Minkälaiset labra-arvot on anorektikoilla ?

Anonyymi

Mitkä arvot poikkeavat eniten normaalista ?
Laihduin tahattomasti (masennus syynä) ja arvoni ovat niin huonot,
että pelkään kuolemaa.
Yritän syödä hyvin, se ei enää auta.
Kuihdun pois.
5 % anorektikoista ei toivu anoreksiasta vaan se johtaa kuolemaan.
Millään ei saa elimistöä enää toimimaan normaalisti.
Vai tiedätkö jonkun keinon ?
Mitä pitäisi syödä erikoisesti ?

8

1282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No johan on. Täällä kovasti laihdutellaan ja monet tytöt kyselee miten tekisivät itsestään anorektikon. Tuohon tilaanko haluavat itsensä. Tällä palstalla ei osata neuvoa noin vaikeassa terveydentilassa olevaa järkevästi. Se on nyt mentävä lääkärin juttusille.

    • Anonyymi

      Lääkärille sinun on tietysti mentävä ja olet ilmeisesti ollutkin, koska veriarvosi on tiedossa. Erikoislääkäri on tarpeen nyt. Sisätautilääkäri tai anoreksiaan perehtynyt.

      Alaikäiset anorektikot eivät tajua leikkivänsä kuoleman kanssa.

    • Anonyymi

      Syö ainakin paljon proteiineja.

    • Anonyymi

      Minä olen krooninen anorektikko. Olen sairastanut enemmän tai vähemmän lapsesta asti, ja nyt olen aikuinen.
      Pahimpana sairausjaksona jolloin jo kuolemaa odotettiin, veriarvoni olivat kaikki täysin pielessä. eniten lääkäreitä huoletti kalium-natrium tasapaino, koska se vaikuttaa sydämeen. Olen 168 cm pitkä, ja painoin laihimmillani 37 kg. Ja tavoitteeni oli päästä 28 kiloon. Se oli pakkomielle, sairauden aiheuttama sairas ajatus.
      Sairastan edelleen, vaikka painoni onkin korjaantunut paljon. Edelleenkään en voi syödä kuten normaalit ihmiset, mutta sentään syön! Näläntunne on kadonnut, vatsa kutistunut enkä voi syödä kuin hyvin vähän kerrallaan. Pahimpana sairausaikana menetin hiukseni, nyt minulla on pitkä tukka. Osteoporoosin sain hankittua, ja luustokartoituksen mukaan luustoni oli yli 80-vuotiaan tasolla. Senkin olen saanut paranemaan, mutta minulla on ollut viisi luunmurtumaa. Oikea ranne korjattu rautalevyllä ja ruuveilla. Nykyään pystyn elämään normaalia elämää ja nauttimaan siitä. Syvimmilläni ollessani elämä oli helvettiä. Ensin sairaus on ystävä, kun olet koukussa heräät helvetissä.
      En näe anoreksiassa mitään loistokasta, enkä itse omalla kohdallani koskaan laihduttanut ollakseni kaunis tai muun ulkonäköseikan takia. Sairastuin, koska olen joutunut lapsena en tiedä kuinka pienestä 7-vuotiaaseen seksuaalisesti hyväksikäytetyksi perheenjäsenen taholta. Anoreksia oli ainoa tapa saada jonkinlainen kontrolli, sairas sellainen mutta kontrolli kuitenkin. Olen ikäni elänyt ahdistuksessa ja kaaoksessa, kun kontrolloin syömistä minulla oli jotain josta pitää kiinni. Muuten tunsin hajoavani. Se siis tavallaan piti minua koossa!
      Olen saanut hyvää hoitoa ulkomailla, Suomessa syömishäiriöiden hoito on retuperällä eikä siihen edes panosteta. Jos en olisi päässyt Norjaan, olisin kuollut. Asun edelleen täällä, enkä aio Suomeen palata. Tämä on sairaus joka aiheuttaa valtavasti kärsimystä ja tuskaa, sekä sairastuneelle itselleen, myös hänen läheisilleen. Itse en voi koskaan antaa anteeksi itselleni aiheuttamaani tuskaa, vaikka tiedänkin että pohjimmiltaan syyllinen en ole minä vaan sairaus ja se joka sai minut sairastumaan.

      • Anonyymi

        Toivottavasti tämän kirjoituksen lukee jokainen tällä palstalla kirjoittava tyttönen, joka haaveilee tulevansa anorektikoksi ylipainonsa takia.


      • Anonyymi

        Kiitos sinulle vastauksesta ! Kaikki sympatiani sinulle sydämestäni !
        Ihanaa, että olet saanut hoitoa !
        Minullakin on samoja oireita ja kaikki labra-arvot olivat tosi huonoja,
        Olin lähes "psykoosissa", en tajunnut laihtumistani eikä minullakaan ollut koskaan nälkäkään kun elimistöni "söi" ensin ylipainoni ja sitten sidekudokset jne.
        Olen edelleenkin melkein pelkkää luuta ja nahkaa, hoipun kuin kävelevä röntgenkuva ja olen heikko ja voimaton.

        Labra-arvoistani kalium oli 1,8 !
        Sain loppuelämäkseni jokapäiväiset sydämenhäiriöt, jotka haittaavat rajusti elämääni. Pre-albumiini oli laskenut alle viitearvojen, eikä ole noussut vieläkään kuin nippanappa viitearvon alarajan tuntumaan, joskus menee allekin.
        Se on hengenvaarallista.
        P-TT oli niin alhainen, että nenästä vuoti verta kun niistin ja suussa oli verenmaku.
        Hampaat menivät peruuttamattomasti huonoon kuntoon ja luusto kärsi muutenkin. Ja paljon muuta, kuten tiedät.

        Kamalaa mihin syöksykierteeseen psyyke voi viedä ihmisen.

        Nyt voin vähän paremmin, mutta elämänlaatu on heikkoa.
        Olen yksin potenut ja "hoitanut" itseäni.
        Terveyskeskuslääkäri ei pystynyt selvittämään mistä on kysymys
        ei kuunnellut eikä uskonut minua
        enkä jaksanut mennä enää sinne.
        Olin puolikuollut.

        Toivotan sinulle mahdollisimman hyvää vointia ja kaikkea mahdollista hyvää !
        Mielenrauhaa !
        Terveisin aloittaja


    • Anonyymi

      Voiko anorektikko ikinä tulla fyysisesti normaaliterveeksi enää ?
      Mikä sen kuoleman aiheuttaa jos kuitenkin yrittää syödä niin paljon kuin kykenee ?

    • Anonyymi

      Hei, miten sitte Norjaan pääsit, siis ihan yksityiselle klinikalle vai? Siskostani olen huolissani, hän on aikuinen ja todella huonossa kunnossa. Sairastanut kaksikymppisestä asti. Lääkärit ei osaaauttaa. Hän haluaisi kuulemma lihota mutta ei pysty syömään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2615
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1937
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1665
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1626
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      35
      1599
    8. 91
      1543
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      117
      1408
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe