Mihin sijoittaa nuorena iso summa

Moi!
Haluaisin kuulla vähän mitä muut tekisivät minun tilanteessani. Eli olen reilu kakskymppinen ja varallisuutta tulossa n. 300 000€ edestä. Mitä kannattaisi näin nuorena rahalla tehdä jotta sen arvo nousisi mahdollisimman paljon mutta varmasti. Oma asunto kyllä olisi pikkuhiljaa tarpeen, mutta kannattaako se edes näillä hinnoilla 2019?
Vinkkejä kiitos! :)
Ilmoita

Indeksi rahastoon. Suomi on kallis mutta tutkimalla löytyy.

Hyvä raha ehkä olisi parasta ostaa omakotitalo heti hyvällä paikalla hyvässä....
Ilmoita
3-6kk kulut hätävaratilille ja loput indeksirahastoon tai johonkin Seligsonin halpaan rahastoon. Asunnon ehdit ostaa myöhemminkin ja lainaakin irtoaa helpommin 300k salkulla.

Kaikista hankalinta sulla tulee olemaan koskematta salkkuun. Olisi tärkeää, että et myisi salkkusi rahastoja/osakkeita silloin kun tarvitset rahaa tai kun osakemarkkinat laskevat. Varsinkin 20-30 vuotiaana on paljon suunnittelemattomia menoeriä, joita on vaikea ennakoida ennen sijoituksen tekemistä. Kun siis kokoat salkkuasi, pidä osta ja unohda mentaliteetti. Kiität itseäsi 30-40 vuoden ikäisenä taloudellisesta turvallisuudesta.

Niin, ja muista avioehto ennen naimisiin menoa :D
Ilmoita
Kiinnittyi huomio sanaan tulossa....
1 VASTAUS:
^ mikäs tossa mättää?
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Mihin sijoittaa nuorena iso summa

Moi!
Haluaisin kuulla vähän mitä muut tekisivät minun tilanteessani. Eli olen reilu kakskymppinen ja varallisuutta tulossa n. 300 000€ edestä. Mitä kannattaisi näin nuorena rahalla tehdä jotta sen arvo nousisi mahdollisimman paljon mutta varmasti. Oma asunto kyllä olisi pikkuhiljaa tarpeen, mutta kannattaako se edes näillä hinnoilla 2019?
Vinkkejä kiitos! :)

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta