C on C-kielen etäispesäke.
Vastaukset 5
- Anonyymi
Niihän tuo nimikin viittaa. Jostain luin että näissä C-kielissä #include header-tiedostot ja esikääntäjät on alunperin sen takia tehty, kun alkuajan koneissa oli muistia niin vähän ettei voitu tehdä fiksumpaa ratkaisua tuolloin.
Esikääntäjällä on toinenkin tarkoitus kuin muistin säästö. Aika olennainen juttu oli siirrettävyys kun eri ympäristöissa asiat toimi vähän eri tavalla niin esikääntäjän valitsimilla voitiin tehdä koodin kääntöön ehtoja.
Tuolla ollut äärimmäisen paljon merkitystä kun laitteistonläheisessä koodissa se laitteisto ei ole sama joka paikassa.
Nykypäivänä ohjelmointikielissä ei välitetä siitä raudasta että kerrotaan että tarvitaan vaikka 32-bittinen luku ja se toimii sitten ympäristöstä riippumatta. Koodia kun viilattu erilaisille piireille niin sen on annettu sanella toteutusta että käytetään sellaisia lukuja mitkä sopii rekisteriin.- Anonyymi
Siirrettävyyteen ei tarvita esikäännöstä (esim. Pascal tekee käännöksen ilman esikääntämistä ja koodi voidaan tehdä siirrettäväksi).
Esikäännöstä tarvitaan siksi että kielen rakenne on monimukainen ("sekava") ettei se pysty kerralla kääntämään sitä.
Kahteen kertaan kääntämällä voidaan optimoida koodia (Nykyään
myös Pascalissa voi halutessa hyödyntään tätä ominaisuutta) - Anonyymi
Hajosko SSD taas!
Tuo nyt ei pidä paikkaansa. Esikääntäjästä lähtevä tiedosto on C-kielinen ja kääntyy kerralla.
C:tä voi myös kirjoittaa ilman esikääntäjää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741670- 231172
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321073Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134906Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189826- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192619On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 49561
- 71547
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55507
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 34424
- 33423
- 40417
- 16409
- 82398