Narsistin kiukku vs uhrin kiukku

Anonyymi

Mitä ero noilla on? Uhri kiukkuaa koska tekee ja yrittää tyydyttää narstia ja saada hänet hyväksymään itsensä. Eikä koskaan onnistu. Uhrilla on ongelmia siinä työssä ja hän kiukustuu koska se työ on epäkiitollisinta työtä ikinä. Uhri mekkaloi koska turhautuu jatkuvaan epäonnistumiseen. Narsisti taas kiukkuaa koska on tyytymätön uhrin tekemään työhön ja sen kautta koko uhri on kuin epäkurantti yksilö. Kelpaamaton. Uhri on siis epätäydellinen joka ei koskaan pysty tuomaan narsistille narsistin vaatimaa lisäarvoa. Jos narsistin kiukku on vain sisäistä, ei näkyvää, joka purkautuu vain uhrin läsnäollessa, ainoksi näkyväksi kiukkuajaksi jää uhri. Häntä luullaan siis narsistiksi.

31

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuo on aika monimutkainen juttu sillä monet narsistien uhrit ovat myös itse narsisteja.

      • Anonyymi

        Tai_sitten

        Tai sitten se vain näyttää siltä koska uhri kiukkuaa.
        Itse asiassa minä en usko heti kättelyssä että uhri voi olla narsisti. Narsisti kun ei jää koukkuun vaan vain pelaa.


    • Anonyymi

      " Jos narsistin kiukku on vain sisäistä, ei näkyvää, joka purkautuu vain uhrin läsnäollessa, ainoksi näkyväksi kiukkuajaksi jää uhri. Häntä luullaan siis narsistiksi."

      Ero on siinä, että erottuaan Narsistista uhrin piirteet laimenevat, jotain jää koska on revitty niin hajalle. Mutta narsisti on aina narsisti. Mutta narsisti mielellään esittää uhria. Vika on aina muualla.
      - Uhri ottaa puheeksi ongelman - narsisti kääntää ongelman uhrille
      - Loppuen lopuksi kukaan ei tiedä enään mistä tulee

      • Anonyymi

        Näissä hommissa on tosiaan niin ettei kukaan tiedä kuka oikeasti on tai ei ole jotain. Meillä on myös sokeat kohtamme joita emme näe omasta persoonallisuudestamme. On kuitenkin oma valinta, antaako vihan kasvaa mielessään.. Vihaaminen satuttaa aina vihaajaa itseään ensimmäisenä, ja vihaaja synnyttää sen omilla mielikuvillaan (joita hänellä on myös aina valta muuttaa).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näissä hommissa on tosiaan niin ettei kukaan tiedä kuka oikeasti on tai ei ole jotain. Meillä on myös sokeat kohtamme joita emme näe omasta persoonallisuudestamme. On kuitenkin oma valinta, antaako vihan kasvaa mielessään.. Vihaaminen satuttaa aina vihaajaa itseään ensimmäisenä, ja vihaaja synnyttää sen omilla mielikuvillaan (joita hänellä on myös aina valta muuttaa).

        Viha_on_joskus

        Viha on joskus osa välttämätöntä surutyötä jota räikeän kavalluksen ja petoksen urhiksi joutunut joutuu pakostakin kokemaan että saa edes jonkunlaista etäisyyttä asiaan joka on kuin suolaa haavoille.
        https://tunnejataida.fi/tunnetaidot/perustunteet/suru/
        "Sanotaan, että suurempien menetysten suru etenee tiettyjen vaiheiden kautta. Alussa meidän voi olla vaikea uskoa sitä, mitä on tapahtunut. Voimme tulla vihaisiksi siitä, että jokin otettiin meiltä pois. Viha tulee usein surussa paikalle, kun mielen on vielä vaikea hyväksyä tapahtunutta."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näissä hommissa on tosiaan niin ettei kukaan tiedä kuka oikeasti on tai ei ole jotain. Meillä on myös sokeat kohtamme joita emme näe omasta persoonallisuudestamme. On kuitenkin oma valinta, antaako vihan kasvaa mielessään.. Vihaaminen satuttaa aina vihaajaa itseään ensimmäisenä, ja vihaaja synnyttää sen omilla mielikuvillaan (joita hänellä on myös aina valta muuttaa).

        Toivoin aina vain hyvää kaikille, olin oikein narsumagneetti jota oli helppo monen hyödyntää.
        Mutta selvisin prässistä jotenkuten hengissä.
        Nyt kiroan heitä pienen hetken silloin tällöin. Toivon että heidän aikansa loppuisi, jotteivät enää vahingoita ketään.
        Voin itse paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivoin aina vain hyvää kaikille, olin oikein narsumagneetti jota oli helppo monen hyödyntää.
        Mutta selvisin prässistä jotenkuten hengissä.
        Nyt kiroan heitä pienen hetken silloin tällöin. Toivon että heidän aikansa loppuisi, jotteivät enää vahingoita ketään.
        Voin itse paremmin.

        Hei, kirjoitin tuon "näissä hommissa..." -kommentin, mutta huomasin tiettyjen tapahtumien johdosta siinä ison virheen.

        Viha ei synny pelkästään siitä syystä että on omia mielikuvia asioista jotka suututtavat. Jos joutuu yllättäen vaikka julkisesti solvatuksi ilman näennäistä syytä ja tuntemattoman oudon henkilön johdosta. Tai vaikka sellaisen tönäisemäksi. Jotkut jopa tönäisevät ihmisiä metron tai junan alle. On aivan oikein olla vihainen silloin sellaisesta väärin kohtelusta. Silloin ei olisi oikein pelkästää "harjoittaa mentaalihygieniaa" lakaisemalla omaa pääkoppaansa ja puhdistella vain mielikuviaan... On parempi olla vihainen hyvästä syystä ja omien rajojen rikkomisesta, kuin tuntea itsensä voimattomaksi, huonoksi, arvottomaksi ja uhriksi.

        Mitä tahansa voidaan tehdä kenelle tahansa, esim. karmeaa solvaamista ja ilkeyttä ja vahinkoa, väkivaltaa ja hyväksikäyttöäkin. Sitä tapahtuu kaikenlaisille ihmisille menneistä teoista ja ulkonäöstä riippumatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viha_on_joskus

        Viha on joskus osa välttämätöntä surutyötä jota räikeän kavalluksen ja petoksen urhiksi joutunut joutuu pakostakin kokemaan että saa edes jonkunlaista etäisyyttä asiaan joka on kuin suolaa haavoille.
        https://tunnejataida.fi/tunnetaidot/perustunteet/suru/
        "Sanotaan, että suurempien menetysten suru etenee tiettyjen vaiheiden kautta. Alussa meidän voi olla vaikea uskoa sitä, mitä on tapahtunut. Voimme tulla vihaisiksi siitä, että jokin otettiin meiltä pois. Viha tulee usein surussa paikalle, kun mielen on vielä vaikea hyväksyä tapahtunutta."

        Itsekin olen äitini uhri ja vihaan äitiäni enemmän kuin ketään muuta ihmistä. Vihani tulee siitä että minulla ei oikeasti ole äitiä vaan hän on vain joku jota täytyy kutsua sellaiseksi. Meillä oli todella huono lapsuus siinä oli jotain yli ja osa puuttui kokonaan. Äitini tyrkytti aina makeaa syömistä, hänelle sokeri oli kaikki kaikessa, se oli tärkeintä lapsille. Mikään muu ei sitten ollutkaan. Hänen lastenkasvatusohjeessa varmaan lukee että: Anna lapselle jotain joka on makeaa eikä sinun tarvitse muuta välittää. Kasvata lasta kuin eläintä, anna sille ruoka ja siinä kaikki. Ei lapsi ymmärrä huonoista oloista, se on tyhmä, se tajuaa vain sen mikä maistuu hyvälle.

        Hän antoi muille sen mikä meille olisi kuulunut, hän ei halunnut olla meidän kanssa henkisesti. Häneen en ole saanut koskaan henkistä kontaktia vaan hän on muualla. Muistoja, muistoja niitä hänellä riittää, mutta ne muistot ovat kaikki hänen omasta elämästään ennen meitä. Meidän kanssa ei hänellä ole ollut mitään. Hän ohittaa elämästä sen vaiheen kokonaan. Joko nykyhetki tai sitten ennen kuin meitä oli. Niin on aina ollut.

        Äitini on surkea, todella surkea, joka varmaan huomattuaan oman huonoutensa haluaa piilottaa sen kokonaan. Hänen kiukkunsa on sisäistä hampaiden puremista joka näkyy ilkeinä tekoina. Jos et anna alistaa, et ole mitään. Jos alistut olet sitten äidin koira joka syö kädestä. Hän on itsensä mielestä kaikki kaikessa mutta hän kääntää oman huonoutensa vain hyväksi. Olen ollut erityisen hyvä hän sanoo mutta se ei vain kestä lähempää tarkastelua lainkaan.


      • Anonyymi

        Narsistihan pitää itseään kouluttajana joka kouluttaa toisista itselleen sopivia palvelijoita. Lapsia voi muokata ruualla kuten eläimiä koska lapsi on aikuisen armoilla siinä onko ruokaa vai ei ja milloin syödään. Meillä myös tuputettiin sokerimehuja ja limsoja ja karkkia silloinkin kun ei ollut ns oikeaa ruokaa vaikka sitä olisi ollut helposti ostettavissa tai laitettavissa (ruokaa siis ei makeaa).

        Ties kuinka paljon suomessakin näin on "kasvatettu" lapsia ja sitten ihmetellään aikuisiän ongelmia kuten masennus, ylipaino, addiktiot, hammasongelmat ja muut sairaudet jne..

        Narsisti muuten on "hassu" siinä mielessä että hän hajoaa jos ei ole ihmisiä ympärillä mutta jos olet hänelle ystävällinen hän pilkkaa ja halveksii sinua koska rehelliset, aidot ja ystävälliset ihmisethän ovat hyväuskoisia hölmöjä. Narsistin mielestä todellinen älykkyys mitataan sillä kuinka paljon toisia voi kusettaa.


    • Anonyymi

      Uhrina kiukku syntyi siitä että joutui taistelemaan narsistin otetta vastaan eikä päässyt siitä pois. Hänen puuttuminen joka asiaan aiheutti raivoa ja se taisikin olla sen tarkoitus. Saada nautintoa reaktiostani. Joskus kiukku jäi sisälle muutamaksi päiväksi kun jän tuli ja syytti minua asiasta joka ei ollut vikani ja hän tiesi sen itsekin. Narsisti kiukkuaa ja raivoaa millon mistäkin. Eniten taisi tulla siitä kun häntä uhmattiin eikä saanut tahtoaan läpi.

    • Anonyymi

      Narsisti pystyy aiheuttaan kiukun uhrilleen pelkällä lauseella. Syyttää jostain mitä ei ole tehnyt jolloin uhri joutuu puolustuskannalle. Sitten hän ylimielisenä hymyilee kun sai toisen hermostumaan.

      • Anonyymi

        Yleensä narsistin saa kiukustumaan yhdellä lauseella. Moni narsistin kanssa seurustelut sanookin että jos he halusivat saada riidan aikaan he tiesivät tasan tarkkaan mitä sanoa narsistille että syntyisi riita.


      • Anonyymi

        Kuka normaali haluaa aloittaa riidan narsistin tai kenenkään kanssa?


      • Anonyymi

        Sano narsistille vain yhden sanan heidän pyyntään, EI, niin riita on siinä.

        Mun rajatilapersonallisuuden omaava kaveri, jolla masennusta ja ahdistusta myös, raivosi tuntikaupalla jos kieltäydyin maksamasta sille puhelinlaskua sen perusteella että maksoin jo viime kuussa 20 euron bussikorttisaldon, nettilaskun ja ostin ruokakassin (on köyhä eläkeläisnuori). Painan töitä ja hän vaan nukkuu sekä pelaa masentuneena pleikkaa. Oikein? Ei sano koskaan kiitos, kun maksaa laskun, niin minkä hemmetin takia pitäis suostua mihinkään? Sanoin aiemmin kyllä, koska en halunnut vastareaktiota, mikä johti siihen että tuli enemmän laskuja maksettavaksi... Kuukausi sitten sanoin että nyt riitti ja välit poikki. Harmi että rakastin tätä typpiä ja hän mua - nyt tiedän - maskin takaa.


    • Anonyymi

      Minä opin olemaan tuntematta mitään - olemaan ulkopuolinen.
      Jäi päälle: jos joku nyt satuttaa tai manipuloi ( esim. töissä), voin tehdä mielessäni ihmisestä ihmisenä täysin yhdentekevän, mutta hoitaa silti työasiat aivan asiallisesti.

      • Anonyymi

        Työpaikoilla tuollaista liikkeellä. Minä olen oppinut erottamaan ihmistyypin ja tunkemaan sellaisen huomionosoituksen läpi. Tuollainen reagointitapa ei tee kenestäkään pistettäkään älykkäämpää ja useimmiten kyse ihan ylireagoinnista väärinkäsityksineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työpaikoilla tuollaista liikkeellä. Minä olen oppinut erottamaan ihmistyypin ja tunkemaan sellaisen huomionosoituksen läpi. Tuollainen reagointitapa ei tee kenestäkään pistettäkään älykkäämpää ja useimmiten kyse ihan ylireagoinnista väärinkäsityksineen.

        Tarkoitin kyllä, että voin pitää small talkit, kahvituntikeskustelut ym. siinä missä muutkin, käyttäytyä ihan ystävällisesti niinkuin töissä kuuluu. Tehdä työni. Tyyppi vain on mulle täysin yhdentekevä.
        Miten sitten pitäis toimia? Mennä vessaan itkemään ja kitistä tyypistä seläntakana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitin kyllä, että voin pitää small talkit, kahvituntikeskustelut ym. siinä missä muutkin, käyttäytyä ihan ystävällisesti niinkuin töissä kuuluu. Tehdä työni. Tyyppi vain on mulle täysin yhdentekevä.
        Miten sitten pitäis toimia? Mennä vessaan itkemään ja kitistä tyypistä seläntakana?

        "Tyyppi vain on mulle täysin yhdentekevä."
        Pitäisi pohtia onko tyyppi varmasti manipuloiva ja satuttava vai oletko sinä ja ehkä moni muukin vain ylireagoiva. Sinun pitäisi varmistua asiasta itse. Älä usko juoruihin. Sellainen "poissulkeminen" on työpaikkakiusaamista.
        Olen joutunut tuollaisen kohteeksi silloin tällöin, enkä taatusti ole mikään narsisti, vaan niinkuin sanoin, ihmiset käsittävät herkkinä niin halutessaan ihan väärin. Ikäänkuin etsitään syyllisiä. Ja se on työpaikkakiusaamista, mikä on erittäin vakava asia.

        " Sosiaalisesta eristämisestä ihmiset puhuvat paljon. Jokainen haluaa tulla hyväksytyksi, myös työelämässä. Tällainen "ignorointi" on voimakas viesti siitä, että ihmistä ei hyväksytä, ja tähän ihminen sitten peilaa itseään. Usein puhutaan myös mitätöinnistä, alentamisesta, esimerkiksi työn vähättelystä."

        Jotkut katsovat todellakin olavansa oikeutettuja sulkemaan toisia ulos työyhteisöstä, väliin kovasti ovelin tavoin.
        Siis. Minä en ole syypää siihen jos sinä olet törmännyt narsistiin.
        En ehkä ole sellainen joka asiassa kuin sinä tahtoisit minun olevan, todistelevan empaattisuuttani ja hyvyyttäni, mutta silti sinä et saa kiusata minua ja on väärin kuvitella minusta mitä tahansa ja alkaa kiusata minua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitin kyllä, että voin pitää small talkit, kahvituntikeskustelut ym. siinä missä muutkin, käyttäytyä ihan ystävällisesti niinkuin töissä kuuluu. Tehdä työni. Tyyppi vain on mulle täysin yhdentekevä.
        Miten sitten pitäis toimia? Mennä vessaan itkemään ja kitistä tyypistä seläntakana?

        "Tyyppi vain on mulle täysin yhdentekevä."
        Kuvitteletko että tuollainen ei näy eikä tunnu missään? Juuri tuollainen suhtautuminen joidenkin taholta on ongelma työpaikoilla tasaiseen tahtiin jostain aina kehkeytyy tuollainen suhtautuminen minuunkin. Sellainen sattuu ja tuntuu kyllä. Se ei ole vain sinun puolustusmekanismisi vaan se on sinun suhtautumisesi toiseen ihmiseen jolla on myös oikeus tehdä työtä.
        Tuollainen on niin jyrkkä reaktio, että usein yksi sellainen suhtautuja riittää siihen että työpäivä on enemmän tai vähemmän pilalla ja aina toivoo ettei olisi samassa vuorossa tai tiimissä koska haluaisi käyttää voimansa työntekoon enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tyyppi vain on mulle täysin yhdentekevä."
        Pitäisi pohtia onko tyyppi varmasti manipuloiva ja satuttava vai oletko sinä ja ehkä moni muukin vain ylireagoiva. Sinun pitäisi varmistua asiasta itse. Älä usko juoruihin. Sellainen "poissulkeminen" on työpaikkakiusaamista.
        Olen joutunut tuollaisen kohteeksi silloin tällöin, enkä taatusti ole mikään narsisti, vaan niinkuin sanoin, ihmiset käsittävät herkkinä niin halutessaan ihan väärin. Ikäänkuin etsitään syyllisiä. Ja se on työpaikkakiusaamista, mikä on erittäin vakava asia.

        " Sosiaalisesta eristämisestä ihmiset puhuvat paljon. Jokainen haluaa tulla hyväksytyksi, myös työelämässä. Tällainen "ignorointi" on voimakas viesti siitä, että ihmistä ei hyväksytä, ja tähän ihminen sitten peilaa itseään. Usein puhutaan myös mitätöinnistä, alentamisesta, esimerkiksi työn vähättelystä."

        Jotkut katsovat todellakin olavansa oikeutettuja sulkemaan toisia ulos työyhteisöstä, väliin kovasti ovelin tavoin.
        Siis. Minä en ole syypää siihen jos sinä olet törmännyt narsistiin.
        En ehkä ole sellainen joka asiassa kuin sinä tahtoisit minun olevan, todistelevan empaattisuuttani ja hyvyyttäni, mutta silti sinä et saa kiusata minua ja on väärin kuvitella minusta mitä tahansa ja alkaa kiusata minua.

        En minä ole sulkenut sinua enkä ketään muutakaan pois työ - tai muustakaan yhteisöstä.
        Älä siis sumppaa omaa työpaikkakiusaamiskokemustasi minun kommentteihini.
        Laitat ihan omiasi. Oletko joku työpaikkavi**uilija, joka sitten uhriutuu?
        "Se ei ole vain sinun puolustusmekanismisi vaan se on sinun suhtautumisesi toiseen ihmiseen jolla on myös oikeus tehdä työtä."
        Mua on narsisti kouluttanut melkein 30 vuotta -ei minusta mitään ulospäin näy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä ole sulkenut sinua enkä ketään muutakaan pois työ - tai muustakaan yhteisöstä.
        Älä siis sumppaa omaa työpaikkakiusaamiskokemustasi minun kommentteihini.
        Laitat ihan omiasi. Oletko joku työpaikkavi**uilija, joka sitten uhriutuu?
        "Se ei ole vain sinun puolustusmekanismisi vaan se on sinun suhtautumisesi toiseen ihmiseen jolla on myös oikeus tehdä työtä."
        Mua on narsisti kouluttanut melkein 30 vuotta -ei minusta mitään ulospäin näy.

        "Mua on narsisti kouluttanut melkein 30 vuotta -ei minusta mitään ulospäin näy."
        Juurihan kerroit että suhtaudut eri lailla eri ihmisiin. Miksi ajattelet että mitään ei näy ulospäin? Tottakai näkyy.
        https://mielenihmeet.fi/7-mikroilmetta-jotka-paljastavat-sinut/
        "Mikroilmeet ovat erittäin nopeita, tahattomia ilmeitä, jotka ilmaisevat sen hetkistä tunnetilaamme. Niiden ansiosta voimme tietää, miltä ihmisestä, jonka kanssa olemme kanssakäymisessä, tuntuu, sillä mikroilmeet ovat universaaleja."
        En tietenkään kiellä sinua tai ketään muutakaan reagoimasta, mutta kaikki ihmiset nyt vain eivät ole superkilttejä alistujia. Silti ei heitä kaikkia voi narsisteiksi sanoa.
        Ennemmin se tosiaan sitten tuntuu muiden iholla jos joku on ollut 30 vuotta narsistin uhrina.
        Vastaan tähän vain siksi että itse käynyt läpi pienemmässä mittakaavassa samaa ja nyt jo pystynyt luopumaan ajatuksesta että narsisteja vilisee joka puolella. Pystyn suomaan ihmisille pahat päivänsä ja ehkä pidemmänkin ajan.
        "Oletko joku työpaikkavi**uilija, joka sitten uhriutuu? "
        En ihan tuollaista mutta en ole oppinut hiireksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä ole sulkenut sinua enkä ketään muutakaan pois työ - tai muustakaan yhteisöstä.
        Älä siis sumppaa omaa työpaikkakiusaamiskokemustasi minun kommentteihini.
        Laitat ihan omiasi. Oletko joku työpaikkavi**uilija, joka sitten uhriutuu?
        "Se ei ole vain sinun puolustusmekanismisi vaan se on sinun suhtautumisesi toiseen ihmiseen jolla on myös oikeus tehdä työtä."
        Mua on narsisti kouluttanut melkein 30 vuotta -ei minusta mitään ulospäin näy.

        "Mua on narsisti kouluttanut melkein 30 vuotta -ei minusta mitään ulospäin näy."
        Sekin että mitään ei näy näkyy. Mutta ei sellainen minua haittaa. Tiedän että narsistien tai muuten vaikeiden ihmisten kanssa muuttuu.


    • Anonyymi

      "Kuvitteletko että tuollainen ei näy eikä tunnu missään? "
      Eli pitäis olla pahoillaan kun työpaikan nälvijälle ja vi**uilijalle tulee nyt paha mieli?

    • Anonyymi

      "Juurihan kerroit että suhtaudut eri lailla eri ihmisiin. Miksi ajattelet että mitään ei näy ulospäin? Tottakai näkyy."
      Kaikki suhtautuvat erilailla eri ihmisiin.
      En usko että töissä näkyy: puen joka tapauksessa työpersoonan aamulla päälleni.
      Työ oli vain esimerkki, en itsesuojelusyistä raaskinut tälle palstalle kirjoittaa, että mulle on kehittynyt mekanismi jolla vain kapseloin ihmisen tarvittaessa pois mielestäni.
      On kai se menetys, mutta niin pysyy hengissä.

      • Anonyymi

        http://tiedostamaton.net/defenssit/
        Defenssi.
        "Meillä kaikilla on defenssejä, ja jos defenssimme toimivat huonosti, emme pärjää normaalissa kanssakäymisessä, olisimme liian haavoittuvia ja tunteemme heilahtelisivat liikaa. "
        Mikä sitten on normaali tai tarvittava määrä defenssiä ja mikä epänormaalin suuri määrä defenssiä.
        Itse koen loukkaavaksi sellaisen että minuun kohdistetaan epänormaalin suuri määrä defenssiä, esim. ei tervehditä silloin kun on tervehtimisen paikka ja sama tervehtimätön henkilö tervehtii muita kuitenkin tms. huomiota herättävää luottamuksen puutetta itseäni kohtaan.
        Jokainen voi vain tykönään miettiä mitä itse tekee ja miten käyttäytyy. Jossain menee se raja että on alettu kiusaamaan jota kuta ja siitäkin vielä pidemmälle.


      • Anonyymi

        Tarkoitan että siinä ikäänkuin joku vielä ulkopuolisempi on sitten sen alkuperäisen narsistin kynsissä kun häntä kohdellaan huonommin sen takia että se huonostikohtelija on se narsistin uhri. Esim. minä ainakin yhden narsistin vissisti entisenä en mielelläni kärsi kenenkään toisen uhrin kautta toisesta narsistista, vaan hyppään vain sitten yli siten miten pystyn. Että jos joku kapseloi itsensä niin menen ohi ja yli siitä. Toki saa pysyä kapselissaan jos niin tahtoo. Yleensä ne sitten sieltä kapselista tulevat normaalimpiin suhteisiin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        http://tiedostamaton.net/defenssit/
        Defenssi.
        "Meillä kaikilla on defenssejä, ja jos defenssimme toimivat huonosti, emme pärjää normaalissa kanssakäymisessä, olisimme liian haavoittuvia ja tunteemme heilahtelisivat liikaa. "
        Mikä sitten on normaali tai tarvittava määrä defenssiä ja mikä epänormaalin suuri määrä defenssiä.
        Itse koen loukkaavaksi sellaisen että minuun kohdistetaan epänormaalin suuri määrä defenssiä, esim. ei tervehditä silloin kun on tervehtimisen paikka ja sama tervehtimätön henkilö tervehtii muita kuitenkin tms. huomiota herättävää luottamuksen puutetta itseäni kohtaan.
        Jokainen voi vain tykönään miettiä mitä itse tekee ja miten käyttäytyy. Jossain menee se raja että on alettu kiusaamaan jota kuta ja siitäkin vielä pidemmälle.

        Sulla on nyt joku ihme oletus, että kohtelisin ihmisiä huonosti tai epäkunnioittavasti. En minä niin tee - sittenhän EN olisi blokannut sitä ihmistä pois mielestäni.
        Se on vain opeteltua mielenhallintaa: älä reagoi, älä päästä tuota päähäsi.
        Ei sen ulospäin tarvitse näkyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on nyt joku ihme oletus, että kohtelisin ihmisiä huonosti tai epäkunnioittavasti. En minä niin tee - sittenhän EN olisi blokannut sitä ihmistä pois mielestäni.
        Se on vain opeteltua mielenhallintaa: älä reagoi, älä päästä tuota päähäsi.
        Ei sen ulospäin tarvitse näkyä.

        Mutta en tosiaankaan kuvittele että olis mikään ihannetila.
        Koska hengissä täytyy pysyä, pitää selviytyä.
        Ja nyt tämäkin keskustelu ylittää rajan.🤐


    • Anonyymi

      "En ihan tuollaista mutta en ole oppinut hiireks"
      Hassua, minkälaisia mielikuvia ihmiset lyhkäisistä kirjoituksista muodostaa.
      En ole koskaan ollut alistuva, arka, hiljanen, kiltti,nöyrä, rauhallinen.... mitä vielä.
      En myöskään näe narsisteja kaikkialla: mun mielestä tällä palstalla narsisteista narisee usein ihmiset, jotka ei ole narsistia nähneetkään - täydellisen ku*ipään kyllä varmaan.
      Minä en vain tarvi elämääni enää yhtään ku*ipäätäkään.

    • Anonyymi

      💡Ja_siis

      "Jos narsistin kiukku on vain sisäistä, ei näkyvää, joka purkautuu vain uhrin läsnäollessa, ainoksi näkyväksi kiukkuajaksi jää uhri. Häntä luullaan siis narsistiksi."
      Ja siis narsisti on haka kiukkunsa peittelyssä koska hän tietää mitä kiukkuaminen merkitsisi hänen projektiokuvalleen itsestään, joka on siis ylin narsistin luomus.

      Mutta ennenkaikkea narsistin hirveän negatiiviset tunteet ja kiukku syvimpänä purkautuvat jotenkin. Ja se jokin on yleensä joku kavala temppu uhrille mitä eivät muut edes kunnolla huomaa tai näe.

      Noin jäävät muut näkemättä sitä mitä narsisti touhuaa ja näkevät vain sen että urhi on suuttunut ja usein raivostunut.

    • Anonyymi

      Uhri kiukkuaa epäoikeudenmukaisuuden tunteesta, iänikuisista valhesepitelmistä, narsistin ylipullistelusta itsensä suhteen ja muiden ihmisten yliväheksymisestä ja mitätöinnistä, suosikki–inhokkijärjestelmästä, missä kaikki mahdollinen on oikein ensimmäisten tekemänä ja samat asiat niin tai näin aina väärinpäin jälkimmäisten tekeminä... manipuloinnista aina omaksi hyväkseen ja edukseen, ulkokultaisuusesta ulkomaailman suhteen, miten asiat pitää esittää toisin kuin ne ovat... tunnekylmyydestä, epäempaattisuudesta, uhrin ikisyyllistämisestä omista vioistaan, iänikuisista projektioista, missä narsistin viat ovatkin uhrin vikoja ja uhrin hyvät ominaisuudet sittenkin narsistin ominaisuuksia – vaikka ne pitää kateuden raivolla mitätöidä ja alasajaa.

      Ehkä voisi todeta, että jokaisessa tarinassa on omat piirteensä, vaikka yhtäläisyyksiäkin voi olla.

      Narsistin viha? Tuntuvat keräävän sitä jo syntipukkiensa/epäsuosikkiensa olemassaolosta, hampaat irvessä kuuntelevat epäempaattisina valmiina vääntämään siitä kummallisia epäloogisia epätotuuksia joiden perusteella taas kerätä lisää vihaa. Hekin kokevat kai epäoikeudenmukaisuutta: joku on väärää mieltä, väärännäköinen, väärän ihmisen sukulainen, joku saa kehuja vaikka häntä pitäisi, joku on taitava ja saa kehuja ja "minua ärsyttää" ja "minua jurppii" ja se pitää mitätöidä, kateudesta.

      Jos narsisti ei osaa rakastaa niin vaikea heidän laatuisiakaan on, luonteen selvittyä kokonaisuudessaan jatkuvan toiminnan kautta.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      80
      4385
    2. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      29
      3254
    3. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3132
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      51
      2967
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2915
    6. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      321
      2696
    7. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      43
      2639
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      234
      2367
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      25
      2186
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      45
      2107
    Aihe