Perussuomalaiset T.Soini ja katolisuus

mielenkiintoista

20

873

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toki

      uskonnon vapaus. Saa uskoa tai olla uskomatta. Ei riitä ainakaan perusteeksi ihmisten leimaamiseen.

      • uskossa

        ole mitään pahaa, sama Jumala meillä kaikilla on.


      • OIé
        uskossa kirjoitti:

        ole mitään pahaa, sama Jumala meillä kaikilla on.

        esim alkuperäisillä, eli Oikeilla Perus suomalaisilla, Saamen kansalla, oli eri jumala, eri usko ja eri tavat. Euroopan ainoa kansa, joka ei ole koskaan sotinut, mutta lannan väki tuli Pyhältä Venäjän maalta, raiskas ja ryösti Saamen kansan ja pakolla istutti oman uskontonsa!


      • JKa
        OIé kirjoitti:

        esim alkuperäisillä, eli Oikeilla Perus suomalaisilla, Saamen kansalla, oli eri jumala, eri usko ja eri tavat. Euroopan ainoa kansa, joka ei ole koskaan sotinut, mutta lannan väki tuli Pyhältä Venäjän maalta, raiskas ja ryösti Saamen kansan ja pakolla istutti oman uskontonsa!

        Edellä oli puhe PerusSuomalisten suhteesta uskontoon, ei esimerkiksi saamelaiskäräjistä.

        Jos hait vitsintynkää sanan selityksestä, niin pieleen meni sekin. Ei alkuperäiskansoja kutsuta "Perus kansoiksi", ei yhteen-/erikseen- eikä varsinkaan isolla kirjoitettunakaan.


      • JKa kirjoitti:

        Edellä oli puhe PerusSuomalisten suhteesta uskontoon, ei esimerkiksi saamelaiskäräjistä.

        Jos hait vitsintynkää sanan selityksestä, niin pieleen meni sekin. Ei alkuperäiskansoja kutsuta "Perus kansoiksi", ei yhteen-/erikseen- eikä varsinkaan isolla kirjoitettunakaan.

        miksi JKa käänsi puheen saamelaiskäräjiin, kun Ole kertoi saamelaisten uskonnon lopettamisesta?
        Eikö oikeinkirjoitusasioihin puuttuminen ole töykeää ylimielisyyttä, jollainen tosin tyypillistä, esim Halmeelle, perset-ryhmän kansanedustajalle?


      • JKa
        VempelKolli kirjoitti:

        miksi JKa käänsi puheen saamelaiskäräjiin, kun Ole kertoi saamelaisten uskonnon lopettamisesta?
        Eikö oikeinkirjoitusasioihin puuttuminen ole töykeää ylimielisyyttä, jollainen tosin tyypillistä, esim Halmeelle, perset-ryhmän kansanedustajalle?

        Mitä tekemistä PerusSuomalaisilla on saamelaisuskonnon hävittämisellä kanssa?
        Nimimerkin "Ole" aasinsilta Suomen alkuperäisväestöstä koukkaamalla on sekä typerä että täysin asiaan kuulumaton. Termi "Perussuomalainen" ei käänny termiksi "Alkuperäiskansa" eikä rinnastu erikseen kirjoittamalla saamelaisiin.
        Ymmärrän kyllä hyvin, että VempelKolli ymmärtää normaalisti "ennen-esikoulua" -ikäkauteen kuuluvan sanaväännön, onhan hän osoittanut samanlaisia taipumuksia itsekin.

        Tuo taipumus selittää myös VempelKollin käsityksen termistä "Kristillinen arvopohja". Siltä osin viittaan aiempaan kommenttiini
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=4500000000000019&posting=22000000007092611


      • jo laajemminkin
        VempelKolli kirjoitti:

        miksi JKa käänsi puheen saamelaiskäräjiin, kun Ole kertoi saamelaisten uskonnon lopettamisesta?
        Eikö oikeinkirjoitusasioihin puuttuminen ole töykeää ylimielisyyttä, jollainen tosin tyypillistä, esim Halmeelle, perset-ryhmän kansanedustajalle?

        oman puolueen eduskuntaryhmästä yhtä halventavasti?

        Mitä sinä oikein täällä lietsot ja heilut jokapaikan asiantuntijana?


      • itse
        jo laajemminkin kirjoitti:

        oman puolueen eduskuntaryhmästä yhtä halventavasti?

        Mitä sinä oikein täällä lietsot ja heilut jokapaikan asiantuntijana?

        ajattelet ja teet lujasti töitä että rivit savossa hajoaa. Mutta tiedoksesi ne vain tiivistyvät ja vsl ei tule saamaan kannatusta . Olisi luullut sinunkin sen jo tajunneen sieltä vaihtopenkiltä.


      • jo laajemminkin
        VempelKolli kirjoitti:

        miksi JKa käänsi puheen saamelaiskäräjiin, kun Ole kertoi saamelaisten uskonnon lopettamisesta?
        Eikö oikeinkirjoitusasioihin puuttuminen ole töykeää ylimielisyyttä, jollainen tosin tyypillistä, esim Halmeelle, perset-ryhmän kansanedustajalle?

        koska vastaus jäi saamatta.
        Sen vuoksi kysyn asiaa VempelKollilta uudestaan.

        Arvostelit täällä oman puolueemme eduskuntaryhmään kuuluvaa henkilöä nimeltä mainiten, ajatellaanko Savossa laajemminkin samalla tavalla?
        Olen huomannut että esiinnyt täällä mielellään jokapaikan asiantuntijana. Oletko korkeastikin koulutettu? Mikä sinulle antaa niin laajan pätevyyden?

        Edellytän, että vastaat itse, koska nimimerkkisi takaa esitetyt kannanotot ovat Sinun mielipiteitäsi eikä kenenkään toisen.

        Vai eikö savolaiset vastaa enää huutojaan?


    • katol....

      Niin mitä ihmeellistä siinä on, että hän on katolilainen? Ei kai kukaan ihmettele myöskään sitä, jos joku on luterilainen, ortodoksi etc.

      Hän ei ole katoliseen kirkkoon kuulumista mitenkään salannut, mutta katsos kun meidän katolilaisten tapoihin ei kuulu uskoamme kaduilla ja toreilla suureen ääneen toitotella. Se, että Timo S. on katolilainen ei merkitse sitä, että me kaikki Suomen katolilaiset perussuomalaisia äänestäisimme. Itse olen kokoomuksen kannattaja.

      • "Ei kai kukaan ihmettele myöskään sitä, jos joku on luterilainen, ortodoksi etc"

        Ehkä ei, mutta uskontoihin kuulumattomia ei kýksin ihmetellä, vaan osin uskovaisten taholta jopa painostetaan. Maassamme ei toteudu vielä uskonnon vapaus!
        Perset- Poliittinen Puoluekin ilmoittaa harjoittavansa uskontoon sitoutunutta politiikkaa.


      • JKa
        VempelKolli kirjoitti:

        "Ei kai kukaan ihmettele myöskään sitä, jos joku on luterilainen, ortodoksi etc"

        Ehkä ei, mutta uskontoihin kuulumattomia ei kýksin ihmetellä, vaan osin uskovaisten taholta jopa painostetaan. Maassamme ei toteudu vielä uskonnon vapaus!
        Perset- Poliittinen Puoluekin ilmoittaa harjoittavansa uskontoon sitoutunutta politiikkaa.

        > "Perset- Poliittinen Puoluekin ilmoittaa harjoittavansa uskontoon sitoutunutta politiikkaa."

        Mihin tuo "tieto" perustuu, ja mihin uskontoon PS:n politiikka on sitoutunut?


      • JKa kirjoitti:

        > "Perset- Poliittinen Puoluekin ilmoittaa harjoittavansa uskontoon sitoutunutta politiikkaa."

        Mihin tuo "tieto" perustuu, ja mihin uskontoon PS:n politiikka on sitoutunut?

        "Perussuomalaiset on itsenäinen ja asialinjalla yhteistyöhön kaikkien kanssa kykenevä kansallismielinen ja EU-kriittinen puolue, joka kristillis-sosiaaliseen arvopohjaan tukeutuen uskaltaa puuttua epäkohtiin ja nostaa niitä yhteiskunnalliseen keskusteluun selvällä suomen kielellä."

        Lisäksi puoluekokouksenne Oulussa 2001 julistaa kristillisiä arvojaan julkilausumissaan omilla nettisivuillanne.

        Lisäksi puolueenne eduskuntaryhmän jäsen, ked Halme on usein esittänyt kritiikkiään muihin uskontoihin kuuluvista varsin epäystävällisesti.

        Voisitteko kertoa suhtautumisenne esim vapaa-ajattelijoihin, joilla on toisenlainen, eli vapaa käsitys uskonnoista. Myös kristillisyydestä, joka on pakolla Suomeen aikanaan tuotu ja juurrutettu.
        Vapaa-ajattelijoilla on mm oma sivu netissä.


      • Katiska
        VempelKolli kirjoitti:

        "Perussuomalaiset on itsenäinen ja asialinjalla yhteistyöhön kaikkien kanssa kykenevä kansallismielinen ja EU-kriittinen puolue, joka kristillis-sosiaaliseen arvopohjaan tukeutuen uskaltaa puuttua epäkohtiin ja nostaa niitä yhteiskunnalliseen keskusteluun selvällä suomen kielellä."

        Lisäksi puoluekokouksenne Oulussa 2001 julistaa kristillisiä arvojaan julkilausumissaan omilla nettisivuillanne.

        Lisäksi puolueenne eduskuntaryhmän jäsen, ked Halme on usein esittänyt kritiikkiään muihin uskontoihin kuuluvista varsin epäystävällisesti.

        Voisitteko kertoa suhtautumisenne esim vapaa-ajattelijoihin, joilla on toisenlainen, eli vapaa käsitys uskonnoista. Myös kristillisyydestä, joka on pakolla Suomeen aikanaan tuotu ja juurrutettu.
        Vapaa-ajattelijoilla on mm oma sivu netissä.

        Esim. Perussuomalaisten varapuheenjohtaja Vaili K. Jämsä on tietääksen vapaa-ajattelija. Eikö se jo kerro puolueen avarakatseisuudesta jotain?


      • riittää
        VempelKolli kirjoitti:

        "Perussuomalaiset on itsenäinen ja asialinjalla yhteistyöhön kaikkien kanssa kykenevä kansallismielinen ja EU-kriittinen puolue, joka kristillis-sosiaaliseen arvopohjaan tukeutuen uskaltaa puuttua epäkohtiin ja nostaa niitä yhteiskunnalliseen keskusteluun selvällä suomen kielellä."

        Lisäksi puoluekokouksenne Oulussa 2001 julistaa kristillisiä arvojaan julkilausumissaan omilla nettisivuillanne.

        Lisäksi puolueenne eduskuntaryhmän jäsen, ked Halme on usein esittänyt kritiikkiään muihin uskontoihin kuuluvista varsin epäystävällisesti.

        Voisitteko kertoa suhtautumisenne esim vapaa-ajattelijoihin, joilla on toisenlainen, eli vapaa käsitys uskonnoista. Myös kristillisyydestä, joka on pakolla Suomeen aikanaan tuotu ja juurrutettu.
        Vapaa-ajattelijoilla on mm oma sivu netissä.

        kevät taitaa olla tulossa.


      • no sitten on aika
        Katiska kirjoitti:

        Esim. Perussuomalaisten varapuheenjohtaja Vaili K. Jämsä on tietääksen vapaa-ajattelija. Eikö se jo kerro puolueen avarakatseisuudesta jotain?

        vaihtaa varapuheenjohtajaa, jos tieto pitää paikkansa...


      • JKa
        VempelKolli kirjoitti:

        "Perussuomalaiset on itsenäinen ja asialinjalla yhteistyöhön kaikkien kanssa kykenevä kansallismielinen ja EU-kriittinen puolue, joka kristillis-sosiaaliseen arvopohjaan tukeutuen uskaltaa puuttua epäkohtiin ja nostaa niitä yhteiskunnalliseen keskusteluun selvällä suomen kielellä."

        Lisäksi puoluekokouksenne Oulussa 2001 julistaa kristillisiä arvojaan julkilausumissaan omilla nettisivuillanne.

        Lisäksi puolueenne eduskuntaryhmän jäsen, ked Halme on usein esittänyt kritiikkiään muihin uskontoihin kuuluvista varsin epäystävällisesti.

        Voisitteko kertoa suhtautumisenne esim vapaa-ajattelijoihin, joilla on toisenlainen, eli vapaa käsitys uskonnoista. Myös kristillisyydestä, joka on pakolla Suomeen aikanaan tuotu ja juurrutettu.
        Vapaa-ajattelijoilla on mm oma sivu netissä.

        Viittaan aiempaan kommenttiini
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=4500000000000019&posting=22000000007092611

        Koska käsitteiden ymmärtämisessä on noin pahoja aukkoja, niin tuskin kannattaa toistaa kysymystä.
        Sen näköjään olet jo onnistunut sisäistämään, että Tony Halme ei ole PerusSuomalaisten jäsen; puhut enää "eduskuntaryhmän jäsenestä". Tarvitset kuitenkin vielä lisäharjoitusta käsittääksesi senkin, että PerusSuomalaiset eivät ole vastuussa Tony Halmeen ominaan esittämistä lausunnoista.

        Mutta tuo täytyy käsittää niin, että PerusSuomalaisten toiminnasta et löydä moitettavaa, joten joudut turvautumaan sijaissyyllistämiseen. Fanaattisen vastustajan taholta sitä on pidettävä jopa ylistyksenä.


      • kirkkoon kuuluva
        VempelKolli kirjoitti:

        "Ei kai kukaan ihmettele myöskään sitä, jos joku on luterilainen, ortodoksi etc"

        Ehkä ei, mutta uskontoihin kuulumattomia ei kýksin ihmetellä, vaan osin uskovaisten taholta jopa painostetaan. Maassamme ei toteudu vielä uskonnon vapaus!
        Perset- Poliittinen Puoluekin ilmoittaa harjoittavansa uskontoon sitoutunutta politiikkaa.

        Jos ei halua kuulua kirkkoon,olkoon kuulumatta.
        Mutta jos meillä on puolue,perussuomalaiset,joka nojaa kristillisiin arvoihin,niin miksi kuulua puolueeseen,jos ei kerran hyväksy puolueen arvoja ?-Omien etujen vuoksiko kuulua puolueeseen ?


      • oppeT
        VempelKolli kirjoitti:

        "Ei kai kukaan ihmettele myöskään sitä, jos joku on luterilainen, ortodoksi etc"

        Ehkä ei, mutta uskontoihin kuulumattomia ei kýksin ihmetellä, vaan osin uskovaisten taholta jopa painostetaan. Maassamme ei toteudu vielä uskonnon vapaus!
        Perset- Poliittinen Puoluekin ilmoittaa harjoittavansa uskontoon sitoutunutta politiikkaa.

        Mikä olikaan kannatuksesi, 0.01 % ?


      • linkki löytyy

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      119
      1062
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      132
      948
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      299
      763
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      676
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe