vielä aiheesta

muistaisiko kukaan

liittyen keskusteluun:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000007056082

vl-female kirjoitti
"Joka siis lykkää parannuksentekoaan tuonnemmaksi - huolimatta siitä, että kokee itsellään olevan etsikkoajan
- rakentaa vuodettaan helvettiin. "
Olit aivan oikeassa.

Tämä, muun muassa, olikin ko. seurapuheen aiheena.
Saarnakin löytyi, suviseurat 2002 Eero Lohilahti
sanoi "Raamatussa on kirjoitettu, että joka parannuksenteon huomiseen siirtää, hän vuoteensa helvettiin rakentaa.(lähde: suviseurat 2002, maanantai, Eero Lohilahti ")
Puheesaan "E.L" kertoi, että oli ollut tuttunsa sairasvuoteen äärellä ja kysyi "lupaatko sinä uskoa jos minä sinua armon saaneena siunaan?"

Tuttu oli ollut hetken hiljaa ja vastannut:
"Kyllä minä siirrän vielä".

Tutulla oli tietämättään enää viikko elinaikaa jäljellä.
Että nuin kävi.

Niin alkuperäinen kysymykseni oli, että jos joku tietäisi,
mistä Raamatunkohdasta tässä (vuoteensa helvettiin rakentaa) on kyse?

Ei tämä nyt niin kovin tärkeätä ole, mutta kiinnostaa minua kylläkin, kun olen tällainen pohdiskeleva yksilö.

16

1346

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anonyymi

esim Ilm.3:3, sama teema:
      "Muista, kuinka kuulit sanan ja otit sen vastaan, tarkkaa sitä ja tee parannus. Ellet ole hereillä, minä tulen kuin varas, yllätän sinut hetkellä, jota et aavista."

Tästä on viittaus pariin muuhunkin kohtaan.

• kannattaa

Kysäse tolta Eero Lohilahelta, et tietääkö hän onko hänen tuttunsa taivaassa vai tulimerssä.

Jos pitää moista varmana, ettei ole pelastunu ilman vl-siunausta, ni kai siitä täytyy olla myös selvät todisteet, muutenha kukaa ei voi tietää, onko tuttu nyt taivaassa vai tulimeres, sen tietää Jumala, ja miten Hän on sen Eero Lohilahdelle ilmoittanu???

• äiti

Itseäni myös kiinnostaisi saada Lohilahdelta selvitys, että millä oikeudella hän tuomitsee kuolevan tuttunsa helvettiin, jos tämä ei ole halunnut tehdä vl-parannusta.
      Sillä tuttu on saattanut sydänmessään uskoa Jumalaan, ja hän on pitänyt vl-oppeja väärinä, ja siksi on parannuksesta kieltäytynyt.
      Mitä näyttöä Lohilahdella on siihen, että hänen kuollut tuttunsa on joutunut helvettiin?
      Moni ihminen kyllä sairasvuoteensa äärellä (jos on vkavasti sairas) tietää, että kuolema voi seurata millä hetkellä hyvänsä, joten varmasti kuoleva siirsi "parannusta" tarkoituksella.

Vai olisiko jollain muulla vl-ihmisellä näyttöä siitä, että ei ole taivaaseesn päässyt jos ei ole vl-parannusta vastaanottanut, ja silloin on joutunut helvettiin?
      Nimimerkki:myös pohdiskeleva:)

• äiti

Mielestäni tuo Lohilahden kertomus, tarkoittaa sitä, että hän ylentää itsensä Jumalan veroiseksi, jolla on oikeus tuomita ihminen, hän päättää että ilman vl-parannusta ei pääse taivaaseen, vaan jotuu helvettiin jos ei parannusta tee.
        Sitäkö se vl-usko on, että uskovainen voi pitää itseään Jumalan veroisena?
        Henkilökohtaisesti en kyllä uskaltaisi, sillä Jumalaa on myös pelättävä.
        Aika kummallisia juttuja täältä saa kyllä lukea, ja jos tuokin lukee oikein päivämiehessä, niin tuskin on kenenkääm kirjoittelijan omaa keksintöä, sillä siinähän mainitaan ihan kirjoittajan nimikin.
        Pohdiskelua,pohdiskelua...:)

• ketään tuominnut
        äiti kirjoitti:

Mielestäni tuo Lohilahden kertomus, tarkoittaa sitä, että hän ylentää itsensä Jumalan veroiseksi, jolla on oikeus tuomita ihminen, hän päättää että ilman vl-parannusta ei pääse taivaaseen, vaan jotuu helvettiin jos ei parannusta tee.
        Aika kummallisia juttuja täältä saa kyllä lukea, ja jos tuokin lukee oikein päivämiehessä, niin tuskin on kenenkääm kirjoittelijan omaa keksintöä, sillä siinähän mainitaan ihan kirjoittajan nimikin.

vaan tarjosi evankeljumia jolla ihminen pelastuu
        eli saa kaikki synnit anteeksi täällä maan päällä

Etkö tiennyt että Kristus asuu omissaan henkensä kautta ja on antanut heille viran sovinnosta saarnata?

• anonyymi
        äiti kirjoitti:

tämä saarnaaja, minne tuo kuoleva joutui? (minulla ei ole itselläni k.o. vuoden suviseurajulkaisua)Jos sinulla se on, voisitko referoida kohtaa hiukan.

Toinen juttu: Avauksen mukaan saarnaaja kysyi, lupaisiko ihminen uskoa.Tämä halusi vielä siirtää päätöstä. Hän olisi voinut vastata myös, että hän on jo uskomassa ja ihmisen omaa vakaumusta myös vl:t kunnioittavat.

Kolmas juttu: On hyvin Raamatullista kiirehtiä parannuksen tekoa. Siellä on monessa kohdassa kehoitettu parannuksentekoon, ennen kuin on liian myöhäistä. Tämä saarnaaja toimi siis raamatullisesti.

• A. Acimlainen
        äiti kirjoitti:

"Sitäkö se vl-usko on, että uskovainen voi pitää itseään Jumalan veroisena? "

Vl-usko näyttää olevan sitä että omaa lihallista vl-minää pidetään Jumalan veroisena.
        Ei Herramme tätä tarkoittanut lainkaan!
        Jokaisessa meissä on Kristus, Jumalan luomus kaiken roinan alla. Tämä Kristus meissä on Jumalan veroinen. Kun ihminen nörytyy ja hiljentyy ja laittaa lihaminän sivuun niin Kristus saa vallan. Vl-uskossa nämä asiat käännetään päälaelleen.

• äiti
        anonyymi kirjoitti:

tämä saarnaaja, minne tuo kuoleva joutui? (minulla ei ole itselläni k.o. vuoden suviseurajulkaisua)Jos sinulla se on, voisitko referoida kohtaa hiukan.

Toinen juttu: Avauksen mukaan saarnaaja kysyi, lupaisiko ihminen uskoa.Tämä halusi vielä siirtää päätöstä. Hän olisi voinut vastata myös, että hän on jo uskomassa ja ihmisen omaa vakaumusta myös vl:t kunnioittavat.

Kolmas juttu: On hyvin Raamatullista kiirehtiä parannuksen tekoa. Siellä on monessa kohdassa kehoitettu parannuksentekoon, ennen kuin on liian myöhäistä. Tämä saarnaaja toimi siis raamatullisesti.

Miksi kirjoittajan pitäisi edes mainita asiasta, jos hän on sitä mieltä, että kuolevakin olisi päässyt taivaaseen vaikka ei vl-parannusta tehnytkään?
        Mitä merkitystä kirjoituksella on sitten vl-ihmisille?
        Avaajakin ilmeisesti yhdisti asia siten, että jos siirtää parannusta huomiselle niin joutuu helvettiin, niin ainakin ymmärsin.
        Ja tosiasiahan on, että tämä kuoleva on saattanut aika päiviä sitten vastaaottaa evankeliumin, hän ei halunnut vain vaihtaa omaa uskoaan, vl-uskoon.

Jos, Lohilahtikaan ei halunnut mitään kirjoituksellaan vl-uskoville kertoa, niin miksi hän edes puhuisi parannuksen armosta, ja helvetistä?
        Olisi vaan kirjoituksessaan sitten todennut, että tämä ei halunnut vastaanottaa vl-parannusta, mutta hän uskoi Jumalaan ja pääsi silti taivaaseen.
        Näistä kirjoituksista vaan syntyy aina tätä pohdiskelua, mutta onneksi te olette täällä korjaamassa väärinkäsitykset:)

• mä vaan
        äiti kirjoitti:

Tunnen sinut ja ajattelusi, oi keijukainen. Eikö sinun pitäisi olla osastolla H ellu jne.

• Täytyy_harkita
        mä vaan kirjoitti:

Tunnen sinut ja ajattelusi, oi keijukainen. Eikö sinun pitäisi olla osastolla H ellu jne.

tuota.

• Niin_saattaahan
        anonyymi kirjoitti:

se olla noin, mutta voisi se olla toisinkin.

• lähinnä

siksi, että jos puhuja sanoo että raamatussa noin lukee, niin silloin siellä pitää myös niin lukea. Muuten on lisännyt raamattuun jotain jota siellä ei ole, ja mitäs sellaisesta sanotaankaan?

• anonyymi

sitä vl-seuroissa väitetty jopa otteita Saarijärven Paavosta Raamattuun (Jobin kirjaan) kirjoitetuksi, "Koettelee, vaan ei hylkää Herra":)

Tämä mainitsemasi lainaus lienee joltakin saarnaajalta ja on sitten periytynyt polvelta toiselle. Asiana se kyllä on vakava ja siitä Raamatussakin puhutaan.

• äiti

Tuossahan lukee selvästi Lohilahden kirjoittamana, että Raamatussa niin lukee, joka parannuksen huomiseen siirtää jne.
        Pakkohan se kohta on siltä sitten löytyä, jos kerran Raamatun mukaan puhutaan, nyt joka tietää niin laittakoon kohdan jossa noin lukee.
        Varmaan moni muukin haluaisi lukea faktana kyseisen Raamatun kohdan.

• pohdiskelija

Hyvä pohdiskelija. Minäkin aina pohdiskelen kaikkea. Otetaanpa muutama raamatun kohta pohdiskelujemme lihaksi tämän kysymyksen ylle.
      Johanneksen ilmestys ja apostolien teot.

Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.
      => jotakin tarttis siis tehdä

Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta.

=> taas tarttis jotakin tehdä

Tee siis parannus; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi pian ja sodin heitä vastaan suuni miekalla.
      => jonkun on siis jotakin jollekin sanottava

Ja minä olen antanut hänelle aikaa parannuksen tekoon, mutta hän ei tahdo parannusta tehdä eikä luopua haureudestaan.
      => etsikon aika on siis totta

Niinä päivinä tuli Johannes Kastaja ja saarnasi Juudean erämaassa
      ja sanoi: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle.

=> taas joku paikallinen vl loihe lausumaan, että Jumalan valtakunta on täällä ajassa, keskellämme, ei Taivaassa, turha sinne on kurkotella kuten Lutherkin sanoi.

Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
      => Pietari, sen ajan vl vaati parannusta JA sen jälkeen pyysi kasteelle uskovaista. Ensin tulee parannuksen kautta usko ja sitten vasta hengen kautta ymmärrys.

Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.
      => Jumala itse on pitänyt huolen että tieto Kristuksesta tulee tiettäväksi tavalla tai toisella kaikkien ihmisten ulottuville.

Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa - jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan.
      => Parannus on siis tehtävä, ei sitä voi rukoillen saada mutta rukoilla voi jotta pysyisi uskossa.
      Matteus:
      Jo on kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen.
      => Voi kauhia, nyt matteus aikalainen vl puhuu tulesta, haiskahtaa helvetiltä. Puu voi tehdä hyvän hedelmän jos se saa ravintoa.

Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisunsa aittaan, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa."
      => se voi olla ehtaa tulta tai Jumalan vihan tulta mutta helvetti se on ainakin.

"Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt. Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan. Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen." (Ilm. 20: 11-15)

=> kyllä se helvetti vaikuttaa olevan tulimeri. Näillähän asioilla ei saa pelotella.
      Jos ei olisi uskonnonvapauslakia niin raamattu kiellettäisiin liian väkivaltaisena opuksena.
      Nähtävästi Saatana enkeleineen on kuolemassa odottamassa tulimereen lähtöä koska jos saatana
      olisi jo helvetissä, ei hän sieltä käsin voisikaan vietellä ihmistä kuten hän teki käärmeen muodossa paratiisissa. Eli hän on ensimmäisessä kuolemassa mutta voi sieltä käsin alunperin henkisenä otuksena vielä enkeleidensä avustuksella ihmisiä eli Kristuksen omia kiusata ja ihmiset jotka ovat fyysisesti kuolleet mahdollisesti nukkuvat tuonelassa odottamassa tätä viimeistä tuomiosunnuntaita. Sen jälkeen ei ole Kuolema kiusaamassa ja Tuonelakin on jäänyt tarpeettomaksi ja joutavat mennä Helvettiin.

psalmi 9
      Jumalattomat peräytyvät tuonelaan, kaikki pakanat, jotka unhottavat Jumalan
      => nyt ollaan jo aika lähellä alkuperäisen kysyjän vastausta. He siirtämällä parannusta
      ikään kuin peräytyvät tuonelan "rauhaan" joka siis lähtee jonain päivänä helvettiin, kuten
      tuossa Ilm. 20 luvussa luvattiin.

En löytänyt kyseistä kohtaa mutta joku fiksumpi saattaisi löytää sen.
      Tässä muutama ajatus parannuksen teon tärkeydestä. Ja siitä mitä ilmeisesti Lohilahtikin
      saattoi tarkoittaa kuvannollisena ilmaisuna vaikkei sitä sanatarkasti noin olisi kirjoitettukaan.

Huomatkaa kysyjät eräs seikka, kaikkiin kysymyksiinne ei ole vastausta vaan ne tulevat ajallaan. Jeesuksin jätti muutamia kertoja vastaamatta koska aika siihen ei ollut otollinen.
      Yksi parhaimmista kohdista mitä olen lukenut Jeesuksesta oli kun hän sanoi opetuslapsilleen
      kun he kysyivät miksi hän ei heti parantanut erästä poikaa pahasta hengestä. Nimittäin hän sanoi, että tämä oli sitä lajia että siihen piti myös rukoilla Jumalaa. Se kohta oli varmaan Iskariotin Juutakselle liikaa, taidanpa kavaltaa ton ukkelin kun ei näkynytkään niin täydellisenä epäuskonsa tähden. Nyt ollaan kavaltamassa Lohilahtea kun hänen lausumaansa kohtaa sellaisenaan ei löydetäkään raamatusta.Tuntuu niin tutulta.

• Anonyymi
      UUSI

Onko hän tä.ä eero syntynyt1965?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3105
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2875
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2115
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1575
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1338
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1270
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe