katkennut pultti

Anonyymi

Crossin pakoputken pultti katkesi ja jäi melkein kokonaan koneen sisään niin että pakoputken saa vain yhdellä pultilla kiinni.
Miten saisin tuon pultin pois koneesta ilman että hajoittaisin konetta.
Kiitos

14

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      koneena on yx 160

      • Porakoneella V-A-R-O-V-A-S-T-I poraat pultin pois koneesta. Mutta muista tosiaan että jos poraat koneen rikki niin kalliiksi tulee.


      • Anonyymi
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Porakoneella V-A-R-O-V-A-S-T-I poraat pultin pois koneesta. Mutta muista tosiaan että jos poraat koneen rikki niin kalliiksi tulee.

        Kelleus on suhteellista. Kansi maksaa 150 euroa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kelleus on suhteellista. Kansi maksaa 150 euroa.

        Niin no jos suhteutat pyörän arvoon niin aika tuntuva paukku ja työt päälle oli se sitten vaivaa itselle tai tuntiveloitusta muille.


      • Anonyymi
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Niin no jos suhteutat pyörän arvoon niin aika tuntuva paukku ja työt päälle oli se sitten vaivaa itselle tai tuntiveloitusta muille.

        Ahaa.

        Jos siis poraa sen kannen piloille, tuota ei kannata korjata koska se on suhteessa pyörän hintaan niin kallista. Järkevämpää on ostaa samanlainen pyörä käytettynä, hinta 1000 euroa.

        Onhan se säästöä tuokin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa.

        Jos siis poraa sen kannen piloille, tuota ei kannata korjata koska se on suhteessa pyörän hintaan niin kallista. Järkevämpää on ostaa samanlainen pyörä käytettynä, hinta 1000 euroa.

        Onhan se säästöä tuokin.

        Kukaan tässä ketjussa ei sanonut ettei kannattaisi korjata.


      • Anonyymi
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Kukaan tässä ketjussa ei sanonut ettei kannattaisi korjata.

        Olet oikeassa.

        Mutta silti... miksi tuon korjauksen hinta pitää suhteuttaa siihen pyörän arvoon? Onko sillä joku suurempi merkitys, se maksaa se kansi sen 150 euroa, on pyörän hinta mikä tahansa.

        En minäkään kaupassa laske muovikassin hintaa kilohintana, se maksaa nimittäin 40 euroa kilolta. Suhteutettuna siihen mitä saa, erittäin kallista.

        Jotkut väittävät että alle 500 euron autoa ei kannata korjata. Ei vaikka satasen remontilla sillä saattaisi ajaa vuosia. Selitys, suhteutettuna auton arvoon, remontti on kallis.

        No, tämä meni asianvierestä, tiedän mitä tarkoitan, ulosantini ei tässä väsymystilassa ole kirkkainta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa.

        Mutta silti... miksi tuon korjauksen hinta pitää suhteuttaa siihen pyörän arvoon? Onko sillä joku suurempi merkitys, se maksaa se kansi sen 150 euroa, on pyörän hinta mikä tahansa.

        En minäkään kaupassa laske muovikassin hintaa kilohintana, se maksaa nimittäin 40 euroa kilolta. Suhteutettuna siihen mitä saa, erittäin kallista.

        Jotkut väittävät että alle 500 euron autoa ei kannata korjata. Ei vaikka satasen remontilla sillä saattaisi ajaa vuosia. Selitys, suhteutettuna auton arvoon, remontti on kallis.

        No, tämä meni asianvierestä, tiedän mitä tarkoitan, ulosantini ei tässä väsymystilassa ole kirkkainta.

        Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta ymmärtänet myös itse mitä minä tarkoitan.


      • Anonyymi
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta ymmärtänet myös itse mitä minä tarkoitan.

        Juu, olin nukkunut tuossa vaiheessa noin 8 tuntia kolmeen vuorokauteen, vähän se aivotoimintaa sekoittaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu, olin nukkunut tuossa vaiheessa noin 8 tuntia kolmeen vuorokauteen, vähän se aivotoimintaa sekoittaa.

        OK, no silloin pitää takoa kun rauta on kuumaa.


    • Anonyymi

      Jos pultissa on tynkää näkyvissä, siihen voi koittaa hitsata mutteria kiinni ja kääntää sitten pultin ulos.

      Jos tynkää ei ole yhtään näkyvissä, menee poraushommiksi.

    • Anonyymi

      Poraa numeroa pienemmällä terällä kuin pultti on pultintynkään reikää ja käännät vastakierre-tapilla katkennut pultti pois.

      • Anonyymi

        Kiitos tästä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos tästä!

        Neuvonantaja ei muistanut kertoa että jos sitten katkaiset vastakierretapin niin menee uuden kannen hommaamikseki.

        Tapit on niin kovaa tavaraa että jos siitä jää tynkä sinne pulttiin niin sitä et saa poraamalla sieltä pois.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      164
      1551
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe