Miksi ostit peugeotin?

Anonyymi

Ihan näin mielenkiinnosta, niin mikä saa ihmisen ostamaan uuden peugeotin?

Ominaisuuksiltaan keskinkertaista ja sen alapuolella, hinta on kuitenkin uutena lähes sama kuin tojotalla tms. "kunnon" merkillä, mutta jälleenmyyntiarvo olematon. Lisäksi keskimääräistä vikaisempia ja vuodesta toiseen katsastustilastojen häntäpäässä.

Miksi päädyit uuten Peugeottiin, en vain keksi juuri järkiargumentteja.

33

<50

Vastaukset

  • Ostin pari vuotta sitten tuliterän 3008:n. Auto oli vaan niin hemmetin hyvä ajaa, että otin riskin kaikista ranskalaisista autoista kuulluista jutuista huolimatta. Ostopäätökseen vaikutti toki myös kolmen vuoden takuu, eli jos jotain vikaa sattuisi tulemaan niin takuuseen menisi, joten ei huolta sen suhteen.

    Pari vuotta tosiaan tullut nyt pösöteltyä, eikä ensimmäistäkään vikaa ole sattunut kohdalle. Määräaikaishuolto oli puoli-ilmainen edelliseen autooni verrattuna, joten ei tässä voi olla kuin tyytyväinen ostokseen.

    Todennäköisesti vaihdan auton kun takuu menee umpeen, mutta seuraava auto voi hyvinkin olla myös Peugeot.

  • Hoh hoh Toytota kunnon merkki. Kyllä sä olet pelle, en jaksa edes vastata. Seuraava auto myös Peugeot. Ei mikään riisikuppi tai lidli.

  • Pösö on hyvä ja mukava auto omassa luokassaan, ainakin tuhat kertaa parempi kaikessa kuin esim. Toyota joka ruostuu ja on epämukava.

  • Ja vielä sen verran kyselijälle, että mitä v....a se sulle kuuluu!

  • Taas tuli tuhannen euron remontti eikä mennyt katsastuksesta läpi. Tämä osoittaa sen, ettei Peugeotiin eikä sen tekniikkaan voi luottaa. Ei auta vaikka olisi kuinka kiiltävä ja hieno päältä. Tekniikka on sekundaa PSA:n tekeleissä. Myös Peugeteoteissa on tekniikka sekundaa. En suosittele Peugeottia!!!

  • Vaihda merkkiä elikkä myy Peugeot pois. Niin ei tarvitse murehtia lapsellisista sähkövioista, etuakseleista, taka-akseleista, iskunvaimentimista, koiranluista ja suutinvioista.

    • Voi olla että pösöissä on pikkuvikoja.
      Mulla meni Volvosta vaihteisto että V*tuttaa kun tuli pösön jälkeen vaihdettua volovoon.
      Tonnit vaan vilisti, pösöissä sentään perustekniikka pelaa.


  • Tänä vuonna joutui vaihtamaan merkkiä, koska lähimpään
    Peugeot myymälään matkaa n.130km, ei oikein huvita ajella
    edestakaisin tuollaisia matkoja.. :(

  • Minulla Peogeot 508 RXH Hydridi4
    On tosi hieno auto.Kannattaa käydä koeajolla,ennenkuin viisastelette täällä.
    Kulutus 4,1 l tehoja 200 hv.
    163 hv Diesel+37hv sähkömoottori.
    Kelpais varmaan muillekin.
    Eikä hintakaan ihan mahdoton.

    • Taisit toisessa ketjussa sanoa että vaikka kulutus on valmistajan mukaan 4,1 on todellinen 5 litraa satasella.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Taisit toisessa ketjussa sanoa että vaikka kulutus on valmistajan mukaan 4,1 on todellinen 5 litraa satasella.

      joo riippuu ajotyylistä.itse ajan mieluiten Sport asetuksella.silloin vie enemmän kuin auto asetuksella,joka menee aina ecologisemmalla tavalla.


  • 3008 SUV BlueHDi 130hp nyt ajettu 2 vuotta ja 40tkm. Ei minkäänlaista vikaa, ei edes polttimonvaihtoa. Ei kertakaikkiaan mitään vikaa, ei edes nitinöitä. Tasaisella ajolla vie 3,9L/100km.

    • 308 sw hdi gt vm16.85 000km,pelkät normi huollot ei mitään poikkeavaa kelpaa ajella.


  • Suuri Euroopalainen luotettavuus testi.
    voittaja Peogeot sitten Hunday ja Citroen.
    Häntäpäässä BMW AUDI ja FIAT

  • Joa ajelee yhtä vähän kuin Auriksilla ja Corolloilla ajetaan niin hyvin voi Pösöä sen 6-8 vuottakin pitää ennen vaihtoa. Korvatkin tykkää ja mukavaa kyytiä muutenkin.

  • Minulla ollut useita Peogeot malleja.kaikki toimineet moitteetta samoin ollut 2 citroenia,eikä niissäkään ollut ongelmia.
    Ranskalaiset osaa tehdä autoja siina missä Saksalaisetkin,ehkä jopa paremmin.
    On minulla ollut myöskin saksalaisia autoja,ihan jees nekin,muttei ranskalaisia kummempia.

  • En ole ikinä ostanut peugeottia uutena. Noin 3-5 vuotta vanha kahden litran diesel peugeot sen sijaan houkuttelee, koska tällaisen hankintahinta on lähes puoli-ilmainen ja auto antaa mukavaa kyytiä pidemmilläkin reissuilla. Peugeotin pikkudieselit voi unohtaa, koska niissä on ilmennyt renklaamista. Isommat HDI koneet ovat käyneet läpi pitkän kehitysprosessin ja niiden luotettavuus on huippuluokkaa, joten senkin puolesta loistava valinta jos aikoo omistaa autoa pidemmän aikaa.

    • Kahden litran hdi on se ainoa ja oikea valinta.


  • Ajoin HDi 2.0 406:lla silloin kun olin persaukinen, se oli pätevä syy.

    • Oletko vieläkin persaukinen ja millä nyt ajelet vai vieläkö pökötti on ajokunnossa?


    • Anonyymi kirjoitti:

      Oletko vieläkin persaukinen ja millä nyt ajelet vai vieläkö pökötti on ajokunnossa?

      Mee apukouluun opetteleen lukemaan, jos kirjoittaa, että silloin kun olin, niin kysy opelta mitä se tarkottaa, tarkottaako se sitä, että on joskus ollut vai että on edelleen koska on joskus ollut?

      Esim. jos Keskon pääjohtaja oli nuorena köyhänä opiskelijana Hurstin leipäjonossa, niin onko se siellä edelleen jos kertoo joskus olleensa? Ei päässy tiikeri raidoistaan...

      Mä ooppelilla, koska mulla on varaa ajaa paremmalla!


    • Anonyymi kirjoitti:

      Oletko vieläkin persaukinen ja millä nyt ajelet vai vieläkö pökötti on ajokunnossa?

      Firman täysetuautolla ajelen. Persaukinen, kaikki on suhteellista 👍


  • Pelkästään Toyotan katumaasturimallit niin hakusessa verrattuna Eurooppalaisiin kun vain susiruma ja liian kallis vaihtoehto.

  • Ostin pösön kahdesta syystä, ei kelpaa varkaille ja ja pysyy mieli virkeänä, kun joutuu ropaamaan koko ajan.

  • Käytettyjen autojen hintoja katsellessa hintahaarukalla rajoitettuna uusimmat vuosimerkit ovat ranskalaisia tai jokin korealainen merkki-fiateja ei lasketa edes autoiksi vaan leluiksi. Eivät siis tahdo kelvata käytettynä.

  • Mitä?Mitä?
    Vieläkö niitä Pösöjä on myynnissä Suomessa?
    Maahantuonti lopetettu kun kukaan ei niitä osta?

  • Ranskalaisia vain sinapilla ja ketsupilla.

  • Aiemmin minustakin kaikki Peugeotilla liikkuvat ihmiset olivat typeryksiä ja vain Toyota oli oikea merkki, kunnes satuin saamaan edullisen tarjouksen vähän käytetystä Peugeotista. Sen jälkeen olen jostain syystä ajanut vain Peugeoteilla. Nyt menossa jo viides leijonakeula. Suosittelen kokeilemaan!

    • Itsellä muuten sama mutta vasta kolmas menossa.
      Saman ikäinen ja samoilla kilometreillä oleva pösö noin puolta halvempi Toyotaan verrattuna. Lisäksi tehokkaampi moottori ja parempi varustelu.
      Mitään ei ole näihin tarvinnut huoltojen lisäksi tehdä.
      Sinänsä hyvä kun ei arvostusta ole. Halvalla kaikki saanut ja reilu 100tkm enemmän ajettuina saanut 2 aiempaa myytyäkin.


    • H A H.. H A H..


  • Ittekin kiusasin itteäni näillä tekniikan ihmeillä kun olin köyhä.

  • Kaverilla on kohta 700000 ajettu 406 HDi. Ei ruostu eikä moottoria koskaan avattu. Sen halvempaa ajoa ei ole, mukavuus ja tilat kaupan päälle. Kuuluvia osia pitää vaihtaa mutta osat todella edullisia. Uuden Dacian hinnalla saa 20 tämmöistä ja kyyti on parempaa.

    • Kyllä se valitettavasti ruostuu tietyistä paikoista, mutta toki paljon huonommin kuin monet muun merkkiset autot.

      Muuten olen kyllä aikalailla samaa mieltä kanssasi. Olen kohta 12 vuotta ajanut 406:lla eikä loppua näy.


Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.