Olen sitä mieltä, että Lieksan asioita ei käsiteltäisi tällä palstalla.
On niitä muitakin kanavia joita voi käyttää tässä tilanteessa.
Lieksan asioiden vatvominen
23
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Juuri sinulaista aloittajaa varten on annettu Lieksan palstalle ohje, että "Lieksa-palstan tarkoituksena on keskustella Lieksan kunnan asioista. Palstalle kirjoitettujen viestien tulee vastata palstan aihetta ja olla Suomi24:n sääntöjen mukaisia".
Ohje on pidettävä mielessä, kun kirjoittaa aloituksia ja viestejä Lieksan palstalle. Aihealueita on runsaasti ja niille voi kirjoittaa muista kuin Lieksan asioista, esimerkiksi maahanmuutosta ja maahanmuuttajista tai muiden kuntien asioista.
Aloittaja saa olla vaikka mitä mieltä. Lieksan palstalle Lieksan asioita. Se on helppo muistaa!- Anonyymi
En ole aloittaja, mutta...
Se on ohje, kylläkin ihan osittain hyvä oikein tulkittuna, mutta kaiken mauste on kuitenkin mielestäni poikkeus joka vahvistaa säännön. Säännöt eivät kiellä varsinaisesti muista asioista keskustelua. Jos lieksalainen keskustelee Lieksan palstalla kohteliaasti muiden lieksalaisten kanssa muistakin asioista, niin onko hän nyt sitten kovin paha. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole aloittaja, mutta...
Se on ohje, kylläkin ihan osittain hyvä oikein tulkittuna, mutta kaiken mauste on kuitenkin mielestäni poikkeus joka vahvistaa säännön. Säännöt eivät kiellä varsinaisesti muista asioista keskustelua. Jos lieksalainen keskustelee Lieksan palstalla kohteliaasti muiden lieksalaisten kanssa muistakin asioista, niin onko hän nyt sitten kovin paha.Siis edellisen lisäksi, totta kai Lieksan asiat kuuluvat tälle palstalle ehdottomasti. Siinä aloittaja on väärässä.
- Anonyymi
Kun kerran tuossa äsken noin kirjoiteltiin, niin tulipa heti yksi asia mieleeni testata poistetaanko tämä Lieksa palstalta, vaikka ei ko. kunnan asioita olekaan? Tai no, käytetäänhän Lieksassakin paljon siimaleikkureita. Tämä kuuluisi varmaankin jollekin tekniikka palstalle. Voi olla aika ”blondimainen” kysymys. Mutta on ruohon ja puutarhan hoidon aikaa. Monella on kaikenlaisia trimmereitä, ns. siimaleikkureita. Se siima sämppäytyy nylonina tai muovina aika nopeasti rikki kun osuu kovempaan. Entäpä jos sen korvaisi sopivan paksuisella vaijerilla, kuten polkupyörän jarru- tai vaihevaijerilla. Päästä se tietenkin heti lähtisi purkautumaan, mutta entä jos sen pään päättää sopivalla hylsykappaleella, joita yleensä käytetään sen purkautumisen estoksi ja pyöristämiseksi näin puristuspihdeillä? Pitäisiköhän kokeilla? En vielä näe siinä turvallisuusriskiäkään?
- Anonyymi
Siimaleikkuriin löytyy eri laatuisia siimoja, vahvistettua, sahalaitaista ja useita paksuuksia, osta kaupasta. Jos tuollainen teräsvaijeri olisi hyvä, niitä varmaan myytäisiinkin siimaleikkuriin, mutta kun ei.
Jos leikkaat paksumpaa tavaraa kuin ruoho ja heinä, on olemassa muovisia kolmiterälaippoja ja tietysti metalliteriä kuten raivaussahassa.
Teräsvaijeri ei toimi läheskään yhtä hyvin kuin oikea trimmerin siima, olen kokeillut, sekin teräs katkeaa ja purkautuu.
Ja on muistettava että siimaleikkurilla trimmaillaan nurmea ja heinää, sitä ei ole tarkoitettu risukoiden tai ruusupuskien lyhentämiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siimaleikkuriin löytyy eri laatuisia siimoja, vahvistettua, sahalaitaista ja useita paksuuksia, osta kaupasta. Jos tuollainen teräsvaijeri olisi hyvä, niitä varmaan myytäisiinkin siimaleikkuriin, mutta kun ei.
Jos leikkaat paksumpaa tavaraa kuin ruoho ja heinä, on olemassa muovisia kolmiterälaippoja ja tietysti metalliteriä kuten raivaussahassa.
Teräsvaijeri ei toimi läheskään yhtä hyvin kuin oikea trimmerin siima, olen kokeillut, sekin teräs katkeaa ja purkautuu.
Ja on muistettava että siimaleikkurilla trimmaillaan nurmea ja heinää, sitä ei ole tarkoitettu risukoiden tai ruusupuskien lyhentämiseen.Muoviset kolmiterälaipat ovat siimaa parempia. Niillä pääsee leikkaamaan tarkemmin seinustoille ja pensaiden alle, koska pyörivä kehä näkyy leikatessa. Vuohenputket ja koiranputket katkeavat helposti kolmiterälaipalla, mutta siimalla eivät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muoviset kolmiterälaipat ovat siimaa parempia. Niillä pääsee leikkaamaan tarkemmin seinustoille ja pensaiden alle, koska pyörivä kehä näkyy leikatessa. Vuohenputket ja koiranputket katkeavat helposti kolmiterälaipalla, mutta siimalla eivät.
Ihan hyviä ja asiallisia kommentteja tuli teiltä. Vuohenputket kyllä nuorina menee heikkotehoisellakin akkutrimmerillä ja siimalla nurin. Ovatkohan taas myyntimiehet asialla? Olen hieman skeptinen. Pitänee itse kokeilla ja kokea. Olen vähän sellainen keksijäluonne. Tänne kirjoitettua en edes kantapääni kautta yhtään usko!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan hyviä ja asiallisia kommentteja tuli teiltä. Vuohenputket kyllä nuorina menee heikkotehoisellakin akkutrimmerillä ja siimalla nurin. Ovatkohan taas myyntimiehet asialla? Olen hieman skeptinen. Pitänee itse kokeilla ja kokea. Olen vähän sellainen keksijäluonne. Tänne kirjoitettua en edes kantapääni kautta yhtään usko!
Luotettavia myyjiä saa etsiä, niitäkin on. "Asiantuntemusta" on kaikessa monenmoista. Voi teitä!
- Anonyymi
Tuo oli kyllä illan paras!😂 Me eukkoinesi napakymppiin.🎯
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo oli kyllä illan paras!😂 Me eukkoinesi napakymppiin.🎯
Mitä siinnä viestissä luki kun se on poistettu asiattomasta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä siinnä viestissä luki kun se on poistettu asiattomasta?
Ainoastaa oli hiusten leikkuusta kyse, trimmerillä. En taas oikein ymmärrä, miksi poistettiin.
Parturipelkurit ilmeisesti asialla.
Minä en pelkää hammaslääkäriäkään. Kohta kaikki poraa kaikkea!
- Anonyymi
Mulla on yhdistelmä terä trimmerissä, eli siinä on muoviteriä 3 kpl ja siima 2kpl,,hyvin leikkaa! Itse en laittaisi mitään vaijeria koska se purkautuessaan rispaantuu ja katkeilee, sitten teräviä piikkejä lentelee ympäristöön ja käyttäjän kintuille! Olen saanut siimaleikkurista kimmonnenn kiven sääriluuhun, ja voin vakuuttaa että sattuu ja ympäristö on sinisenä savusta kub kiroillaan!
Suojalasit on ehdottomat käyttää, eikä kuulosuojaimetkaan ole pahitteeksi trimmerihommissa! Paras on kirkas koko kasvot peittävä pleksi, suokaa parhaiten!- Anonyymi
Muista myös suositella naapurille kuulosuojaimia, kun alat trimmata!!😆
Edelleen kokeilen tuon vaijerin toimivuuden tulevana viikonloppuna. Ja ihan ite.
- Anonyymi
Partatrimmerillä voi leikata hiuksiakin. Vatvotaan nyt vielä helteellä pumputkin. Onko edullisemppaa käyttää kosteudenpoistoa vai jäähdytystoimea tällä ilmapumpulla. Kumpi jäähdyttää talloutta paremmin ja mikä on sähkönkulutuksen ero näillä toiminnoilla. Oj se mukava peli, seisoa hikisenä tuossa viileessä ilimassa.
- Anonyymi
Talvella lämmitystä ja kesällä ensin kosteuden poistoa ja sitten jäähdytystä! ihan sama meneekö sähköä minkäverran tahansa, asumismukavuus on etusijalla!
- Anonyymi
Tottakai asioita pittää vatvvoo, varsinkin menneitä, tämänhetkisiä ja tulevia. Eräs Karjalan ukko sano aikoinaan mielestäni aika hyvin: Suuta pitää pieksiä, sitä vartenhan meil ollah leuvat annettu.
- Anonyymi
Ja kun Lieksa ei eristettynä oo muusta maalimasta ja täällä on monneen lähtöön kulttuuriikin niin miksi ei saisi vatvoo lieksalaiset kaiken maaliman asioita tällä pästalla. Aivan typerys ohje se allapidon alkuohjeistus.Silimiä meille lieksalaisillehi annettu kaksi, korvia kaksi, ja käsiä kaksi jossa kymmenen sormee näppiksellä. Suu on syömistä ja puhumista varten. Joskus nuolemista (jäätelö) varten jottette kaksmielissii luulis kun perhepalsta. Pääsääntösesti kaiken pitäis olla sallittua, jos ei aivan erityisen perustellen ole erikseen kielletty. Ohjeet ja säännöt ovat vain, hölynpölyä toden vastuun eellä. Laki on laki, kunnes sekin jkoku huono komotaan tahi uusitaan. Ihmisellä onpi mielestäin herkkä tunto aistia oikeudenmukaisuutta laajemmin kuin moni siihen luottaa.
- Anonyymi
Vatvottaan nyt sitten aatolaattaa. Joko savut otettu satamassa?
- Anonyymi
Mielestäni Lieksa palstalla olisi aihetta joskus myös Elvistellä aivan kohteliaasti. Helteelläkin se saattaisi tuulettaa mukavasti mieltämme.
Minulle Lieksa on aivan mahtavan ihana paikka. Kyllä tänne sopii monenmoista asiaa aj elämää. Tylsä ja typerä se, joka uniinsa uskoo;)
https://www.youtube.com/watch?v=YgaCuitTch0 - Anonyymi
Vaikka teistä hyvät lieksalaiset tuntuu siltä, että olenko tarpeeksi hyvä, tai joku ihmeellinen välikasvatti suuressa elossa, voin aivan täysin ymmärrykseni sieluntuntein Teille todeta, että olette aivan yhtä hyviä kuin minä, tai kuka tahansa meistä. Jotkut parempiakin suuria asioita ovat ymmärtämään.
Hartioilleni nyt taputetaan.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372323Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141402
- 1281320
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2711304Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275