mnaatille vilpitön kysymys

Anonyymi

15/9 2018 Jostain syystä ilmoitukseni on poistettu.
Tämä oli otsikkosi ja aloitit pyytämällä anteeksi Jehovan todistajien mukaisella kaabvalla.
22 vuotta kerroit olleesi muissa karsinoissa etsimässä parempaa.
Lähdit takaisin kovin vilpittömästi ja päättäväisesti.

Minulla on aina ollut hirveä hengellisyyden tarve. Mutta 2014 aloittaessani IT-opiskelun aloin saada uusia näkemyksiä todistajien opeista ja elämäntavoista, joita en hyväksynyt.
Aina ennen kaikki hankaukset ja ihmettelyt otin omaan typeryyteni ja pahuuteni piikkiin.
Nyt kuitenkin huomasin olleeni oikeassa - olevani "ajatteleva ihminen", kuten lääkäri minua kutsui. Mutta sisaret eivät saa ajatella, vaan palvoa niitä miehiä seurakunnassa.
Joka tapauksessa yritin itsekin palata kaikkien sääntöjen mukaan, mutta sitä ei sallittu!
He eivät kerta kaikkiaaan salli minun palata ja olla heidän seurassaan.
Siinä ei riitä mökötykset, vaan se on hyökkäävää halveksuntaa - useimmilta.
Kourallinen vilpittömästi iloisia läsnäolostani.

Mutta en kyennyt olemaan läsnä kuin yhden kokouksen. Koko systeemi ja seurue alkoi ällöttää.
He ovat kuin tyhmiä lampaita, joiden pään yli on vedetty musta pussi varmuuden vuoksi.
Luulen heidän nähneen sen inhoni ja pyrkimykseni peittää hörönaurut.
Joten taas syy on minussa! Itseinhoa nyt siitäkin, että yritin niin monta kertaa tosissani.
Ihmettelen, mitä siitä hyödyin?

32

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä kävin useamman kerran katsomassa, miten nykyään toimitaan ja varsinkin minun kaltaisen henkilön kanssa.

      On tunnustettava että salilla oli useita vilpittömiä miehiä ja naisia. Jopa kohteliaita. Vanhimmissakin.

      Jos tilanne olisi niin, että pelkät ihmiset vaikuttaisivat järjestöön kuulumisen niin heidän joukkoonsa kuuluminen olisi helppoa, pienen mökötyssession jälkeen, mutta muuten. . .no jaa.

      On paha toimia omaatuntoansa vastaan. Niin pielessä on monet opin kohdat edelleen, vaikka joissakin kohden on menty eteenpäin. Joissakin taaksepäin.

      Mutta pahin asia on edelleen tämä : me ja noi muut.

      Asiaa ei saa varmistettua muuten kun ottaa härkää sarvista ja selvittää asiat.

      Ei minulla ole tarvetta mollata Jehovan todistajia ihmisinä. En vain pidä tästä "järjestö" asetelmasta.
      En koe järjestöä minun elämääni tarpeelliseksi.

      Vain raamattu ja Jeesus ohjailee minua.

      • Anonyymi

        ja suosittelet vartiotornia jokaiselle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja suosittelet vartiotornia jokaiselle

        En jokaiselle. Vain sellaiselle joka tuntee siitä jotain saavansa.
        Kuten tuohon jo laitoin: vain raamattu riittää minulle.
        Siinä on ihan tarpeeksi tutkittavaa yhden ihmisen elämän ajaksi. Vaikka tutkisi sitä joka päivä.(niinkuin minä ja vaimoni).
        mnaat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En jokaiselle. Vain sellaiselle joka tuntee siitä jotain saavansa.
        Kuten tuohon jo laitoin: vain raamattu riittää minulle.
        Siinä on ihan tarpeeksi tutkittavaa yhden ihmisen elämän ajaksi. Vaikka tutkisi sitä joka päivä.(niinkuin minä ja vaimoni).
        mnaat

        Luethan nyt nähtävästi arameaa ja puhut kuin sinun sanasi olisi viimeinen totuus ja painavin.
        Mistähän lähteistä aramean tutkimisesi on? Minulle se on yhtä kyseenalaista kuin jw.org kielen selitykset. Onneksi minun autuaaksi tuleminen ei ole riippuvainen sinun keilen opsikelustasi ;-D Saahan sitä opiskella mitä kieltä lystää ja hyväksi näkee.


    • Anonyymi

      Kiitos vastauksestasi, mnaat. Minä alan nyt lukemaan jw.org viikko-ohjelmaa.
      Kiinnostavia asioita, joita arvostan, Minulle ei pelkkä Raamatun lukeminen riitä.
      Olen ottanut myös konventti ohjelman lukeakseni ja miettiäkseni.

      Mitä seurusteluun tulee, niin Jehovan todistajat ovat ainoita, joiden seuraan uskaltaudun.
      Tiedän heidän periaatteensa. En ole koskaan ollut mikään juhlija, vaan lukija.
      Mutta heidän seurassaan on sitten vedettävä sitä viimeistä oppia ja käytävä kokouksissa.
      On myös kuppikuntia, joissa yksi vetää kenen kanssa puhutaan tai joutuvat ulos.
      No, se siitä. Minulla on yhteys pariin näin kotona ollessani ja eläessäni omaa elämääni.

      • Anonyymi

        Onnea ja menestystä valitsemallesi tielle.
        mnaat


      • Anonyymi

        Anonyymi 30.5.2019 18:57

        "lukemaan jw.org viikko-ohjelmaa."
        -Sen kirjoittajat ovat kansakoulupohjalta, jotka eivät ilkeä laittaa nimeään kirjoitustensa alle.
        He ovat kirjoittaneet raamatunkäännökseksi sanomansa kirjan, jonka oppineet tuomitsevat väärennöksenä.

        Mainittakoon perustelutekniikoista, että yksi vartiotornioppi saattaa perusteluna esittää suureksi oppineeksi sanotun henkilön mielipiteen.
        Toisen vartiotorniopin kohdalla esitetään vääränä kristillinen käsitys, ja sama oppinut esitellään nyt luopiokristikunnan edustajana, ja siten käsitys hylättävänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi 30.5.2019 18:57

        "lukemaan jw.org viikko-ohjelmaa."
        -Sen kirjoittajat ovat kansakoulupohjalta, jotka eivät ilkeä laittaa nimeään kirjoitustensa alle.
        He ovat kirjoittaneet raamatunkäännökseksi sanomansa kirjan, jonka oppineet tuomitsevat väärennöksenä.

        Mainittakoon perustelutekniikoista, että yksi vartiotornioppi saattaa perusteluna esittää suureksi oppineeksi sanotun henkilön mielipiteen.
        Toisen vartiotorniopin kohdalla esitetään vääränä kristillinen käsitys, ja sama oppinut esitellään nyt luopiokristikunnan edustajana, ja siten käsitys hylättävänä.

        Niin, tosin luin ylioppilaaksi, mutta se nyt ei ole kansakoulua enempää. Kävin aikuisena ammattikoulun.
        Siis jw.org taso on sopivaa minulle - ei mene yli ymmärryksen.

        Kävin juuri lukemassa veljesseuran sivuja. kyllä naurattaa :-D
        Täällä puhutaan todistajien "rakkauspommituksesta", mutta
        veljesseuralla on vain yksi ainokainen fraasi:
        "Tervetuloa porukkaan!" Höystettynä jonkin virninaaman kanssa.
        Suuri voitto sille surkealle porukalle, jolla ei ole antaa mitään tilalle. Ei mitään hengellistä, henkistä, ei mitään rakentava.
        Riemuitaan vain, kun joku muukin on pudonnut monttuun.
        Siellä sitten räpiköidään omassa epäonnistumisessa.
        Millä tavoin heidän elämänsä on nyt parempaa?
        Ei tarvitse osallistua siihen, mitä ei halua, mihin ei uskonut.
        Se on hyvä. Ei pidäkään osallistua mihinkään vastoin uskoaan.
        Mutta minulle ei se ole vaihtoehto. Ei todellakaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, tosin luin ylioppilaaksi, mutta se nyt ei ole kansakoulua enempää. Kävin aikuisena ammattikoulun.
        Siis jw.org taso on sopivaa minulle - ei mene yli ymmärryksen.

        Kävin juuri lukemassa veljesseuran sivuja. kyllä naurattaa :-D
        Täällä puhutaan todistajien "rakkauspommituksesta", mutta
        veljesseuralla on vain yksi ainokainen fraasi:
        "Tervetuloa porukkaan!" Höystettynä jonkin virninaaman kanssa.
        Suuri voitto sille surkealle porukalle, jolla ei ole antaa mitään tilalle. Ei mitään hengellistä, henkistä, ei mitään rakentava.
        Riemuitaan vain, kun joku muukin on pudonnut monttuun.
        Siellä sitten räpiköidään omassa epäonnistumisessa.
        Millä tavoin heidän elämänsä on nyt parempaa?
        Ei tarvitse osallistua siihen, mitä ei halua, mihin ei uskonut.
        Se on hyvä. Ei pidäkään osallistua mihinkään vastoin uskoaan.
        Mutta minulle ei se ole vaihtoehto. Ei todellakaan!

        Tutki m.m. asiaa onko hallintoeli henkeytetty vai ei?
        Saat järjestön kirjoista kaksi eri vastausta.
        Kumpaan vastaukseen uskot?
        Et voi uskoa kumpaankin vastaukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutki m.m. asiaa onko hallintoeli henkeytetty vai ei?
        Saat järjestön kirjoista kaksi eri vastausta.
        Kumpaan vastaukseen uskot?
        Et voi uskoa kumpaankin vastaukseen.

        Saan paljon kiinnostavaa ja rakentavaa lukemalla, vaikka ne eivät olisikaan Jehovan henkeyttäminä tai Jeesuksen ohjauksessa.
        Niiden tekijät ilmaisevat kuitenkin jumalisia ominaisuuksia ja hyvää tahtoa.
        Kotini on täynnä eri kirjailijoiden, säveltäjien, taiteilijoiden töitä,
        jotka kohottavat mieleni ja antavat hyvää enrgiaa jatkaa.
        jw.org kirjallisuus kuuluu näiden joukkoon.
        Harmittaako se sinua? :-D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saan paljon kiinnostavaa ja rakentavaa lukemalla, vaikka ne eivät olisikaan Jehovan henkeyttäminä tai Jeesuksen ohjauksessa.
        Niiden tekijät ilmaisevat kuitenkin jumalisia ominaisuuksia ja hyvää tahtoa.
        Kotini on täynnä eri kirjailijoiden, säveltäjien, taiteilijoiden töitä,
        jotka kohottavat mieleni ja antavat hyvää enrgiaa jatkaa.
        jw.org kirjallisuus kuuluu näiden joukkoon.
        Harmittaako se sinua? :-D

        Miksi harmittaisi, kyllä pidän myös taiteesta ja musiikista, eikä se estä pitämästä Raamatun opetusta ensisijalla.
        Olen jopa opiskellut musiikkia ja ystävissäni on paljon, jotka omaavat taiteen eri aloja.
        Lahjat tulevat Luojaltamme ja olemme kiitollisia niistä. Se on rakkauden osoitus häneltä. Häneltä tuleva viisaus on ylivertaista. Ilman hänen tahtoaan, meillä ei olisi mitään. Hän on antanut myös älyn ja ymmärryksen käsittää asioita ja ennenkaikkea hänen tahtoaan. Täydelliset ovat hänen tekonsa, kuten hän sanassaan kerrotaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi harmittaisi, kyllä pidän myös taiteesta ja musiikista, eikä se estä pitämästä Raamatun opetusta ensisijalla.
        Olen jopa opiskellut musiikkia ja ystävissäni on paljon, jotka omaavat taiteen eri aloja.
        Lahjat tulevat Luojaltamme ja olemme kiitollisia niistä. Se on rakkauden osoitus häneltä. Häneltä tuleva viisaus on ylivertaista. Ilman hänen tahtoaan, meillä ei olisi mitään. Hän on antanut myös älyn ja ymmärryksen käsittää asioita ja ennenkaikkea hänen tahtoaan. Täydelliset ovat hänen tekonsa, kuten hän sanassaan kerrotaan.

        Ja sitten kun tulee ikää enemmän, on mahdollista että ymmärrystä tulee enemmän. Ei enää maistu pelkkä "maitoruoka" vaan on ruvettava ammentamaan vahvempaa ruokaa, kun sitä on tarjolla.
        Minäkin lapsena ja nuorena tyydyin pelkkää maitoruokaan, mutta nyt en enää.
        mnaat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten kun tulee ikää enemmän, on mahdollista että ymmärrystä tulee enemmän. Ei enää maistu pelkkä "maitoruoka" vaan on ruvettava ammentamaan vahvempaa ruokaa, kun sitä on tarjolla.
        Minäkin lapsena ja nuorena tyydyin pelkkää maitoruokaan, mutta nyt en enää.
        mnaat

        Mitä musiikkiin tulee,taidanpa lähteä töräytteleen vähän soitintani. :-)
        mnaat


    • Anonyymi

      Anonyymi 1.6.2019 1:39

      " Niin, tosin luin ylioppilaaksi, mutta se nyt ei ole kansakoulua enempää"
      -Tuolla edellä on kirjoittaja varmastikin tarkoittanut sitä tosiasiaa, että jos on kansakoulupohja, voi lukea Raamattua, jos kiinnostaa.
      Mutta kansakoulupohjalta ei pidä mennä tekemään vieraiden kielten käännöstyötä, kirjoittaa historiallisia ajoituksia tunnettujen tutkimusten vastaisiksi, perustella "tieteellisesti" maailmanlopun ajankohtaa.
      Elikkä kirjoittaa vartiotorniin laittamatta nimeään alle.

      Jos kansakoulupohjalta vaatii lasten jäätelörahat, niin tilinpäätös olisi ensin hyvä olla julkinen, jotta näkisi kenen kukkaroon rahat päätyvät.

      "Siis jw.org taso on sopivaa minulle "
      -Ulkopuolinen kiinnittää huomiota siihen, että tuo org kieltää menemästä Raamattua käsiteleviin tutkijoiden kirjoituksiin - juuri niihin aitoihin tutkimustöihin.

      " puhutaan todistajien "rakkauspommituksesta", "
      -Se on värväysmenetelmä. Oven avaajan asunto kehutaan, avaaja imarrellaan, puhutaan muuten mukavia, ja jos tuon antaa kutitella itseään, saa kohta kutsun todistajakotiin kahvillekin. Täällä sitten toisen kahvia hörppiessä oletetaan jo kohteliaisuudesta pidättyvän kiusallisten kysymysten esittämisestä, kun ruvetaan lukemaan vartiotornia.

      • Anonyymi

        Taas sama laulu, ilman mitään järkevää asiaa.
        Huomaa myös, ettei ole mitään tietoa tosiasioista, eikä siitä työstä, jota tehdään ympäri maailman.
        Tällaisia mielipiteitä esitetään kiertokoulun pohjalta kahvia hörppimällä oman mielikuvituksen lentäessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas sama laulu, ilman mitään järkevää asiaa.
        Huomaa myös, ettei ole mitään tietoa tosiasioista, eikä siitä työstä, jota tehdään ympäri maailman.
        Tällaisia mielipiteitä esitetään kiertokoulun pohjalta kahvia hörppimällä oman mielikuvituksen lentäessä.

        Ja mitäs järkevää sinulla oli TAAS tarjolla?


      • Anonyymi

        "Taas sama laulu" ei ole laulu - mikä olisi sävellys ?

        " ilman mitään järkevää asiaa."
        -mutta eihän lahko tarjoa asiaa, järjestä puhumattakaan.

        " ettei ole mitään tietoa tosiasioista"
        -esim. taivaaseen kirjoittautuneiden lukumäärä ?

        "eikä siitä työstä, jota tehdään ympäri maailman"
        -Onko jotain salaista kärryvartiotornien kaupustelun lisäksi ?

        "Tällaisia mielipiteitä esitetään"
        -Niin, onhan salaista, tilipäätökset, pedofiiliasiat ja nekin, joita Jehova ei vielä ole saattanut valoon, kuten pomojen salaisen käsikirjan, "laumakirjan", "kiinnitä huomiota itseesi ja koko laumaan"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas sama laulu, ilman mitään järkevää asiaa.
        Huomaa myös, ettei ole mitään tietoa tosiasioista, eikä siitä työstä, jota tehdään ympäri maailman.
        Tällaisia mielipiteitä esitetään kiertokoulun pohjalta kahvia hörppimällä oman mielikuvituksen lentäessä.

        Pedofiilihommia onkin vähän vaikea tehdä kiertokoulu- tai kansakoulupohjalta kiinnijäämättä, sanoisimpa sitä peräti mahdottomaksi, koska yliopistokoulutuksenkin saaneet jehovien pääpäsmäritkin ovat toisinaan jääneet kiinni ja joutuneet jopa maksamaan miljardeja korvauksina. Mutta nou hätä, kenttäosastot mobilisoidaan keräämään rahaa entistä suurimmilla lahjalaatikoilla ympäri maailmaa ja keräyksien valvontaan riittää alempikin koulutus esim. Beetelin vanhempi vahtimestari kinkeripohjaisella koulutuksella voi osallistua lahjalaatikkoa tyhjennettäessä tapahtuman valvojaksi. Toisaalta taas nämä kenttäkärryosastojen taajamissa seisovat pönöttäjät tyhjine tuijotuksineen tuntuvat olevan vailla minkäänlaista koulutusta, aivan kuin zombeja. Mahdollisesti heilläkin on jokin tarkoitus lahkon organisaatiossa??


    • Anonyymi

      Kokeilkaapa itse eroa, miltä tuntuu, kun on lukenut täällä muutamien saman vanhan lorun toistoa tai vaihtoehtoisesti kuuntelee jw.org ohjelmia. Minulle tulee niin rauhaisa hyvä olo ja saan mieleeni kiinnostavaa pohdittavaa, kun kuuntelen ja luen esim. Vartiotornin artikkeleja tai kuten viime viikon Galattalaiskirjettä ja koulun ohjelmaa. Työkirjat ovat todella antoisia ja monipuolisia.

      Nyt alan lukea, kuunnella huomisen Vartiotornitutkistelua.
      "Osoita myötätuntoa palveluksessa".
      Viime viikolla:
      "Osoita myötätuntoa toisille". Mitä pahaa näissä on?
      Tai tuleva artikkeli: "Kuuntele Jehovan ääntä".
      Sen kuulee omassa mielessään ja sydämessään, mutta saan impulsseja lukiessani tällaisia virikkeitä.
      Entä tuleva: "Hyvyys - kuinka kehittää sitä ominaisuutta?"
      Joka tapauksessa olen toistuvasti valinnut J-todistajien ohjelmaa
      koko elämäni aikana ja saanut moraalista ohjausta jota kaipaan.

      Voi valita useammasta eri kielestä ja kuunnella niitä ihania lauluja.
      Olen saanut niitä CD:nä joita voi kuunnella taustamusiikkina.

      Olen ottanut myös kesän konventtiohjelman pohdittavakseni.
      Todella hyviä teemoja. Siitä vain soveltamaan omaan elämäänsä.
      A4 vihko esiin ja kirjoittelemaan kokemuksiaan.
      Esim. Jeesuksen "Vuorisaarnasta" voi ottaa jakeen kuukauden jokaiselle päivälle ja kirjoittaa omaa elämänkokemustaan.
      Se muuttuu iän ja olosuhteiden mukaisesti.

      Mikä estää meitä aikuisia taiteilemasta vesivärein tai öljyvärein tulevasta JHVH:n lupauksesta taulun seinällemme?
      Mistä Raamatun kertomuksesta vain haluaa.
      Ei se ole pelkästään lapsille tarkoitettua meditaatiota :-)

      Olen kuunnellut TV:stä ja radiosta kirkon edustajien saarnoja.
      Tai mitä lohdutuksen sanoja papeilla on katastrofien aikoina.
      Valitan, mutta minulle ne eivät anna mitään lohtua, rakennusta.
      En ole koskaan estänyt toisia kuuntelemasta niitä.

      Olen kohdannut monia helluntailaisia myös kentällä.
      Heillä ei ole antaa minulle mitään hengellistä.
      Hämmästyttää, kun he kehoittavat minua olemaan enemmän kentällä, sillä en ole kuulemma yksin, vaan enkelit ovat kanssani!

      Toisaalta J-todistajien keskuudessa on ongelmia ja rikoksia,
      joita en hyväksy, mutta täällä puhutaan kuin se olisi ainoa järjestö, jossa on vaikeuksia ja muut ovat puhtoisia! Hyvänen aika!
      Missä on ihmisiä ryhmässä, siellä on rikollisuutta!
      Oli se uskonto, politiikka tai mikä tahansa seura.

      Kirkko on murhaajia siunaava järjestö, jota en hyväksy.
      Kääntävät takkinsa koko ajan suosiota saadakseen.
      UUT:ssä on esimerkkejä vääryyksistä muissa lahkoissa.

      Kaikki suuntaukset ovat lahkoutuneet katolisesta kirkosta.
      Iisakista ja Ismaelista on lahkoutunut tuhansia suuntauksia.
      Kristillisiä ja islamin eri uskonhaaroja, jotka taistelevat
      vihaten ja tappaen toisiaan; ajaen vihollisiaan toisiin maihin.

      Minä olen tullut autuaaksi Raamatun ja J-todistajien
      ohjelman avulla ja jatkan sitä.

    • Anonyymi

      Ihmettelen opettajana tätä toisten vähättelyä oppimisasteissa. Näin puolueettomana uskontojen suhteen, voin vain sanoa, että jehovantodistajalapset ovat joitakin poikkeuksia lukuunottamatta, hyviä oppilaita, hyvin käyttäytyviä ja ahkeria opiskeluissaan. Ja vanhemmat ovat kiinnostuneita lapsistaan. Näitä edellämainittuja ominaisuuksia toivoisi muiltakin.
      On aika naurettavaa kirjoitella toisista alentavaan sävyyn ja kutsua tyhmäksi. Näin tekee vain tyhmä ihminen.

    • Anonyymi

      Kuten itsekin olen sen todennut, Jehovan todistajissa on paljon hyväsydämisiä ihmisiä, jopa vanhimmissakin. Sitten on niitä jotka eivät osaa pitää sisällään vihaa mikä heissä on. Hyvä ku eivät käy kurkkuun kiinni.
      Mutta niin on monissa muissakin uskontokunnissa. Ja heidän lapsissaan.

      Mutta oppirakennelmissa on liian paljon asioita jota en voi hyväksyä. Ihan liian paljon. Jos niitä olisi vain muutama asia voisi olla toisin.
      Mutta kun koko uskoon tulon perusolemuskin on jo väärä, niin minkäs teet.

      • Anonyymi

        Ehkä ne kurkkuunkävijät esiintyvät tällä sivustolla kirjoittelun perusteella.
        Kiinnostaisi tietää, mitkä ovat mieleisesi oppirakennelmat. Ja mielestäni usko hankitaan, eikä siihen tulla. Ja se näkyy myöskin henkilössä hänen elämässään. Näitä Herra Herra hokijoita on maailma pullollaan, jotka kutsuvat itseään kristityiksi. Ja sen huomaa maailman tilanteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä ne kurkkuunkävijät esiintyvät tällä sivustolla kirjoittelun perusteella.
        Kiinnostaisi tietää, mitkä ovat mieleisesi oppirakennelmat. Ja mielestäni usko hankitaan, eikä siihen tulla. Ja se näkyy myöskin henkilössä hänen elämässään. Näitä Herra Herra hokijoita on maailma pullollaan, jotka kutsuvat itseään kristityiksi. Ja sen huomaa maailman tilanteesta.

        Kun ihmistä kohdellaan nöyryyttävästi, missä tahansa,
        niin siten niitä kurkkuun kiinni käyviä kasvatetaan.
        Moni on etsinyt lohtua Jumalasta viimeisenä keinona,
        kun on pettynyt ihmisiin ja heidän kohteluunsa.

        Uskon myös niitä elämänkokemuksia, joissa kerrotaan vankilassa olleista ja huumeiden käyttäjistä tulleen rauhaisempia
        löydettyään Raamatun toivon sanoman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ihmistä kohdellaan nöyryyttävästi, missä tahansa,
        niin siten niitä kurkkuun kiinni käyviä kasvatetaan.
        Moni on etsinyt lohtua Jumalasta viimeisenä keinona,
        kun on pettynyt ihmisiin ja heidän kohteluunsa.

        Uskon myös niitä elämänkokemuksia, joissa kerrotaan vankilassa olleista ja huumeiden käyttäjistä tulleen rauhaisempia
        löydettyään Raamatun toivon sanoman.

        Minusta kurkkuunkävijöiden tunnusmerkki on ulkokultaisuus ja ylpeys ja toisten tuomitseminen helvetin tuleen. Ja se, ettei halua ottaa oikaisua vastaan, vaan pitää pahoina niitä, jotka eivät hyväksy omaa kantaa. Ja tuo tunne sitten jyllää vuosikymmeniä ja tekee ihmisestä katkeran. Kostonhalu saa sen aikaan, että alkaa toivomaan, että toisille kävisi huonosti ja tarkkailemaan jotain moitteenaihetta, josta saisi syyn panetteluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä ne kurkkuunkävijät esiintyvät tällä sivustolla kirjoittelun perusteella.
        Kiinnostaisi tietää, mitkä ovat mieleisesi oppirakennelmat. Ja mielestäni usko hankitaan, eikä siihen tulla. Ja se näkyy myöskin henkilössä hänen elämässään. Näitä Herra Herra hokijoita on maailma pullollaan, jotka kutsuvat itseään kristityiksi. Ja sen huomaa maailman tilanteesta.

        Tuo viimeinen lauseesi pisti silmääni. Ikään kuin annoit ymmärtää että kristityt, ei nimikristityt, ovat syypää maailman tilanteeseen. Hokevatko nimikristityt, Herra, Herra?
        Sanovatko he, emmekö ME tehneet. . .(sitä ja tätä)

        Vähän niinkuin Mooses ja Aaron sanoivat, pitääkö MEIDÄN saada vettä tästä kalliosta?

        Itse olen kanssasi samaa mieltä siitä että hokemalla, Herra, Herra ei saada suosiota Herralta vaan tekemällä taivaan Isän tahtoa.

        Mikä on taivaan Isän tahtoa? M.m. Se että annetaan vettä Jeesuksen vähäisemmälle veljelle, käydään katsomassa sairaita tai käydään katsomassa heitä kun ovat vankilassa. Siis: LAUPEUDEN TYÖTÄ.
        Ketkä ovat Jeesuksen vähäisempiä veljiä?
        Koska olet viimeeksi tehnyt sitä työtä?

        Tuo on vähän samankaltainen väittämä kun jos minä väittäisin että puheet pedofilasta maailmalla on Jehovan todistajien syy.

        Mitä tulee kysymyksiin opeista, voit lähettää minulle siitä sähköpostia: [email protected]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo viimeinen lauseesi pisti silmääni. Ikään kuin annoit ymmärtää että kristityt, ei nimikristityt, ovat syypää maailman tilanteeseen. Hokevatko nimikristityt, Herra, Herra?
        Sanovatko he, emmekö ME tehneet. . .(sitä ja tätä)

        Vähän niinkuin Mooses ja Aaron sanoivat, pitääkö MEIDÄN saada vettä tästä kalliosta?

        Itse olen kanssasi samaa mieltä siitä että hokemalla, Herra, Herra ei saada suosiota Herralta vaan tekemällä taivaan Isän tahtoa.

        Mikä on taivaan Isän tahtoa? M.m. Se että annetaan vettä Jeesuksen vähäisemmälle veljelle, käydään katsomassa sairaita tai käydään katsomassa heitä kun ovat vankilassa. Siis: LAUPEUDEN TYÖTÄ.
        Ketkä ovat Jeesuksen vähäisempiä veljiä?
        Koska olet viimeeksi tehnyt sitä työtä?

        Tuo on vähän samankaltainen väittämä kun jos minä väittäisin että puheet pedofilasta maailmalla on Jehovan todistajien syy.

        Mitä tulee kysymyksiin opeista, voit lähettää minulle siitä sähköpostia: [email protected]

        Kun olen jättänyt kokoukset, voin hyvällä omallatunnolla laskea Jeesuksen vähäisemmiksi veljiksi myös seurakunnan ulkopuolella olevat, joiden puolesta Hän on kuollut. Siis, en laske veljiksi vain 144 000, kuten kokouksissa opetetaan.
        Jeesus kuoli jokaisen ihmisen, joka on Jumalan maallinen lapsi ja Jeesuksen veli.

        Minulle on toitotettu tuota Jaakobin neuvoa koko ikäni.
        Mutta ei ole aina ollut niin hauskaa hoitaa vammautuneita, kun
        muut saman ikäiset pitävät hauskaa. Olen ollut aika hapan.
        Mutta olen tehnyt velvollisuuteni kaivaten omaa elämää...
        Osallistun siis nykyisin monipuolisemmin laupeuden työhön.
        Eikä se ole samanlaista velvollisuutta ja pakkopullaa enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo viimeinen lauseesi pisti silmääni. Ikään kuin annoit ymmärtää että kristityt, ei nimikristityt, ovat syypää maailman tilanteeseen. Hokevatko nimikristityt, Herra, Herra?
        Sanovatko he, emmekö ME tehneet. . .(sitä ja tätä)

        Vähän niinkuin Mooses ja Aaron sanoivat, pitääkö MEIDÄN saada vettä tästä kalliosta?

        Itse olen kanssasi samaa mieltä siitä että hokemalla, Herra, Herra ei saada suosiota Herralta vaan tekemällä taivaan Isän tahtoa.

        Mikä on taivaan Isän tahtoa? M.m. Se että annetaan vettä Jeesuksen vähäisemmälle veljelle, käydään katsomassa sairaita tai käydään katsomassa heitä kun ovat vankilassa. Siis: LAUPEUDEN TYÖTÄ.
        Ketkä ovat Jeesuksen vähäisempiä veljiä?
        Koska olet viimeeksi tehnyt sitä työtä?

        Tuo on vähän samankaltainen väittämä kun jos minä väittäisin että puheet pedofilasta maailmalla on Jehovan todistajien syy.

        Mitä tulee kysymyksiin opeista, voit lähettää minulle siitä sähköpostia: [email protected]

        Laupeuden työtä voi tehdä myös, vaikka päätehtävä onkin hyvän uutisen kertominen. Ei sitä kukaan estä.
        Jeesus on kuollut kaikkien, ei vain taivaaseen menevien puolesta. Hänen lunastustyötään tarvitsevat myös kaikki ne, joilla on toiveena päästä maanpäälle paratiisiin. Ilman lunnaita kenelläkään ei olisi mahdollista ikuiseen elämään.
        Jeesuksen päätyö oli kertoa uutista Jumalan valtakunnasta. Hän sanoi niille, jotka moittivat häntä siitä, ettei hän antanut varoja köyhille, että köyhät teillä on aina keskuudessanne.
        Kyllä hän tunsi myötätuntoa juuri niitä kohtaan, joita uskonnolliset johtajat kohtelivat huonosti, mutta hän halusi antaa heille hengellistä virkistystä.
        Hänen päätyönsä ei ollut avustaa köyhiä vaan kertoa pysyvästä ratkaisusta, siis Jumalan valtakunnasta. Köyhiä ja sorrettuja tulee olemaan siihen saakka, kun Jumala poistaa kaikki ne syyt, jotka aiheuttavat sitä. Siksi tuosta toivosta täytyy kertoa ahkerasti. Emme pysty pelastamaan maailmaa pahoilta asioilta, niin paljon kuin haluaisimmekin. Siksi luottamuksen paneminen Jumalan tarkoituksiin on tärkeintä. Siitä kertominen on tärkein asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laupeuden työtä voi tehdä myös, vaikka päätehtävä onkin hyvän uutisen kertominen. Ei sitä kukaan estä.
        Jeesus on kuollut kaikkien, ei vain taivaaseen menevien puolesta. Hänen lunastustyötään tarvitsevat myös kaikki ne, joilla on toiveena päästä maanpäälle paratiisiin. Ilman lunnaita kenelläkään ei olisi mahdollista ikuiseen elämään.
        Jeesuksen päätyö oli kertoa uutista Jumalan valtakunnasta. Hän sanoi niille, jotka moittivat häntä siitä, ettei hän antanut varoja köyhille, että köyhät teillä on aina keskuudessanne.
        Kyllä hän tunsi myötätuntoa juuri niitä kohtaan, joita uskonnolliset johtajat kohtelivat huonosti, mutta hän halusi antaa heille hengellistä virkistystä.
        Hänen päätyönsä ei ollut avustaa köyhiä vaan kertoa pysyvästä ratkaisusta, siis Jumalan valtakunnasta. Köyhiä ja sorrettuja tulee olemaan siihen saakka, kun Jumala poistaa kaikki ne syyt, jotka aiheuttavat sitä. Siksi tuosta toivosta täytyy kertoa ahkerasti. Emme pysty pelastamaan maailmaa pahoilta asioilta, niin paljon kuin haluaisimmekin. Siksi luottamuksen paneminen Jumalan tarkoituksiin on tärkeintä. Siitä kertominen on tärkein asia.

        No, kun nyt myönsit, että laupeudentyötä voi tehdä evankeliumin julistamisen ohella niin mitä ajattelet tällaisesta kahdesta eri vaihtoehdosta?
        A. Pyydetään lahjoituksia tarkemmin määrittelemättömiin kohteisiin, yleisnimellä "valtakunnan työhön", mutta joista ainakin osa menee JT pedofilien uhrien maksamiseen hiljaisiksi, mutta jotka järjestössä kielletään tapahtuneen?
        Tai:
        B.Tarkemmin rajoutettuihin kohteisiin,esim Bulgarian köyhiin lapsiin, sellaisille joilla ei ole edes minkäänlaisia kenkiä, tai heidän peruskoulutuksiinsa ja paikallisen köyhien kyläyhteisöjen avuksi?

        Kumman laupeudentyön valitsisit?
        Pitäisikö jättää avustamatta kun valtio ei hoida hommaansa?

        Onhan raamatussa kerrottu, että Jumalan mielestä ihaninta on ihmisessä hänen lapeutensa. Myös silloinkin kun hän on uskossa.
        mnaat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, kun nyt myönsit, että laupeudentyötä voi tehdä evankeliumin julistamisen ohella niin mitä ajattelet tällaisesta kahdesta eri vaihtoehdosta?
        A. Pyydetään lahjoituksia tarkemmin määrittelemättömiin kohteisiin, yleisnimellä "valtakunnan työhön", mutta joista ainakin osa menee JT pedofilien uhrien maksamiseen hiljaisiksi, mutta jotka järjestössä kielletään tapahtuneen?
        Tai:
        B.Tarkemmin rajoutettuihin kohteisiin,esim Bulgarian köyhiin lapsiin, sellaisille joilla ei ole edes minkäänlaisia kenkiä, tai heidän peruskoulutuksiinsa ja paikallisen köyhien kyläyhteisöjen avuksi?

        Kumman laupeudentyön valitsisit?
        Pitäisikö jättää avustamatta kun valtio ei hoida hommaansa?

        Onhan raamatussa kerrottu, että Jumalan mielestä ihaninta on ihmisessä hänen lapeutensa. Myös silloinkin kun hän on uskossa.
        mnaat

        Minä ajattelen siten, että tapaukset A sekä B ovat käsiteltävä tasa.arvoisesti kaikinpuolin, maksamalla ensin valtakunnallisiin töihin kuuluvat pedofiilikorvaukset ensisijaisesti, ja mahdollisilla ylijäävillä rahoilla sitten ostetaan Bulgarialaisille lapsille vaikkapa kenkiä, ei tietenkään niitä kalleimpia vaan sopuhintaisi joita sitten riittää useammallekin köyhälle lapselle, tosin logistiikka- ja hallintokuluihin menee hieman, mutta uskoisin kuitenkin saavamme kengitettyä joitakin lapsia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ajattelen siten, että tapaukset A sekä B ovat käsiteltävä tasa.arvoisesti kaikinpuolin, maksamalla ensin valtakunnallisiin töihin kuuluvat pedofiilikorvaukset ensisijaisesti, ja mahdollisilla ylijäävillä rahoilla sitten ostetaan Bulgarialaisille lapsille vaikkapa kenkiä, ei tietenkään niitä kalleimpia vaan sopuhintaisi joita sitten riittää useammallekin köyhälle lapselle, tosin logistiikka- ja hallintokuluihin menee hieman, mutta uskoisin kuitenkin saavamme kengitettyä joitakin lapsia.

        Hyvä.
        Olen tyytyväinen vastaukseesi jos kerran olet Jehovan todistaja.
        Uskallatko mennä sanomaan tuon mielipiteesi salilla? Jos uskallat, nostan sinulle hattua.
        Olisikohan tämä yksi niistä positiivisista muutoksista jota järjestössä on tapahtunut viime aikoina? Ennen tuollainen mielipide ei tullut kuuloonkaan.


    • Anonyymi

      Kyllä kai mnaatin jutut ovat vain mainostemppu, huomion hakemista.

    • Anonyymi

      Anonyymi 1.6.2019 16:18

      "yliopistokoulutuksenkin saaneet jehovien pääpäsmäritkin"
      -Ei ole yliopistokoulutusta. Julkaisevat nimensä vartiotornissa värivalokuvien kanssa ja koulutus puuttuu.
      Yksi Franz kirjoittautui yliopistoon mutta jätti opinnot alkuunsa, on jo muuten eläkeiässä tai vanhempikin. Hänestä vartiotorni kirjoitti, että hänelle olisi myönnetty arvostettu stipendi, mutta se ei ollut totta (tuostakin on muuten Turusessa, selvitysasiakirjasta ihan valokopio).

      Todistajain vanhemmat vartiotorni neuvoo painostamaan lapsenssa jättämään opintien ajatukset. Teologinen tiedekunta merkitsisi potkuja.

      " kenttäosastot mobilisoidaan keräämään rahaa entistä suurimmilla lahjalaatikoilla ympäri maailmaa"
      -Tuo kai lahkossa korvaakin henkisen pääoman. Kenelle rahat päättynevät , kun tilinpäätökset ovat salaisia ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      38
      2595
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      177
      1629
    3. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1525
    4. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      133
      1418
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1229
    6. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      322
      985
    7. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      964
    8. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      900
    9. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      80
      893
    10. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      38
      845
    Aihe