Sveitsin terällä

Nyt on jo tiedossa, että osa liigapelaajista on tehnyt sopimuksen Sveitsiin ensi kaudeksi. Hätäisemmät lehdet on jo ehtinyt huolestua, että SM-liigan tähdet häipyy ulkomaille.

Tuota noin, minusta se nyt ei ole mikään uusi ilmiö, että parhaasta päästä pelaajia viedään pois. Nähdäkseni NHL on tehnyt tätä jo parikymmentä vuotta. Aina on löytynyt lähteneiden tilalle uusia huippuja, oikeastaan tämä on paitsi sallinut myös jouduttanut liigan pelaajien kiertokulkua.

Sveitsissä pelaa tälläkin kaudella suomalaisia pelaajia ja jos täältä sinne pelaajia värvätään, niin kai sieltä muutama paluumuuttajakin takaisin tulee. Samoin epäilen Ruotsista tulevan pelaajia takaisin Suomeen, joten kyllä meillä riittää ensi kaudellakin hyviä pelaajia katsojia viihdyttämässä.

Tietenkin lehdistön huoli voi olla se, että varsinkin HIFK:n ja Jokereiden pelaajia tunnutaan Sveitsiin vietävän. Olisikohan Jokereilla ja HIFK:lla tänä vuonna se tilanne, että nyt tai ei koskaan...siis se mestaruus?

1

122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä vain

No eipä ainakaan minulle tullut kauheana yllätyksenä tuo palaajien lähtö Sveitsiin.

Ainahan niin on käynyt ja tulee käymään. NHL niitä pelaajia varmaan eniten vie ja miksikäs eivät pelaajat lähtisivät, hyvin maksetaan. Tulevaisuudesta onkin vähän vaikeampi sanoa, sopuun kun ei olla vielä päästy.

Taitaa Venäjä olla melkein yhtä suosittu kaukalo kun NHL, ainakin siellä on paljon pelaajia ja palkka on lähes sama, ellei parempi kuin NHL:ssa.
      Tasokin on ihan maailmanluokkaa.

Sveitsin liigan/muiden ulkomaalaisten liigojen palkkauksista en osaa sanoa mitään, mutta pelaajia sinnekin tuntuu menevän kuin sieniä saateella. Pitkäaikaisia suomalaisia taitaa olla Nummelin, Peltonen, Hentunen. Varmaan löytyy muitakin.

En huolestuisi tuosta tilanteesta. Tuskinpa täältä Suomesta pelaajat loppuvat kesken.

Mitä tuohon mestaruuten tulee, eikös heillä aika monta sellaista jo ole. Toisaalta, saattaahan se tähtien omaaminen paineita asettaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      61
      4267
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3475
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      37
      3100
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2578
    5. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      45
      2247
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      2019
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1959
    8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      186
      1817
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      394
      1516
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1348
    Aihe