Diagnoosi:

Anonyymi

C on C-kielen etäispesäke.

5

197

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Niihän tuo nimikin viittaa. Jostain luin että näissä C-kielissä #include header-tiedostot ja esikääntäjät on alunperin sen takia tehty, kun alkuajan koneissa oli muistia niin vähän ettei voitu tehdä fiksumpaa ratkaisua tuolloin.

• Esikääntäjällä on toinenkin tarkoitus kuin muistin säästö. Aika olennainen juttu oli siirrettävyys kun eri ympäristöissa asiat toimi vähän eri tavalla niin esikääntäjän valitsimilla voitiin tehdä koodin kääntöön ehtoja.

Tuolla ollut äärimmäisen paljon merkitystä kun laitteistonläheisessä koodissa se laitteisto ei ole sama joka paikassa.

Nykypäivänä ohjelmointikielissä ei välitetä siitä raudasta että kerrotaan että tarvitaan vaikka 32-bittinen luku ja se toimii sitten ympäristöstä riippumatta. Koodia kun viilattu erilaisille piireille niin sen on annettu sanella toteutusta että käytetään sellaisia lukuja mitkä sopii rekisteriin.

• Anonyymi

Siirrettävyyteen ei tarvita esikäännöstä (esim. Pascal tekee käännöksen ilman esikääntämistä ja koodi voidaan tehdä siirrettäväksi).

Esikäännöstä tarvitaan siksi että kielen rakenne on monimukainen ("sekava") ettei se pysty kerralla kääntämään sitä.

Kahteen kertaan kääntämällä voidaan optimoida koodia (Nykyään
        myös Pascalissa voi halutessa hyödyntään tätä ominaisuutta)

• Anonyymi

Hajosko SSD taas!

• Tuo nyt ei pidä paikkaansa. Esikääntäjästä lähtevä tiedosto on C-kielinen ja kääntyy kerralla.

C:tä voi myös kirjoittaa ilman esikääntäjää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1944
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1690
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1306
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      67
      1244
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1008
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      906
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      903
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      872
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      107
      828
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    Aihe