Jos on alle 10 tunnin työpäivä niin ei saa päivärahoja mutta kokopäivän on matkalla kuitenkin ja joutuu ruokailemaan eripaikoissa niin saakos silloin kuitenkin matkalaskuun täyttää ateriakorvauksen (10,50€)
Kuuluuko Kuljetusalalla saada Ateriakorvaus/Ruokarahaa
50
4762
Vastaukset
- Anonyymi
https://www.akt.fi/edunvalvonta/tyoehtosopimukset/kuorma-autoala/paivarahat/
Tuolta lisää tietoa... - Anonyymi
Niin AKT on hyvä kaveri varsinkin kuljettajan alkutaipaleella jolloin kaikki työhön liittyvät asiat ovat vielä vieraita. AKT verkkosivut tai sitten voi ihan soittaa ja pyytää neuvoja. Siksi aloittelevan kuskin kannattaa liittyä AKT:hen, sieltä saa tietoa ja sitten ei ainakaan harmita jälkikäteen jos työnantaja on epärehellisesti "leikannut palkasta"pois jopa suuren osan.Moni yrittäjä maksaa ihan vapaaehtoisesti ruokarahan olit sitten paikkakunnalla tai et ja se on reilu meininki. Työnantaja arvostaa oman henkilökunnan työpanosta.Sellainen työnantaja on se reilu kaveri.
Sitten kun olet "tosi äijä" ja tiedät kaiken ei tarvitse kuulua AKT:hen. Osaat kertoa omalla jykevällä tyylillä miten asiat hoidetaan niin ei siinä sitten mitään epäselvyyttä jää työnantajalle.- Anonyymi
Mitä sitten, jos työnantajaa ei vitunkaan vertaa kiinnosta työntekijän jykevä tyyli hoitaa asiat, vaan päättääkin hoitaa asiat itse omaan jykevään tyyliin ja kieltäytyy vaikka maksamasta ruokarahoja tai ylityökorvauksia? Entäs jos pekkaspäiviä ei enää pomo haluakaan maksaa? Kenen puoleen silloin ajattelit kääntyä jos Akt:n jäsenyys ei ole voimassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sitten, jos työnantajaa ei vitunkaan vertaa kiinnosta työntekijän jykevä tyyli hoitaa asiat, vaan päättääkin hoitaa asiat itse omaan jykevään tyyliin ja kieltäytyy vaikka maksamasta ruokarahoja tai ylityökorvauksia? Entäs jos pekkaspäiviä ei enää pomo haluakaan maksaa? Kenen puoleen silloin ajattelit kääntyä jos Akt:n jäsenyys ei ole voimassa?
Kannattaa soittaa Loimaalle, jos ne vaikka auttaisi. Hehe. Loimaalla ne vaan nauraisi ja kehottaisi hoitamaan itse ongelmansa. Ytk kun on vain työttömyyskassa. Siinäpä sitten porukka itkee kun pomo kusettaa. Hehe.
- Anonyymi
Tulee näin vanhana konkarina mieleen sellainen ajatus,että ehkä tämäkin asia olisi pitänyt ottaa puheeksi työnantajan kanssa jo heti ensi tapaamisella.Nykymaailmassa kun on kuljettajien markkinat eli vapaita työpaikkoja on auki satoja (ainakin pääkaupunkiseudulla) Silloin työnhakijalla on valttikortit käsissä. Eli hän määrää tahdin. Jos tämäkin asia olisi sovittu jo ensi tapaamisella niin ei olisi tarvinnut kirjoitella tänne. Mutta ei se näin mene. Alalle tulevat kuljettajat on niin "ujoja" etteivät selvitä mitään alan pelisääntöjä ja sitten kun kohtaavat mahdollisen tulevan työnantajan niin ovat niin kauhusta kankeita etteivät osaa pitää omista oikeuksista kiinni.Jotain tässä kuljetusalassa on pahasti vialla vaikka kuljettajat tietävät,että kuljettajista on pulaa niin he eivät osaa hyödyntää tätä ongelmaa ja vaatia niitä asioita jotka heille kuuluvat.
- Anonyymi
Suurin osa uusista kuljettajista tulee alalle erilaisista kurssikeskuksista ja osa armeijasta. Kaikissa niissä kerrotaan myös tuösuhdeasiat ja perehdytetään työehtosopimuksiin. Jokaisen siis tulisi tietää miten asiat kuuluu olla, mutta ikävä kyllä monelle on tärkeintä vain päästä ajamaan isoa autoa ja laittaa puukengät jalkaan, se riittää. Palkkojen maksut ja muut asiat ovat sivuseikkoja.
- Anonyymi
Suuri osa avoimista paikoista on sellaisissa firmoissa missä maksetaan kun jaksetaan ja toiminta muutenkin jonkinlaista sirkusta. Oikeasti hyviä työpaikkoja ei ole jokaiselle tarjolla. Ja AKT tessiä täysin noudattavissa taloissa yleensä tehdään sitten vain normitunnit, ja jos on päivätyötä ilman mitään lisiä niin ei tästä paljon tilille euroja ropise. 80h/2vk peruspalkalla tai 120h 16e läpituntipalkalla jos on nuorella asuntovelallisella vaihtoehdot niin kyllä se tuo jälkimmäinen houkuttelee.
- Anonyymi
Kyse ei ole siitä etten uskaltaisi kysellä asioita vaan siitä että olen Vuokrafirman kautta töissä yrityksessä jossa kukaan muu ei vielä AKT:n kuuluu vaan siirtyvät vasta loppuvuodesta. Ja vuokrafirman kanssa tehtiin soppari kuitenkin jo nyt AKt:n ehdoilla. Itse täytyy merkitä tunnit ja tehdä matkalaskut. Ja Akt sivuilta ei selvinnyt mitään Ateriakorvauksesta joka on 10,50€ ja verottajan ohjeiden mukaan se voidaan maksaa mikäli matkasta ei makseta päivärahaa. Ja nyt tiedustelin siis että saanko ateriakorvausta päiviltä jotka eivät ylitä 10 tuntia mutta joissa ollaan kuitenkin pois asemapaikalta 8 tuntiakin.
- Anonyymi
Jotain on suuresti pielessä ajattelussasi. AKT on jokaisen kuljettajan omassa harkinnassa eli haluaako olla jäsen vai ei. Kuljettaja voi olla AKT:n jäsen vaikka olisi työtön. Ei ammattiyhdistykseen liitytä laumana joskus loppuvuonna. Nyt et todellakaan ole perillä asioissa.Tässä lukijakin ihan hämmentyy. Vuokrafirmat noudattavat työehtosopimuksia ja perivät kaikki kulut asiakkaalta. Kyllä ruokaraha maksetaan ihan kuten sovittu on. Liityt vain heti AKT:hen ja maksat jäsenmaksun joko niin ,että vuokrafirma hoitaa jäsenmaksun tai sitten maksat itse suoraan AKT:hen jos vuokrafirman tilitoimisto ei sitä halua hoitaa ( mitä ihmettelisin kyllä suuresti)näissä asioissa kyllä harvoin työnantaja haluaa jarrutella kun ollaan sentään Suomessa hyvinvointivaltiossa jossa jokaisella on on oikeus kuulua omaan ammattiliittoon jos näin itse haluaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotain on suuresti pielessä ajattelussasi. AKT on jokaisen kuljettajan omassa harkinnassa eli haluaako olla jäsen vai ei. Kuljettaja voi olla AKT:n jäsen vaikka olisi työtön. Ei ammattiyhdistykseen liitytä laumana joskus loppuvuonna. Nyt et todellakaan ole perillä asioissa.Tässä lukijakin ihan hämmentyy. Vuokrafirmat noudattavat työehtosopimuksia ja perivät kaikki kulut asiakkaalta. Kyllä ruokaraha maksetaan ihan kuten sovittu on. Liityt vain heti AKT:hen ja maksat jäsenmaksun joko niin ,että vuokrafirma hoitaa jäsenmaksun tai sitten maksat itse suoraan AKT:hen jos vuokrafirman tilitoimisto ei sitä halua hoitaa ( mitä ihmettelisin kyllä suuresti)näissä asioissa kyllä harvoin työnantaja haluaa jarrutella kun ollaan sentään Suomessa hyvinvointivaltiossa jossa jokaisella on on oikeus kuulua omaan ammattiliittoon jos näin itse haluaa.
Korjaan kirjoittamaani. Olen siis Postin hommissa vuokrafirman kautta ja tarkoitin sitä että kaikki muut töissä ovat vielä PAUn tessissä mutta postilla kaikki siirretään marraskuussa AKT tessin piiriin olivat liitossa tai eivät.
- Anonyymi
Kun olen lukenut nämä kaikki kertomukset miten jokaisen kirjoittajan kohdalla on kaikki mennyt pieleen työasioissa. Jotenkin oikein harmittaa se,ettei kaikesta vääryydestä huolimatta yksikään kirjoittaja ei ole ilmeisesti AKT:n jäsen jolloin olisi tarvittaessa lakimiehen voimin saatu työnantaja noudattamaan sopimuksia.
Miksi Suomessa on niin tyhmää työntekijäainesta etteivät edes osaa ajaa omia etujaan. Ja todentotta näissä asioissa ei ole kyse siitä oletko kommunisti tai kokoomuksen äänestäjä kyse ei ole politiikasta, ehkä ennen näin oli,mutta ei enää nykyään. Nykyisin jokaisen pitää ymmärtää ,että omasta toimeentulosta pitää huolehtia ihan itse.Toinen asia on se,että jos tuntee olevansa huonossa työpaikassa niin miksi ei etsi ja hae parempaa työpaikkaa. Hakeminen ja etsiminen saattaa kestää kauan.mutta lopulta aina löytyy sellainen hyvä työpaikka jossa sitten voi olla vaikka eläkkeelle asti.Sellainen jossa yrittäjällä ja työntekijällä on sama näkemys siitä miten menestytään.Sellaiseen työhön jokainen menee mielellään joka aamu. Jotenkin jää sellainen maku,että nämä valittajat ovat niin laiskoja etteivät aktiivisesti hae parempia työpaikkoja vaan tyytyvät siihen missä ovat,kirjoittelevat huvikseen tänne miten surkeaa elämä on ja kuljetusala on ihan paska..- Anonyymi
Ei sitä viitsi omilla rahoillansa (liiton kalliilla maksuilla) tehdä jostain liiton herrasta super-rikasta, kun siitä ei ole mitään olennaista hyötyä itselle. Miksi siis maksaa superkalliita liiton maksuja, kun nekin menevät sinne "parempiin taskuihin".
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005881995.html
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005431113.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sitä viitsi omilla rahoillansa (liiton kalliilla maksuilla) tehdä jostain liiton herrasta super-rikasta, kun siitä ei ole mitään olennaista hyötyä itselle. Miksi siis maksaa superkalliita liiton maksuja, kun nekin menevät sinne "parempiin taskuihin".
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005881995.html
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005431113.htmlKuinkakohan monella on edes juolahtanut mieleen se, että tuo joukko on suomen ns. "kummisedät". eli italialaisittain sanottuna Mafia. Täällä se vaan on valtiovallan, eli nykyisen hallituksen (SDP:n) suojeluksessa toisin, kuin italiassa. Lopputilin saat joka tapauksessa riippumatta yhtään tuosta "mafiajoukon" sanomisista, kun se työnantaja niin vaan haluaa päättää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinkakohan monella on edes juolahtanut mieleen se, että tuo joukko on suomen ns. "kummisedät". eli italialaisittain sanottuna Mafia. Täällä se vaan on valtiovallan, eli nykyisen hallituksen (SDP:n) suojeluksessa toisin, kuin italiassa. Lopputilin saat joka tapauksessa riippumatta yhtään tuosta "mafiajoukon" sanomisista, kun se työnantaja niin vaan haluaa päättää.
No kyllä jutut menee liiallisuuksiin. Ei Suomessa ketään irtisanota työstään ilman mitään perusteita edes kuljetusalalla. Jos kuljettaja hoitaa työnsä esimerkillisen mallikkaasti ja on muutenkin särmä äijä niin . Suomi on oikeusvaltio ja olit sitten liiton jäsen tai et niin oikeuslaitos tämänkin asian ratkaisee työntekijän eduksi.
(jos työntekijä on se särmä-kuski) niin ei mitään hätää............ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kyllä jutut menee liiallisuuksiin. Ei Suomessa ketään irtisanota työstään ilman mitään perusteita edes kuljetusalalla. Jos kuljettaja hoitaa työnsä esimerkillisen mallikkaasti ja on muutenkin särmä äijä niin . Suomi on oikeusvaltio ja olit sitten liiton jäsen tai et niin oikeuslaitos tämänkin asian ratkaisee työntekijän eduksi.
(jos työntekijä on se särmä-kuski) niin ei mitään hätää............Pätee kyllä varmasti silloin, kun kuskeista on pulaa, kuten nyt, mutta entäs silloin, kun niistä on ylitarjontaa.....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pätee kyllä varmasti silloin, kun kuskeista on pulaa, kuten nyt, mutta entäs silloin, kun niistä on ylitarjontaa.....
Mies kuutamolla? milloin Suomessa on ollut kuskeista ylitarjontaa?
Pula on ollut viimeiset 15 vuotta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mies kuutamolla? milloin Suomessa on ollut kuskeista ylitarjontaa?
Pula on ollut viimeiset 15 vuottaAinakin omassa mielessäsi. Kaikki nekin kuljetukset, mitkä suomella oli aikoinaan, on mennyt jo venäläisille aikoja sitten. Joten pidä pienempää suuta vaan....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin omassa mielessäsi. Kaikki nekin kuljetukset, mitkä suomella oli aikoinaan, on mennyt jo venäläisille aikoja sitten. Joten pidä pienempää suuta vaan....
No totuus on sellainen,että täällä pääkaupunkiseudulla on yli 200 vakituista kuljettajan työpaikkaa avoinna pysyvästi. Mitä sinne itärajan taakse vonkuaa kun töitä löytyy vaikka minkälaista Sprinteristä täysperään. Todella särmälle kuskille on mahdollisuuksia vaikka kuinka paljon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sitä viitsi omilla rahoillansa (liiton kalliilla maksuilla) tehdä jostain liiton herrasta super-rikasta, kun siitä ei ole mitään olennaista hyötyä itselle. Miksi siis maksaa superkalliita liiton maksuja, kun nekin menevät sinne "parempiin taskuihin".
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005881995.html
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005431113.htmlJos tuolla ajattelumallilla ajattelet , niin hyvin vaikeaa tulee elämästäsi. Jos et omia rahoja herroille jakele.S- Kaupassa käynti ei onnistu kun sen SOK:n johdossa on isopalkkainen herra. K-kaupassa ei voi käydä kun se Keskon pääjohtajallakin valtavat tulot(vaikka paikallinen kauppias on köyhä). Kylän apteekkarikin on ökyrikas.Yleensä firman tai tässä tapauksessa liiton johtoon valitaan henkilö jolla on korkeakoulu tausta. Oikeustieteelliset opinnot kun kyseessä on liitonjohtaja. Tällainen virka on myös "hyvin tuulinen paikka" työssä on onnistuttava tai lopputili tulee kouraan ja lähtö välittömästi.Sellainen ihminen joka kertoo suoraan täällä ,että ei viitsi omilla rahoilla osallistua,mutta haluaa kuitenkin kaikki palkkaneuvotteluissa saadut korotukset itselleen on siipelijä. Hän on kuin se perhe joka ei osallistu talon pihatalkoisiin ,mutta saapu sitten paikalle kun makkarat paistuvat ja kaljatölkit aukeavat. Ja hyvin maistuu molemmat ...yhtään ei hävetä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tuolla ajattelumallilla ajattelet , niin hyvin vaikeaa tulee elämästäsi. Jos et omia rahoja herroille jakele.S- Kaupassa käynti ei onnistu kun sen SOK:n johdossa on isopalkkainen herra. K-kaupassa ei voi käydä kun se Keskon pääjohtajallakin valtavat tulot(vaikka paikallinen kauppias on köyhä). Kylän apteekkarikin on ökyrikas.Yleensä firman tai tässä tapauksessa liiton johtoon valitaan henkilö jolla on korkeakoulu tausta. Oikeustieteelliset opinnot kun kyseessä on liitonjohtaja. Tällainen virka on myös "hyvin tuulinen paikka" työssä on onnistuttava tai lopputili tulee kouraan ja lähtö välittömästi.Sellainen ihminen joka kertoo suoraan täällä ,että ei viitsi omilla rahoilla osallistua,mutta haluaa kuitenkin kaikki palkkaneuvotteluissa saadut korotukset itselleen on siipelijä. Hän on kuin se perhe joka ei osallistu talon pihatalkoisiin ,mutta saapu sitten paikalle kun makkarat paistuvat ja kaljatölkit aukeavat. Ja hyvin maistuu molemmat ...yhtään ei hävetä.
Tosi osuvan vertauskuvan laitoit ja hyvä niin. Ei ammattiyhdistyksen jäsenyydellä kukaan ihminen oleta edes ,että saa heti jotain merkittäviä etuja. Kuljettaja ajaa autoa työkseen keskimäärin 40-47 vuotta kunnes jää sitten eläkkeelle. Mielestäni
liiton tehtävä on pienin askelin parantaa työoloja ja tukea niitä työntekijöitä joilla on vaikeaa omalla työpaikalla. Lisäksi on paljon ihmisiä ,jotka eivät itse osaa ajaa omia etujaan vaikka tietävät,että työnantaja toimii väärin. Kaikki kirjoittajat jotka moittivat AKT:tä ja SAK:ta on ihan sallittua esittää rakentavaa kritiikkiä,mutta silloin pitää kertoa myös se miten kirjoittaja itse ratkaisisi työmarkkinoiden erimielisyydet ja miten palkkausta koskevat neuvottelut hoidettaisiin siten ,että se olisi kaikille kuljettajille tasapuolinen. Kuka olisi se neuvottelija joka asiasta työnantajapuolen kanssa neuvottelisi? Ennen vanhaan AKT:tä pidettiin räyhä-liittona joka pisti heti satamat kiinni. Nyt kun asiat hoidetaan sivistyneemmin ja Suomen talouskehityksen mahdollisuudet huomioiden maltillisilla sopimuksilla jotka ovat linjassa muiden ammatti-alojen kanssa niin edelleen näitä arvostelijoita riittää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosi osuvan vertauskuvan laitoit ja hyvä niin. Ei ammattiyhdistyksen jäsenyydellä kukaan ihminen oleta edes ,että saa heti jotain merkittäviä etuja. Kuljettaja ajaa autoa työkseen keskimäärin 40-47 vuotta kunnes jää sitten eläkkeelle. Mielestäni
liiton tehtävä on pienin askelin parantaa työoloja ja tukea niitä työntekijöitä joilla on vaikeaa omalla työpaikalla. Lisäksi on paljon ihmisiä ,jotka eivät itse osaa ajaa omia etujaan vaikka tietävät,että työnantaja toimii väärin. Kaikki kirjoittajat jotka moittivat AKT:tä ja SAK:ta on ihan sallittua esittää rakentavaa kritiikkiä,mutta silloin pitää kertoa myös se miten kirjoittaja itse ratkaisisi työmarkkinoiden erimielisyydet ja miten palkkausta koskevat neuvottelut hoidettaisiin siten ,että se olisi kaikille kuljettajille tasapuolinen. Kuka olisi se neuvottelija joka asiasta työnantajapuolen kanssa neuvottelisi? Ennen vanhaan AKT:tä pidettiin räyhä-liittona joka pisti heti satamat kiinni. Nyt kun asiat hoidetaan sivistyneemmin ja Suomen talouskehityksen mahdollisuudet huomioiden maltillisilla sopimuksilla jotka ovat linjassa muiden ammatti-alojen kanssa niin edelleen näitä arvostelijoita riittää.Suomessa on 70 000 tavaraliikenteen kuljettajaa ja 13 000 bussikuskia ja kuljetusala työllistää suoraan tai välillisesti 150 000 henkeä. AKT:llä on jäseniä 47 000. Pitää suhtautua huumorilla näihin kirjoituksiin jotka ilmestyvät pe- la iltayöstä. Nämä jotka ovat tyytymättömiä ovat töissä todennäköisesti niin pienissä kuljetusyrityksissä ettei edes työnantaja kuulu työnantajaliittoon ja siksi näissä palkka-asioissakin joustetaan väärään suuntaa kuljettajien kohdalla ja siitä syntyy pahaa mieltä joka pitää päästä meille kaikille kertomaan.Ja tottakai se likasaavi kaadetaan AKT:n päälle vaikka ei olla edes jäseniä.Syyllinen on aina löydettävä.
- Anonyymi
No niin taas on edellinen kirjoittaja sekoittanut puurot ja vellit keskenään.
Kun lukee nuo liitteenä olevat jutut niin sieltä paljastuu,että nämä super-tulot koostuvat erinäisten muiden esim. yritysten hallituspalkkioista. Siihen kun ynnää sellaisen jokaisen kansalaisen perus totuuden: raha ei tuo onnea kenellekkään. Hyvin rikas ihminen voi olla hyvin onneton ja taas köyhä voi olla hyvinkin onnellinen.
Kaiken lisäksi tässä joukossa ei ollut pienen liiton AKT:n johtaja. Ammattiyhdityksen jäsenyydellä ei ole tarkoitus kahmia hyötyjä itselle. Jäsenyyden tarkoitus on taata kaikille jäsenilleen solidaarinen tasa-arvoinen kohtelu palkka-asioissa se on sitä arki-sosialismia parhaimmillaan jotta kaikilla kuljettajilla olisi asiat paremmin. Siksi on hyvin surullista,että tänne kirjoittavat ne ihmiset jotka eivät kuulu AKT:hen ,mutta valittattavat kaikesta.Lisäksi he ovat laiskoja ja tyytyvät osaansa vaikka työnantaja rikkoo lakeja. nm. Käkriäinen- Anonyymi
"Siihen kun ynnää sellaisen jokaisen kansalaisen perus totuuden: raha ei tuo onnea kenellekkään"
No miksi sinä sitten yleensä töitä teet? Eikös sitä tehdä nimenomaan sen rahan takia? Itse ainakin teen. Jos lotossa täysosuma tulee, niin työnteko jää silloin siihen paikkaan. Tajuatko? Ja jos et, niin jatka vaan niiden mafiapamppujen elättämistä ihan vapaasti. Ei ole minulta pois. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Siihen kun ynnää sellaisen jokaisen kansalaisen perus totuuden: raha ei tuo onnea kenellekkään"
No miksi sinä sitten yleensä töitä teet? Eikös sitä tehdä nimenomaan sen rahan takia? Itse ainakin teen. Jos lotossa täysosuma tulee, niin työnteko jää silloin siihen paikkaan. Tajuatko? Ja jos et, niin jatka vaan niiden mafiapamppujen elättämistä ihan vapaasti. Ei ole minulta pois.No kuule hyvä toveri. Miksi ihmiset haluavat aina lukea mielipiteitä kuin piru raamattua. Ymmärrän ,että sinäkin olet oikea vanhan ajan kommunisti kuten minä olen. Tarkoitin lähinnä sitä,että kun ansaitsee todella isoja summia rahaa niin se ei tee ihmisestä yhtään onnellisempaa kuin se ,että tienaa sen verran kuin tarvitsee elääkseen. On hyvä asia ,että tilillä on rahaa se takaa turvallisen olon. Ihmisen elämässä kuitenkin muut asiat ovat paljon tärkeämpiä. Hyvät ihmissuhteet,terveys ja se ,että on kokonaisvaltaisesti hyvä henkinen olo. Nämä kaikki on paljon arvokkaampaa kuin se,että on valtavasti rahaa.Lottovoitto on ollut monelle todellisuudessa alku elämän alamäelle. Pää on seonnut kirjaimellisesti. Siksi en Lottoa ikinä, en tarvitse niitä rahoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kuule hyvä toveri. Miksi ihmiset haluavat aina lukea mielipiteitä kuin piru raamattua. Ymmärrän ,että sinäkin olet oikea vanhan ajan kommunisti kuten minä olen. Tarkoitin lähinnä sitä,että kun ansaitsee todella isoja summia rahaa niin se ei tee ihmisestä yhtään onnellisempaa kuin se ,että tienaa sen verran kuin tarvitsee elääkseen. On hyvä asia ,että tilillä on rahaa se takaa turvallisen olon. Ihmisen elämässä kuitenkin muut asiat ovat paljon tärkeämpiä. Hyvät ihmissuhteet,terveys ja se ,että on kokonaisvaltaisesti hyvä henkinen olo. Nämä kaikki on paljon arvokkaampaa kuin se,että on valtavasti rahaa.Lottovoitto on ollut monelle todellisuudessa alku elämän alamäelle. Pää on seonnut kirjaimellisesti. Siksi en Lottoa ikinä, en tarvitse niitä rahoja.
HAH HAH! ihan hauska iltasatu!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HAH HAH! ihan hauska iltasatu!!!
Nimen omaan. Nykyään raha tuo aivan uutta liikkumisvapautta itse kullekin, kuin nuo muinaiset kommunistiset ajatukset. Silloinhan tapetilla olivat ihmisoikeusrikkomukset, Gulag vankileirien saaristot, ja se, että kun synnyit tähän maailmaan, niin olit syyllinen, kunnes toisin todistettiin. Tätä ideologiaahan pitää yllä tosin vielä yksi valtio maailmassa, ja sehän on se kaikkien tuntema Pohjois Korea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HAH HAH! ihan hauska iltasatu!!!
Tällaista se on kun teini-nöösit kovat Kaaniamiehet vanhan bemmun omistajat
puhuvat iltasaduista,vaikka eivät todellisuudessa ymmärrä ihmisen elämästä vielä mitään. Kun nyt ajatte sillä Kaanialla tai useammalla sen 2 miljoonaa mittariin ja olette selvinneet pahoista paikoista monenmonta kertaa (ainakin puheissa) ja tyttöystävät ovat vaihtuneet ja avioerokin on takana. Ylipaino ja diabetes painaa päälle. Siinä 55 vuotiaana viimeistään tajuatte sen,ettei valtava määrä rahaa tee ketään onnelliseksi. Kuten edelliset kirjoittivat niin ne on ne muut asiat elämässä eteenkin hyvä terveys jotka auttavat kuskin hyviin suorituksiin myös yli 60 vuotiaana.Kun on kotona kaikki asiat hyvin niin myös työnteko sujuu kun mieltä ei paina mikään.
- Anonyymi
Näin naiskuljettajana joka saa palkan ja sen lisät ihan sopimuksen mukaan niin en voi muuta kuin ihmetellä tätä älyllistä ilmapiiriä tällä keskustelupalstalla. Ensin vähätellään sitä,että naiskuljettajien määrä tulee kasvamaan. Se kasvaa ,koska ala kiinnostaa naisia vuosi vuodelta yhä enemmän. Minun on vaikea ymmärtää miksi sitäkin asiaa jotkut miehet täällä epäilee.Mikä siinä on niin ihmeellistä. Suurin osa kuljetusalan töistä on sellaisia jossa lihasvoimalla ei ole merkitystä vaan hyvällä asiakaspalvelulla. Naiset osaavat asiakaspalvelun,vaikka pakko myöntää,että tunnen monta todella ystävällistä miestä tältä alalla jotka ovat todella asiakaspalvelu henkisiä. Näissä kirjoittelussa minua harmittaa se ,että raha on se joka määrää elämän. Yksi kirjoitti ettei raha ole tärkeinasia elämässä. Heti tuli täystyrmäys. Voi pojat missä kuplassa elätte.Jos raha olisi tärkein asia elämässä niin ei olisi sairaanhoitajia, ei olisi vanhusten kotihoitopalveluihmisiä. Ei olisi elintarviketyöläisiä. En tiedä oletteko niin saakelin nuoria kolleja ,että kehtaatte edes kirjoittaa tähän sävyyn. Kuljettajien palkat riippuu paljolti siitä miten toimii. Etsimällä hyvän työpaikan saa ihan kohtuullisen korvauksen työstään . Pitää nähdä vaivaa ja pitää silmät auki ja korvat höröllään . Se hyvä paikka ei löydy kuukaudessa ,mutta jopa muutamassa vuodessa. Meillä naisilla tuntuu olevan helpompaa. Yritykset sellaiset sopimuksia noudattavat haluavat nyt naiskuljettajia työporukkaan.
- Anonyymi
Ja ihan näin yöntunteina voin todeta,että hyvin kirjoitettu. Totta joka sana tällä työstään ylpeältä,naiselta, On hieno juttu ,että alalle on viime aikoina tullut myös naisia varsinkin pääkaupunkiseudulle. Naisten mukaan tulolla on suurempikin merkitys kuljetusalan työkulttuurissa. On ihan päivänselvää,että jo yhden naiskuljettajan palkkaaminen parantaa työyhteisön ilmapiiriä. Ja tämä mielipide ei perustu mustatuntuu pohjalle,vaan ihan omakohtaiseen kokemukseen,
Mutta aina on parempi jos hommia tekee sekä miehet,että naiset. - Anonyymi
Ehkä tuolta selviää https://gettripper.com/ateriakorvaus-2019/
- Anonyymi
Hyvä kommentti ja täyttä asiaa. Asialliset työnantajat maksavat ruokarahan työntekijöille 8 tunnin työpäivistä siten,että palkanlaskenta tekee matkalaskun automaattisesti työntekijän puolesta. Ei mene hakemusten käsittelyyn aikaa ja jokainen kuski saa ruokarahan vaikka olisi hajamielinen ( unohtelee asioita).
Sitten näin terveyspoliittisena näkökantana kuskin pitäisi myös syödä terveellistä ruokaa tällä rahalla. Koska se raha on nimenomaan tarkoitettu työpaikkaruokailuun. Ateriakorvauksella saa lounaspöydästä ihan asiallisen terveellisen suosituksien mukaisen ruoka-annoksen joka ei aiheuta kuskille väsymystä ja tarkkaavaisuusongelmia tuolla liikenteessä ruokailun jälkeen. (toisin kuin perinteinen makkara-peruna annos 1/2 l maidon kera.) - Anonyymi
Hyvä kommentti ja täyttä asiaa. Asialliset työnantajat maksavat ruokarahan työntekijöille 8 tunnin työpäivistä siten,että palkanlaskenta tekee matkalaskun automaattisesti työntekijän puolesta. Ei mene hakemusten käsittelyyn aikaa ja jokainen kuski saa ruokarahan vaikka olisi hajamielinen ( unohtelee asioita).
Sitten näin terveyspoliittisena näkökantana kuskin pitäisi myös syödä terveellistä ruokaa tällä rahalla. Koska se raha on nimenomaan tarkoitettu työpaikkaruokailuun. Ateriakorvauksella saa lounaspöydästä ihan asiallisen terveellisen suosituksien mukaisen ruoka-annoksen joka ei aiheuta kuskille väsymystä ja tarkkaavaisuusongelmia tuolla liikenteessä ruokailun jälkeen. (toisin kuin perinteinen makkara-peruna annos 1/2 l maidon kera.) - Anonyymi
Hyvä kommentti ja täyttä asiaa. Asialliset työnantajat maksavat ruokarahan työntekijöille 8 tunnin työpäivistä siten,että palkanlaskenta tekee matkalaskun automaattisesti työntekijän puolesta. Ei mene hakemusten käsittelyyn aikaa ja jokainen kuski saa ruokarahan vaikka olisi hajamielinen ( unohtelee asioita).
Sitten näin terveyspoliittisena näkökantana kuskin pitäisi myös syödä terveellistä ruokaa tällä rahalla. Koska se raha on nimenomaan tarkoitettu työpaikkaruokailuun. Ateriakorvauksella saa lounaspöydästä ihan asiallisen terveellisen suosituksien mukaisen ruoka-annoksen joka ei aiheuta kuskille väsymystä ja tarkkaavaisuusongelmia tuolla liikenteessä ruokailun jälkeen. (toisin kuin perinteinen makkara-peruna annos 1/2 l maidon kera.) - Anonyymi
Hyvä kommentti ja täyttä asiaa. Asialliset työnantajat maksavat ruokarahan työntekijöille 8 tunnin työpäivistä siten,että palkanlaskenta tekee matkalaskun automaattisesti työntekijän puolesta. Ei mene hakemusten käsittelyyn aikaa ja jokainen kuski saa ruokarahan vaikka olisi hajamielinen ( unohtelee asioita).
Sitten näin terveyspoliittisena näkökantana kuskin pitäisi myös syödä terveellistä ruokaa tällä rahalla. Koska se raha on nimenomaan tarkoitettu työpaikkaruokailuun. Ateriakorvauksella saa lounaspöydästä ihan asiallisen terveellisen suosituksien mukaisen ruoka-annoksen joka ei aiheuta kuskille väsymystä ja tarkkaavaisuusongelmia tuolla liikenteessä ruokailun jälkeen. (toisin kuin perinteinen makkara-peruna annos 1/2 l maidon kera.) - Anonyymi
Hyvä kommentti ja täyttä asiaa. Asialliset työnantajat maksavat ruokarahan työntekijöille 8 tunnin työpäivistä siten,että palkanlaskenta tekee matkalaskun automaattisesti työntekijän puolesta. Ei mene hakemusten käsittelyyn aikaa ja jokainen kuski saa ruokarahan vaikka olisi hajamielinen ( unohtelee asioita).
Sitten näin terveyspoliittisena näkökantana kuskin pitäisi myös syödä terveellistä ruokaa tällä rahalla. Koska se raha on nimenomaan tarkoitettu työpaikkaruokailuun. Ateriakorvauksella saa lounaspöydästä ihan asiallisen terveellisen suosituksien mukaisen ruoka-annoksen joka ei aiheuta kuskille väsymystä ja tarkkaavaisuusongelmia tuolla liikenteessä ruokailun jälkeen. (toisin kuin perinteinen makkara-peruna annos 1/2 l maidon kera.) - Anonyymi
Hyvä kommentti ja täyttä asiaa. Asialliset työnantajat maksavat ruokarahan työntekijöille 8 tunnin työpäivistä siten,että palkanlaskenta tekee matkalaskun automaattisesti työntekijän puolesta. Ei mene hakemusten käsittelyyn aikaa ja jokainen kuski saa ruokarahan vaikka olisi hajamielinen ( unohtelee asioita).
Sitten näin terveyspoliittisena näkökantana kuskin pitäisi myös syödä terveellistä ruokaa tällä rahalla. Koska se raha on nimenomaan tarkoitettu työpaikkaruokailuun. Ateriakorvauksella saa lounaspöydästä ihan asiallisen terveellisen suosituksien mukaisen ruoka-annoksen joka ei aiheuta kuskille väsymystä ja tarkkaavaisuusongelmia tuolla liikenteessä ruokailun jälkeen. (toisin kuin perinteinen makkara-peruna annos 1/2 l maidon kera.) - Anonyymi
Hyvä kommentti ja täyttä asiaa. Asialliset työnantajat maksavat ruokarahan työntekijöille 8 tunnin työpäivistä siten,että palkanlaskenta tekee matkalaskun automaattisesti työntekijän puolesta. Ei mene hakemusten käsittelyyn aikaa ja jokainen kuski saa ruokarahan vaikka olisi hajamielinen ( unohtelee asioita).
Sitten näin terveyspoliittisena näkökantana kuskin pitäisi myös syödä terveellistä ruokaa tällä rahalla. Koska se raha on nimenomaan tarkoitettu työpaikkaruokailuun. Ateriakorvauksella saa lounaspöydästä ihan asiallisen terveellisen suosituksien mukaisen ruoka-annoksen joka ei aiheuta kuskille väsymystä ja tarkkaavaisuusongelmia tuolla liikenteessä ruokailun jälkeen. (toisin kuin perinteinen makkara-peruna annos 1/2 l maidon kera.) - Anonyymi
Hyvä kommentti ja täyttä asiaa. Asialliset työnantajat maksavat ruokarahan työntekijöille 8 tunnin työpäivistä siten,että palkanlaskenta tekee matkalaskun automaattisesti työntekijän puolesta. Ei mene hakemusten käsittelyyn aikaa ja jokainen kuski saa ruokarahan vaikka olisi hajamielinen ( unohtelee asioita).
Sitten näin terveyspoliittisena näkökantana kuskin pitäisi myös syödä terveellistä ruokaa tällä rahalla. Koska se raha on nimenomaan tarkoitettu työpaikkaruokailuun. Ateriakorvauksella saa lounaspöydästä ihan asiallisen terveellisen suosituksien mukaisen ruoka-annoksen joka ei aiheuta kuskille väsymystä ja tarkkaavaisuusongelmia tuolla liikenteessä ruokailun jälkeen. (toisin kuin perinteinen makkara-peruna annos 1/2 l maidon kera.) - Anonyymi
Hyvä kommentti ja täyttä asiaa. Asialliset työnantajat maksavat ruokarahan työntekijöille 8 tunnin työpäivistä siten,että palkanlaskenta tekee matkalaskun automaattisesti työntekijän puolesta. Ei mene hakemusten käsittelyyn aikaa ja jokainen kuski saa ruokarahan vaikka olisi hajamielinen ( unohtelee asioita).
Sitten näin terveyspoliittisena näkökantana kuskin pitäisi myös syödä terveellistä ruokaa tällä rahalla. Koska se raha on nimenomaan tarkoitettu työpaikkaruokailuun. Ateriakorvauksella saa lounaspöydästä ihan asiallisen terveellisen suosituksien mukaisen ruoka-annoksen joka ei aiheuta kuskille väsymystä ja tarkkaavaisuusongelmia tuolla liikenteessä ruokailun jälkeen. (toisin kuin perinteinen makkara-peruna annos 1/2 l maidon kera.) - Anonyymi
Hyvä kommentti ja täyttä asiaa. Asialliset työnantajat maksavat ruokarahan työntekijöille 8 tunnin työpäivistä siten,että palkanlaskenta tekee matkalaskun automaattisesti työntekijän puolesta. Ei mene hakemusten käsittelyyn aikaa ja jokainen kuski saa ruokarahan vaikka olisi hajamielinen ( unohtelee asioita).
Sitten näin terveyspoliittisena näkökantana kuskin pitäisi myös syödä terveellistä ruokaa tällä rahalla. Koska se raha on nimenomaan tarkoitettu työpaikkaruokailuun. Ateriakorvauksella saa lounaspöydästä ihan asiallisen terveellisen suosituksien mukaisen ruoka-annoksen joka ei aiheuta kuskille väsymystä ja tarkkaavaisuusongelmia tuolla liikenteessä ruokailun jälkeen. (toisin kuin perinteinen makkara-peruna annos 1/2 l maidon kera.) - Anonyymi
Hyvä kommentti ja täyttä asiaa. Asialliset työnantajat maksavat ruokarahan työntekijöille 8 tunnin työpäivistä siten,että palkanlaskenta tekee matkalaskun automaattisesti työntekijän puolesta. Ei mene hakemusten käsittelyyn aikaa ja jokainen kuski saa ruokarahan vaikka olisi hajamielinen ( unohtelee asioita).
Sitten näin terveyspoliittisena näkökantana kuskin pitäisi myös syödä terveellistä ruokaa tällä rahalla. Koska se raha on nimenomaan tarkoitettu työpaikkaruokailuun. Ateriakorvauksella saa lounaspöydästä ihan asiallisen terveellisen suosituksien mukaisen ruoka-annoksen joka ei aiheuta kuskille väsymystä ja tarkkaavaisuusongelmia tuolla liikenteessä ruokailun jälkeen. (toisin kuin perinteinen makkara-peruna annos 1/2 l maidon kera.) - Anonyymi
Hyvä kommentti ja täyttä asiaa. Asialliset työnantajat maksavat ruokarahan työntekijöille 8 tunnin työpäivistä siten,että palkanlaskenta tekee matkalaskun automaattisesti työntekijän puolesta. Ei mene hakemusten käsittelyyn aikaa ja jokainen kuski saa ruokarahan vaikka olisi hajamielinen ( unohtelee asioita).
Sitten näin terveyspoliittisena näkökantana kuskin pitäisi myös syödä terveellistä ruokaa tällä rahalla. Koska se raha on nimenomaan tarkoitettu työpaikkaruokailuun. Ateriakorvauksella saa lounaspöydästä ihan asiallisen terveellisen suosituksien mukaisen ruoka-annoksen joka ei aiheuta kuskille väsymystä ja tarkkaavaisuusongelmia tuolla liikenteessä ruokailun jälkeen. (toisin kuin perinteinen makkara-peruna annos 1/2 l maidon kera.) - Anonyymi
Hyvä kommentti ja täyttä asiaa. Asialliset työnantajat maksavat ruokarahan työntekijöille 8 tunnin työpäivistä siten,että palkanlaskenta tekee matkalaskun automaattisesti työntekijän puolesta. Ei mene hakemusten käsittelyyn aikaa ja jokainen kuski saa ruokarahan vaikka olisi hajamielinen ( unohtelee asioita).
Sitten näin terveyspoliittisena näkökantana kuskin pitäisi myös syödä terveellistä ruokaa tällä rahalla. Koska se raha on nimenomaan tarkoitettu työpaikkaruokailuun. Ateriakorvauksella saa lounaspöydästä ihan asiallisen terveellisen suosituksien mukaisen ruoka-annoksen joka ei aiheuta kuskille väsymystä ja tarkkaavaisuusongelmia tuolla liikenteessä ruokailun jälkeen. (toisin kuin perinteinen makkara-peruna annos 1/2 l maidon kera.) - Anonyymi
Hyvä kommentti ja täyttä asiaa. Asialliset työnantajat maksavat ruokarahan työntekijöille 8 tunnin työpäivistä siten,että palkanlaskenta tekee matkalaskun automaattisesti työntekijän puolesta. Ei mene hakemusten käsittelyyn aikaa ja jokainen kuski saa ruokarahan vaikka olisi hajamielinen ( unohtelee asioita).
Sitten näin terveyspoliittisena näkökantana kuskin pitäisi myös syödä terveellistä ruokaa tällä rahalla. Koska se raha on nimenomaan tarkoitettu työpaikkaruokailuun. Ateriakorvauksella saa lounaspöydästä ihan asiallisen terveellisen suosituksien mukaisen ruoka-annoksen joka ei aiheuta kuskille väsymystä ja tarkkaavaisuusongelmia tuolla liikenteessä ruokailun jälkeen. (toisin kuin perinteinen makkara-peruna annos 1/2 l maidon kera.) - Anonyymi
Hyvä kommentti ja täyttä asiaa. Asialliset työnantajat maksavat ruokarahan työntekijöille 8 tunnin työpäivistä siten,että palkanlaskenta tekee matkalaskun automaattisesti työntekijän puolesta. Ei mene hakemusten käsittelyyn aikaa ja jokainen kuski saa ruokarahan vaikka olisi hajamielinen ( unohtelee asioita).
Sitten näin terveyspoliittisena näkökantana kuskin pitäisi myös syödä terveellistä ruokaa tällä rahalla. Koska se raha on nimenomaan tarkoitettu työpaikkaruokailuun. Ateriakorvauksella saa lounaspöydästä ihan asiallisen terveellisen suosituksien mukaisen ruoka-annoksen joka ei aiheuta kuskille väsymystä ja tarkkaavaisuusongelmia tuolla liikenteessä ruokailun jälkeen. (toisin kuin perinteinen makkara-peruna annos 1/2 l maidon kera.) - Anonyymi
Hyvä kommentti ja täyttä asiaa. Asialliset työnantajat maksavat ruokarahan työntekijöille 8 tunnin työpäivistä siten,että palkanlaskenta tekee matkalaskun automaattisesti työntekijän puolesta. Ei mene hakemusten käsittelyyn aikaa ja jokainen kuski saa ruokarahan vaikka olisi hajamielinen ( unohtelee asioita).
Sitten näin terveyspoliittisena näkökantana kuskin pitäisi myös syödä terveellistä ruokaa tällä rahalla. Koska se raha on nimenomaan tarkoitettu työpaikkaruokailuun. Ateriakorvauksella saa lounaspöydästä ihan asiallisen terveellisen suosituksien mukaisen ruoka-annoksen joka ei aiheuta kuskille väsymystä ja tarkkaavaisuusongelmia tuolla liikenteessä ruokailun jälkeen. (toisin kuin perinteinen makkara-peruna annos 1/2 l maidon kera.) - Anonyymi
Hyvä kommentti ja täyttä asiaa. Asialliset työnantajat maksavat ruokarahan työntekijöille 8 tunnin työpäivistä siten,että palkanlaskenta tekee matkalaskun automaattisesti työntekijän puolesta. Ei mene hakemusten käsittelyyn aikaa ja jokainen kuski saa ruokarahan vaikka olisi hajamielinen ( unohtelee asioita).
Sitten näin terveyspoliittisena näkökantana kuskin pitäisi myös syödä terveellistä ruokaa tällä rahalla. Koska se raha on nimenomaan tarkoitettu työpaikkaruokailuun. Ateriakorvauksella saa lounaspöydästä ihan asiallisen terveellisen suosituksien mukaisen ruoka-annoksen joka ei aiheuta kuskille väsymystä ja tarkkaavaisuusongelmia tuolla liikenteessä ruokailun jälkeen. (toisin kuin perinteinen makkara-peruna annos 1/2 l maidon kera.) - Anonyymi
Hyvä kommentti ja täyttä asiaa. Asialliset työnantajat maksavat ruokarahan työntekijöille 8 tunnin työpäivistä siten,että palkanlaskenta tekee matkalaskun automaattisesti työntekijän puolesta. Ei mene hakemusten käsittelyyn aikaa ja jokainen kuski saa ruokarahan vaikka olisi hajamielinen ( unohtelee asioita).
Sitten näin terveyspoliittisena näkökantana kuskin pitäisi myös syödä terveellistä ruokaa tällä rahalla. Koska se raha on nimenomaan tarkoitettu työpaikkaruokailuun. Ateriakorvauksella saa lounaspöydästä ihan asiallisen terveellisen suosituksien mukaisen ruoka-annoksen joka ei aiheuta kuskille väsymystä ja tarkkaavaisuusongelmia tuolla liikenteessä ruokailun jälkeen. (toisin kuin perinteinen makkara-peruna annos 1/2 l maidon kera.) - Anonyymi
Hyvä kommentti ja täyttä asiaa. Asialliset työnantajat maksavat ruokarahan työntekijöille 8 tunnin työpäivistä siten,että palkanlaskenta tekee matkalaskun automaattisesti työntekijän puolesta. Ei mene hakemusten käsittelyyn aikaa ja jokainen kuski saa ruokarahan vaikka olisi hajamielinen ( unohtelee asioita).
Sitten näin terveyspoliittisena näkökantana kuskin pitäisi myös syödä terveellistä ruokaa tällä rahalla. Koska se raha on nimenomaan tarkoitettu työpaikkaruokailuun. Ateriakorvauksella saa lounaspöydästä ihan asiallisen terveellisen suosituksien mukaisen ruoka-annoksen joka ei aiheuta kuskille väsymystä ja tarkkaavaisuusongelmia tuolla liikenteessä ruokailun jälkeen. (toisin kuin perinteinen makkara-peruna annos 1/2 l maidon kera.) - Anonyymi
Hyvä kommentti ja täyttä asiaa. Asialliset työnantajat maksavat ruokarahan työntekijöille 8 tunnin työpäivistä siten,että palkanlaskenta tekee matkalaskun automaattisesti työntekijän puolesta. Ei mene hakemusten käsittelyyn aikaa ja jokainen kuski saa ruokarahan vaikka olisi hajamielinen ( unohtelee asioita).
Sitten näin terveyspoliittisena näkökantana kuskin pitäisi myös syödä terveellistä ruokaa tällä rahalla. Koska se raha on nimenomaan tarkoitettu työpaikkaruokailuun. Ateriakorvauksella saa lounaspöydästä ihan asiallisen terveellisen suosituksien mukaisen ruoka-annoksen joka ei aiheuta kuskille väsymystä ja tarkkaavaisuusongelmia tuolla liikenteessä ruokailun jälkeen. (toisin kuin perinteinen makkara-peruna annos 1/2 l maidon kera.)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä912980Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2991706Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461587- 871401
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4031400Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4031323Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21119Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381067Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun334908Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden258875