Keuhkosyöpä vai jotain muuta?

Anonyymi

Olen nyt puolenvuoden sisällä laihtunut 15kg ilman syytä, elämäntapoja mitenkään muuttamatta, ja yleensä minun on vaikea laihtua vaikka yrittäisinkin. Sen lisäksi olen ollut jatkuvasti väsynyt. Näiden oireiden vuoksi menin lääkäriin ja siellä puheeksi tuli myös tuore oire, veri yskökset ja kipu rinnassa. Lääkäri lähetti minut samantien röntgeniin keuhkokuviin. Sain ajan myös verikokeisiin ja sydänfilmiin, ja labraan pitää viedä näytteet veriysköksistä. En voi olla miettimättä koko ajan että onkohan minulla keuhkosyöpä? Vai voiko oireet johtua jostain muusta sairaudesta? Haluaisin jo kuulla tulokset mutta vielä pitää jaksaa odottaa. Osaako joku sanoa mielipidettä asiaan, onko minulla keuhkosyöpä vai voiko tämä olla jotain muutakin? En jaksa odottaa tietoa lääkäriltä, vatvon mielessäni asiaa koko ajan ja haluaisin jutella jonkun kanssa asiasta. Olen 34-vuotias nainen ja polttanut tupakkaa 21 vuotta. Millaisia oireita muilla keuhkosyöpää sairastaneilla on ollut? Millainen on paranemis mahdollisuus?

4

122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oliko sulla siis yskää vai miksi veriysköksiä? Minulla oli keuhkokuume, jonka vuosi jouduin osastolle, kun ei antibiootit suun kautta auttaneet. Yskin myöskin veristä limaa. Keuhkojen tähystyksessä otettujen näytteiden ja useiden yskösnäytteiden perusteella todettiin COP (kryptogeeninen organisoituva pneumonia). Syön kortisonia nyt tähän tautiin ja kuukauden päästä on kontrollikuvaus.
      Isälläni oli keuhkosyöpä. Hän ei yskinyt, eikä hänellä ollut mitään hengitysvaikeuksia.

    • Anonyymi

      Oma isäni kuoli keuhkosyöpään. Yskää oli vuosikausia, tupakoinut lapsesta 60-vuotiaaseen, sitten lopetti. Muita oireita ei ollut kuin sitkeä yskä. Sitten yhtenä keväänä alkoi sairastella ja pidettiin flunssana, kunne yhtenä aamuna kaatui tajuttomana lattialle.
      Sairaalassa todettiin 10 cm syöpäkasvain keuhkossa ja etäpesäke aivoissa mistä johtui tajuttomuus. Isä kuoli muutamassa viikossa tajuihinsa tulematta. Syöpä oli kasvanut kauan antamatta oireita (paitsi se yskä). Isä oli ikänsä hoikka ja melkein laihakin.
      Sinun kohdallasi voi olla syöpä tai sitten jotain muuta. Pääasia että tutkitaan! Keuhkosyöpä on siitä ikävä että se usein pääsee kasvamaan isoksi ja mahd. lähettää etäpesäkkeitä ennen kuin alkaa oireilla. Sinä olet nuori ja nainen, jotenkin tuntuu ettei kyse ole siitä vaan jostain muusta. Keuhkokuume, tulehdus hengitysteissä, tuberkuloosi jne voivat aiheuttaa verisiä ysköksiä. Kaikki ne ovat hoidettavissa olevia.

    • Anonyymi

      maltti on valttia,odota diagnoosia lääkäriltä.

    • Anonyymi

      Hei, miten voit ja oletko saanut lisää tietoa lääkäriltä mikä sinua vaivaa ?
      Pelkään itsekin keuhkosyöpää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5564
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2486
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1967
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      56
      1704
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1269
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe