Samankokoiseksi, kuin vähän aikaa sitten.
Pakko laihduttaa
39
165
Vastaukset
- Anonyymi
Mun tavoite on nyt alkuun 68kg. 👍
- Anonyymi
Itsestään on hyvä pitää huolta.
- Anonyymi
On hyvä laihduttaa, jos BMI on yli normirajojen. Uusimmat tutkimuksetkin kertoo, että vähäinenkin ylipaino lisää terveysriskiä (myös vanhemmilla ihmisillä). Suomessa muutenkin BMI:n kanssa ollaan oltu ehkä vähän liiankin varovaisia; normirajat täällä on BMI 20-24,99, vaikka se muualla on 18,5-24,99. Siinä on todella iso haitari samanpituiselle ihmiselle, n. 16,5kg. Ei voi oikein "painavista luista" tai muusta syyttää, jos oikeasti se ylimääräinen on rasvaa. Tosin lihaksikas ihminen voi olla myös yli tuon normi BMI:n.
- Anonyymi
Itsellä tavoite 56
- Anonyymi
Oma tavoitteeni on 53-55kg. Se on ihannepaino pituiselleni, olen itse 163cm.
- Anonyymi
Mulle kelpais.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oma tavoitteeni on 53-55kg. Se on ihannepaino pituiselleni, olen itse 163cm.
Jos ei treenaa, niin sitten, mutta treenava voi olla melkein 10 kg painavampi ja näyttää samalta silti.
- Anonyymi
Hyvä. Antaa palaa niin rasva palaa👍💪pystyt siihen kyllä !
- Anonyymi
No niin läskit, ei muuta kuin liikkelle ja laihduttamaan.
- Anonyymi
Minun Siperia alkaa 1.7. Sitä odotellessa... Siperioissa on se hyvä puoli, että ne opettaa aina, kasvattaa luonnetta ja sisua. "Siperiassa" ollaan, olipa ulkona kaatosade, -30 tai 30. Nesteytykset ja tauot hoidetaan suunnitellusti, ettei vessahätä yllätä matkalla. Minä ihmettelen sitä, miten esim. Helsinki Marathon-reitillä on bajamajoja ja tankkauspisteitä pitkin matkaa; tuntuu ihan luksukselta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun Siperia alkaa 1.7. Sitä odotellessa... Siperioissa on se hyvä puoli, että ne opettaa aina, kasvattaa luonnetta ja sisua. "Siperiassa" ollaan, olipa ulkona kaatosade, -30 tai 30. Nesteytykset ja tauot hoidetaan suunnitellusti, ettei vessahätä yllätä matkalla. Minä ihmettelen sitä, miten esim. Helsinki Marathon-reitillä on bajamajoja ja tankkauspisteitä pitkin matkaa; tuntuu ihan luksukselta.
Kerro lisää siperiastasi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku pyörällä läpi Suomen viikossa olis aika mahtava
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro lisää siperiastasi
Omalla "Siperialla" tarkoitan ajanjaksoa, jossa harrastan paljon liikuntaa. Pääasiassa kävelen todella paljon.
- Anonyymi
Ei tarvi jos et halua.
Tää kyllä keksis yhteistä aktiviteettia jotta kaloreita kuluisi :)
- Anonyymi
Mitäs aktiviteettejä Isolla D:llä on mielessä kesäisenä keskiviikkoiltana? ;)
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs aktiviteettejä Isolla D:llä on mielessä kesäisenä keskiviikkoiltana? ;)
Jotain missä tulee kuuma :)
- Anonyymi
Iso_D kirjoitti:
Jotain missä tulee kuuma :)
Aika monessa lajissa tulee kuuma, jos tosissaan huhkii. Kunnon reeni on aina kunnon reeni tapahtuipa se sitten peräkammarissa tai salilla. #KöriläsTietääVarmasti
Anonyymi kirjoitti:
Aika monessa lajissa tulee kuuma, jos tosissaan huhkii. Kunnon reeni on aina kunnon reeni tapahtuipa se sitten peräkammarissa tai salilla. #KöriläsTietääVarmasti
Jep, eilen kaivoin pitkästä aikaa laatikonpohjalta sykemittarinkin kun hölkkälenkille lähdin, patteri piti vaan vaihtaa niin rupes toimimaan. Siispä tarvittaessa voin mittaria lainata jotta saadaan tieteellinen aspektikin mukaan ja saadaan tietoon mahdollinen näytteleminen:D
- Anonyymi
Iso_D kirjoitti:
Jep, eilen kaivoin pitkästä aikaa laatikonpohjalta sykemittarinkin kun hölkkälenkille lähdin, patteri piti vaan vaihtaa niin rupes toimimaan. Siispä tarvittaessa voin mittaria lainata jotta saadaan tieteellinen aspektikin mukaan ja saadaan tietoon mahdollinen näytteleminen:D
Kylläpä Iso Dee kuulostaa nyt hyvin valmistautuneelta kera terhakan mielen. Taidat olla aika terhakka mies. ;)
Anonyymi kirjoitti:
Kylläpä Iso Dee kuulostaa nyt hyvin valmistautuneelta kera terhakan mielen. Taidat olla aika terhakka mies. ;)
Tiedä siitä terhakasta?! Korkeintaan ruokapöydässä :D
Nytkin parhaimmillaan työmaaruokalassa Omar-munkin kimpussa :)- Anonyymi
Iso_D kirjoitti:
Tiedä siitä terhakasta?! Korkeintaan ruokapöydässä :D
Nytkin parhaimmillaan työmaaruokalassa Omar-munkin kimpussa :)Munkeissa ei ole mitään vikaa. Parhaimman munkin olen syönyt Valamon luostarin kahvilassa. Se on tunnettu herkullisista munkeistaan. Sielläpä kannattaa Ison Deenkin käydä, jos sinnepäin tie joskus vie. Kyllä mulla vähän sellainen tunne on, että olet kaikin puolin terhakka mies. ;)
Anonyymi kirjoitti:
Munkeissa ei ole mitään vikaa. Parhaimman munkin olen syönyt Valamon luostarin kahvilassa. Se on tunnettu herkullisista munkeistaan. Sielläpä kannattaa Ison Deenkin käydä, jos sinnepäin tie joskus vie. Kyllä mulla vähän sellainen tunne on, että olet kaikin puolin terhakka mies. ;)
Tohtiikohan sitä luostariin? Eivät pian poispäästä enää sieltä pois :D
- Anonyymi
Iso_D kirjoitti:
Tohtiikohan sitä luostariin? Eivät pian poispäästä enää sieltä pois :D
Kyllä sinne voi vierailemaan mennä. Siellä on kauniit maisemat, vireää kurssitoimintaa/koulutuskeskus, mielenkiintoinen kauppa ja hyvä kahvila kera herkullisten munkkien. ;)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sinne voi vierailemaan mennä. Siellä on kauniit maisemat, vireää kurssitoimintaa/koulutuskeskus, mielenkiintoinen kauppa ja hyvä kahvila kera herkullisten munkkien. ;)
P.S. ja onhan siinä se mukava nunnaluostari vieressä, sinnekin vierailijat ovat tervetulleita.
Anonyymi kirjoitti:
Viittasin nyt lähinnä habitukseeni ja naishistoriaan, ne munkjit kyllä siellä toteais että tässä tyypissä ois potentiaalia kun mitään ei tarvi muuttaa :D
- Anonyymi
Mä en meinannut laihduttaa. Sanokoot kuka mitä sanoo. Tai siis eihän kukaan nyt vapaaehtoisesti tahdo olla pullukka, mutta jos ei vaan kykene laihduttaa, niin pakko tyytyä itseensä.
- Anonyymi
On totta, että laihduttamiseen vaaditaan vahva motivaatio ja se on kovaa työtä, jos sen tosissaan ottaa. Se vie aikaa, vaivaa ja energiaa. Se vaatii mielenmuutoksen. Elämänmuutoksen. Pitkäjänteisyyttä. Pitkämielisyyttä. Kärsivällisyyttä. Jokainen myös tekee itse viime kädessä päätöksen laihduttamisesta. Tosin se voi olla myös rakkautta ja välittämistä, jos toiselle sanoo, että kannattaisi ehkä laihduttaa, jos toisen ulkomuoto ja terveys sen vaatii.
- Anonyymi
Laihduttaminen on tylsää, kokoajan pitää vastustaa kiusauksia, kestää nälän tunnetta. Siitä pitäisi tulla parempi olo, mutta jos elämä muuttuu vain kurjemmaksi ja tylsemmäksi, niin ei kiitos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laihduttaminen on tylsää, kokoajan pitää vastustaa kiusauksia, kestää nälän tunnetta. Siitä pitäisi tulla parempi olo, mutta jos elämä muuttuu vain kurjemmaksi ja tylsemmäksi, niin ei kiitos.
Ei laihduttajan tarvitse eikä pidä olla nälässä. Periaatteessa jo terveellisesti syömällä voi laihtua, vaikka ei liikuntaa paljon lisäisikään. Uskon itse silti terveellisen ruokavalion ja (runsaan) liikunnan yhtälöön. Luulen, että jos alkaa syömään saman verran kuin omassa ihannepainossa voi max. syödä, sillä jo saa hyviä tuloksia aikaan. Aikuisen suositus on vähän koosta riippuen 1400-1800kcal, siihen voi syödä aika paljon terveellisesti. Ei liikuntakaan kurjaa ole, jos löytää oman lajin ja ilon siitä.
- Anonyymi
Ei motivoi jos toinen vaan vittuilee.
- Anonyymi
Olit kyllä aika paljon pyöristynyt. Vilaukselta näin.
- Anonyymi
Missä, koska? Jotain 5-7 kiloa tullut, suunnilleen ne kaikki mitkä lähti silloin kun sairastuin on tullut takaisin, no ei ihan
- Anonyymi
mutta jos aattelee että noin 166 ja 57 kg niin aika normi paino taitaa olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mutta jos aattelee että noin 166 ja 57 kg niin aika normi paino taitaa olla.
Kuullostat hoikalta ja täysin ihannepainoiselta kilojesi suhteen. Voihan sitä aina tietysti kiinteytyä ja liikuntaa kannattaa normipainoisen/hoikankin harrastaa huvin ja terveyden vuoksi. Liikunnan harrastaminen ja harrastamattomuus näkyy kaikenkokoisilla, myös normipainoisilla.
- Anonyymi
Vaihtelu virkistää. Jos välillä lisää painoa, välillä taas vähentää sitä.
Piristävä vaihteleva harrastelu toisinaan lihottaakin itseä tahallaan. Samalla tavalla kuin tahallisesti laihduttaakin.
Tulee sisältöä elämään. - Anonyymi
Helposti laihtuu, kun lopettaa alkoholin käytön, kaljamaha poistuu aivan itsestään:) Ei tarvitse mitään ihmeempiä treenejä tehdä, kunhan ei mätä ruokaa sen sijaan kumpuunsa liikaa.
- Anonyymi
Itse ajattelen niin, että ihminen tarvitsee liikuntaa. Sehän vaikuttaa kaikkeen; mieleen ja kehoon, virkeyteen, suoliston toimintaan, aineenvaihduntaan...
Tässäpä erittäin hyvä linkki:
https://www.terveysverkko.fi/tietopankki/terveysliikunta/liikunnan-vaikutukset-elinjarjestelmittain/
- Anonyymi
Lue aiheen Laihdutus keskusteluja. Katso, mitä muut ajattelevat, ja osallistu keskusteluun; https://keskustelu.suomi24.fi/terveys/painonhallinta/laihdutus
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 771545
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee71518- 871426
Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen851155Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole3896- 64856
- 74805
- 52787
Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol140738- 79694