Anna Henkesi NYT..

Anonyymi

Välillä tulee vanhoista helluntailauluista mieleen, että Hengen saaminen ja Hengen voima tuntuu olevan tärkeämpi kuin Kristuksen tunteminen. Jopa hengellisestä laulukirjasta löytyy noita lauluja, jossa melko "ahnaasti" pyydetään vain Henkeä, muulla ei niin väliä.

Kyllä se Jumalan valtakunta tulee voimallisesti ja Hengen täyteys ja voima annetaan, jos vain löytyy kokonaisesti ja ehyellä sydämellä antautuneita ihmisiä, jotka elävät Kristukselle. Totuuteen ja armoon kiinnittyneinä, hetkittäin ja päivittäin Kristuksen tahtoa etsien ja rakkauteen kiinnittyen.

Fokus kokosydämiseen Kristuksen seuraamiseen!

11

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kaipaillaan jotain toista helluntaita.
      Tälläistä ei Raamatusta löydy.

Lauletaan.... "Täytä minut hengellä helluntain".
      Pyhää Henkeä loitsitaan paikalle kokoukseen.

Helluntailaisuudessa on joku parempi ja " pyhempi" henki.

• Anonyymi

Helluntailaisen henkikasteen merkkinä on kielilläpuhuminen jota kukaan ei ymmärrä koska puhutaan salaisuuksia.
      Mitä isompi joukko puhuu yhtäaikaa sen voimallisempi kokous.
      Tästä helluntailaisuus on saanut nimensä eli toisesta helluntaista.

• Anonyymi

>>>>>>>>>>>Mitä isompi joukko puhuu yhtäaikaa sen voimallisempi kokous.<<<<<<<< Voi yksinkertaisuutta! Armeijassa opetellaan huutamaan, Kristuksen srk:ssa tulisi opettaa mitä on epäjärjestys ja Jumalan vaikuttama rauha.

• Anonyymi

Pointtini ei ollut se, etteikö Pyhä Henki toimisi enää. Kyllä Hän toimii. Mutta on Hän on siellä, missä Kristuskin. Kun etsitään Jumalan tahtoa ja Kristusta kaikkein eniten ja ollaan valmiita käymään läpi sydämestä nousevat asiat, tulee tilaa Kristukselle. Eheytyminen, kokonaisvaltainen ihmisyyden paraneminen tekevät tilaa Kristukselle ja sitä myöten Jumalan Hengellä on enemmän tilaa toimia ihmisessä. Hengen lahjat toimivat edelleen, mutta ne ovatkin ARMOlahjoja.
      Jos haluaa etsiä Hengessä vaeltamista ja sitä, että toimisi mahdollisimman paljon Hengen johdatuksessa, tarvitaan syvempää Kristuksen parantavaa työtä ja KOKO matkan kulkemista Kristukseen.

Paranemistiellä ihminen joutuu kohtaamaan kipeitäkin asioita, mutta Jumalan armon kautta niistä on mahdollista parantua. Kun mennään sitä tietä, jossa Kristus valtaa ihmisyyttä yhä syvemmin ja syvemmin, kuljetaan samalla Pyhän Hengen tietä.

Ei jäädä vain pelkkiin armolahjoihin, jotka kyllä toimivat edelleenkin. Tarvitaan syvempää Kristukselle antaumista ja eheytymistä.

KOKO ihminen on Kristuksen kuvaksi luotu ja sitä kohti kuljemme. Että saamme täyden siunauksen Hänen seurassaan, joka on Tie ja joka meitä rakastaa.

Ei pelkoa, mutta kohti niitä vaikeita asioita, jotka olisi helppo sivuuttaa. Koska Totuus tekee vapaaksi ja Pyhä Henki ei tyydy vain päälleliimaamaan hienoa kokemusta, vaan parantamaan KOKO ihmisen.

Siksi tarvitaan sielunhoitoa ja pitkäjänteistä asioiden läpikäymistä ja Kristukseen keskittymistä. Elämän kaikille osa-alueilla. Kasvaminen Kristukseen on prosessi.

On ihanaa että on kielilläpuhumista. Joskus jos on ihan jumissa, voi antaa Pyhän Hengen vain rukoilla kauttansa kielillä. Hän rukoilee sanomattomilla sanoilla Kristusta. Mutta tarvitaan myös kaikkea muutakin. Sitä, että ihminen koko sydämellään, voimallaan, ymmärryksellään KÄÄNTYY kohti Jumala eikä piiloudu niiden vaikeiden asioiden kanssa Häneltä, jotka olisi vain helpompi unohtaa.

Jumalan Hengen täyteyteen tarvitaan koko ihminen.
      Sitä ei ole syytä väheksyä.

Kohti Kristusta ja Hänen kokosydämistä rakkauttaan kaiken ikää!!!

• Anonyymi

On erittäin helppo todeta se, missä Pyhä Henki vaikuttaa, suoraa Raamatusta kerrottuna: rakkaus, ilo, rauha- ystävällisyys, hyvyys, kärsivällisyys- lempeys, uskollisuus ja itsensä hillitseminen- tällaista elämäntapaa pitää olla havaittavissa, jos Pyhä Henki vaikuttaa.

• Anonyymi

Pyhä Henki erottaa myös saatanan kavalat juonet ja eksytykset.
        Rakkauden varjolla ja tulkinnoilla eksytetään ihmisiä.
        PH on myös puolustaja.

Mitä PH sanoo tälle seurakunnalle?
        - koskee varmaan sinuakin

• Anonyymi

Voisi olettaa, että jos Pyhä Henki haluaa puhutella kokonaista seurakuntaa, se puhuisi Vanhimmistolle, sillä se on vastuussa sille uskotusta laumasta. Näin varmaan tapahtuukin, sillä Jumala on järjestyksen Jumala .

• Pyhä Henki on seurakunnan aikana jumaluuden kolminaisuuden persoona, joka kirkastaa Kristusta. Jeesus lähetti Pyhän Hengen edustamaan itseään ja avamaan ymmärryksen Jumalan sanaan. Ilman Pyhää Henkeä emme voisi tulla uskoon. Ei Pyhä Henki ole alemepi arvoinen kuin Isä ja Poika.

• Anonyymi

Jumala tulee Henkensä kautta ihmiseen ,tämän uskoon tullessa so. uudestisyntyessä. Ei siinä tarvi enään mitään "odottelua" saada P-H . Kaikenlaisia tunne elämyksisä saadaan ihmistekoisin aikaan, mutta Jumala ei ole tunne ,( valheellista tehdä tunne elämyksestä Jumalan läsnäolo.!) Vaan Jumala on Henki ja on ilmoittanut itsensä Sanassa joka ilmestyi lihassa so.Kristuksessa .

( Joh.4:1.-45.) Joh.4: 24. "..Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."
      ( 2.Kor.3:1.-18.) 2.Kor.3:. 17. "... Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus. 18. Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki..."

Ef.1:13. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti, 14. sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi - hänen kirkkautensa kiitokseksi.................4:30. Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka..."

2.Kor.1:21"... Mutta se, joka lujittaa meidät yhdessä teidän kanssanne Kristukseen ja joka on voidellut meidät, on Jumala, 22. joka myös on painanut meihin sinettinsä ja antanut Hengen vakuudeksi meidän sydämiimme..."

2.Kor.3:3.".. Sillä ilmeistä on, että te olette Kristuksen kirje, meidän palvelustyöllämme kirjoitettu, ei musteella, vaan elävän Jumalan Hengellä, ei kivitauluihin, vaan sydämen lihatauluihin..." ..............................Hes.11:19.".. Ja minä annan heille yhden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne, ja minä poistan kivisydämen heidän ruumiistansa ja annan heille lihasydämen, 20. niin että he vaeltavat minun käskyjeni mukaan ja noudattavat minun oikeuksiani ja pitävät ne; ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa. 21. Mutta joitten sydän vaeltaa heidän iljetystensä ja kauhistustensa mieltä myöten, niitten vaelluksen minä annan tulla heidän oman päänsä päälle, sanoo Herra, Herra..."

Joh.17: 23.".. minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut..."

Kol.1: 27.". joille Jumala tahtoi tehdä tiettäväksi, kuinka suuri pakanain keskuudessa on tämän salaisuuden kirkkaus: Kristus teissä, kirkkauden toivo. 28. Ja häntä me julistamme, neuvoen jokaista ihmistä ja opettaen jokaista ihmistä kaikella viisaudella, asettaaksemme esiin jokaisen ihmisen täydellisenä Kristuksessa..."

Joh.14: 23".. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan..."

• Anonyymi

Kun Jeesus Kristus asuu uudestisyntyneessä ihmisessä, niin totta Hänen , eli Jumalan Henki asuu ihmisessä uudestisyntymisestä lähtien. Ihmisessä asuu Jumalan Sana. Mitä muita "henkiä" sitten vielä muka pitäisi odotella tai odottaa,etsiä ( erikoismiesten, naisten käsien alla ) "Hengen täyteyttä, voimalla pukemista"?

Apostoli Paavalin mukaan evankeliumi on Jumalan voima . Room.1:16,17. Eri asia on Jumalan voima vaikutukset mm. Hengen lahjojen vaikutuksesta kuin tavoitella jotakin "täyttymistä" eri tapahtumana.

Apostoli Paavali kertoi miten elää "Hengen täyttämää elämää" ( sama teema Kol.3:16,17.) Ef. 5:18.".. Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä, 19. puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle, 20. kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä..." juuri aikaisemmin hän oli kertonut miten ei tulisi elää Ef.5:3.- 18.

1.Kor.12: 2.".. Te tiedätte, että kun olitte pakanoita, teitä vietiin mykkien epäjumalien luo, miten vain tahdottiin. 3. Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä..."

Room.10: 8.".. Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme. 9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; 10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. 11. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään". 12. Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. 13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu"..."

HUOMAA : "..ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.....Room.10: 9.".. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; 10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan..." Ef.1: Ef.1:13.".. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti, 14. sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi - hänen kirkkautensa kiitokseksi..........4:30. Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka..."...

MITÄ MUITA "HENKIÄ" VIELÄ "PITÄISI ODOTTAA"? Kun lähtee uskovana arkipäivänä ja myös viikonloppuina osoittamaan sydämestä nousevaa lähimmäisen rakkautta käytännössä niin toteuttaa Jumalan tahtoa . Näkymättömän Jumalan rakastaminen ilmenee näkyvänä lähimmäisen käytännön rakastamisena ennen kaikkea srk:ssa. 1.Joh.4:20. "..Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija. Sillä joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt. 21. Ja tämä käsky meillä on häneltä, että joka rakastaa Jumalaa, se rakastakoon myös veljeänsä..."

Kun uskonnollinen( niin juuri "uskonnollinen" ulkouori ) ihminen lopettaaa lihan mielen juoruilun , tms. ja alkaa puhua Jumalan Sanan ilmoitusta so. evankeliumin sisältöä, sanomaa hänessä, hänen välityksellään alkaa vaikuttamaan Jumalan Henki joka yhtyy Jumalan Sanan ilmoitukseen. Ef.5: 18.-20. , Kol. 3:16.,17.

2.Kor. 13: 5.".. Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta. .." ( asiayhteydessään rakkauden koetusta?)

• Anonyymi

Ei tarvitse tunteita mutta kyllä on hyvä rukoilla päivittäin Pyhän Hengen voimaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      74
      7594
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      58
      3193
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      37
      2466
    4. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      7
      2080
    5. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      34
      2034
    6. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      22
      1962
    7. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1887
    8. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      15
      1673
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      61
      1611
    10. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18