Hauskoja nämä eri-ikäisten kuljettajien ajotapa-arvioinnit

Anonyymi

Nuori kaahaa, keski-ikäinen ajaa ylinopeutta ja seniori huristelee.

46

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kerrotko sitten sinä miten oikeasti miten eri ikäryhmiin kuuluvat ihmiset ajavat ja perusteet myös?

    • Anonyymi

      Ikäryhmästä riippumatta on kolme ryhmää.

      Ylinopeuskuskit, suurinta sallittua ajavat ja teiden tukot.

      Ylinopeuskuskeissa on myöhästelijöitä ja tavan vuoksi reippaasti ajavia.
      Suurinta sallittua ajavat ovat niitä jotka eivät halua rikkoa lakia tai maksaa sakkoja mutteivät myöskään viettää tarpeettomasti aikaa matkallaan eivätkä olla häiriönä tai tulppana muulle lainmukaiselle liikenteelle.
      Alle suurimman sallitun he ajavat vain niinä parina kolmena päivänä/ yönä vuodessa kun on oikeasti niin huono ajokeli että se sitä vaatii.

      Teiden tukot ovat poikkeuksetta rattijuoppoja tai rattijuopon tasolle taantuneita kuljettajia joilla on omasta mielestään oikeus ajaa missä kunnossa tahansa koska heille on ajokortti myönnetty.
      Kukaan selvinpäin ja selvän terveen ihmisen reaktio- ja huomiokyvyillä ei koe tarvetta tai halua ajaa alinopeutta.

      • Anonyymi

        Tunnen useampia henkilöitä, jotka ajavat korkeintaan suurinta sallittua mittarinopeutta, useimmiten sen alle. Tämä tapa sama on heillä millä tahansa tiellä. Alkoholilla ei ole mitään tekemistä tämän kanssa. Kyseessä on niin nuoria kuin vanhempiakin henkilöitä. Olen kysynyt miksi he näin ajavat, niin vastaus on, että ei ole kiirettä, tai että polttoainetta kuluu vähemmän.
        Sinä voisit lopettaa tuon rattijuoppojen tasolle taantuneet kuljettajat-hokemisen. Sinulla kun ei ole mitään oikeaa faktaa kuinka paljon rattijuoppon tasoisia kuljettajia ajaa, ja kuinka moni niistä ajaa alle suurimman sallitun nopeuden. Vielä suufempi harha on, että poikkeuksetta hitaasti ajaa rattijuoppo tai sellaisen tasolle vajonnut kuljettaja. Hokemasi perustuu vain sinun omaan, subjektiiviseen kuvitelmaan asiasta. Sen vuoksi sinun ei kannata sitä jokaisessa kirjoituksessasi mainita. On selvää, että ajokunnottomia kuljettajia teillämme liikkuu, muttei siinä määrin kuin sinä fobiassasi pelkäät.
        - Carolus Rex -


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnen useampia henkilöitä, jotka ajavat korkeintaan suurinta sallittua mittarinopeutta, useimmiten sen alle. Tämä tapa sama on heillä millä tahansa tiellä. Alkoholilla ei ole mitään tekemistä tämän kanssa. Kyseessä on niin nuoria kuin vanhempiakin henkilöitä. Olen kysynyt miksi he näin ajavat, niin vastaus on, että ei ole kiirettä, tai että polttoainetta kuluu vähemmän.
        Sinä voisit lopettaa tuon rattijuoppojen tasolle taantuneet kuljettajat-hokemisen. Sinulla kun ei ole mitään oikeaa faktaa kuinka paljon rattijuoppon tasoisia kuljettajia ajaa, ja kuinka moni niistä ajaa alle suurimman sallitun nopeuden. Vielä suufempi harha on, että poikkeuksetta hitaasti ajaa rattijuoppo tai sellaisen tasolle vajonnut kuljettaja. Hokemasi perustuu vain sinun omaan, subjektiiviseen kuvitelmaan asiasta. Sen vuoksi sinun ei kannata sitä jokaisessa kirjoituksessasi mainita. On selvää, että ajokunnottomia kuljettajia teillämme liikkuu, muttei siinä määrin kuin sinä fobiassasi pelkäät.
        - Carolus Rex -

        Kun näet auton joka ajaa selvästi alle suurimman sallitun, seuraa kuinka sujuvasti tämä kuski liittyy muun liikenteen sekaan liikenneympyröissä tai risteyksissä. Huomaat että ne on samat kuskit jotka ajaa hitaasti ja joilla ei ole kunnollista hahmottamiskykyä liikenteestä mihin väliin kohtuudella ehtii ja mihin ei.
        Jos itselläsi on hoksottimet vielä vireät, huomaat kyllä yhtäläisyyden.


      • Anonyymi

        Pahimmillaan tosiaan pysähtyvät jopa ennen tyhjään liikenneympyrään ajoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnen useampia henkilöitä, jotka ajavat korkeintaan suurinta sallittua mittarinopeutta, useimmiten sen alle. Tämä tapa sama on heillä millä tahansa tiellä. Alkoholilla ei ole mitään tekemistä tämän kanssa. Kyseessä on niin nuoria kuin vanhempiakin henkilöitä. Olen kysynyt miksi he näin ajavat, niin vastaus on, että ei ole kiirettä, tai että polttoainetta kuluu vähemmän.
        Sinä voisit lopettaa tuon rattijuoppojen tasolle taantuneet kuljettajat-hokemisen. Sinulla kun ei ole mitään oikeaa faktaa kuinka paljon rattijuoppon tasoisia kuljettajia ajaa, ja kuinka moni niistä ajaa alle suurimman sallitun nopeuden. Vielä suufempi harha on, että poikkeuksetta hitaasti ajaa rattijuoppo tai sellaisen tasolle vajonnut kuljettaja. Hokemasi perustuu vain sinun omaan, subjektiiviseen kuvitelmaan asiasta. Sen vuoksi sinun ei kannata sitä jokaisessa kirjoituksessasi mainita. On selvää, että ajokunnottomia kuljettajia teillämme liikkuu, muttei siinä määrin kuin sinä fobiassasi pelkäät.
        - Carolus Rex -

        Rattijuopot ei tosiaankaan aina aja muita huomattavasti hitammin, useasti kylläkin. Rattijuopon tasolle taantuneet useimmiten ikäkuskit sen sijaan ajavat lähes poikkeuksetta huomattavasti alle rajoituksen, näin ainakin itse ilmoittavat tekevänsä.
        Joten miksipä näistä tuurikuskeista ei voisi asian esiin tullen mainita, tottahan se on, kuten itsekin tunnet asian olevan.
        Kuinka paljon näitä ajokunnottomia teillä sitten liikkuu? Oman rajallisen kokemukseni mukaan huomattavasti vähemmän kuin mitä muutamista palstoilla vaahtoavista bensiin säästäjistä ja "meillä ei ole kiire" (pitäisi oikeasti olla, kun kykymme ei riitä) voisi päätellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahimmillaan tosiaan pysähtyvät jopa ennen tyhjään liikenneympyrään ajoa.

        Ja näkevät kaupunki liikenteessä "tuhat ja yksi syytä" vetää "liinat kiinni" jokaisessa jopa valo-ohjatussa risteyksessä, omasta vihreästä huolimatta, kas kun eivät ole saaneet kirkossa kuulutettua varmuutta etteikö siltä punaisien takaa voisi joku "tonttu tohelo" kuitenkin eteen/kylkeen tulla.
        Tilanne on luonnollisesti vielä pahempi ilman valoja olevissa risteyksissä, kas kun se huomiokyky, 10km/h tunnissa olevasta omasta nopeudesta huolimatta, ei mitenkään riitä hahmottamaan liikennesääntöihin perustuvaa ajojärjestystä, joten taas pitää pysähtyä miettimään, että kuinkas se nyt taas menikään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun näet auton joka ajaa selvästi alle suurimman sallitun, seuraa kuinka sujuvasti tämä kuski liittyy muun liikenteen sekaan liikenneympyröissä tai risteyksissä. Huomaat että ne on samat kuskit jotka ajaa hitaasti ja joilla ei ole kunnollista hahmottamiskykyä liikenteestä mihin väliin kohtuudella ehtii ja mihin ei.
        Jos itselläsi on hoksottimet vielä vireät, huomaat kyllä yhtäläisyyden.

        Jos näet liikenneympyrässä epävarmasti ajavan kuljettajan ja vaikka vartin päästä moottoritiellä myös rauhallisesti ja muuta liikennettä hitaammin ajavan kuljettajan, niin mistä tiedät, että se on sama joka liikenneympyrässä arpoi?
        Minä näin jokin aika sitten pakettiauton, joka ajoi hitaasti liikenneympyrässä ja hetken kuluttua isolla maantiellä ajoi myös joku hitaasti, mutta sillä oli ihan tavallinen henkilöauto alla, aika nopeasti oli kaveri autoa vaihtanut jos se sama kaveri oli kyseessä, ja varmaankin oli, koska väitteesi mukaan sen omi oltava sama.
        - A. S. Reinikainen -


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun näet auton joka ajaa selvästi alle suurimman sallitun, seuraa kuinka sujuvasti tämä kuski liittyy muun liikenteen sekaan liikenneympyröissä tai risteyksissä. Huomaat että ne on samat kuskit jotka ajaa hitaasti ja joilla ei ole kunnollista hahmottamiskykyä liikenteestä mihin väliin kohtuudella ehtii ja mihin ei.
        Jos itselläsi on hoksottimet vielä vireät, huomaat kyllä yhtäläisyyden.

        Kyllä ne hiturit ovat niitä surkeimpia kuskeja jotka usein pelkäävät ja perustelevat tyyliään kiireettömyydellä ja bensan säästöillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne hiturit ovat niitä surkeimpia kuskeja jotka usein pelkäävät ja perustelevat tyyliään kiireettömyydellä ja bensan säästöillä.

        Ja parhaimpia kuskejs ovat ne, jotka jatkuvasti pyrkivät ajamaan ylinopeutta, ohittelevat muita lähes pakonomaisesti, mutta kuitenkin ovat sitten niitä, jotka pyörittävät autonsa liikennemerkkien ympärille, suistuvat ojaan tai pahimmassa tapauksesss törmäävät syyttömiin muihin autolijoihin. Näiden rattivirtuoosien "sujuvasta" ajotavasta saamme päivittäin lukea mediasta. Kukaan törmäillyt tai ojaan suistunut kuljettaja ei kuitenkaan myönnä ajotavoissaan olevan jltain pielessä, puhumattakaan että, ajotaidoissa olisi puutteita.


      • Anonyymi

        Suomen tieliikennelaissa ei tunneta sellaista kuin "alinopeus". On siis aivan sallittua, ja jopa suositeltavaa ajaa alle suurimman sallitun nopeuden. Lähtekää 5 min aikaisemmin kotoa niin ei tarvi ajaa vaahto ja kuola suupielissä ylinopeutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen tieliikennelaissa ei tunneta sellaista kuin "alinopeus". On siis aivan sallittua, ja jopa suositeltavaa ajaa alle suurimman sallitun nopeuden. Lähtekää 5 min aikaisemmin kotoa niin ei tarvi ajaa vaahto ja kuola suupielissä ylinopeutta.

        Näin on, hosumalla ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen tieliikennelaissa ei tunneta sellaista kuin "alinopeus". On siis aivan sallittua, ja jopa suositeltavaa ajaa alle suurimman sallitun nopeuden. Lähtekää 5 min aikaisemmin kotoa niin ei tarvi ajaa vaahto ja kuola suupielissä ylinopeutta.

        Tosi on. Ei mitään syytä ajaa ylinopeutta, mutta näillä suomen nopeusrajoituksilla ei kukaan ajokuntoinen halua eikä koe tarpeelliseksi ajaa myöskään juurikaan sen alle mitä nopeusrajoitusmerkki näyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi on. Ei mitään syytä ajaa ylinopeutta, mutta näillä suomen nopeusrajoituksilla ei kukaan ajokuntoinen halua eikä koe tarpeelliseksi ajaa myöskään juurikaan sen alle mitä nopeusrajoitusmerkki näyttää.

        Aika vahva lausunto. Miksi et perustellut sitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika vahva lausunto. Miksi et perustellut sitä?

        Siksi etten perustele esim. Sitäkään että 2 2=4. Ei itsestään selvyyksiä tarvitse perustella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi etten perustele esim. Sitäkään että 2 2=4. Ei itsestään selvyyksiä tarvitse perustella.

        ...ja niille jotka ei itsestäänselvyyksiä perustelematta ymmärrä, niille ei kannata edes yrittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi etten perustele esim. Sitäkään että 2 2=4. Ei itsestään selvyyksiä tarvitse perustella.

        No en ihmettele, ettet perustele, kun koko väite on täyttä soopaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rattijuopot ei tosiaankaan aina aja muita huomattavasti hitammin, useasti kylläkin. Rattijuopon tasolle taantuneet useimmiten ikäkuskit sen sijaan ajavat lähes poikkeuksetta huomattavasti alle rajoituksen, näin ainakin itse ilmoittavat tekevänsä.
        Joten miksipä näistä tuurikuskeista ei voisi asian esiin tullen mainita, tottahan se on, kuten itsekin tunnet asian olevan.
        Kuinka paljon näitä ajokunnottomia teillä sitten liikkuu? Oman rajallisen kokemukseni mukaan huomattavasti vähemmän kuin mitä muutamista palstoilla vaahtoavista bensiin säästäjistä ja "meillä ei ole kiire" (pitäisi oikeasti olla, kun kykymme ei riitä) voisi päätellä.

        Tosi härskiä kirjoitusta ja mustamaalaamista. Minun ajo tapani on ajaa pikkuisen muita ajavia ja nopeusrajoituksia hitaammin, eli noin 5-10 km/h , koska siitä on selvää hyötyä, jonka nyt kerron.
        Ajaessa muita hitaammin ei tarvitse ajaa letkassa perä perää ilman turvaväliä. Saa jättäytyä muista taakse, jolloin ajaminen on miellyttävämpää, koska takana ja edessä ei ole muita ja takana vain sen aikaa, kunnes se ohittaa ja menee menojansa. Omassa rauhassaan ajaminen on parasta mitä tiedä ja se onnistuu vain ajamalla muita hiukan hitaammin ja tällainen "alinopeus" ei ole haitaksi kellekkään. Takaa on hauskaa seurata muiden poukkoilua ja jarruvalojen vilkkumista kun perä perää mennään ja kärkytään ohitusta, joka on selvää liikenne kulttuuri tai muotia, jota monet orjallisesti seuraa. Minä koen 80 km/n rajoitusmerkin mukana, koska sitä nopeutta on lysti ajella. Muut eivät tyydy tismalleen siihen nopeuteen, vaan ylittävät sen. Kunhan tulee se ankara laki, että pienikin ylitys on rike, niin luulisi menohalujen laantuvan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi härskiä kirjoitusta ja mustamaalaamista. Minun ajo tapani on ajaa pikkuisen muita ajavia ja nopeusrajoituksia hitaammin, eli noin 5-10 km/h , koska siitä on selvää hyötyä, jonka nyt kerron.
        Ajaessa muita hitaammin ei tarvitse ajaa letkassa perä perää ilman turvaväliä. Saa jättäytyä muista taakse, jolloin ajaminen on miellyttävämpää, koska takana ja edessä ei ole muita ja takana vain sen aikaa, kunnes se ohittaa ja menee menojansa. Omassa rauhassaan ajaminen on parasta mitä tiedä ja se onnistuu vain ajamalla muita hiukan hitaammin ja tällainen "alinopeus" ei ole haitaksi kellekkään. Takaa on hauskaa seurata muiden poukkoilua ja jarruvalojen vilkkumista kun perä perää mennään ja kärkytään ohitusta, joka on selvää liikenne kulttuuri tai muotia, jota monet orjallisesti seuraa. Minä koen 80 km/n rajoitusmerkin mukana, koska sitä nopeutta on lysti ajella. Muut eivät tyydy tismalleen siihen nopeuteen, vaan ylittävät sen. Kunhan tulee se ankara laki, että pienikin ylitys on rike, niin luulisi menohalujen laantuvan

        > Kunhan tulee se ankara laki, että pienikin ylitys on rike, niin luulisi menohalujen laantuvan <

        Sellainen laki on aina ollut jo olemassa. Yhdenkin kilometrin tunnissa ylinopeudesta voidaan rangaista. Onneksi käytännössä niin ei tapahdu, eikä koskaan tule tapahtumaankaan, kuten poliisi on kertonut uuden tieliikennelain tulon yhteydessä.


    • Anonyymi

      Mitä on alinopeus?

      • Anonyymi

        Se on ylinopeuden vastakohta.

        Ylinopeus= ajo yli nopeusrajoitusmerkin osoittaman tai ajoneuvokohtaisen nopeusrajoituksen

        Alinopeus=ajo alle nopeusrajoitusmerkin osoittaman ja ajoneuvokohtaisen nopeusrajoitusmerkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on ylinopeuden vastakohta.

        Ylinopeus= ajo yli nopeusrajoitusmerkin osoittaman tai ajoneuvokohtaisen nopeusrajoituksen

        Alinopeus=ajo alle nopeusrajoitusmerkin osoittaman ja ajoneuvokohtaisen nopeusrajoitusmerkin.

        Alinopeus on nopeus, joka on alle nolla-nopeuden. Alinopeudella liikutaan siis ajassa taaksepäin. Se on melkoinen suoritus.

        A. Einstein


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on ylinopeuden vastakohta.

        Ylinopeus= ajo yli nopeusrajoitusmerkin osoittaman tai ajoneuvokohtaisen nopeusrajoituksen

        Alinopeus=ajo alle nopeusrajoitusmerkin osoittaman ja ajoneuvokohtaisen nopeusrajoitusmerkin.

        Suomen tieliikennelaki ei tunne käsitettä alinopeus. Mikään nopeus alle suurimman sallitun nopeuden ei siis ole liian hidas nopeus. Ohittakaa te joilla on tuli perseen alla ja vaahto suupielissä. Minä ajan rauhallisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomen tieliikennelaki ei tunne käsitettä alinopeus. Mikään nopeus alle suurimman sallitun nopeuden ei siis ole liian hidas nopeus. Ohittakaa te joilla on tuli perseen alla ja vaahto suupielissä. Minä ajan rauhallisesti.

        Ei se tunne käsitettä ylinopeuskaan. Eli siinä mielessä hieman huono perustelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alinopeus on nopeus, joka on alle nolla-nopeuden. Alinopeudella liikutaan siis ajassa taaksepäin. Se on melkoinen suoritus.

        A. Einstein

        Jos alinopeus on alle nolla nopeuden niin silloinhan ylinopeus on yli nolla nopeuden.

        Eli jokainen jonka auto liikkuu on ylinopeuskuski?
        Et mikään järjen jättiläinen tunnu olevan nimimerkistä huolimatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos alinopeus on alle nolla nopeuden niin silloinhan ylinopeus on yli nolla nopeuden.

        Eli jokainen jonka auto liikkuu on ylinopeuskuski?
        Et mikään järjen jättiläinen tunnu olevan nimimerkistä huolimatta.

        Ylinopeus tarkoittaa yli suurimman sallitun nopeuden ajamista. Alinopeus ei ole vielä määriteltävissä samoin, koska pienintä sallittua nopeutta ei ole säädetty. Uusi TLL muuttaa tilannetta, mutta ennen sitä ainoa looginen selitys termille alinopeus on mainittu alle nollanopeuden ajaminen. Se on varmasti todella vaarallista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ylinopeus tarkoittaa yli suurimman sallitun nopeuden ajamista. Alinopeus ei ole vielä määriteltävissä samoin, koska pienintä sallittua nopeutta ei ole säädetty. Uusi TLL muuttaa tilannetta, mutta ennen sitä ainoa looginen selitys termille alinopeus on mainittu alle nollanopeuden ajaminen. Se on varmasti todella vaarallista.

        On olemassa vain yksi säädetty nopeus. Sen yli ajaminen on ylinopeutta, sen alle ajaminen on alinopeutta. Kumpikin voi olla vaarallista, varsinkin jos se yhdistyy yleiseen tötöilyyn liikenteessä...


    • Antaa kaikkien ajaa sellaista nopeutta mitä on lain puitteissa sallittu. Toivoisin kaikilta osapuolilta toisten huomioon ottamista, jos tiedät ajavasi moottoritiellä alle sallitun niin olisiko mahdotonta ajatella ajavan jotain sivutietä, esim vanhaa Lahdentietä?

      • Anonyymi

        Toivomaasi, sinällään kohtuulliseen toivomukseen, "viisaat" vastaavat, että jokaisella on oikeus käyttää kaikilla teillä sitä nopeutta jonka katsovat omien kykyjensä rajoissa turvallista olevan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivomaasi, sinällään kohtuulliseen toivomukseen, "viisaat" vastaavat, että jokaisella on oikeus käyttää kaikilla teillä sitä nopeutta jonka katsovat omien kykyjensä rajoissa turvallista olevan.

        Eli sinunko mielestä saa ajaa missä kunnossa tahansa jos ajaa tarpeeksi hitaasti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sinunko mielestä saa ajaa missä kunnossa tahansa jos ajaa tarpeeksi hitaasti?

        Nuo mainitut "viisaat lähtevät ajatuksesta, että olkoon ajokyvyt taantuneet kuinka alas tahansa niin baanalle vain kunhan ajokortti on voimassa.

        Joten vastaus kysymykseesi, ei minun mielestä mutta yllä mainittujen mielestä kyllä.
        Mainitaan nyt ettei Alko/huumepöllyssä ajoa hyväksy kukaan, joten jätetään se/ne pois tuosta "missä kunnossa tahansa" ajatuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo mainitut "viisaat lähtevät ajatuksesta, että olkoon ajokyvyt taantuneet kuinka alas tahansa niin baanalle vain kunhan ajokortti on voimassa.

        Joten vastaus kysymykseesi, ei minun mielestä mutta yllä mainittujen mielestä kyllä.
        Mainitaan nyt ettei Alko/huumepöllyssä ajoa hyväksy kukaan, joten jätetään se/ne pois tuosta "missä kunnossa tahansa" ajatuksesta.

        Sehän tässä hämmästyttääkin kun monilla tuntuisi olevan sellainen mielipide että ei sillä väliä kuinka alas on kyvyt taantuneet vaan ainoastaan sillä että mikä ne kyvyt on vienyt.

        Eikö kuitenkin ole ihan yhtä väärin ajaa kun ei siihen enää vähintäänkin kohtuullisesti pysty, ihan siitä riippumatta mikä ne kyvyt on vienyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sehän tässä hämmästyttääkin kun monilla tuntuisi olevan sellainen mielipide että ei sillä väliä kuinka alas on kyvyt taantuneet vaan ainoastaan sillä että mikä ne kyvyt on vienyt.

        Eikö kuitenkin ole ihan yhtä väärin ajaa kun ei siihen enää vähintäänkin kohtuullisesti pysty, ihan siitä riippumatta mikä ne kyvyt on vienyt.

        Olet oikeassa. Tuolla liikenteessä liikkuu sellaisia kuskeja, joilla erilaiset sairaudet ovat vieneet motoriikan, huomiointi ja reaktointi kyvyt niin alhaiselle tasolle, ettei olisi mitään asiaa liikenteeseen enää. Mutta omasta kokemuksesta voin sanoa, että meneppäs kertomaan ukolle tuo, saat sellaiset vihat päällesi. On kuin kastraatio miehelle. No meidän tapauksessa "vihjaistiin" lääkärille ja auto myytiin lähes väkisin pois. Suuttuihan se niin perkeleesti, mutta muistisairaana unohti pian koko homman ja liikuntakykykin meni.


      • Anonyymi
        Aurinkokuningas kirjoitti:

        Olet oikeassa. Tuolla liikenteessä liikkuu sellaisia kuskeja, joilla erilaiset sairaudet ovat vieneet motoriikan, huomiointi ja reaktointi kyvyt niin alhaiselle tasolle, ettei olisi mitään asiaa liikenteeseen enää. Mutta omasta kokemuksesta voin sanoa, että meneppäs kertomaan ukolle tuo, saat sellaiset vihat päällesi. On kuin kastraatio miehelle. No meidän tapauksessa "vihjaistiin" lääkärille ja auto myytiin lähes väkisin pois. Suuttuihan se niin perkeleesti, mutta muistisairaana unohti pian koko homman ja liikuntakykykin meni.

        Hienoa että otitte niinsanotusti härkää sarvista siitä huolimatta että saitte vihat niskoillenne. Se on kuitenkin jokaisen läheisen vastuu ja velvollisuus.

        Siinä vaiheessa kun joku taantunut vanhus aiheuttaa kolarin, jossa jollekin läheiselle käy huonosti, on myöhäistä olla tyytymätön tapahtuneeseen jos ei itsekään ole puuttunut oman taantuneen läheisensä ajoon.

        Minusta on ihan sama päästääkö rattijuopon rattiin jos päästää jonkun muun samantasoisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sinunko mielestä saa ajaa missä kunnossa tahansa jos ajaa tarpeeksi hitaasti?

        Lain puitteissa jos liikkuu ja toimii, niin kenelläkään ei ole mitään urputtamisen aihetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lain puitteissa jos liikkuu ja toimii, niin kenelläkään ei ole mitään urputtamisen aihetta.

        Kyllä sitä voi/saa lievästi arvostella jos ja kun kuskilla, vaikka ajokortti onkin, ne ajoon tarvittavat fyysiset ja ennen kaikkea henkiset kyvyt on taantuneet tasolle jolla liikennöinti on mahdollista vain huomattavasti muuta liikennettä hitaammin ajamalla.
        Joten taantumattomilla "urputtamiseen" on perusteltu aihe.


      • Anonyymi

        Minkä ikäisenä aiot lopettaa autoilun ja leikata korttisi kahtia?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minkä ikäisenä aiot lopettaa autoilun ja leikata korttisi kahtia?

        Mä luulen et ei tarvitse lopettaa ollenkaan, robottiautot ym. hoitaa homman jo silloin kun tämä voisi olla ajankohtaista. Homma tulee muuttumaan paljon seuraavan 20v aikana. Autot tulevat olemaan yhteydessä nettiin (on jo), liikennerajoituksiin (on jo) ja toisiinsa. Ylinopeudesta tulee historiaa kun lainsäädäntö rajaa autojen nopeudet rajoitusten mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä ikäisenä aiot lopettaa autoilun ja leikata korttisi kahtia?

        Heti kun huomaan, että liikennöinti on mahdollista/turvallista vain huomattavasti muuta liikennettä hitaammalla vauhdilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heti kun huomaan, että liikennöinti on mahdollista/turvallista vain huomattavasti muuta liikennettä hitaammalla vauhdilla.

        Minä vähän luulen, että se ihminen ei itse sitä huomaa, kun pippeli alkaa olla liian hidas liikenteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä vähän luulen, että se ihminen ei itse sitä huomaa, kun pippeli alkaa olla liian hidas liikenteeseen.

        Liian hitaasta pippelistä vain sinä olet tietoinen.
        Täysjärkinen toki tajuaa/ymmärtää omat rajoituksensa ja ellei niin läheisten pitäisi ainakin asiaan reagoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä ikäisenä aiot lopettaa autoilun ja leikata korttisi kahtia?

        Lopetan heti jos joudun pysähtymään ennen liikenneympyrään ajoa vaikkei ketään väistettävää ole tai kun suomen nopeusrajoitukset alkaa tuntua tarpeettoman suurilta ja silloinkin jos läheiset sanoo että eiköhän se ollut siinä.

        Kyllä sen tajuaa itsekin, ja jos ei tajua, on jo mennyt kauan tuurilla.


      • Anonyymi
        Aurinkokuningas kirjoitti:

        Mä luulen et ei tarvitse lopettaa ollenkaan, robottiautot ym. hoitaa homman jo silloin kun tämä voisi olla ajankohtaista. Homma tulee muuttumaan paljon seuraavan 20v aikana. Autot tulevat olemaan yhteydessä nettiin (on jo), liikennerajoituksiin (on jo) ja toisiinsa. Ylinopeudesta tulee historiaa kun lainsäädäntö rajaa autojen nopeudet rajoitusten mukaan.

        En ikänä nouse robottiauton kyytiin, sellaiset ovat huuhaata. On lukemattomia tilanteita, joissa robotiikka ei selviä ja joita vaikeuksia ei koskaan tulla voittamaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ikänä nouse robottiauton kyytiin, sellaiset ovat huuhaata. On lukemattomia tilanteita, joissa robotiikka ei selviä ja joita vaikeuksia ei koskaan tulla voittamaan.

        Kun ihminen poistetaan yhtälöstä asiat muuttuvat paljon turvallisemmaksi. Lähes 100% esim lentoturmista on ihmisen aihettamia suoraan tai välillisesti. Normaalissa liikenteessä jos kaikki ovat robotteja, on myös pelisäännöt selvät. Jos joku kävelijä menee punaisia päin ja jää alle, on syy kävelijän oman tyhmyyden, ei robotin. Toki robotit ohjelmoidaan väistämään jos mahdollista, mutta sitten päästään moraalisiin kysymyksiin. Tuokin on minun mielestä yksinkertaista, väistetään jos pystytään, sen jälkeen sääntöjä rikkonut on huonoimmassa asemassa. Minun logiikassa auton matkustajat ovat aina etusijalla, oli sitten sääntöjä rikkova eläin, lapsi, raskaana oleva nainen , vanhus etc. Kylmää, mutta loogista, ja näin homma saadaan toimimaan. Näissä kysymyksissä on turha vedota ns. maalaisjärkeen ihmisillä, koska se on jokaisella ihmisellä erilainen, jos sitä edes löytyy.


    • Anonyymi

      Vähemmän hauskoja on traktoreiden liikenne käyttäytymiset.
      Kun se kuskin toimesta kääntyy ajosuunnassaan vasemmalle ja vastaan tullut motoristi törmää siihen niin motoristia syytetään ! Koko jutun täytyy olla ymmärtämättömän toimittajan sepustus lehdessä.

      • Anonyymi

        Ei traktorit osaa käyttäytyä mitenkään, ei hyvin eikä huonosti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5887
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3727
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      2008
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1809
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1246
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1229
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1037
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      980
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe