TM koeajo 5.6.19 lehdessä: Kautta aikain paras

Anonyymi

Lehti kehuu uudessa numerossaan 8-sivun koeajoraportissa että paras Toyota Corolla mitä koskaan on tehty. Kaikki toimii loogisesti ja vaivattomasti, harjoittelua ei juuri tarvita. Bensan kulutus on uskomattoman vähäistä uuden hybridiversion ansiosta. Alle neljän litran kulutukseen pääsee helposti.
TM testissä kerrotaan myös että uudessa Corollassa on parhaat LED-ajovalot mitä koskaan on mitattu TM historiassa. Valoista ja valoautomatiikasta on kirjoitettu hyvin ja tarkasti.

https://tekniikanmaailma.fi/

139

739

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Äläpä taas valehtele luin just itekin laitetaan parempi raportti kun keretään..

      • Anonyymi

        Oliko harvinaisen laaja 8-sivuinen koeajoselostus upeilla valokuvilla ? Vastaan itse: kyllä oli. Suosittelen ostamaan ko. lehden.


      • Anonyymi

        Aloittaja valehtelee valoista!
        Ei suinkaan parhaat LED-ajovalot mitä koskaan on mitattu TM historiassa, vaan paras lähivalokantama. Muuten valot eivät saaneet kehuja - päinvastoin.
        Melu kevätkarkealla moottoritiellä oli takapenkillä järkyttävä, 77dB! Autossa on kuitenkin ollut uudet renkaat, jotka ovat hiljaisemmat kuin kuluneet. Ei paljoa puutu, että pitäisi määrätä kuulosuojaimet pakollisiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja valehtelee valoista!
        Ei suinkaan parhaat LED-ajovalot mitä koskaan on mitattu TM historiassa, vaan paras lähivalokantama. Muuten valot eivät saaneet kehuja - päinvastoin.
        Melu kevätkarkealla moottoritiellä oli takapenkillä järkyttävä, 77dB! Autossa on kuitenkin ollut uudet renkaat, jotka ovat hiljaisemmat kuin kuluneet. Ei paljoa puutu, että pitäisi määrätä kuulosuojaimet pakollisiksi.

        Valehteleminen tällä palstalla on enemmän sääntö kuin poikkeus.
        Aikaisemmin monella nimimerkillä (en mainitse nimimerkkejä kun se on kiellettyä) työkseen valehteleva tyyppi on kyllä helppo tunnistaa ainakin sellaisen joka on opiskellut kirjallista ilmaisua peruskoulun ala-astetta enemmän. Tiedätte kyllä ketä tarkoitan. Aloittaja se ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja valehtelee valoista!
        Ei suinkaan parhaat LED-ajovalot mitä koskaan on mitattu TM historiassa, vaan paras lähivalokantama. Muuten valot eivät saaneet kehuja - päinvastoin.
        Melu kevätkarkealla moottoritiellä oli takapenkillä järkyttävä, 77dB! Autossa on kuitenkin ollut uudet renkaat, jotka ovat hiljaisemmat kuin kuluneet. Ei paljoa puutu, että pitäisi määrätä kuulosuojaimet pakollisiksi.

        Hän valehtelee kuten aina. Ostakaa lehti ja katsokaa itse. Pelkkiä kehuja sai.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän valehtelee kuten aina. Ostakaa lehti ja katsokaa itse. Pelkkiä kehuja sai.

        Ei pelkkiä kehuja. Suoria lainauksia koeajoartikkelista:

        "Corolla lähtee sähkömoottorinsa avustuksella lähes äänettömästi matkaan, mutta siihen autuus sitten loppuukin. Rengasmelu nousee auton suurimmaksi äänilähteeksi jo taajamanopeudella. Style-varusteluun kuuluvat renkaat eivät ole hiljaisimmasta päästä. Terävissä kiihdytyksissä myös polttomoottori pitää meteliä itsestään.
        Maantiellä rengasmelu nousee entisestään. Keväällä tiet ovat toki karheimmillaan, mutta olimme mitanneet saman viikon aikana hyvin alhaisiakin meluarvoja. Moottoritienopeudella äänenpaine oli takapenkillä 77 desibeliä, joka on samaa luokkaa kuin pienissä GTI-autoissa."

        "Niiden lähivalokantama on parin metrin erolla pisin, mitä TM on tähän mennessä mitannut. Notkelmissa kantama kuitenkin leikkautuu ilkeän lyhyeksi tarkan valorajauksen vuoksi. Leveyttä keilassa on riittävästi, joten kääntyvyyttä ei edes kaipaa.
        Kaukovalot eivät herätä yhtä suurta kunnioitusta. Lisäledejä ei syty, vaan lähivalorajauksen muodostava varjostin ainoastaan siirtyy kaukovalosäteiden tieltä pois. Tielle ei tule riittävästi lukseja, ja vastamäessä valon kellertävyys tulee esiin. Maisemaankaan ei kohdistu mitenkään tehokkaaksi koettua valoa. Lisäkaukovalojen hankintaa kannattaa harkita ainakin jos ajaa paljon."

        "Joistakin kilpailijoista poiketen tuulilasinpyyhkimien toiminta ei vaikuta valoihin, joten jos sateessa ajaa valoisaan aikaan, kuljettajan on itse sytytettävä takavalot."


      • Anonyymi

        Auto on hiljainen, renkaat eivät. Ollaan tarkkoja eikä sekoteta asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auto on hiljainen, renkaat eivät. Ollaan tarkkoja eikä sekoteta asioita.

        Olet sinä välkky!
        Autosta kuin autosta tulee hiljainen kun otetaan renkaat pois. Ei häiritse rengasmelu kun auto ei liiku mihinkään. Sekään ei auta Corollan moottorin ulvontaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehteleminen tällä palstalla on enemmän sääntö kuin poikkeus.
        Aikaisemmin monella nimimerkillä (en mainitse nimimerkkejä kun se on kiellettyä) työkseen valehteleva tyyppi on kyllä helppo tunnistaa ainakin sellaisen joka on opiskellut kirjallista ilmaisua peruskoulun ala-astetta enemmän. Tiedätte kyllä ketä tarkoitan. Aloittaja se ei ole.

        Ei ole aloittaja vaan se olet sinä itse. Valehtelet lähes aina etkä tiedä autoista juuri mitään. Ehkä se on syynä valehteluusi tai sitten olet muuten vaan sairas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän valehtelee kuten aina. Ostakaa lehti ja katsokaa itse. Pelkkiä kehuja sai.

        Ei tarvitse edes ostaa lehteä ,lähimpään kirjastoon niin saa lukea ilmaiseksi,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko harvinaisen laaja 8-sivuinen koeajoselostus upeilla valokuvilla ? Vastaan itse: kyllä oli. Suosittelen ostamaan ko. lehden.

        Juu tuli ostettua. Nyt Corolla alkaa olla yleisesti ottaen samalla tasolla kuin saksalaiset kilpailijansa. Voimalinjan, kulutuksen ja päästöjen sekä kestävyyden osalta selvästi edellä saksalaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet sinä välkky!
        Autosta kuin autosta tulee hiljainen kun otetaan renkaat pois. Ei häiritse rengasmelu kun auto ei liiku mihinkään. Sekään ei auta Corollan moottorin ulvontaan!

        Ehkäpä corollan rengasmelu on pienempää kun kyseessä olisi active malli(myydyin) jossa on korkeampi rengasprofiili...eli tuskin melu sen kovempi kuin monessa muussakaan.
        sanottakoon vielä että active malliin kun ostaa lisäpaketin saa myös ne erinomaiset led valot kohtuu hintaan muita härpäkkeitä ja silti vielä halvemmalla kuin style mallin.


    • Anonyymi

      TM: Auton viihde-elektroniikka edustaa alansa huippua ! Se on vahvasti sanottu. Mutta kun lehdellä on paljon kokemusta niin heillä on kanttia sanoa niin kuin asiat ovat. Ratkaisujen pitää olla turvallisia ja toimivia.

      • Anonyymi

        Vähän erikoinen lausunto TM:ssä tuo että viihde-elektroniikka edustaa alansa huippua, kun heti perään todetaan että äänentoisto riittää useimmille sellaisenaan, mutta hyvien laitteiden vierellä se kalpenee.

        Pieni mutta käsittämätön kömmähdys on se ettei ajovaloautomatiikka huomioi tuulilasinpyyhinten käyttöä. Eli kesän ukkoskuuroissa/sateissa odotettavissa pimeäperäisiä Corollia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän erikoinen lausunto TM:ssä tuo että viihde-elektroniikka edustaa alansa huippua, kun heti perään todetaan että äänentoisto riittää useimmille sellaisenaan, mutta hyvien laitteiden vierellä se kalpenee.

        Pieni mutta käsittämätön kömmähdys on se ettei ajovaloautomatiikka huomioi tuulilasinpyyhinten käyttöä. Eli kesän ukkoskuuroissa/sateissa odotettavissa pimeäperäisiä Corollia.

        Toyotan pienet kömmähdykset ovat joskus kohtalokkaita niinkuin brake override-toiminnon poisjättäminen automaattivaihteisista autoista jossa on nappikäynnistys. Toiminto on vain pätkä koodia moottorinohjauksessa. Tästä saivat amerikkalaiset nauttia vuosikymmenen vaihteessa kun Toyotia alkoi karata hallinnasta kohtalokkain seurauksin. Onneksi NHTSA:ssä ymmärsivät mistä on kyse ja määräsivät myyntikiellon uhalla Toyotan lisäämään autoihinsa brake overriden joka on ollut useimmissa eurooppalaissa autoissa 90-luvulta lähtien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän erikoinen lausunto TM:ssä tuo että viihde-elektroniikka edustaa alansa huippua, kun heti perään todetaan että äänentoisto riittää useimmille sellaisenaan, mutta hyvien laitteiden vierellä se kalpenee.

        Pieni mutta käsittämätön kömmähdys on se ettei ajovaloautomatiikka huomioi tuulilasinpyyhinten käyttöä. Eli kesän ukkoskuuroissa/sateissa odotettavissa pimeäperäisiä Corollia.

        Valot menee automaattisesti päälle hämärässä, ei mikään ongelma kuten TM sanoikin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valot menee automaattisesti päälle hämärässä, ei mikään ongelma kuten TM sanoikin

        Ei ole ongelma jos kuljettaja muistaa vaan sateella kytkeä käsin valot päälle. Joka tapauksessa, puolitiehen jätetty ratkaisu ajovaloautomatiikassa, useimmisa muissa merkeissä valot kytkeytyvät automaattisesti myös sateella (vaikka muuten on valoisaa).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ongelma jos kuljettaja muistaa vaan sateella kytkeä käsin valot päälle. Joka tapauksessa, puolitiehen jätetty ratkaisu ajovaloautomatiikassa, useimmisa muissa merkeissä valot kytkeytyvät automaattisesti myös sateella (vaikka muuten on valoisaa).

        Useimmissa autoissa takavalot ei pala huomiovalojen (=päiväajovalojen) kanssa. Skodassa ja Audissa takavalot koodataan Suomessa. Samoin voi tehdä Toyotan kanssa, pyytää huollossa koodaamaan takavalot päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useimmissa autoissa takavalot ei pala huomiovalojen (=päiväajovalojen) kanssa. Skodassa ja Audissa takavalot koodataan Suomessa. Samoin voi tehdä Toyotan kanssa, pyytää huollossa koodaamaan takavalot päälle.

        Jaa, mä olen ymmärryksessä ettei onnistu Toyotassa koodaamalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, mä olen ymmärryksessä ettei onnistu Toyotassa koodaamalla.

        Ei onnistukaan. Toyotan aataminaikaisessa sähköjärjestelmässä ei ole CAN-väyläohjattuna muuta kuin moottoriohjaus, muitten osakokonaisuuksien kuin moottorinohjauksen toiminnan muuttaminen ohjelmointia muuttamalla ei ole mahdollista.
        Eurooppalaisissa autoissa taas minkä tahansa laitteen toiminta on ollut ohjelmoitavissa uudelleen jo viime vuosikymmenellä.


    • Anonyymi

      Alle 4 litranko, jos kaupungissa 4,9 ja maantiellä 4,7. Mitähän motarilla?
      Surkea kiihtyvyys, kamala melu, pitäisikö vielä kuluttaakin paljon?

      • Anonyymi

        Mitattu 3,5 l/100 km maantieajossa eco asetuksella 500 km matkalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitattu 3,5 l/100 km maantieajossa eco asetuksella 500 km matkalla.

        Kuka ja missä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitattu 3,5 l/100 km maantieajossa eco asetuksella 500 km matkalla.

        Ööh, viimeksi sanoit kaupungissa??? Päätä jo hyvä mies...


    • Anonyymi

      "Lehti kehuu uudessa numerossaan 8-sivun koeajoraportissa että paras Toyota Corolla mitä koskaan on tehty. "

      Niin paras Corolla. Ei siis vielä tarkoita että olisi muihin autoihin verrattuna hyvä.

      • Anonyymi

        Käytännössä sama asia.


      • Anonyymi

        VW:t makaa satamassa pari vuotta, kesät talvet, kyllä ne ruostuu


      • Anonyymi

        40 vuotta vanha ykköskoppanen Golfi eipä tuo ihme jos on jo ruosteessa.


    • Anonyymi

      225/45-17 kesärenkaat, mikä on talvirenkaiden koko? Mahtuukohan 16 tuuman vanne?

      • Anonyymi

        Meinaan laittaa syksyllä alle Nokian kitkat 205/60-16, vanne renkaan mukaan. Miksi Nokia ? Nokialla on Hakkaturva, saa uuden vaurioituneen tilalle, voimassa pari vuotta ostosta.


      • Anonyymi

        225/45-17 kesärenkaat
        siis lähdetkö keskieurrooppaan ja saksaan, ei nuo suomeen sovi, kuin aivan muutamalle tienpätkälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        225/45-17 kesärenkaat
        siis lähdetkö keskieurrooppaan ja saksaan, ei nuo suomeen sovi, kuin aivan muutamalle tienpätkälle.

        Vakiona 17 tai 18 tuuman vanteet, Voi olla, että 16 ei edes mahdu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaan laittaa syksyllä alle Nokian kitkat 205/60-16, vanne renkaan mukaan. Miksi Nokia ? Nokialla on Hakkaturva, saa uuden vaurioituneen tilalle, voimassa pari vuotta ostosta.

        Taisi olla vuoden voimassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vakiona 17 tai 18 tuuman vanteet, Voi olla, että 16 ei edes mahdu

        Active malleissa on 16" vakiona.


    • Anonyymi

      Laatu myy...

    • Anonyymi

      Suomessa rekisterissä yli 355000 Toyotaa.
      Tästä noin 150000 Corollaa.

      • Anonyymi

        Tuota olet kokenut vuoden, mitä väliä määrällä??
        Paras Corolla, no eipä ollut kaksinen, melua järkytyävästi ja takuulla nopein ruostumaan.


    • Anonyymi

      Minkä väristen lasien läpi aloittaja on lehden lukenut, vai etkö ymmärrä luettua.
      Pääautonamme ei ole tojotaa, kun mukavuus kulkee viisi vuotta perässä, näin kun on tottunut vähän parempiin, ei pelkkä kestävyys riitä enää.

      mm. aktiivinen kaistavahti ja mukautuva vakionopeussäädin tuli tojoon kymmenen vuotta myöhässä.

      Tojo on kyllä hyvä ja kestävä, monelle tavalliselle tallaajalle ainakin uudesta ostaessa paras valinta.
      Meillä mennyt tojot 0-200 000 pelkällä omatoimisella öljtn, suodattimien ja 5 kertaa tulppien vaihdoilla. Siis jarrupalat ja levytkin kesti sen koska ollaan ennakoiva kuskia. tuo oli mallia 2004 ja 1,6 bensa.

      • Anonyymi

        Aloittaja perustaa valheelliseen otsikointiin ja luovaan tulkintaan. Tuota hän on harrastanut jo vuosia.


      • Anonyymi

        Jos on tottunut vähän parempaan niin outoa että öljyt ja tulpat vaihdetaan omatoimisesti.


      • Anonyymi

        Toyotassa onkin hintavat huollot, mutta noinhan sitä saa täällä kehua kuinka edullista ylläpito on kun muistaa olla mainitsematta, että itse huoltaa. Toyotan omistajissa noita pärnäsiä on pilvin pimein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotassa onkin hintavat huollot, mutta noinhan sitä saa täällä kehua kuinka edullista ylläpito on kun muistaa olla mainitsematta, että itse huoltaa. Toyotan omistajissa noita pärnäsiä on pilvin pimein.

        Hintavat?? Riippuen tietysti mallista. Joka toinen vuosi 140€ sisältää renkaidenvaihdon ja sijaisauton. Hinnat netissä ja pitää. Ehkä vähän alle koska tarjouksia.
        Isompi huolto n.400€ joka toinenvuosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hintavat?? Riippuen tietysti mallista. Joka toinen vuosi 140€ sisältää renkaidenvaihdon ja sijaisauton. Hinnat netissä ja pitää. Ehkä vähän alle koska tarjouksia.
        Isompi huolto n.400€ joka toinenvuosi.

        Hintavuus tulee siitä, että normaalikäytössä Toyota käy huollossa 1x/v tai 15000km:n välein, Volkswagen 1x/2v tai 30000km välein. Toyotassa huoltoja on siten jopa 2x useammin.
        TM:n 60000km:n käyttötesti-esimerkkejä on julkaistu täällä useasti. Niitten perusteella Toyotan huollot kustansivat n. 40% enemmän sillä matkalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hintavuus tulee siitä, että normaalikäytössä Toyota käy huollossa 1x/v tai 15000km:n välein, Volkswagen 1x/2v tai 30000km välein. Toyotassa huoltoja on siten jopa 2x useammin.
        TM:n 60000km:n käyttötesti-esimerkkejä on julkaistu täällä useasti. Niitten perusteella Toyotan huollot kustansivat n. 40% enemmän sillä matkalla.

        Mulla huollot menevät huoltokirjan mukaan 2v/30000km välein, MUTTA öljyt vaihdetaan auton ilmoittaman tarpeen mukaan normihuollon lisäksi.


      • Aurinkokuningas kirjoitti:

        Mulla huollot menevät huoltokirjan mukaan 2v/30000km välein, MUTTA öljyt vaihdetaan auton ilmoittaman tarpeen mukaan normihuollon lisäksi.

        Tämä siis Beetle 1.2TSI.


      • Anonyymi

        Nykyään tulpat vaihdetaan 100 tkm välein. Kehitys kehittyy !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään tulpat vaihdetaan 100 tkm välein. Kehitys kehittyy !

        Öljytkin vaihdetaan 30tkm välein ja moottori 100tkm välein, samalla ne tulpatkin vaihtuu kuin moottori.

        Niin se kehitys vaan kehittyy.


      • Anonyymi

        Turhan taajaan vaihdat tulppia, 100 000 km on sopiva vaihtoväli.


      • Anonyymi

        "Tojo on kyllä hyvä ja kestävä" - olet oikeassa !


    • Anonyymi

      Taitaa olla niin, että lehden levikki kovasti laskussa. Kehumalla vanhojen paappojen suosikkiautoa kosiskellaan uusia lukijoita.

    • Anonyymi

      Turha nimitellä ketään muita itäautokuskeiksi, jos itse ajaa Turkissa kyhätyllä peltirummulla.

      • Anonyymi

        Kyllä se on tuo Corolla jos vertaa vaikka uuteen Skoda Scalaan surkea peltirumpu niin paljon on jäljessä, scalassa on ne stereotkin ja media toiminnot vielä paremmat jopa markkinoitten paras ja melu paljon pienempi suorituskyky aivan eri tasolla ja hinta vielä 4 tonnia halvempi..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on tuo Corolla jos vertaa vaikka uuteen Skoda Scalaan surkea peltirumpu niin paljon on jäljessä, scalassa on ne stereotkin ja media toiminnot vielä paremmat jopa markkinoitten paras ja melu paljon pienempi suorituskyky aivan eri tasolla ja hinta vielä 4 tonnia halvempi..

        Pelkkää valetta kaikki tyyni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on tuo Corolla jos vertaa vaikka uuteen Skoda Scalaan surkea peltirumpu niin paljon on jäljessä, scalassa on ne stereotkin ja media toiminnot vielä paremmat jopa markkinoitten paras ja melu paljon pienempi suorituskyky aivan eri tasolla ja hinta vielä 4 tonnia halvempi..

        Vaikka se Toyotan medialaite ei ole kovin seksikäs, eikä kovin high-resolution, niin se on yllättävän helppokäyttöinen, monipuolinen ja toimii talvella nahkakäsineelläkin. Isot painikkeet ovat mukavat ajaessa, ei harhanäppäilyjä ja katse pysyy tiessä paremmin. Äänentoisto oli mulle ainakin riittävä.


      • Anonyymi
        Aurinkokuningas kirjoitti:

        Vaikka se Toyotan medialaite ei ole kovin seksikäs, eikä kovin high-resolution, niin se on yllättävän helppokäyttöinen, monipuolinen ja toimii talvella nahkakäsineelläkin. Isot painikkeet ovat mukavat ajaessa, ei harhanäppäilyjä ja katse pysyy tiessä paremmin. Äänentoisto oli mulle ainakin riittävä.

        Juu ja ymmärtää ja toimii Suomen kielellä (toisin kuin monet muut esim. Kia Ceed) ja siinä AppleCarPlay sekä Android auto tulossa. Mirror Link tietystikin sekä hyvin toimiva yhteys Toyotan MyT mobile softaan.

        TM kehui Infitaiment systeemiä nopeaksi, mihin lie verrannut ?

        Mitä Steroihin tulee niin eihän ne Mark Levinsoneille pärjää mutta ei jää kovin kauaskaa.

        Jousitusta TM kiitteli ja vertasi Lexuksen ES mallin jousitukseen.

        Myös ajoasentoa kiiteltiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ja ymmärtää ja toimii Suomen kielellä (toisin kuin monet muut esim. Kia Ceed) ja siinä AppleCarPlay sekä Android auto tulossa. Mirror Link tietystikin sekä hyvin toimiva yhteys Toyotan MyT mobile softaan.

        TM kehui Infitaiment systeemiä nopeaksi, mihin lie verrannut ?

        Mitä Steroihin tulee niin eihän ne Mark Levinsoneille pärjää mutta ei jää kovin kauaskaa.

        Jousitusta TM kiitteli ja vertasi Lexuksen ES mallin jousitukseen.

        Myös ajoasentoa kiiteltiin.

        Ei verrannut jousitusta vaan muuten vaan kehui että on hyvä ja kantaa kuorman vallan mainiosti. Mutta kehui hyviä valoja ja vertasi Lexus ES vastaaviin led valoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on tuo Corolla jos vertaa vaikka uuteen Skoda Scalaan surkea peltirumpu niin paljon on jäljessä, scalassa on ne stereotkin ja media toiminnot vielä paremmat jopa markkinoitten paras ja melu paljon pienempi suorituskyky aivan eri tasolla ja hinta vielä 4 tonnia halvempi..

        Scala maksaa kunnon varusteilla ja automaatilla yli 35 kEur eikä siinä ole itselataavaa hybridiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ja ymmärtää ja toimii Suomen kielellä (toisin kuin monet muut esim. Kia Ceed) ja siinä AppleCarPlay sekä Android auto tulossa. Mirror Link tietystikin sekä hyvin toimiva yhteys Toyotan MyT mobile softaan.

        TM kehui Infitaiment systeemiä nopeaksi, mihin lie verrannut ?

        Mitä Steroihin tulee niin eihän ne Mark Levinsoneille pärjää mutta ei jää kovin kauaskaa.

        Jousitusta TM kiitteli ja vertasi Lexuksen ES mallin jousitukseen.

        Myös ajoasentoa kiiteltiin.

        Noita kaikkia mediajuttuja ei pysty sitten enää vanhassa autossa käyttämään edes päivityksillä, joten niille leikkikaluille ei kannata suurta arvoa antaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Scala maksaa kunnon varusteilla ja automaatilla yli 35 kEur eikä siinä ole itselataavaa hybridiä.

        Scaala huippuvarusteilla kyllä 35 tonnia mutta Style on jo riitävän hyvä varustetaso ja maksaa noin 30 tonnia ,Corolla vastaavilla varusteilla 34tonnia ja jos moottorin suorituskyky otetaan mukaan Corollasta ei etes siitä 38 ,tonnin hintaisesta ole vielä Scalalle vastusta..


    • Anonyymi

      Siellä ET lehdessä taidettiin sanoa myös, että välihousuja ei tarvitse enää käyttää tähän aikaan vuodesta

      • Anonyymi

        Kyllä ainakin volkkareissa on tarvittu jo välihousut lokakuulla, sama taitaa olla scalassakin, ainakaan octavia ei ole lämmin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ainakin volkkareissa on tarvittu jo välihousut lokakuulla, sama taitaa olla scalassakin, ainakaan octavia ei ole lämmin

        Höpöhöpö tero. Volkkari-konsernin autoissa on ollut tehokkaat ja laaja-alaisesti lämmittävät termostaattiohjatut istuinlämmittimet iät ja ajat ennen Toyotaa. Nykyisin myös takapenkeillä. Eikä polta housuihin reikiä niin kuin Toyota Avensiksissa..
        Mihin ihmeeseen niitä välihousuja tarvitsee?


    • Anonyymi

      Kauan eläköön Corolla ! Nyt on siirrytty hybridiaikaan joka TM mukaan on välttämätön välivaihe. Vetyautojen ja polttokennojen kehittely on vielä työn alla muutaman vuosikymmenen, senjälkeen helpottaa kun päästään vähäsaasteisempaan liikenteeseen.

    • Anonyymi

      Viihde-elektroniikka edustaa alansa huippua. Järjestelmä on helppokäyttöinen ja prosessori on nopea. Grafiikka näyttää modernilla ja siinä on suomenkielinen opastus.
      Näin kirjoittaa TM.

      • Anonyymi

        Kuulokkeillako ne papat kuuntelevat Radio Suomea, 1ettei melu häiritse?


      • Anonyymi

        Ja sama kappale jatkuu: "Äänentoisto riittää useimmille sellaisenaan, mutta hyvien laitteiden vieressä se kalpenee."

        Edustaa alansa huippua kun ala on Toyotien vakiot poppikoneet!


      • Anonyymi

        Scalan poppivehkeet varustettuna 9 kaiutinta ja Subvooferilla eiköhän nuo tojon poppivehkeet voita. saa asennettua puhelin sovelluksen voi ovetkin aukoa ja lukita puhelimella ja netti yhteys kun sim kortin laittaa toimii auton oman antennin kautta..että silla Skodalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sama kappale jatkuu: "Äänentoisto riittää useimmille sellaisenaan, mutta hyvien laitteiden vieressä se kalpenee."

        Edustaa alansa huippua kun ala on Toyotien vakiot poppikoneet!

        Tarkoitatko Lexuksen Mark Levinson viihdekeskuksia ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Scalan poppivehkeet varustettuna 9 kaiutinta ja Subvooferilla eiköhän nuo tojon poppivehkeet voita. saa asennettua puhelin sovelluksen voi ovetkin aukoa ja lukita puhelimella ja netti yhteys kun sim kortin laittaa toimii auton oman antennin kautta..että silla Skodalla.

        Toyotan ovien avaamiseen ei tarvita puhelinta eikä nettiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Scalan poppivehkeet varustettuna 9 kaiutinta ja Subvooferilla eiköhän nuo tojon poppivehkeet voita. saa asennettua puhelin sovelluksen voi ovetkin aukoa ja lukita puhelimella ja netti yhteys kun sim kortin laittaa toimii auton oman antennin kautta..että silla Skodalla.

        Taitaa Scala poppivehkeissä olla enemmän tehoa kuin auton mopomoottorissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko Lexuksen Mark Levinson viihdekeskuksia ?

        En tarkoita mitään, vaan lainasin sitaatin puheena olevasta koeajoartikkelista. Kysy TM: n toimittajilta mitä tarkoittivat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Scalan poppivehkeet varustettuna 9 kaiutinta ja Subvooferilla eiköhän nuo tojon poppivehkeet voita. saa asennettua puhelin sovelluksen voi ovetkin aukoa ja lukita puhelimella ja netti yhteys kun sim kortin laittaa toimii auton oman antennin kautta..että silla Skodalla.

        Kuka hullu nyt jonku scalan ostaisi, täytyy olla aika vatipää


    • Anonyymi

      HUOM! Kaikkien aikojen paras Toyota. Sanooko kenellekään mitään?

      Siis paras Toyota, siinä kaikki ja siihen ei kummoisia vaadita.

      • Anonyymi

        Ei siihen paljoa vaadita mutta miksi muut ei osaa tehdä senkään vertaa ja että tuotteet menisivät kaupaksi. Toyota Corolla on eniten myyty ja nyt, TM mukaan, entistäkin parempi. Eli käy kaupaksi entistäkin paremmin.


      • Anonyymi

        Eihän siinä noin lukenut. Lueppa uudelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän siinä noin lukenut. Lueppa uudelleen.

        Asia on täsmälleen niin kuten sanoin, täsmälleen niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia on täsmälleen niin kuten sanoin, täsmälleen niin.

        Että voi ihminen olla yksinkertainen.

        Siellä lukee näin: "paras Toyota Corolla mitä koskaan on tehty. "

        Siellä ei lue näin: "Kaikkien aikojen paras Toyota."

        Huomaatko eroa? Et varmaankaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että voi ihminen olla yksinkertainen.

        Siellä lukee näin: "paras Toyota Corolla mitä koskaan on tehty. "

        Siellä ei lue näin: "Kaikkien aikojen paras Toyota."

        Huomaatko eroa? Et varmaankaan

        Minä en noin sanonut, se oli joku skoda trolli.


      • Anonyymi

        Tero kääntää äkkiä.kelkkaa kun tulee valetelu julki semmosia lieroja ne on ..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tero kääntää äkkiä.kelkkaa kun tulee valetelu julki semmosia lieroja ne on ..

        Hyvä on sovitaan että sanoin, mitä sen on väliä kun idioottien kanssa joutuu debatoimaan. Helpottiko ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tero kääntää äkkiä.kelkkaa kun tulee valetelu julki semmosia lieroja ne on ..

        Minäkin vaihdan heti aihetta kun huomaan joutuneeni nurkkaan ajetuksi.


    • Anonyymi

      Hyvä ohjaus, jousitus, ajettavuus, istuimet, radiot ja navigoinnin yms.

    • Anonyymi

      Kävin koeajaa 2 litran farkun.
      Hyvän tuntuinen autohan tuo on.
      Pitäneekö palata takaisin japsiautoon.

      • Anonyymi

        Ilyalehden koeajossa sanoivat Corolla Hatcback :in koeajossa että medianäyttö hieman vanhanaikainen ja hintaluokkansa ahtain auto takatiloiltaan ei suositelleet kun kahden hengen matkustukseen..aika huono ostos 32 tonnin hintaan jos verrataan esimerkiksi Skodan Scalaan kun se on suorastasn väljä takatiloiltaan ..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilyalehden koeajossa sanoivat Corolla Hatcback :in koeajossa että medianäyttö hieman vanhanaikainen ja hintaluokkansa ahtain auto takatiloiltaan ei suositelleet kun kahden hengen matkustukseen..aika huono ostos 32 tonnin hintaan jos verrataan esimerkiksi Skodan Scalaan kun se on suorastasn väljä takatiloiltaan ..

        Scala on pikkuauto Polon kokoinen. Corolla farkku on paljon isompi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Scala on pikkuauto Polon kokoinen. Corolla farkku on paljon isompi.

        No se on kyllä totta Toyota Corolla Sedan Hybrid on 464 cm pitkä ja akseliväli 270 cm.


      • Anonyymi

        Isoonkin autoon saadaan pienet takatilat huonolla suunnittelulla Corolla ja Scala ääripäitä vaikka sama akseliväli ..tuskin pärjää se farkku Corollakaan tiloissa Scalalle vaikka 5 senttiä akseliväliä enempi ja Corollassa se järkyttävä rengasmelu joka pilaa auton täysin..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ilyalehden koeajossa sanoivat Corolla Hatcback :in koeajossa että medianäyttö hieman vanhanaikainen ja hintaluokkansa ahtain auto takatiloiltaan ei suositelleet kun kahden hengen matkustukseen..aika huono ostos 32 tonnin hintaan jos verrataan esimerkiksi Skodan Scalaan kun se on suorastasn väljä takatiloiltaan ..

        Ihmiset ostavat autoja tarpeensa mukaan... toivottavasti ainakin. Kuten todettiin hatcbackin sopivan lapsettomille pariskunnille, joilla takapenkki vain satunnaisessa käytössä, niitäkin on paljon katsos.


      • Anonyymi

        Oikein mukavasti takapenkille mahtuu pari kersaa. Ei mitään ongelmaa. Skoda on tarkoitettu itäeuroopan vähävaraisille kommunistisille suurperheille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isoonkin autoon saadaan pienet takatilat huonolla suunnittelulla Corolla ja Scala ääripäitä vaikka sama akseliväli ..tuskin pärjää se farkku Corollakaan tiloissa Scalalle vaikka 5 senttiä akseliväliä enempi ja Corollassa se järkyttävä rengasmelu joka pilaa auton täysin..

        Scalassa on äärimmäisen ruma perse. Hirveä rengasmelu ja alamittaiset moottorit, skandaalimaisen suuri bensankulutus ja päästöt. Tuulilasin testissä 1,5 tsi kulutti 50% enemmän kuin 1,8 hybridi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isoonkin autoon saadaan pienet takatilat huonolla suunnittelulla Corolla ja Scala ääripäitä vaikka sama akseliväli ..tuskin pärjää se farkku Corollakaan tiloissa Scalalle vaikka 5 senttiä akseliväliä enempi ja Corollassa se järkyttävä rengasmelu joka pilaa auton täysin..

        Eihän se melu autossa ole vaan huonoissa renkaissa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Pieni polttoaineen kulutus kertoo siitä että voimalinja on hyvin suunniteltu.

    • Anonyymi

      Tm taitaa ollakin ainoa lehti joka Toyotasta tohtii kirjoittaa niinkuin asiat todellisuudessa on ei mitään ...kaunisteluja niinkuin eräät lehdet kirjoittelee..hyvä että vielä sentään yksi lehti johon voi vielä luottaa...ei rahalla siloiteltuja testejä..hyvä näin...siksipä TM onkin ainoa lehti jota on luettu jo kauan.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        "V40 Volvo etenee 100km alle 2,5 litralla eli puolet vähemmällä".

        TM mittasi V40 kulutuksen hiipimisnopeuksilla ja tulos oli kesärenkailla 6,6 l/100 km. Kaupunkikulutus 8 l/100 km. Dieselin pienhiukkaspäästöt kylmänä oli selvästi yli sallittujen rajojen. Ei voi suositella kenellekkään.

        Että se siittä sitten


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "V40 Volvo etenee 100km alle 2,5 litralla eli puolet vähemmällä".

        TM mittasi V40 kulutuksen hiipimisnopeuksilla ja tulos oli kesärenkailla 6,6 l/100 km. Kaupunkikulutus 8 l/100 km. Dieselin pienhiukkaspäästöt kylmänä oli selvästi yli sallittujen rajojen. Ei voi suositella kenellekkään.

        Että se siittä sitten

        Sama reitti, sama päivä ja samat olosuhteen ja Prius vei reilusti enemmän. Ajotapa oli varmaan Priuskuskillakin optimoitu kulutuksen pitämiseksi alhaisena.

        Aika reilu auto autoa vastaan vertailu ja Priukselle jäi lyhyt tikku kouraan ja Volvo oli ylivoimainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama reitti, sama päivä ja samat olosuhteen ja Prius vei reilusti enemmän. Ajotapa oli varmaan Priuskuskillakin optimoitu kulutuksen pitämiseksi alhaisena.

        Aika reilu auto autoa vastaan vertailu ja Priukselle jäi lyhyt tikku kouraan ja Volvo oli ylivoimainen.

        Prius PHEV kulutti 1,5 litraa sadalla. Mielestäni 1,5 on vähemmän kuin 2,5. Mutta tärkeintä on päästöt, pienhiukkaspäästöt ovat myrkkyä. Näitä diesel autot päästelee ilmaan koko ajan. Onneksi dieselit kielletään ja nyt on jo liikennemerkkikin olemassa, että kaupunkien keskustoissa ei saa ajaa dieselautoilla.

        https://eautoilija.com/toyota-prius-plug-in-hybridin-kayttajaraportti/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Prius PHEV kulutti 1,5 litraa sadalla. Mielestäni 1,5 on vähemmän kuin 2,5. Mutta tärkeintä on päästöt, pienhiukkaspäästöt ovat myrkkyä. Näitä diesel autot päästelee ilmaan koko ajan. Onneksi dieselit kielletään ja nyt on jo liikennemerkkikin olemassa, että kaupunkien keskustoissa ei saa ajaa dieselautoilla.

        https://eautoilija.com/toyota-prius-plug-in-hybridin-kayttajaraportti/

        Tuohon 1,5 litraan pitää lisätä verkosta ladattu virta. En sotkisi PHEVejä tähän vertailuun mukaan kun puhutaan puhtaasti polttiksilla kulkevista autoista.
        Corollasta kun ladattavaa versiota ole. Volvo on muuten ladattavien selkeä ykkönen kun tojolla ei kaupaksi mene yhtäkään edes joka kuukausi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohon 1,5 litraan pitää lisätä verkosta ladattu virta. En sotkisi PHEVejä tähän vertailuun mukaan kun puhutaan puhtaasti polttiksilla kulkevista autoista.
        Corollasta kun ladattavaa versiota ole. Volvo on muuten ladattavien selkeä ykkönen kun tojolla ei kaupaksi mene yhtäkään edes joka kuukausi.

        Tuo myös osoittaa sen että ladattava hybridi (tai täyssähköauto) on se oikea vaihtoehto jos kulutusta halutaan oikeasti pienentää. 1,5 litraa on aika paljon vähemmän kuin edes se 3,5 litraa. Harmi vaan että ladattavissa hybrideissä Toyota on täysin altavastaaja kilpailijoihin nähden.


    • Anonyymi

      Jos TM toteaa että kautta aikain paras Toyota loistavilla ajo-ominaisuuksilla ja huippuvaloilla. Kaiken huippuna erittäin pieni kulutus, jopa alle 3,5 l/100km, sekä erittäin pienet päästöt. Näillä eväillä Corolla nousee myyntitilastojen kärkeen.

    • Anonyymi

      Sinänsä uskomatonta, että Toyota on pystynyt tekemään kautta aikojen parhaan Corollan heidän mittavien säästöohjelmien aikana. No aika näyttää kuinka nopeasti nuo hajoavat ja ruostuvat, sillä sitä kautta ne ylenpalttiset säästöt yleensä kumuloituvat.
      Olisi hienoa jos vielä oppisivat tekemään auton jolla oikeasti pystyisi kilpailemaan tasaväkisesti kilpailijoiden verrokkeja kohtaan, mutta ei ainakaan tällä yrityksellä.

      • Anonyymi

        Säästöohjelmiahan se volkkarikin tekee. Tosin ensin se kokeili huijausohjelmia ja saikin ne standardisoitua kaikissa VW-groupin yksiköissä. Kunnon hakkerit eivät jää kiinni mutta ... VW yritti säästää tässäkin ... ja jäi kiinni.


    • Anonyymi

      Toyotan sähköhybrid on ehdottomasti paras ja helpoin ajettava, kuten esim. Corolla hybrid. Puolet ajosta sähkön voimalla. Sähkömoottoreiden ansiosta hybridin voimalinjassa on TM mittausten mukaan hyvä hyötysuhde, noin 10% parempi kuin moderneissa pelkissä bensiinimoottoreissa.

    • Anonyymi

      Vitun hyvä, sano kaveri koeajon jälkeen.

    • Anonyymi

      Haluaisin jakaa sakkopapereita kokossa poltellessani, tarinan kanssanne. Suotteko?

      Tämä on fiktiivinen tarina, päissään Saimaan laineilla tuherrettu.

      Olipa kerran paha Pate poika ja pirun kalliiksi käynyt "virhepysäköinti", siis Kaunotar, jota valtakunnan Neuvos, kutsuu Ms. Puhallukseksi..

      Kaunotar pettyi pahaan poikaan ja tuikkasi pojan tehtaan roihuun puhalluksellaan, poika paloi tehtaan mukana mutta kömpi kolostaan hiiltyneenä. Jotain oli tehtävä..

      Paha Pate poika oli ennen vanhaan limainen liikemies.
      Liikevaihto Pahan Paten yrityksellä oli suhteutettuna tulokseen, "epäilyttävän" alhainen. Kun tehtailua vertasi Öparkin ja Nordic Kark Oy:n tilinpäätöstietoihin niin kysymyksiä heräsi kylän vanhimmillakin..

      Sama paperiala, samat kulut, aika jännää, mutta haltijamaassa kaikki on mahdollista!

      Ketjun aloittaja saattaisi tosielämässä olla Pahan Paten omistajan kaltainen poika. Trust me.

      Poika tiesi konkurssin tulevan, kaikki keinot oli jo käytetyt. Yksi Puhallus ja sakkopaperitehdas, oli palanut rankaa myöden.

      Pate oli möhlinyt kaunottaren talousasiat ja kauhutarina sai ansaitsemansa jatko-osan.

      Poika oli kovin petollinen kaunottarelle, ennen tehtaan paloa. Törkeä petollinen, tilasi vielä Petollisuuskannon haltijamaan tuomioluolaan ja oikeinmurhauttaa koitti kaunottaren, Törkeitä asiakirjatuherruksia hyväksikäyttäen.

      Ja nyt Tuhannus on pilalla Patelaaksossa..

      Mitä poika voisi enää tehdä? No viisaat kuulat yhteen, kyllä jotain keksitään.. Hei, Loistoideaanus: Ajetaan Pate ry konkkaronkkaan ja jatketaan toisella nimellä, Hippikaijee!

      Joku strategian mestari Pöllölaaksossa keksi kuitenkin tuhota ytimen, eli kitkeä pirut juurineen valvonta-maalta ja lähetettää haudattavaksi liiketoimintakieltomaahan!

      Mikä piru nyt sitten kitkeä juurineen, kas siinä ei pulmaa:
      Tuomen Aluevalvonta Oy, ABC Aluevalvonta Oy, Cityparakki ™ ja KCÖ Finland Oy
      voisivat olla saman haltijaperheen yrittämiä.

      Make, Pera, Tomppa - Sama mies. Pirullinen toimii haltiavaltakunnassa monin nimin. Myös yritysleikkikentällä ja vaihtaen viisisataisia taskusta toiseen, kunnes tulos on kaikkien mielestä naurettava.

      Miten siis poistaa piru, kilttien kulutustavaraihmisten kimpusta?

      1. Raadot pitää saada arkkuun.

      Rikosilmoitusten ja tutkinnan pitää koskea ydintä, ei yksittäistä toiminimeä. Tämä onnistuu, kun esittää uskottavan näytön talousrikostutkijalle, tutkintapyynnön tekee "uskottava mies" ja etua on jos tuntee ja on hionut strategiaa henkilön kanssa, jonka nuijan alla on koko poliisimaanlaitos.

      2. Arkku pitää naulata

      Julkinen paine, eli mediahaltijoiden, tulee tutkinnan julkitultua kohdistettava paine asian ytimeen, pakottaen välillisesti yritykset, taloyhtiöt ja pysäköintialueiden omistajat irtisanomaan sopimukset ei luotettavien kuvitteellisten yrityksien kanssa.

      3. Arkku pitää vielä haudata!

      Se onnistuu suhteilla, lainsäädäntöön vaikuttamalla sisältä käsin. Se toki turmelee rehellistenkin yrittäjien tuloksen, mutta tästä epärehellinen Malmin ryhäkkö, viis veisaa.

      Lopputulos: Karkkipate tai Cityparakki, nimellä ei väliä, ydin on julkisen paineen ja raskaiden vastuiden myötä pantu teuraaksi ja sakkotulostimet tulostavat vuoronumeroita aluelaakson piirivangintakeskukseen.

      Puhallus kuuli huhuja kivilinnasta , että kaunottaria suojelee jatkossa oikea laki, Vau! 2021 nuija lyö kukat haudalle ja haltiamaassa on rauha, sotatilan jäljiltä.

      Mitä jos "tarina" menisikin näin.. Mitä jos?
      Olisipa ihana tarina :) Ei taida vaan olla Totta ;}

      Älkää ihmetelkö jos koko ketju poistuu pian. Poika ei kuunnellut isänsä neuvoa ja malttanut olla ottamatta mitään kontaktia Mitään kautta vaaralliseen satusetään. Poika ei kuuntele, poika on poika..

      Noh, ryhtinsä voi aina suoristaa, tosin arkussa ryhti on pysyvästi pojan ryhtiä kuvaava..

      Oi oi, ruma tarina, taidan olla ihan höpö höpö ukko.

      Hyvää juhannusta ;)

    • Anonyymi

      Lopussa TM toteaa yhteenvetona Corollan koeajosta: kautta aikain paras Toyota.

      Ja todettakoon samalla että TM:n kehumat Corollan lähivalot ovat jopa paremmat kuin kolmekertaa kalliimman uuden Audi e-Tronin valot.

      • Anonyymi

        Lainausta koeajojen teksteistä koskien ajovaloja.

        Corolla:
        "Niiden lähivalokantama on parin metrin erolla pisin, mitä TM on tähän mennessä mitannut. Notkelmissa kantama kuitenkin leikkautuu ilkeän lyhyeksi tarkan valorajauksen vuoksi. Leveyttä keilassa on riittävästi, joten kääntyvyyttä ei edes kaipaa.
        Kaukovalot eivät herätä yhtä suurta kunnioitusta. Lisäledejä ei syty, vaan lähivalorajauksen muodostava varjostin ainoastaan siirtyy kaukovalosäteiden tieltä pois. Tielle ei tule riittävästi lukseja, ja vastamäessä valon kellertävyys tulee esiin. Maisemaankaan ei kohdistu mitenkään tehokkaaksi koettua valoa. Lisäkaukovalojen hankintaa kannattaa harkita ainakin jos ajaa paljon."

        E-Tron:
        "Ajovalot ovat aina ledit, mutta variantteja on neljä, huipulla matriisivalot. Uutta ja erikoista on, että kaikki tekniikka on umpioissa valmiina, eli alemman tason valot voi älypuhelimella muuttaa vaikkapa talven ajaksi matriisivaloiksi. Palvelumaksua vastaan tietenkin.
        Koeajoautomme valoissa oli nyt joitain matriisivalojen piirteitä sekä dynaamiset vilkut edessä ja takana.
        Lähivalokeilassa on tuttuja piirteitä ksenonajoilta. Valot eivät käänny, mutta leveyttä on runsaasti ja kantamankin kanssa tulee toimeen. Moottoritietoiminto muuttaa suuntausta korkeammalle. Kulmavalot ovat poikkeuksellisen hyvät ja leveät. Ne syttyvät paitsi ohjauksesta ja vilkusta, myös päivitysversiosta riippuen navigaattorin ohjaamana. Kojelaudan napista ne saa palamaan yhtä aikaa ”joka sään valoina.
        Myös kaukovalokeila on lähivalojen ansiosta aluksi erittäin leveä, mutta keila kapenee huippua kohti. Kantamaa saisi olla enemmän, ja huipun kapea maksimiluksialue tulee esiin sen kohdistuessa vastametsään. Lisäksi lähivalorajan kohdalla tien pinnalla näkyy häiritsevää tummuutta.
        Koeajon ”ensiautoon” oli ohjelmoitu muun muassa muun liikenteen huomioiva häikäisemätön kaukovaloavustus. Se on aina itsestään aktiivisena, koska valot kytkeytyvät aina käynnistyksen jälkeen automatiikalle. Ajonopeusrajat pitkien automaattiselle syttymiselle ovat riittävän alhaiset, mutta hämärtyvässä illassa pitkät syttyivät säätövalinnasta huolimatta turhan myöhään. Käsikäyttö on Volkswagen-konsernin autoille tutusti luontevaa."

        Enpä puhuisi "paremmista" valoista, kun muuta parempaa ei ollut kuin pitempi lähivalokeila ojan puolella. Corollan valoja moitittiin monilta muilta osin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lainausta koeajojen teksteistä koskien ajovaloja.

        Corolla:
        "Niiden lähivalokantama on parin metrin erolla pisin, mitä TM on tähän mennessä mitannut. Notkelmissa kantama kuitenkin leikkautuu ilkeän lyhyeksi tarkan valorajauksen vuoksi. Leveyttä keilassa on riittävästi, joten kääntyvyyttä ei edes kaipaa.
        Kaukovalot eivät herätä yhtä suurta kunnioitusta. Lisäledejä ei syty, vaan lähivalorajauksen muodostava varjostin ainoastaan siirtyy kaukovalosäteiden tieltä pois. Tielle ei tule riittävästi lukseja, ja vastamäessä valon kellertävyys tulee esiin. Maisemaankaan ei kohdistu mitenkään tehokkaaksi koettua valoa. Lisäkaukovalojen hankintaa kannattaa harkita ainakin jos ajaa paljon."

        E-Tron:
        "Ajovalot ovat aina ledit, mutta variantteja on neljä, huipulla matriisivalot. Uutta ja erikoista on, että kaikki tekniikka on umpioissa valmiina, eli alemman tason valot voi älypuhelimella muuttaa vaikkapa talven ajaksi matriisivaloiksi. Palvelumaksua vastaan tietenkin.
        Koeajoautomme valoissa oli nyt joitain matriisivalojen piirteitä sekä dynaamiset vilkut edessä ja takana.
        Lähivalokeilassa on tuttuja piirteitä ksenonajoilta. Valot eivät käänny, mutta leveyttä on runsaasti ja kantamankin kanssa tulee toimeen. Moottoritietoiminto muuttaa suuntausta korkeammalle. Kulmavalot ovat poikkeuksellisen hyvät ja leveät. Ne syttyvät paitsi ohjauksesta ja vilkusta, myös päivitysversiosta riippuen navigaattorin ohjaamana. Kojelaudan napista ne saa palamaan yhtä aikaa ”joka sään valoina.
        Myös kaukovalokeila on lähivalojen ansiosta aluksi erittäin leveä, mutta keila kapenee huippua kohti. Kantamaa saisi olla enemmän, ja huipun kapea maksimiluksialue tulee esiin sen kohdistuessa vastametsään. Lisäksi lähivalorajan kohdalla tien pinnalla näkyy häiritsevää tummuutta.
        Koeajon ”ensiautoon” oli ohjelmoitu muun muassa muun liikenteen huomioiva häikäisemätön kaukovaloavustus. Se on aina itsestään aktiivisena, koska valot kytkeytyvät aina käynnistyksen jälkeen automatiikalle. Ajonopeusrajat pitkien automaattiselle syttymiselle ovat riittävän alhaiset, mutta hämärtyvässä illassa pitkät syttyivät säätövalinnasta huolimatta turhan myöhään. Käsikäyttö on Volkswagen-konsernin autoille tutusti luontevaa."

        Enpä puhuisi "paremmista" valoista, kun muuta parempaa ei ollut kuin pitempi lähivalokeila ojan puolella. Corollan valoja moitittiin monilta muilta osin.

        Corollan valot ovat selvästi paremmat kuin Audilla, jonka myynti on Suomessa romahtanut täysin. Audissa pitää valotkin "ostaa vuosimaksulla" jos kunnollista haluaa.


    • Anonyymi

      Led valot on hyvät ja polttimot kestää pitkään eikä tehot tipu !

    • Anonyymi

      Kyllä TM tiesi että Toyota Corolla nousee myyntitilastojen kärkeen. On se niin hyvä auto ... ajan hengessä: pieni kulutus ja olemattomat päästöt.

    • Anonyymi

      Sehän tästä puuttuisikin, ettei olisi paras Corolla - autoilla kun on tapana kehittyä hivenen paremmaksi aina malliuudistuksen yhteydessä. Tärkeämpää on, että automalli olisi kilpailukykyinen kilpailijoihinsa nähden. Vaikea uskoa, että uusi Corolla pystyy vertailuvoittoihin parhaiden takavuosien Corollien tavoin - aika näyttää.

    • Anonyymi

      Odotan kiihkeästi että Corolla pääsee vertailutestiin jossa sillä on viimeinkin mahdollisuus ottaa luulot pois muilta n. 40 000 euron autoilta.

      Samoin odotan kestotestiä jossa Toyotan erinomainen kestävyys pääsee jälleen oikeuksiinsä sekä suurta Talviautotestiä jossa toyotan lämmitin tänäkin vuonna saa ansaitsemansa kehut, puhumattakaan ajo-ominaisuuksista. Ja itselaataava moottori* on kulutykseltaan ylivoimaienen.

      Kun vielä Camry loistaa edustavien n. 60 000 autojen luokassa ja pyyhkii pöydän mersuilla ja volvoilla niin Toyotan uusi voittokulku voi alkaa.

      • Anonyymi

        Kyllä se on jo alkanut. Sen takaa uudet mallit ja pahimman kilpailijan kompastuminen 30 miljardin huijaukseen.


      • Anonyymi

        Kyllä optimismi on usein hyvä asia, mutta pitäisi sen perustua edes löyhästi faktoihin ja mahdollisuuksiin. Toyota on tehnyt sen verran syvän kyykyn ettei sitä edes sokea usko tai silmitön hörhön kehuminen muuta missään suhteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä optimismi on usein hyvä asia, mutta pitäisi sen perustua edes löyhästi faktoihin ja mahdollisuuksiin. Toyota on tehnyt sen verran syvän kyykyn ettei sitä edes sokea usko tai silmitön hörhön kehuminen muuta missään suhteessa.

        Kyllä optimismi on usein hyvä asia, mutta pitäisi sen perustua edes löyhästi faktoihin ja mahdollisuuksiin. VW-Group on tehnyt sen verran syvän kyykyn ettei siitä enää ole luotettavaksi auton valmistajaksi. Myynti Aasiassa ja USA:ssa on totaalisesti romahtanut ja tehtaita suljetaan kiihtyvällä tahdilla kun taas Toyota samaan aikaan perustaa uusia tehtaita ympäri maailmaa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tyttö kulki kadun laitaa reppu selässä. Viereen pysähtyi auto ja kuului: Tule tyttö kyytiin. Tyttö ei vastannut mitään, vaan jatkoi matkaansa. Auto pysähtyi uudelleen vierelle ja kuului: Tule tyttö kyytiin saat tikkarin. Tyttö ei edelleenkään vastannut mitään, vaan jatkoi matkaansa. Taas auto pysähtyi vierelle ja kuului: Tule tyttö kyytiin saat kaksi tikkaria!
      Silloin tyttö pysähtyi kääntyi kohti autoa ja sanoi: Kuule iskä, kun kerran menit ostamaan uuden Toyota Corollan, niin ajele ihan yksikses vaan.

      • Aioin hakea tyttäreni koulusta mutta se sanoi minulle koulun pihalla että suksi sinä paskahousu lortti täältä hevon vittuun. Sinua on saanut hävetä jo ihan tarpeeksi nettisekoilujesi takia.


    • Anonyymi

      Toyotan myynti nousee teknisesti kehittyneiden ja pienikulutuksisten hybridiautojen vuoksi valtavaksi.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Varmaankin ihan kelvollinen auto, muttei näiden kehujien veroinen kuitenkaan.
      Jos haluaa somessa markkinoida autoa kannattaa harkita kohtuutta.

      • Anonyymi

        Tuo uusi Corolla mitattiin TM 15/2019 hitaammaksi, meluisammaksi, pienemmäksi ja 4.200 kalliimmaksi kuin eläkkeelle siirtyvä Octavia. Kokonaisuudessa Corolla rankattiin luonnollisesti näiden isojen puutteiden takia Octaviaa huonommaksi.
        uusi Octavia onkin sitten jo reilusti parempi siihen saa lataushybridin, kaasuversion, nelivedon, dieselin yms. mitä Corollaan ei saa millään rahalla.


    • Anonyymi

      Vuosi TM:n koeajosta ja Toyota on yhä paras.
      Corolla voitti ylivoimaisesti TM Talvitestin pari muuta vertailua ohimennen!
      Ei ihme että kauppa käy myös korona-aikana!

    • Anonyymi

      Jättäkää Toyotat ja Skodat ostamatta, ostakaa Opel, niin saatte nauttia autoilusta ihan eri tavalla, turhaan väännätte Toyota vai Skoda, Opel on ratkaisu vääntöönne.

      t. Opel jo vuodesta 1970 alkaen!

    • Anonyymi

      " pari muuta vertailua ohimennen!"

      Talviautovertailussa arvostellaan vain talviomineisuuksia, ei autoa kokonaisuutena. Ja tässä on sekin juttu että kaikki oikeat talviautot eli nelivetoiset oli jätetty vertailusta pois.
      Ja nämä muut vertailut? mitä ne ovat? Corolla hävisi selkeästi kaasu-Octavialle Tuulilasissa. Mitä vertailuja Corolla on muka voittanut. Nyt linkkejä kehiin tai menee valehteluksi.

      • Anonyymi

        En puhuisi kovin selkeästä häviöstä, kun Octavian kokonaisarvosana oli 8,7 ja Corollan 8,6. Eniten Corollalle taisi tulla noottia takatiloista, joista arvosana oli 7,8 kun Octavia sai 9,0. Hieman tulee mieleen, että VAG oli pakko saada voittajaksi, kun esim. tavaratilassa pisteet menivät Oculle 8,6 ja Corollalle 9,0, vaikka Corollaan mahtui 6 isoa laukkua ja Ocuun vain 3. Rohkenen epäillä että takatilojen ero ei ole yhtä iso Ocun hyväksi ja moniko ylipäänsä kuljettaa usein aikuisia takapenkillä, jos unohdetaan taksit? Pisteytyksessä ei myöskään näy mitenkään Ocun 9-litrainen bensatankki, mikä on melkoinen riesa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En puhuisi kovin selkeästä häviöstä, kun Octavian kokonaisarvosana oli 8,7 ja Corollan 8,6. Eniten Corollalle taisi tulla noottia takatiloista, joista arvosana oli 7,8 kun Octavia sai 9,0. Hieman tulee mieleen, että VAG oli pakko saada voittajaksi, kun esim. tavaratilassa pisteet menivät Oculle 8,6 ja Corollalle 9,0, vaikka Corollaan mahtui 6 isoa laukkua ja Ocuun vain 3. Rohkenen epäillä että takatilojen ero ei ole yhtä iso Ocun hyväksi ja moniko ylipäänsä kuljettaa usein aikuisia takapenkillä, jos unohdetaan taksit? Pisteytyksessä ei myöskään näy mitenkään Ocun 9-litrainen bensatankki, mikä on melkoinen riesa.

        Nyt tojotero kommentoi vahvat tojolasit päässään niinkuin aina. Valehtelojoiden äidit ovat taas kerran ääneessä. Mutta mitä TM 15/ 2019 oikeasti mittasi tavaratiloista.

        Octavia
        "Suorakulmainen tavaratila on ryhmän suurin, ja pohjalevyn alla on lisätilaa. Tavaratilan varusteisiin kuuluu suksiluukku, sähköpistoke, hyvät kuormansidontalenkit ja neljä toimivaa kassikoukkua. Lisäksi joustaville tavaraverkoille on vaihtoehtoiset kiinnityslenkit."

        Corolla
        "Vertailuryhmän toiseksi suurin tavaratila on selkeälinjainen. Pohjalevyn voi asettaa kahdelle eri korkeudelle ja sen alla on varapyöräkotelon verran lisätilaa. Varustukseen kuuluvat tavanomaiset 12 voltin latausliitin ja neljä kuormansidontalenkkiä."

        Corola ei ole huono mutta häviää Octavialle. Niinkuin koko vertailunkin. Isompi nöyryytys on se että uuden Corollan pieksenyt Octavia oli eläkkeelle siityvä versio. Octaviasta on jo julkaistu uusi sukupolvi ja Corolla on täysin nolattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En puhuisi kovin selkeästä häviöstä, kun Octavian kokonaisarvosana oli 8,7 ja Corollan 8,6. Eniten Corollalle taisi tulla noottia takatiloista, joista arvosana oli 7,8 kun Octavia sai 9,0. Hieman tulee mieleen, että VAG oli pakko saada voittajaksi, kun esim. tavaratilassa pisteet menivät Oculle 8,6 ja Corollalle 9,0, vaikka Corollaan mahtui 6 isoa laukkua ja Ocuun vain 3. Rohkenen epäillä että takatilojen ero ei ole yhtä iso Ocun hyväksi ja moniko ylipäänsä kuljettaa usein aikuisia takapenkillä, jos unohdetaan taksit? Pisteytyksessä ei myöskään näy mitenkään Ocun 9-litrainen bensatankki, mikä on melkoinen riesa.

        Sanon vaan että jos lähtee valehtelun polulle niin kannattaisi olla paljon parempi valehtelija. Olet surkea tuolla saralla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt tojotero kommentoi vahvat tojolasit päässään niinkuin aina. Valehtelojoiden äidit ovat taas kerran ääneessä. Mutta mitä TM 15/ 2019 oikeasti mittasi tavaratiloista.

        Octavia
        "Suorakulmainen tavaratila on ryhmän suurin, ja pohjalevyn alla on lisätilaa. Tavaratilan varusteisiin kuuluu suksiluukku, sähköpistoke, hyvät kuormansidontalenkit ja neljä toimivaa kassikoukkua. Lisäksi joustaville tavaraverkoille on vaihtoehtoiset kiinnityslenkit."

        Corolla
        "Vertailuryhmän toiseksi suurin tavaratila on selkeälinjainen. Pohjalevyn voi asettaa kahdelle eri korkeudelle ja sen alla on varapyöräkotelon verran lisätilaa. Varustukseen kuuluvat tavanomaiset 12 voltin latausliitin ja neljä kuormansidontalenkkiä."

        Corola ei ole huono mutta häviää Octavialle. Niinkuin koko vertailunkin. Isompi nöyryytys on se että uuden Corollan pieksenyt Octavia oli eläkkeelle siityvä versio. Octaviasta on jo julkaistu uusi sukupolvi ja Corolla on täysin nolattu.

        Tuulilasin parivertailussa oli siis Octavian kaasuversio, jossa on tavallista pienempi tavaratila ja mainitsemassasi TM:n testissä tavallinen bensa 1.5 TSI. Tuon TM:n testinhän Ocu vei 0,1 pisteen erolla Corollaan. Tuulilasissa testattu kaasuversio on todella laiska tavalliseen 1.5 TSI:hin ja 2.0 Corollaan verrattuna ja tavaratila on merkittävästi pienempi eli tuossa valossa Tuulilasin vertailu olisi hyvinkin voinut keikahtaa Corollan eduksi. Tuulilasissa myös kiittelivät Corollan takatiloja sen varsinaisessa koeajossa, mutta tuossa parivertailussa ne yhtäkkiä olivatkin vain 7,8:n arvoiset.

        Tuossa mainitsemassi TM:n testissä ei minusta ole sen kummempaa huomautettavaa ainakaan Corollan osalta eli risut ja ruusut ihan oikeista asioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuulilasin parivertailussa oli siis Octavian kaasuversio, jossa on tavallista pienempi tavaratila ja mainitsemassasi TM:n testissä tavallinen bensa 1.5 TSI. Tuon TM:n testinhän Ocu vei 0,1 pisteen erolla Corollaan. Tuulilasissa testattu kaasuversio on todella laiska tavalliseen 1.5 TSI:hin ja 2.0 Corollaan verrattuna ja tavaratila on merkittävästi pienempi eli tuossa valossa Tuulilasin vertailu olisi hyvinkin voinut keikahtaa Corollan eduksi. Tuulilasissa myös kiittelivät Corollan takatiloja sen varsinaisessa koeajossa, mutta tuossa parivertailussa ne yhtäkkiä olivatkin vain 7,8:n arvoiset.

        Tuossa mainitsemassi TM:n testissä ei minusta ole sen kummempaa huomautettavaa ainakaan Corollan osalta eli risut ja ruusut ihan oikeista asioista.

        Kukapa semmoisen kaasuskoodankotteron edes ostaisikaan, kaikki tietää päästöhuijauskonsernin ongelmat, viat ja eritoten loistavan "takuun"!
        Ennemmin vaikka Fiat tai Dacia.


    • Anonyymi

      "tuossa valossa Tuulilasin vertailu olisi hyvinkin voinut keikahtaa Corollan eduksi. "

      Olisi voinut ja jos ja jos. Tuotahan se tojotistin elämä on. Octavia voitti molemmissa vertailussa ja se on sillä selvä. Ja kuten sanottu vertailuissa oli vanha poistuva versio. Uusi Octavia on taas iso askel eteenpäin ja ero Corollaan kasvaa merkittävästi.

      • Anonyymi

        Miksi uusi oktaavia on niin meluisa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi uusi oktaavia on niin meluisa?

        TM 15/2019 mittasi melun Octaviasta ja Corollasta. Octavia on 2-3dB hiljaisempi kuin Corolla. Riippuu nopeudesta, mutta kaikilla nopeuksilla Octavia on hiljaisempi.
        Uusi malli on tietysti parempi kuin tuo TM:ssä ollut vanha versio joten ero Toyotaan kasvaa.


    • Anonyymi

      Paras Toyota mitä on koskaan tehty, voipi ollakin. Muut ovat vaan tehneet parempia aina ja ovat pari sukupolvea edellä kaikessa.
      Selainen ruostumisen nopeus mikä nykyisiä Toyotatia vaivaa ei ole eduksi heidän tuotteilleen ja asian tunnettuus tulee eteen väistämättä sitkeimmälle fanillekin.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Varmaan juuri siksi kauppa käy ja Corolla on eniten myyty koko Universumissa.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      80
      2809
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      295
      1626
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1527
    4. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      87
      1371
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      401
      1349
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      396
      1273
    7. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

      Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1027
    8. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      999
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      329
      854
    10. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

      "Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      254
      832
    Aihe