Syksyllä tulee 20% korkokatto

Anonyymi

Syksyllä laki muuttuu ja tulee 20% korkokatto mm pikavipeille. Mitenkähän tämä vaikuttaa olemassa oleviin vippeihin ja niiden erämakuihin ? Esim itsellä on ferratumille tällä hetkellä noin 1200e velkaa ja kuukaudessa tuo kasvaa korkoa noin100e, vaikuttaakohan uusi laki miten tuohon korkoon ?

66

95

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei vaikuta vanhaan hyvään aikaan tehtyihin sopimuksiin.

• Anonyymi

Ei vaikuta, vaikka kuinka monessa ketjussa kysyisit samaa asiaa. Jos olet nyt kusessa, olet kusessa myös syksyn jälkeen.

• Anonyymi

Jaa, luulet että jo aikaisemmin tehdyt sopimukset mitätöidään. Juu, ei.

• Anonyymi

Ei tietenkään aiempia korkoja uudelleen sovelleta vaan lain voimaantulopäivästä olisi jäljellä olevalle pääomalle ja sen aiemmille korkoille laskettava se 20% korko.

• Anonyymi

Muutos koskee vain 1.9. jälkeen tehtyjä lainoja. Aikaisemmat lainat osittaisine pääomineen jatkavat kulkuaan alkuperäisillä koroillansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muutos koskee vain 1.9. jälkeen tehtyjä lainoja. Aikaisemmat lainat osittaisine pääomineen jatkavat kulkuaan alkuperäisillä koroillansa.

Paitsi että kohtuullistamista saa pyytää perintätoimistolta. Useimmat sen myöntävät kun suurin osa velasta on maksettu.

• Anonyymi

Ei sillä ole vaikutusta kun rinteen hallitus on laiton. Ei sillä ole päätöksiä vain suosituksia.

• Anonyymi

Itseä mietityttää, vieläkö uskaltaa sijoittaa lisää pikavippiyhtiöön. Lupaavat kuitenkin edelleen 7-9% tuottoa firmasta riippuen.

• Anonyymi

Onko joku suomalainen firma, joka lupaa 9%:n tuottoa? Korkein, jonka itse tiedän on GF-Money, joka lupaa 8%:n tuoton jos sitoo rahat kahdeksi vuodeksi. Lisäsijoituksia itsekin olen miettinyt, ovat tuottaneet tässä vuosien saatossa ihan hyvin sen 7-8%, riippuen firmasta ja osakesarjasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko joku suomalainen firma, joka lupaa 9%:n tuottoa? Korkein, jonka itse tiedän on GF-Money, joka lupaa 8%:n tuoton jos sitoo rahat kahdeksi vuodeksi. Lisäsijoituksia itsekin olen miettinyt, ovat tuottaneet tässä vuosien saatossa ihan hyvin sen 7-8%, riippuen firmasta ja osakesarjasta.

mainostaa ei saa, mutta topfinance näyttää olevan sellainen.

• Anonyymi

Voi olla ettet topfinancesta saa rahojas takas, jos sijoitat...

• Anonyymi

Olin samassa kusessa mutta Resurs Bank pelasti:) Minulla oli 2000 euron laina Ferratumilta, maksoin yli puoli vuotta eikä laina pienentynyt ollenkaan. Resusrs Bank myönsi minulle 2000 euron lainan niin että vuodessa sen maksan pois ja kulut pienet. Kannattaa pyytää sieltä apua. Yt pelastunut hölmöilyltä!!

• Anonyymi

Mihin tarvii 2000 euron lainaa?

• Anonyymi

Perinteiset pankit soveltaisivat kiristyvä ehtoja/lakeja jo nyt.

• Anonyymi

Ei kannata otaa vippiä ennen muutosta.

• Anonyymi

Eikä sen jälkeenkään. Kaikki mulle heti nyt-sukupolvelle tekis vaan hyvää kun säästäisivät itse hieman rahaa eivätkä olisi koko ajan muiden elätettävinä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä sen jälkeenkään. Kaikki mulle heti nyt-sukupolvelle tekis vaan hyvää kun säästäisivät itse hieman rahaa eivätkä olisi koko ajan muiden elätettävinä.

Näin on.
        Positiivinen luottorekisteri pitäis saada nopeasti laiksi.
        Tyyliin: maksa ensin entinen velkasi. Haaveile sitten seuraava.
        Ja paras olisi: säästä,niin säästät.

• Anonyymi

Aloittaja on oikeilla jäljillä. Lainmuutoksen jälkeen vippifirmojen on kohtuullistettava myös vanhojen lainojen korkoja.

• Anonyymi

tätä tietenkin voi toivoa. ei toteudu.

• Anonyymi

Tätä ei tarvitse toivoa, sillä korkojen kohtuullistaminen perustu LAKIIN. Toteutuu.

• Anonyymi

Höpö-höpö. Mitään takautuvaa lakia ei tule, sen kieltää jopa perustuslaki. Uusien lainojen korot määräytyvät uuden lain mukaisesti. Vanhat, ennen lakia otetut jäävät ennälleen.

• Anonyymi

Täällä taas lakiekspertit vauhdissa. Voi olla hieman nihkeetä vaihtaa korkoja takautuvasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täällä taas lakiekspertit vauhdissa. Voi olla hieman nihkeetä vaihtaa korkoja takautuvasti.

Entäs kulut?
        Mikä on kohtuullisuus kulujen kräväämisessä?
        Jos alkuperäinen saatava on 200 euroa saako kuluja ottaa 400? Siihen ei sisälly korot.

• Anonyymi

Kyllä niitä kuluja tulee. Sen takia sinäkin otat vipin ku elämässä on turhia kuluja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Entäs kulut?
        Mikä on kohtuullisuus kulujen kräväämisessä?
        Jos alkuperäinen saatava on 200 euroa saako kuluja ottaa 400? Siihen ei sisälly korot.

Iteppähän oot sopimuksen tehnyt vippifirman kanssa. On se nyt saatana kun aikuisia pitää holhota. Ei elämä niin toimi että saa kaikki vapaudet ilman mitään velvollisuuksia. Ei kenenkään ole pakko ottaa vippejä. Ei vittu kenenkään. Valintojen maailma nääs. Valinnoilla on AINA seuraamukset. Aikuistukaa nyt hyvät ihmiset jo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Iteppähän oot sopimuksen tehnyt vippifirman kanssa. On se nyt saatana kun aikuisia pitää holhota. Ei elämä niin toimi että saa kaikki vapaudet ilman mitään velvollisuuksia. Ei kenenkään ole pakko ottaa vippejä. Ei vittu kenenkään. Valintojen maailma nääs. Valinnoilla on AINA seuraamukset. Aikuistukaa nyt hyvät ihmiset jo.

Et sitten vastannut kysymykseen. Mikä on kohtuullisuus kulujen kräväämisessä?
        Taidan syyskuun alussa ottaa asiasta selvää.
        Vedä nyt sitten taas herneet nenääsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et sitten vastannut kysymykseen. Mikä on kohtuullisuus kulujen kräväämisessä?
        Taidan syyskuun alussa ottaa asiasta selvää.
        Vedä nyt sitten taas herneet nenääsi.

Riippuu mitä olet hyväksynyt sopimusehdoissa.

Mielestäni eivät ole monen sadan prosentin vuosikorot eikä muutkaan helvetinmoiset ehdot kohtuullisia, mutta en niitä myöskään hyväksy.

Holhoukseen sut pitää pistää, jos et pysty huolehtimaan itsestäsi ja hyväksyt lainaehdot niitä lukematta.

Sossuyhteiskunta saanut aikuiset taantumaan pikkulasten asteelle. 😆😆😆

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riippuu mitä olet hyväksynyt sopimusehdoissa.

Mielestäni eivät ole monen sadan prosentin vuosikorot eikä muutkaan helvetinmoiset ehdot kohtuullisia, mutta en niitä myöskään hyväksy.

Holhoukseen sut pitää pistää, jos et pysty huolehtimaan itsestäsi ja hyväksyt lainaehdot niitä lukematta.

Sossuyhteiskunta saanut aikuiset taantumaan pikkulasten asteelle. 😆😆😆

Lainaehdoissa ei kerrottu mitään 200%:n kuluista ja sen päälle vielä korot.
        Itse asiassa kuluihin on tullut ensin lainan antajan kulut. Sitten perintätoimisto A:n kulut. Sitten perintätoimisto B:n kulut ja sitten vielä perintätoimiston joka kuukausi ottamat kulut. Siis neljät kulut korot.
        Kerrottiinko sopimuksessa näistä.? Haist huilu.
        Taidat itse kuulua näihin perintätoimistojen verenimiöihin.
        Mutta onneksi teidän touhuihin tulee kohta suitset. Onkos sitten kivaa kun sun puljuas odottaa konkurssi ja joudut ulosottoon?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse asiassa kuluihin on tullut ensin lainan antajan kulut. Sitten perintätoimisto A:n kulut. Sitten perintätoimisto B:n kulut ja sitten vielä perintätoimiston joka kuukausi ottamat kulut. Siis neljät kulut korot.
        Mutta onneksi teidän touhuihin tulee kohta suitset. Onkos sitten kivaa kun sun puljuas odottaa konkurssi ja joudut ulosottoon?

Jaa, että kun antaa laskujensa mennä perintään, niin tulee lisäkustannuksia?

Ullatus! ;-)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sopimuksessa varmaankin allekirjoituksellasi lupasit sen myös maksaa sopimuksen mukaan. Silloin ei tule ylimääräisiä kuluja. Sopimuksen vastaisesti toimiessa saattaa tulla sopimuksen vastaisia seurauksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sopimuksessa varmaankin allekirjoituksellasi lupasit sen myös maksaa sopimuksen mukaan. Silloin ei tule ylimääräisiä kuluja. Sopimuksen vastaisesti toimiessa saattaa tulla sopimuksen vastaisia seurauksia.

Mutta ei alkuperäiseen lainaan voi laittaa 4x kuluja.
        Syyskuun alussa kun uudet lait on minulle selviä alan käyttämään oikeuksiani.
        Tietenkin maksan kuluja kohtuuden mukaan, mutta en 4x.
        Luulenpa että velkani maksu loppuu nopeasti. Olenhan jo maksanut pääoman ja koron.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta ei alkuperäiseen lainaan voi laittaa 4x kuluja.
        Syyskuun alussa kun uudet lait on minulle selviä alan käyttämään oikeuksiani.
        Tietenkin maksan kuluja kohtuuden mukaan, mutta en 4x.
        Luulenpa että velkani maksu loppuu nopeasti. Olenhan jo maksanut pääoman ja koron.

Kovasti olet omia oikeuksia penäämässä, mutta velvollisuutesi olet unohtanut kokonaan. Lainat on maksettava takaisin, siinä ei itku nyt auta. Se laina kasvaa korkoa koko ajan, olisiko kannattanut heti maksaa se pois, tai sopia maksusuunnitelma. Tuli vissiin yllätyksenä että kun jättää laskunsa maksamatta, niin niihin tulee lisäkuluja.

Ei voi kauhalla vaatia kun on lusikalla annettu. :D

Voi jeesus tätä nettiä. Ennen oli parempi kun oli siinä luulossa että näitä kylähulluja on vaan ihan muutama. Netin välityksellä huomaa, että näitä kylähullujahan on Suomessa oikeasti kymmeniä tuhansia, ellei satoja tuhansia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kovasti olet omia oikeuksia penäämässä, mutta velvollisuutesi olet unohtanut kokonaan. Lainat on maksettava takaisin, siinä ei itku nyt auta. Se laina kasvaa korkoa koko ajan, olisiko kannattanut heti maksaa se pois, tai sopia maksusuunnitelma. Tuli vissiin yllätyksenä että kun jättää laskunsa maksamatta, niin niihin tulee lisäkuluja.

Voi jeesus tätä nettiä. Ennen oli parempi kun oli siinä luulossa että näitä kylähulluja on vaan ihan muutama. Netin välityksellä huomaa, että näitä kylähullujahan on Suomessa oikeasti kymmeniä tuhansia, ellei satoja tuhansia.

Itsekin jossain vaiheessa luulin, että jengi vaan ns. trollaa, mutta valitettavasti Suomessa taitaa olla aivan valtava joukko mainitsemiasi ”kylähulluja”.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aikuistuminen yhteiskunnalta tarkoittaisi myös kaikkien pikavippien täyskieltoa,kun ne täysin vailla moraalia käyttäen tyhmempiä törkeästi hyväkseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu, tätä palstaa on kyllä mukava silloin tällöin käydä seuraamassa, ihan huvin vuoksi. Ei voi kuin ihmetellä miten perseelleen ihmiset elämänsä päästää.

• Anonyymi

Itse ainakin aion syksyn lakimuutoksen jälkeen maksaa korkeintaan puolet aiempien lainojeni koroista. Siihen oikeuttaa jo perustuslakikin.

• Anonyymi

Täällähän on oikein kunnon avohoitopotilaiden kokoontuminen .

Perustuslaki. Ehe,ehe.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täällähän on oikein kunnon avohoitopotilaiden kokoontuminen .

Perustuslaki. Ehe,ehe.

Joo, katsos kun "perustuslaki" sanoo, että minä saan maksaa sellaista korkoa, kuin minua itseäni huvittaa. Sopimuksia ei tarvitse noudattaa, lainoja ei tarvitse maksaa takaisin eikä korkoakaan tarvitse maksaa. Katso vaikka "perustuslaista" :D :D :D.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, katsos kun "perustuslaki" sanoo, että minä saan maksaa sellaista korkoa, kuin minua itseäni huvittaa. Sopimuksia ei tarvitse noudattaa, lainoja ei tarvitse maksaa takaisin eikä korkoakaan tarvitse maksaa. Katso vaikka "perustuslaista" :D :D :D.

Ai niin samperi sentään. Minähän unohdin tuon pykälän kokonaan. Niinhän perustuslaissa lukeekin ihan selvällä suomen kielellä: "Velkoja ei tarvitse maksaa takaisin. Tämä on kaikkien suomalaisten perusoikeus."

:D

• Anonyymi

Ei pitäisi olla ivallinen, kun ei edes tunne Perustuslakia. Ks. luku 3: Lainaehtojen pakollinen kohtuullistaminen lakiehdotuksen jälkeen. Eiköhän sieltä löydy vääräturvallekin faktaa.

• Anonyymi

höpö, höpö. älä jaksa.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Sinne vaan kokeilemaan. Voi olla että kohtuullistavat, voi olla että eivät.

Parasta olisi kun porukka ei ottaisi vippejä noista paskalafkoista, mutta sehän nyt olisi liikaa vaadittu.

Aina pitää kaikki oppia kantapään kautta. Aina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinne vaan kokeilemaan. Voi olla että kohtuullistavat, voi olla että eivät.

Parasta olisi kun porukka ei ottaisi vippejä noista paskalafkoista, mutta sehän nyt olisi liikaa vaadittu.

Aina pitää kaikki oppia kantapään kautta. Aina.

Näinhän se on.
        Minulla oli/on 5 vanhaa laskua perinnässä vuosilta 2011-2012. Aloin niitä maksamaan 2017, kun ulosotto loppui. Kaksi ensimmäistä tuli loppusuoralle vuosi sitten ja pyysin lopuille saataville akordia. Onnistui mukisematta. Samoin kolmas jolta pyysin, muutamia viikkoja sitten lopuille akordia.

Nyt on neljäs loppusuoralla ja aion kysyä heiltä samaa. Vähän kuitenkin epäilen siinä firmassa akordin onnistuvan. On maine heillä sen verran huono.

Viimeisin loppuu vuoden vaihteessa ja kokeilen "kepillä jäätä" heiltäkin.
        Jos nämä kaksi ei siihen suostu olen tyytyväinen että edes 3 suostui akordiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näinhän se on.
        Minulla oli/on 5 vanhaa laskua perinnässä vuosilta 2011-2012. Aloin niitä maksamaan 2017, kun ulosotto loppui. Kaksi ensimmäistä tuli loppusuoralle vuosi sitten ja pyysin lopuille saataville akordia. Onnistui mukisematta. Samoin kolmas jolta pyysin, muutamia viikkoja sitten lopuille akordia.

Nyt on neljäs loppusuoralla ja aion kysyä heiltä samaa. Vähän kuitenkin epäilen siinä firmassa akordin onnistuvan. On maine heillä sen verran huono.

Viimeisin loppuu vuoden vaihteessa ja kokeilen "kepillä jäätä" heiltäkin.
        Jos nämä kaksi ei siihen suostu olen tyytyväinen että edes 3 suostui akordiin.

Onnistui se neljäskin. Yksi enää jäljellä.

• Anonyymi

Mitä jos korottaa omaa lainaa 1.9 2019 jälkeen. Silloinhan joutuu allekirjoittamaan uuden sopimuksen...joka tehdään siis uusilla laki pykälillä. SIllä tavalla minusta laina koron saa tiputettua.

Kommentteja?

• Anonyymi

Näinhän se menee. Mikäli korotuspyyntö hyväksytään...

• Anonyymi

Jos korotuspyyntö hyväksytään, niin silloin putoaa vanhan velankin korot samalle tasolle eli kannattaa korottaa velkaansa.

• Anonyymi

"Jos korotuspyyntö hyväksytään, niin silloin putoaa vanhan velankin korot samalle tasolle eli kannattaa korottaa velkaansa."

höpö höpö ei se vanhan velan korko mihinkään laske

ja eikä ne päättäjät saa sellaista lakia millä oikeesti voitaisiin estää koronkiskonta, aina porsaanreikiä löytyy

• Anonyymi

Mutta jos vanhaa luottosopimusta päivitetään esim. uudella luottorajalla, uusi korkokattolaki pätee koko lainaan.

• Anonyymi

näin se on. koko lainalla on sama korko...ei sitä erotella.

monet sivut harrastanut sitä että 2000 lainalla korko 50% mutta korota nyt 2500 niin sit se on 65%....ja silloin vanha lainakin on 65%

• Anonyymi

Ehtiikö vielä ennen syyskuuta hakea pikavippiä? Jos ehtii, joutuuko siitä maksamaan korkoa ollenkaan?

• Anonyymi

En ole varma, todennäköisesti korkoa ei kuitenkaan joudu maksamaan.

• Anonyymi

Kyllä mielenkiinnolla odotan mitä tapahtuu 1.9 jälkeen. Koitan nostaa omaa luotto rajaa ja vaikka hakea uusista paikoistakin. Jos menisi jossain läpi niin silloinhan saisi pienemmällä korolla mitä muut sopparit. Eli maksaa ne pois.

• Anonyymi

Mielikuvitusta.
      Siirrät vain velkojenmaksua tuonnemmaksi
      Parhaimmillaan jos et saa niitä maksettua olet veloistasi vapaa vuonna 2035 tai 2040.
      Onnea vaan yrityksellesi.
      (Mistä näitä oikein sikiää?)

• Anonyymi

Tämä on hyvinvointiyhteiskunnan huonoja puolia. Kun koko elämän ajan on kädestä pitäen kaikki maksettu puolestasi, niin et aikuisena enää tiedä miten sitä rahaa tulisi käyttää.

Kouluissa on kyllä jotain helvetin uskontotunteja, mutta rahan käyttöä ei nuorille opeteta ollenkaan. Ihmisiä pidetään tahallaan tyhminä jotta niille voi myydä 1500€ Iphöönejä osamaksuilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on hyvinvointiyhteiskunnan huonoja puolia. Kun koko elämän ajan on kädestä pitäen kaikki maksettu puolestasi, niin et aikuisena enää tiedä miten sitä rahaa tulisi käyttää.

Kouluissa on kyllä jotain helvetin uskontotunteja, mutta rahan käyttöä ei nuorille opeteta ollenkaan. Ihmisiä pidetään tahallaan tyhminä jotta niille voi myydä 1500€ Iphöönejä osamaksuilla.

Näin juuri. Ite 50 kymppinen äijä ja ainoa laina on otettu jo maksettuun taloon. Ei ymmärrä kun johonkin lomareissun pitäis kalliilla lainarahalla lähteä 🤔

• Anonyymi
    • Anonyymi

1.9 Alkaen
      1.9.2019 alkaen vivuksella

Asiakkaalle myönnetään laina 600 euron luottorajalla, vähimmäisnostovaatimus 300 euroa. Laina-aika 4 kk. Laina maksetaan neljässä erässä, joista ensimmäinen erääntyy 30 päivän kuluttua lainasopimuksen hyväksymisestä. Lainan vuosikorko on 20,00 %, minkä lisäksi lainasta veloitetaan 5 euron avausmaksu. Todellisen vuosikoron laskennassa käytetään oletuksena koko myönnettävää luottorajaa. Esimerkki tyypillisestä lainasta: nostettu luotto 600 €, laina-aika 4kk, takaisinmaksueriä 4 kpl, luottokorko ja -kustannukset 35,03 €, takaisinmaksettava summa 635,03 €, vuosikorko 20,00 %, todellinen vuosikorko 26,30 %.

• Anonyymi

Älä usko kaikkea mitä luet. Näen selvästi Vivuksen taktiikan. Vivus tulee tulkitsemaan, että kaikilla vanhoilla asiakkailla on voimassaoleva lainasopimus, jota siis uusi korkokatto ei koske.

• Anonyymi

Vivus pli ihan paska korkokiskuri aikaisemmin satoja prosentteja.

• Anonyymi

onko näkynyt vielä uusia tuotteita halvemmalla hinnalla?

• Anonyymi

Maksa ensin vanhat tuotteesi pois ennen kuin teet lisää velkaa.

• Anonyymi

Sinulle se ei vaikuta mitään. Koska laki koskee VAIN 1.9.2019 jälkeen tehtyjä lainasopimuksia. Sinun pitäisi saada siirrettyä lainat toiseen firmaan ja vasta sitten tuo katto pätee.
      Näissä lainoissa on näköjään myös hienot mahdollisuudet vaikka minkälaiseen rahastuksee, tuosta "korkokatosta" huolimatta;
      Esimerkkejä (eri lainoista, eivät minun ottamia, mutta sain tutustua sopimuksiin.. ).;
      - Toimituskulut 24,50€ / kk
      -Järjestelypalkkio 4,98 / kk
      - Tilinhoitomaksu 9.0 € / kk

Tätähän voidaan verrata sähkölaskuun; Sähkön kulutus ja sitten siirtomaksu..

• Anonyymi

Eli tällaisella korkokattolailla ei ole mitään merkitystä.
        Koska lainanantaja voi laskuttaa vaikka minkälaisia lisämaksuja.
        Sitähän ei laissa ole ilmeisesti rajoitettu mitenkään... Vai..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli tällaisella korkokattolailla ei ole mitään merkitystä.
        Koska lainanantaja voi laskuttaa vaikka minkälaisia lisämaksuja.
        Sitähän ei laissa ole ilmeisesti rajoitettu mitenkään... Vai..

Kyllä lisäkuluille on laitettu tiukka katto uudessa korkokattolaissa. Googlaa ”Finlex kuluttajansuojalaki”.

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      79
      4468
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3105
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      135
      3091
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      400
      2179
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      219
      1296
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1203
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1197
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1064
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      63
      1056
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      111
      983
    Aihe