Eli ongelmana on se että usein ruokailun jälkeen tuntuu kuin hengittäminen olisi vaikeampaa, samoin puhuminen on vaikeampaa. Ääneni menee tosi "ponnettomaksi" ja matalaksi, vaikka olenkin mies ja ääneni on muutenkin aika matala, niin se menee vielä matalemmaksi. Pitkien lauseiden puhuminen on tuolloin myös vaikeaa, eikä puheestani tahdo varmaan saada selvää.
Mikä minua voisi vaivata? Nämä eivät haittaa omaa elämääni, eli kun oireet joskus ruokailun jälkeen tulee niin hengitys ja ääni palautuu normaaliksi parissa tunnissa, eikä oireiden ollessa päällä ne aiheuta minulle mitään ylitsepääsemätöntä tuskaa tai ongelmaa. Mutta se on vain kiusallista palata töihin lounaan jälkeen ja vastailla puhelimeen, kun äänen tuottaminen on hankalampaa kuin tavallisesti.
Ajattelin itse että voisiko täysi vatsa painaa jotakin, esimerkiksi palleaa ja sitä kautta keuhkoja? Vai onko kyseessä jokin vatsan häiriö? En tiedä. Ruoansulatus toimii kyllä muutoin kuten pitää.
Olen 27 vuotias ja 189cm pitkä ja painoa 85kg, ihan perusterve.
Puheäänen tuottaminen ja hengitys vaikeutuu ruokailun jälkeen
Anonyymi
1
143
Vastaukset
- Anonyymi
Onko oireet alkaneet ilmaantua hitaasti?
Toistuuko ne kenties vuosittain nän kesällä?
Tuleeko oireita joka syönnin jälkeen vai miten sattuu?
Ensiajatukseni on jonkin sortin ruoka-allergia tai muuten epäsopiva ruoka, joka esim. turvottaa. Voi hyvin olla myös kuten kerrot, mutta sitten täytyy olla tyrää tai muuta ylimääräistä tuolla alueella.
Terveisin Monisairas
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 521787
- 621722
SDP:n lyhyt selviytymisopas
1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p101258- 611071
- 491034
Mitä se olisi
Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?41775Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!
Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.118637Toivoisitko
Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit86630Sotekeskus
Aloite on hyvä, kiitokset siitä. Mutta jos olette yhtään seuranneet hyvinvointialueen kokouksia niin sehän on jo nuijit32607- 38566