sanansa joka on Totuus, Aamen!

        Se on tooosi ikävää etei autiomaassa voi tulla uskolle kuuliaiseksi lainkaan surkeaa oppia vaikuttaa olevan.

        pitää kaiketi vain maata hiljaa kuolemaa ja sadetta odottaen, kumpi tulee ennen se jää nähtäväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmettelenkin miksi se täällä vaahtoaa kun Jumalan Sanan totuus ei kelpaa. No, trolli mikä trolli... Kun Jeesuksen mukaan tarvitaan vettä niin sitten tarvitaan. Eikä se ole mielipide eikä sitä kukaan päätä muu kuin kaikkivaltias Jumala ja Hänen Sanansa joka on Totuus, Aamen!

        Lehtiä kun lukee niin ihan se vakuuttaa että vesipula se on suomen maassa, tuhansien järvien maassa, ihmeellinen on oppi sakasteissa todellakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan siihen tarvitaan vettä. Vesi ja Henki uudestisynnyttävät. Tuo kuvottava ateistipaska hylkää Jumalan Sanan yhä uudelleen ja uudelleen.

        Nyt kyllä taa s lipsahti kasteen armon puolelle, ei pitäisi nimitellä ketään, ei edes Raamatullisia uskovia, vaikka lutteri niin tekikin !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan siihen tarvitaan vettä. Vesi ja Henki uudestisynnyttävät. Tuo kuvottava ateistipaska hylkää Jumalan Sanan yhä uudelleen ja uudelleen.

        Jaha..... nytkö alkoi taas se ulostusperäinen rienaaminen? Noinhan siinä aina käy, kun vauvakasteelta putoaa pohja pois. Eikö se vesi poistakkaan rienaavaa mieltä?

        Eikö se taikavesi voisi puhdistaa myös tuon pas....n?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaha..... nytkö alkoi taas se ulostusperäinen rienaaminen? Noinhan siinä aina käy, kun vauvakasteelta putoaa pohja pois. Eikö se vesi poistakkaan rienaavaa mieltä?

        Eikö se taikavesi voisi puhdistaa myös tuon pas....n?

        Jaaha, nyt alkoi tuon uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin tuttu rienaaminen. Niin käy aina kun uudestikasteelta putoaa pohja pois. Taikavesi ja vauvat, muusta tuo ateistisaasta ei osaa puhua. surullista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaaha, nyt alkoi tuon uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin tuttu rienaaminen. Niin käy aina kun uudestikasteelta putoaa pohja pois. Taikavesi ja vauvat, muusta tuo ateistisaasta ei osaa puhua. surullista.

        Kyllä autiomaassakin oi tulla uskolle kuuliaiseksi. Entä jos siellä ei ole Sanaa mitä lukea niin ei voi kai tulla uskoon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä autiomaassakin oi tulla uskolle kuuliaiseksi. Entä jos siellä ei ole Sanaa mitä lukea niin ei voi kai tulla uskoon?

        Miksei takavesi ole puhdistanut tuota vettä palvovaa inisijä-ulisija-märisijä- trollia? Tarvitaanko siihen parhamin leikkejä kun uudestikasteelta putosi pohja pois?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä autiomaassakin oi tulla uskolle kuuliaiseksi. Entä jos siellä ei ole Sanaa mitä lukea niin ei voi kai tulla uskoon?

        "Sana on se uskon sana, jota me saarnaamme. Sana on sinun suussasi, sinun sydämessäsi.." Room 10:8, mutta ei vedessä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei takavesi ole puhdistanut tuota vettä palvovaa inisijä-ulisija-märisijä- trollia? Tarvitaanko siihen parhamin leikkejä kun uudestikasteelta putosi pohja pois?

        "Miksei takavesi ole puhdistanut tuota vettä palvovaa inisijä-ulisija-märisijä- trollia? Tarvitaanko siihen parhamin leikkejä kun uudestikasteelta putosi pohja pois?"

        Ai miten rakkaudellinen kommentti. Tuotako se taikavesi teettää?


      • Anonyymi

        Taitaa olla anatominen ihme tuo "takavesi"!
        Yleensä sitä tulee etupuolelta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla anatominen ihme tuo "takavesi"!
        Yleensä sitä tulee etupuolelta.

        Taikavesi näköjään laitta tuo uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin herjaamaan. Mutta hänhän onkin atesti ja vedenpalvoja, ei kristitty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taikavesi näköjään laitta tuo uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin herjaamaan. Mutta hänhän onkin atesti ja vedenpalvoja, ei kristitty.

        Sana toimii yhdessä veden kanssa. Veden ja Sanan kautta maailma luotiin ja vesi pesee nyt synnit pois - kasteessa Jumalan Sanan kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sana toimii yhdessä veden kanssa. Veden ja Sanan kautta maailma luotiin ja vesi pesee nyt synnit pois - kasteessa Jumalan Sanan kautta.

        Ei sana olekaan vedessä vaan toimii veden kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sana olekaan vedessä vaan toimii veden kanssa.

        Jumalan Sana ei tarvitse mitään taikavettä toimakseen:
        "Sana on elävä, voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka..."

        Tuollainen vedenpalvonta on epäjumalan palvomista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan Sana ei tarvitse mitään taikavettä toimakseen:
        "Sana on elävä, voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka..."

        Tuollainen vedenpalvonta on epäjumalan palvomista!

        Me emme sitä päää mitä Sana tarvitsee. Jumalan Sanan mukaan vesi ja Sana toimivat yhdessä. Tämä on Jumalan säädös. Vedenpalvontaa ei ole muualla kuin sulla pään sisällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me emme sitä päää mitä Sana tarvitsee. Jumalan Sanan mukaan vesi ja Sana toimivat yhdessä. Tämä on Jumalan säädös. Vedenpalvontaa ei ole muualla kuin sulla pään sisällä.

        Eikä mitään taikavettä ole olemassakaan muualla kuin pääsi sisällä. Tee parannus ja usko Jumalan Sanaa!


    • Anonyymi

      Sana siis kelluu siinä kastekupin vedessä ok !

      vai liukeneeko se siihen vesitippaan ja sitten yhdessä tunkeutuu otsasta vauvan aivoihin ja alkaa siellä tehdä pelastustyötään, niinkö se menee ?
      Eli pitääkö siis Raamattua liottaa vedessä ensin ja sitten vasta jumalanteko lähtee käyntiin.

      on melkoiset sammon takomiset menossa kun vaavia pelastetaan karvakoiven kainalosta Jumalan polvelle !!

      • Anonyymi

        Taas sama sammontakoja-kääkkä! Luepa ihan ite Raamatusta mitä siellä sanotaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas sama sammontakoja-kääkkä! Luepa ihan ite Raamatusta mitä siellä sanotaan.

        Kova homma on aikuisiakin karvakorvan kainalosta viedä kun pitää käydä kasteella moooonta kertaa, eikä sekään riitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kova homma on aikuisiakin karvakorvan kainalosta viedä kun pitää käydä kasteella moooonta kertaa, eikä sekään riitä.

        Huomenna mennään uudestikasteelle, uudestikasteelle, uudestikasteelle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomenna mennään uudestikasteelle, uudestikasteelle, uudestikasteelle!

        ... kookoo päiväksi, heheheh!


    • Anonyymi

      Ajatelkaa... mailman ainoaa synnitöntä uutta ihmistä pelastetaan miesporukalla ,.... !!?

      joista kovin usein ei kukaan tiedä mitään koko asiasta ei hyvänen aika millaista voi olla lukutaidon maassa vuonna 2019 !

      • Anonyymi

        Ainoa synnitön ihminen oli Jeesus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoa synnitön ihminen oli Jeesus!

        Missä vaiheessa se vauva tulee syntiseksi, onjko siitä oppia ilmoitettu?

        niin viikon tarkkuudella jos sais tietää. ennen tai jälkeen syntymisen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä vaiheessa se vauva tulee syntiseksi, onjko siitä oppia ilmoitettu?

        niin viikon tarkkuudella jos sais tietää. ennen tai jälkeen syntymisen?

        jäi pois kysyä että näkyykö se ultrassa vai miten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jäi pois kysyä että näkyykö se ultrassa vai miten?

        Ihan syntisiä ollaan syntymästä saakka kuten Pslameissakin todetaan.


    • Anonyymi

      Voiko olla mitään hullumpaa kuin ukastajien synnittömyys opit!! Kaikki synnittömiä ja pelastua voi vain parhamin kautta, sairasta!!!

      • Anonyymi

        Jeesus ei ole Jumala ukastajille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei ole Jumala ukastajille.

        Toisin kuin parhami.


    • Anonyymi

      Ei usko parhamit Raamattua ei millään. Pelkkää sammontakomista nuo jutut "ei siihen vettä tarvita", ei herranen aika mitä välinpitämättömyyttä Jumalan Sanaa kohtaan!

      • Anonyymi

        Ei ne lue sanaa kun ne huutaa, inttäjä-eksyttäjäkin käyttää aina kolmea (3) huutomerkkiä!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne lue sanaa kun ne huutaa, inttäjä-eksyttäjäkin käyttää aina kolmea (3) huutomerkkiä!!!

        Pitäisiköhän sen puhua (hiljempaa...)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisiköhän sen puhua (hiljempaa...)

        Ei, sillä huutamalla kuulemma uudestisyntyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, sillä huutamalla kuulemma uudestisyntyy.

        Mutta silläkin on ikärajat, joista apostolit ei vaan muistanu kertoa, hehe


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta silläkin on ikärajat, joista apostolit ei vaan muistanu kertoa, hehe

        Ei ne muistanu kertoa uudestikasteestakaan!!


    • Anonyymi

      Se on varma että saatana käy Jumalan Sanan kimppuun hyökäten ja ivaten kuten noista kahdesta taulapäästä näkee!

      • Anonyymi

        Puhut papasta ja uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollista varmaaankin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut papasta ja uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollista varmaaankin.

        Ihmeen voimaton Jumalan Sana noiden parhamien suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmeen voimaton Jumalan Sana noiden parhamien suhteen.

        Pitäiskö ottaa miekat ja keihäät käyttöön kuten noilla väkivaltaihannoijilla on tapana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäiskö ottaa miekat ja keihäät käyttöön kuten noilla väkivaltaihannoijilla on tapana?

        Uuuu, parhami tykkäis.


    • Anonyymi

      Rankkaa kun jos sedät ei siellä lahkokellarissa saakaan lapsia menoihinsa kn luerilasiet kastaa ne Jeesuksen omiksi, kyllä harmitaa eikö vain?

      • Anonyymi

        Mitä parhamikin sanoo, oi ei!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä parhamikin sanoo, oi ei!!

        Kuollunna se on ja kuopattu mutta vaikuttaa edelleen taikavesien aulla. Silkkaa luonnonuskontoa koko ukastajien touhu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuollunna se on ja kuopattu mutta vaikuttaa edelleen taikavesien aulla. Silkkaa luonnonuskontoa koko ukastajien touhu

        Mutta ite voi valita mitä Raamatusta pitää ja muut kohdat voi hylätä eiköniin??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ite voi valita mitä Raamatusta pitää ja muut kohdat voi hylätä eiköniin??

        Joo Jeesuksen käskyt on vain mukakäskyjä, niistä ei ukastajien tarvi välittää eihän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo Jeesuksen käskyt on vain mukakäskyjä, niistä ei ukastajien tarvi välittää eihän?

        Nehän on selviä epäjumalanpalvelijoita. Ukastajat siis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nehän on selviä epäjumalanpalvelijoita. Ukastajat siis.

        Inttäjä-eksyttäjä palvoo kuulemma Mariaakin, sairasta!


    • Anonyymi

      Voi kun parhamia ei tässä maassa palvota ollenkaan kyllä se on surullista.

      • Anonyymi

        Niin mutta ukastajat palvovat parhamin ohella vettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta ukastajat palvovat parhamin ohella vettä.

        Siksi he taikavesistä puhuvatkin.


    • Anonyymi

      Voi kyllä Jeesus nyt erehty, hyvä että uudestikastajat korjailevat Jeesusta! Ei Jeesus mitään tiennyt, ukastajat tietää!

      • Anonyymi

        Kato pitäähään jonku kortaja kun Jeesus ei tiennyt aina miten asiat on. Onneksi meillä on nuo sammontakoja-parhamit!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kato pitäähään jonku kortaja kun Jeesus ei tiennyt aina miten asiat on. Onneksi meillä on nuo sammontakoja-parhamit!

        Mutta huutamalla kuulemma uudestisyntyy, pitääkö sitten huutaa alias erroria vai mitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta huutamalla kuulemma uudestisyntyy, pitääkö sitten huutaa alias erroria vai mitä?

        Onko mitään hullumpaa kuin kääkän oppi huutouudestisyntymisestä! Raamatulla ja aposstoleille se on vieras mutta kyllä parhamit tietää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko mitään hullumpaa kuin kääkän oppi huutouudestisyntymisestä! Raamatulla ja aposstoleille se on vieras mutta kyllä parhamit tietää

        Nuo vedenpalvojat evarmaan tietää siitä taikavedestä paljonkin. Sen avullako saadaan lahkoihin lisää porukkaa? Vai pitääkö veteen pistää taikaa sieltä Virossa missä käkätys käy? Niinhän se oli että olkiukkopappanne ei ole selvää päivää nähnyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo vedenpalvojat evarmaan tietää siitä taikavedestä paljonkin. Sen avullako saadaan lahkoihin lisää porukkaa? Vai pitääkö veteen pistää taikaa sieltä Virossa missä käkätys käy? Niinhän se oli että olkiukkopappanne ei ole selvää päivää nähnyt

        Joo, taikavesi on ukastajille se keino saada jäseniä ja rahaa. Kaikki vain uudestikasteelle hah!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, taikavesi on ukastajille se keino saada jäseniä ja rahaa. Kaikki vain uudestikasteelle hah!

        Raukat ei saa verottaa niin sitä rahaa pitää sitten kerät noille itse keksityillä opeilla. Surullista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raukat ei saa verottaa niin sitä rahaa pitää sitten kerät noille itse keksityillä opeilla. Surullista.

        Tosi surullista. Siksi ne iloitsee kun kirkosta lähtee porukkaa mutta raivoaa tas kun se ei liittykään heidän porukoihinsa, heh!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi surullista. Siksi ne iloitsee kun kirkosta lähtee porukkaa mutta raivoaa tas kun se ei liittykään heidän porukoihinsa, heh!

        Voi miten uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa raivostui kun veli-teerinka lähti pois ukastjalahkosta ja liittyi kirkkoon. Uudestkastajat vihaavat sitä jos joku löytää Jeesuksen!


    • Anonyymi

      Raamatun Sana pudottaa uudestikasteelta pohjan pois. Tämä ärsyttää heitä.

      • Anonyymi

        Kyllä, ja siksi he palvovat taikavettä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, ja siksi he palvovat taikavettä

        Miksihän ukastajat siteeraa mielellään kohtaa
        "joka uskoo ja kastetaan, pelastuu",
        mutta eivät usko sitä itse???

        Hehän uskovat että usko ilman kastetta pelastaa. Jos niin olisi, Jeesus ei olisi ikinä sanonut noin. Hän olisi sanonut sitten että joka uskoo pelastuu ja pelastuneet kastakaa. Mutta näin ei Jeesus sanonut

        Miksi uudestikastajat siteeraavt kohtaa, jota eivät usko?


      • Anonyymi

        Niinhän ne epäjumalanpalvojat luulevat. Uudestikastetta ei ole olemassakaan, kun uskoontullut "antaa kastaa itsensä"!!Raamatun antaman mallin mukaan.
        Vai tarkoitatko sitä surullisen kuuluisaa rippikoulua, jossa kasteenarmoliittoa pitää uusia, kun rippikoululaiset valehtelevat uskostaan seurakunnan edessä.
        Ihmistekoja pitää aina paikata.
        Sellaista se epäjumalan palvonta on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän ne epäjumalanpalvojat luulevat. Uudestikastetta ei ole olemassakaan, kun uskoontullut "antaa kastaa itsensä"!!Raamatun antaman mallin mukaan.
        Vai tarkoitatko sitä surullisen kuuluisaa rippikoulua, jossa kasteenarmoliittoa pitää uusia, kun rippikoululaiset valehtelevat uskostaan seurakunnan edessä.
        Ihmistekoja pitää aina paikata.
        Sellaista se epäjumalan palvonta on.

        Uudestikaste on olemassa ja ainakun kaste uusitaan, on olemassa uudestikaste. Rippikoulussa ei uusita mitään liittoja.

        Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on epäjumalanpalvoja kieltäessään Jumalan Sanan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestikaste on olemassa ja ainakun kaste uusitaan, on olemassa uudestikaste. Rippikoulussa ei uusita mitään liittoja.

        Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on epäjumalanpalvoja kieltäessään Jumalan Sanan.

        "Ihmistekoja pitää aina paikata."

        No ilmankos sitä pitää mennä aina uudestaan ja uudestaan kasteelle!!! Kaste on ukastajille ihmisten teko ja niitä pitää paikata!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ihmistekoja pitää aina paikata."

        No ilmankos sitä pitää mennä aina uudestaan ja uudestaan kasteelle!!! Kaste on ukastajille ihmisten teko ja niitä pitää paikata!

        Valehteliko Raamattu taas kun kertoo että kasteessa Jumala tekee hyvän omantunnon liiton?? Taasko meitä on Pietarin toimesta huijattu??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ihmistekoja pitää aina paikata."

        No ilmankos sitä pitää mennä aina uudestaan ja uudestaan kasteelle!!! Kaste on ukastajille ihmisten teko ja niitä pitää paikata!

        "No ilmankos sitä pitää mennä aina uudestaan ja uudestaan kasteelle!!! "

        Valheellako yrität puolustaa epäraamatullista vauvakastetta"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehteliko Raamattu taas kun kertoo että kasteessa Jumala tekee hyvän omantunnon liiton?? Taasko meitä on Pietarin toimesta huijattu??

        Näköjään, ainakin jos asiaa kysytään uudestikastajilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näköjään, ainakin jos asiaa kysytään uudestikastajilta.

        Epäraamatullinen uudestikaste on paljastettu siis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäraamatullinen uudestikaste on paljastettu siis.

        Tuohon ei voi sanoa muuta kuin AAMEN!!!


    • Anonyymi

      Pietari kirjoitti kasteen pelastavan. Miksihän uudestikastajat ovat tässä eri mieltä? Ovatko he viisaita että tietävät asiat paremmin kuin Jeesus ja Pietari. Vesi pelastaa kasteena, sanoi Pietari. Pietarin itedämme myös opettaneen että uskon kautta pelastutaan.

      Oliko Pietari vedenpalvoja?

      • Anonyymi

        Kaste pelastaa vain sellaisen, joka uskoo: Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu"

        Uskomattoman vauvan pään kasteleminen on taikauskoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaste pelastaa vain sellaisen, joka uskoo: Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu"

        Uskomattoman vauvan pään kasteleminen on taikauskoa.

        NYTKÖ KASTE PELASTAA USKOVAN??????

        Inttäjä-eksyttäjä on iteknyt 15 vuotta että "kaste ei ketään pelasta"!!!

        Onko oppi muuttunut???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        NYTKÖ KASTE PELASTAA USKOVAN??????

        Inttäjä-eksyttäjä on iteknyt 15 vuotta että "kaste ei ketään pelasta"!!!

        Onko oppi muuttunut???

        Vauvan kastaminen ei ole taikauskova, vaan Kristuksen käskyn noudattamista. Ja kaste pelataa uskon iästä riippumatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        NYTKÖ KASTE PELASTAA USKOVAN??????

        Inttäjä-eksyttäjä on iteknyt 15 vuotta että "kaste ei ketään pelasta"!!!

        Onko oppi muuttunut???

        Kaste ei pelasta ketään, ellei tämä usko. Ilman omakohtaista uskoa se on vain taikatemppu.
        Yksinkertaista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaste ei pelasta ketään, ellei tämä usko. Ilman omakohtaista uskoa se on vain taikatemppu.
        Yksinkertaista!

        Nytkö kaste pelastaa????

        Onko oppi muuttunut????

        15 vuotta oot täällä mäsirry että "kaste ei ketään pelasta"!!!

        Onko uskova sama kuin "ei kukaan"????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nytkö kaste pelastaa????

        Onko oppi muuttunut????

        15 vuotta oot täällä mäsirry että "kaste ei ketään pelasta"!!!

        Onko uskova sama kuin "ei kukaan"????

        Miten kaste voi pelastaa uskovan, jos se ei pelasta ketään????????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten kaste voi pelastaa uskovan, jos se ei pelasta ketään????????

        Siinähän sinulla on miettimistä.
        Eikö katekismus kerro asiasta mitään?

        Kysäiseppäs kummeilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinähän sinulla on miettimistä.
        Eikö katekismus kerro asiasta mitään?

        Kysäiseppäs kummeilta.

        Kyselin sitä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollilta JOKA HILJENI KUN EI OSANNUT VASTATA KYSYMYKSEEN, HEHEHEH!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyselin sitä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollilta JOKA HILJENI KUN EI OSANNUT VASTATA KYSYMYKSEEN, HEHEHEH!!

        Taisi sillä vedenpalvojapellellä mennä pupu pöksyyn kun sen oppi on taas muuttunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisi sillä vedenpalvojapellellä mennä pupu pöksyyn kun sen oppi on taas muuttunut.

        Mihin se katosi kun piti perustella tuo väite?????

        Miten kaste voi pelastaa uskovan jos se ei pelasta ketään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin se katosi kun piti perustella tuo väite?????

        Miten kaste voi pelastaa uskovan jos se ei pelasta ketään?

        Selvästi se vedenpalvoja-Marianpalvoja pakeni! Hänen oppinsa on TAAS muuttunut!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selvästi se vedenpalvoja-Marianpalvoja pakeni! Hänen oppinsa on TAAS muuttunut!!!

        Miksei se pelle vastaa kun kysytään? Menikö se parhamin helmaan piiloon?


    • Anonyymi

      Ja ihme homma kun Paavali kehotti sekä tekemään paremmuksen että tulemaan kastetuksi syntien anteeksianamiseksi... jos pelkkä parannus riittää niin miksi Paavali sekotti kasteen tuohon? Oliko hänkin vedenpalvoja? Häneltä tulee termi "kaste syntien anteeksi saamiseksi", miksi tätä kasteen merkitystä ei parhamit usko?

      • Anonyymi

        Hyvä kysymys, olisiko Raamattu taas erehtynyt!


      • Anonyymi

        Siksi, koska kaste on "uudestisyntymisen peso", Eihän syntymätöntä voi pestä!! Luterilaiset koettavat synnyttää pesemällä. Sellainen on taikauskoa.

        Kastetta edelsi AINA parannuksen teko, ja siinä ihminen uudestisyntyy.
        Ap 2:41 Jotka nyt ottivat hänen sanasa vastaan, ne kastettiin."

        Vauvoista ei ole mitään mainintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi, koska kaste on "uudestisyntymisen peso", Eihän syntymätöntä voi pestä!! Luterilaiset koettavat synnyttää pesemällä. Sellainen on taikauskoa.

        Kastetta edelsi AINA parannuksen teko, ja siinä ihminen uudestisyntyy.
        Ap 2:41 Jotka nyt ottivat hänen sanasa vastaan, ne kastettiin."

        Vauvoista ei ole mitään mainintaa.

        "Luterilaiset koettavat synnyttää pesemällä."

        Kyllä, koska Raamatun Jeesus uudestisynnyttä PESEMÄLLÄ

        " hän pelasti meidät, ei meidän hurskaiden tekojemme tähden, vaan pelkästä armosta. Hän pelasti meidät PESEMÄLLÄ meidät puhtaiksi, niin että synnyimme uudesti ja Pyhä Henki uudisti meidät"

        Pesu ei siis tule uudestisyntymisen jälkeen vaan uudestisyntyminen tapahtuu pesemällä. Näin jos uskoo Raamattua.

        Kasteessa ihminen tosiaan uudestisyntyy ja parannuksen eli uskon kautta pelastutaan.

        Vauvoista ei tarvita mitään mainintoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Luterilaiset koettavat synnyttää pesemällä."

        Kyllä, koska Raamatun Jeesus uudestisynnyttä PESEMÄLLÄ

        " hän pelasti meidät, ei meidän hurskaiden tekojemme tähden, vaan pelkästä armosta. Hän pelasti meidät PESEMÄLLÄ meidät puhtaiksi, niin että synnyimme uudesti ja Pyhä Henki uudisti meidät"

        Pesu ei siis tule uudestisyntymisen jälkeen vaan uudestisyntyminen tapahtuu pesemällä. Näin jos uskoo Raamattua.

        Kasteessa ihminen tosiaan uudestisyntyy ja parannuksen eli uskon kautta pelastutaan.

        Vauvoista ei tarvita mitään mainintoja.

        Nuo vedenpalvojat kuvitelevat, että aina kun puhutaan "vedestä, sillä tarkoitetaan kastetta!
        Jeesuksen veri pesee meidät puhtaaksi synnistä!!! Siihen ei tarvita vettä.

        Yksinkertaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo vedenpalvojat kuvitelevat, että aina kun puhutaan "vedestä, sillä tarkoitetaan kastetta!
        Jeesuksen veri pesee meidät puhtaaksi synnistä!!! Siihen ei tarvita vettä.

        Yksinkertaista.

        Tuo säälittävä ateistipaska luulee että vesi tarkoittaa kastetta, heh!

        Vesi TAKOITTAA VETTÄ!!!

        Veden ja Hengen kautta kasteessa meidät pestään puhtaaksi koska Jeesus on puolestamme kärsinyt.

        Simppeliä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo säälittävä ateistipaska luulee että vesi tarkoittaa kastetta, heh!

        Vesi TAKOITTAA VETTÄ!!!

        Veden ja Hengen kautta kasteessa meidät pestään puhtaaksi koska Jeesus on puolestamme kärsinyt.

        Simppeliä!

        Niin TAKOITTAA!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin TAKOITTAA!!!!

        Aamen, hienoa että myönsit että vesi tarkoittaa vettä! Se on sitä selkeää ja oikeaa Raamatun selitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aamen, hienoa että myönsit että vesi tarkoittaa vettä! Se on sitä selkeää ja oikeaa Raamatun selitystä.

        Jos vesi on yhtä kuin vesi niin uudestikastajien koko oppi on pilalla, nyyh!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos vesi on yhtä kuin vesi niin uudestikastajien koko oppi on pilalla, nyyh!

        Ja jos se selviää niin kuka menee enää uudestkasteelle? Voi kamala paikka! parhamin lasten tulot vaan laskee, hah!


    • Anonyymi

      Apostolit eivät kai pitäneet mitään siunaustilaisuuksia vauvoille kun niistä ei ole mainintaa?

      • Anonyymi

        Kai käkätys voi näyttää Raamatussa sen kohdan missä apostolit pitää tällaisen tilaisuuden haha!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai käkätys voi näyttää Raamatussa sen kohdan missä apostolit pitää tällaisen tilaisuuden haha!

        Missä se vanhuksen vastaus on???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä se vanhuksen vastaus on???

        Odotellaan kääkän vastausta.


    • Anonyymi

      Mikseihän Raamattu mainitse mitään uskovien lasten kastamisesta??

      Miksi kastettiin vain aikuisia?

      • Anonyymi

        Eikö parhamit tiedäkään tätä??


      • Anonyymi

        Raamatussa mainitaan USKOVIEN LASTEN kastamisesta:
        Ap 18
        18:8 Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin.

        Tuossakin kastettiin vain uskovia, eikä uskomattomia vauvoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa mainitaan USKOVIEN LASTEN kastamisesta:
        Ap 18
        18:8 Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin.

        Tuossakin kastettiin vain uskovia, eikä uskomattomia vauvoja.

        Ei mitään mainintaa lapsista!!! Ja uudestikastajien mukaan lapset eivät kuulu edes perhekuntaan!!!!

        Eikä vauvat ole mitään lapsia uudestikastajille, hehe!


    • Anonyymi

      Oliko nyt niin, että vedestä ja Hengestä syntymisen voi korvata huutamalla? Missä Raamattu opettaa niin? Onko se sitä Sanan kautta uudestisyntymistä, heh!

      • Anonyymi

        Ja pitääkö huutaa alias erroria? hihih!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja pitääkö huutaa alias erroria? hihih!

        Sitäkö sinä olet yrittänyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitäkö sinä olet yrittänyt?

        Sitä se uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on yrittänyt. Poloinen.


    • Anonyymi

      Tarkoittaako kun vauvoista ei ollut mitään mainintaa ettei vauvoja ollut? Vauvat on Lutherin keksintö, vai mitä? Vai olisko parhamillakin sormensa pelissä...

      • Anonyymi

        Olikohan Jumalan ohje lisääntyä vain Lutherin keksintö? Aika jännää kun ihmiset on lisääntynty enenn Lutheriakin! Taikka sitten parhamit on muuttanu historiankirjoja, heh!


    • Anonyymi

      Mikseivt apostolit noudattannet Jeesuksen käsky olla täydellisiä? Erehtyikö Jeesus taas?

    • Anonyymi

      Erittäin selkeää: kaste ei ketään pelasta (uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa) ja kaste pelastaa uskovan (uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa) Niin selekiää ja lookista kuin olla ja voi :DDDDDD

      • Anonyymi

        Jopa lookillista, sanoisin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jopa lookillista, sanoisin!

        Erittäin lookillista sanoisin minä.


    • Anonyymi

      Oliko Jeesus taas erehtynyt kun käski tehdä opetuslapsia kastamalla ja opettamalla. Uudestikastajien mukaanhan opetuslapsua ei tehdä näin. Jeesus ei ilmeisesti muistanut miten asia pitää hoitaa.

      • Anonyymi

        JA vielä kaikista kanoista! Ukastaien mukaanhan Jeesus käski tehdä opetuslapsia opetuslapsista, hiiiihihih!


    • Anonyymi

      Kaikille luoduilleko sitä evankeliumia pitä saarnata? Tätähän ei uudestikastajat usko, vai mitä!

      • Anonyymi

        No mitä ne sitten uskois?? No parhamia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitä ne sitten uskois?? No parhamia!

        Nyt veit sanat suustani


    • Anonyymi

      Vesi = Sana uudestikastajille, joten Jeesus käveli Sanan päällä. Mitenkä se kehtasi. Siis vähän niin kuin parhamikin!!

    • Anonyymi

      "ja pestä syntisi pois"

      Eikö kaste pesekään syntejä pois? Onko meitä taas puijattu?? Kuka parhami tämän nyt selittäis niin että sedät sais uusia jäseniä porukoihinsa?

      • Anonyymi

        Pesee synnit pois mutta ei pese. Näin parhamien mukaan :DDD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pesee synnit pois mutta ei pese. Näin parhamien mukaan :DDD

        Lookista, hyvin lookista vai mitä?


    • Anonyymi

      Eikö kaste olekaan kaste Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen? Miten se voi olla sitä jos se on vaan kuuliaisuusteko?

    • Anonyymi

      Ei kai suinkaan kasteessa ala uusi elämä kuten Piteri kirjoittaa roomalaisille. Mikä vedenpalvoja tuosta Pietarista on tullut! Eihän kasteessa ala mitään uutta elämää, vaan se alkaa parhamien mukaan jo ennen kastetta. Ihme homma

      • Anonyymi

        Joo pitäis niiden vähän tsekata mitä Raamattu sanoo ennen kuin näyttävät täällä "oppineisuutensa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo pitäis niiden vähän tsekata mitä Raamattu sanoo ennen kuin näyttävät täällä "oppineisuutensa".

        Todellakin "oppineisuutensa", heh!!


    • Anonyymi

      Eli tätäkö on sleyn oppi ja opetus ja opetuslapset!!

      no se selvittää monta asiaa.

      • Anonyymi

        Tätäkö on uudestikastajien opetus????? TÄYSIN RAAMATUN VASTAISTA!!!

        Aika monta asiaa selivitettävänä noilla parhamilaisilla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätäkö on uudestikastajien opetus????? TÄYSIN RAAMATUN VASTAISTA!!!

        Aika monta asiaa selivitettävänä noilla parhamilaisilla!

        Moni asia selkenee kun lukee Raamattua. Ukatajien harhat on paljastettu kaikki. Raamattu ihan toisella kannalla kuin uudestikastajat, Ei ylllätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni asia selkenee kun lukee Raamattua. Ukatajien harhat on paljastettu kaikki. Raamattu ihan toisella kannalla kuin uudestikastajat, Ei ylllätä.

        Tämä palsta sen hyvin osoittaa


    • Omatoimisuus on kova sana nykyään. Aivan pikkumukeloita lukuunottamatta jokainen voi kastaa itse itsensä. Ja järjestetyssä ryhmäkastajaisissa he voivat kastaa toisensa.

      • Anonyymi

        Jeee, uudestikasteellleeeeeeeee!!!


    • Anonyymi

      Kirkko alaporukoineen vajoaa yhä alemmaksi, on se ihme laitos.

      • Anonyymi

        Luopunut kansankirkko vajoaa yhä alemmas koko ajan!

        Vielä huonommin menee marpahmin lahkoilla, jotka ovat jo ajat sitten luopuneet Jumalan Sanasta. Heille se ei tunnu merkkaavan mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luopunut kansankirkko vajoaa yhä alemmas koko ajan!

        Vielä huonommin menee marpahmin lahkoilla, jotka ovat jo ajat sitten luopuneet Jumalan Sanasta. Heille se ei tunnu merkkaavan mitään.

        Luterilaisella kirkolla on sentään tunnustus jossa pitäisi vaan pysyä. Ukastajilla ei ole sitäkään. Ihme homma!


    • Anonyymi

      Mikä on parhamin porukoiden motiivi houkutella Kristuksen omia uudestikastelle ja lain alle? Raamatun selvät opetukset hylätään ja parannukselle ja uskolle Kristukseen ei anneta sitä arvoa mitä Raamatussa on. Pelkkää pelleilyä koko sakki.

      • Anonyymi

        Kun syntinen ihminen janoaa armoa niin ei siihen uudelleenkastajien temppuja tarvita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun syntinen ihminen janoaa armoa niin ei siihen uudelleenkastajien temppuja tarvita.

        Kai yksi molotuskurssi aina joukkoon mahtuu?


    • Anonyymi

      Todella ilahduttavaa lukea tällaista syvällistä ja rakentavaa keskustelua. Jatkakaa, ystävät, samaa rataa. Uskon, että kastekysymys ratkeaa hyvin pian, kun tällä tavalla toista kunnioittaen yhdessä yritetään saada selkoa haastavasta aiheesta.

      • Anonyymi

        Mielestäni myös hyvin ilahduttavaa, että uudestikastajien harhat osoitetaan Jumalan Sanan valossa. Tämä auttaa monia. Jumalan Sanan täytyy saada sille kuuluva arvo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni myös hyvin ilahduttavaa, että uudestikastajien harhat osoitetaan Jumalan Sanan valossa. Tämä auttaa monia. Jumalan Sanan täytyy saada sille kuuluva arvo.

        Jumalan Sana on totuus. Sen avulla arvioidaan kaikkea.


      • Anonyymi

        Ei, ei, ei. Kun mä tarkoitin, että ton uudestikastajan argumentit on hyviä ja raamatullisia ja ilahduttavia. Ei siis sun jutut tietenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni myös hyvin ilahduttavaa, että uudestikastajien harhat osoitetaan Jumalan Sanan valossa. Tämä auttaa monia. Jumalan Sanan täytyy saada sille kuuluva arvo.

        Lapsikastehan on täysi harha ja tuo uudestikastaja osoittaa sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsikastehan on täysi harha ja tuo uudestikastaja osoittaa sen.

        Ei vaan uudestikaste on harha, koska yksi kaste riittää.

        Tämä keskustelu osoittaa hyvin sen miten ukastajat hylkää Raamatun Sanan. Kohtia on toista kymmentä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan uudestikaste on harha, koska yksi kaste riittää.

        Tämä keskustelu osoittaa hyvin sen miten ukastajat hylkää Raamatun Sanan. Kohtia on toista kymmentä.

        Ilahdun siitä kun täällä siteerataan Raamattua ja osoitetaan jos joidenkin oppi on sitä vastaan. Kuten täällä on tehty. Jumalan Sana on Totuus!

        Lapsia kastavat pitäytyävt tiukasti Raamatun Sanassa. Samalla luterilaiset ovat osoittaneet uudestikasteen harhaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilahdun siitä kun täällä siteerataan Raamattua ja osoitetaan jos joidenkin oppi on sitä vastaan. Kuten täällä on tehty. Jumalan Sana on Totuus!

        Lapsia kastavat pitäytyävt tiukasti Raamatun Sanassa. Samalla luterilaiset ovat osoittaneet uudestikasteen harhaksi.

        Hienoa, veljet, että jaatte täällä Jumalan Sanaa tämän kysymyksen osalta. Olen tehnyt saman johtopäätöksen kuin sinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa, veljet, että jaatte täällä Jumalan Sanaa tämän kysymyksen osalta. Olen tehnyt saman johtopäätöksen kuin sinä.

        Niin varmasti istutte myöls varmaan rinnakkain kesäseuroissa ja hypittekin samaan tahtiin ynnä katsotte vielä silmiinkin seuraohjeen mukaan !

        on hienoa olla samaa mieltä ja pomppia eikö vain !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin varmasti istutte myöls varmaan rinnakkain kesäseuroissa ja hypittekin samaan tahtiin ynnä katsotte vielä silmiinkin seuraohjeen mukaan !

        on hienoa olla samaa mieltä ja pomppia eikö vain !

        Varmaa niissä parhamin porukoissa hypitään ja heilutaan, luterilaisuuteenhan tuomonen ei kuulu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaa niissä parhamin porukoissa hypitään ja heilutaan, luterilaisuuteenhan tuomonen ei kuulu.

        Heh, kääkkä pommppi raivosta kun uudestikastajien oppi on kumottu. Hienoa että täälä jaetaan Raamatun Sanaa. Kääkältä sitä ei tipu, no eihän se kaljakärrymies mikään uskova olekaan. Viron reissu kai sillä eessä.


    • Anonyymi

      KAIKKI seurakunnat kilpailee JÄSENMÄÄRÄSTÄ. Sitä on KASTE ollut sitten v. 2000- luvun jälkeen.

      siitäkin tehty bisnes "laki"

      • Anonyymi

        Kirkollisten vauvatuskoo-oppi on täyttä humpuukia, ei minkäänlaista tukea sille löydy Raamatusta, ei pieneintäkään.

        He hokevat lähetyskäskyä ja ohittavat sen faktan kokonaan, että kukaan Apostoleista EI toteuta sitä kirkolliseen vauvakastetapaan, ei minkäänlaist aviitettäkään sellaisesta.

        Tämäö ei tälle sakastiporukalle merkitse mitään, he hokevat jhokemasta päästyään paria jaetta Raamatusta ja siinä koko heidän surkea oppinsa.

        Jokainen jolla hiukan söäteilee pipon alla ymmärtää että vauvakaste kuuluu kirkkopolitiikkaan ja tietynlaiseen intervalliin jolla taattiin kirkolle verorahat ja kuninkaalle sotamassa ja yhteiskunnan yksinkertainen säädeltävyys, lue reservaatin vahtiminen!

        joka ei tätä näe se ei paljoa muutakaan näe ja on siis turha edes keskustella sellaisen kanssa, on jätettävä ns Herran haltuun.

        Raamatussa kastetaan me jotka ottavat evankeliumin vastaan, he liittyvät uskovien ekleesiaan, ei sinne muita liittynyt, ei ketään liitetty seurakuntaan ilman omakohtaista uskoontuloa kuten tämäkin lutterin kirkko tekee muka uskovia vauvankasteella hah voiko olla sokeampaa joukkkoa.

        nyt kun ihmiset alkavat uskaltaa ajatella ilman papin ja kirkon pelkoa omillakin aivoillaan jhe näkevät ettei kirkolla ole mitään annettavaa, ottamassa on joka vuosi omansa, ulosoton uhalla, on siinäkin mukaraamatullinen tapa hoitaa jäsenkuntaansa !

        ja toitottaa kuinka tekee diakoniaa ja vaikka mitä !!! ei tee mitään paitsi jakaa pakkoverorahaansa silmäönlumeeksi sinne tänne silloin tällöin.

        tuhannet papit tekee rituaalejaan mutta kukaan eui tule niistä miksikään koska pasuuna ei anna mitään selvää ääntäö kunhan töröttää milloin mitäkin korvasyyhyihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkollisten vauvatuskoo-oppi on täyttä humpuukia, ei minkäänlaista tukea sille löydy Raamatusta, ei pieneintäkään.

        He hokevat lähetyskäskyä ja ohittavat sen faktan kokonaan, että kukaan Apostoleista EI toteuta sitä kirkolliseen vauvakastetapaan, ei minkäänlaist aviitettäkään sellaisesta.

        Tämäö ei tälle sakastiporukalle merkitse mitään, he hokevat jhokemasta päästyään paria jaetta Raamatusta ja siinä koko heidän surkea oppinsa.

        Jokainen jolla hiukan söäteilee pipon alla ymmärtää että vauvakaste kuuluu kirkkopolitiikkaan ja tietynlaiseen intervalliin jolla taattiin kirkolle verorahat ja kuninkaalle sotamassa ja yhteiskunnan yksinkertainen säädeltävyys, lue reservaatin vahtiminen!

        joka ei tätä näe se ei paljoa muutakaan näe ja on siis turha edes keskustella sellaisen kanssa, on jätettävä ns Herran haltuun.

        Raamatussa kastetaan me jotka ottavat evankeliumin vastaan, he liittyvät uskovien ekleesiaan, ei sinne muita liittynyt, ei ketään liitetty seurakuntaan ilman omakohtaista uskoontuloa kuten tämäkin lutterin kirkko tekee muka uskovia vauvankasteella hah voiko olla sokeampaa joukkkoa.

        nyt kun ihmiset alkavat uskaltaa ajatella ilman papin ja kirkon pelkoa omillakin aivoillaan jhe näkevät ettei kirkolla ole mitään annettavaa, ottamassa on joka vuosi omansa, ulosoton uhalla, on siinäkin mukaraamatullinen tapa hoitaa jäsenkuntaansa !

        ja toitottaa kuinka tekee diakoniaa ja vaikka mitä !!! ei tee mitään paitsi jakaa pakkoverorahaansa silmäönlumeeksi sinne tänne silloin tällöin.

        tuhannet papit tekee rituaalejaan mutta kukaan eui tule niistä miksikään koska pasuuna ei anna mitään selvää ääntäö kunhan töröttää milloin mitäkin korvasyyhyihin.

        jäi pois tuosta se kiteytys jolla massoja halliittiin tuon kirkkopolitiikan yhteydessä, eli ;

        Cuius regio, eius religio -periaatteen (”Kenen maa, sen uskonto”)

        eli hallitseva ruhtinas sai määrätä kansansa uskonnon !

        WAU siinä sitä on augspurgilaista Raamatullisuutta kerrakseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jäi pois tuosta se kiteytys jolla massoja halliittiin tuon kirkkopolitiikan yhteydessä, eli ;

        Cuius regio, eius religio -periaatteen (”Kenen maa, sen uskonto”)

        eli hallitseva ruhtinas sai määrätä kansansa uskonnon !

        WAU siinä sitä on augspurgilaista Raamatullisuutta kerrakseen.

        Lahkolainen uudestiasktehumpuukin on pelkkää humpuukia ja on täällä osoitettu.

        Lahkossa jätetään kokonaan huomiotta Jeesuksen lähetyskäsky eikä kukaan aposti puhu mistään uudestiakstamisesta, saai sitten siunaustilaisuuksia pitämisestä. Se on fakta. Pienintäkään tukea uudestikasteelleei löydy, mutta lasten kastamiselle löytyy ihan selvä osoitus.

        Tuolle lahkoporukalla ja irstaalle sodomia-kääkälle ei Raamatun Sana merkkaa mitään,. Hoetaan vaan että apostlit ei kastyanu vauvoja vaikka sellaista ei Raamatussa sanota missään. Pelkkä olettelua on heidän taivaansa.

        Jokainen tietää että uudestikaste kuuluu lahkojen politiikkaan kerätä lisää jäseniä ja sitä kautta rahaa. Sen näkee siitäkin että Raamatun kastekohdat ovat jyrkästi heidän oppiaan vastaan.

        Raamatun selkeä pperhakuntakeskiesyys ei opaljon paina noille lahkolaisille. Eikä niitä siunaustilaisuuksia vieläkään löydy Raamatusta, kas kun niitä sitten tehdään. Ei mitään lokiikkaa!

        Kiirkko vaikka kuikna on maallistunut ja väärään suuntaan menossa, silti tunnutsaa Krisrtuksen Jumalaksi ja ainoaksi pelastutieksi mutta lahkot kieltää tuonkin surutta. Ja diakoniaakin kirkko tekee ja auttaa hädässä olevia, miktä sellaista muka parhamit tekee, ei mitään! Rahankertuua uudestikasteen avulla se niitten koko homma on.

        Siellä sedät motollaa ties millä kielellä ja milloin on lapsetkin taas uhan alla kun nuo lahkojohtajat saavat uusia "ilmoituksia" ja käyttävät ihmisiä hyväkseen, siinä on koko saastasen sodomia-kääkän porukan missio, pysyn kaukana!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkolainen uudestiasktehumpuukin on pelkkää humpuukia ja on täällä osoitettu.

        Lahkossa jätetään kokonaan huomiotta Jeesuksen lähetyskäsky eikä kukaan aposti puhu mistään uudestiakstamisesta, saai sitten siunaustilaisuuksia pitämisestä. Se on fakta. Pienintäkään tukea uudestikasteelleei löydy, mutta lasten kastamiselle löytyy ihan selvä osoitus.

        Tuolle lahkoporukalla ja irstaalle sodomia-kääkälle ei Raamatun Sana merkkaa mitään,. Hoetaan vaan että apostlit ei kastyanu vauvoja vaikka sellaista ei Raamatussa sanota missään. Pelkkä olettelua on heidän taivaansa.

        Jokainen tietää että uudestikaste kuuluu lahkojen politiikkaan kerätä lisää jäseniä ja sitä kautta rahaa. Sen näkee siitäkin että Raamatun kastekohdat ovat jyrkästi heidän oppiaan vastaan.

        Raamatun selkeä pperhakuntakeskiesyys ei opaljon paina noille lahkolaisille. Eikä niitä siunaustilaisuuksia vieläkään löydy Raamatusta, kas kun niitä sitten tehdään. Ei mitään lokiikkaa!

        Kiirkko vaikka kuikna on maallistunut ja väärään suuntaan menossa, silti tunnutsaa Krisrtuksen Jumalaksi ja ainoaksi pelastutieksi mutta lahkot kieltää tuonkin surutta. Ja diakoniaakin kirkko tekee ja auttaa hädässä olevia, miktä sellaista muka parhamit tekee, ei mitään! Rahankertuua uudestikasteen avulla se niitten koko homma on.

        Siellä sedät motollaa ties millä kielellä ja milloin on lapsetkin taas uhan alla kun nuo lahkojohtajat saavat uusia "ilmoituksia" ja käyttävät ihmisiä hyväkseen, siinä on koko saastasen sodomia-kääkän porukan missio, pysyn kaukana!!

        Ja jotakin parhamia ja hänen sairaita leikkejään täällä ylistetään kyllä näkee mitä saastaa on tuonkin räkättikääkän päässä kun ei terve kristillisyys ja armo Jeesuksessa kelpaa, voi mahtonta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jotakin parhamia ja hänen sairaita leikkejään täällä ylistetään kyllä näkee mitä saastaa on tuonkin räkättikääkän päässä kun ei terve kristillisyys ja armo Jeesuksessa kelpaa, voi mahtonta!

        Kääkälle kelpaa vain parhamit harhat ja opit että pelastuu ilman uskoakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kääkälle kelpaa vain parhamit harhat ja opit että pelastuu ilman uskoakin.

        Minä olen kiinnostunut enemmän Raamtusta, siksi en kasteenuusjoihin liitykään vaikka kirkosta eroaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen kiinnostunut enemmän Raamtusta, siksi en kasteenuusjoihin liitykään vaikka kirkosta eroaisin.

        Hieno juttu. Ukastajien oppi kun ei perustu Raamattuun vaan siihen mitä siellä ei kerrota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkolainen uudestiasktehumpuukin on pelkkää humpuukia ja on täällä osoitettu.

        Lahkossa jätetään kokonaan huomiotta Jeesuksen lähetyskäsky eikä kukaan aposti puhu mistään uudestiakstamisesta, saai sitten siunaustilaisuuksia pitämisestä. Se on fakta. Pienintäkään tukea uudestikasteelleei löydy, mutta lasten kastamiselle löytyy ihan selvä osoitus.

        Tuolle lahkoporukalla ja irstaalle sodomia-kääkälle ei Raamatun Sana merkkaa mitään,. Hoetaan vaan että apostlit ei kastyanu vauvoja vaikka sellaista ei Raamatussa sanota missään. Pelkkä olettelua on heidän taivaansa.

        Jokainen tietää että uudestikaste kuuluu lahkojen politiikkaan kerätä lisää jäseniä ja sitä kautta rahaa. Sen näkee siitäkin että Raamatun kastekohdat ovat jyrkästi heidän oppiaan vastaan.

        Raamatun selkeä pperhakuntakeskiesyys ei opaljon paina noille lahkolaisille. Eikä niitä siunaustilaisuuksia vieläkään löydy Raamatusta, kas kun niitä sitten tehdään. Ei mitään lokiikkaa!

        Kiirkko vaikka kuikna on maallistunut ja väärään suuntaan menossa, silti tunnutsaa Krisrtuksen Jumalaksi ja ainoaksi pelastutieksi mutta lahkot kieltää tuonkin surutta. Ja diakoniaakin kirkko tekee ja auttaa hädässä olevia, miktä sellaista muka parhamit tekee, ei mitään! Rahankertuua uudestikasteen avulla se niitten koko homma on.

        Siellä sedät motollaa ties millä kielellä ja milloin on lapsetkin taas uhan alla kun nuo lahkojohtajat saavat uusia "ilmoituksia" ja käyttävät ihmisiä hyväkseen, siinä on koko saastasen sodomia-kääkän porukan missio, pysyn kaukana!!

        Oho mikä vuodatuspsittakoosi !

        Uskomaton suoritus, kuin poliitikolta, ajatukseins vaik katkeeki, puheensa ei milloinkaan...sanottiin eräästä ahosta aikanaan !!!

        mutta mutta varmaankin pompeit liian korkealla, pelkään että pää kävi kattoon ja tuli vähän ropaskaa joukkoon, onnittelen joka tapauksessa, suuri jha voimallinen oppipomppimusmaximus suuri .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oho mikä vuodatuspsittakoosi !

        Uskomaton suoritus, kuin poliitikolta, ajatukseins vaik katkeeki, puheensa ei milloinkaan...sanottiin eräästä ahosta aikanaan !!!

        mutta mutta varmaankin pompeit liian korkealla, pelkään että pää kävi kattoon ja tuli vähän ropaskaa joukkoon, onnittelen joka tapauksessa, suuri jha voimallinen oppipomppimusmaximus suuri .

        Kiitos, siinä oli hyvin vuodatettu uudestiakstajien harhat. Jumalan Sanalle ylistys!

        Mene sinä pomppimaan ja heilumaan sinne kokouksiis, ties vaikak molotuskurssille pääsisit!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos, siinä oli hyvin vuodatettu uudestiakstajien harhat. Jumalan Sanalle ylistys!

        Mene sinä pomppimaan ja heilumaan sinne kokouksiis, ties vaikak molotuskurssille pääsisit!

        Jasiellä kurssilla voi päästä - tiiättekö minne??? Uudestikasteelle, jee!


    • Anonyymi

      Muistitteko pomppia ainakin kommenttien jälkeen jos oli hankalaa kirjottaa ja ja pomppia yhtaikaa, mutta toki Jumalantekopompintaa voi harrastaa vaikka unissaan !

      Uskoohan vauvatkin niin misei voisi pomppia unissaankin häh!!

      kesäseuroista kotiin pomppien, uusi voimallinen oppi ja trendi hehe.

      • Anonyymi

        Muistitko heilua siellä lahkokellarissas? Onko sekin Jumalan teko kun molotatte sekavia, hah!

        Kotia molotuskurssilta., heiluen umpikännissä, siinäpä kääkän kesä, heheh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistitko heilua siellä lahkokellarissas? Onko sekin Jumalan teko kun molotatte sekavia, hah!

        Kotia molotuskurssilta., heiluen umpikännissä, siinäpä kääkän kesä, heheh

        Tädit kattokaa ettei kääkkä pompi liikaa, tai putoa sängystä.


    • Anonyymi

      ja voi kylläpäs nyt sattuu... nimittäin unotu taas jotain tositärkeää huh ##

      nimittäin se silmiinkatsominen, sehän se ratkaisee koko vauvatuskoo-opin valtavan mysteerillisyyden, siis, muistakaa katsioa silmiin toisianne, ei sitä vauvaa tietenkään.

      nyt näillä kohti keskikesän jälkeistä aikaa.

      • Anonyymi

        huh, unohtu ettei kääkkä voi katsoa silmiin kun se n ties missä.

        Heh, tuokin kääkkä on taas umpikänissä kun höpisee noista vauvautuskoo opeista. Onkohan sedät kertonu ettei Jumala voi tehdä vauvalle mitään, heh!


      • Anonyymi

        Miksihän luterilaiset eivät noudata Lähetyskäskyä, vaan kastavat vain kirkkoon kuuluvien vanhempien vauvat väkisin?
        Jos vanhemmat eivät kuulu kirkkoon, niin vauvalle ei tule "kasteen armoa"!!!
        Tuohan on armottomuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksihän luterilaiset eivät noudata Lähetyskäskyä, vaan kastavat vain kirkkoon kuuluvien vanhempien vauvat väkisin?
        Jos vanhemmat eivät kuulu kirkkoon, niin vauvalle ei tule "kasteen armoa"!!!
        Tuohan on armottomuutta.

        Eihän sellaisten vauvoja vodai kastaa jos ei saa vanhemmilta lupaa.

        Ei uudestikastajatkaan pidä siunaustilaisuuksia muille kuin omille vauvoilleen. Jos ei kuulu uudestikastajiin, ei saa vauva siunausta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän sellaisten vauvoja vodai kastaa jos ei saa vanhemmilta lupaa.

        Ei uudestikastajatkaan pidä siunaustilaisuuksia muille kuin omille vauvoilleen. Jos ei kuulu uudestikastajiin, ei saa vauva siunausta!

        Kaste ja opetus kuuluvat yhteen, jos ei opetusta tule saaman niin ei kastetakaan.

        Miksihän uudestikastajat eivät noudata löhetyskäskyä ja tee opetuslapsia kastamalla ja opettamalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaste ja opetus kuuluvat yhteen, jos ei opetusta tule saaman niin ei kastetakaan.

        Miksihän uudestikastajat eivät noudata löhetyskäskyä ja tee opetuslapsia kastamalla ja opettamalla?

        Siksi tehdään lähetystyötä että lapset jotka eivät pienenä voi saada kristillistä kasvatusta, löytäisivät Kristuksen sitten aikuisiällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän sellaisten vauvoja vodai kastaa jos ei saa vanhemmilta lupaa.

        Ei uudestikastajatkaan pidä siunaustilaisuuksia muille kuin omille vauvoilleen. Jos ei kuulu uudestikastajiin, ei saa vauva siunausta!

        Täh????
        "Eihän sellaisten vauvoja vodai kastaa jos ei saa vanhemmilta lupaa."?????

        Tuollasta selitystä ei Raamattu tunne, vaan Ap 2:41
        "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin."

        Ei siinä kyselty lupaa vanhemmilta tai kummeilta!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh????
        "Eihän sellaisten vauvoja vodai kastaa jos ei saa vanhemmilta lupaa."?????

        Tuollasta selitystä ei Raamattu tunne, vaan Ap 2:41
        "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin."

        Ei siinä kyselty lupaa vanhemmilta tai kummeilta!!!

        Kyllä kysyttiin aina lupa vanhemmilta, sillä perhekunnittain kastettiin.

        Kasvatatteko te muslimien lapset kristillisellä kasvatuksella???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kysyttiin aina lupa vanhemmilta, sillä perhekunnittain kastettiin.

        Kasvatatteko te muslimien lapset kristillisellä kasvatuksella???

        Mitähän sinä taas sekoilet?
        Nyt puhuttiin kristillisestä kasteesta eikä muslimeista.

        Perhekunnissakin jokainen antoi kastaa ITSENSÄ vapaaehtoisesti, eikä ketään pakotettu kasteelle miekan avulla, kuten kirkko on tehnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän sinä taas sekoilet?
        Nyt puhuttiin kristillisestä kasteesta eikä muslimeista.

        Perhekunnissakin jokainen antoi kastaa ITSENSÄ vapaaehtoisesti, eikä ketään pakotettu kasteelle miekan avulla, kuten kirkko on tehnyt.

        Vastaa vain: kasvatatteko te kristillisesti muslimien tai ateistien lapsia?? Kyllä vai ei?

        Perhekunnittain kastettiin, joten muiden kuin uskovien lapsia ei kastettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaa vain: kasvatatteko te kristillisesti muslimien tai ateistien lapsia?? Kyllä vai ei?

        Perhekunnittain kastettiin, joten muiden kuin uskovien lapsia ei kastettu.

        Ei opetuslapseuta kasteenuusijatkaan muiden lapsia, joten koko kysymys on älytön. Kuten kyseisellä henkilöllä aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei opetuslapseuta kasteenuusijatkaan muiden lapsia, joten koko kysymys on älytön. Kuten kyseisellä henkilöllä aina.

        Ainakin Helluntaiseurakuntien lähetit saarnaavat evankeliumia kaikille kansoille, mutta kastavat vain ne, jotka ottavat sanan vastaan!!!Näinhän tekivät apostolitkin.
        Lut kirkkohan kastaa vain kirkkoon kuuluvien vanhempien vauvoja, vaikka vanhemmat olisivat ateisteja. Raamatussa ei ole tuollaista mallia. Kirkon armo kuuluu vain sen jäsenille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin Helluntaiseurakuntien lähetit saarnaavat evankeliumia kaikille kansoille, mutta kastavat vain ne, jotka ottavat sanan vastaan!!!Näinhän tekivät apostolitkin.
        Lut kirkkohan kastaa vain kirkkoon kuuluvien vanhempien vauvoja, vaikka vanhemmat olisivat ateisteja. Raamatussa ei ole tuollaista mallia. Kirkon armo kuuluu vain sen jäsenille.

        Ahaa, olet siis helluntailainen.

        Apostolit kastoivat Sanan vastaanottaneet perhekuntineen.

        Se on totta, että kirkko kastaa lapsia myös silloin vaikka vanhemmat olisivat ateisteja. Silloin monesti jää opetus puuttumaan, mikä on tietysti lähetyskäskyn väärinkäyttöä. Kirkolla ei ole omaa armoa vaan Krisukssen armo kuuluu kaikille,


    • Anonyymi

      Voi ui ui kun ottaa koville ukastajille kun ei se Raamattu opettanutkaan heidän oppiaan. Muistakaa hyppiä, heilua mutta älkää katsoko totuutta silmiin. Vain toisianne, hih!

      • Anonyymi

        Joo koska Jumalan Sana on totuus, niin uudestikastajien selittelyt ei kestä sen valossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo koska Jumalan Sana on totuus, niin uudestikastajien selittelyt ei kestä sen valossa.

        Ei, ja sitten kun ne selittää Raamattua ihan toisin kuin apostolisella ajalla niin soppa on valmis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, ja sitten kun ne selittää Raamattua ihan toisin kuin apostolisella ajalla niin soppa on valmis.

        ... hyppikää ja pomppikaa ja muistakaa katsoa silmiin !!??

        on siinä jollain välähtäny,...t heheheheeee.... ei herrankengät mitä pelleilyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, ja sitten kun ne selittää Raamattua ihan toisin kuin apostolisella ajalla niin soppa on valmis.

        Ihan oikeasti joko tänä kesänä teitä ripitetään vai vieläkö menee seuraavaan !!!

        ei kai kukaan kuvittele että siellä aikuiset laittaa tuolalisia viestejä-.--- joo ja kun selittä ihan toisin kuin apostolisella ajalla.... ei kertakaikkiaan.... mitä viisauksia saamekaan lukea huh &&


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan oikeasti joko tänä kesänä teitä ripitetään vai vieläkö menee seuraavaan !!!

        ei kai kukaan kuvittele että siellä aikuiset laittaa tuolalisia viestejä-.--- joo ja kun selittä ihan toisin kuin apostolisella ajalla.... ei kertakaikkiaan.... mitä viisauksia saamekaan lukea huh &&

        Ihan oikeasti aikuiset ihmiset luottavat Raa,matun lupauksiin ja Kristuksen ohjeisiin. Aikuiset ihmiset. Apostolisella ajalla ei ollut uudestikastajien oppeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan oikeasti aikuiset ihmiset luottavat Raa,matun lupauksiin ja Kristuksen ohjeisiin. Aikuiset ihmiset. Apostolisella ajalla ei ollut uudestikastajien oppeja.

        Ei kai kukaan kuvittele että tuo kääkkä on selväjärkinen... "hyppiä, pomppia ja katsoa silmiin" ei herriäsä! Lieneekö ollu siellä uudestikastajien konffassa mistä näin videopätkän, sielä heiluttiin kuin mitkäkin hullut, heh!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai kukaan kuvittele että tuo kääkkä on selväjärkinen... "hyppiä, pomppia ja katsoa silmiin" ei herriäsä! Lieneekö ollu siellä uudestikastajien konffassa mistä näin videopätkän, sielä heiluttiin kuin mitkäkin hullut, heh!

        Kädet ylös ja parhamia ylistämään, heheh! Ei taivahanvallat mitä pelleilyä!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai kukaan kuvittele että tuo kääkkä on selväjärkinen... "hyppiä, pomppia ja katsoa silmiin" ei herriäsä! Lieneekö ollu siellä uudestikastajien konffassa mistä näin videopätkän, sielä heiluttiin kuin mitkäkin hullut, heh!

        Miksi te nyt niin ilkutte juhlailnmoituksen siteeraamisesta, siellä se oli ainakin eilen vielä ellei joku ole ehtinyt poistaa !

        hyppikää katsomaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi te nyt niin ilkutte juhlailnmoituksen siteeraamisesta, siellä se oli ainakin eilen vielä ellei joku ole ehtinyt poistaa !

        hyppikää katsomaan.

        En hypi katsomaan parhamia, hehe! Niin lapsellista käsien heiluttelua että huhhuh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En hypi katsomaan parhamia, hehe! Niin lapsellista käsien heiluttelua että huhhuh

        Mutta sehän on aivan luonnollista, että vauva heiluttaa käsiään? Miksi häpeätte sitä?

        Häh? Joko tuo pellekin tunnustaa, että Raamatussa kastettiin vain aikuisia uskovia?
        "Ihan oikeasti aikuiset ihmiset luottavat Raa,matun lupauksiin ja Kristuksen ohjeisiin. Aikuiset ihmiset."
        Hyvä!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sehän on aivan luonnollista, että vauva heiluttaa käsiään? Miksi häpeätte sitä?

        Häh? Joko tuo pellekin tunnustaa, että Raamatussa kastettiin vain aikuisia uskovia?
        "Ihan oikeasti aikuiset ihmiset luottavat Raa,matun lupauksiin ja Kristuksen ohjeisiin. Aikuiset ihmiset."
        Hyvä!!!!

        Vauva heiluttaa käsiään mutta ihme että uudestkastaja-aikuisetkin heiluttavat käsiään ja pomppivat noissa parhamin konffajuhlissa.

        Aikuiset ihmisetu luottavat Raamtun lupaukseen ja myös lapset tekevvät niin. Raamatussa kastettiin uskovat perhekuntineen. Jokohan tuo vedenpalvojasaasta sen jo tajuaisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vauva heiluttaa käsiään mutta ihme että uudestkastaja-aikuisetkin heiluttavat käsiään ja pomppivat noissa parhamin konffajuhlissa.

        Aikuiset ihmisetu luottavat Raamtun lupaukseen ja myös lapset tekevvät niin. Raamatussa kastettiin uskovat perhekuntineen. Jokohan tuo vedenpalvojasaasta sen jo tajuaisi?

        Mutta onneksi tuo uudestiakstaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa myönsi että kaste pelastaa uskovat. 15 vuottahan tuo Marianpalvoja on inttänyt ettei kaste ketään pelasta. Oppi on siis muuttunut!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta onneksi tuo uudestiakstaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa myönsi että kaste pelastaa uskovat. 15 vuottahan tuo Marianpalvoja on inttänyt ettei kaste ketään pelasta. Oppi on siis muuttunut!!!

        " Raamatussa kastettiin vain aikuisia uskovia?"

        Miksi uudestikastajat kastavat myös uskovia lapsia? Eikö Apostolien malil kelpaakaan? Erehtyivätkö apostolit kun kastoivat perhekuntia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Raamatussa kastettiin vain aikuisia uskovia?"

        Miksi uudestikastajat kastavat myös uskovia lapsia? Eikö Apostolien malil kelpaakaan? Erehtyivätkö apostolit kun kastoivat perhekuntia?

        Voi kun parhamien oppi meni taas nurin niskoin, kyllä on sääli!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kun parhamien oppi meni taas nurin niskoin, kyllä on sääli!

        Meitä uujestikastajia harmittaa niin pirusti kun kristityt kastaa lapsiaan. Se vaan ärsyttää meitä!!! AAAGGGHGHHH!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meitä uujestikastajia harmittaa niin pirusti kun kristityt kastaa lapsiaan. Se vaan ärsyttää meitä!!! AAAGGGHGHHH!!

        Niin tuntuu ärsyttävän. Koittakaa kestää. Purkakaa ärtymystänne vaikka ateistien käännyttämisellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Raamatussa kastettiin vain aikuisia uskovia?"

        Miksi uudestikastajat kastavat myös uskovia lapsia? Eikö Apostolien malil kelpaakaan? Erehtyivätkö apostolit kun kastoivat perhekuntia?

        Hyvä, kun sinä kyselet asioita, mutta ikävää vain on se, että sinä et tajua hönkäsenpöläystä saamistasi vastauksista.
        Nyt eräs vauvakastefanaatikko yrittää esiintyä jo uudestikastajana.
        Onko paniikki jo noin kova?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, kun sinä kyselet asioita, mutta ikävää vain on se, että sinä et tajua hönkäsenpöläystä saamistasi vastauksista.
        Nyt eräs vauvakastefanaatikko yrittää esiintyä jo uudestikastajana.
        Onko paniikki jo noin kova?

        Hyvä että tuon vedenpalvojasaastan oppi on nyt kumottu. Onko paniikki kova?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä että tuon vedenpalvojasaastan oppi on nyt kumottu. Onko paniikki kova?

        Eihän tuo uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa ole mitään vastannut vaan häipyi paikalta kun sen opin osoitettiin muuttuneen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä että tuon vedenpalvojasaastan oppi on nyt kumottu. Onko paniikki kova?

        Heh, heh
        Tuollainen kielenkäyttö kertoo jo epätoivosta ja hirveästä paniikista.

        Täällä on tarkoitus keskustella kasteesta, mutta kun nuo vedenpalvojat näkevät vain veden, heidän epäjumalansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, heh
        Tuollainen kielenkäyttö kertoo jo epätoivosta ja hirveästä paniikista.

        Täällä on tarkoitus keskustella kasteesta, mutta kun nuo vedenpalvojat näkevät vain veden, heidän epäjumalansa.

        Heh, heh

        Ethän sinä mistään kasteesta keskustele vaan vauvoista. Tyypililstä vettä palvovalle uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, heh

        Ethän sinä mistään kasteesta keskustele vaan vauvoista. Tyypililstä vettä palvovalle uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollille

        Eikös se ole niin että kasteenuusijat näkeävät kasteessa vain veden, eivätkä Kristusta ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös se ole niin että kasteenuusijat näkeävät kasteessa vain veden, eivätkä Kristusta ollenkaan.

        Se on juuri noin! Siksi ukastajat vedenpalvojia ovatkin. He eivät palvo Kristusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on juuri noin! Siksi ukastajat vedenpalvojia ovatkin. He eivät palvo Kristusta.

        Kyllä, sekä kääkkä että inttäjäkeksyttäjä ovat molemmat epäjumalanpalvelijoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, sekä kääkkä että inttäjäkeksyttäjä ovat molemmat epäjumalanpalvelijoita.

        Niin ja kun vielä ylpeilevät sillä niin kertoo melkoisesta paniikista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja kun vielä ylpeilevät sillä niin kertoo melkoisesta paniikista.

        On ja paniikki oli jo niin kova että meni myöntämään olevansa uudestiakstaja:
        "Nyt eräs vauvakastefanaatikko yrittää esiintyä jo uudestikastajana"

        Tyypillsitä tuolle vauvafanaatikolle, muustahan hän ei juuri höpisekään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ja paniikki oli jo niin kova että meni myöntämään olevansa uudestiakstaja:
        "Nyt eräs vauvakastefanaatikko yrittää esiintyä jo uudestikastajana"

        Tyypillsitä tuolle vauvafanaatikolle, muustahan hän ei juuri höpisekään.

        Muistakaa että kaste pelastaa uskovan, eikä kaste ketään pelasta. Näin opettaa uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistakaa että kaste pelastaa uskovan, eikä kaste ketään pelasta. Näin opettaa uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa!!!

        Onpa lookista. Ymmärrän tuon vettä palvovan inisijän paniikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa lookista. Ymmärrän tuon vettä palvovan inisijän paniikin.

        Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on paniikin vallassa kun palstalla pidetään yllä Jumalan Sanaa, joka on ristiriidassa hänen oppiensa kanssa.


    • Anonyymi

      Muistakaa hyppiä ja katsoa silmiin kuten kesäjuhlaohjelmassa kehoitettiin !

      Se kai liittyy jotenkin salaisesti vauvatuskoo-opin kiemuroihin.

      • Anonyymi

        Muistakaa heliua ja heilutella käsiennä siellä koffassa. Kai se auttaa sinne uudestiaskteelle menoa vuvateiusko -opin tehoa, heh!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistakaa heliua ja heilutella käsiennä siellä koffassa. Kai se auttaa sinne uudestiaskteelle menoa vuvateiusko -opin tehoa, heh!

        Ties vaikka se johtaa uudestikasteelle, heheh!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ties vaikka se johtaa uudestikasteelle, heheh!

        "Huomenna mennään uudestikasteelle, uudestikaasteelle, uudestikasteelle"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Huomenna mennään uudestikasteelle, uudestikaasteelle, uudestikasteelle"

        koko päiväksi - ja sedät jää ilman vauvojansa, heh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        koko päiväksi - ja sedät jää ilman vauvojansa, heh

        Ja samalla ilman rahojansa, valitettavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja samalla ilman rahojansa, valitettavaa.

        Saavat tyytyä siunaaman väkisin, hehe!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saavat tyytyä siunaaman väkisin, hehe!

        Vaikka apostolit ei siunanneet vauvoja väkisin. Miksihän ukastajat ei noudata tuota mallia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka apostolit ei siunanneet vauvoja väkisin. Miksihän ukastajat ei noudata tuota mallia?

        Onko Raamatussa jotakin mitä ne noudattaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Raamatussa jotakin mitä ne noudattaa?

        Parhamin leikit!! muta ai niin ei niitä ole Raamatussa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhamin leikit!! muta ai niin ei niitä ole Raamatussa!

        Ei ole, eikä ole uudestikastettakaan.


    • Anonyymi

      Milloin opettelet kirjoittamaan oikein vai oletko jo aamutuimaan noin humalassa?

      • Anonyymi

        Älkää vaan sanoko että se on käyny taas Virossa, heh!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älkää vaan sanoko että se on käyny taas Virossa, heh!

        Ja pomppnu ja hyppiny siellä ja katsellu virolaisia silmiin, hihi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja pomppnu ja hyppiny siellä ja katsellu virolaisia silmiin, hihi!

        hihii, niin kääkkämäistä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hihii, niin kääkkämäistä!

        Vironreissut ja kaljakärryt, niistähän se aina höpisee.


    • Anonyymi

      Kädet heilumaan ja parhamia ylistämään, niinhän ukastajat, hiihihi!

      • Anonyymi

        Eikä vain parhamia vaan myös hänen sairaita leikkejään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä vain parhamia vaan myös hänen sairaita leikkejään.

        Parhamin sodomia-leikkejä ne ylistää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhamin sodomia-leikkejä ne ylistää

        Tuohon ei voi sanoa muuta kuin että sairasta. Tuo parhamin ylistäminen siis.


    • Anonyymi

      Ei kai nämä vaan ole Sleyn oppilapsia, ei kai siellä olla noin alhaalla sentään.

      • Anonyymi

        Ei kun uudestikastajat on mestari-parhamin oppilapsia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kun uudestikastajat on mestari-parhamin oppilapsia.

        Muista kääkkä heilutella käsiä niin ihmisiä oikein virtaa uudestikasteelle, heheh!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muista kääkkä heilutella käsiä niin ihmisiä oikein virtaa uudestikasteelle, heheh!

        Siinä taas vauvakasteen hedelmää!!! Ällöttävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä taas vauvakasteen hedelmää!!! Ällöttävää.

        Siinä taas uudestikasteen hedelmää! SAIRASTA!!!!!!!!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä taas uudestikasteen hedelmää! SAIRASTA!!!!!!!!!!!!!

        Totta. Ällöttävä on tuon vedenpalvojan käytös oppi. Kai se vedenpalvontakin on sitä uudestikasteen hedelmää, hah!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Ällöttävä on tuon vedenpalvojan käytös oppi. Kai se vedenpalvontakin on sitä uudestikasteen hedelmää, hah!

        Ja eihän ne edes usko Kristuksen jumaluuteen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja eihän ne edes usko Kristuksen jumaluuteen

        Se jos mikä on ällöttävää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se jos mikä on ällöttävää

        Joo kyllä Jeesuksen jumaluuden kieltäminen vie pohjan kaikelta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo kyllä Jeesuksen jumaluuden kieltäminen vie pohjan kaikelta.

        Niinkö vauvakasteessa tapahtuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö vauvakasteessa tapahtuu?

        Ei kun uudestikasteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kun uudestikasteessa.

        Uudestikasteessa kielletään Kristus ja Jumalan Sana, se on tälläkin palstalla nähty


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestikasteessa kielletään Kristus ja Jumalan Sana, se on tälläkin palstalla nähty

        Jos niillä ei ole syntiä niin ei ne tarvi Kristusta mihinkään... niillähän on parhami.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos niillä ei ole syntiä niin ei ne tarvi Kristusta mihinkään... niillähän on parhami.

        Tarkoitat kai suuri ja mahtava parhami!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitat kai suuri ja mahtava parhami!!

        Kuka on tuo parhami, josta nuo vedenpalvojat ovat tehneet itselleen epäjumalan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on tuo parhami, josta nuo vedenpalvojat ovat tehneet itselleen epäjumalan?

        Niin, sinä vedenpalvoja olet tehnyt siitä epäjumalan, tiedät siis kyllä kuka hän on.

        Aika rohkea tunnustus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, sinä vedenpalvoja olet tehnyt siitä epäjumalan, tiedät siis kyllä kuka hän on.

        Aika rohkea tunnustus!

        Erittäin rohkea tunustus! Muita ukastajia pännii


    • Anonyymi

      Tässä ketjussa eilen 72 viestiä ja tänää tämä on 57. viesti tähän ketjuun.

      • Anonyymi

        Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on taas ruennut päivystämään täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on taas ruennut päivystämään täällä.

        Saas nähdä mihin aikaan aamusta se tänne tulee taas höpöttämään vauvoista ja vedenpalvonnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saas nähdä mihin aikaan aamusta se tänne tulee taas höpöttämään vauvoista ja vedenpalvonnasta.

        Taasko nuo vedenpalvojat ovat joutuneet päivystämään palstalla iltamyöhään.
        On se taikaveden ihailu rankkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taasko nuo vedenpalvojat ovat joutuneet päivystämään palstalla iltamyöhään.
        On se taikaveden ihailu rankkaa.

        Taasko tuo vedenpalvoja tulee aamuvarhain tänne päivystämään. Onneksi hän myönsi että on tehnyt parhamista jumalan. Siksi inttäjä-eksyttäjä on epäjumalanpalvoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taasko tuo vedenpalvoja tulee aamuvarhain tänne päivystämään. Onneksi hän myönsi että on tehnyt parhamista jumalan. Siksi inttäjä-eksyttäjä on epäjumalanpalvoja.

        "On se taikaveden ihailu rankkaa. "

        Varmasti, tuolla pellellähän siitä kokemusta on, heh!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "On se taikaveden ihailu rankkaa. "

        Varmasti, tuolla pellellähän siitä kokemusta on, heh!

        Näinpä. Taitaa myös ketuttaa Jumalan Sanan ja oman opin välinen ristiriita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinpä. Taitaa myös ketuttaa Jumalan Sanan ja oman opin välinen ristiriita.

        Noin puhuvat syvällä rintaäänellä taikavedenpalvojat!
        Onkohan heillä aikaa enää Parhaminen palvontaan?


      • Anonyymi

        Veikkaan että inttäjä-eksyttäjällä on tuossa vielä parannettavaa, sillä hän on täällä koko ajan, eikä parhami saa hänen täyttä huomiotaan, heh!


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      17
      1225
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe