Keuhkosyöpä vai jotain muuta?

Anonyymi

Olen nyt puolenvuoden sisällä laihtunut 15kg ilman syytä, elämäntapoja mitenkään muuttamatta, ja yleensä minun on vaikea laihtua vaikka yrittäisinkin. Sen lisäksi olen ollut jatkuvasti väsynyt. Näiden oireiden vuoksi menin lääkäriin ja siellä puheeksi tuli myös tuore oire, veri yskökset ja kipu rinnassa. Lääkäri lähetti minut samantien röntgeniin keuhkokuviin. Sain ajan myös verikokeisiin ja sydänfilmiin, ja labraan pitää viedä näytteet veriysköksistä. En voi olla miettimättä koko ajan että onkohan minulla keuhkosyöpä? Vai voiko oireet johtua jostain muusta sairaudesta? Haluaisin jo kuulla tulokset mutta vielä pitää jaksaa odottaa. Osaako joku sanoa mielipidettä asiaan, onko minulla keuhkosyöpä vai voiko tämä olla jotain muutakin? En jaksa odottaa tietoa lääkäriltä, vatvon mielessäni asiaa koko ajan ja haluaisin jutella jonkun kanssa asiasta. Olen 34-vuotias nainen ja polttanut tupakkaa 21 vuotta. Millaisia oireita muilla keuhkosyöpää sairastaneilla on ollut? Millainen on paranemis mahdollisuus?

4

379

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oliko sulla siis yskää vai miksi veriysköksiä? Minulla oli keuhkokuume, jonka vuosi jouduin osastolle, kun ei antibiootit suun kautta auttaneet. Yskin myöskin veristä limaa. Keuhkojen tähystyksessä otettujen näytteiden ja useiden yskösnäytteiden perusteella todettiin COP (kryptogeeninen organisoituva pneumonia). Syön kortisonia nyt tähän tautiin ja kuukauden päästä on kontrollikuvaus.
      Isälläni oli keuhkosyöpä. Hän ei yskinyt, eikä hänellä ollut mitään hengitysvaikeuksia.

• Anonyymi

Oma isäni kuoli keuhkosyöpään. Yskää oli vuosikausia, tupakoinut lapsesta 60-vuotiaaseen, sitten lopetti. Muita oireita ei ollut kuin sitkeä yskä. Sitten yhtenä keväänä alkoi sairastella ja pidettiin flunssana, kunne yhtenä aamuna kaatui tajuttomana lattialle.
      Sairaalassa todettiin 10 cm syöpäkasvain keuhkossa ja etäpesäke aivoissa mistä johtui tajuttomuus. Isä kuoli muutamassa viikossa tajuihinsa tulematta. Syöpä oli kasvanut kauan antamatta oireita (paitsi se yskä). Isä oli ikänsä hoikka ja melkein laihakin.
      Sinun kohdallasi voi olla syöpä tai sitten jotain muuta. Pääasia että tutkitaan! Keuhkosyöpä on siitä ikävä että se usein pääsee kasvamaan isoksi ja mahd. lähettää etäpesäkkeitä ennen kuin alkaa oireilla. Sinä olet nuori ja nainen, jotenkin tuntuu ettei kyse ole siitä vaan jostain muusta. Keuhkokuume, tulehdus hengitysteissä, tuberkuloosi jne voivat aiheuttaa verisiä ysköksiä. Kaikki ne ovat hoidettavissa olevia.

• Anonyymi

maltti on valttia,odota diagnoosia lääkäriltä.

• Anonyymi

Hei, miten voit ja oletko saanut lisää tietoa lääkäriltä mikä sinua vaivaa ?
      Pelkään itsekin keuhkosyöpää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?

Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?
      Ikävä
      210
      14753
    2. Uusnatsien ilkivalta Joensuussa jatkuu.

Saavat mellastaa persujen suojissa miten haluavat. Särkevät ja tuhoavat toisten omaisuutta, tähän on johtanut persujen m
      Joensuu
      17
      2148
    3. Voima biisejä, mikä antaa hyvää mieltä ja vomaannuttaa

Mikä antaa voimaa ja hyvää mieltä, jos tuntuu hankalalta ja vaikealta, voima biisi tai biisejä?
      Ikävä
      38
      1853
    4. Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?

Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes
      Maailman menoa
      94
      1196
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Tämä ketju on sitä varten.
      Ikävä
      117
      1143
    6. Varmaan koet, ettet ole tehnyt mitään väärää

Mutta olet sinä tehnyt.
      Ikävä
      22
      1090
    7. Huomioon ottaminen

Oletko osannut ottaa kaivattusi tai hänen (mahdolliset) tunteet huomioon? Oletko sivuuttanut ne tarkoituksella tai vahin
      Ikävä
      30
      872
    8. Mitä ajattelet hänestä

Millaisena pidät kaivattuasi?
      Ikävä
      73
      715
    9. Nainen, se on sellainen juttu että kun sä vain nautit

Niin me miehet tehdään ne työt että sä voisit nauttia. Kato siinä ku sä meet mukamas töihin suojatyöpaikkaas lämpimään t
      Ikävä
      80
      688
    10. Sinkkusiskoni pliis kertokaa

Sinkkunaisena haluaisin joskus normaalia läheisyyttä ja yhdessäoloa, ilman velvoitteita. Olen vapaa ja lapseton, eikä ex
      Sinkut
      80
      683
    Aihe