Aito merilohi

Anonyymi

Ostin torilta (kärrystä) aitoa ,villiä,merilohta 17€ kilo.
Auton perässä oli kylmälaukku johon lohi sujahti.
Lohen graavasin kotiinpäästyäni (n.1o min ajomatka Ruosniemeen)
.Seuraavana päivänä lohi lensi roskiin ,haisi ja maistui vanhalta ,pilaantuneelta.
En taas muistanut että torimyyjät eivät ole niin tarkkoja laadun suhteen ,kunhan kauppa käy.
Jos ostaa esim. savusilakoita,muka tuoreita,just savustettuja niin mistä kumman syystä on aina semmosua lötköjä,tunkkasen makuisia mukana..ihan kuin pari päivää vanhoja .
Pitää alkaa suosimaan taas marketteja,kala on vaan siellä tuoreemapaa,
Kuten vihanneksetkin

20

1651

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Selvä trollausyritys. Yritettiinkö parannella prismasta saatavaa ....

      • Anonyymi

        Marketeissa kalan kiertonopeus eri luokkaa mitä torilla. Torimyyjien pn pakko myydä vanhentunutta kalaa. Marketissa vanhaksi menossa palautetaan esim.Valtaselle takaisin.
        Siis vanhenemassa, ei vanhoja.

        Tori ja kauppahalli ovat ainoat kauppapaikat Porissa joista olen saanut pilaantunutta kalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Marketeissa kalan kiertonopeus eri luokkaa mitä torilla. Torimyyjien pn pakko myydä vanhentunutta kalaa. Marketissa vanhaksi menossa palautetaan esim.Valtaselle takaisin.
        Siis vanhenemassa, ei vanhoja.

        Tori ja kauppahalli ovat ainoat kauppapaikat Porissa joista olen saanut pilaantunutta kalaa.

        Riippuu ihan torista, myyjän "etiikasta" sekä etäisyydestä myyntipaikkaan... Pienellä torilla kerran vanhaa myynyt ei enää myyntiä saa ja päinvastoin myös, laadusta tarkka kerää jonoa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Marketeissa kalan kiertonopeus eri luokkaa mitä torilla. Torimyyjien pn pakko myydä vanhentunutta kalaa. Marketissa vanhaksi menossa palautetaan esim.Valtaselle takaisin.
        Siis vanhenemassa, ei vanhoja.

        Tori ja kauppahalli ovat ainoat kauppapaikat Porissa joista olen saanut pilaantunutta kalaa.

        Hävisi johonkin tuo kysymys. Mitä niille vanhenemassa oleville kaloille tapahtuu?


    • Anonyymi

      Marketeissa kunnon kylmäallas, torilla ei.Lisää tuohon kuuma keli niin tajuat miksi torilta ei kannata ostaa mitään herkästi pilaantuvaa ellei sitä osta heti aamulla kun kyseinen myyntpömpeli aukeaa.

      • Anonyymi

        Kumma juttu. Kun minä katselen joka päivä torin läpi kävellessäni niin näen kalatiskeillä jäämurskaa jossa kalat lepäävät. Kerroin tämän siksi että 13.05 kirjoittaja voisi pikkuisen tutkia asiaa ja kysyä jos ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumma juttu. Kun minä katselen joka päivä torin läpi kävellessäni niin näen kalatiskeillä jäämurskaa jossa kalat lepäävät. Kerroin tämän siksi että 13.05 kirjoittaja voisi pikkuisen tutkia asiaa ja kysyä jos ymmärrä.

        Jäämurska ei ole sama asia kuin jääkaappi, varsinkin lämpimällä kelillä ja kun fisut makaavat siinä sun murskassa koko päivän..Kerron tämän siksi että 17';31 kirjoittelija voisi pikkuisen käyttää aivojaan jos sellaisia on ja kysyä vaikka viisaammiltaan jos ei ymmärrä.Oletkohan yksi niistä kauppiaista jotka jäämurskansa kanssa siellä helteessä koko päivän venailevat ostajia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäämurska ei ole sama asia kuin jääkaappi, varsinkin lämpimällä kelillä ja kun fisut makaavat siinä sun murskassa koko päivän..Kerron tämän siksi että 17';31 kirjoittelija voisi pikkuisen käyttää aivojaan jos sellaisia on ja kysyä vaikka viisaammiltaan jos ei ymmärrä.Oletkohan yksi niistä kauppiaista jotka jäämurskansa kanssa siellä helteessä koko päivän venailevat ostajia?

        6.05 kirjoittaja luulee taas. Ei tänne kommentoidakseen tarvitse olla kalakauppias. Jäitä jäähdytykseen on käytetty koko minun elämäni ajan ja varmaan kauemminkin. Olen 68 vuotias oluttehtaan alueen kasvatti. Jäämurskan tarkoitus on jäähdyttää ja se on toiminut hyvin. Kauppaseuralla oli pihanperällä nk jääsuuli. Sieltä haettiin purukasasta jäitä herrojen grokeihinkin jo 50 luvulla. Kyllä jää on ja pysyy parhaana jäähdyttimenä- Luulo ei ole tiedon väärtti.
        Enkä ole kalakauppias vaan koneahtaaja eläkeläinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        6.05 kirjoittaja luulee taas. Ei tänne kommentoidakseen tarvitse olla kalakauppias. Jäitä jäähdytykseen on käytetty koko minun elämäni ajan ja varmaan kauemminkin. Olen 68 vuotias oluttehtaan alueen kasvatti. Jäämurskan tarkoitus on jäähdyttää ja se on toiminut hyvin. Kauppaseuralla oli pihanperällä nk jääsuuli. Sieltä haettiin purukasasta jäitä herrojen grokeihinkin jo 50 luvulla. Kyllä jää on ja pysyy parhaana jäähdyttimenä- Luulo ei ole tiedon väärtti.
        Enkä ole kalakauppias vaan koneahtaaja eläkeläinen.

        68 vuotias tollo, pikkuisen jäitä kalan ympärillä ja kesäheltellä ulkona ei ole sama asia kuin jääkaappi.Luulisi tuon jo tajuavan 68 vuodessa mutta ilmeisesti se on kovin vaikeaa ahtailijalle.


    • Anonyymi

      tuokin voittaa norjalaisen viikoja vanhan jäteperunalla syötetyn

    • Anonyymi

      Kyllä se on tori, josta saa aitoa paikallista ja tuoretta kalaa. Tukkureiden brändillä myyty kala ei ilmaise mitenkään mikä on kalan alkuperä. Kerrottaisiin edes se, jos on kasvatettu Suomessa.

    • Anonyymi

      Tyhmältä on hyvä ottaa rahat pois. Lohen hinta on 10 € kilo

    • Anonyymi

      Ja myyntiaikaa markettien lohifileillä 2 viikkoa, onkohan käynyt mielessä mitä sen jälkeen tapahtuu, tiskillä myydään myös savustettua lohta...

    • Anonyymi

      Ostin Riuttalalta lohen. Tein siitä uunissa paistin ja perkeistä keiton. Sitä on vieläkin jäljellä. Syön loput tänään. Enkä anna naapurille. Syököön sitä HK:n sinistä leipää.

    • Anonyymi

      Kusetus...ei Porin torilta saa "aitoa" jäämeren lohta sen paremmin kun mistään muualtakaan 17€ kilo,se on varma puhutaan noin 50-60€ kilo,niin ollaan lähellä totuutta,meressä kasvatettu ei ole "aitoa".

      • Anonyymi

        Ja koska viimeksi ja missä olet nähnyt lohikalaa myynnissä 50- 60 Euroa/kg hinnoilla?
        Esim. asuinpakkakunnallani eteläisessä suomessa kalastaja myy kerran- kaksi viikossa kalaa, ja toisinaan hänellä on ollut myös ns. villiä merilohta, siis Itämeren lohta myynnissä, mutta kyllä sen hinta on ollut ihan sama kuin kasvatetun ns. Norjan lohenkin.
        Vain esim. graavatun ja siivutetun lohen hinta on siinä 40- 45 Euroa/kg, myös sen villilohen, silloin kun sitä on onnistuttu pyytämään, eli kun on ylipäätään sallittu pyyntiaika yms.


    • Anonyymi

      No tyyppi sekoitti markat ja eurot. Mutta minäpä olen saanut torilta aina tuoretta kalaa. Markettien haisevat kalat ei meidän keittiöön tule! Joten ostakaa tekin torilta tuoretta kalaa. Kyllä maistuu uusienperunoiden kera. Nam!

      • Anonyymi

        Minäpä saan suoraan Norjasta kraavia valmiiksi siivutetteuna. Tulee lentsikalla Ålesundista ehtoopäivällä. Harvinaista herkkua kun japsit yrittävät viedä kaiken.


    • Anonyymi

      Eihän Prisman lohikaan asiaa ymmärtävälle laadultaan kovin erinomaista ole, mutta sitä saa kuitenkin hieman edullisemmin ja jalostettuna lopputuotteessa ei suurtakaan eroa ole.
      Lisäksi marketista ostettaessa tarvitsee maksaa ainoastaan ostoksestaan, eikä torimyyjän mielivaltaisesta hinnoittelusta, kuten Porin torilla.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2606
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1143
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe