Asema G takaisin F:ksi

Anonyymi

En tiedä mikä tähän Wintoosaan taas meni. Nyt ei ole enää F-asemaa, vaan G, kun laitan ulkoisen levyn kiinni. MIten saan sen F:ksi, kun mikään ei toimi saatana. Mikä vittu tätä ruuvaa tollein, ettei voi pysyä saman asemana kuin ennenkin??

12

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Korjaa "vika" niin, että klikkaat hiiren kakkosella vasemman alanurkan starttia ja avautuvasta valikosta valitse Levynhallinta. Hae se ärsyttävä kirjain hiiren tähtäimeen, klikkaa kakkosella kirjainta ja valitse Muuta asemakirjain...

    • Anonyymi

      Ei riitä käyttöoikeudet.. loin tähän käyttäjän ja järjestelmän valvojan. Miten tuohon nyt pääsisi käsiksi?

      • Anonyymi

        Kirjauduin järjestelmän valvojana, mutta eipä saa mitään aikaiseksi. Kaikki ohjelmatkin on erilaisia mitä olen asennellut. Mikä vittu tuonkin muutti? Kaikki toimi hyvin useamman vuoden, mutta sitten Win10 kaikessa viisaudessaan päätti, että ulkoiset levyasemat on G, vaikka voisi olla F niin kuin aiemmin. Sitten ei enää ohjelmat toimi, jotka keksii etsiä F:ltä. Vittu mikä paska.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjauduin järjestelmän valvojana, mutta eipä saa mitään aikaiseksi. Kaikki ohjelmatkin on erilaisia mitä olen asennellut. Mikä vittu tuonkin muutti? Kaikki toimi hyvin useamman vuoden, mutta sitten Win10 kaikessa viisaudessaan päätti, että ulkoiset levyasemat on G, vaikka voisi olla F niin kuin aiemmin. Sitten ei enää ohjelmat toimi, jotka keksii etsiä F:ltä. Vittu mikä paska.

        Eipähän enää tarvi kuunnella mitään playlistejä, joita olen tehnyt monta vuotta. Mikä kumma tuon nyt yhtäkkiä muutti G:ksi? Ei ole edes mitään muistitiukkuja eikä mitään ylimääräistä kiinni. F-asema sen pitäisi olla, jos ensimmäisen USB:n tökkää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjauduin järjestelmän valvojana, mutta eipä saa mitään aikaiseksi. Kaikki ohjelmatkin on erilaisia mitä olen asennellut. Mikä vittu tuonkin muutti? Kaikki toimi hyvin useamman vuoden, mutta sitten Win10 kaikessa viisaudessaan päätti, että ulkoiset levyasemat on G, vaikka voisi olla F niin kuin aiemmin. Sitten ei enää ohjelmat toimi, jotka keksii etsiä F:ltä. Vittu mikä paska.

        Heitä tunkiolle se wakoiluwintoosa ja hanki joku muu käyttis. Ei sillä paskalla oo koskaan tehnyt mitään. Ja siitä vielä maksat kaikenlaisia lisenssimaksuja.


      • Anonyymi

        No kyllä tämä muuten on toiminut ihan ok, mutta jostain kumman syystä se on päättänyt, että lisättävät asemat on G, eikä F, vaikka oikeasti tuolla on vain C, D ja E. Seuraavan pitäisi olla F, mutta vitun paska laittaa sinne G.


      • Anonyymi

        Lisähuomio: jos tökkään USB-tikun koneeseen, niin se tietenkin on F-asema, mutta tämä ulkoinen kiintolevy on aina G-asema, riippumatta siitä miten sen tökkään sisään. Miten saan tämän G-aseman F:ksi, USB-tikku voi olla vaikka Ö ei haittaa yhtään, mutta kiintolevyllä oleva data vaatii sen olevan F-asema.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisähuomio: jos tökkään USB-tikun koneeseen, niin se tietenkin on F-asema, mutta tämä ulkoinen kiintolevy on aina G-asema, riippumatta siitä miten sen tökkään sisään. Miten saan tämän G-aseman F:ksi, USB-tikku voi olla vaikka Ö ei haittaa yhtään, mutta kiintolevyllä oleva data vaatii sen olevan F-asema.

        Vielä lisäkommenttina, että poistan nuo aina oikein, eli alitsen tuolta, että "poista asema" ja sitten vasta vedän johdon irti, en siis vedä sitä lennosta.


      • Anonyymi

        Laita se tikku koneeseen.
        Kirjoita suurennuslasiin: diskmgmt.msc
        Klikkaa: Suorita järjestelmänvalvojana
        Levynhallinta avautuu
        Valitse listalta se ongelmakirjain ja kakkospainikkeella Muuta kirjain...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laita se tikku koneeseen.
        Kirjoita suurennuslasiin: diskmgmt.msc
        Klikkaa: Suorita järjestelmänvalvojana
        Levynhallinta avautuu
        Valitse listalta se ongelmakirjain ja kakkospainikkeella Muuta kirjain...

        Kiitos tästä. Täytyi vain vielä käynnistää kone uudelleen, mutta tämä ratkaisi ongelman. Kiitos paljon!!! :)


    • Anonyymi

      Windows haluaa että tuo levy on G. Sinun ei auta muuta kuin vain uskoa.

      • Anonyymi

        Kyllä sen voi muuttaa mutta itse määrätty kirjain kannattaa laittaa aakkoslistan loppupäähän (X, Y, Z). Sieltä käyttöjärjestelmä ei niitä enää itse muuttele. Jos yrittää vaihtaa G:n ja F:n vain päittäin niin todennäköisesti se ei muutu pysyvästi kun taas tikulle annettu kirjain X on jatkossa aina X kunnes toisin itse päätät.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe