Jatkuva koko vartalon kattava vapina/tärinä

Anonyymi

Hei,

Olen 33-vuotias mies ja olen kärsinyt vapinasta noin kymmenen vuotta.

Välillä oire ei ole ollut aktiivinen, mutta lähes koko ajan päällä.

Kaikki paikat siis tutisevat - pää, kieli, vatsalihakset, kädet.. olen syönyt vaivaan propral 40mg, mutta se vain jäädytti raajat.

Alkoholi poistaa 80% vaivoista, mutta eihän sitä voi päivittäin käyttää.

Nyt on kuitenkin tultu siihen pisteeseen, että esim. kirjoittaminen, hiiren käyttö tai vaikka juominen alkaa olemaan hyvin haastavaa.

Mikä siis neuvoksi nojatuolilääkärit? En voi enää kohta toimia tämän vaivan kanssa normaalisti. :(

5

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lisättäköön vielä, että kärsin unettomuudesta, ruokahaluttomuudesta, masennuksesta, väsymyksestä.

      Veriarvot olivat kaikki ok, paitsi hemoglobiini oli hieman koholla.

    • Anonyymi

      Diapam tai Rivatril varmaan poistaisi vaivan mutta googlaa kunnolla mitä sivuoireita ja vieroitusoireita voi olla jos tuollaisia lääkkeitä meinaat kokeilla. Neurologin kanssa kannattaa asiasta puhua.

      • Anonyymi

        Rivatril ei missään tapauksessa. On niin petollinen koukku kun olla ja voi, sitä pitää sitten jatkaa koko loppuelämä jos aloittaa ja aina tarvittaessa nostaa. Itselläni vieroitusoireet puskee päälle jo käytön aikana. Diapamia pitäisin ok vaihtoehtona ja toivon, että pääsen/pystyn joskus siihen itse vaihtamaan. Pitäisi olla huomattavasti helpommin hallittavissa.


    • Anonyymi

      Hei, jos alkoholi auttaa niin vittaa siihen että rentoutuneena et vapise. Millaisissa tilanteissa vapiset? Jännitys? En suosittele Diapamia, siihen jää helposti myös koukkuun. Jos tilanteet tulevat jännityksestä niin esim beetasalpaaja. Kuitenkin suosittelen lääkäriä ja mahd terapiaa. Kyseessä voi mahd olla myös essentiaalinen vapina, eli itse aiheutettu, eli mm juuri jännittämisestä. Myös unettomuus ja masennus viittaavat tuohoin ed mainittuun. Suosittelen psykologian apua ja mahd terapiaa.

    • Anonyymi

      Itsellä menee Rivatril, ei tosin jännitykseen, vaan kramppeihin (suonenvetoihin). Itse en pelkää mitään koukkuun jäämistä. Miksi ihmeessä pelkäisin, olenhan kohta 69 vuotias. Joten, jos jään koukkuun, niin mitä siitä sitten? Kaikkihan me elämme täällä vain hetken.

      Itse en vapisisi tai tutisisi, jos jokin lääke mahdollisesti auttaa vaivoihin. Hitot jostain koukuista. Kaikkihan me olemme koukussa, esim. ruokaan. Pakko syödä, kun on nälkä. Samalla tavalla se toimii lääkkeissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1785
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1174
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1173
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1161
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe