Kamuttaja kyselee nähtävyysvinnkejä.

Parin viikon kuluttua on täältä tulossa sinnepäin lomareissulle omilla autoilla lapsiperheitä.
Lapset 8 - 11 vuotta, poikia ja tyttöjä.

Olisiko hyviä vinkkejä missä kannattaisi käydä ja yöpyä.
Kiinnostuneita karjalaisista perinteistä ja ruuista, sekä kaikenlaisista nähtävyyksistä.
Vieläkö on Ruunaalla koskenlaskua, näkeekö jossain villieläimiä?
Entä Pielisen museo?

Kaikenlaiset vihjeet kiinnostaa, ja lähetän ne suoraan heille niin saavat itse suunnitella reittinsä.

Pyysivät minua kysymään täältä kun tietävät minun kirjoittelevan palstalla.
Sanoivat luottavansa paikallisten tietoon.

43

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ruunaalla on monta majoitusyrittäjää. Koskenlaskua tarjoavat monet majoitusyrittäjät. Savuasaunaa on siellä myös tarjolla. Pielisen museossa kuluu hyvinkin yksi päivä. Pikkukilissä on monia eläinlajeja. Useimmat ovat kotimaisia, mutta myös ulkomaisia eläimiä löytyy. Jos aikaa on, Koli täytyy kokea.

    • Ehdottomasti Pikkukili lapsille, myös kaikki mitä Wanha sanoi. Ehdottaisin myös luonnon rauhaa Suomujärvi/Patvinsuo alueelle unohtamatta Erä-Eeroa jos ahmat ja karhut kiinnostaa.

      • Anonyymi

        Täällä ne lieksalaiset kertovat toisilleen mitä Lieksassa kannattaa katsoa ja kokea.
        Käydään Ruunaalla, Pielisen museossa, satamassa jne. Näissä kaikissa pitää käydä kahdesti kesässä ja aina kaikki on niin uutta ja ihmeellistä (tarkoittaa sitä, että episodinen muisti takkuaa, joten ota yhteyttä terveydenhuoltoon).
        Monta roskapönttöä, keloa, kantoa, kiveä ja linnunpaskaa jää silti vielä näkemättä.

        Uskoisitteko jos sanoisin, että säälittävää, to-del-la säälittävää.


    • Anonyymi

      Kaupunginniemen Satamassa myös kannattaa piipahtaa parin viikon päästä. Hyvällä tuurilla näkee savuttavan kantosiipialus Suviexpressin (voi muistella höyryaikaa), ja sisävesien suurimman autolautan. Tai no, ilmeisesti autolautan näkee siellä ilman tuuriakin. Sitä kyllä kovasti yritetään saada liikenteeseen, mutta saapas näkee, mitä kenkä tekee. Satamasta löytyy myös lieksalaisittain harvinainen tosiyrittäjä uudistettuine rakennuksineen. Ruokaa ja jäätelöä. Hänellä on myös Ruunaan suunnalle yhteyksiä.

    • Anonyymi

      Kaarisilta, Brahen patsas, Hovila ja vanha Osula ovat niin lähekkäin, että ne kannattaa myös kulttuurihistoriallisesti tsekata. Uusi kirkkokin on siinä aivan vieressä satamaan mentäessä.

    • Anonyymi

      Tälle kesälle ei paljon tavoitteita tai suunnitelmia ole. Mutta yksi voisi olla päästä käymään Karjalassa. Viimeksikin taisi jäädä jotain sinne.

    • Anonyymi

      No OHHOIJJAA!
      Taasko se alkaa. Koettasit hankkia jostakin apua tai keksisit jotain vähän mielenkiintoisempaa. Vai pyysivät sinua kysymään täältä, voi ....

      "Vieläkö on Ruunaalla koskenlaskua, näkeekö jossain villieläimiä?
      Entä Pielisen museo?"

      Olet kummallinen "nero" kun esität ylivertaista tietäjää, mutta et osaa hakea tietoa oikeasta paikasta, vaan pitää tänne tulla raakkumaan.
      No oikeastihan sinulla on helkkarinmoinen huomiontarve. Tuottaneeko tuo todellista tyydytystä, koska joudut tekemään sen nimimerkin takaa. Pelkäät joutuvasi naurunalaiseksi tuolla Pielisentiellä kulkiessasi.

      Oikeinko tosissaan kuvittelet, että joku sun juttujas ottaa todesta? Montako nikkiä sulla on?

      • Miten aiot viettää juhannustasi yksinkö murjotat ja mökötät kämpässäsi.
        Eiköhän siellä jossain järjestetä kokkoja, joten mene sinne, niin se piristää kummasti.
        Sitten voit vaikka hieman grillata makkaraa niin sekin voi antaa mieltä virkistävän elämyksen.
        Oikein Hyvää Juhannusta sinulle myös, toivoo ystäväsi Kamuttaja.


    • Anonyymi

      Asiallisiin kysymyksiin on tullut asiallisia vastauksia muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta. Eräs poikkeus on OHHOIJJAA! Usein viestiketjuun löytyy hänen kaltainen ideoiden ylivertaisia tuhoaja. Tuskinpa sellaisena ihmisenä on kovin mukavaa elää. Mikään asia ei miellytä ja kaikista muista löytyy aina jotakin vikaa. Itsestä ei koskaan. Jos tällainen OHHOIJJAA! olisi palstan valvojana ja viestien poistajana, ei palstalla olisi yhtään viestiä.

      • Anonyymi

        OHHJOIJJAA!
        Narsismi ei ole geenien ohjaama persoonallisuushäiriö, vaan pääasiassa varhaislapsuuden tapahtumista johtuva.
        Voitte olla mitä mieltä tahansa, mutta minä olen kohtalaisen normaali yksilö. Joitakin poikkeamia on, kuten merkittävästi keskimääräistä korkeampi älykkyysosamäärä ja mm. verbaalinen lahjakkuus, mutta ei mitään vakavaan narsismiin viittaavaa. Itsetuntokin on terveellä tasolla, vaikka pahoja takaiskuja on ollut, mutta nehän vain ohjaavat oikeaan suuntaan.
        Olen eräänlainen harvinaisuus, omalla alallani tunnettu, tunnustettu ja palkittu. En ole lieksalainen, eikä minusta sellaista tule, vaikka aikaani Lieksassa paljolti vietänkin. Varjelen henkilöllisyyttäni, joten enempää en aio kertoa.
        Joskus sotkeudun tällekin sivustolle, en tiedä miksi. Kai minullakin on oltava jonkinlainen pimeä puoli.
        Pidän oikeasti älykkäistä ja oikeasti lahjakkaista ihmisistä, mutta naiveihin typeryksiin ja mukamasosaajiin suhtaudun nuivasti, jopa hyvinkin tylysti.
        Nyt minä lähden melomaan ja ehkäpä ongellekin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        OHHJOIJJAA!
        Narsismi ei ole geenien ohjaama persoonallisuushäiriö, vaan pääasiassa varhaislapsuuden tapahtumista johtuva.
        Voitte olla mitä mieltä tahansa, mutta minä olen kohtalaisen normaali yksilö. Joitakin poikkeamia on, kuten merkittävästi keskimääräistä korkeampi älykkyysosamäärä ja mm. verbaalinen lahjakkuus, mutta ei mitään vakavaan narsismiin viittaavaa. Itsetuntokin on terveellä tasolla, vaikka pahoja takaiskuja on ollut, mutta nehän vain ohjaavat oikeaan suuntaan.
        Olen eräänlainen harvinaisuus, omalla alallani tunnettu, tunnustettu ja palkittu. En ole lieksalainen, eikä minusta sellaista tule, vaikka aikaani Lieksassa paljolti vietänkin. Varjelen henkilöllisyyttäni, joten enempää en aio kertoa.
        Joskus sotkeudun tällekin sivustolle, en tiedä miksi. Kai minullakin on oltava jonkinlainen pimeä puoli.
        Pidän oikeasti älykkäistä ja oikeasti lahjakkaista ihmisistä, mutta naiveihin typeryksiin ja mukamasosaajiin suhtaudun nuivasti, jopa hyvinkin tylysti.
        Nyt minä lähden melomaan ja ehkäpä ongellekin.

        Erittäin hyvä valinta. Melonta ja onkiminen ovat oiva tapa hoitaa työelämässä keston äärirajoille rasitettua mieltä. Ai että mistä tiedän että olet loman tarpeessa, tai että olet yleensä työelämässä. En mistään. Voit olla eläkkeellä, virkavapaalla tai yms. Kuitenkin siitä päätellen, että kehuit älykkyyttäsi ja kielen käytön lahjakkuuttasi huomattavan hyväksi, voisi olettaa, että työpaikallasi olet se kaiken pystyssä pitävä voima. Sellaisesta ihmisestä on nykyaikana tapana ottaa kaikki mehut irti, tavalla tai toisella. Jos olet yrittäjä, tiristät ne mehut itse itseäsi käskyttäen vieläkin perusteellisemmin.
        Toivottavasti olet nyt aloittanut hyvin ansaitun loman ja voit rentoutua melomalla ja kalastelemalla. Näin siinä tulee paineita purettua ja kerättyä uusia voimia tulevan työrupeaman tarpeisiin. Hyvin osasit jo pahimmat höyryt päästelläkin tällä pastalla.

        Sitten, menkäämme varsinaiseen aiheeseen, pois toisten ihmisten arvioinnista. Minua kun ei liian älykkyyden takia mukava ja viihdyttävä palstakeskustelu häiritse, eikä töki. Voihan se tuntua joistakuista höpinältä jos näitä kertaillaan. Työelämästä monelle on tuttu sellainen kuin tiimityöskentely tai palaveri.
        Kyllä se helpottaa matkasuunnitelman tekoa kun saa listattua monelta eri taholta tulleita vinkkejä, ja tehtyä niistä sitten itselle sopivan koosteen ja suunnitelman aikataulutuksineen.
        Hyviä kohteita onkin jo lueteltu aimo määrät. Tuohon ei nyt kovin paljon tule mieleen lisätä. Jos matka jatkuu Nurmekseen päin, niin kannattaa käydä Mätäsvaaran hiekkavalleilla ja avolouhoksella. Vain 5 km. valtatieltä poiketen. Hiekkavalli on varmasti mukava kokemus 8-11 vuotiaille lapsille. Tuo Mätäsvaara on monelle ulkopaikkakuntalaiselle aika tietämätön paikka, vaikka esim. Alvar Aalto sen tiimoilta onkin ollut viime aikoina esillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OHHJOIJJAA!
        Narsismi ei ole geenien ohjaama persoonallisuushäiriö, vaan pääasiassa varhaislapsuuden tapahtumista johtuva.
        Voitte olla mitä mieltä tahansa, mutta minä olen kohtalaisen normaali yksilö. Joitakin poikkeamia on, kuten merkittävästi keskimääräistä korkeampi älykkyysosamäärä ja mm. verbaalinen lahjakkuus, mutta ei mitään vakavaan narsismiin viittaavaa. Itsetuntokin on terveellä tasolla, vaikka pahoja takaiskuja on ollut, mutta nehän vain ohjaavat oikeaan suuntaan.
        Olen eräänlainen harvinaisuus, omalla alallani tunnettu, tunnustettu ja palkittu. En ole lieksalainen, eikä minusta sellaista tule, vaikka aikaani Lieksassa paljolti vietänkin. Varjelen henkilöllisyyttäni, joten enempää en aio kertoa.
        Joskus sotkeudun tällekin sivustolle, en tiedä miksi. Kai minullakin on oltava jonkinlainen pimeä puoli.
        Pidän oikeasti älykkäistä ja oikeasti lahjakkaista ihmisistä, mutta naiveihin typeryksiin ja mukamasosaajiin suhtaudun nuivasti, jopa hyvinkin tylysti.
        Nyt minä lähden melomaan ja ehkäpä ongellekin.

        Verbaalisesti "lahjakkaalle" tiedoksi tälläinen perusseikka että se ei ole "naiveihin" vaan "naiiveihin". Ymmärrän toki suomen olevan vaikea kieli, mutta ei kannata yrittää käyttää sivistyssanoja silloin kun resurssit eivät riitä.


      • Anonyymi

        OHHOIJJAA! Verbaaliakrobaatti, lahjakas edelleen ja resurssit riittää, takaan sen. Väitän, että sinäkin olet lukenut verbaalivoimisteluni tuloksia,- paperille painettuna.
        Naiivi, kansankielessä naivi. Kumpikaan ilmaisu ei ole virheellinen, vaikka pilkunbylsijänä ehkä muuta väität. Kommentistasi voi päätellä, että sinäkin ymmärsit .
        Verbaalinen lahjakkuus ei tarkoita virheettömyyttä vaan kykyä käyttää sanoja monipuolisesti, mutta silti selkeästi. Se tarkoittaa myös ilmaisun rehevyyttä, verevyyttä ja värikkäitä kielikuvia.
        Hyvä kuitenkin jos sait tuosta "oikaisusta" tyydytyksen.


    • Anonyymi

      Nyt OHHOIJJAA! ohjasi keskustelun pois otsikon aiheesta. Aloitus koski Lieksan nähtävyysvinkkejä eikä suinaan OHHOIJJAA!:n mielenterveyttä- tai -sairautta saatikka aloittajan raakkumista tai huomion tarvetta. Voitanee palata OHHOIJJAA!:n aiheuttaman tarpeettoman välikohtauksen jälkeen alkuperäiseen aiheeseen.

    • Anonyymi

      Siirtolapuutarha ja tornitalon näköalatasanne ovat hienoja kohteta! Tornitalon tasateelta näkyy hyvällä ilmalla jopa Kuopioon!
      Myös kiertoajelu Reunatiellä ja uudella öljynjalostamolla ovat hyviä kohteita! Netistä löytyy myös Lieksaa koskevia asioita joista voi lukea lisää!

      • Anonyymi

        Maailman matalin tornitalo on Lieksassa todellinen nähtävyys. Näkymät ovat todella huikaisevia. Hyvällä ilmalla voi tarkastella tasanteelta minkä hintaisia ovat mansikat Kuopion torilla. Tämän päivän hinta näkyi olevan 5 euroa/astia.


    • Kiitos paljon asiallisista vastauksista.
      Välitin ne eteenpäin.
      Arvasinhan minä, että täältä löytyy tietoa, jota ei netistä löydä.

      • Anonyymi

        Tsiises!
        Voiko tuollainen olla oikeesti olemassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tsiises!
        Voiko tuollainen olla oikeesti olemassa?

        Ei ole olemassa sillä Kamuttaja on kävelevä aave joka asuu Piiroislouhilla eikä aaveita ole olemassa. Kamuttaja on vain pahin painajaisesi.


    • Harmi, kun en ole käynyt kuin vesitornin päällä. Ihan Kuopioon, en edes Rissalaan, sieltä vielä nähnyt. Tuo haavekuva varmaan pitää uniini lentäen etsiä. Pikkukilin näkötornista katselin muutama viikko sitten sekä Kuopioon, että Lieksaan päin. Kummankaan torin mansikoiden hintaa en vielä hyvien Nikon linssien läpikään pystynyt toteamaan. Mutta huoli pois. Tekniikka kehittyy, niin mekin;)
      Näkötornin raput jo ovat kokemus sinänsä. Ei korkean paikan välttäjille, kammoa kokeville.

      Tukeva se on, jos itse olet sopiva.

    • Anonyymi

      Tänne sattumalta tulija ei löydä juuri mitään koska turistien infopiste on täysin pelle Hermanni asteella, joten oli viisasta kysyä täällä.
      Nuori lieksalainen.

      • Sinussa on selkeää Pielisen tyyntä pintaa, nuori lieksalainen. Myrskyssäkin todennäköisesti taivut kuin elon kestävän taipua katkeamatta kuuluu.


      • Anonyymi
        Nomikäänsheriffi kirjoitti:

        Sinussa on selkeää Pielisen tyyntä pintaa, nuori lieksalainen. Myrskyssäkin todennäköisesti taivut kuin elon kestävän taipua katkeamatta kuuluu.

        HAH! Ensin anonyymina kommentti ja sitten nimimerkillä palaute.
        Tuohan oli ihan puhdas "itse olen itseäni kiittänyt ja aina on kiitosta riittänyt" -tyylinen veto.
        Ettekö te tuotakaan osaa yhtään fiksummin?
        Nolottaako? No tuskin tuolla ymmärryksellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        HAH! Ensin anonyymina kommentti ja sitten nimimerkillä palaute.
        Tuohan oli ihan puhdas "itse olen itseäni kiittänyt ja aina on kiitosta riittänyt" -tyylinen veto.
        Ettekö te tuotakaan osaa yhtään fiksummin?
        Nolottaako? No tuskin tuolla ymmärryksellä.

        Hah. Ei yhtään nolota, keskitasoisellakaan ymmärykselläni. Sinussa ei ole etsivän ainesta, johtopäätöksiesi liiallisen pikaisen hätäilyn takia. Et aisti tarpeellisen tuoksuttavasti. Olet ehkä älykkö, älykäskin, mutta näihin kuvioihin hieman raaka tapaus. Liian kaavamainen olet, ja ohjesääntöösi tukehtuva. Jospa olisit enemmän seurannut palstan keskusteluja, niin et epäilisi nuorta ja minua, tai vanhaa samaksi. Pahin ja paras on nyt juhannuksen vietossani ohi, joten pyrin oleelliseen tarttumaan.

        Mitä pelätä joutavia, varsinkin sellaista jolle ei kuitenkaan mahda mitään. Miksi olla aina katkera ja tyytymätön, miksi arvostella. Eli kuten Rinteelän Aleksilla on tapana julistaa: ”Helvettiäkö te outatte, mitä te outatte. Taijän pittää ellää joka päivä, pittää hiplotella.”

        Mitä sanasta lähtien, Huovisen Veikkoa lainasin.


      • Anonyymi
        Nomikäänsheriffi kirjoitti:

        Hah. Ei yhtään nolota, keskitasoisellakaan ymmärykselläni. Sinussa ei ole etsivän ainesta, johtopäätöksiesi liiallisen pikaisen hätäilyn takia. Et aisti tarpeellisen tuoksuttavasti. Olet ehkä älykkö, älykäskin, mutta näihin kuvioihin hieman raaka tapaus. Liian kaavamainen olet, ja ohjesääntöösi tukehtuva. Jospa olisit enemmän seurannut palstan keskusteluja, niin et epäilisi nuorta ja minua, tai vanhaa samaksi. Pahin ja paras on nyt juhannuksen vietossani ohi, joten pyrin oleelliseen tarttumaan.

        Mitä pelätä joutavia, varsinkin sellaista jolle ei kuitenkaan mahda mitään. Miksi olla aina katkera ja tyytymätön, miksi arvostella. Eli kuten Rinteelän Aleksilla on tapana julistaa: ”Helvettiäkö te outatte, mitä te outatte. Taijän pittää ellää joka päivä, pittää hiplotella.”

        Mitä sanasta lähtien, Huovisen Veikkoa lainasin.

        Jopas oli taas älykästä. Nuo sitaatit on niin helposti löydettävissä kirjahyllystä tai netistä, etten viitsi edes vastata.


    • Anonyymi

      Netistä löytyy Lieksan sivuja vaikka kuinka ja niissä on esitelty kaikki mitä meillä täällä on. Eivätkö nämä perheet osaa käyttää nettiä tiedon hakuun, outoa ?

      • Anonyymi

        Et ole tainnut matkailla ikinä Vuonislahtea ja Jamalia kauempana kuin noin helpoksi hyvine kohteiden löytymisen kuvittelit.


    • Anonyymi

      Kamuttaja kyselee,
      Kamuttaja trollaa,
      Kamuttaja paljastui,
      Kamuttajaa ottaa pollaan.

      • Mistä tiedät, että ei ole netistä etsitty tietoa? Sen lisäksi voi myös kysellä palstalta, koska täällä voi olla sisäpiirin vinkkiä ja näkökulmaa mitä netissä ei löydy. Ainoa jonka trollaaminen paljastuu, olet sinä itse.


      • Anonyymi

        Jos kerran Kamutta<ja paljastui niin kerro kuka on, taitaa jäädä kertomatta sinulta ja joka iikalta.


      • Uuninpankko kirjoitti:

        Mistä tiedät, että ei ole netistä etsitty tietoa? Sen lisäksi voi myös kysellä palstalta, koska täällä voi olla sisäpiirin vinkkiä ja näkökulmaa mitä netissä ei löydy. Ainoa jonka trollaaminen paljastuu, olet sinä itse.

        Olet oikeassa, on etsitty netistä, mutta paikkakuntalaiset tietää paikkojen todellisen tilan.


    • Anonyymi

      Ohoh! Tuon saunalenkin takia voi lentää kuutamolle ja bittiavaruuteen tuo edellinen.

      Poistot eivät aina kasvata vapaan kansan älyä. Päinvastoin.

      Nälkä ei saa matkailijaa yllättää. Lieksasta löytyy yllättävän paljon hyviä ruokapaikkoja kaikkialta. Enosta Nurmekseen. Ei tarvitse ainakaan nälissään olla. Moni yrittäjä tarjoaa myös em. välillä hyvän yön unet. Ja siitäpä hyvä on levänneiden matkaajien elpyneinä kirmata seuraaviin kokemuksiin.

      • Anonyymi

        Ai yllättävän paljon hyviä ruokailupaikkoja?
        Jos Lieksa on niin maan perk... hyvä matkailukohde niin miksi majoitusliikkeitä ei ole enemmän ja miksi ne nykyisetkään eivät juuri koskaan ole täynnä.
        Kolin voitte unohtaa. Se on Lieksaa vain hallinnollisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai yllättävän paljon hyviä ruokailupaikkoja?
        Jos Lieksa on niin maan perk... hyvä matkailukohde niin miksi majoitusliikkeitä ei ole enemmän ja miksi ne nykyisetkään eivät juuri koskaan ole täynnä.
        Kolin voitte unohtaa. Se on Lieksaa vain hallinnollisesti.

        Matkailukohteen hyvyys ei aina korreloidu sen suosioon. Laadun päälle ymmärtävät ja ainutlaatuista kokemusta etsivät turistit tulevat Lieksaan, kun taas tusinakokemusta halajavat hakeutuvat turistirysiin.


      • Lieksa ei ole meteliä, mölinää ja kännykän levotonta tökkimistä. Se on kuin klassinen musiikki. Sen äärelle pitää hiljentyä ymmärtääkseen sen kauneuden eikä juosta kuin päätön kana viihdytyksestä toiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai yllättävän paljon hyviä ruokailupaikkoja?
        Jos Lieksa on niin maan perk... hyvä matkailukohde niin miksi majoitusliikkeitä ei ole enemmän ja miksi ne nykyisetkään eivät juuri koskaan ole täynnä.
        Kolin voitte unohtaa. Se on Lieksaa vain hallinnollisesti.

        Hotelleja on todellakin vain muutamia, mutta muita majoitusliikkeitä ruokapalveluineen on kymmeniä eri puolilla suurta kuntaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai yllättävän paljon hyviä ruokailupaikkoja?
        Jos Lieksa on niin maan perk... hyvä matkailukohde niin miksi majoitusliikkeitä ei ole enemmän ja miksi ne nykyisetkään eivät juuri koskaan ole täynnä.
        Kolin voitte unohtaa. Se on Lieksaa vain hallinnollisesti.

        Meinaatko kuin Ruka Kuusamolle?


      • Uuninpankko kirjoitti:

        Matkailukohteen hyvyys ei aina korreloidu sen suosioon. Laadun päälle ymmärtävät ja ainutlaatuista kokemusta etsivät turistit tulevat Lieksaan, kun taas tusinakokemusta halajavat hakeutuvat turistirysiin.

        Se on juuri noin.
        Moni tosi hyvä jää melko tuntemattomaksi, mutta kaikenlaiset hömppäpaikat ovat turistirysiä.


      • Uuninpankko kirjoitti:

        Lieksa ei ole meteliä, mölinää ja kännykän levotonta tökkimistä. Se on kuin klassinen musiikki. Sen äärelle pitää hiljentyä ymmärtääkseen sen kauneuden eikä juosta kuin päätön kana viihdytyksestä toiseen.

        Täysin samaa mieltä.


    • Anonyymi

      No älkää heti tuomitko raakiletta. Saattaisihan hänestä suuren älynsä kera tulla Lieksan nähtävyyksien paras matkaopas. Pikkukilin pienestä villipossusta hän esittelyssään saisi todennäköisesti kunniamaininnan.

    • Anonyymi

      Pilvi elon runsaine tuulineen vie joskus parhaankin auringon kirkkauden, saati älyn, varjoon. Ei siitä kannata huolestua. Huolestua kannattaa vasta sitten, jos matkojemme kohde on ikuisessa pilvessä. Niin ei käy etsivälle. Niin ei käy selillä, jotka tietävät pilvenkin joskus katoavan, pilven väistyvän antavan sisään venheen akkunasta paistaa.

    • Anonyymi

      Lieksassa on monia paikkoja jotka olisivat hyvinkin mielenkiintoisia etelän ja ulkomaiden turisteille. Pitäisi vain osata tuotteistaa.
      Timo Hurtta

    • Anonyymi

      Onko ne tuttavasi tulossa Lieksaan vai tarkotitko sittenkin jotta ite tulet?

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3913
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      92
      2039
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      306
      1241
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe