Eli ongelmana on se että usein ruokailun jälkeen tuntuu kuin hengittäminen olisi vaikeampaa, samoin puhuminen on vaikeampaa. Ääneni menee tosi "ponnettomaksi" ja matalaksi, vaikka olenkin mies ja ääneni on muutenkin aika matala, niin se menee vielä matalemmaksi. Pitkien lauseiden puhuminen on tuolloin myös vaikeaa, eikä puheestani tahdo varmaan saada selvää.
Mikä minua voisi vaivata? Nämä eivät haittaa omaa elämääni, eli kun oireet joskus ruokailun jälkeen tulee niin hengitys ja ääni palautuu normaaliksi parissa tunnissa, eikä oireiden ollessa päällä ne aiheuta minulle mitään ylitsepääsemätöntä tuskaa tai ongelmaa. Mutta se on vain kiusallista palata töihin lounaan jälkeen ja vastailla puhelimeen, kun äänen tuottaminen on hankalampaa kuin tavallisesti.
Ajattelin itse että voisiko täysi vatsa painaa jotakin, esimerkiksi palleaa ja sitä kautta keuhkoja? Vai onko kyseessä jokin vatsan häiriö? En tiedä. Ruoansulatus toimii kyllä muutoin kuten pitää.
Olen 27 vuotias ja 189cm pitkä ja painoa 85kg, ihan perusterve.
Puheäänen tuottaminen ja hengitys vaikeutuu ruokailun jälkeen
Anonyymi
1
86
Vastaukset
- Anonyymi
Onko oireet alkaneet ilmaantua hitaasti?
Toistuuko ne kenties vuosittain nän kesällä?
Tuleeko oireita joka syönnin jälkeen vai miten sattuu?
Ensiajatukseni on jonkin sortin ruoka-allergia tai muuten epäsopiva ruoka, joka esim. turvottaa. Voi hyvin olla myös kuten kerrot, mutta sitten täytyy olla tyrää tai muuta ylimääräistä tuolla alueella.
Terveisin Monisairas
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1286458Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/745772324Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk461590Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1141351Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna881196Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481045- 661038
Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll631022Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.27998- 63956