Mannaa Lutherilta

Ef. 5: 2 Kehottaa, että "Vaeltakaa rakkaudessa!" Luhter selittää mm. tästä, että "...suurinta kuitenkin on se, että minä voin sietää lähimmäiseni heikkoutta.... Varo tuomitsemasta sanoen, että "Ei tuossa ole Kristusta." Katso, kuinka Kristus menetteli viisaudellaan palvellessaan ja kärsiessään opetuslastensa mielettömyyttä, kun he kompastelivat ja lankesivat. Ei siis ole mikään vähäinen rakkauden todistus se, että voit sietää lähimmäistäsi, kun hän on heikko joko uskossa tahi rakkaudessa."

Matt. 3: 8. jae: "Tehkää sentähden parannuksen soveliaita hedelmiä." Luther kirjoittaa: "...Oikea parannus ei siis pysähdy tähän tahi tuohon yksityiseen tekoon, jonka sinä julkisesti olet tehnyt Kymmentä käskyä vastaan - silloinhan voi sellainen väärä luulo saada sijaa, että sinussa sittenkin on jotakin hyvää, ja sellainen onkin ulkokultaisten kuviteltu parannus, kun he luokittelevat tekojansa - vaan se ulottuu koko sinun persoonaasi ja koko sinun elämääsi ja olemukseesi, jopa koko sinun luontoosi näyttäen sinulle, että olet tuomittu helvettiin. ..."

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ka siinähä tuo on.

      Gal. 6:3 Sillä jos joku luulee jotakin olevansa, vaikka ei ole mitään, niin hän pettää itsensä.

      • Anonyymi

        Ka, otahan neuvosta vaarin !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ka, otahan neuvosta vaarin !

        Minun asiani on kunnossa tuoltakin osin, ollut jo lähes 70 vuotta, sinun ei.


      • Anonyymi
        vaitovainen kirjoitti:

        Minun asiani on kunnossa tuoltakin osin, ollut jo lähes 70 vuotta, sinun ei.

        Ja pyh. Eriseura on synti sanoo raamattu


      • Anonyymi
        vaitovainen kirjoitti:

        Minun asiani on kunnossa tuoltakin osin, ollut jo lähes 70 vuotta, sinun ei.

        Ka, nuinkohan!!!


    • Ja pyh, ja pyh, ja pyh. Jot tuo on teidän uskontunnustuksenne, kun muuta ei näy tulevan, niin on parasta jättää tämä palsta rauhaan.

      Ihminen joka ei tunne ja tunnusta omaa kadotettua tilaansa, hän ei voi pelastua. Ihminen josta ei ole tullut kokonaan syntistä, ei etsi Kristusta.
      Tämä on totuus. Jos Jumalan sana ei tyhjennä ihmistä tyhjäksi, ei hän voi täyttyä Jumalan armolla. Kristus ei kunniaansa jaa kenenkään kanssa, hän on kokonaan tai ei ollenkaan. Kristuksen vanhurskaus on jakamaton, sitä ei voi liittää omanavnhurskautensa jatkeeksi, eikä oman kuvitellun kilvoituksensa palkaksi, sellainen uskonnollisuus jossa omaa vanhurskautta paikataan Kristuksen vanhurskaudella, on Kristuksen pilkkaamista. Sen hengen erottaa kyllä heti viesteistä, jossa ihmislihalla on alettu rakentamaan pyhitystä ja vanhurskautta.

      Se on kaikki, tai ei mitään. Joko sulla on Kristuksen vanhurskaus kokonaisena, - tai sitten sitä ei ole. Tämä lahja on tarjolla ainoastaan syntisille, heille joilta kaikki oma kuviteltu ansio ja hyvyys on loppunut.

      Tässä onkin syy siihen miksi Krisutus tulee monille loukkauskiveksi, ylpeä ihminen ei riisuudu omasta pyhyydestään, voidakseen ottaa Jumalan armon lahjana vastaan. Ahtaasta portista ei omavanhurskaus pääse lävitse.

      On tarjolla vaikka kuinka paljon hengellisiä yhteisöjä, jotka vilkuttelevat mainosvalojaan, ylpeilevät oikeassa olemisellaan, ja parhaan kristityn kunniallaan, se koituu heille kuitenkin lopulta häpeäksi.

      Moni menee heidän ohitseen Jumalan valtakuntaan, he jotka ovat tnnustaneet kelvottomuutensa, he joille on Jumalan armo ja syntien anteeksiantamus Kristuksen ansion tähden lahjaksi kelvannut.

      • Moni hengellinen yhteisö on itsessään omavanhurskas, sillä "meillä on oikea ja ainoa tie taivaaseen". Moni siinä yhteisössä oleva kokee riittäväksi oikeassa uskossa olemisen siinä, että näkyy siellä, tekee parannusta, saa siten todistusta oikeassa uskossa olemisesta.
        Omaa työtä se on, olen nähnyt sellaista, olen omin korvin kuullut monelta tuon todistuksen "oikeasta uskostaan", jopa parannusta tehdään siksi, että saa seurakunnalta todistuksen "oikeasta" uskostaan. Työtä se on, ei se tule Pyhästä Hengestä.


      • Anonyymi

        Ka, mitä sovittiin!?
        ...jos joku luulee jotain olevansa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ka, mitä sovittiin!?
        ...jos joku luulee jotain olevansa...

        Justiinsa niin


    • Anonyymi

      Luther - oman aikansa natsi.

      • Anonyymi

        Millä perusteella ?
        -


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä perusteella ?
        -

        Oli mm valmis lahtaamaan kaikki juutalaiset. Että sellainen pyhimys.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      183
      4243
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2686
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2234
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2205
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      54
      1926
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1505
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      111
      1396
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1342
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1061
    Aihe