Verotetaan vähän kaikkea ilmastoa muuttavaa toimintaa.

Anonyymi

Niin... kyllä sillä ilmasto ja maapallo pelastuu :D Mistä näitä valopäitä oikein sikiää. On saavutettu etu toimia tietyllä tapaa ilmastoa kuormittaen ja siitä ei luovuta. "Lentomatkustaminen aiheuttaa vain 2 % koko hiilijalanjäljestä " . Voi... 2 % sieltä 3 % tuolta, 1,5 % .... jne lopulta tulee se sata täyteen. Ja siitähän päästään eroon verottamalla :D Elämme maapallon historia nopeinta sukupuuttoa ja elämän määrää, pois lukien ihminen. Mikä siis on ongelma ja miten se tulisi ratkaista ? Siis nyt ihan oikeasti...

13

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juu, tätä nykyista kliffaa menoa piisaa enään 40-50 vuotta. Sen jälkeen Suomessakin kuljetaan hengityssuojaimet naamalla ja murheellista tässä on, että ihminen ahneudessaan vie mukanaan suuren osan muista eliölajeista, ehkä noin 95 %. Meillä ei ole enään yhden sukupolven aikaa todella radikaalisti muuttaa elämänmuotoamme, mukaan lukien ihmiskunnan määrän pienentämisen yhteen sadasosaan. Ja ei hän meillä ole siihen tietoakaan. Jos aiomme pelastua, ja samalla pelastaa maapallon, meidän olisi toimittava heti. Ja uskokoon ken haluaa, näin ei tule tapahtumaan. Tuossa muutoksessa Pentti Linkolankin elintasoa pidetään öykkärimäisenä.

      • Anonyymi

        Ilmastonmuutos on täyttä huuhaata. Maapallo lämpenee ja kylmenee jääkausien välillä ihmisten toimista riippumatta.
        Helsingin Sanomissa oli viikko sitten hyvä esimerkki ilmastovouhottajille. Matka Berliiniin maksaa halvimmillaan 60 euroa ja kestää lentäen n. 2 tuntia. Junalla ja laivalla yli 30 tuntia ja maksaa n. 300 euroa. No, saahan sinne lähteä vaikka kävellen, jos haluaa, ja on sinne menossa.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Asioita ei ilmaston kannalta ratkaista verottamalla. Ei uusiutuvalla enegialla, ei sähköautoilla, ei älykännyköillä, ei lihansyönnin verottamisella jne. Ihminen on vieraslaji ja sen lisääntyminen pitää estää.

    • Anonyymi

      rahankeruutarkoitus,miksi maahanmuuttoa ei rajoiteta samasta syystä?
      miksi veroja ei alenneta hyväksikoetuilta vaihtoehdoilta että yhä useampi pystyisi niitä käyttämään.

    • Anonyymi

      Väeston määrä ei yksin kerro ihmiskunnan kokonaiskulutuksen määrää. Toki meitä on liikaa, se on selvä. Samoin lämpötilan nousu ei yksistään ole ainut ongelma, ilmasto on muuttunut epävakaaksi jo yli 25 vuotta sitten. Nämä epävaudet tulisi myös huomioida, koska ne kumuloivat toisiaan. Ongelma lienee tuon asian käytännön havaitsemisen suhteen ihmisen sulkeutuminen sisätiloihin tekemään töitään. Tietokone tai keinoälykään ei pysty tarkkaan ratkaisemnaan tuota koska sillä on vielä pitkään ihmisen "dna". Nykyisin voisi hyvin puhua jo tuollaisesta ihmisen teknisen evoluution tuloksena syntyneestä... sisäihmisestä... "Inside living human". Tulevaisuudessa elämme sisällä, jos aiomme pysyä hengissä, niin se vain on.

    • Anonyymi

      Mutta, mistä haluatte luopua nyt, kun se on vielä vapaaehtoista ? Lentoliikenteestä ? Matkailusta yleensä ? Autoilusta ? Veneilystä ? Turhasta tekniikasta ? Elektroniikasta ? Lemmikeistä ? Rajoittaa liiikuminen minimiin ? Ilmastoa kuormittavasta ruokavaliosta ? Nautintoaineista ? Kuka pystyy laskemaan eri toimintojen tarkan kokonaishiilijalanjäljen ? Vain yhden lapsen politiikka ? Kuka pystyy ja haluaa määrätä tämän "tivolin ". Uskotteko... poliitikot ...vai ? Mikään ei muutu, kuin äärimmäisen pakon edessä ja silloin... silloin on jo myöhäistä.

      • Anonyymi

        " Anna meille tänä päivänä, tarkoitan, älä ota pois, niin vaikeaa lastesi luopua ois". Toivoa sopii, että keinoäly pyyhkäisisi ihmisen pois maapallolta. Jättäisi vain hyvin pienen joukon johonkin reservaattiin muistoksi siitä, että kerran oli ihminen, joka oli vähällä tuhota elämän maapallolta. Sata varmasti tuo luopuminen ei tapahdu vapaaehtoisesti.


    • Anonyymi

      Lisää ilmastoveroja! Muuten loppuu tukirahat mamuilta.

    • Anonyymi

      Tässä oli esimerkki hyvästä avauksesta ja keskustelusta, mutta eipä kovin paljon saanut kommentteja. Osoittaako tämä nyt sitä Pentti Linkolan mainitsemaa "monumetttaalista tyhmyyttä ja typeryyttä ?"

    • Anonyymi

      Suomessa kun ollaan menossa väestömäärässä oikeaan suuntaan luonnon kannalta, niin mitä tekee hallitus... Tuo tietysti maahan lisää populaatiota ja vielä vieraasta kulttuurista...

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1329
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1324
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1193
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1023
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      887
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      328
      820
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      629
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe