Minkälaisia oireita ? Onko sinulle tullut oireita tai tiedätkö jonkun ?
Riittääkö pelkkä oleskelu samassa tilassa oireiden ilmaantumiseen vai tuleeko niitä vain jos kukkaa koskettaa ?
Mikä kasvi hyvänsä voi tietysti aiheuttaa allergiaa, mutta erikoisesti lyyraviikunan kohdalla varoitetaan siitä.
Alkoi epäilyttää...
Lyyraviikuna voi aiheuttaa allergiaa
1
963
Vastaukset
- Anonyymi
Lyyraviikunasta sellaisenaan en ole kuullut allergian aiheuttajana niinkuin limoviikunasta joka tuottaa näitä pölyhiukkasia rungostaa. Sillä on ihan oma nimensä jota en juuri muista. Asiasta on jopa tehty iso kliininen tutkimus. Mutta kasvineste-maito- joka tulee kaikista fiikuksista on kumia ja sille voi allergisoitua todella pahasti. Kannattaa käyttää hanskoja ja suojaavia vaatteita kun joutuu käsittelemään kasvia niin että on vaara altistua kasvinesteille. Jos tätä kumia tulee iholle kannattaa se pestä pois TÄSSÄ JÄRJESTYKSESSÄ: ensin nestesaippuaa tahraan. Hiero niin että irtoaa. Se jopa tuntuu vähän kumilta. Sitten vasta otetaan vettä ja pestään se pois. Tämä kumi ei lähde pois vaatteista jos se on päässyt kuivumaan joten kannattaa katsoa ettei ole parhaat päällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882