NASTARENKAISTA LISÄÄ LÄPPÄÄ PLIIS...

Anonyymi

Mihin on nimimerkki Vajakit... Hoitoon nastarenkaista jauhaminen hävinnyt? Kaveri on ollut hiljaa jo pari viikkoa. Lieneekö saanut oikean lääkityksen nastarengasahdistukseensa. Aikaisemminhan kyseinen puupää on jauhanut nastarenkaista keskelläkesääkin. Nyt on kaveri kovasti hiljaa. Mitä ihmettä on tapahtunut?

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehkä se on ajanut kohtalokkaasti lepikkoon asfaltissa olleen kuopan takia, jota nastat ei ole edes aiheuttanut.

      • Anonyymi

        Ei nastat kuoppia aiheuta vaan uria. Ikäviä molemmat tietysti.


    • AARRGGGHH!!!! Olen ollut ratsaamassa nastarenkaita! Turvallisia nastarenkaita! ja kitkarenkaita! AARRGGHHH en kestä kun kesällä ajetaan nasta ja kitkarenkaalla - Tämä kuluttaa tienpintaa-> Vaihtakaa jo kesärenkaaat!!! AAARRRRGGHHH!!!

      • Anonyymi

        Hyvin kopioitu nimimerkki ja kommenttikin suurimmalta osin varastettu mutta ihan hyvin muuten.


    • Anonyymi

      Kyllähän tuo nastojen ropina hieman hymyilyttää muutaman vuoden ikäisissä autoissa, näillä keleillä.

      • Anonyymi

        Se olitkin sinä, jonka näin eilen seisomassa kadun reunassa, autoja tuijottelemassa, itseksesi hihittämässä ja korviasi nykimässä. Mahtoi se päässäsi oleva villapipo ja ne jalassasi olevat kumisaappaat hautoa.


    • Anonyymi

      Harmillisesti nypityissä uraa varmaan vielä 7mm, ei kulu loppuun tänä kesänä. Pitääkö laittaa talveksi varastoon vai ajanko talvenkin noilla? Itse ajaisin, mutta vaimo ei varmaan suostu. Toivo lepää siinä, että kesän aikana kuivin pinta kuluu pois, joten talvella pitoa on paremmin kuin viime talvena, vaikkei ole enää nastojakaan. Katsotaan. Olisi komeaa ajaa kaksi vuotta samoilla kumeilla ilman vaihtoa.

    • Anonyymi

      Minua huvittaa kuinka suurin osa ihmisten itse ostamista renkaista tuntuu olevan jotain halpiksia, mutta juuri kukaan ei silti kehtaa ajaa nypityillä tai kitkarenkailla kesällä. Että pihistely on kyllä jees, mutta ilmaiset kesärenkaat ei kelpaa.

      • Anonyymi

        Halvinkin kesärengas on parempi ja turvallisempi rengas kesällä kuin kitkarengas tai nastat pois nypitty talvirengas. Valitettavan moni ei sitä vaan ymmärrä. Hyvällä kelillä toimii kyllä, mutta ääritilanteissa onkin tilanne ihan toinen. Vesiliirtoriski selvästi suurempi ja jarruttaminen kuumalla asfaltilla on tilanne, johon talvirengas ei ole tarkoitettu joten toimivuus on huonompaa. On tietysti selvää, että tämänkin palstan, olen keskivertoa parempi kuljettaja-harhaluulon vallassa elävät maanteiden mestarit, eivät tätä ymmärrä. He kun tietävät renkaista enemmän kuin niitä valmistavat ja tutkivat ihmiset. Tältä palstalta löytyy aina se paras ja absoluuttisin totuus. Myös renkaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halvinkin kesärengas on parempi ja turvallisempi rengas kesällä kuin kitkarengas tai nastat pois nypitty talvirengas. Valitettavan moni ei sitä vaan ymmärrä. Hyvällä kelillä toimii kyllä, mutta ääritilanteissa onkin tilanne ihan toinen. Vesiliirtoriski selvästi suurempi ja jarruttaminen kuumalla asfaltilla on tilanne, johon talvirengas ei ole tarkoitettu joten toimivuus on huonompaa. On tietysti selvää, että tämänkin palstan, olen keskivertoa parempi kuljettaja-harhaluulon vallassa elävät maanteiden mestarit, eivät tätä ymmärrä. He kun tietävät renkaista enemmän kuin niitä valmistavat ja tutkivat ihmiset. Tältä palstalta löytyy aina se paras ja absoluuttisin totuus. Myös renkaista.

        Joo, olen pitkään ihmetellyt, miksei formuloissa ja rallissa asfalttiosuuksilla ajeta vanhoilla talvirenkailla jos niissä parempi pito on kuin kesäkeliin tarkoitetuissa renkaissa. Nastarenkaillakin auto pysähtyy kuivalla asfaltilla kuulemma paremmin kuin kesärenkailla. Ovat perin tyhmiä ja kokemattomia molemmissa lajeissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, olen pitkään ihmetellyt, miksei formuloissa ja rallissa asfalttiosuuksilla ajeta vanhoilla talvirenkailla jos niissä parempi pito on kuin kesäkeliin tarkoitetuissa renkaissa. Nastarenkaillakin auto pysähtyy kuivalla asfaltilla kuulemma paremmin kuin kesärenkailla. Ovat perin tyhmiä ja kokemattomia molemmissa lajeissa.

        Siis epäiletkö ettei Suoli24:n tietäjillä olisi parasta tietoa renkaista? Tällä palstalla on paljon niitä, jotka pystyvät omilla kokemuksilla ja tiedoilla todistamaan, että rengastutkimukset, testit ja renkaiden valmistajien tulokset niistä ovat vääriä. Suomalainen, kaiken kokenut ja nähnyt perusautoilija kantaa mukanaan suurinta ja parasta tietoa myös renkaista. Jos täällä joku kertoo, että talvirengas on ihan hyvä turvallinen kesähelteillä, niin silloin se on niin. Renkaanvalmistajien, testaajien ja tutkijoiden eriävät tulokset eivät asiaa miksikään muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halvinkin kesärengas on parempi ja turvallisempi rengas kesällä kuin kitkarengas tai nastat pois nypitty talvirengas. Valitettavan moni ei sitä vaan ymmärrä. Hyvällä kelillä toimii kyllä, mutta ääritilanteissa onkin tilanne ihan toinen. Vesiliirtoriski selvästi suurempi ja jarruttaminen kuumalla asfaltilla on tilanne, johon talvirengas ei ole tarkoitettu joten toimivuus on huonompaa. On tietysti selvää, että tämänkin palstan, olen keskivertoa parempi kuljettaja-harhaluulon vallassa elävät maanteiden mestarit, eivät tätä ymmärrä. He kun tietävät renkaista enemmän kuin niitä valmistavat ja tutkivat ihmiset. Tältä palstalta löytyy aina se paras ja absoluuttisin totuus. Myös renkaista.

        Pääasiassa ymmärrän, että halvinkin uusi saattaa olla parempi kuin hyvä nypitty. Ei tästä kyllä mitään tutkimusnäyttöä löydy. Eikä löydy siitäkään, että mikä on tilanne vaikka 3mm kiinankumilla vs. 7mm nypitty? Tässä voi hyvinkin nypitty olla jo parempi.

        Joka tapauksessa; millä logiikalla ihminen saa ottaa turvallisuuskompromissin ostamalla kiinankumit, muttei saa ottaa kompromissia nyppimällä? Kuka sen rajan juuri tuohon veti? Kinankumimompromissi vieläpä usein typerä, koska siinä ei aina edes säästä mitään, koska rengas saattaa kulua niin paljon nopeammin. Nypityillä taas säästää aina. Myös ympäristöä.

        Ja uskon kyllä, että nypitty häviää uudelle merkkirenkaalle, mutta omat kokemukset toistaiseksi sellaiset, ettei sitä vesiliirtoon saa niillä mutkanopeuksilla, joita itse kehtaan ajaa. Ja kehtaan kovempaa kuin mitä lippisamis edes osaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis epäiletkö ettei Suoli24:n tietäjillä olisi parasta tietoa renkaista? Tällä palstalla on paljon niitä, jotka pystyvät omilla kokemuksilla ja tiedoilla todistamaan, että rengastutkimukset, testit ja renkaiden valmistajien tulokset niistä ovat vääriä. Suomalainen, kaiken kokenut ja nähnyt perusautoilija kantaa mukanaan suurinta ja parasta tietoa myös renkaista. Jos täällä joku kertoo, että talvirengas on ihan hyvä turvallinen kesähelteillä, niin silloin se on niin. Renkaanvalmistajien, testaajien ja tutkijoiden eriävät tulokset eivät asiaa miksikään muuta.

        Kun pitäisi nähdä niitä tutkimustuloksia sitten. Näytä yksikin kunnollinen tutkimus nypityistä vs. kesärenkaista. Eipä löydy Googlella. Miksiköhän?

        Ja ei, ei tietenkään nypityt ole paremmat, mutta ihan kelvolliset. Mitä todennäköisimmin ne tutkimukset toteaisivat saman ja siksi niitä ei esitellä, haittaisi myyntiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, olen pitkään ihmetellyt, miksei formuloissa ja rallissa asfalttiosuuksilla ajeta vanhoilla talvirenkailla jos niissä parempi pito on kuin kesäkeliin tarkoitetuissa renkaissa. Nastarenkaillakin auto pysähtyy kuivalla asfaltilla kuulemma paremmin kuin kesärenkailla. Ovat perin tyhmiä ja kokemattomia molemmissa lajeissa.

        Rallissa ei hiekkapätkiä kyllä ajeta myöskään Hankookin Ventuseilla tms. renkailla. Saattaa siellä rallipätkällä nypitty olla kesärengasta parempi. Siis hiekalla ja mudassa.

        Vielä sitä kysyisin, että miksi kitkarenkailla ajaminen on ihan laillista ja turvallista, vaikka jarrutusmatkat jopa yli 10m pidemmät jäällä kuin nastoilla, mutta kitkarenkaat muuttuvat kesällä vaarallisiksi, vaikka erot jarrutusmatkoissa kesällä pienemmät ja itse jarrutusmatkat lyhyemmät myös? Miten on mahdollista, että vastuullinen kuski saa ajaa kitkoilla talvella, koska ”kaikki riippuu ratin ja penkin välistä”, mutta sama logiikka ei pädekään kesällä, jolloin kitkarenkaat kaikin tavoin turvallisemmat ja myös lähempänä parhaiden renkaiden suorituskykyä?


    • Anonyymi

      Nastarenkaista pitäisi päästä eroon tavalla tai toisella...ainakin taajamissa !

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä että kitkarenkaista on todellakin päästävä eroon. Kitkoilla ajavat aiheuttavat kolareita ja omaisuusvahinkoja järjettömät määrät luistellessaan pulkillaan talvisin.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiedo ne kitkarenkaasi kaulasi ympärille ja opettele ajattelemaan. Kyllähän asia on täysin päinvastoin. Mieti nyt kitka ja nastarenkaiden suhdetta tuolla liikenteessä. Jotain n. 70% vs 30%.... Joo-o tuo "tutkimus" on sitä paitsi jo tyrmätty täydeksi sonnaksi.

        Kuka on tutkimuksen todennut sonnaksi? Sinä?

        Minun ajotaidoillani on pärjätty kitkarenkailla yli kymmenen talvea. Hyvin olen pärjännyt. Apua on varmaan ollut 20 vuotta kansallisella tasolla rallin ajamisesta, muutama pokaalikin on tullut hankittua kaappiin. Niin kaksi-kuin nelivedoillakin. Jotain kokemusta siis auton hallinnasta ja renkaistakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on tutkimuksen todennut sonnaksi? Sinä?

        Minun ajotaidoillani on pärjätty kitkarenkailla yli kymmenen talvea. Hyvin olen pärjännyt. Apua on varmaan ollut 20 vuotta kansallisella tasolla rallin ajamisesta, muutama pokaalikin on tullut hankittua kaappiin. Niin kaksi-kuin nelivedoillakin. Jotain kokemusta siis auton hallinnasta ja renkaistakin.

        Luehan tämä pätkä uudestaan kunnes ymmärrät:

        "Tutkijat Anna Furberg, Sverker Molander ja Richard Arvidsson laskivat analyysissään, kuinka moni ihmishenki säästyy onnettomuuksissa nastojen ansiosta. Sitä vastaan asetettiin esimerkiksi tilastot niistä ihmishengistä, jotka menetetään tärkeän nastamateriaalin eli koboltin louhinnassa Kongossa."

        Eli tuossa verrataan aivan eri asiaa. Ihmishenkiä jotka tulevat siitä että hölmöläiset tappavat toisiaan Kongossa. Sillä ei ole mitään tekemistä Nastarenkaiden eikä kyllä kitkarenkaidenkaan kanssa. Ei noita asioita voi verrata keskenään... (Paitsi Ruotsalaiset "tutkijat")

        Jos halutaan jeesustella niin sitten erijuttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luehan tämä pätkä uudestaan kunnes ymmärrät:

        "Tutkijat Anna Furberg, Sverker Molander ja Richard Arvidsson laskivat analyysissään, kuinka moni ihmishenki säästyy onnettomuuksissa nastojen ansiosta. Sitä vastaan asetettiin esimerkiksi tilastot niistä ihmishengistä, jotka menetetään tärkeän nastamateriaalin eli koboltin louhinnassa Kongossa."

        Eli tuossa verrataan aivan eri asiaa. Ihmishenkiä jotka tulevat siitä että hölmöläiset tappavat toisiaan Kongossa. Sillä ei ole mitään tekemistä Nastarenkaiden eikä kyllä kitkarenkaidenkaan kanssa. Ei noita asioita voi verrata keskenään... (Paitsi Ruotsalaiset "tutkijat")

        Jos halutaan jeesustella niin sitten erijuttu.

        Eli sinulle merktsee vain Suomessa nastarenkaiden aiheuttamat kuolemat? Se, että esim. mainitussa Kongossa kaivostyössä ja niiden sivutuotteena syntyvien sairauksien aiheuttamat kuolemat eivät ole kelvollisia käyttää tilastoissa? Ovatko pohjoismaissa nastarenkaiden aiheuttamien pölyhaittojen sairaudet ja kuolemat kelvollisia vai onko laskelmissasi käyttökelpoisia vain suomalaisten kuolemat?
        Kyllä ikävät asiat saadaan aina näyttämään paremmilta, kun osalle haitoista suljetaan silmät. Piru hieno logiikka sulla.


    • Anonyymi

      Kivastihan se ikiväittely nasta-kitka -ikuisuysaiheesta taas käynnistyi... Ulkona hellerajakin ylittynyt ja kesäkuukin jo viidettä päivää...

      Hyvä poijjaat, kyllä se siitä....

    • Heih TÄÄLLÄ TAAS! Olin laitoksella ja sain autooni uudet nastarenkaat. Vein entiset vaarallisen kuluneet kitkarenkaat kierrätykseen!

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1346
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe