Jeesuksesta kertominen

Anonyymi

Miten kertoisin läheisilleni Jeesuksesta? Vai tulevatko ne tilanteet vastaan sitten ajallaan ja luonnollisesti? Jos vain jatkan Jeesuksen seuraamista ja opettelen tuntemaan häntä yhä paremmin, kai sekin jo jotain sanoo heille?

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Parempi kun et taikauskoa levitä, jospa läheisesi siten säästyvät epäjumalan palvomisesta ja epätodennäköisen oikean jumalan kohdatessaan pääsevät siten eroon siitä häpeäjonosta, johon sinä auttamatta joudut.

      • Itsekin kannustit porukkaa menemään Mertiörannan juhannusjuhlille. Siellä voi muuten tulla uskoon!


      • salopuu kirjoitti:

        Itsekin kannustit porukkaa menemään Mertiörannan juhannusjuhlille. Siellä voi muuten tulla uskoon!

        Kannustinko?

        Annat väärän todistuksen lähimmäisestäsi, mutta sehän ei uskonharhaista hetkauta. Valehtelu aiheesta kuin aiheesta kuuluu olennaisena osana taikauskoon.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Kannustinko?

        Annat väärän todistuksen lähimmäisestäsi, mutta sehän ei uskonharhaista hetkauta. Valehtelu aiheesta kuin aiheesta kuuluu olennaisena osana taikauskoon.

        Se sekoittaa sut Pe-ku'un tai luulee sinua samaksi henkilöksi.

        Pe-ku täällä suositteli ennemmin Mertiörantaa kuin Keuruun helluntaiorgioita.

        Ihmettelinkin jo missä olet. Oletko kuollut, flunssassa, lomalla kaukomailla...?

        Varsin elossa tunnut olevan. Hyvä. Olen tästä iloinen.


    • Kannattaa rukoilla ja pyytää Jumalalta johdatusta. Kyllä Herra ohjaa miten tulee toimia. Usein vain jutut ohjautuvat ja on luontentevaa kertoa mitä saanut kokea Jeesuksen seurassa.

    • Anonyymi

      Seuraa vain jeesustasi syvemmälle omaan mielikuvitusmaailmaasi niin loittonet läheisistäsi. Se pelastaa heidät.

    • Aloittajalle. Tämä on suurimmalta osalta pilkkaajien ja luopioiden foorumi. Liity facebookiin ja siellä on uskovien ryhmiä: Kuninkaallinen papisto, Vapaasuuntien kristityt, Todistuksia Jumalan voimasta. Ylläpito heittää rienaajat ulos.

      • Anonyymi

        Niin, on parempi pysytellä omassa kuplassaan ettei tosiasiat romahduta uskon korttitaloa.


    • Anonyymi

      Väärä kysymyksen asettelu. Miksi kertoa jeesuksesta? Länsimaisessa kulttuuripiirissä se on kyllä substanssiaan paremmin tunnettu hahmo. Useimmat vaan pystyvät arvioimaan jeesustarinoiden totuusarvon ja syntymekanismin sekä antamaan niille kuuluvan arvon osana historian kummallisuuksia.

    • Elä Jeesuksen antamaa tietä todeksi omassa elämässäsi äläkä hoe tyhjiä , niin läheisesi näkevät sen minkä kuuluukin .
      tyhjänpäiväinen tuputtaminen lähinnä rissaa ja ajaa muut pois sekä näyttää sen ettet ole seuraaja laisinkaan.

      • Ketkä ovat lähimmäisiäsi? Ne ketkä ympäröivät sinua eivätkä sukulaisesi , lapsesi jne....etkö sitä ole havainnut seuratessasi vieläkään???


    • Anonyymi

      Mistä ensinnäkin tarve moiseen?
      Kerrotko läheisillesi myös Punahilkasta, Sinuhe Egyptiläisestä, Väinämöisestä, Harry Potterista, Nalle Puhista jne?
      Eiköhän ne osaa lukea ja arvioida tarinoita ihan itse jos ovat täysvaltaisia. Ja vajaavaltaisiille pajunköyden syöttö on jo vähintään sopimatonta.

    • Anonyymi

      Olen miettinyt tuota samaa. Olen kyllä kertonut puolisolleni, työnantajalleni, asiakkaalleni ja sisarelleni siitä, että olen tullut uskoon. Kukaan heistä ei halua keskustella asiasta. Sisarkin, joka käsittääkseni kyllä uskoo luterilaiseen Jumalaan, sulkee suunsa, kun olisi tilaisuus iloita Jeesuksesta toisen uskovan kanssa. Eli onko hänkään sitten todella uskossa?

      Kun joku vastata pamauttaa omahyväisesti olevansa ateisti eikä uskovansa jumaliin, tulee mieleeni kuva ihmisestä, joka näkee tulipalon ystävänsä talossa ja syöksyy sisään raahatakseen toisen turvaan. Unestaan herätetty taistelee vihaisena vastaan, haluaa mennä takaisin nukkumaan. Onko tuossa tilanteessa rakastavampaa antaa hänen uinahtaa viimeiseen uneensa vai retuuttaa hänet ulos vastalauseista piittaamatta? Toisaalta eihän ketään voi pakottaa uskomaan. Minäkään en olisi tullut uskoon ilman, että Jumala armossaan minua (takaisin) uskoon veti.

      Olen miettinyt kirjoittaa pienen kirjasen, joka olisi kokoelma kirjeitä muutamille tuntemilleni ihmisille, viesti sen jälkeen, kun Jeesus on hakenut seurakuntansa pois. Varmaan samat ihmistyypit ovat yleisiä kansassa muutenkin. Voisin antaa kirjasen heille jo ennen ylösottoa, tai he voisivat löytää sen pois mentyäni.

      Yksi upea juttu on Chick Tracts -traktaatit - löytyvät haulla. Yksi parhaista heidän taskukokoisista sarjakuvamuotoon piirretyistä lehtisistään on 'This Was Your Life'. Se on siellä myös suomeksi! Sen voi tulostaa heidän sivuiltaan ilmaiseksi, tai voi myös ostaa niitä isompia määriä. Ne maksavat vain muutamia senttejä kappale.

      Olen miettinyt piirtää tai kirjoittaa itsekin jotain tuollaista, mutta en ole Raamatun tuntija. Nämä ihmiset ovat. En haluaisi yksityiskohdissakaan johtaa ihmisiä harhaan, siksi luottaisin enemmän näihin vuosikymmeniä ihmisiä opettaneisiin kuin itseeni, tuoreeseen uskovaiseen.

      Rukoilla kannattaa aina.

      • Anonyymi

        Kun minä aikoinaan tulin uskoon ja lähdin Jeesusta seuraamaan, niin minulle sanottiin, että kerro uskoontulostasi kaikille sukulaisillesi ja tuttavillesi. Ja se oli kyllä aivan väärä neuvo uskon ensiaskeleisiini. Meinaan taidon puuttuessa ei intokaan ole hyväksi.
        Ja kun uskon ensiaskeleissani minulla ei tunnetusti ollut taitoa käyttää oikein Raamatun Kirjoituksia, niin moniaanni kerran olen näin jälkeenpäin huomannut sen tosiasian, että tapaamiani ihmisiä tuli aivan totaalisesti lyötyä ns. Raamatulla päähän.

        Se Raamatulla päähän lyöminen tapahtuu silviisteen, ettei Raamatun Kirjoituksia julisteta Pyhän Hengen innoittamana, vaan pelkästään kirjaimen kuolleessa tilassa julistaen.

        Ja aina, kun olemme kuuliaiset Jumalalle asiassa, niin Isä Jumala pääsee puhumaan kauttamme Hengen eläväksi tekevässä voimassa sille lähimmäisillemme, jonka Jeesus Kristus on valinnut eläväksi tekevän Raamatun sanan vastaanottamiseen.


    • Kun tulee uskoon, niin alussa saattaa olla liiankin innokas todistaja läheisille. Asia on heille myös uusi ja vaatii sulattelun. Voi olla että hyvä että vain antaa selvästi heidän ymmärtää että on tullut uskoon ja alkaa rukoilemaan. Aivan varmasti he seuraavat muuttunutta elämää, mitä usko saa aikaan. Ja alkujärkytyksen jälkeen he huomaavat että olet kuitenkin edellleen sama persoona. Mikäli mieleesi on tullut kirjoittaa kirja, idea voi olla hyvinkin Pyhä Hengen antama. Kirjaa voi laittaa jotain muutakin mielenkiintoista itsestään. Se tulee ainakin luettua. Itse tein noin 20 vuotta sitten lauluäänitteen säestäen itseäni haitarilla ennen haitarin myyntiä. Laitoin sen kirjeen kanssa sukulaisille ja tutuille joulutervehdyksenä. Vielä viime kirjeessä jehovantodistajatäti keroi kuunnelleensa sitä. Jos laittaa kortin , siihen voi laittaa vaikka puhuttelevan nettilinkin, ym. Hyvät kirjat ovat oiva tapa todistaa.

    • Anonyymi

      Aloittajalle: sinulla ei ole mitään pakollisia velvotteita "kertoa Jeesuksesta" kenellekään. Tuo on helluntailaista harhaoppia, jossa ihminen laitetaan ja painostetaan evankeliumin työhön ohi ja ilman Pyhän Hengen / Jeesuksen / Isän omaa vaikutusta.

      Kristuksen omana työnä, kyseessä ei silloin ole helluntailainen "evankeliuminTYÖ" = "evankelioiminen" (tekeminen), vaan evankeliumi luonnostaan lähtee sinusta, Kristuksen suusta. Se ei kertakaikkiaan pysy sisälläsi. Et voi estää Kristusta puhumasta. Tai voit tietysti: torjumalla Hänet täysin (apostasia), käyhän se tietysti niinkin.

      Jos kerran olet suostunut pelastettavaksi tähän kuuluu koko paketti: Kristus sinussa, sinä Kristuksessa.

      Gal.2:16-21
      16 mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.

      17 Mutta jos meidät itsemmekin, pyrkiessämme vanhurskautumaan Kristuksessa, on havaittu syntisiksi, onko sitten Kristus synnin palvelija? Pois se!
      18 Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja.

      19 Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
      20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.

      21 En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.
      *
      Ole rauhassa. Jos Jumala haluaa puhua kauttasi, puhut kuin ruuneperi, mutta et välttämättä kerrostalosi pihamaalla tai huutelemassa törkeyksiä toisenuskoisille, kuten luterilaisille, Helsingin Asema-aukiolla, kuten muuan ilmeisen helluntailainen on jo vuosia kärryistään käsin tehnyt. Hänen todellinen evankeliuminsa on mitätöidä kristittyjen uskoa.

      Sinä olet syntinen, mutta Kristus sinussa on pyhä. Muista, että tämä kaksoislaki elää jokaisessa aidossa uudestisyntyneessä. Sellaisessa, joka ei ole tekeytynyt muka "uskovaiseksi" karsimalla itsestään pois muutamia näkyvimpiä syntejä, vaan hyväksyy oman mitätömyytensä / syntisyytensä ja kaiken mitättömänsä seastakin sallii myös Kristuksen joskus puhua.

      Room. 7:18-25
      18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
      19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
      20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.

      21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
      22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
      23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
      24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?

      25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
      *

      • Anonyymi

        Tähän uskoon kuuluu myös nk. parannus. Mutta parannuksen syvin olemus tapahtuu HENGESSÄ, ei omissa, itsevalituissa teoissa, vaan niissä teoissa jotka Kristus Itse vaikuttaa.

        Oikea parannus = katumusta uskoa.

        Aidosti katuva ihminen siis tuomitse itse itsensä. Hän kokee synnintuntoa ja haluaa muuttua. Tämä on Kristuksen teko hänessä.

        Tässä synninkauhussa ja katumuksessa, joka yksin, ilman uskoa, olisi vain epätoivoa, hän samalla siis USKOO EVANKELIUMIN Jeesuksen pyhästä sovitustyöstä. Nyt hänen uskonelämänsä on jatkuvaa hengellistä parannusta. Kristus hänessä taas vaikuttaa Kristuksen omaa vanhurskautta, lahjavanhurskautta ja sen alla kaikkia niitä tekoja, jotka Hän Itse kussakin meissä haluaa vaikuttaa ja Jumalan omasta ARMOsta meille antaa.

        Aito kristitty siis kokee katumusta ja kauhua synnistä, joka johtaa siihen, että hän oikeassa mielenmuutoksessaan sallii nyt Kristuksen alkaa ja jatkaa vaikuttaa hänessä tahtomisen ja tekemisen. Aito kristitty ei mittaa omaa tai toisen kristillisyyttä tämän omien tekojen, vaan kristityn uskon mukaan Kristukseen ja luottaa myös ainoastaan Hänen tekoihinsa. Kristuksen vaikuttamat teot ovat seuraus, ei ansio, siitä, että kristitty on vastaanottanut Jeesuksen, Herrakseen.

        Joh. 15:16
        Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.

        Älä koskaan "evankelioi" toista sanomalla hänelle: "Valitse Jeesus!" joka siis mitätöisi Kristuksen oman vaikutuksen (sidottu ratkaisuvalta, lue netistä) ja antaisi hengellisen luulovallan tuolle ihmiselle. Tällainen lause on jumalanpilkkaa.

        Jos meidän pitäisi, sallittaisiin "valita" (vapaa ratkaisuvalta), me valitsisimme aina apostasian, synnin. Helluntailaisuus on - nimenomaan jumalattoman! - vapaan ratkaisuvalta-harhaopin (pelagiolaisuus) päälevittäjä maailmassa. Jeesuksen seuraajat ovat Jumalan tahdosta, Jeesuksen Itse valitsemia.

        Pelagiolaiset taas ovat valinneet omat itsensä ja omat tekonsa ja seuraavat ihmisiä, ihmistekoja, eivät Jeesusta. Juoksevat milloin Grahamin, milloin Wilkersonien, Bonnken, Hinnin, Pawsonin ja muiden jumalattomien itsensäkorottajien perässä.

        Sillä aito kristillisyys on USKOa. Monenlaista uskoa. Uskoa esim. siihen, etten itse ole mitään. Uskoa siihen, että Kristus ja Kristuksessa minulla on kaikki, Jeesuksen Itsensä tähden: mitä HÄN on tehnyt ja tekee koko ihmiskunnan puolesta, mitä Hän myös minussa vaikuttaa.

        Yksin uskosta, yksin armosta, yksin Kristuksen tähden.
        "Sola fide, sola gratia, propter Christum."

        Siksi, että itse on syntinen, ei pidä estää Kristusta Itseä puhumasta, tämähän olisi jo kaksoissynti! Antaa Herran puhua ja vaikuttaa.

        Ajattele nyt vaikka pyhää Pietaria. Moneen pahaan ehtiväinen, ihmisparka, silti kiivas Kristuksen seuraaja. Hän ei katsonut ansiokseen tulla edes ristiinnaulituksi samoin kuin Kristus: pää pystyssä, vaan itse vaati saada kuolla pää alaspäin. Näin hän itse tunnusti oman arvottomuutensa, muisti, kuinka Jeesuksen pahimmalla hädänhetkellä hän kielsi Hänet...

        Juudas, kylläkin katumuksessa, mutta vailla USKOa = epätoivossaan, meni ja hirtti itsensä.
        *


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      107
      1692
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      170
      1113
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1077
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      155
      880
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      82
      782
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      749
    7. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      680
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      35
      675
    9. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      118
      646
    10. Ihan yleisesti

      Mitä kautta sun pöksyihin pääsee? Pitääkö luvata kuut taivaalta vai riittääkö jokin muu arkisempi asia?
      Ikävä
      42
      640
    Aihe