Puhelinmyynti

Anonyymi

Minkä lain mukaan puhelinmyynti sallitaan. Mielestäni se on jatkuvaa kotirauhan rikkomista !! Ei muuta !! Miksi tätä ei voida lailla kieltää. Uskomatonta että tätä vielä sallitaan. Usein päivän mittaan soittoja, joista ei tunnu pääsevän eroon. Ainoa tapa on sulkea puhelin kesken yhteydenpidon. Henkilökohtainen kielto ei riitä, koska kaikki puhelinmyyjät eivät näitä tunnusta. EN TODELLAKAAN KAIPAA NÄITÄ SOITTOJA !!!!

12

465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suomen lain mukaan kaikki toiminta, joka tuottaa voittoa, on sallittua. Myös ihmisten ammattimainen huijaaminen. Jatkuvasti ja ihan julkisesti. Päättäjien lähipiiri hyötyy.

    • Anonyymi

      Puhelinmyyntilaki 2 luku: Puhelinmyynti on rajoituksetta sallittu klo 06-21 viikon k,aikkina päivinä.

      • Anonyymi

        Puhelimia kylläkin myydään netissä ihan ympäri vuorokauden eli 24/7.


      • Juu, on se luvallista, mutta huomenna menen maistraatin ja kiellän kaikkien tietojani luovuttamista kelle tahansa.

        Kun tein sitä jo vuosia siten toiselle puhelimellemme, ei siihen tule soittoja tuntemattomilta tahoilta. Ja hyvä niin, en minä kaipaan näitä. Näitä puheluja tule eteenkin sellaisesta numerosarjasta kuin 0409403....: , tiedoksi vain.

        Kerran vaimo meni vippuun ja niin meillä tuli sopimus kotimaan energian kanssa, kolmen tunnin sisällä soitosta tuli tilausvahvistus ja lasku. Sitä kyllä oitis perutin. Kehtaisi se myyjä vaatia sosiaalitunnuksenkin, kaikkineen! Puhelimessa!


      • yksi_ulkomaalainen kirjoitti:

        Juu, on se luvallista, mutta huomenna menen maistraatin ja kiellän kaikkien tietojani luovuttamista kelle tahansa.

        Kun tein sitä jo vuosia siten toiselle puhelimellemme, ei siihen tule soittoja tuntemattomilta tahoilta. Ja hyvä niin, en minä kaipaan näitä. Näitä puheluja tule eteenkin sellaisesta numerosarjasta kuin 0409403....: , tiedoksi vain.

        Kerran vaimo meni vippuun ja niin meillä tuli sopimus kotimaan energian kanssa, kolmen tunnin sisällä soitosta tuli tilausvahvistus ja lasku. Sitä kyllä oitis perutin. Kehtaisi se myyjä vaatia sosiaalitunnuksenkin, kaikkineen! Puhelimessa!

        Lisäys: estolistaan on muuten kertynyt jo yli 20 numeroa parin kuukauden aikana. Soittivat ulkomaan lomapaikoille asti - niin suomalaiseen numeroon.

        Yökättävä.


      • Anonyymi
        yksi_ulkomaalainen kirjoitti:

        Juu, on se luvallista, mutta huomenna menen maistraatin ja kiellän kaikkien tietojani luovuttamista kelle tahansa.

        Kun tein sitä jo vuosia siten toiselle puhelimellemme, ei siihen tule soittoja tuntemattomilta tahoilta. Ja hyvä niin, en minä kaipaan näitä. Näitä puheluja tule eteenkin sellaisesta numerosarjasta kuin 0409403....: , tiedoksi vain.

        Kerran vaimo meni vippuun ja niin meillä tuli sopimus kotimaan energian kanssa, kolmen tunnin sisällä soitosta tuli tilausvahvistus ja lasku. Sitä kyllä oitis perutin. Kehtaisi se myyjä vaatia sosiaalitunnuksenkin, kaikkineen! Puhelimessa!

        Ei auta tietojensa salaiseksi laittaminen. Kun olin nuorena puhelinmyyjä, meille tulostettiin pitkiä listoja numeroavaruudesta siten, että viivaat vain yli kaikki numerot, jotka eivät ole käytössä.

        Listat oli tyyliin:

        ''' ''''001
        ''' ''''002
        ''' ''''003
        jne.

        Ei siinä mitkään estot auta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei auta tietojensa salaiseksi laittaminen. Kun olin nuorena puhelinmyyjä, meille tulostettiin pitkiä listoja numeroavaruudesta siten, että viivaat vain yli kaikki numerot, jotka eivät ole käytössä.

        Listat oli tyyliin:

        ''' ''''001
        ''' ''''002
        ''' ''''003
        jne.

        Ei siinä mitkään estot auta.

        Kuka hullu antaa henkilötietonsa jollekin tuntemattomalle soittajalle? Sanokaa AINA puhelinmyyjälle kohteliaasti, että sinussa on potentiaalia, tehdä aivan aikuisten oikeita töitä.

        t. ex-puhelinhäirikkö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka hullu antaa henkilötietonsa jollekin tuntemattomalle soittajalle? Sanokaa AINA puhelinmyyjälle kohteliaasti, että sinussa on potentiaalia, tehdä aivan aikuisten oikeita töitä.

        t. ex-puhelinhäirikkö

        Tämä on hyvä.

        Suositelkaa puhelimessa myyntityötä tekevää menemään OIKEISIIN TÖIHIN.

        Ihmisten häiriköinti heidän vapaa- ja työajalla ei ole oikea työ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on hyvä.

        Suositelkaa puhelimessa myyntityötä tekevää menemään OIKEISIIN TÖIHIN.

        Ihmisten häiriköinti heidän vapaa- ja työajalla ei ole oikea työ.

        Ei päätarkoitus ole häiritä. Kyllä päätarkoitus on aina huijata jollakin tavalla. Jostakinhan kaikille on palkkarahat saatava. Joku ei aina tajua edes tulleensa huijatuksi ja maksaa kiltisti vuosikausia jostakin kestotilauksesta ja on ihan tyytyväinen.


    • Anonyymi

      Mun vanhempia ainakin kiusaavat ja koittavat teetättää yli 80vuotiaalla kaikki turhatkin taloremontit yms. kaupustelijat soittelevat monta kertaakin päivässä , eikö lakia saada noille aikaiseksi kun eivät puhetta usko !

      • Anonyymi

        Tärkeintä on, ettei anna noiden puhelinrobottien edes selittää asiaansa. Pitää olla itse koko ajan äänessä ja esittää niille mielipiteitä ja kysymyksiä epärehellisestä puhelinmarkkinoinnista ja -roboteista. Kannattaa pitää oma äänentaso niin korkealla, ettei niiden uikutusta edes kuule.


    • Anonyymi

      Numeroni on salainen, ja mainosten esto on hankittu. Ainoat tuputuspuhelut tulevat operaattoriltani DNA:lta, eikä niitäkään tule kuin kerran vuodessa.

      Mainospuhelut taisivat loppua kokonaan sen jälkeen, kun ilmoitin, että suostusin katselmaan C Moren sarjoja ja elokuvia vain, jos minulle maksettaisiin siitä 100 euroa tunnilta.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      968
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      83
      708
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      283
      699
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe