En ole juurtunut mihinkään

Anonyymi

Olen aina erilainen ja muista poikkeava, outo lintu. En juurru mihinkään. Ikää on jo 50 mutta tunteet ovat ihan samoja kuin 15-vuotiaana. Yksinäinen susi. Tuntuu kuin olisi väärällä planeetalla, väärien ihmisten seurassa. Miten olenkin onnistunut aina vain jäämään yksin? Ei se yksinäisyyden tuska katoa iän myötä. Ihan yhtä pahalta tämä tuntuu aina. On tämä elämä vaikeaa. Miksi tänne on edes joutunut, kun täällä ei tunne olevansa omiensa seurassa, eikä kuuluvansa oikein mihinkään.

18

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eipä tunnu ketään kiinnostavan, no yllätyskö tuo.

    • Anonyymi

      no tää on tämmöstä valittamista että jonkun pitäis tehdä jottain. miksi et sitten itse ole tehnyt mitään vaan valittanut koko elämäsi?

    • Anonyymi

      Hei aloittaja! Minä koen paljon samaa kuin sinä. Itse olen tulkinnut ja tutkinutkin asiaani niin, että varhaisista lähtökohdistani johtuen mulla ei ole niinkuin kykyä liittyä ihmiseen ja ihmisiin. En osaa liittymistä, enkä edes rakastaa toista ihmistä, tai itse olla rakkauden kohteena. Johtunee ihan ekoista kiintymyssuhteistani eli tunnesuhteistani vanhempiin sekä heidän puutteistaan, vaikeudestaan. Siis en osaa heittäytyä, luottaa, joka yhteen ihmiseen, puoliso- tai ystäväehdokkaaseen, tai ihan ihmisyhteisöönkään. Lisäksi olen ihan oikeasti eri näköinen, ns. standardista poikkeava, mikä vielä suurentaa erilaisuuden, ulkopuolisuuden, outouden fiilistä.
      Näin nyt on mentävä elämä tappiin, itsekseen. On vaan yritettävä sumplia elämää kaikilla muilla keinoilla, ei ihmisiin liittyneenä eikä rakkaudesta osallisena. Kyllä joitakin mahdollisuuksia vielä jää. Meidänlaisia ihmisiä on todella paljon. Minua vallan suuresti auttaa elävä usko Jumalaan, tieto siitä, että Hän näkee minut koko ajan ja tietää kaiken.

      • Anonyymi

        Älykäs ihminen pystyy pääsemaan ongelmistaan ulos ja kehittymään. Mikä osa sinusta puuttu, että vain piehtaroit uhrina, etkä ymmärrä ongelmien ratkaisuja?
        Uhrin osa on vaarallinen ansa ja kuin housuun pissaaminen pakkasella. hetken lämmittää, mutta kohta on entistä kylmempi.


      • Anonyymi

        No älystähän se nyt ei ole ainakaan kiinni. Jos ns. käytät järkeäsi, niin varmaan ymmärrät sinäkin tämän. Vai miten on?

        "Housuun pissaaminen pakkasella" myös ihan vitun väsynyt latteus. Varmaan joku tulee kuolinvuoteellesi sitten hokemaan tuotakin, tai jotain?

        Vittu ajatelkaa nyt paviaanit, mitä toisillenne puhutte. Jopa internetissä. Saatanan tontut.

        Se onkin sitten mielenkiintoisempi kysymys, miten ja miksi ihmiset yleensä jäävät yksin, eristäytyvät, tai tulevat hylätyiksi.


      • Anonyymi

        Sulla on juuri tuossa tulevat hylätyksi tuo asian ydin, kaikki on tehty sulle sä vaan ajelehdit toisten tahdon ja tekojrn seurauksena. Jos oot fiksu ihminen niin kuin esität niin ala elää omaa elämääsi ja tee omat valinnat ja perusta ittellesi semmonen elämä mikä on hyvä.Se on älykkään ihmisn elämää se.


      • Anonyymi

        Älä nyt viitsi spämmätä tuollaista paskaa. Mitä peilisikin sanoo elämän lopulla?

        En puhunut itsestäni, vaan yleisesti. Tottahan se on, että ihmiset tulevat hylätyiksi, ja suotta sitä noin aivottomasti yrität henkilöidä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No älystähän se nyt ei ole ainakaan kiinni. Jos ns. käytät järkeäsi, niin varmaan ymmärrät sinäkin tämän. Vai miten on?

        "Housuun pissaaminen pakkasella" myös ihan vitun väsynyt latteus. Varmaan joku tulee kuolinvuoteellesi sitten hokemaan tuotakin, tai jotain?

        Vittu ajatelkaa nyt paviaanit, mitä toisillenne puhutte. Jopa internetissä. Saatanan tontut.

        Se onkin sitten mielenkiintoisempi kysymys, miten ja miksi ihmiset yleensä jäävät yksin, eristäytyvät, tai tulevat hylätyiksi.

        Eipä tuo oma kielenkäyttösikään kehuttavaa ole.


      • Anonyymi

        Hei, kiitos sinulle kommentistasi. Pn kiva huomata, että joku muukin ajattelee samoin kuin minä. Uskon itsekin jumalaan ja rukoilen joka päivä. Mieli on vain välillä heikko, eikä yksin ole aina niin helppoa olla, kun ahdistus iskee☹️Uskon kuitenkin, että saan apua ja voimaa rukouksesta, enkä vaivu tämänvuoksi loputtomaan pimeyteen. Voimia sinulla ja kiitos kaikille muillekin viestiketjua kommentoinnelle. Valoisaa ja kaunista kesää kaikille! 🌞😎🙂


    • Anonyymi

      Minusta tämä aika on suoraan sanoen niin saatanan pinnallinen ja tyhjä, ettei tänne kukaan kovin syvästi ajatteleva ja tunteva ihminen voine edes "juurtua". Ellei petä itseään, rakenna olemistaan sellaisen varaan.

      En minäkään ole koskaan kuulunut mihinkään. En ole enimmäkseen edes halunnut kuulua sinne, missä olen pyörinyt. Joitakin harvoja, häviäviä poikkeuksia lukuun ottamatta.

      Pohjimmiltaan ei tietysti edes pidä kuulua. Mutta olisihan se elämää, jos jossain voisi edes "leikkiä" olevansa hetkiä kotona.

      En ole ollut missään. Olen ihan jumalattoman pettynyt tähän maailmaan ja sen ihmisiin. Mahdollisuuksia meillä olisi vaikka mihin - ja sitten kaikki on tällaista paskaa kuin on. Elämän tuhlausta.

      Jos tuho tulee planeetalle, niin se on ihan hyvä. Menee paljon arvokasta kai, mutta menee myös tämä roska, joka on ansiokkaasti aikaansaatua. Sen ansio on loppu.

      • Anonyymi

        Niin ihminen näkee sellaista ympärillään mitä itse on. katkeruus tappaa eikö olisi hyvä pyrkiä eroon katkeruudesta? Maailma on kaunis paikka elää ja olls onnellinen. Vaatii kypsää mielenlaatua iloita siitä itä on . Älä ole niin kiittämätön ja tyydy siihen mitö sinulla on jos et kykene kurottamaan korkeammalle.


    • Anonyymi

      En voi tietää, onko ap katsonut asperger-testissä saako saanut korkeat as-pisteet. Itse olen aina pennusta asti ollut tietämättäni assi ja aina vähemmän tai enemmän kuutamolla.

      Näiden ihmisten pitää välttää päihteitä. Ne tuhoavat muita verrokkiryhmiä enemmän "kaapeleita", jotka jo syntymässä sattuivat olemaan erijärjestyksessä.
      Vaatii perkeleellistä sisua selvitä nykyelämän haasteista, mutta sisulla ja kovalla työllä sitä vaan selviää päivästä toiseen.
      Kun sosiaaliset vahvuudet eivät ole itsellä kehittyneet, niin miehenä, naisten valloittamisessa saatta olla vaikeuksia. ittel ainakii.
      Kai ap olet hokannut että jotkin elämän osaamisalueet luonnistuvat hyvin. Niitä tietenkin pitää käyttää.
      En sano että ap olisi assi, mutta joku neurologian tavallisista ihmisistä poikkeava alue voi olla taustalla.

      • Anonyymi

        Sama tuli minulle mieleen. Tuo kokemus väärällä planeetalla olemisestahan on hyvin yleinen meillä. Asperger ilmenee hieman eri tavalla naisilla mutta diagnoosi kriteerit ja tekstit joita netistä löytää aiheesta on tyypillisesti miesten piirteiden mukaan tehtyjä. Tämän takia ennen jopa luultiin ettei koko oireytymää esiinny naisilla ollenkaan, eikä vielä nykyäänkään edes ammattilaiset osaa oikein tunnistaa sitä naisilla, joten moni on ilman diagnoosia ja joutuu elämään hämmennyksissä tai jopa virheellisen mt-diagnoosin kanssa.


    • Se on vain sitä sosiaalista vammaisuutta...Tarpeeks pitkä yksinelo rampauttaa ihmistä pikkuhiljaa.

      Itse etsin neitseellistä naista kaikkeen kivaan ystäväksi, kaveriksi ja rakastajattereksi...Tekee hyvää sekä fyysisesti, että psyykkisesti kun voi viettää aikaa ihmisen kanssa, jutella ja saada läheisyyttä.

      Ehkäpä aloittajakin voisi tehdä samoin ja alkaa tehdä jotain yksinäisyydelleen.
      Siitä se eheytyminen lähteepi liikkeelle.

    • Anonyymi

      Oma kokemus on miksi en kuulunut mihkään.Itseltä puuttui täysin perusturva lapsena.Pelkäsin kuollakseni omaa isääni.Hän menetti mielenterveytensä sodassa.Olin yksin selviytyjä.Vihasin kaikkea isääni eniten.Elikkä näillä eväillä kun läksin maailmalle,niin ei siitä hyvä seurannut.Minusta tuli alkoholisti ja luojan kiitos pääsin ajoissa hoitoon.Nyt olen ollut raittiina 23v,Tänä päivänä minulla on paljon tosi ystäviä,joita tapasin vertaisryhmässä.En tunne yksinäisyyttä,koska nämä kaverit rakasti minut raittiiksi.Rakkauden puute on se joka minun kohdalla oli kaiken alku ja juuri.Uskon myös että minulla on oma suojelusenkeli.Voimia aloittajalle.

    • Anonyymi

      Hankkikaa terapiaa, siitä voi ihan oikeasti olla apua. Yksinäisyys ja eristyneisyys tulevat varhaisista ihmissuhteista, se ei ole omaa syytä. Ei tarvitse "katsoa peiliin" itseä, vaan sitä, jonka olisi tullut olla sinulle lapsena "peilinä" ja heijastaa kuvaa itsestäsi rakastettavana, tärkeänä olentona. Olentona, joka saa tuntea kaikkia tunteitaan ja olla oma itsensä, ja joka saa olla vaikka vihainenkin joskus, eikä häntä silti jätetä yksin.

      Tämä kokemus ei ole kaikilla. Sen voi kuitenkin myöhemmin saavuttaa, jos kohtaa ihmisiä, joiden kanssa voi pikkuhiljaa parantaa aikaisempaa vaillejäämistä.

      Yksinäisyyttä voi tulla myös erillisistä traumakokemuksista ja kaltoinkohtelusta. Jos ne on olleet niin vaikeita että ne on jouduttu dissosioimaan eli eristämään tietoisuudesta, ne muodostavat ikään kuin muurin ihmisen ja toisten välille. Kun ei ole kontaktia omiin syviin tunteisiinsa, ei voi olla syvästi kontaktissa muihinkaan. Ja tunnistamaton muisto traumakokemuksesta ja luottamuksen menetyksestä on esteenä läheisyydelle.

      Nämäkään eivät ole omaa syytä, eivätkä myöskään mitään "mielenterveyden häiriöitä" tai sairautta. Vaikka nykyään voi mistä tahansa saada jonkun diagnoosin. Diagnoosi rauhoittaa enemmän psykiatria kuin potilasta itseään, ainakin pitemmän päälle, koska apua ei sen perusteella saa.

      Terapia voi onnistuessaan olla sosiaalinen auttamismuoto, ei lääketiedettä. Terapia ei loppujen lopuksi ole pohjimmiltaan muuta kuin ihmissuhde, joka on rakennettu niin että siinä voi työstää aikaisempia epäluottamuksen kokemuksia ja päästä niistä yli. Syvästi inhimillistä toimintaa siis.

      Kuntoutusterapiaa saa aika helposti Kelan kautta, ja ikäkään ei muuten ole este... :)
      https://www.kela.fi/kuntoutuspsykoterapia

    • Anonyymi

      Samoja fiiliksiä minullakin. Lapsena siedin kotikaupunkiani Helsinkiä
      kun elin tässä ja nyt -elämänvaihetta ja hengailin paljon serkkuni (mies)
      kanssa, nyt aikuisena en oikein tahdo
      sietää Helsinkiä, onhan Suomenlinna, Esplanadinpuisto, tuomiokirkko,
      Ravintola Kappeli, Johanneksenkirkko sekä Vallilan, Toukolan, Kumpulan
      ja Käpylän kaupunginosien puutaloja (1910-1940-luku) sekä vanhoja
      kartanoita ympäri Helsinkiä 1400-1700-lukujen taitteesta sekä linnoitusketjua, juoksuhautoja, suojahuoneita/ammusvarastoja ja tykkipattereita vuosilta
      1914-1918 kun Helsingissä oli sodan uhka, mutta Helsinkiä ei miehitetty
      kuitenkaan tuolloin sentään joita
      ihailla. Kaupunginjohtajamme Jan Vapaavuoren huikentelevat visiot
      Helsingin suhteen eivät oikein vakuuta minua, huolestuttaa pahasti
      lähiluonnon tuhoutuminen rakentamisen tieltä, en tiedä pystyykö
      Helsingin Vihreät ja Ympäristölautakunta jarruttamaan tätä järje-
      töntä kehitystä, jonka puolella Vapaavuori on 100%.

      Tämänhetkinen tulonlähteeni on sairaseläke koska minulla on
      synnynnäinen sydänvika sekä aspergerin oireyhtymä, joten
      sairaseläkkeen turvin on vähän hankalaa saada palkkatöitä, joten
      olen edelleen (35v.) palkkatöitä vailla, jotain olisi kiva tehdä palkkaa
      vasten, joka maksettaisiin sitten mun tilille. Sydänvika hoidettiin
      kuntoon leikkauksella Lastenklinikalla Helsingissä kun olin 4v.,
      sydänvika todettiin kun olin 2v., taasen asperger todettiin kun
      olin jo 19v. Nyt 31 vuoden ajan olen pärjännyt hyvin sydämeni
      kanssa, ei sinerrä huulet eikä rytmihäiriö eikä hengenahdistus
      vaivaa, pystyn kulkemaan aikuiseksi reippaaseenkin tahtiin, jopa
      juoksemaankin sekä kantamaan jopa painavia roskapusseja ja
      pahvilaatikoita, jopa nostamaan pöydän ja nojatuolin, että en ole
      enään aikuiseksi huonossa hapessa kuten varhaislapsuudessa olin
      vielä.

      Joo, mutta tuo sama fiilis on minullakin etten oikein tunne kuuluvani
      mihinkään, mutta heti kun astun pois Helsingistä muualle Suomeen
      tunnen oikeasti olevani Suomessa suomalainen. Varmaan tämä ikuinen
      ristiriita kun Helsinki haalii lisää ja lisää maahanmuuttajia Afrikasta,
      Lähi-idästä, Itä-Euroopasta ja Aasiasta joko opiskelemaan ja työllis-
      tymään ja veroja maksamaan Suomeen tai muuten vain tänne
      tuilla loisimaan tulevia maahanmuuttajia. Onhan meillä omastakin
      takaa juoppoja ja narkkareita suomalaisia joilla ei ole muuta virkaa
      kuin sekoittaa päivin ja öin päänsä ja muun kroppansa päihteillä,
      nostavat tukiaisia mutta eivät ole missään virassa eivätkä kanna korteansa
      näin yhteiseen kekoon, no en ole minäkään kantamassa korteani
      yhteiseen kekoon kun olen palkkatöitä vailla, mutten kuulu työttömyys-
      kortistoon, käyn arkisin Ma--Pe klo 09-14 päivätoiminnassa jossa
      mulle maksetaan Kehitysvammaliiton kehittämä työosuusraha, 20
      euroa, aina kuun lopussa puhtaana käteen, ei tililleni. Siivoushommia teen pääsääntöisesti päivätoiminnassa. Suurin
      osa päivätoiminnan asiakkaista on kehitysvammaisia, joten minä edustan
      siellä vähemmistöä, ja aspergeria ei lueta kuuluvan kehitysvammadiag-
      noosin alle, asperger kuuluu neurologisiin vaivoihin.

      • Anonyymi

        Armeijaan ei mun tarvinnut mennä, sain lääkäriltä
        c-paperin lausunnon (sydänvika ja asperger) vuonna
        2004. Vaikka olenkin ollut historiasta kiinnostunut
        pikkupojasta saakka, ja myös sotahistoriasta, on tullut luettua
        ja katsottua tv-dokumentteja Kansalaissodasta (1918),
        Talvi- (1939-1940) ja Jatkosodasta (1941-1944) sekä
        Lapin sodasta (1944-1945) sekä Suomen ja Natsi-Saksan
        sotilaallisesta yhteistyöstä vuosina 1941-1945. Isoisoisäni
        taisteli 1918 punaisten puolella ja oli vangittunakin vankileirillä
        mutta selviytyi sieltä hengissä sekä isäni isä Talvi- ja Jatko-
        sodassa sekä Lapin sodassa ja äitini isä Talvi- ja Jatkosodassa ja
        isäni isän pikkusisko toimi lottana (Lotta Svärd) sodan
        aikana.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      326
      3672
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1679
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1435
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1260
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      56
      1243
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      192
      1198
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe