Puheäänen tuottaminen ja hengitys vaikeutuu ruokailun jälkeen

Anonyymi

Eli ongelmana on se että usein ruokailun jälkeen tuntuu kuin hengittäminen olisi vaikeampaa, samoin puhuminen on vaikeampaa. Ääneni menee tosi "ponnettomaksi" ja matalaksi, vaikka olenkin mies ja ääneni on muutenkin aika matala, niin se menee vielä matalemmaksi. Pitkien lauseiden puhuminen on tuolloin myös vaikeaa, eikä puheestani tahdo varmaan saada selvää.

Mikä minua voisi vaivata? Nämä eivät haittaa omaa elämääni, eli kun oireet joskus ruokailun jälkeen tulee niin hengitys ja ääni palautuu normaaliksi parissa tunnissa, eikä oireiden ollessa päällä ne aiheuta minulle mitään ylitsepääsemätöntä tuskaa tai ongelmaa. Mutta se on vain kiusallista palata töihin lounaan jälkeen ja vastailla puhelimeen, kun äänen tuottaminen on hankalampaa kuin tavallisesti.

Ajattelin itse että voisiko täysi vatsa painaa jotakin, esimerkiksi palleaa ja sitä kautta keuhkoja? Vai onko kyseessä jokin vatsan häiriö? En tiedä. Ruoansulatus toimii kyllä muutoin kuten pitää.
Olen 27 vuotias ja 189cm pitkä ja painoa 85kg, ihan perusterve.

1

159

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onko oireet alkaneet ilmaantua hitaasti?
      Toistuuko ne kenties vuosittain nän kesällä?
      Tuleeko oireita joka syönnin jälkeen vai miten sattuu?

Ensiajatukseni on jonkin sortin ruoka-allergia tai muuten epäsopiva ruoka, joka esim. turvottaa. Voi hyvin olla myös kuten kerrot, mutta sitten täytyy olla tyrää tai muuta ylimääräistä tuolla alueella.

Terveisin Monisairas

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      47
      5005
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      63
      2825
    3. Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma

Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?
      Sinkut
      248
      1194
    4. Jenkkilahkojen kastekaava

Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan
      Kaste
      139
      1104
    5. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      71
      1074
    6. Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!

Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin
      Kaste
      161
      1065
    7. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      128
      1038
    8. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      72
      994
    9. Mitä ajatuksia miehet, jos..?

Nainen on 40v eikä ole omia lapsia?
      Ikävä
      137
      915
    10. Se mies rakastaa minua

Ja minä rakastan häntä. 😌
      Ikävä
      49