Keuhkosyöpä vai jotain muuta?

Anonyymi

Olen nyt puolenvuoden sisällä laihtunut 15kg ilman syytä, elämäntapoja mitenkään muuttamatta, ja yleensä minun on vaikea laihtua vaikka yrittäisinkin. Sen lisäksi olen ollut jatkuvasti väsynyt. Näiden oireiden vuoksi menin lääkäriin ja siellä puheeksi tuli myös tuore oire, veri yskökset ja kipu rinnassa. Lääkäri lähetti minut samantien röntgeniin keuhkokuviin. Sain ajan myös verikokeisiin ja sydänfilmiin, ja labraan pitää viedä näytteet veriysköksistä. En voi olla miettimättä koko ajan että onkohan minulla keuhkosyöpä? Vai voiko oireet johtua jostain muusta sairaudesta? Haluaisin jo kuulla tulokset mutta vielä pitää jaksaa odottaa. Osaako joku sanoa mielipidettä asiaan, onko minulla keuhkosyöpä vai voiko tämä olla jotain muutakin? En jaksa odottaa tietoa lääkäriltä, vatvon mielessäni asiaa koko ajan ja haluaisin jutella jonkun kanssa asiasta. Olen 34-vuotias nainen ja polttanut tupakkaa 21 vuotta. Millaisia oireita muilla keuhkosyöpää sairastaneilla on ollut? Millainen on paranemis mahdollisuus?

4

221

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oliko sulla siis yskää vai miksi veriysköksiä? Minulla oli keuhkokuume, jonka vuosi jouduin osastolle, kun ei antibiootit suun kautta auttaneet. Yskin myöskin veristä limaa. Keuhkojen tähystyksessä otettujen näytteiden ja useiden yskösnäytteiden perusteella todettiin COP (kryptogeeninen organisoituva pneumonia). Syön kortisonia nyt tähän tautiin ja kuukauden päästä on kontrollikuvaus.
      Isälläni oli keuhkosyöpä. Hän ei yskinyt, eikä hänellä ollut mitään hengitysvaikeuksia.

• Anonyymi

Oma isäni kuoli keuhkosyöpään. Yskää oli vuosikausia, tupakoinut lapsesta 60-vuotiaaseen, sitten lopetti. Muita oireita ei ollut kuin sitkeä yskä. Sitten yhtenä keväänä alkoi sairastella ja pidettiin flunssana, kunne yhtenä aamuna kaatui tajuttomana lattialle.
      Sairaalassa todettiin 10 cm syöpäkasvain keuhkossa ja etäpesäke aivoissa mistä johtui tajuttomuus. Isä kuoli muutamassa viikossa tajuihinsa tulematta. Syöpä oli kasvanut kauan antamatta oireita (paitsi se yskä). Isä oli ikänsä hoikka ja melkein laihakin.
      Sinun kohdallasi voi olla syöpä tai sitten jotain muuta. Pääasia että tutkitaan! Keuhkosyöpä on siitä ikävä että se usein pääsee kasvamaan isoksi ja mahd. lähettää etäpesäkkeitä ennen kuin alkaa oireilla. Sinä olet nuori ja nainen, jotenkin tuntuu ettei kyse ole siitä vaan jostain muusta. Keuhkokuume, tulehdus hengitysteissä, tuberkuloosi jne voivat aiheuttaa verisiä ysköksiä. Kaikki ne ovat hoidettavissa olevia.

• Anonyymi

maltti on valttia,odota diagnoosia lääkäriltä.

• Anonyymi

Hei, miten voit ja oletko saanut lisää tietoa lääkäriltä mikä sinua vaivaa ?
      Pelkään itsekin keuhkosyöpää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3545
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      69
      1886
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1578
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1204
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      1002
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      968
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      833
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      824
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe