Olen syönyt verenpainelääkkeitä (verenpainelääke ja lisäksi Bisoprolol) vuoden ja verenpaine laski tasolle 112-118/70. Minulla on munuaisten vajaatoiminta.
Nyt tässä kuussa verenpaine on alkanut olla yhtäkkiä 95/65 matalimmillaan. Seisomaan noustessa huimaa hetken ja olen todella väsynyt koko ajan. Voiko se johtua noista lääkkeistä, vaikka paineet ovat olleet jo vuoden tuolla tasolla 112/70? Oloni on aika huono. Olen alakuloinen/masentunutkin, väsyttää, ruokahalu on huono jne.
Krea on 130 ja parathormoni (lisäkilpirauhashormoni) 180 (raja-arvo taisi olla 70). Muut veriarvot on ihan hyviä. Anemia vaivaa välillä.
Verenpaine laskenut yhtäkkiä liian alas
9
240
Vastaukset
- Anonyymi
Olen 30 v. Se unohtui kertoa.
- Anonyymi
Syytä mennä lääkärin juttusille. Verenpaine on liian matala.
- Anonyymi
Kun tuo SRR on jo alle 100, lääke tauolle ja varaa aika lääkärillesi aika pian, 1-2 vk sisällä. Oireetkin sopii matalaan paineeseen. Varmaankin on myös tarkempi dg eli miksi mun.vajaatoiminta, hypertonia ? Ellei ole, syytä selvittä. T. sis.lääk.
- Anonyymi
Et kertonut pituuttasi ja painoasi. Ylipaino on vaarallinen terveydelle.
- Anonyymi
Olen 164 cm pitkä ja painan 143 kg.
- Anonyymi
Ylipainoa on reilusti. Laihduta väh 70 kg, uskon tämän auttavan verenpaineongelmaasi. Vaatii toki malttia ja kärsivällisyyttä, mutta ole luja.
- Anonyymi
Se mille voit heti nyt tehdä jotain eli alkaa auttaa itseäsi, on painon pudotus.
Syö vain terveellisiä ruokia, makeat ja liian rasvaiset pois
ja puoli tuntia lisää liikuntaa päivässä riittää laskemaan painoa tasaisen varmasti.
Ei muuta tarvitse.
Voi aloitta vartin kävelyllä päivittäin, jos ei jaksa enempää.
Kunto nousee pikkuhiljaa pelkällä kävelylläkin ja se kuluttaa kaloreita.
Olo alkaa parissa viikossa tuntua paremmalta.
Tsemppiä !- Anonyymi
Eiköhän se ole ihan ekana saatava verenpaine kuntoon. Noin runsas ylipaino ei ihan hetkessä vähene ja saa paineita normalisoiduksi.
- Anonyymi
On varmaan liian iso annos verenpainelääkettä. Onko kilpirauhanen tutkittu ja sitähän ei lääkärit ymmärrä. Onko painon nousu ollut äkillistä. Tarvitset lääkärin joka ymmärtää kokonaisuutta myös D, B vitam ja tärkeän Ferritiinin (rauta-arvo) jos Hb on jo alhainen. Vaadi tutkimuksia ja lue itse näistä se on ainoa oikea tie.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3238509Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1066722Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1783850- 883753
- 1703097
- 503029
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee432999Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista412959Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222536Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1962094