Miten antautua Jumalalle?

Anonyymi

Kun rakkaus Jumalaan herättää sinussa halun tehdä hänen tahtonsa, niin on sopivaa, että lähestyt häntä rukouksessa Jeesuksen Kristuksen kautta ja ilmaiset haluavasi olla yksi hänen palvelijoistaan ja vaeltaa hänen Poikansa askelissa.
On sopivaa kertoa Jumalalle, että haluat kuulua hänelle ja tehdä hänen tahtonsa nyt ja ainaisesti.

41

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aloittajalle:
      Niin olen tehnyt. Ilman vartiotornilahkoa tosin.

      • Anonyymi

        Aha, kaikki jotka eivät ole JT, ovat saatanan lapsia...

        Oletpa täynnä itsekritiikkiä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aha, kaikki jotka eivät ole JT, ovat saatanan lapsia...

        Oletpa täynnä itsekritiikkiä...

        En ole täynnä mitään mainitsemaasi.
        JT ovat Raamatunmukaisin järjestö, tämä on totuus.
        JT ovat tehneet epäonnekseen huonoja ennustuksia yli-innostuksessaan, he eivät ole kumminkaan sortuneet Raamatunvastaisuuteen.
        Jos ovat todenneet aikojen saatossa jonkun Raamatunvastaisuuden, he ovat korjanneet sen.
        Muut lahkot eivät kykene siihen, vaikka kädestä pitäen menisi ohjaamaan!!!!


    • Anonyymi

      Minulla on monia syitä antautua JHVH:lle joka päivä eri tilanteissa.
      Jeesus Kristus on siinä välimiehenä lupauksensa mukaan.
      En tarvitse siihen toisia epätäydellisisä ihmisiä harjoittamaan väkivaltaa tehden kaikesta robottimaista raskasta pakkoa.

      Minua ei luotu toisen ihmisen orjaksi tyydyttämään hänen vallanhaluaan ja paisuttamaan hänen egoaan.
      Minulla on henkilökohtainen suhde JHVH:n ja Jeesukseen Kristukseen; tiedän, tunnen sen ja saan todistuksia siitä joka päivä.

      Luuletko sinulla olevan monopolin Jumalan tahtoon ja
      vain sinun kauttasiko voi tulla Jumalan yhteyteen?
      Asenteesi vaikuttaa siltä. Tule maan päälle ja näe oma osasi!

      • Anonyymi

        Vain Raamatun sanan kautta!!!


    • mnaat

      On hienoa lukea tällä palstalla tuollaista tekstiä.

      Siitähän kaikki on loppuen lopuksi kiinni, halusta olla Jeesuksen kautta Jumalaan yhteydessä.
      Se on henkilökohtainen suhde, jota täytyy päivittäin vaalia ihan silkasta rakkaudesta. Kulkea Hänen kanssaan, olla Hänen kanssaan. Välillä kärsiä Hänen kanssaan. Elää Hänen (Jeesuksen) ylösnousemuksessa ja Pyhän Hengen voimassa.

      Tämä tie on antoisaa ja rikasta. Se tuo rauhan jota maailma ei anna.

      Onko tämä saatavissa ainoastaan Jehovan todistajien joukossa?
      Ei ole.
      Monesti uskonnollisissa liikkeissä hyvin syvä suhde Jumalaan ei onnistu, koska me yksilöinä kaipaamme hieman erilaisia asioita Jumalassa. Sellaisia asioita jotka kuitenkin ovat sopusoinnussa Jumalan kanssa.
      Armolahjatkin ovat erilaiset ja Jumala antaa niitä tahtonsa mukaan, erilaisille "lapsilleen".

      Uskonnolliset liikkeet tahtovat ängetä kaikille samankokoisia saappaita jalkaan.

      JHVH on antelias ja hyvä lapsilleen. Kiittäkäämme Häntä.
      Siunausta sinulle.

      • Anonyymi

        Jumalalla on oikeus esittää raamit palvonnalleen. Hän on järjestänyt aina palvontansa tahtonsa mukaan. Sen ympärille on koottu ihmisiä kaikista kansoista, jotka mielellään alistuvat hänen ohjattavakseen. Hän ei hyväksy anargiaa, jossa jokainen saa toimia omien toiveittensa mukaan. Siksi hän on muodostanut seurakunnan, jossa puhdas palvonta yhdistää.
        Jesaja 2: 1-4 ennustaa kaikista kansoista koostuvan joukon, jotka kerätään yhden palvonnan ympärille. Jeesus on seurakunnan pää ja ohjaa työtä. Hän lupasi olla seuraajiensa kanssa saarnaamis ja opettamistyössä loppuun asti. Matt. 28: 19, 20.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalalla on oikeus esittää raamit palvonnalleen. Hän on järjestänyt aina palvontansa tahtonsa mukaan. Sen ympärille on koottu ihmisiä kaikista kansoista, jotka mielellään alistuvat hänen ohjattavakseen. Hän ei hyväksy anargiaa, jossa jokainen saa toimia omien toiveittensa mukaan. Siksi hän on muodostanut seurakunnan, jossa puhdas palvonta yhdistää.
        Jesaja 2: 1-4 ennustaa kaikista kansoista koostuvan joukon, jotka kerätään yhden palvonnan ympärille. Jeesus on seurakunnan pää ja ohjaa työtä. Hän lupasi olla seuraajiensa kanssa saarnaamis ja opettamistyössä loppuun asti. Matt. 28: 19, 20.

        Seurakunta kylläkin, mutta ei yhden harhailevan järjestön alaisuudessa, joka ei oikein tiedä mitä milloinkin opettaisi.

        Raamatussa on kaikki tarvittava tieto seurakunnalle. Siellä on ne raamit. Ei siihen tarvita lisukkeeksi muuta kuin Pyhä Henki.

        Vastaappa minullekin: onko hallintoelin Pyhän Hengen johtama?
        Voiko Pyhän Hengen johtama tehdä toistuvasti virheitä? Tai Yleä sä ollenkaan?
        Jos se ei ole Pyhän Hengen johtama miksi on pakko pitää sitä Pyhän Hengen johtamana?
        Saako sitä silloin kritisoida? Ja jos ei saa, miksi ei?
        T: mnaat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seurakunta kylläkin, mutta ei yhden harhailevan järjestön alaisuudessa, joka ei oikein tiedä mitä milloinkin opettaisi.

        Raamatussa on kaikki tarvittava tieto seurakunnalle. Siellä on ne raamit. Ei siihen tarvita lisukkeeksi muuta kuin Pyhä Henki.

        Vastaappa minullekin: onko hallintoelin Pyhän Hengen johtama?
        Voiko Pyhän Hengen johtama tehdä toistuvasti virheitä? Tai Yleä sä ollenkaan?
        Jos se ei ole Pyhän Hengen johtama miksi on pakko pitää sitä Pyhän Hengen johtamana?
        Saako sitä silloin kritisoida? Ja jos ei saa, miksi ei?
        T: mnaat

        MIKSEI seurakunnat sitten noudata Raamatun sanaa?
        Seurakunnat lukee Raamattua ( VT ja UT) niin, että joka toinen jae jää lukematta, jopa melkein kokonaisia lukujakin ohitetaan, ihan kuin sitä ei olisikaan Raamatussa.
        Kysyppäs seurakunnaltasi miksi sitä tekevät ja ovat tehneet sitä jo satoja vuosia.
        Totuus sinulle:
        Jumala ei tunne sinua, eikä seurakuntaasi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MIKSEI seurakunnat sitten noudata Raamatun sanaa?
        Seurakunnat lukee Raamattua ( VT ja UT) niin, että joka toinen jae jää lukematta, jopa melkein kokonaisia lukujakin ohitetaan, ihan kuin sitä ei olisikaan Raamatussa.
        Kysyppäs seurakunnaltasi miksi sitä tekevät ja ovat tehneet sitä jo satoja vuosia.
        Totuus sinulle:
        Jumala ei tunne sinua, eikä seurakuntaasi!

        En ole missään ihmisten organisoimassa seurakunnassa vaan jäsen siinä seurakunnassa minkä Jeesus aloitti Pietarista.
        Joten minun on vaikea kysellä ihmisten perustamilta seurakunnilta mitään.
        Painotan edelleen: seurakunta on yksilöt jotka seuraavat yksin Jeesuksen askelissa, ei sellaisten joiden mukaan on laitettu ihmisoppeja.
        Raamattu TODELLAKIN riittää ja Pyhä Henki.
        Kyllä minä luen koko raamattua ja uskon että uusitestamentti on tarkoitettu minulle, eikä vain hyödyksi.
        mnaat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole missään ihmisten organisoimassa seurakunnassa vaan jäsen siinä seurakunnassa minkä Jeesus aloitti Pietarista.
        Joten minun on vaikea kysellä ihmisten perustamilta seurakunnilta mitään.
        Painotan edelleen: seurakunta on yksilöt jotka seuraavat yksin Jeesuksen askelissa, ei sellaisten joiden mukaan on laitettu ihmisoppeja.
        Raamattu TODELLAKIN riittää ja Pyhä Henki.
        Kyllä minä luen koko raamattua ja uskon että uusitestamentti on tarkoitettu minulle, eikä vain hyödyksi.
        mnaat

        Oikein sanoit, Raamattu riittää!

        Suomessa on noin 35 eri seurakuntaa, jossa on mukana kirkotkin.
        Eikö se ole IHME, että minä en voi mennä yhteenkään seurakuntaan raamatunvastaisuuden takia.
        Tiedän mistä puhun, olen lukenut Raamatun 11 kertaa läpi...…..8 kertaa piti lukea läpi, ennen kuin valkeni eri seurakuntien raamatunvastaisuus.


        Toistamiseen, Raamattu riittää, siinä on edellytyksenä se, että lukee niin miten se on kirjoitettu ja ymmärtää sen myös samoin miten se on kirjoitettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein sanoit, Raamattu riittää!

        Suomessa on noin 35 eri seurakuntaa, jossa on mukana kirkotkin.
        Eikö se ole IHME, että minä en voi mennä yhteenkään seurakuntaan raamatunvastaisuuden takia.
        Tiedän mistä puhun, olen lukenut Raamatun 11 kertaa läpi...…..8 kertaa piti lukea läpi, ennen kuin valkeni eri seurakuntien raamatunvastaisuus.


        Toistamiseen, Raamattu riittää, siinä on edellytyksenä se, että lukee niin miten se on kirjoitettu ja ymmärtää sen myös samoin miten se on kirjoitettu.

        Miten se on kirjoitettu?
        Kannattaa perehtyä m.m. varhaisiin teksteihin.
        Ymmärrykseen pitää pyytää Pyhää Henkeä.
        Miten se on kirjoitettu tarkoittanee edellä olevaa.
        Raamatun lukemisessa ei paljoa hyödytä kerrat vaan onko se luettu rukouksen hengessä.
        Olen monesti ihmetellyt sitä kun Jehovan todistajana luin raamattua, monetkaan kohdat ei "auennu". Mutta kun nyt olen lukenut niitä "aukeamattomia" kohtia rehellisesti, ovat ne selvinneet.
        Ehkä syynä oli se että kun uusitestamentti oli Jehovan todistajana vain hyödyllistä luettavaa, niin oli helppo hypätä sellaisen kohdan yli joka ei vartavasten ollut minulle tarkoitettu, sen hetken opetuksen mukaan jonka olin saanut.
        Nyt on toisin.
        Tätä asiaa ei kukaan voi minulta anastaa.
        mnaat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se on kirjoitettu?
        Kannattaa perehtyä m.m. varhaisiin teksteihin.
        Ymmärrykseen pitää pyytää Pyhää Henkeä.
        Miten se on kirjoitettu tarkoittanee edellä olevaa.
        Raamatun lukemisessa ei paljoa hyödytä kerrat vaan onko se luettu rukouksen hengessä.
        Olen monesti ihmetellyt sitä kun Jehovan todistajana luin raamattua, monetkaan kohdat ei "auennu". Mutta kun nyt olen lukenut niitä "aukeamattomia" kohtia rehellisesti, ovat ne selvinneet.
        Ehkä syynä oli se että kun uusitestamentti oli Jehovan todistajana vain hyödyllistä luettavaa, niin oli helppo hypätä sellaisen kohdan yli joka ei vartavasten ollut minulle tarkoitettu, sen hetken opetuksen mukaan jonka olin saanut.
        Nyt on toisin.
        Tätä asiaa ei kukaan voi minulta anastaa.
        mnaat

        Se että uskoo Raamatun sanan mukaisesti, riittää jos ei ole sanasokea.
        Siihen riittää 1933 / 1938 käännös.
        Se on hyvä, että olet löytänyt oikean tavan lukea Raamattua.
        Sitä et voi kieltää, että JT opetus on vertaansa vailla, sellaista ei ole muissa seurakunnissa.
        Nyt sinulla on todellakin toisin, olet jättänyt JT, sinulla on suuri vaara eksyä eri seurakuntien eri tyylisuuntiin, siellä on "mestarillisia" selittäjiä, voit olla jo siihen suuntaan menossa.
        Palaa takaisin JT pariin, ennen kuin on liian myöhäistä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se että uskoo Raamatun sanan mukaisesti, riittää jos ei ole sanasokea.
        Siihen riittää 1933 / 1938 käännös.
        Se on hyvä, että olet löytänyt oikean tavan lukea Raamattua.
        Sitä et voi kieltää, että JT opetus on vertaansa vailla, sellaista ei ole muissa seurakunnissa.
        Nyt sinulla on todellakin toisin, olet jättänyt JT, sinulla on suuri vaara eksyä eri seurakuntien eri tyylisuuntiin, siellä on "mestarillisia" selittäjiä, voit olla jo siihen suuntaan menossa.
        Palaa takaisin JT pariin, ennen kuin on liian myöhäistä!

        Miksi minun pitäisi palata Jehovan todistajien pariin? Joutuisin uudellen kieltämään uuden testamentin opetuksien ajankohtaisuuden.
        Joutuisin uudestaan ottamaan käyttöön termin:"vain hyödyllistä luettavaa".

        Mitä tulee eri kirkkokuntien, olen niihin tutustunut. Monet ovat, niinkuin mainitsit selittäjiä, mutta sama selitttäminen riivaa Jehovan todistajiakin.
        Esimerkkinä nyt vain tämä hallintoelimen henkeytys. Välillä se on henkeytetty, välillä ei. Välillä se sukupolvi joka näki 1914 vuoden, ei missään tapauksessa katoa ja siiten kun se on jo yli 100 vuotta vanha selitellään mitä mielikuvituksellisempia selityksiä.

        Jehovan todistajien kuuluminen ei pelasta ketään.
        Se voi olla jopa este.
        Viittaan aikausempiin kirjoituksiini, mikä pelastaa..
        Jos sinä suullasi tunnustat että Jeesus on Mar Jah ( JHVH) sinä pelastut.

        Jos palaisin Jehovan todistajaksi saisinko kertoa kokouksessa asioita mitä olen JHVH:sta oppinut?
        Ja jos en saa, miksi en? Kuka sen määrää? Sekö henkeytetty/henkeyttämätön hallintoelin joka ei oikein tiedä mitä pitäis opettaa tärkeistä asioista?

        mnaat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi minun pitäisi palata Jehovan todistajien pariin? Joutuisin uudellen kieltämään uuden testamentin opetuksien ajankohtaisuuden.
        Joutuisin uudestaan ottamaan käyttöön termin:"vain hyödyllistä luettavaa".

        Mitä tulee eri kirkkokuntien, olen niihin tutustunut. Monet ovat, niinkuin mainitsit selittäjiä, mutta sama selitttäminen riivaa Jehovan todistajiakin.
        Esimerkkinä nyt vain tämä hallintoelimen henkeytys. Välillä se on henkeytetty, välillä ei. Välillä se sukupolvi joka näki 1914 vuoden, ei missään tapauksessa katoa ja siiten kun se on jo yli 100 vuotta vanha selitellään mitä mielikuvituksellisempia selityksiä.

        Jehovan todistajien kuuluminen ei pelasta ketään.
        Se voi olla jopa este.
        Viittaan aikausempiin kirjoituksiini, mikä pelastaa..
        Jos sinä suullasi tunnustat että Jeesus on Mar Jah ( JHVH) sinä pelastut.

        Jos palaisin Jehovan todistajaksi saisinko kertoa kokouksessa asioita mitä olen JHVH:sta oppinut?
        Ja jos en saa, miksi en? Kuka sen määrää? Sekö henkeytetty/henkeyttämätön hallintoelin joka ei oikein tiedä mitä pitäis opettaa tärkeistä asioista?

        mnaat

        JT on pv raamattu levällään, ei se ole piirongin päällä pölyttymässä.

        Huomasin, olet jonkun lahkon vietävissä!!!!!

        JT eivät kiellä UT, sitä vastoin ne 35 eri seurakuntaa nimenomaan tekevät sen ja monin paikoin myös VT.n

        Ei takerruta JT 1914 oppiin...….se on yli-innokkaiden aikaan saama.

        JT uskoo muuten Raamatunmukaisesti, se on raaka totuus.

        Jeesus on Jumala(koska oli mukana luomistyössä), mutta e isä Jumala.
        Jos kiellät Jumalan pojan, sinulla ei ole Jumalaakaan......tästä varoittaa
        1. Joh. 2.luku

        Saat kertoa, mitä haluat ja mihin uskot, se on taas eri asia, onko se Raamatunmukainen, on PV selvää että JT ei voi yhtyä näkemykseesi ja silloin jäät yksin uskomaan miten haluat!!!!


      • Anonyymi

        Matt. 13:
        24 Jeesus esitti heille toisen vertauksen taivasten valtakunnasta: "Mies kylvi peltoonsa hyvää siementä.
        25 Mutta kun kaikki nukkuivat, hänen vihamiehensä tuli, kylvi vehnän sekaan rikkaviljaa ja meni pois.
        26 Kun vilja nousi oraalle ja alkoi tehdä tähkää, rikkaviljakin tuli näkyviin.
        27 Työmiehet menivät silloin isäntänsä luo ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö sinä kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen on tullut rikkaviljaa?'
        28 Isäntä sanoi heille: 'Se on vihamieheni työtä.' Miehet kysyivät silloin häneltä: 'Tahdotko, että menemme kitkemään sen pois?'
        29 'En', hän vastasi, 'te voitte rikkaviljaa kootessanne nyhtää sen mukana vehnääkin.
        30 Antakaa niiden kasvaa yhdessä elonkorjuuseen asti. Kun sen aika tulee, minä sanon korjuuväelle: Kootkaa ensin rikkavilja ja sitokaa se kimpuiksi, että se poltettaisiin. Mutta vehnä korjatkaa aittaani.'"

        36 Sitten Jeesus lähetti väkijoukon pois ja meni sisälle. Opetuslapset tulivat hänen luokseen ja sanoivat: "Selitä meille vertaus pellon rikkaviljasta."
        37 Hän vastasi heille: "Mies, joka kylvi hyvää siementä, on Ihmisen Poika.
        38 Pelto on maailma. Hyvä siemen tarkoittaa niitä, jotka kuuluvat taivasten valtakuntaan, rikkavilja niitä, jotka ovat Paholaisen vallassa.
        39 Paholainen, joka kylvi rikkaviljaa, on Saatana, elonkorjuu on maailman loppu, ja korjuumiehet ovat enkeleitä.
        40 Niin kuin rikkavilja kootaan ja hävitetään polttamalla, niin tapahtuu maailman lopussa.
        41 Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka viettelevät pahaan ja harjoittavat vääryyttä.
        42 Enkelit heittävät heidät tuliseen pätsiin, ja siellä itketään ja kiristellään hampaita.
        43 Mutta Jumalan omat loistavat silloin Isänsä valtakunnassa niin kuin aurinko. Jolla on korvat, se kuulkoon!

        Mitä tästä opimme? Ainakin nämä:
        - taivasten valtakuntaan kuuluvat ja paholaisen lapset elävät yhdessä, eivät erillään
        - ei ole ihmisten asia lähteä tuomitsemaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seurakunta kylläkin, mutta ei yhden harhailevan järjestön alaisuudessa, joka ei oikein tiedä mitä milloinkin opettaisi.

        Raamatussa on kaikki tarvittava tieto seurakunnalle. Siellä on ne raamit. Ei siihen tarvita lisukkeeksi muuta kuin Pyhä Henki.

        Vastaappa minullekin: onko hallintoelin Pyhän Hengen johtama?
        Voiko Pyhän Hengen johtama tehdä toistuvasti virheitä? Tai Yleä sä ollenkaan?
        Jos se ei ole Pyhän Hengen johtama miksi on pakko pitää sitä Pyhän Hengen johtamana?
        Saako sitä silloin kritisoida? Ja jos ei saa, miksi ei?
        T: mnaat

        jw.org on itse tuonut esille, että se EI ole Jumalan henkeyttämä kuten Raamattu on. Tai siis Raamatun kirjoittajat.
        Olen lukenut TUNNUSTUKSEN Vartiotornista, Perustellen kirjasta ja Ilmestyskirjan selityksistä.
        Kuin puolustaakseen omia virhelyöntejään?
        Miten jw.org voi silloin vaatia jäseniään noudattamaan kotitekoisia ohjeitaan vieläpä asettaen ne Raamatun periaatteiden edelle?
        Miten se samalla väittää olevansa Jeesuksen johtama -
        siis Jeesus on seurakunnan pää ja kuten eräs vanhin sanoi minulle:
        "Raamattu on sama, mutta se tulkitaan eri tavoin".
        Kysymys oli silloin Jehovan todistajien seurakunnista, joissa
        jokainen vanhimmisto päätti asioista, kuten heille sopi.
        Vahvimman ääni voittaa, sillä eivät ne vanhimmat ole "herneitä palossa", vaan jokaisella on mielipiteensä.
        Sitten vedetään esille paavalit ja pietarit ja barnabaat ja riidat
        heidän keskuudessaan. Jokainen on pyhän hengen valitsema.
        Jeesus ohjaa jokaista pyhän hengen avulla. ??????


    • Anonyymi

      Antautumisen yhteydessä laittanette lahjalaatikkoomme runsaasti rahaa, tai käteisen puuttuessa virallisen testamentin, niin Jehova tällöin hyväksyy ehdoitta antautumisenne.

      • Anonyymi

        Kuka sinua manipuloi?

        Usko on henkilökohtainen, yksityinen asia. Kukaan muu ei voi tehdä sitä puolestasi.
        Kun olet antautunut Jumalalle tehdäksesi hänen tahtonsa, hän odottaa sinun pitävän lupauksesi.
        Siihen ei tule suhtautua kevyesti, kuten nyt teet.
        Todista olevasi sanasi mittainen pysymällä uskollisesti tässä päätöksessä eli antautumisessa niin kauan kuin elät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka sinua manipuloi?

        Usko on henkilökohtainen, yksityinen asia. Kukaan muu ei voi tehdä sitä puolestasi.
        Kun olet antautunut Jumalalle tehdäksesi hänen tahtonsa, hän odottaa sinun pitävän lupauksesi.
        Siihen ei tule suhtautua kevyesti, kuten nyt teet.
        Todista olevasi sanasi mittainen pysymällä uskollisesti tässä päätöksessä eli antautumisessa niin kauan kuin elät.

        En tiedä kenelle tuon osoitit.
        Itse ajattelen asiaa juuri niin, että vihkiytymisemme Jeesuksen seuraajaksi on vihkiytyminen Hänelle (JHVH:lle).
        Eihän ihmistekoisille järjestöille vihkiytymisellä ole mitään virkaa.

        Kun 13 vuotias menee kasteelle(niinkuin minä) ei hän voi ymmärtää asiasta muuta kuin: " Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", tai niinkuin varhaisissa teksteissä oli:"Jeesuksen nimessä". Kummassakaan ei ole muotoa:"järjestölle".

        Ihmistekoisille omilla säännöillä kuorrutettu uskonto ei ole loppupeleissä minkään arvoinen.
        Samaa teologiaa esittävät m.m. adventistit.
        mnaat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä kenelle tuon osoitit.
        Itse ajattelen asiaa juuri niin, että vihkiytymisemme Jeesuksen seuraajaksi on vihkiytyminen Hänelle (JHVH:lle).
        Eihän ihmistekoisille järjestöille vihkiytymisellä ole mitään virkaa.

        Kun 13 vuotias menee kasteelle(niinkuin minä) ei hän voi ymmärtää asiasta muuta kuin: " Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", tai niinkuin varhaisissa teksteissä oli:"Jeesuksen nimessä". Kummassakaan ei ole muotoa:"järjestölle".

        Ihmistekoisille omilla säännöillä kuorrutettu uskonto ei ole loppupeleissä minkään arvoinen.
        Samaa teologiaa esittävät m.m. adventistit.
        mnaat

        mnaat, vaikka käytän jw.org ohjelmaa antamaan virikkeitä hengellisyyteeni, niin olen sanonut samoin vanhimmille kuin sinä olet tuonut esille. 70% on mihin voin sanoa "amen", mutta on oppeja, joihin en voi uskoa.
        Jeesusta ja Mikaelia en ole kyennyt yhdistämään koskaan.
        Järjestöä en palvo JHVH:n edellä kuten vaaditaan.
        Epätäydelliset miehet eivät anna anteeksi minun syntejäni,
        eivätkä tuomitse minua omien oikkujensa mukaan.
        Eivätkä enää pakota minua toimimaan vastoin omaa omaatuntoani. He veivät maineeni, kunniani ja vapauteni.
        Mutta he eivät ole erottaneet minua; toisaalta en ole kokouksissa.
        En ole antanut lupaa pitää minua kirjoissaankaan, kuten monesti kysyivät. Hautajaiseni hoitaa maailmallinen toimisto.
        Miten he voisivat erottaa minua enemmän, kun en kuulu niihin muutamiin vanhimpiin?
        Toisaalta tietävät itse, miten mököttivät minulle jopa tienraivaajana ollessani! Esivalvoja tunnusti lavalta, että olin toiminut häntä vanhurskaammin. Hän erosi itse myöhemmin.
        Tämä nyt tästä.


    • Anonyymi

      Räplää ränttysi märäks, nii kyllä se herra sieltä/sinne tulee.

      • Anonyymi

        Painu kuule räpläämään toisaalle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Painu kuule räpläämään toisaalle!

        Miksi ihmeessä? Täällä on ihan kiva seurata räpellystänne.


    • Jeesus on Jumala (mutta ei Isä)

      Kieltämällä Jeesuksen Jumaluuden kiellätte Pojan, ja silloin teillä ei ole Isääkään.

      Jumala on yksi Isässä, Pojassa ja Pyhässä Hengessä

      tehkää parannus

      • Anonyymi

        2:22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
        2:23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
        2:24 Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.
        1. Joh. 2:22 - 24

        Lopeta harhaopissa eläminen


      • Anonyymi kirjoitti:

        2:22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
        2:23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
        2:24 Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.
        1. Joh. 2:22 - 24

        Lopeta harhaopissa eläminen

        Jeesus on Jumala mutta Jeesus ei ole Isä Jumala

        En minä missään harhaopissa elä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2:22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
        2:23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
        2:24 Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.
        1. Joh. 2:22 - 24

        Lopeta harhaopissa eläminen

        3:221,5 Autuaita ovat puupäät, koska he kelluvat.
        3:223,6 Ite oot.

        Naapurin Rami klo 03:45-04:52


      • Anonyymi kirjoitti:

        3:221,5 Autuaita ovat puupäät, koska he kelluvat.
        3:223,6 Ite oot.

        Naapurin Rami klo 03:45-04:52

        lopeta pilkkapuheesi


      • Anonyymi
        on.aika.herätä.unesta_ kirjoitti:

        lopeta pilkkapuheesi

        Herää jo pahvi!



      • Anonyymi

      • Anonyymi
        on.aika.herätä.unesta_ kirjoitti:

        Jeesus on Jumala mutta Jeesus ei ole Isä Jumala

        En minä missään harhaopissa elä

        ????????????


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet pahvipöksy, eli pahvi. Herää jo!

        Lopeta nimittely


    • Anonyymi

      Jaahas, suljetulla pääsi näköjään porukkaa iltavapaalle!

      • Anonyymi

        ;-D Saatiinpa taas kunnon hörönaurut!
        Terveydeksi!


    • Anonyymi

      Teillä jehovantodistajilla on halu elää Jumalan tahdon mukaista elämää ja saada iankaikkinen elämä Hänen yhteydessään. Hyvä, sillä se on Jumalan tahto meihin ihmisiin nähden. Pelkään kuitenkin miljoonien kristittyjen tavoin, että lahkonne/vartiotorniseura on eksyttämässä teitä vaarantaen pelastuksenne, mikä voi tapahtua vain uudestisyntymän kautta Jeesukseen Kristuksen, Jumalan Pojan sovitustyön kautta...tämä tulee ymmärtää myös oikealla tavalla, mihin vartioseuran opetukset eivät ilmeisestikään johda. Tätä teidän on tutkittava rukouksessa henkilökohtaisesti Jumalan edessä. Annan teille linkinn, josta otsakkeen, Jehovan todistajat, alta löytyy tietoa järjestöstänne ja siihen liittyvistä arveluttavista seikoista.
      gamma.nic.fi/~jlindell/jehovan.htm (toivottavasti meni oikein)
      Jumala itse Pyhän Hengen kautta näyttäköön pelastukseen vievän tien Poikansa Jeesuksen Kristuksen veren kautta. Hän rakastaa teitä valtavasti haluten teille pelastuksen miljoonien kristittyjen tavoin (joita ette kristittyinä pidä nimittäen heitä kristikunnaksi). Totuus tekee teidät vapaiksi ja se on minun ohella tuhansien suomalaisten rukous teidän puolestanne kohdataksenne aidosti Jumalan rakkauden ja Hänen lapsenaan olemisen.

      • Anonyymi

        Ks. hakusana: ovatko jehovantodistajat kristittyjä...jos linkki ei toimi


    • Anonyymi

      Anonyymi 1.6.2019 23:03

      "jehovantodistajilla on halu elää Jumalan tahdon mukaista elämää ja saada iankaikkinen elämä Hänen yhteydessään"
      -Ei vaan maanpäällisparatiisissa. Jeesus kutsui taivaan Isän luokse.
      Vartiotorni kutsuu leijonien hymyiltäviksi. Siinä on mallipiirroskin kuinka leijonat sitten hymyilevät.

      -Sitä tässä ihmettelen, että kun täällä todistajien nimissä kilpaa kirjoiteltiin niiden ovimuistiinpanojen merkityksestä, että saavat ylös jos joku ei halua heitä enää tavata.
      Niin nyt sitten ovat kuulemma kieltäneet muistiinpanot kokonaan.
      Kuitenkin tarvitsisi vain kysyä lupa: "Saammeko laittaa paperille, että emme enää saa tulla teidän ovellenne ?"
      Missä tuli tenkkapåå ?

      • Anonyymi

        Taitaa olla mnaatin keskustelu itsensä kanssa. Ärsyttää ja sitten vastaa omiin kirjoituksiinsa. Senverran tekstistä huomaa.
        Sana antautuminen esim. Me vihkiydymme tekemään Jumalan tahdon.
        Mnaat on päässyt vauhtiin jälleen. Välillä hän on viemässä ihmisiä OnWay'hin ja sitten väittää palaavansa JT:hin. Teksti on samaa leijonien hymyilemisestä ym. ovelaa parjausta.
        Katoaa näyttämöltä, jos kysytään Raamattuun perustuvaa opetusta.


    • Anonyymi

      Soveltaessasi yhä täydellisemmin Jumalan sanaa JT tyyliin omaan elämääsi pääset lähemmäksi Luojaasi.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1595
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1047
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      585
      1023
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      940
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      922
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      806
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      721
    Aihe