Olen syönyt verenpainelääkkeitä (verenpainelääke ja lisäksi Bisoprolol) vuoden ja verenpaine laski tasolle 112-118/70. Minulla on munuaisten vajaatoiminta.
Nyt tässä kuussa verenpaine on alkanut olla yhtäkkiä 95/65 matalimmillaan. Seisomaan noustessa huimaa hetken ja olen todella väsynyt koko ajan. Voiko se johtua noista lääkkeistä, vaikka paineet ovat olleet jo vuoden tuolla tasolla 112/70? Oloni on aika huono. Olen alakuloinen/masentunutkin, väsyttää, ruokahalu on huono jne.
Krea on 130 ja parathormoni (lisäkilpirauhashormoni) 180 (raja-arvo taisi olla 70). Muut veriarvot on ihan hyviä. Anemia vaivaa välillä.
Verenpaine laskenut yhtäkkiä liian alas
9
341
Vastaukset 9
- Anonyymi
Olen 30 v. Se unohtui kertoa.
- Anonyymi
Syytä mennä lääkärin juttusille. Verenpaine on liian matala.
- Anonyymi
Kun tuo SRR on jo alle 100, lääke tauolle ja varaa aika lääkärillesi aika pian, 1-2 vk sisällä. Oireetkin sopii matalaan paineeseen. Varmaankin on myös tarkempi dg eli miksi mun.vajaatoiminta, hypertonia ? Ellei ole, syytä selvittä. T. sis.lääk.
- Anonyymi
Et kertonut pituuttasi ja painoasi. Ylipaino on vaarallinen terveydelle.
- Anonyymi
Olen 164 cm pitkä ja painan 143 kg.
- Anonyymi
Ylipainoa on reilusti. Laihduta väh 70 kg, uskon tämän auttavan verenpaineongelmaasi. Vaatii toki malttia ja kärsivällisyyttä, mutta ole luja.
- Anonyymi
Se mille voit heti nyt tehdä jotain eli alkaa auttaa itseäsi, on painon pudotus.
Syö vain terveellisiä ruokia, makeat ja liian rasvaiset pois
ja puoli tuntia lisää liikuntaa päivässä riittää laskemaan painoa tasaisen varmasti.
Ei muuta tarvitse.
Voi aloitta vartin kävelyllä päivittäin, jos ei jaksa enempää.
Kunto nousee pikkuhiljaa pelkällä kävelylläkin ja se kuluttaa kaloreita.
Olo alkaa parissa viikossa tuntua paremmalta.
Tsemppiä !- Anonyymi
Eiköhän se ole ihan ekana saatava verenpaine kuntoon. Noin runsas ylipaino ei ihan hetkessä vähene ja saa paineita normalisoiduksi.
- Anonyymi
On varmaan liian iso annos verenpainelääkettä. Onko kilpirauhanen tutkittu ja sitähän ei lääkärit ymmärrä. Onko painon nousu ollut äkillistä. Tarvitset lääkärin joka ymmärtää kokonaisuutta myös D, B vitam ja tärkeän Ferritiinin (rauta-arvo) jos Hb on jo alhainen. Vaadi tutkimuksia ja lue itse näistä se on ainoa oikea tie.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741650- 201124
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as311062Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu132865Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189806- 64684
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo191607On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79588- 48528
- 69510
- 55507
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32498- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28422- 40417
- 33413
- 16399
- 82398
- 37396