Onko kenellekään kokemusta matkustamisesta laivalla Kreetan (esim. Hania) ja Ateenan välillä? Mitä maksoi? Mistä ostit liput?
Olen katsastanut suurimpien laivayhtiöiden sivuja ja hytillisen matkan hinta on varsin suolainen. Kansipaikan tosin voi saada 20 eurolla, mutta kuka nyt haluaa yötä ilman hyttiä viettää. Onko tietoa myyvätkö matkatoimistot esimerkiksi Haniassa lippuja kohtuulliseen hintaan?
Kreetalta lautalla Ateenaan (ja takaisin)
6
4706
Vastaukset
- kepa
vanhassa rahassa n. 1000mk edes-takainen lippu. matka on todella pitka vahintaan 12h ja paatit likaisia. saattaa olla itseasiassa halvempaa lentaa. kokeile aegean air ja olympic airwaysia. molemmat hyvia. itse maksoin aegeanista 130 euroa edes takaisin kreeta-thessaloniki. kantsii soittaa suoraa niitten toimistoon kreetalla ja kysya hinta sielta.
- athina
Laivalla pääsee ihan kätevästi. Itse matkustan yleensä kansipaikalla. Muutamassa vanhemmassa laivassa on kerrossänkyjä (ns. sänkyosasto), jossa saa ihan hyvin myös unen. Vieressä vessat ja suihkut, joita moni ei edes käytä. Eli aika rauhassa saa matkustaa kansipaikallakin. Nyt on tullut uusia laivoja myös Haniasta Ateenaan, jotka kulkevat nopeasti, n. 6 tunnissa. Eli hyttiä tuolle ajalle ei välttämättä kannata ottaakaan. Laivalippujen hinnat vaihtelevat paljon laivasta riippue ja tietysti siitä, ottaako hytin vai kansipaikan. Kannattaa käydä kysymässä tarkemmin paikallisista matkatoimistoista tai satamasta. Yleensä ostan liput itse suoraan satamasta (esim. edellisenä päivänä), laivayhtiön omasta toimistosta. Joskus olen ostanut myös paikallisesta matkatoimistosta. Suuria hintaeroja ei ole.
- Maare
Olen mennyt laivalla, mutta siitä on kohta 10 vuotta aikaa. Matka kesti silloin 9 tuntia ja yöllä matkustettiin. Hyttipaikka on kallis Kreikassa. Puolet halvemmalla saa, jos ostaa pelkän kansipaikan. En nyt muista miksi sitä osastoa kutsutaan, mutta siellä on sellaisia isoja lepotuoleja, jotka saa lähes makuuasentoon ja niissä pystyy ihan hyvin nukkumaan ja säästyy hytin hinta.
Toinen reisssu, josta on myös paljon aikaa, oli Samokselta Parokselle ja silloin meillä oli hytti. Se oli iso laiva eikä hytin ovia saanut edes lukkoon. Jätimme sinne kuitenkin matkatavarat illalla, kun oli vielä liian aikaista mennä nukkumaan ja hyvin olivat säilyneet.
- ...stin Athina
Mistä muualta aioit ne liput ostaa kuin jostain Hanian matkatoimistosta? Ja eiköhän ne ole saman hintaisia joka paikassa siellä.
Jos pitää niin kovin halvalla päästä, niin ota nyt huomioon, että taksi Soudaan maksaa ainakin kympin ellei enemmänkin. - cccp
Kreikka on nykyään kallis ja mitään ei saa ilmaiseksi.
Laivat ovat mitä milloinkin. Liput ovat saman hintaisia, parhaiten niitä saa laivayhtiöiden toimistoista.
Lentäminen maksaa, Olympik on kallis.- siljahe
itseänikin kiinnostava aihe tämä ! nettisivut oli jotenkin tukossa,mitään päivää ei hyväkysynyt ja valitteli että pvm muka mennyt jo. hassua,ettei siiten kreetalta järjestetä minkäämlaisia retkiä ateenaan. Toivottavasti saan vielä tarkempia vastauksia hintojen suhteen..ja kokemuksia ! meitä 2 aikuista ja 2 nuorta menossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 844562
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺854411Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163483Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392083Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581748Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1031291