Aloitin kaksi viikkoa sitten terveellisen ruokavalion ja vähäsuolaisen.
Verenpaine 140/90 ja nyt kahden viikon päästä verenpaine 120/ 74
Voiko tosiaan verenpaine laskea kahdessa viikossa?
Minulla on Cardace 5mg 1 päivässä.
Olen 56v. Nainen normaalipainoinen ja reipasta kävelyä päivittäin
Aloitin kaksi viikkoa sitten terveellisen ruokavalion
4
99
Vastaukset
- Anonyymi
Suolan vähentäminen on aa ja oo, se vaikuttaa nopeasti verenpainetta alentavasti.
Ja painonlasku jos on ylipainoa huomattavasti.- Anonyymi
Laskin , että aikaisemmin valmisruokia mukana sain suolaa päivittäin noin 10g., Nyt ehkä puolet vähemmän.
Olen normaali painoinen.
AP. Kirjoittaja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laskin , että aikaisemmin valmisruokia mukana sain suolaa päivittäin noin 10g., Nyt ehkä puolet vähemmän.
Olen normaali painoinen.
AP. KirjoittajaKun joskus syö huomaamattaan enemmän suolaa, sekin näkyy heti verenpaineessa ja turvotuksena, nestettä kertyy kroppaan.
Valmiruuista, leikkeleistä, leivistä jne. on melko vaikea laskea suolansaantia,
pitäisi olla vaakakin,
mutta käytännössä vähentämisen hyödyn huomaa pian
ja kun itse laittaa ruokansa ainakin tietää paljonko siinä on suolaa.
Suolaiseen ruokaan tottuu helposti.
Kun olen tottunut suolattomaan/vähäsuolaiseen, suolainen ruoka maistuu "myrkyltä", suolan maku tuntuu niin voimakkaalta.
Jätin esim. keitoista pois lihaliemen "liemenmausteena", useimmissa on valtavasti suolaa, muistaakseni Maggi-kuutioissa eniten.
- Anonyymi
Jos on thyroxin lääkitys, vaikuttaako verenpaineineeseen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2825308- 685248
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii964015- 522830
- 222417
- 1192040
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua472000Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘991727- 721261
PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden1541108